Ik vind het wel fijn om te lezen dat de anderen hier ook zo emotioneel zijn, dat scheelt al wel weerquote:Op donderdag 20 november 2014 14:24 schreef Daui het volgende:
Ik heb mijn workout voor vandaag gehad. Ochtendje tuin omspitten en prikkebosjes eruit halen
[..]
Misschien met je dokter of psycholoog of psychiater gaan praten als je bang bent dat je je weer zo voelt. Ze kunnen je wellicht geruststellen of misschien kun je op andere medicatie overstappen? En zoals je leest voelen we ons allemaal emotioneler dan normaal en jij waarschijnlijk ook. Als je iets hebt en er gebeurt iets dan denken we vaak meteen daar aan.
Zoals je kunt lezen slik ik al AD en loop ik al bij een psychiater. De huisarts is dus wat overbodigquote:Op donderdag 20 november 2014 14:37 schreef Risu het volgende:
'Gewoon' depressief, is in mijn boekje 'gewoon' naar de huisarts. Die kan je eventueel doorsturen voor hulp. Een tekort aan vitamine zou kunnen, maar dat neemt niet alles weg. Dus terwijl je extra zonuurtjes probeert te pakken, toch die stap zetten. Dat heeft mij iig in januari flink geholpen.
Zo,erzon, klinkt positief hoor. En de zorgen snap ik helemaal. Het onbezorgde is er vanaf. Hopelijk kun je straks net als ik vaker langs komen (ervanuit gaande dat het raak is he) en het hartje luisteren. Ik weet dat het vanaf de eerste schopjes een stuk leuker word.
En een extra knuffel voor Cygne, het zit je niet mee meis.
Ik lees wel vaker tussen de regels dat je erg piekt of daalt. Het klinkt een beetje als eerst aankaarten dat het niet lekker gaat en dan wegwuiven "valt wel mee.."quote:Op donderdag 20 november 2014 14:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je de hormonen tijdens de nuvaring? Want die heb ik 8 jaar gehad en ben daar goed over te spreken
Ik ben benieuwd naar je test, strepen willen we
[..]
Ik zet gewoon ook niet voor niets tussen aanhalingstekens heIk heb dus al een geschiedenis met depressies dus wat dat betreft herken ik het nu wel. Het zwanger worden zal best meetellen en ook de winter inderdaad, daar word ik vaak wat downig van. Hoewel ik ook wel weer van de echte winter houd
Ik kan er gelukkig goed over praten met mijn partner. Huisarts lijkt me niet nodig omdat ik al bij de psychiater loop. Als het erger wordt zal ik zeker aan de bel trekken.
Wat ook wel meespeelt is dat ik momenteel therapie volg voor mijn ME/CVS. Dat is ook wel pittiger dan ik had verwacht denk ik. Dus dat + zwanger worden + depressieve stoornis zal het wel zijn.
En het komt allemaal wel weer goed hoor zoals altijd, alleen momenteel is het gewoon even zwaar.
Oh, dan heb ik niks gezegd. Overheen gelezen denk ik. Maar goed dat je iig al hulp hebt.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen slik ik al AD en loop ik al bij een psychiater. De huisarts is dus wat overbodig
Is dat je echt opgevallen?quote:Op donderdag 20 november 2014 14:45 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik lees wel vaker tussen de regels dat je erg piekt of daalt. Het klinkt een beetje als eerst aankaarten dat het niet lekker gaat en dan wegwuiven "valt wel mee.."
Ik hoop dat je ook bij je psych het kan aankaarten en er vooruitgang mee kunt boeken. Het geestelijk verwerken van zaken kunnen wel eens meer tijd nodig hebben en dan ga je vaak fysiek ook een beetje kwakkelend mee. Stress kan veel met je doen. En dan hoef je het niet eens zo erg in de gaten te hebben wat of waarover je stress hebt. Dat je veel op je bordje hebt waar je mee aan het jongleren bent is al iets om echt goed naar te kijken en (samen) aan te pakken om die stress te verminderen voor de langere run. Ik wens je het allerbeste![]()
Zelf houd ik erg van zon en extreem wintergevoel (Witte sneeuw en ijs) . Van beide krijg ik enorm veel energie. Alles wat daar tussen valt heeft invloed op mijn humeur en energieniveau. Dus geen druilweeroren weer en geen gele of bruine drap sneeuw voor mij dit jaar graag
Die van mij zijn zo gek als een deurquote:Op donderdag 20 november 2014 14:37 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Mijn kat is altijd grappig
De keer dat ik het hardst gelachen heb is toen mijn grote rode kater op de vliering wilde springen en in de gordijnen belandde. Hij zwaaide als een heuse tarzan heen en weer. En de paniek in zijn ogenquote:Op donderdag 20 november 2014 14:57 schreef Daui het volgende:
[..]
Die van mij zijn zo gek als een deur
Ja, anders kaart ik het niet aan. Maar ik zie alleen wat je schrijft niet wie er achter zit of hoe je de gehele dag bentquote:Op donderdag 20 november 2014 14:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is dat je echt opgevallen?Dat je dat zegt brengt me weer bij mijn andere angst: dat ik bipolair ben. Mijn vader en zus zijn dat en van mijn broer wordt het nu ook gedacht. Dat is dus mijn grootste angst dat ik dat ook heb
Alleen zijn mijn pieken niet zo hoog denk ik. Toch wel goed om naar mijn buien te kijken denk ik.
Dat druilerige ben ik wel gevoelig voor je. Witte sneeuw daarentegen
Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat jij in een dal zit met de gebeurtenissen op je bordje.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:59 schreef Cygne het volgende:
Ik leef ook met pieken en dalen, maar ik ben niet bipolair. Weer heeft niet zoveel invloed. Ik hou minder van zomer, maar wel van alle andere seizoenen.
Gebeurtenissen hebben wel veel effect op mijn stemming. Nu zit ik zeg maar in zo'n dal.
Het is ook nogal wat waar je momenteel mee te maken hebt, daar zou iedereen down van wordenquote:Op donderdag 20 november 2014 14:59 schreef Cygne het volgende:
Ik leef ook met pieken en dalen, maar ik ben niet bipolair. Weer heeft niet zoveel invloed. Ik hou minder van zomer, maar wel van alle andere seizoenen.
Gebeurtenissen hebben wel veel effect op mijn stemming. Nu zit ik zeg maar in zo'n dal.
Daar heb je ook gelijk inquote:Op donderdag 20 november 2014 15:04 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ja, anders kaart ik het niet aan. Maar ik zie alleen wat je schrijft niet wie er achter zit of hoe je de gehele dag bent![]()
Dat je bi-polair zou kunnen zijn, daar heb ik geen idee van. Iedereen piekt en daalt. De een wat drastischer dan de ander. Alleen als je daardoor niet meer terug in balans kunt komen en aan de negatieve kant blijft hangen is wel iets om mee te doen en kritisch naar te kijken.
quote:Op donderdag 20 november 2014 15:00 schreef Daui het volgende:
[..]
De keer dat ik het hardst gelachen heb is toen mijn grote rode kater op de vliering wilde springen en in de gordijnen belandde. Hij zwaaide als een heuse tarzan heen en weer. En de paniek in zijn ogen
Dat is heul niet zo leuk als One Born Every Minute. Maar het is tenminste ietsquote:Op donderdag 20 november 2014 15:17 schreef MaJo het volgende:
Kijkt iemand van jullie ook One Born Every Minute? Opeens zenden ze dat niet meer uitEr is nu iets anders, "A Baby Story" heet het. Dat maar even uitproberen dan.
Neequote:Op donderdag 20 november 2014 15:37 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Dat is heul niet zo leuk als One Born Every Minute. Maar het is tenminste iets.
Wou het paar dagen terug eindelijk eens gaan kijken, was het dus al Baby Story en zat ik me te ergeren aan die mensen, dus dat wordt em niet voor mij!quote:Op donderdag 20 november 2014 15:54 schreef Cygne het volgende:
Ik vond one born every minute al niks.![]()
Overigens heb ik gister wel een toffe baan aangeboden gekregen, na honderd jaar werkloos geweest te zijn of zo. Lekker wat afleiding.
Awwquote:Op donderdag 20 november 2014 15:59 schreef Cygne het volgende:
Dat is bij mij niet meer zo moeilijk, zelfs als ik positief test zegt het weinig.
Elk nadeel heb ze voordeel.
Je hoort helemaal niks.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:02 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Aww
Haha, dat is dan wel weer een positieve kijk erop!!
Maargoed, eigenlijk hoor ik hier vooral te lurken..
Altijd fijn om iets te horen van een ervaringsdeskundige! Misschien ben ik gewoon wel gevoeliger voor hormonale schommelingen dan anderenquote:Op donderdag 20 november 2014 15:50 schreef Gevalletje het volgende:
Cygne! Dat is ook zeker niet niks, schrok er wel van toen ik het las!! Veel succes met uitzoeken wat voor jullie nu het beste vervolg is!
Ook eenvoor MaJo. Is misschien ook de combinatie ja, ME/Minder AD/geen hormonen meer/winter komt eraan.. Wel goed dat je erop let!
Ik ben in februari gestopt met m'n AD. Ging verbazingwekkend goed! Tot het "proberen" een soort stop-and-go werd door twijfel vanen PMS ineens de kop opstak. Die PMS leek steeds langer te worden en ik het gevoel had weer in een depressie te komen. Schrok er zelf nogal van en uiteindelijk besloten met vriend een pauze te houden. Was het er zelf eerst niet mee eens, maar het bracht wel rust, had ook het gevoel dat m'n hormonen zonder pil wel erg op en neer gingen.
Tot ik plotseling heel erg rustig werd en dat zelf best vreemd vond, bleek later eerste zwangerschapssymptoom te zijn! Sinds ik zwanger ben lijken m'n hormonen weer helemaal tot rust te zijn, ben stabieler dan ik lange tijd was! Lijkt bij mij dus erg met m'n hormonen samen te hangen. Oh en ik heb normaal ook pieken en dalen en ben niet bipolair! (Wat ik wel ben zijn ze nog steeds niet over uit, ik denk nu eigenlijk dat het gewoon bij me hoort en ik niet ergens onder val).
Wow gefeliciteerd! Wat voor soort baan? Mag ook per DM uiteraardquote:Op donderdag 20 november 2014 15:54 schreef Cygne het volgende:
Overigens heb ik gister wel een toffe baan aangeboden gekregen, na honderd jaar werkloos geweest te zijn of zo. Lekker wat afleiding.
Mijn hart breekt echt door deze post, word er even stil vanquote:Op donderdag 20 november 2014 15:59 schreef Cygne het volgende:
Dat is bij mij niet meer zo moeilijk, zelfs als ik positief test zegt het weinig.
Elk nadeel heb ze voordeel.
Helemaal mee eens, wat mij betreft mag iedereen hier postenquote:Op donderdag 20 november 2014 16:04 schreef Cygne het volgende:
[..]
Je hoort helemaal niks.![]()
Ik 'hoor' hier eigenlijk ook niet meer, maar ik blijf hier posten. De meiden hier zijn zo lief.![]()
En positieve kijk, ik moet tóch verder. Kan ik er maar beter het beste van maken.
Cygne! Wat fijn zeg!quote:Op donderdag 20 november 2014 15:54 schreef Cygne het volgende:
Zomer! Vergeten te reagerenquote:Op donderdag 20 november 2014 14:04 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Dank je wel!
Ik denk dat ik pas echt blij kan zijn als ik nu wel op de eerste echo een kloppend hartje kan zien.
En als ik de grens over ben van 7 weken en 5 dagen met een kloppend hartje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 november 2014 16:43 schreef Cygne het volgende:
Spannend he, Zomerzon, die eerste mijlpaal.
Ik moet zeggen, dat ik wel bang was tijdens mijn tweede zwangerschap voor weer een miskraam, maar dat ik er toch óók van genoten heb. Nu ik weet dat ons kindje zwaar gehandicapt is geweest en toch heel hard heeft gevochten doet me dat wel wat, ben er zelfs wel een beetje trots op. Vertraagde groei en trage hartactie, toch een mooi kloppend hartje gekregen en op schema met groei.
Ik wil niet zeggen dat je moet genieten, want dat is makkelijk gezegd. Maar koester je zwangerschap, bij een positieve test. Ook al ben je nog zo onzeker. En nog steeds is de kans dat het goed gaat groter. Zelfs bij mij is dat nog steeds zo. In ieder geval eenvoor jou.
Wat een verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar nou vraag ik me af, heeft jouw zus die translocatie dan niet? Want je zus heeft wel al twee kindjes en wilt eicellen doneren voor jou, toch? Hoe kan dat dan?
Mijn zus gaat zich nog laten testen, maar ik verwacht niet dat zij de translocatie heeft. Zij was twee keer in een keer zwanger. En geen miskramen.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:47 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Wat een verhaal. Maar nou vraag ik me af, heeft jouw zus die translocatie dan niet? Want je zus heeft wel al twee kindjes en wilt eicellen doneren voor jou, toch? Hoe kan dat dan?
Ik kijk het heel vaak, maar ik vind one Born leuke dan a baby story. Dat gaat vaak meer over de ouders in interview dan dat je iets van de geboorte echt ziet. De Engelse variant vind ik dus echter dan de Amerikaanse versie.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:17 schreef MaJo het volgende:
Kijkt iemand van jullie ook One Born Every Minute? Opeens zenden ze dat niet meer uitEr is nu iets anders, "A Baby Story" heet het. Dat maar even uitproberen dan.
Gefeliciteerd! En wat zie jij er goed uit voor je leeftijdquote:Op donderdag 20 november 2014 15:54 schreef Cygne het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
quote:Op donderdag 20 november 2014 17:17 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En wat zie jij er goed uit voor je leeftijd
Klopt. Ik ben 125.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gevalletjes hier niet meer "horen" maar wel reageren:quote:Op donderdag 20 november 2014 16:04 schreef Cygne het volgende:
[..]
Je hoort helemaal niks.![]()
Ik 'hoor' hier eigenlijk ook niet meer, maar ik blijf hier posten. De meiden hier zijn zo lief.![]()
En positieve kijk, ik moet tóch verder. Kan ik er maar beter het beste van maken.
Het scheelt ook dat ik een héél groot vangnet heb. Iedereen staat voor me klaar. Mijn vriendinnen, mijn familie, Familie van mijn man. Ik heb goed contact met de vriendin van mijn ex-vriend van 9 jaar geleden. Die stuurt heel vaak een appje hoe het met me gaat. En dat helpt echt heel goed. Ik sta er niet alleen voor.
+1quote:Op donderdag 20 november 2014 17:21 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Gevalletjes hier niet meer "horen" maar wel reageren:
Je mag hier altijd raad komen geven ook al ben je zwanger.. als in een soort van ervaringsdeskundige![]()
Als het minder makkelijk WOHTS is is het nog steeds een WOHTS ! Je kunt met twee benen ergens in een topic staan of met een been en met het ander in een ander topic en je in beide goed kunnen vinden. Je moet echt doen wat jezelf ook prettig vind.
Ik moet zeggen, dat ik wel bang was tijdens mijn tweede zwangerschap voor weer een miskraam, maar dat ik er toch óók van genoten heb. Nu ik weet dat ons kindje zwaar gehandicapt is geweest en toch heel hard heeft gevochten doet me dat wel wat, ben er zelfs wel een beetje trots op. Vertraagde groei en trage hartactie, toch een mooi kloppend hartje gekregen en op schema met groei.
Ik wil niet zeggen dat je moet genieten, want dat is makkelijk gezegd. Maar koester je zwangerschap, bij een positieve test. Ook al ben je nog zo onzeker. En nog steeds is de kans dat het goed gaat groter. Zelfs bij mij is dat nog steeds zo. In ieder geval eenvoor jou.
Ik vind je spoiler heftig, maar ook hoopvol!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je moeder gezonde kids ter wereld heeft gebracht en ook je oma gezonde kinderen heeft gekregen moet toch wel een dikke lading hoop en positief gevoel geven dat het gaat lukken.
Dan wel niet op eigen krachten dan wel met een mooi ei van je zus. (edit: Dit is een beetje een gekke zin.. ik bedoel: Ik hoop dat het lukt op eigen kracht en als dat niet lukt met behulp van je zus..)
Althans dat is wat ik als buitenstaander ervan denk. Wat vindt je daar zelf van?Schudden voor gebruik
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:26 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik vind je spoiler heftig, maar ook hoopvol!
Dat je moeder gezonde kids ter wereld heeft gebracht en ook je oma gezonde kinderen heeft gekregen moet toch wel een dikke lading hoop en positief gevoel geven dat het gaat lukken.
Dan wel niet op eigen krachten dan wel met een mooi ei van je zus.
Althans dat is wat ik als buitenstaander ervan denk. Wat vindt je daar zelf van?
Vooral het plan B. Dat je opties blijft houden op dit lastige traject!quote:Op donderdag 20 november 2014 17:31 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.![]()
Ook als we het ei van mijn zus niet nodig hebben en het zelf lukt, zal het wel onze band versterken. We hebben al besproken dat als we haar eicellen wel gebruiken en het lukt ook zij geenszins een moederrol zal vervullen, dat wil ze ook niet en ze ziet het ook als mijn kind. Wel zal ze peettante zijn.En dus een hele belangrijke rol hebben in het leven van het kind. Maar dat zal ook zo zijn als het ons zelf lukt.
Het is iig fijn dat we een plan B hebben.
Dat is superfijn Cygne! En wat stippel zegt is het ook hoopvol dat zowel je moeder als oma gezonde kinderen hebben gekregen. Begrijp ik nou goed dat je vader dan degene is die het gen dan draagt? Ik dacht dat het alleen van vrouw op vrouw werd overgedragen.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:31 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.![]()
Ook als we het ei van mijn zus niet nodig hebben en het zelf lukt, zal het wel onze band versterken. We hebben al besproken dat als we haar eicellen wel gebruiken en het lukt ook zij geenszins een moederrol zal vervullen, dat wil ze ook niet en ze ziet het ook als mijn kind. Wel zal ze peettante zijn.En dus een hele belangrijke rol hebben in het leven van het kind. Maar dat zal ook zo zijn als het ons zelf lukt.
Het is iig fijn dat we een plan B hebben.
Je hebt gelijk, maar toch is dat genieten zo moeilijk... Ik durf niet, ondat het dan nog harder aankomt als het misgaat. Hoewel ik me tegelijk afvraag hoeveel verschil het maakt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben blij dat er voor jullie allerlei trajecten mogelijk zijn. Dat zal nog een hele tocht worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat jullie uiteindelijk ook een baby in de armen kunnen sluiten![]()
jammer dat dat zo lang moet durenquote:Op donderdag 20 november 2014 18:41 schreef Cygne het volgende:
Nee, kan ook van vader doorgegeven zijn. Is niet geslachtsgebonden.
Ik dénk dat t van mijn vader komt. Gezien de voorgeschiedenis. Maar kan ook toeval zijn. Eerst maar eens naar de klinisch geneticus en dan een plan maken. Daarna worden ook mijn ouders en zus getest. Maar voorlopig zijn we nog lang niet aan de beurt.
quote:Op donderdag 20 november 2014 19:56 schreef Zomerzon01 het volgende:
OMG OMG OMG !!!!!!
2 streepjes!!!!
Ik doe morgen voor de zekerheid nog een test met ochtend.... maar nu al duidelijk 2 streepjes te zien. ☺
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |