Ik vind het wel fijn om te lezen dat de anderen hier ook zo emotioneel zijn, dat scheelt al wel weerquote:Op donderdag 20 november 2014 14:24 schreef Daui het volgende:
Ik heb mijn workout voor vandaag gehad. Ochtendje tuin omspitten en prikkebosjes eruit halen
[..]
Misschien met je dokter of psycholoog of psychiater gaan praten als je bang bent dat je je weer zo voelt. Ze kunnen je wellicht geruststellen of misschien kun je op andere medicatie overstappen? En zoals je leest voelen we ons allemaal emotioneler dan normaal en jij waarschijnlijk ook. Als je iets hebt en er gebeurt iets dan denken we vaak meteen daar aan.
Zoals je kunt lezen slik ik al AD en loop ik al bij een psychiater. De huisarts is dus wat overbodigquote:Op donderdag 20 november 2014 14:37 schreef Risu het volgende:
'Gewoon' depressief, is in mijn boekje 'gewoon' naar de huisarts. Die kan je eventueel doorsturen voor hulp. Een tekort aan vitamine zou kunnen, maar dat neemt niet alles weg. Dus terwijl je extra zonuurtjes probeert te pakken, toch die stap zetten. Dat heeft mij iig in januari flink geholpen.
Zo,erzon, klinkt positief hoor. En de zorgen snap ik helemaal. Het onbezorgde is er vanaf. Hopelijk kun je straks net als ik vaker langs komen (ervanuit gaande dat het raak is he) en het hartje luisteren. Ik weet dat het vanaf de eerste schopjes een stuk leuker word.
En een extra knuffel voor Cygne, het zit je niet mee meis.
Ik lees wel vaker tussen de regels dat je erg piekt of daalt. Het klinkt een beetje als eerst aankaarten dat het niet lekker gaat en dan wegwuiven "valt wel mee.."quote:Op donderdag 20 november 2014 14:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je de hormonen tijdens de nuvaring? Want die heb ik 8 jaar gehad en ben daar goed over te spreken
Ik ben benieuwd naar je test, strepen willen we
[..]
Ik zet gewoon ook niet voor niets tussen aanhalingstekens heIk heb dus al een geschiedenis met depressies dus wat dat betreft herken ik het nu wel. Het zwanger worden zal best meetellen en ook de winter inderdaad, daar word ik vaak wat downig van. Hoewel ik ook wel weer van de echte winter houd
Ik kan er gelukkig goed over praten met mijn partner. Huisarts lijkt me niet nodig omdat ik al bij de psychiater loop. Als het erger wordt zal ik zeker aan de bel trekken.
Wat ook wel meespeelt is dat ik momenteel therapie volg voor mijn ME/CVS. Dat is ook wel pittiger dan ik had verwacht denk ik. Dus dat + zwanger worden + depressieve stoornis zal het wel zijn.
En het komt allemaal wel weer goed hoor zoals altijd, alleen momenteel is het gewoon even zwaar.
Oh, dan heb ik niks gezegd. Overheen gelezen denk ik. Maar goed dat je iig al hulp hebt.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen slik ik al AD en loop ik al bij een psychiater. De huisarts is dus wat overbodig
Is dat je echt opgevallen?quote:Op donderdag 20 november 2014 14:45 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik lees wel vaker tussen de regels dat je erg piekt of daalt. Het klinkt een beetje als eerst aankaarten dat het niet lekker gaat en dan wegwuiven "valt wel mee.."
Ik hoop dat je ook bij je psych het kan aankaarten en er vooruitgang mee kunt boeken. Het geestelijk verwerken van zaken kunnen wel eens meer tijd nodig hebben en dan ga je vaak fysiek ook een beetje kwakkelend mee. Stress kan veel met je doen. En dan hoef je het niet eens zo erg in de gaten te hebben wat of waarover je stress hebt. Dat je veel op je bordje hebt waar je mee aan het jongleren bent is al iets om echt goed naar te kijken en (samen) aan te pakken om die stress te verminderen voor de langere run. Ik wens je het allerbeste![]()
Zelf houd ik erg van zon en extreem wintergevoel (Witte sneeuw en ijs) . Van beide krijg ik enorm veel energie. Alles wat daar tussen valt heeft invloed op mijn humeur en energieniveau. Dus geen druilweeroren weer en geen gele of bruine drap sneeuw voor mij dit jaar graag
Die van mij zijn zo gek als een deurquote:Op donderdag 20 november 2014 14:37 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Mijn kat is altijd grappig
De keer dat ik het hardst gelachen heb is toen mijn grote rode kater op de vliering wilde springen en in de gordijnen belandde. Hij zwaaide als een heuse tarzan heen en weer. En de paniek in zijn ogenquote:Op donderdag 20 november 2014 14:57 schreef Daui het volgende:
[..]
