abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187197678
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Alsof die Belgen fatsoenlijke accommodaties hebben.
Dat hebben ze zeker. Vooral de jeugdwerking is stukken beter in de breedte. Komt ook omdat de overheid daar meer subsidie steekt in de onderbouw en minder in het steeds maar weer redden van doodzieke clubs.

De stadions gebeurt nu ook wat aan, maar dat is vooral uiterlijke schijn. Als het gaat om wetenschappelijke begeleiding (KU Leuven en Brussel) dan zijn ze verder dan Nederland.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 12:37:58 #277
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187197967
Weer een circle jerk van alle fans van nietszeggende clubjes omdat ze dan hun favoriete derby tegen een ander nietszeggend clubje moeten missen _O-

Beneliga brengt je competitie weer naar de top. In alle opzichten ga je extra stappen maken. Oprotten met dat sentimenteel geneuzel over de Vijverberg, het Polmanstadion of de Oude Meerdijk. Dat doe je maar lekker in je ondergeschikte eerste divisie. In de top hoor je topwedstijden voorgeschoteld te krijgen met topvoetbal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dven op 01-06-2019 13:44:34 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_187198457
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:37 schreef Dven het volgende:
Weer een circle jerk van alle fans van nietszeggende clubjes omdat ze dan hun favoriete derby tegen een ander nietszeggend clubje moeten missen _O-

Beneliga brengt je competitie weer naar de top. In alle opzichten ga je extra stappen maken. Oprotten met dat sentimenteel geneuzel over de Vijverberg, het Polmanstadion of de Oude Meerdijk. Dat doe je maar lekker in je ondergeschikte eerste divisie. In de top hoor je topvoetbal voorgeschoteld te krijgen met topvoetbal.
Eens met Dven zoals altijd.
pi_187201354
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:37 schreef Dven het volgende:

Beneliga brengt je competitie weer naar de top. In alle opzichten ga je extra stappen maken. Oprotten met dat sentimenteel geneuzel over de Vijverberg, het Polmanstadion of de Oude Meerdijk. Dat doe je maar lekker in je ondergeschikte eerste divisie. In de top hoor je topwedstijden voorgeschoteld te krijgen met topvoetbal.
Je moet eerst wel eens zijn over het aantal minimum clubs van een land.. Bijvoorbeeld altijd 6 clubs of meer van een land.

Op basis van inwoneraantal heeft Nederland nu recht op ruim 11 van de 18 clubs. Je praat dus nu over zeven Belgische clubs.
pi_187203362
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:37 schreef Dven het volgende:

_O_
One of a Kind
pi_187270816
Een Beneliga zal helpen om talenten langer hier te houden en meer uitdaging te bieden.

Draadje:
https://twitter.com/Wouterz84/status/1131873895181688832
pi_187490375
https://www.voetbalkrant.(...)ker-geen-slecht-idee

Roberto Martinez voorstander van Beneliga (en Jong teams in de pyramide).
pi_187614263
Nog een reden voor Beneliga, de stagnerende salarissen:

https://www.vi.nl/nieuws/(...)aar-291-duizend-euro
pi_187616705
Gaat er nooit komen gelukkig, gr gr.
pi_187616764
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 14:43 schreef Solstice1 het volgende:
Gaat er nooit komen gelukkig, gr gr.
Met of zonder Nederland, dit soort fusiecompetities komen er vanzelf.
pi_187969423
quote:
Belgische en Nederlandse topclubs zetten eerste concrete stap richting BeNeLiga

Is er een BeNeLiga op komst met Belgische en Nederlandse topclubs? Die hebben een eerste stap gezet richting het opzetten van zo’n gemengde competitie. Dat meldt Voetbal International en werd aan onze redactie bevestigd.

De BeNeLiga is een idee dat al even meegaat, en dat nu en dan van onder het stof wordt gehaald als het gaat over de competitiviteit van de Belgische en Nederlandse clubs in Europa. Door de krachten te bundelen, zouden de clubs uit de Lage Landen weer slagvaardig kunnen worden in Europa, vinden voorstanders. En een gemeenschappelijk tv-contract zou meer geld kunnen opleveren. Tegenstanders wijzen erop dat de grote afstanden dramatisch zijn voor supporters en stellen zich vragen of mensen wel warm lopen voor Charleroi-Groningen of Vitesse-Kortrijk.

Eind mei vond er volgens onze informatie een geheim topoverleg plaats over de BeNeLiga. Onder meer Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe wordt gezien als een van de grote voorvechters daarvan. Toen waren enkel clubs uit de G5 en de CEO van de Voetbalbond Peter Bossaert aanwezig. AA Gent daagde niet op. Naast Club Brugge stuurden Anderlecht, Standard en RC Genk iemand naar de vergadering.

Onderzoek

Elf clubs, de top zes van de Eredivisie en de G5 van de Jupiler Pro League, hebben nu de opdracht gegeven aan adviesbureau Deloitte om een verkennend onderzoek te doen naar een BeNeLiga. Daarbij gaat het puur om het in kaart brengen van de financiële gevolgen. De sportieve kant van zo’n gemengde competitie wordt (voorlopig) buiten beschouwing gelaten, net als een bekertoernooi.

De tweede BeNeLiga-ontmoeting werd dus bijgewoond door: Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, Vitesse, FC Utrecht, Club Brugge, Standard, KRC Genk, AA Gent en Anderlecht.

In oktober moet Deloitte de resultaten van het onderzoek naar de financiële gevolgen van zo’n BeNeLiga presenteren, zoals het afsluiten van een gezamenlijk tv-contract. Als het rapport positief wordt onthaald, kan er een vervolg komen. Daarbij lijkt de verdeling van de Europese tickets, bijvoorbeeld, een groot struikelblok. België en Nederland hebben nu samen tien plaatsen te verdelen voor de Champions League en Europa League.
  woensdag 17 juli 2019 @ 17:40:48 #287
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187971209
Dit gaat toch nooit rond komen.

Eens in de zoveel jaar een onderzoek en that's it.
Oh.
pi_187972082
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 17:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

BENELIGA. KOMT. NIET.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 juli 2019 @ 20:18:37 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_187974079
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 17:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

een gedegen onderzoek is er volgens mij nog nooit geweest
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_187983683
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

een gedegen onderzoek is er volgens mij nog nooit geweest
De Universiteit van Antwerpen heeft hier onderzoek naar gedaan

pietercleppe twitterde op vrijdag 13-04-2018 om 15:14:31 Tijd voor een #BeNeLiga voetbal: Budget zou 2/3 van #Ligue1 bedragen, dus opnieuw succes in @ChampionsLeague. Televisierechten per inwoner zouden meer bedragen dan #Bundesliga en #Ligue1. Steun van @beneluxunion - Parlement? @a_mulder @VincentVQ @CouckeMarc @verschuerenmic1 https://t.co/HIVskjolHy reageer retweet
https://www.tijd.be/nieuw(...)tities/10001399.html

Overigens zeg ik als voorstander van een Beneliga dat "strijd aan gaan met de grote landen" niet het juiste argument is. Als dat al zou kunnen, dan is dat niet de meerwaarde wat mij betreft. Ik zie het meer in termen van een professioneler klimaat (geen kunstgras, geen clubs die nul investeren in de jeugd, geen eigen accomodatie hebben) en dus betere ontplooing van talent. Meer clubs die in begroting aan elkaar gewaagd zijn in plaats van een factor 20 van elkaar verwijderd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2019 11:21:35 ]
  donderdag 18 juli 2019 @ 11:38:45 #291
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187983951
Echt, mensen die afstand aanhalen als argument _O- Dan kan je beter gewoon helemaal je bek dichthouden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_187990632
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

pietercleppe twitterde op vrijdag 13-04-2018 om 15:14:31 Tijd voor een #BeNeLiga voetbal: Budget zou 2/3 van #Ligue1 bedragen, dus opnieuw succes in @:ChampionsLeague. Televisierechten per inwoner zouden meer bedragen dan #Bundesliga en #Ligue1. Steun van @:beneluxunion - Parlement?@:a_mulder @:VincentVQ @:CouckeMarc @:verschuerenmic1 https://t.co/HIVskjolHy reageer retweet
https://www.tijd.be/nieuw(...)tities/10001399.html

Overigens zeg ik als voorstander van een Beneliga dat "strijd aan gaan met de grote landen" niet het juiste argument is. Als dat al zou kunnen, dan is dat niet de meerwaarde wat mij betreft. Ik zie het meer in termen van een professioneler klimaat (geen kunstgras, geen clubs die nul investeren in de jeugd, geen eigen accomodatie hebben) en dus betere ontplooing van talent. Meer clubs die in begroting aan elkaar gewaagd zijn in plaats van een factor 20 van elkaar verwijderd.
Laat maar komen. Klinkt goed allemaal.
  donderdag 18 juli 2019 @ 18:39:52 #293
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_187990847
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
Interessant, bedankt voor deze verhelderende post. Ik ben altijd wel voorstander geweest van het amalgameren van beide liga's maar ik was niet op de hoogte van dit onderzoek.

Het is jammer dat dit niet een 20 jaar terug al doorgevoerd werd. Van Raaij, tussen 96 en 04 voorzitter van PSV, was een voorstander van zelfs een Atlantic League (Schotland, NL, BE, Scandinavië).
Wat denk je daarvan?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_187999468
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 18:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Interessant, bedankt voor deze verhelderende post. Ik ben altijd wel voorstander geweest van het amalgameren van beide liga's maar ik was niet op de hoogte van dit onderzoek.

Het is jammer dat dit niet een 20 jaar terug al doorgevoerd werd. Van Raaij, tussen 96 en 04 voorzitter van PSV, was een voorstander van zelfs een Atlantic League (Schotland, NL, BE, Scandinavië).
Wat denk je daarvan?
Zweden is nog verder afgezakt als Nederland en België. Dus ik had al veel eerder een Scandinavische competitie verwacht. Of een Alpencompetitie met Slovenië, Oostenrijk en Zwitserland. Maar deze competities komen er maar nooit.
Sterker nog de Baltische landen zijn weer terug in hun eigen nationale competities.

Waarom is dat?
pi_188001283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 18:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wat denk je daarvan?
Ik heb de wijsheid niet in pacht maar ik denk dat daar de meeropbrengst minder groot zal zijn, in de zin van professionaliteit en hoe dicht de clubs op elkaar zitten qua begroting. Een Beneliga betekent dat je van een factor 20 (verschil tussen de top en de onderkant) naar een factor 5 gaat. Verder opschalen heeft niet dezelfde meeropbrengst. Natuurlijk zijn Celtic e.d. wel grote clubs maar een Beneliga heeft op zichzelf al voldoende clubs met voldoende achterland (aan de vraag én aanbod zijde) om levensvatbaar te zijn (zónder clubs die telkens bij de gemeente moeten aan kloppen).

Je zit dan ook met problemen zoals de reis-afstanden. Supporters zullen alicht langer moeten reizen dan veel Duitse, Engelse en Spaanse supporters moeten doen.

Op lange termijn ben ik niet perse 100% tegen, er zou best eens over nagedacht kunnen worden (de lokale competities blijven natuurlijk bestaan, voor de bier en bal brigade) maar mijn vermoeden is dat de voordelen minder groot zijn dan de stap naar een Beneliga waar eindelijk elke club zijn eigen accomodatie zal hebben, bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 09:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Zweden is nog verder afgezakt als Nederland en België. Dus ik had al veel eerder een Scandinavische competitie verwacht. Of een Alpencompetitie met Slovenië, Oostenrijk en Zwitserland. Maar deze competities komen er maar nooit.
Sterker nog de Baltische landen zijn weer terug in hun eigen nationale competities.

Waarom is dat?
Voor een groot deel omdat de UEFA en FIFA dwars ligt. Zie de ASEAN Super League, het instromen van Schotse clubs in de Premier League, het samenvoegen van de Mexicaanse en Amerikaanse competitie (waar Canada al in mee speelt). Verder is Zwitserland een nogal conservatief land dat op voetbal gebied nooit wat heeft voor gesteld. Daarom ging Federer tenissen en niet voetballen.
pi_188148816
_clubbrugge twitterde op vrijdag 26-07-2019 om 19:03:18 Verhaeghe wil BeNeLiga zo snel mogelijk doordrukken: "2024 nadert met rasse schreden" https://t.co/W1r9fTaf3i #wbeclu #clubbrugge #waaslandbeveren #jpl reageer retweet
pi_188780611
Ikzelf (Vlaming en Beerschot supporter) ben 100% voor de Beneleague.

Ik pleit voor 2 profreeksen van 20.

Hier zijn ze ingedeeld op basis van marktwaarde.

De cijfers komen van www.transfermarkt.nl

BENELEAGUE-A
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BENELEAGUE-B
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 5 topcompetities (Engeland, Spanje, Italië, Duitsland en Frankrijk) inhalen gaat niet lukken.

Dat moeten we niet ambiëren. Daar zijn we, zelfs met een Beneleague, nog steeds te klein voor.

Het gaat erom om een voorsprong te nemen op Rusland, Portugal en Turkije en dus de 6de grootste competitie van Europa te worden.

De 6de op de UEFA-ranking krijgt 3 CL-tickets en 3 EL-tickets.

Ik stel ook voor dat we kunstgras verbieden (toch zeker in Beneleague-A) en met 38 wedstrijden hebben we ruimte om kerstvoetbal te organiseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door berko13 op 04-09-2019 02:27:29 ]
  Moderator / Redactie FP woensdag 4 september 2019 @ 02:16:57 #298
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_188780612
Jahoor, FC Twente, de eeuwige nummer 4, in de Beneliga B stoppen :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_188781603
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 02:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jahoor, FC Twente, de eeuwige nummer 4, in de Beneliga B stoppen :')
Daar moet jij je toch niet druk om maken.
Als er een club is, dat steeds weer snel promoveert, dan is het FC Twente.
Ha, ik heb Jan Sorensen nog zien spelen. Een keer live dus.
pi_188783032
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 02:14 schreef berko13 het volgende:
Ikzelf (Vlaming en Beerschot supporter) ben 100% voor de Beneleague.

Ik pleit voor 2 profreeksen van 20.

Hier zijn ze ingedeeld op basis van marktwaarde.

De cijfers komen van www.transfermarkt.nl

BENELEAGUE-A
SPOILER
BENELEAGUE-B
SPOILER
De 5 topcompetities (Engeland, Spanje, Italië, Duitsland en Frankrijk) inhalen gaat niet lukken.

Dat moeten we niet ambiëren. Daar zijn we, zelfs met een Beneleague, nog steeds te klein voor.

Het gaat erom om een voorsprong te nemen op Rusland, Portugal en Turkije en dus de 6de grootste competitie van Europa te worden.

De 6de op de UEFA-ranking krijgt 3 CL-tickets en 3 EL-tickets.

Ik stel ook voor dat we kunstgras verbieden (toch zeker in Beneleague-A) en met 38 wedstrijden hebben we ruimte om kerstvoetbal te organiseren.
Om nou een Beneliga te starten met 14 Belgische clubs en 6 Nederlandse clubs in de hoogste divisie lijkt mij geen goed idee. Dan is het meer een Jupiler League-plus competitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')