abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:12:44 #1
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_146645319
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer foto's!
Weersvoorspelling 1e kerstdag 2014
.
pi_146647445
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:42 schreef ddx het volgende:
Vanwaar de keus voor dit merk ?
(en niet voor bijvoorbeeld stages)
Quarq meet de volledige torque met 4 rekstokjes (dus de totale vermogen wat nodig is voor de gehele omwentel wat uit je linker en rechter been komt). Stages meet de power op de linker crank en doet dat simpel gezegd x2. Dat spreekt mij niet aan. Ander nadeel is dat het niet werkt met Rotor (mijn huidig crankstel) en met carbonnen crankstellen. Blijven dus enkel de shimano crankstellen over. Aangezien ik met Sram rij, is dat geen porem. Quarq is dochter van Sram.

Stages claimt Sky te sponsoren, maar ze rijden allemaal met SRM.

[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 14-11-2014 17:02:26 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_146654056
Gelukkig niks gebroken of gescheurd in mijn schouder, wel mijn pees "goed gekneusd" volgens de dokter die de echo nam. Wel fysio vanaf maandag zodat ik mijn arm weer volledig kan gaan bewegen.

Morgen wilde ik eigenlijk de Gran Fondo gaan halen, maar de komende week zal fietsen sowieso lastig worden.
pi_146654526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:20 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]

Bestelt *O*
Nice!

Buiten het meten meten van vermorgen, hoe is het nieuwe crankstel (crank/bladen) tov die je nu hebt?
pi_146655966
Oh God, Patroon aan de vermogensmeter.. dat worden weer topics vol met plezier!
pi_146655979
Ik heb vanochtend een rondje in 1 minuut geschaatst.. :D
pi_146656351
Ik ging hard in 1 keer joh, en overstappen, echt tof.

Nu naar de PT. Core + benen, zoals altijd. Tja schouderblessure.. Jij ook Bizkit?

Schouder gaat beter, heel iets, niet fietsen scheelt.
  vrijdag 14 november 2014 @ 19:20:40 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146656471
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:17 schreef Oksel het volgende:

Nu naar de PT. Core + benen, zoals altijd. Tja schouderblessure.. Jij ook Bizkit?

Zo hard is dat toch niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146656499
Nee, maar gok dat 90% van de mensen hier dat niet redden :P
pi_146656995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:17 schreef Oksel het volgende:

Yup. Ook een schouderblessure.

Maandag even met de fysio overleggen wat ik wel en niet moet doen. Maar het lijkt erop dat ik mijn eigen fitnessstudio eerder in gebruik kan nemen dan gepland. Ik wil uiteraard wel wat in beweging blijven...
pi_146659289
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:22 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Nice!

Buiten het meten meten van vermorgen, hoe is het nieuwe crankstel (crank/bladen) tov die je nu hebt?
Verwacht het crankstel komende week. As diameter is gelijk als die van mijn Rotor, 24mm.
Ik gebruikte op de Rotor Stronglight bladen en ga dat ook doen op het nieuwe crankstel. De Riken van Quarq is (volgens mij) dezelfde als het crankstel van Sram Force 22 met carbon cranks. Ik verwacht geen verschil in stijfheid etc te merken tussen Rotor en De quarq. Volgens mij is hij iets zwaarder omdat er een vermogensmeter in zit, maar dat zal ik nog ff nawegen.
pi_146662144
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Verwacht het crankstel komende week. As diameter is gelijk als die van mijn Rotor, 24mm.
Ik gebruikte op de Rotor Stronglight bladen en ga dat ook doen op het nieuwe crankstel. De Riken van Quarq is (volgens mij) dezelfde als het crankstel van Sram Force 22 met carbon cranks. Ik verwacht geen verschil in stijfheid etc te merken tussen Rotor en De quarq. Volgens mij is hij iets zwaarder omdat er een vermogensmeter in zit, maar dat zal ik nog ff nawegen.
Zet je de bladen over of heb je inclusief kettingbladen besteld? Ik zit ook naar de Quarq te kijken, maar wil dan zelf bladen erop doen. Weet alleen nog niet precies hoe het zit met calibratie.

Gewicht lijkt mij ook minder belangrijk dan stijfheid.

"Where the Elsa utilizes the newest SRAM Exogram Hollow carbon arms, the Riken relies on a more standardized RED pair of arms. " bron

Heb je Quarq vergeleken met Power2max? Waarom heb je niet voor een Power2max gekozen?
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Stages meet de power op de linker crank en doet dat simpel gezegd x2. Dat spreekt mij niet aan. Ander nadeel is dat het niet werkt met Rotor (mijn huidig crankstel) en met carbonnen crankstellen.
Volgens mij werkt de techniek van Stages niet op een carbonne crankarm, maar de drive-side mag wel carbon zijn. "... FSA's carbon SL-K light ... are compatible with our FSA Energy version" bron

[ Bericht 5% gewijzigd door FastFox91 op 14-11-2014 21:47:05 ]
  vrijdag 14 november 2014 @ 21:47:43 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146662522
Dat moment waarop het bmi van muzas hoger is dan dat van jou.... #viesdik *kraskras
pi_146662552
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
Dat moment waarop het bmi van muzas hoger is dan dat van jou.... #viesdik *kraskras
Hoog BMI = dik ;)
  vrijdag 14 november 2014 @ 21:49:07 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146662594
Ja, wrijf het in. Hufter!
pi_146662643
Wat had je voor begrijpend lezen en schrijven op school vinnie? :P

Je schrijft "BMI van muzas hoger dan van jou... "

Dat is ie namelijk al een tijdje geweest ;)...
pi_146663979
Ik ben al een tijdje subscribed op het Youtube kanaal van GCN. De laatste tijd posten ze veel over cyclocross. En dat ziet er eigenlijk best wel heel gaaf en zwaar uit :o
Waar doe je zoiets meestal? Gewoon op van die mountainbike tracks in bepaalde (natuur)gebieden?

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand hier in de buurt op een crossert heb gezien eigenlijk
  vrijdag 14 november 2014 @ 22:24:36 #18
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_146664054
Jandekok doet dat. Intensief uurtje knallen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fotograaf vrijdag 14 november 2014 @ 22:31:19 #19
145146 Andyy
pi_146664395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:22 schreef Levitas het volgende:
Ik ben al een tijdje subscribed op het Youtube kanaal van GCN. De laatste tijd posten ze veel over cyclocross. En dat ziet er eigenlijk best wel heel gaaf en zwaar uit :o
Waar doe je zoiets meestal? Gewoon op van die mountainbike tracks in bepaalde (natuur)gebieden?

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand hier in de buurt op een crossert heb gezien eigenlijk
In belgenland
  vrijdag 14 november 2014 @ 22:53:40 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146665413
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:50 schreef muzas het volgende:
Wat had je voor begrijpend lezen en schrijven op school vinnie? :P

Je schrijft "BMI van muzas hoger dan van jou... "

Dat is ie namelijk al een tijdje geweest ;)...
ik zit alweer een paar uur bier te drinken. Ik bedoel het andersom
pi_146665549
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:21 schreef Oksel het volgende:
Nee, maar gok dat 90% van de mensen hier dat niet redden :P
rondje in 1 minuut is best rustig.

In marathons heb ik vaker rond de 34 seconden moeten rijden, 36 op de 400m solo kwam ook wel eens voor.
pi_146665679
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ik zit alweer een paar uur bier te drinken. Ik bedoel het andersom
Dikzak :+
pi_146665834
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:39 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Zet je de bladen over of heb je inclusief kettingbladen besteld? Ik zit ook naar de Quarq te kijken, maar wil dan zelf bladen erop doen. Weet alleen nog niet precies hoe het zit met calibratie.

Gewicht lijkt mij ook minder belangrijk dan stijfheid.

"Where the Elsa utilizes the newest SRAM Exogram Hollow carbon arms, the Riken relies on a more standardized RED pair of arms. " bron

Heb je Quarq vergeleken met Power2max? Waarom heb je niet voor een Power2max gekozen?

[..]

Volgens mij werkt de techniek van Stages niet op een carbonne crankarm, maar de drive-side mag wel carbon zijn. "... FSA's carbon SL-K light ... are compatible with our FSA Energy version" bron
Ik heb voor de Riken gekozen, omdat die goedkoper is en de Elsa alleen iets lichter is en links/,rechts meting erbij heeft.

Riken en Elsa meten beide op dezelfde wijze de totale torque. Maar de Elsa verdeelt het over links/rechts, waarbij hij er vanuit gaat dat de meeste power wordt geleverd bij de duw beweging. Dus van 12 tot 6 rekent hij toe aan rechterbeen en van 6 tot 12 aan linkerbeen. Alleen er wordt voorbij gegaan aan het feit dat het andere been ook kan helpen door te trekken. Daarbij komt dat het nut van links rechts verdeling nog niet is aangetoond en trainingstechnisch voegt het niets toe.

Je kan bladen wissel zonder opnieuw calibratie.

Ook naar P2M gekeken en das ook een goede optie. Cadans heeft wat vertraging,maar das een kleinigheid.

Wat stages betreft ben ik niet overtuigt. Ga niet met verschillende cranks rijden en dat Sky gesponsord wordt door stages, maar iedereen rijdt daar met SRM, zet mij aan het denken. Stages doet linker kracht x2. Ipv de hele torque te meten.

Ik zou www.dcrainmaker.com goed doorlezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 14-11-2014 23:13:07 ]
pi_146666068
quote:

Kan overal waar bos is. Mijn oude studentenclub organiseert begin december een crosswedstrijd in Drenthe op het terrein van een camping met een strand dus dat wordt veel zandhappen. Ik heb geholpen met het parcours tekenen, wordt echt pittig, veel draaien en keren en door mul zand gaan. Komende zondag is er een wedstrijdje waar ik aan meedoe.

Crossen is echt leuk omdat je spelenderwijs toch best hard traint. Na 3 uur op zo'n ding ben ik wel aardig kapot. Ik vind het ook leuker dan op een mountainbike omdat dat op die 29'ers tegenwoordig geen kunst meer is. Crossen is actiever, technischer en dus uitdagender. En Vlaams dus gesoigneerder.

Daarnaast zie je bij al die veldtoertochten alleen maar bolle toerders op mountainbikes.
  zaterdag 15 november 2014 @ 08:55:20 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146672710
quote:

Je kan bij veel wielerclubs in de buurt nu t/m januari, ipv op een asfaltparcours met de wegfiets met de crosser of met de mtb, oliebollencompetitie rijden. Dwz trainingswedstrijdjes die nergens om gaan en waar alle categorieën saam rijden. Meestal een toertje van 1/1.5km met wat bospaadjes een zandbak, wat balken en/of een trap erin.

Je wordt dan als beginner op een geg. moment gedubbeld door de snelle mannen maar je kan verder gewoon wel meedoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')