Die van mij zijn zo gek als een deur
Ja, anders kaart ik het niet aan. Maar ik zie alleen wat je schrijft niet wie er achter zit of hoe je de gehele dag bentquote:Op donderdag 20 november 2014 14:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is dat je echt opgevallen?Dat je dat zegt brengt me weer bij mijn andere angst: dat ik bipolair ben. Mijn vader en zus zijn dat en van mijn broer wordt het nu ook gedacht. Dat is dus mijn grootste angst dat ik dat ook heb
Alleen zijn mijn pieken niet zo hoog denk ik. Toch wel goed om naar mijn buien te kijken denk ik.
Dat druilerige ben ik wel gevoelig voor je. Witte sneeuw daarentegen
Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat jij in een dal zit met de gebeurtenissen op je bordje.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:59 schreef Cygne het volgende:
Ik leef ook met pieken en dalen, maar ik ben niet bipolair. Weer heeft niet zoveel invloed. Ik hou minder van zomer, maar wel van alle andere seizoenen.
Gebeurtenissen hebben wel veel effect op mijn stemming. Nu zit ik zeg maar in zo'n dal.
Het is ook nogal wat waar je momenteel mee te maken hebt, daar zou iedereen down van wordenquote:Op donderdag 20 november 2014 14:59 schreef Cygne het volgende:
Ik leef ook met pieken en dalen, maar ik ben niet bipolair. Weer heeft niet zoveel invloed. Ik hou minder van zomer, maar wel van alle andere seizoenen.
Gebeurtenissen hebben wel veel effect op mijn stemming. Nu zit ik zeg maar in zo'n dal.
Daar heb je ook gelijk inquote:Op donderdag 20 november 2014 15:04 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ja, anders kaart ik het niet aan. Maar ik zie alleen wat je schrijft niet wie er achter zit of hoe je de gehele dag bent![]()
Dat je bi-polair zou kunnen zijn, daar heb ik geen idee van. Iedereen piekt en daalt. De een wat drastischer dan de ander. Alleen als je daardoor niet meer terug in balans kunt komen en aan de negatieve kant blijft hangen is wel iets om mee te doen en kritisch naar te kijken.
quote:Op donderdag 20 november 2014 15:00 schreef Daui het volgende:
[..]
De keer dat ik het hardst gelachen heb is toen mijn grote rode kater op de vliering wilde springen en in de gordijnen belandde. Hij zwaaide als een heuse tarzan heen en weer. En de paniek in zijn ogen
Dat is heul niet zo leuk als One Born Every Minute. Maar het is tenminste ietsquote:Op donderdag 20 november 2014 15:17 schreef MaJo het volgende:
Kijkt iemand van jullie ook One Born Every Minute? Opeens zenden ze dat niet meer uitEr is nu iets anders, "A Baby Story" heet het. Dat maar even uitproberen dan.
Neequote:Op donderdag 20 november 2014 15:37 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Dat is heul niet zo leuk als One Born Every Minute. Maar het is tenminste iets.
Wou het paar dagen terug eindelijk eens gaan kijken, was het dus al Baby Story en zat ik me te ergeren aan die mensen, dus dat wordt em niet voor mij!quote:Op donderdag 20 november 2014 15:54 schreef Cygne het volgende:
Ik vond one born every minute al niks.![]()
Overigens heb ik gister wel een toffe baan aangeboden gekregen, na honderd jaar werkloos geweest te zijn of zo. Lekker wat afleiding.
Awwquote:Op donderdag 20 november 2014 15:59 schreef Cygne het volgende:
Dat is bij mij niet meer zo moeilijk, zelfs als ik positief test zegt het weinig.
Elk nadeel heb ze voordeel.
Je hoort helemaal niks.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:02 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Aww
Haha, dat is dan wel weer een positieve kijk erop!!
Maargoed, eigenlijk hoor ik hier vooral te lurken..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |