Is dat zo? Zie art. 3.4 Wet IB 2001.quote:Op maandag 17 november 2014 17:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Commanditair vennoot is WEL ondernemer.
Eh, dat is dus dezelfde miskleun als ik op het eerste tentamen maaktequote:Op maandag 17 november 2014 17:51 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Is dat zo? Zie art. 3.4 Wet IB 2001.
Volgens mij is een stille vennoot feitelijk geen ondernemer voor IB-doeleinden, maar worden zijn inkomsten wel als 'winst uit onderneming' beschouwd, zie art. 3.3, lid 1 sub a Wet IB 2001.
De fiscale faciliteiten voor 'echte' ondernemers krijgt hij dus niet. Wel kan hij bijv. gebruik maken van de investeringsaftrek
Maar met een beetje pech wordt die winst dan tegen 52% belast in box 1, terwijl je de investering als openstaande vordering toch gewoon bij het vermogen van box 3 kan laten belasten ogv die vermogenrendementsheffing? Natuurlijk ziet die laatste wel op het gehele geïnvesteerde vermogen, maar ik kan me voorstellen dat er zat situaties denkbaar zijn waarin een cv-constructie het onderspit delft tegen een "gewone" investering.quote:Op maandag 17 november 2014 17:51 schreef Mshauri het volgende:
Volgens mij is een stille vennoot feitelijk geen ondernemer voor IB-doeleinden, maar worden zijn inkomsten wel als 'winst uit onderneming' beschouwd, zie art. 3.3, lid 1 sub a Wet IB 2001.
schandaligquote:Op maandag 17 november 2014 17:54 schreef Ties02 het volgende:
Jezus Yreal hoelang heb je nou al IB winst enzo gehad..
Onvoorstelbaar
Zal ik mezelf maar van kant maken?quote:Op maandag 17 november 2014 17:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Tchock ook
Waar hij dan ook moge zijn
Tchock heeft niks leuks te vinden, die begint pas.quote:Op maandag 17 november 2014 17:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Tchock ook
Waar hij dan ook moge zijn
Je moet je wel bedenken dat 9 van de 10 reguliere particuliere investeerders inderdaad niet in een CV gaat zitten rommelen om de door jou genoemde redenen. Maar in een verliessituatie kan het wel aantrekkelijk zijn - moet je het toch meer in de familiesfeer zoeken.quote:Op maandag 17 november 2014 17:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maar met een beetje pech wordt die winst dan tegen 52% belast in box 1, terwijl je de investering als openstaande vordering toch gewoon bij het vermogen van box 3 kan laten belasten ogv die vermogenrendementsheffing? Natuurlijk ziet die laatste wel op het gehele geïnvesteerde vermogen, maar ik kan me voorstellen dat er zat situaties dankbaar zijn waarin een cv-constructie het onderspit delft tegen een "gewone" investering.
Weet waarschijnlijk al meer dan Y, maar dat geheel terzijdequote:Op maandag 17 november 2014 17:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tchock heeft niks leuks te vinden, die begint pas.
Oh nee, mijn studie is totaal zinloos. VERTEL HET TIES, WAT MOET IK DOEN ?!?!?!?quote:Op maandag 17 november 2014 18:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Weet waarschijnlijk al meer dan Y, maar dat geheel terzijde
Ja, ik las dat dat vooral voor schepen een interessante constructie bleek. Dank voor de uitleg!quote:Op maandag 17 november 2014 17:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je moet je wel bedenken dat 9 van de 10 reguliere particuliere investeerders inderdaad niet in een CV gaat zitten rommelen om de door jou genoemde redenen. Maar in een verliessituatie kan het wel aantrekkelijk zijn - moet je het toch meer in de familiesfeer zoeken.
Internationaal is het weer een heel ander verhaal, omdat je met CV's lekker kan knutselen met hybride status etc.
Daarnaast is een cv interessant voor schepen en die groene investeringen etc, omdat je op het met vreemd vermogen gefinancierde gedeelte van de investering ook volledig kon afschrijven en je dus een enorme hefboom kreeg. Volgens mij wordt daar nu wat aan gedaan.
Hebben wij dit ook gehad bij belasting1? Ik kan me wel herinneren dat vorig jaar over CV in t tentamen stond waar bijna niemand het antwoord op wistquote:Op maandag 17 november 2014 18:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Weet waarschijnlijk al meer dan Y, maar dat geheel terzijde
quote:Op maandag 17 november 2014 17:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je moet je wel bedenken dat 9 van de 10 reguliere particuliere investeerders inderdaad niet in een CV gaat zitten rommelen om de door jou genoemde redenen. Maar in een verliessituatie kan het wel aantrekkelijk zijn - moet je het toch meer in de familiesfeer zoeken.
Internationaal is het weer een heel ander verhaal, omdat je met CV's lekker kan knutselen met hybride status etc.
Daarnaast is een cv interessant voor schepen en die groene investeringen etc, omdat je op het met vreemd vermogen gefinancierde gedeelte van de investering ook volledig kon afschrijven en je dus een enorme hefboom kreeg. Volgens mij wordt daar nu wat aan gedaan.
Ja wij wel, die vraag had ik volgens mij alle puntenquote:Op maandag 17 november 2014 18:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hebben wij dit ook gehad bij belasting1? Ik kan me wel herinneren dat vorig jaar over CV in t tentamen stond waar bijna niemand het antwoord op wist
Beter je best doen. Zelfs de beginners corrigeren je nu.quote:Op maandag 17 november 2014 18:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh nee, mijn studie is totaal zinloos. VERTEL HET TIES, WAT MOET IK DOEN ?!?!?!?
Beginners?!quote:Op maandag 17 november 2014 18:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Beter je best doen. Zelfs de beginners corrigeren je nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |