abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146993129
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien geen bekende irritatie onder de automobilisten, maar als je regelmatig de fiets pakt naar je werk en je fiets daar in een fietsenkelder zet:

WAAROM is het voor mensen zo moeilijk om hun fiets gewoon normaal recht in een fietsenrek te zetten.
Hoe vaak kom ik het wel niet tegen dat men (het zijn overigens meestal damesfietsen, serieus :') ) de fiets gewoon compleet scheef in dat rek zet, op de standaard, waardoor één fiets zomaar twee en soms zelfs drie plekken in neemt. |:(
Of nog leuker, dat men de fiets horizontaal voor het fietsenrek plaatst, waardoor er gewoon 4 plekken leeg/onbruikbaar zijn omdat een fucking josti zijn fiets er vóór heeft gezet :X

En dan hebben we het over een fietsenkelder voor werknemers he, volwassen grote mensen die daar hun fietsjes planten.... Echt, ik heb soms zo'n gruwelijke zin om dan zo'n fiets uit dat rek te pakken en door die kelder te smijten.
Met parkeren van auto's is dat soms ook een irritatie. Mensen die hun auto niet netjes in het vak kunnen zetten enzo.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 16:22:50 #103
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146993189
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Met parkeren van auto's is dat soms ook een irritatie. Mensen die hun auto niet netjes in het vak kunnen zetten enzo.
Ja, ken ik.... helaas heb je dan niet ff de mogelijkheid de auto "op te tillen" en een stukje te verschuiven zodat je er gewoon bij kan.

Was het maar zo'n feest :P
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:49:19 #104
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146994038
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien geen bekende irritatie onder de automobilisten, maar als je regelmatig de fiets pakt naar je werk en je fiets daar in een fietsenkelder zet:

WAAROM is het voor mensen zo moeilijk om hun fiets gewoon normaal recht in een fietsenrek te zetten.
Hoe vaak kom ik het wel niet tegen dat men (het zijn overigens meestal damesfietsen, serieus :') ) de fiets gewoon compleet scheef in dat rek zet, op de standaard, waardoor één fiets zomaar twee en soms zelfs drie plekken in neemt. |:(
Of nog leuker, dat men de fiets horizontaal voor het fietsenrek plaatst, waardoor er gewoon 4 plekken leeg/onbruikbaar zijn omdat een fucking josti zijn fiets er vóór heeft gezet :X

En dan hebben we het over een fietsenkelder voor werknemers he, volwassen grote mensen die daar hun fietsjes planten.... Echt, ik heb soms zo'n gruwelijke zin om dan zo'n fiets uit dat rek te pakken en door die kelder te smijten.
Ik zet hem sowieso nooit in zo'n straatstandaard waar alleen je voorwiel in kan. Al zo vaak gezien dat mensen nergens naar kijken en zo je fiets opzij douwen, met als gevolg een slag in je wiel. Nee, dan liever gewoon op de standaard ernaast. Jammer dan. Voor stationsstandaarden waar je de complete fiets in rijdt geldt dat overigens niet.
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:22:07 #105
11102 knep
Mountainfreak
pi_146996767
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van het weekend moest ik even op en neer naar Utrecht. An sich al klachtwaardig genoeg. De A2 maakt het feest helemaal compleet. Maar godsamme, kunnen die debielen daar nu eens leren een beetje normaal te rijden? Ik reed op de terugweg, ingehaald door een of ander koekblik. Hij komt voor mij rijden en gaat van zijn gas af. Prima, tik ik de cruisecontrol van 101 naar 96, maar nog steeds loop ik in. Ik besluit dus maar naar links te gaan en stel gelijktijdig de CC weer naar 101 terug. Op het moment dat ik naast hem rijdt, gaat hij ook gas geven en blijft gelijke snelheid rijden. Hij heeft ruim 5 km naast mij gereden, telkens boos naar binnen kijkend, waarna meneer weer extra gas gaf en weg reed, om daarna weer van het gas af te gaan en weer op het gas te gaan op het moment dat ik hem in wil halen. Gelukkig uit de trajectcontrole, dus maar even doorgezet naar 110. Flikker toch op man met je onstabiele rijgedrag... :r :r
Klachtwaardig inderdaad, iedere dag weer opnieuw tientallen figuren die hun snelheid compleet willekeurig variëren tussen 110 en 130. Zorgt voor een hoop ergernis wanneer je op de CC wil rijden en je ook nog eens netjes aan de snelheid wil houden.
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:37:59 #106
66083 Platina
78th Element
pi_147004241
Ik had zn type vandaag weer voor me, 70 rijden waar je 80 mag. Vervolgens 90 gaan rijden, dan bij een 50 zone 70 gaan rijden om opeens weer terug naar 40 te gaan. Man o man, die mensen wil je uit hun auto sleuren.
pi_147004400
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:37 schreef Platina het volgende:
Ik had zn type vandaag weer voor me, 70 rijden waar je 80 mag. Vervolgens 90 gaan rijden, dan bij een 50 zone 70 gaan rijden om opeens weer terug naar 40 te gaan. Man o man, die mensen wil je uit hun auto sleuren.
Ja van die mensen die gewoon maar wat doen inderdaad.
Als je nou consequent te snel of te langzaam rijdt, okee.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 26 november 2014 @ 19:19:14 #108
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_147031080
Godverdomme :'), situatie: A16 4 banen de tunnel in (2x 2 banen) vanuit Rotterdam richting Dordrecht/Breda.

Kutmomentje van vandaag: Auto die vanuit de invoegstrook rechts komt, met hoogstens 85-90 de weg op komt tuffen, z'n knippert naar links aan laat staan, en zonder te kijken doodleuk naar links op gaat schuiven. Ik reed op de derde baan vanuit rechts gezien (hoe noemen ze dit? rijbaan 2 ofzo :P), en is dus de meest rechts rijbaan voor de linker tunnel.

En dat stuk vreten knalt hem dus zowat tegen de neus van m'n auto. Ik vol in de remmen en vol in de claxon. Die vent schrok blijkbaar want bleef hangen op de beide rijbanen voor een tijdje... Haal ik 'm in zit er weer een oude vent in (wat zijn de odds op unibet?) die echt geen enig, maar dan ook enig, idee heeft wat er om hem heen gebeurd. Levensgevaarlijk deze incompetente oudjes, RAAAAAAAAAAAH oO/ oO/
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_147032334
quote:
8s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:19 schreef CapnIzzy het volgende:
Godverdomme :'), situatie: A16 4 banen de tunnel in (2x 2 banen) vanuit Rotterdam richting Dordrecht/Breda.

Kutmomentje van vandaag: Auto die vanuit de invoegstrook rechts komt, met hoogstens 85-90 de weg op komt tuffen, z'n knippert naar links aan laat staan, en zonder te kijken doodleuk naar links op gaat schuiven. Ik reed op de derde baan vanuit rechts gezien (hoe noemen ze dit? rijbaan 2 ofzo :P), en is dus de meest rechts rijbaan voor de linker tunnel.

En dat stuk vreten knalt hem dus zowat tegen de neus van m'n auto. Ik vol in de remmen en vol in de claxon. Die vent schrok blijkbaar want bleef hangen op de beide rijbanen voor een tijdje... Haal ik 'm in zit er weer een oude vent in (wat zijn de odds op unibet?) die echt geen enig, maar dan ook enig, idee heeft wat er om hem heen gebeurd. Levensgevaarlijk deze incompetente oudjes, RAAAAAAAAAAAH oO/ oO/
Tja ergens toen hij een strook naar links ging na het invoegen, had je kunnen gokken dat jouw baan op zou komen.

Ik zou mij uit de voeten maken of iets gas bijgeven, ieder geval niet in zijn lastig zichtbare hoek blijven rijden.

Maal gebruik van het feit dat jij wel genoeg inzicht hebt en zie vooruit.
.
  woensdag 26 november 2014 @ 20:12:53 #110
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_147033261
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:49 schreef Fer het volgende:

[..]

Tja ergens toen hij een strook naar links ging na het invoegen, had je kunnen gokken dat jouw baan op zou komen.

Ik zou mij uit de voeten maken of iets gas bijgeven, ieder geval niet in zijn lastig zichtbare hoek blijven rijden.

Maal gebruik van het feit dat jij wel genoeg inzicht hebt en zie vooruit.
Als het druk is kan je niet altijd zoveel ruimte geven aan blinden, en daarbij achter mij zat genoeg ruimte uiteraard (lang leve de linksrijders). Dus tja als je voor iedereen moet gaan nadenken die je tegenkomt is het plezier er al snel vanaf en word je vanzelf gefrustreerd.

En had ik al gezegd dat hij langzamer reed dan het andere verkeer? Hij werd in ieder geval rechts ingehaald. Tuurlijk heb je gelijk wat betreft anticipatie maar gas bijgeven was niet zo een snugger idee (linkerspiegel checken deed ie niet aan me dunkt)
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_147033346
Daarom een klein dotje gas bij, zodat je minstens naast hem komt te rijden. Voorkomt een bijna crash en getoeter.

Zo probeer ik ook met naar rechts opschuiven, te voorkomen dat ik als een ninja in iemand dode hoek kruip.
.
  woensdag 26 november 2014 @ 20:17:25 #112
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_147033417
Zie edit, ik zag het wel aankomen maar soms verdienen ze het getoeter gewoon :P
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_147033535
quote:
8s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:19 schreef CapnIzzy het volgende:
Godverdomme :'), situatie: A16 4 banen de tunnel in (2x 2 banen) vanuit Rotterdam richting Dordrecht/Breda.

Kutmomentje van vandaag: Auto die vanuit de invoegstrook rechts komt, met hoogstens 85-90 de weg op komt tuffen, z'n knippert naar links aan laat staan, en zonder te kijken doodleuk naar links op gaat schuiven. Ik reed op de derde baan vanuit rechts gezien (hoe noemen ze dit? rijbaan 2 ofzo :P), en is dus de meest rechts rijbaan voor de linker tunnel.

En dat stuk vreten knalt hem dus zowat tegen de neus van m'n auto. Ik vol in de remmen en vol in de claxon. Die vent schrok blijkbaar want bleef hangen op de beide rijbanen voor een tijdje... Haal ik 'm in zit er weer een oude vent in (wat zijn de odds op unibet?) die echt geen enig, maar dan ook enig, idee heeft wat er om hem heen gebeurd. Levensgevaarlijk deze incompetente oudjes, RAAAAAAAAAAAH oO/ oO/
Herkenbaar, zowel dat moet-in-linker-tunnelbuis-syndroom als bejaard en wereldvreemd qua verkeersinzicht. :(
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147034300
quote:
9s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Herkenbaar, zowel dat moet-in-linker-tunnelbuis-syndroom als bejaard en wereldvreemd qua verkeersinzicht. :(
De linker tunnelbuis is qua afstand minder, dus als je inzicht had dan pakte je die tunnel wel. Wel richting Breda dan.
pi_147034369
quote:
8s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:19 schreef CapnIzzy het volgende:
Godverdomme :'), situatie: A16 4 banen de tunnel in (2x 2 banen) vanuit Rotterdam richting Dordrecht/Breda.

Kutmomentje van vandaag: Auto die vanuit de invoegstrook rechts komt, met hoogstens 85-90 de weg op komt tuffen, z'n knippert naar links aan laat staan, en zonder te kijken doodleuk naar links op gaat schuiven. Ik reed op de derde baan vanuit rechts gezien (hoe noemen ze dit? rijbaan 2 ofzo :P), en is dus de meest rechts rijbaan voor de linker tunnel.

En dat stuk vreten knalt hem dus zowat tegen de neus van m'n auto. Ik vol in de remmen en vol in de claxon. Die vent schrok blijkbaar want bleef hangen op de beide rijbanen voor een tijdje... Haal ik 'm in zit er weer een oude vent in (wat zijn de odds op unibet?) die echt geen enig, maar dan ook enig, idee heeft wat er om hem heen gebeurd. Levensgevaarlijk deze incompetente oudjes, RAAAAAAAAAAAH oO/ oO/
Andere incompetent noemen.
  woensdag 26 november 2014 @ 20:53:21 #116
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_147034859
quote:
9s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:41 schreef Travel. het volgende:

[..]

Andere incompetent noemen.
Dat heb je goed gelezen. Zal morgen een sticker voor je meenemen
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_147034927
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:53 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Dat heb je goed gelezen. Zal morgen een sticker voor je meenemen
Stoer gedrag, maar neerkijken op een ander en dan zelf fouten maken siert niemand.
  woensdag 26 november 2014 @ 20:57:41 #118
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_147035032
quote:
9s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:54 schreef Travel. het volgende:

[..]

Stoer gedrag, maar neerkijken op een ander en dan zelf fouten maken siert niemand.
Oh, jij was er dus bij blijkbaar? Zal je verder niet lastig vallen hoor, Schumacher.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_147035108
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:57 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Oh, jij was er dus bij blijkbaar? Zal je verder niet lastig vallen hoor, Schumacher.
Goede inhoudelijke reactie, niks mis mee.
  woensdag 26 november 2014 @ 21:01:46 #120
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_147035208
quote:
9s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:59 schreef Travel. het volgende:

[..]

Goede inhoudelijke reactie, niks mis mee.
Wie de bal kaatst...
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_147035615
quote:
9s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:40 schreef Travel. het volgende:

[..]

De linker tunnelbuis is qua afstand minder, dus als je inzicht had dan pakte je die tunnel wel. Wel richting Breda dan.
Voor die kronkel die de rechterbaan maakt? Werkelijk? Ja, daar ga je zeker tijdswinst op boeken, zeker als je ongezien drie rijstroken moet oversteken van de invoegstrook van Zwijndrecht...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147039040
wat eens sukkels rij ik rotonde af zit er anonieme popo achter me gelijk 90 euro ofzo boete :')
vergeten richting aan te zetten terwijl er verder niemand reed , als ik iemand zie die staat te wachten geef ik wel gewoon aan, waarschuwing is toch genoeg voor zo een kleine iets..

only in the netherlends _O- terwijl als je mensen doodrijd je taakstraf krijg, wetten zijn niet in verhouding meer
pi_147039154
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:15 schreef Fer het volgende:
Daarom een klein dotje gas bij, zodat je minstens naast hem komt te rijden. Voorkomt een bijna crash en getoeter.

Zo probeer ik ook met naar rechts opschuiven, te voorkomen dat ik als een ninja in iemand dode hoek kruip.
Nope, vorig weekend reed ik bij bathem de a1 op zat denk al zo een vijf seconden op de rechter baan reed 100, auto op de tweede baan ik kijk zomaar naar links want hij bleef naast me hangen zitten oude man (achter stuur) en oude vrouw in de auto. Wat denk je meneer kijkt mijn kant op (ik keek hem aan serieus) en hij komt zo de rechterbaan op zonder blikken of blozen ik reageerde meteen door vol de vluchtstrook op te duiken.
Rem af ga achter die man de snelweg op meneer gaat 120 rijden, ik denk wat een @@##%+%*=+%%% en een|¥$¥|¤|~~^¥¥£ van een bestuurder. Mijn vrouw zegt je zal het wel verkeerd gezien hebben. Ze had het nog niet gezegd of hij douwt een auto rechts de vangrail in..... Ben gestopt om te assisteten en getuigen te spelen (dader reed door) wat denk je dat die vangrail kusser zegt. Hij keek me aan!!!!!!
pi_147039157
polen chauffeurs die het belangrijker vinden om TV te kijken en eieren te bakken dan op de weg te letten...
  woensdag 26 november 2014 @ 22:23:09 #125
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147039163
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:20 schreef Gulmez het volgende:
wat eens sukkels rij ik rotonde af zit er anonieme popo achter me gelijk 90 euro ofzo boete :')
vergeten richting aan te zetten terwijl er verder niemand reed , als ik iemand zie die staat te wachten geef ik wel gewoon aan, waarschuwing is toch genoeg voor zo een kleine iets..

only in the netherlends _O- terwijl als je mensen doodrijd je taakstraf krijg, wetten zijn niet in verhouding meer
Voortaan toch beter in je spiegels kijken. :P
pi_147039334
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:20 schreef Gulmez het volgende:
wat eens sukkels rij ik rotonde af zit er anonieme popo achter me gelijk 90 euro ofzo boete :')
vergeten richting aan te zetten terwijl er verder niemand reed , als ik iemand zie die staat te wachten geef ik wel gewoon aan, waarschuwing is toch genoeg voor zo een kleine iets..

only in the netherlends _O- terwijl als je mensen doodrijd je taakstraf krijg, wetten zijn niet in verhouding meer
en terecht.. 9/10 keer waarschuwen ze... maar ze zouden 9/10 keer gewoon moeten pennen hier voor.. zoveel mensen die niet snappen waar dat hendeltje voor is.. niet snappen dat richting aangeven de ENIGE manier van communicatie is met andere verkeersdeelnemers..
pi_147039351
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:23 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Voortaan toch beter in je spiegels kijken. :P
Je kan het idd zo herkennen, ik keek net even een boete overzicht maar 370 euro serieus voor het drukken op de toeter? Hebben ze in Den haag nog wel door wat 370 euro betekend.. 37 / 40 euro is een mooie prijs voor zoiets, maar 370 is gewoon echt niet meer uit te leggen....
pi_147039353
Andere irritatie :
Ik rijd rustig van werk naar huis met opkomende koppijn rij 90/95(a4 max 100kph) op de rechter strook, zit er ineens een automobilist druk te seinen en te gebarem dat ik door moet rijden. Ben je tegenwoordig verplicht hard te rijden ofzo, leuk detail linkerstrook was zo goed als leeg...
pi_147039367
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:23 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Nope, vorig weekend reed ik bij bathem de a1 op zat denk al zo een vijf seconden op de rechter baan reed 100, auto op de tweede baan ik kijk zomaar naar links want hij bleef naast me hangen zitten oude man (achter stuur) en oude vrouw in de auto. Wat denk je meneer kijkt mijn kant op (ik keek hem aan serieus) en hij komt zo de rechterbaan op zonder blikken of blozen ik reageerde meteen door vol de vluchtstrook op te duiken.
Rem af ga achter die man de snelweg op meneer gaat 120 rijden, ik denk wat een @@##%+%*=+%%% en een|¥$¥|¤|~~^¥¥£ van een bestuurder. Mijn vrouw zegt je zal het wel verkeerd gezien hebben. Ze had het nog niet gezegd of hij douwt een auto rechts de vangrail in..... Ben gestopt om te assisteten en getuigen te spelen (dader reed door) wat denk je dat die vangrail kusser zegt. Hij keek me aan!!!!!!
Beste is in zo;n geval blijven staan, krijg je nog wat van de verzekering.
.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:31:58 #130
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147039636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:26 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Je kan het idd zo herkennen, ik keek net even een boete overzicht maar 370 euro serieus voor het drukken op de toeter? Hebben ze in Den haag nog wel door wat 370 euro betekend.. 37 / 40 euro is een mooie prijs voor zoiets, maar 370 is gewoon echt niet meer uit te leggen....
Gevaarzetting lijkt me het belangrijkste criterium voor het bepalen van een boete. Dat je voor door rood rijden 200+ euro krijgt, is meer dan terecht. 370 euro voor onnodig toeteren is inderdaad buitenproportioneel. Niet richtig aangeven bij het verlaten van een weg, kan best gevaarlijk zijn. Beetje lullig dat ze je in die situatie gelijk op de bon slingeren, maar ik snap wel dat dat 90 euro is.
pi_147039656
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en terecht.. 9/10 keer waarschuwen ze... maar ze zouden 9/10 keer gewoon moeten pennen hier voor.. zoveel mensen die niet snappen waar dat hendeltje voor is.. niet snappen dat richting aangeven de ENIGE manier van communicatie is met andere verkeersdeelnemers..
Het gaat erom dat er niemand aankomt, dus dan is een waarschuwing voldoende, ik was laatst in Marokko om een vriend op te zoeken en niemand geeft richting aan en 24/7 getoeter, dat is ook weer niet fijn rijden, maar hier is het naar mijn mening toch echt doorgeschoten met de boete bedragen en de misdaad / overtreding die je begaat,

Als NL net zo streng was voor criminaliteit als ze voor de automobilisten zijn was NL een politiestaat geweest.

370 euro voor het drukken op de toeter , ik las het net en ben nog steeds niet bijgekomen van de schik, je kan tegenwoordig haast geen fout meer maken
pi_147039712
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Beste is in zo;n geval blijven staan, krijg je nog wat van de verzekering.
Ik had geen schade, was als een wonder optijd op de vluchtstrook. Die ander had meer pech die week uit naar links maar kon dat eigenlijk niet en kuste de vangrail.
Ben benieuwd of ik er wat van hoor als getuigen.
pi_147039738
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:31 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Gevaarzetting lijkt me het belangrijkste criterium voor het bepalen van een boete. Dat je voor door rood rijden 200+ euro krijgt, is meer dan terecht. 370 euro voor onnodig toeteren is inderdaad buitenproportioneel. Niet richtig aangeven bij het verlaten van een weg, kan best gevaarlijk zijn. Beetje lullig dat ze je in die situatie gelijk op de bon slingeren, maar ik snap wel dat dat 90 euro is.
Ben ik mee eens, is wel een normale prijs.
Ook op de busbaan rijden is een normale prijs, maar de prijzen van deze 2 in 1 jaar tijd zo drastisch verhogen
Onnodig claxoneren 350,- naar 370,-
Niet stoppen bij een zebrapad 180,- naar 350,-

Is toch wel enorm .. moet je nagaan hoe de prijzen over 10 jaar zijn.
pi_147039871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:32 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er niemand aankomt, dus dan is een waarschuwing voldoende, ik was laatst in Marokko om een vriend op te zoeken en niemand geeft richting aan en 24/7 getoeter, dat is ook weer niet fijn rijden, maar hier is het naar mijn mening toch echt doorgeschoten met de boete bedragen en de misdaad / overtreding die je begaat,

Als NL net zo streng was voor criminaliteit als ze voor de automobilisten zijn was NL een politiestaat geweest.

370 euro voor het drukken op de toeter , ik las het net en ben nog steeds niet bijgekomen van de schik, je kan tegenwoordig haast geen fout meer maken
Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar je kan nog beter iemand doodrijden als een kleine overtreding begaan... 370 euro voor toeteren...ze zijn gek hier
  woensdag 26 november 2014 @ 22:38:51 #135
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147039992
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:32 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er niemand aankomt, dus dan is een waarschuwing voldoende, ik was laatst in Marokko om een vriend op te zoeken en niemand geeft richting aan en 24/7 getoeter, dat is ook weer niet fijn rijden, maar hier is het naar mijn mening toch echt doorgeschoten met de boete bedragen en de misdaad / overtreding die je begaat,

Als NL net zo streng was voor criminaliteit als ze voor de automobilisten zijn was NL een politiestaat geweest.

370 euro voor het drukken op de toeter , ik las het net en ben nog steeds niet bijgekomen van de schik, je kan tegenwoordig haast geen fout meer maken
Ik was laatst in Caïro. Daar hetzelfde verkeersbeeld. Hoorde wel dat daar dagelijks 20 man in het verkeer sterven. Dan toch liever ons overgeorganiseerd verkeer.

Niet stoppen bij een zebrapad is trouwens super aso en gevaarlijk. Terecht dat dat zwaar wordt bestraft. Als het donker en het zicht slecht is, dan rijd ik nooit de max. snelheid over een zebrapad. Ben altijd bang dat iemand vanuit het niets wil oversteken.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:49:02 #136
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147040443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:38 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik was laatst in Caïro. Daar hetzelfde verkeersbeeld. Hoorde wel dat daar dagelijks 20 man in het verkeer sterven. Dan toch liever ons overgeorganiseerd verkeer.

Niet stoppen bij een zebrapad is trouwens super aso en gevaarlijk. Terecht dat dat zwaar wordt bestraft. Als het donker en het zicht slecht is, dan rijd ik nooit de max. snelheid over een zebrapad. Ben altijd bang dat iemand vanuit het niets wil oversteken.
In Duitsland zijn de boetes extreem veel lager en de snelheden hoger. Toch is het verkeer daar ongeveer even veilig.

Buigen de bebouwde kom, zoals op de dijken, 100 kunnen we niet doen wegens fietsers. Maar de boetes mogen lager en de snelheden hoger / onbeperkt.
pi_147040607
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:32 schreef Gulmez het volgende:

370 euro voor het drukken op de toeter , ik las het net en ben nog steeds niet bijgekomen van de schik, je kan tegenwoordig haast geen fout meer maken
Dat is voor onnodig claxoneren. Niet om een fietser die ineens voor je auto opduikt duidelijk te maken dat'ie niet handig bezig is. Wel als je 's nachts bij vrienden wegrijdt en ter afscheid nog even de halve wijk wakkertoetert.
pi_147040783
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In Duitsland zijn de boetes extreem veel lager en de snelheden hoger. Toch is het verkeer daar ongeveer even veilig.

Buigen de bebouwde kom, zoals op de dijken, 100 kunnen we niet doen wegens fietsers. Maar de boetes mogen lager en de snelheden hoger / onbeperkt.
De rijstroken in Duitsland zijn ook breder. En ja, da's ook een beperkende factor voor de snelheid.
  woensdag 26 november 2014 @ 23:01:58 #139
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147041175
Tsja, mensen kunnen wel klagen over de hoogte van de boetes, maar die overtredingen worden nog steeds per tientallen gemaakt. Dus wat is nu sneu, de hoogte van die boete of de automobilisten die schijt hebben aan de rest van de wereld? Er staan fora vol met doodsverwensingen naar agenten vanwege snelheidscontroles, maar toch rijden tot 30% van de mensen te hard. Maar dat is nou typisch Nederland vandaag de dag. Huilen als een vier jarig meisje, maar eigen verantwoordelijkheid nemen.. NEEEEEEEEE ben je gek, ik ben perfect en de rest van de wereld is fout.

Het beste dat je kunt doen is je gewoon aan de regels houden, dan zijn de wegen veiliger en snelheidscontroles niet lonend genoeg meer en zijn die agenten vrij om aangiftes te behandelen. Dat doen die agenten namelijk ook veel liever.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 26 november 2014 @ 23:07:49 #140
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147041469
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:01 schreef twiFight het volgende:
Tsja, mensen kunnen wel klagen over de hoogte van de boetes, maar die overtredingen worden nog steeds per tientallen gemaakt. Dus wat is nu sneu, de hoogte van die boete of de automobilisten die schijt hebben aan de rest van de wereld? Er staan fora vol met doodsverwensingen naar agenten vanwege snelheidscontroles, maar toch rijden tot 30% van de mensen te hard. Maar dat is nou typisch Nederland vandaag de dag. Huilen als een vier jarig meisje, maar eigen verantwoordelijkheid nemen.. NEEEEEEEEE ben je gek, ik ben perfect en de rest van de wereld is fout.

Het beste dat je kunt doen is je gewoon aan de regels houden, dan zijn de wegen veiliger en snelheidscontroles niet lonend genoeg meer en zijn die agenten vrij om aangiftes te behandelen. Dat doen die agenten namelijk ook veel liever.
Zo werkt het niet. De politie is er om het volk te dienen. Dat betekend dat ze doen wat wij als volk willen.

Anders zijn we niet beter dan Syrië :')
  woensdag 26 november 2014 @ 23:08:27 #141
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147041497
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:55 schreef Light het volgende:

[..]

De rijstroken in Duitsland zijn ook breder. En ja, da's ook een beperkende factor voor de snelheid.
Met uitzondering van die dunne stroken links zijn de rijbanen in Nederland breed zat om er hard over te rijden.
  woensdag 26 november 2014 @ 23:14:03 #142
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147041756
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:07 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. De politie is er om het volk te dienen. Dat betekend dat ze doen wat wij als volk willen.

Anders zijn we niet beter dan Syrië :')
Ja en ik als volk wil niet dat mensen met 80 door een woonwijk scheuren of op nog geen 3 meter achter mij hangen op de snelweg. 'Het volk' mekkert wel over betutteling maar laat ook keer op keer zien dat het compleet niet met enige vorm van verantwoordelijkheid om kan gaan. En het volk is blijkbaar ook te dom of te naief om te denken dat zonder verkeershandhaving iedereen braaf zijn knipperlicht blijft gebruiken, na 5 biertjes niet alsnog achter het stuur kruipt of net als nu 130 blijft rijden op de snelweg.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_147041874
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In Duitsland zijn de boetes extreem veel lager en de snelheden hoger. Toch is het verkeer daar ongeveer even veilig.

Buigen de bebouwde kom, zoals op de dijken, 100 kunnen we niet doen wegens fietsers. Maar de boetes mogen lager en de snelheden hoger / onbeperkt.
Kijk je hebt helemaal gelijk !
Een weg hier is laatst gedegradeerd van 80 naar 60, geen aanpassingen verder, de weg is even breed alleen een anderen markering, de weg is kilometers te overzien, en iedereen gaat hier dus sneller, niet omdat het wegpiraten zijn maar omdat de snelheids limiet ongeloofwaardig is.
Zelfde als een heel dorp 30 km maken, en dan vervolgens een auto parkeren en lekker op een hoofdweg gaan flitsen. :{

Al deze mensen riskeren dus hoge boetes, terwijl in Duitsland zo'n weg geen 60 was maar 100.. En ondanks de boetes daar laag zijn, de limiet is hoog genoeg dat er nauwelijks mensen zijn die er overheen gaan .

Ook de wegenbelasting hier, bpm, accijns, ik heb echt even gedacht om in Nordhorn of Gronau net over de grens te gaan wonen, hier in Nederland is auto rijden gewoon niet meer leuk
  woensdag 26 november 2014 @ 23:18:02 #144
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147041902
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ja en ik als volk wil niet dat mensen met 80 door een woonwijk scheuren of op nog geen 3 meter achter mij hangen op de snelweg. 'Het volk' mekkert wel over betutteling maar laat ook keer op keer zien dat het compleet niet met enige vorm van verantwoordelijkheid om kan gaan. En het volk is blijkbaar ook te dom of te naief om te denken dat zonder verkeershandhaving iedereen braaf zijn knipperlicht blijft gebruiken, na 5 biertjes niet alsnog achter het stuur kruipt of net als nu 130 blijft rijden op de snelweg.
Je leest heel selectief :')

De algemene concensus van het volk is dat bumperkleven / dronken rijden / scheuren in een woonwijk niet ok is. Prima zet van die anti bumperkleef flitsers neer en snelheidscontroles ipv drempels in de bebouwde kom.

Maar doe dan ook de a2 op minimaal 130km/u.

Het is toch niet zo gek van je overheid te verlangen dat ze voor je belangen en verlangens uitkomen :')
pi_147042035
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ja en ik als volk wil niet dat mensen met 80 door een woonwijk scheuren of op nog geen 3 meter achter mij hangen op de snelweg. 'Het volk' mekkert wel over betutteling maar laat ook keer op keer zien dat het compleet niet met enige vorm van verantwoordelijkheid om kan gaan. En het volk is blijkbaar ook te dom of te naief om te denken dat zonder verkeershandhaving iedereen braaf zijn knipperlicht blijft gebruiken, na 5 biertjes niet alsnog achter het stuur kruipt of net als nu 130 blijft rijden op de snelweg.
Een moraalridder leuk zeg
Gelijk inspelen op iemands onderbuik, je lijkt net zo'n pvver op de telegraaf die er dingen bij gaat halen wat er niet toe doet.
Het gaat erom dat veel wegen een lager limiet krijgen en de boetes in dit land onbetaalbaar worden, niet omdat er niet gehandhaaft mag worden, wat jij er van maakt.
  woensdag 26 november 2014 @ 23:26:39 #146
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147042250
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:18 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Je leest heel selectief :')

De algemene concensus van het volk is dat bumperkleven / dronken rijden / scheuren in een woonwijk niet ok is. Prima zet van die anti bumperkleef flitsers neer en snelheidscontroles ipv drempels in de bebouwde kom.

Maar doe dan ook de a2 op minimaal 130km/u.

Het is toch niet zo gek van je overheid te verlangen dat ze voor je belangen en verlangens uitkomen :')
Nee, jij wilt dat ze alleen voor JOUW belangen opkomen. Maar jij bent niet het hele volk. De politiek moet er niet alleen rekening mee houden dat jij lekker kunt gassen, maar ook dat de weg veilig is, dat geluids- en milieunormen gehandhaafd worden, dat de doorstroming goed is (en nee, sneller mogen rijden betekent niet altijd dat het verkeer ook sneller doorrijdt), etc. En natuurlijk kan dat geluid en milieu jou niets verrotten. Maar de mensen die langs een snelweg wonen wel, en de politiek is er ook voor dat volk.

En je kunt wel zeggen dat er een algemene consensus is, maar zelfs mét handhaving gebeurt het nog dagelijks op vele wegen. Dus waarom zou je er vanuit gaan dat zonder handhaving dat allemaal koek en ei is?

De meeste mensen hebben het verstandelijk vermogen niet eens om te snappen wat de (natuurkundige) verschillen inhouden tussen rijden met 100 km/u en 130 km/u. Bij een fout heb je veel minder marge (want je rijdt de afstand tussen elkaar sneller dicht) en de energie die bij de crashes betrokken zijn zijn veel hoger. En ja, om 2 uur 's nachts kun je prima 130 rijden over de A2, maar verkeersdeelnemers als geheel hebben het verantwoordelijkheidsgevoel niet om dat goed in te kunnen of willen schatten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 26 november 2014 @ 23:28:45 #147
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147042342
Maar veel gedrag dat asociaal schijnt te zijn stoort mij totaal niet.

Wanneer mensen over de vluchtstrook rijden of over parkeerplaatsen afsnijden moeten ze dat zelf weten. Als ze haast hebben kan dat nodig zijn. Misschien hebben ze een begrafenis / geboorte / meeting om op tijd bij te zijn. Als iemand te hard rijdt boeit mij dat totaal niet. Prima toch.

Vind iemand het leuk een burnout te doen? Prima. Ik vind het wel grappig te zien.

Ik begrijp de problemen van sommige mensen echt niet...
  woensdag 26 november 2014 @ 23:31:58 #148
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147042481
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:21 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Een moraalridder leuk zeg
Gelijk inspelen op iemands onderbuik, je lijkt net zo'n pvver op de telegraaf die er dingen bij gaat halen wat er niet toe doet.
Het gaat erom dat veel wegen een lager limiet krijgen en de boetes in dit land onbetaalbaar worden, niet omdat er niet gehandhaaft mag worden, wat jij er van maakt.
Ik ben geen moraalridder. Ik ben iemand die graag veilig door het verkeer wil kunnen. Laat een priveweg bouwen en je mag er van mij 500 km/u rijden. Maar niet op een weg waar ik ook over moet rijden en dus gevaar loop door andermans onverantwoorde gedrag.

Wegen die lagere limieten krijgen krijgen dat doorgaans met een reden. Zoals ik al noemde veiligheid, doorstroming, milieu, geluidsoverlast. Het kan zijn dat jij het zelf niet met die reden eens bent, maar dat betekent niet dat het niet terecht is.

Ik ben er ook niet trots op dat boetes hoog zijn, maar zolang die overtredingen nog met grote regelmaat begaan worden is het blijkbaar nodig. Wat mensen elke keer vergeten is dat je alleen een boete krijgt als je zelf iets fout doet. Kleef niet, rijd niet te hard, gebruik je richtingaanwijzer en de boete kan je linker nier zijn, je zult er geen last van hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_147042604
Gisteren voor het eerst schade gereden. Ik rij op het sorteervak bij een stoplicht voor rechtdoor + linksaf waar het licht op rood staat. Ik rol rustig door en op eens schiet er een auto van de sorteerstrook voor rechtsaf mijn rijstrook op. Vol in de ankers maar helaas...

Boem = Ho! zou je denken, ik stop, andere auto rijdt rustig door :') Heb die andere auto dus moeten achtervolgen en de de weg af moeten drukken...

Mijn schade:

Enkele krasjes + koplamp kapot

Haar schade:


Reactie van haar nadat ik haar langs de kant van de weg gedrukt had: "Is er wat mis met mijn auto?"

GVD muts, je hebt net een ongeluk veroorzaakt!
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  woensdag 26 november 2014 @ 23:36:27 #150
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147042664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:26 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nee, jij wilt dat ze alleen voor JOUW belangen opkomen. Maar jij bent niet het hele volk. De politiek moet er niet alleen rekening mee houden dat jij lekker kunt gassen, maar ook dat de weg veilig is, dat geluids- en milieunormen gehandhaafd worden, dat de doorstroming goed is (en nee, sneller mogen rijden betekent niet altijd dat het verkeer ook sneller doorrijdt), etc. En natuurlijk kan dat geluid en milieu jou niets verrotten. Maar de mensen die langs een snelweg wonen wel, en de politiek is er ook voor dat volk.

En je kunt wel zeggen dat er een algemene consensus is, maar zelfs mét handhaving gebeurt het nog dagelijks op vele wegen. Dus waarom zou je er vanuit gaan dat zonder handhaving dat allemaal koek en ei is?

De meeste mensen hebben het verstandelijk vermogen niet eens om te snappen wat de (natuurkundige) verschillen inhouden tussen rijden met 100 km/u en 130 km/u. Bij een fout heb je veel minder marge (want je rijdt de afstand tussen elkaar sneller dicht) en de energie die bij de crashes betrokken zijn zijn veel hoger. En ja, om 2 uur 's nachts kun je prima 130 rijden over de A2, maar verkeersdeelnemers als geheel hebben het verantwoordelijkheidsgevoel niet om dat goed in te kunnen of willen schatten.
Ik ben inderdaad niet het hele volk. Over de a2 rijden echter meer mensen dan er kansloze boeren naast wonen. Doe een poll. Wil je hier 100, 130 of zo hard als je zelf wilt rijden? Ik weet dat het resultaat niet die 100 gaat zijn.

Natuurlijk weten we wel dat de remweg bij 130 langer is dan die bij 100. En dat een ongeluk ernstiger wordt wanneer het een hardere klap is.

Maar de remweg van je auto is hardstikke kort. Je kunt veel verder kijken en anticiperen dan je remweg lang is. Ook met bijvoorbeeld 200km/u is je remweg nog prima te overzien.

Ook kunnen automobilisten prima de verantwoordelijkheid aan elkaar niet massaal dood te rijden. In de meeste bergpassen mag je bijvoorbeeld 80, 90 of 100 afhankelijk van het land. Iedere automobilist weet echter dat een haarspeldbocht terwijl het sneeuwt niet gaat lukken met 100km/u. Daarom remmen we af.

Op de autobahn overlijden per automobilist niet significant meer mensen dan op de Nederlandse snelwegen. Omdat snelheid niet voor doden zorgt. Idioot rijden zorgt daarvoor.

Dan krijgen we het voorbeeld van de a2 weer. Iedereen appt / mailt / FBT, leest de krant / leest een boek / ontbijt / drinkt daar. Ik heb er ook een speech uit mijn hoofd geleerd van geprinte a4tjes. Met 200km/u op de autobahn zou ik dat nooit doen.

Als mensen accepteren we een bepaald risico. 200 rijden en appen doen we niet. 100 rijden en appen wel. Veilige auto's betekend dat het risico lager wordt en we harder kunnen rijden. Gewoon psychologie en natuurkunde.

Dat zie je trouwens ook in Duitsland. Op sommige plekken liggen er losse steentjes op het asfalt. Daarvoor is er een tijdelijk snelheidslimiet. Echter iedereen heeft schijt want het risico op een sterretje is de vrijheid van hard rijden gewoon dubbel en dwars waard.
pi_147042769
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad niet het hele volk. Over de a2 rijden echter meer mensen dan er kansloze boeren naast wonen. Doe een poll. Wil je hier 100, 130 of zo hard als je zelf wilt rijden? Ik weet dat het resultaat niet die 100 gaat zijn.

Natuurlijk weten we wel dat de remweg bij 130 langer is dan die bij 100. En dat een ongeluk ernstiger wordt wanneer het een hardere klap is.

Maar de remweg van je auto is hardstikke kort. Je kunt veel verder kijken en anticiperen dan je remweg lang is. Ook met bijvoorbeeld 200km/u is je remweg nog prima te overzien.

Ook kunnen automobilisten prima de verantwoordelijkheid aan elkaar niet massaal dood te rijden. In de meeste bergpassen mag je bijvoorbeeld 80, 90 of 100 afhankelijk van het land. Iedere automobilist weet echter dat een haarspeldbocht terwijl het sneeuwt niet gaat lukken met 100km/u. Daarom remmen we af.

Op de autobahn overlijden per automobilist niet significant meer mensen dan op de Nederlandse snelwegen. Omdat snelheid niet voor doden zorgt. Idioot rijden zorgt daarvoor.

Dan krijgen we het voorbeeld van de a2 weer. Iedereen appt / mailt / FBT, leest de krant / leest een boek / ontbijt / drinkt daar. Ik heb er ook een speech uit mijn hoofd geleerd van geprinte a4tjes. Met 200km/u op de autobahn zou ik dat nooit doen.

Als mensen accepteren we een bepaald risico. 200 rijden en appen doen we niet. 100 rijden en appen wel. Veilige auto's betekend dat het risico lager wordt en we harder kunnen rijden. Gewoon psychologie en natuurkunde.
Het is dat het snelheidsverschil op de A2 nihil is, dat moedigt appen/mailen en dergelijke aan omdat de situatie toch niet veranderd. idem dito als iedereen 200 zou rijden dan krijg je precies hetzelfde als nu op de A2 speelt, maar als jij de enige bent die 200 rijdt moet je anticiperen op de rest en dan blijf je actief.
There is a time of cumming and going.
  woensdag 26 november 2014 @ 23:40:16 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147042804
Ik ga hier kort op reageren

:')

Hogere vmax omdat nieuwe nier anders gaat whatsappen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_147042874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:21 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Het gaat erom dat veel wegen een lager limiet krijgen en de boetes in dit land onbetaalbaar worden, niet omdat er niet gehandhaaft mag worden, wat jij er van maakt.
Limieten zijn inderdaad laag, maar dat is nou eenmaal het resultaat van overregulering. De meeste mensen zijn bovendien niet eens meer in staat om om te gaan met hogere limieten: het gros zit immers half versuft achter het stuur te whatsappen. Of dat nou oorzaak of gevolg is, maakt niet eens meer uit.

Je zit ook nog met 400 op- en afritten per snelweg, dat is in het buitenland ook wel anders.

Boetebedragen in NL zijn inderdaad pittig, maar geregeld een boete krijgen is zeker wel vermijdbaar. Ik houd zelf ook van stevig doorrijden, zeg zo'n 30-35 km/u boven het maximum buiten de spits, maar heb al jaren geen boetes gekregen. Gewoon Flitsmeister in de gaten houden en niet als een sjonnie op pep door het verkeer knallen.

Hoge boetes voor dingen als rood licht, vluchtstrookrijden, bellen etc zijn bovendien prima, mensen die dat geregeld doen kunnen wat mij betreft niet genoeg geld afhandig worden gemaakt.
  woensdag 26 november 2014 @ 23:41:54 #154
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147042877
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:39 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Het is dat het snelheidsverschil op de A2 nihil is, dat moedigt appen/mailen en dergelijke aan omdat de situatie toch niet veranderd. idem dito als iedereen 200 zou rijden dan krijg je precies hetzelfde als nu op de A2 speelt, maar als jij de enige bent die 200 rijdt moet je anticiperen op de rest en dan blijf je actief.
Want in de praktijk rijdt iedereen 200. Ook kutjes in een aygo. :')

Tevens moet je als je hard gaat veel meer opletten voor bochten en mensen die invoegen. Een flauwe bocht kan best scherp zijn op hoge snelheid.
pi_147043211
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:41 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Want in de praktijk rijdt iedereen 200. Ook kutjes in een aygo. :')

Tevens moet je als je hard gaat veel meer opletten voor bochten en mensen die invoegen. Een flauwe bocht kan best scherp zijn op hoge snelheid.
Ik bedoel te zeggen dat het snelheidsverschil een rol speelt in actief zijn of niet
There is a time of cumming and going.
pi_147043417
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:40 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga hier kort op reageren

:')

Hogere vmax omdat nieuwe nier anders gaat whatsappen
Nieuwenier was ook degene die beweerde dat hij beter reed dan iedereen en twee studies volgde. Helaas heeft die nog steeds niet geantwoord welke studies.
pi_147043648
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:41 schreef Ciora het volgende:

[..]

Limieten zijn inderdaad laag, maar dat is nou eenmaal het resultaat van overregulering. De meeste mensen zijn bovendien niet eens meer in staat om om te gaan met hogere limieten: het gros zit immers half versuft achter het stuur te whatsappen. Of dat nou oorzaak of gevolg is, maakt niet eens meer uit.

Je zit ook nog met 400 op- en afritten per snelweg, dat is in het buitenland ook wel anders.

Boetebedragen in NL zijn inderdaad pittig, maar geregeld een boete krijgen is zeker wel vermijdbaar. Ik houd zelf ook van stevig doorrijden, zeg zo'n 30-35 km/u boven het maximum buiten de spits, maar heb al jaren geen boetes gekregen. Gewoon Flitsmeister in de gaten houden en niet als een sjonnie op pep door het verkeer knallen.

Hoge boetes voor dingen als rood licht, vluchtstrookrijden, bellen etc zijn bovendien prima, mensen die dat geregeld doen kunnen wat mij betreft niet genoeg geld afhandig worden gemaakt.
Daar heb je gelijk in

Sinds ik die app heb, ook geen snelheidsboetes meer gehad.
En gewoon je gezonde verstand gebruiken, als ik zaterdag ben uitgeweest rij ik soms ook wel lekker door omdat er snachts nauwelijks nog snelheidscontrole's plaatsvinden, enige waar ik op let is of er een auto van +2011 achter me zit, want dan kunnen nog wel eens anoniem auto's zijn. :P
pi_147044523
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad niet het hele volk. Over de a2 rijden echter meer mensen dan er kansloze boeren naast wonen. Doe een poll. Wil je hier 100, 130 of zo hard als je zelf wilt rijden? Ik weet dat het resultaat niet die 100 gaat zijn.

Natuurlijk weten we wel dat de remweg bij 130 langer is dan die bij 100. En dat een ongeluk ernstiger wordt wanneer het een hardere klap is.

Maar de remweg van je auto is hardstikke kort. Je kunt veel verder kijken en anticiperen dan je remweg lang is. Ook met bijvoorbeeld 200km/u is je remweg nog prima te overzien.

Ook kunnen automobilisten prima de verantwoordelijkheid aan elkaar niet massaal dood te rijden. In de meeste bergpassen mag je bijvoorbeeld 80, 90 of 100 afhankelijk van het land. Iedere automobilist weet echter dat een haarspeldbocht terwijl het sneeuwt niet gaat lukken met 100km/u. Daarom remmen we af.

Op de autobahn overlijden per automobilist niet significant meer mensen dan op de Nederlandse snelwegen. Omdat snelheid niet voor doden zorgt. Idioot rijden zorgt daarvoor.

Dan krijgen we het voorbeeld van de a2 weer. Iedereen appt / mailt / FBT, leest de krant / leest een boek / ontbijt / drinkt daar. Ik heb er ook een speech uit mijn hoofd geleerd van geprinte a4tjes. Met 200km/u op de autobahn zou ik dat nooit doen.

Als mensen accepteren we een bepaald risico. 200 rijden en appen doen we niet. 100 rijden en appen wel. Veilige auto's betekend dat het risico lager wordt en we harder kunnen rijden. Gewoon psychologie en natuurkunde.

Dat zie je trouwens ook in Duitsland. Op sommige plekken liggen er losse steentjes op het asfalt. Daarvoor is er een tijdelijk snelheidslimiet. Echter iedereen heeft schijt want het risico op een sterretje is de vrijheid van hard rijden gewoon dubbel en dwars waard.
Nederlanders kunnen gewoon niet met die vrijheid omgaan. En als je het mij zou vragen mag de geldende norm gewoon gehandhaafd blijven.
Ja, we rijden allemaal veel beter dan een gemiddelde automobilist, maar stel dat die voorgestelde versoepeling ook zou gelden voor de weggebruikers die niet zo goed kunnen rijden...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 27 november 2014 @ 05:56:47 #159
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_147046310
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In Duitsland zijn de boetes extreem veel lager en de snelheden hoger. Toch is het verkeer daar ongeveer even veilig.
Er zijn veel meer verkeersdoden en nog veel meer verkeersgewonden in Duitsland dan in Nederland. Zie bv: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/
pi_147046658
quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2014 05:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er zijn veel meer verkeersdoden en nog veel meer verkeersgewonden in Duitsland dan in Nederland. Zie bv: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/
De verafgoding van Duitsland gaat erg ver bij sommigen. Daar krijg je met geen mogelijkheid in dat Duitsland echt niet beter is qua auto rijden. Wellicht omdat ze er maar 1 keer per jaar komen.
pi_147047894
quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2014 05:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er zijn veel meer verkeersdoden en nog veel meer verkeersgewonden in Duitsland dan in Nederland. Zie bv: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/
Mwahh, relatief gezien zal dat gelijk lopen. Er zijn iets meer doden in het verkeer in Duitsland per 100.000 inwoners. Je vergeet alleen dat er in Duitsland veel meer auto's per inwoner zijn dan in Nederland en deze daar veel meer worden gebruikt. Afstanden zijn daar vaak groter, en het OV is niet zo goed geregeld als in Nederland.
pi_147048028
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:30 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
en het OV is niet zo goed geregeld als in Nederland.
Kan het nog slechter dan???
pi_147048113
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:38 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Kan het nog slechter dan???
Het openbaar vervoer is in theorie perfect geregeld in Nederland. Er zijn bijna geen plekken die niet te bereiken zijn met het openbaar vervoer. Hoe het openbaar vervoer wordt geregeld is een ander verhaal, maar in beginsel is dit erg goed.
pi_147048168
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:42 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Het openbaar vervoer is in theorie perfect geregeld in Nederland. Er zijn bijna geen plekken die niet te bereiken zijn met het openbaar vervoer. Hoe het openbaar vervoer wordt geregeld is een ander verhaal, maar in beginsel is dit erg goed.
Ah op die manier 😉
  donderdag 27 november 2014 @ 09:52:58 #165
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_147048275
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:30 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Mwahh, relatief gezien zal dat gelijk lopen. Er zijn iets meer doden in het verkeer in Duitsland per 100.000 inwoners. Je vergeet alleen dat er in Duitsland veel meer auto's per inwoner zijn dan in Nederland en deze daar veel meer worden gebruikt. Afstanden zijn daar vaak groter, en het OV is niet zo goed geregeld als in Nederland.
Het aantal mensen dat gewond raakt in het verkeer in Duitsland is 4x zo hoog als in Nederland. Dat is niet "relatief gelijk", dat is onwijs veel meer dan hier.

pi_147048868
quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat gewond raakt in het verkeer in Duitsland is 4x zo hoog als in Nederland. Dat is niet "relatief gelijk", dat is onwijs veel meer dan hier.

[ afbeelding ]
Ze vergeten er alleen bij te melden dat in Duitsland alle mensen mee worden gerekend die gewond raken bij een verkeersongeluk en in Nederland alleen de mensen die worden opgenomen in het ziekenhuis als gevolg van een verkeersongeluk.
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 11:42:32 #167
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147050695
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:22 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ze vergeten er alleen bij te melden dat in Duitsland alle mensen mee worden gerekend die gewond raken bij een verkeersongeluk en in Nederland alleen de mensen die worden opgenomen in het ziekenhuis als gevolg van een verkeersongeluk.
Wow, ok...dus als ik het goed begrijp, dan zijn er in Polen relatief veel minder slachtoffers in het verkeer per 100k inwoners dan in Duitsland? Hmm die had ik niet verwacht eigenlijk :{
pi_147050822
quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat gewond raakt in het verkeer in Duitsland is 4x zo hoog als in Nederland. Dat is niet "relatief gelijk", dat is onwijs veel meer dan hier.

[ afbeelding ]
Hoe is deze verhouding per gereden kilometer?

Ik dacht juist dat Nordrhein-Westfalen qua verkeersslachtoffers prima was te vergelijken met NL
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147051062
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wow, ok...dus als ik het goed begrijp, dan zijn er in Polen relatief veel minder slachtoffers in het verkeer per 100k inwoners dan in Duitsland? Hmm die had ik niet verwacht eigenlijk :{
Denk dat het vooral ligt aan registratie hiervan. Polen lijkt mij nou niet echt een land waar ze dit strak bijhouden. Er gaan namelijk wel 3 keer zoveel mensen dood in een verkeersongeluk in Polen dan in Nederland.
pi_147051802
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:58 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Denk dat het vooral ligt aan registratie hiervan. Polen lijkt mij nou niet echt een land waar ze dit strak bijhouden. Er gaan namelijk wel 3 keer zoveel mensen dood in een verkeersongeluk in Polen dan in Nederland.
Dit wordt uitermate goed bijgehouden in Polen. Echter; Als je na ziekenhuisbezoek weer weg mag tel je niet mee voor de statistiek. Zeker in de wat kleinere dorpen word je nogal snel door een ambulance opgepikt.

Let ook; In Polen mag je NUL alcohol consumeren als je gaat rijden. Twee likeurbonbons en als je wordt aangehouden/je raakt in een ongeval ben je echt flink de lul. Ook op de fiets en ook als het jouw schuld niet is.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_147081856
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:58 schreef MaximumRush het volgende:
Polen lijkt mij nou niet echt een land waar ze dit strak bijhouden.
Is dat niet een beetje een vooroordeel? Polen als achterlijk oostblokland?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_147082646
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:18 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje een vooroordeel? Polen als achterlijk oostblokland?
Wanneer ze 3 keer zoveel doden hebben in het verkeer maar bijna geen gewonden dan ga ik me wel afvragen of dat wel zo goed bijgehouden wordt.
pi_147120063
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:27 schreef Messina het volgende:
Let ook; In Polen mag je NUL alcohol consumeren als je gaat rijden. Twee likeurbonbons en als je wordt aangehouden
Dat is eerder het grootste probleem op het Poolse platteland.
.
pi_147147078
Moest vandaag weer via de passagiersstoel naar binnen klimmen omdat iemand niet in staat is zijn oude golfje fatsoenlijk te parkeren. Nu ben ik fysiek wel in staat om naar de bestuurdersstoel te klimmen, maar wat nou als ik een bejaarde of een gehandicapte was geweest? Snap echt niet dat iemand zijn auto zo wil laten staan.
pi_147147299
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Moest vandaag weer via de passagiersstoel naar binnen klimmen omdat iemand niet in staat is zijn oude golfje fatsoenlijk te parkeren. Nu ben ik fysiek wel in staat om naar de bestuurdersstoel te klimmen, maar wat nou als ik een bejaarde of een gehandicapte was geweest? Snap echt niet dat iemand zijn auto zo wil laten staan.
In Enschede? Daar heb ik vandeweek een auto zodanig ingeparkeerd dat je er bij de bestuurderskant niet in kon.
Aso stond half over twee parkeerplaatsen geparkeerd, en de rest van de parkeerplaats stond ook vol. Ja, sorry hoor, leer tussen de lijntjes parkeren.. Je betaalt toch ook niet voor twee parkeerplekken!?
Gelukkig is mijn autootje niet zo breed...

(Gaat om afgesloten parkeerplaats met alleen abonnementhouders)
pi_147147373
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 14:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

In Enschede? Daar heb ik vandeweek een auto zodanig ingeparkeerd dat je er bij de bestuurderskant niet in kon.
Aso stond half over twee parkeerplaatsen geparkeerd, en de rest van de parkeerplaats stond ook vol. Ja, sorry hoor, leer tussen de lijntjes parkeren.. Je betaalt toch ook niet voor twee parkeerplekken!?
Gelukkig is mijn autootje niet zo breed...

(Gaat om afgesloten parkeerplaats met alleen abonnementhouders)
Nee, niet in Enschede. En ik stond netjes in het vak.
pi_147147407
Weet iemand waarom de ANWB app het heeft over bijv 800 km en op de radio dan 500 of in ieder geval een veel lager getal vermeldt?
  zondag 30 november 2014 @ 15:11:24 #178
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_147148111
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
Weet iemand waarom de ANWB app het heeft over bijv 800 km en op de radio dan 500 of in ieder geval een veel lager getal vermeldt?
Radio-verkeersinfo geeft meestal alleen info over de A-wegen en incidenteel eens een N-weg.
  FOK!fotograaf zondag 30 november 2014 @ 21:59:02 #179
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147164402
Als ik achterop kom rijden bij je en 2x groot licht sein geef, om daarna, als ik je heb ingehaald en voor je rijd, nog 2x kort mijn mistachterlicht aan zetten, dan is het de bedoeling dat jij je mistachterlicht uit zet. Niet dat je ook je groot licht aan zet en houdt. |:( |:(

Verder zijn die glimmende dingen aan de zijkant van je auto om te kijken of er niet toevallig al iemand is die wel weet hoe zijn gasgepaal werkt en links zit met 100, terwijl jij hem met 60 naar links wil flikkeren, thanks. |:( Of iemand die 120 rijdt en 5 meter van de achterkant van je aanhangertje is, wanneer jij besluit met 90 naar links te komen. Gelukkig was er links nog ruimte.

Als je een 2 strooks autoweg op komt rijden vanaf links, dan is het de bedoeling dat je gewoon de rechter rijstrook gaat gebruiken, zelfs als er tijdelijk 3 zijn. Je mag daar op dat punt 70, iets later 100. Ik kom vanaf de verkeerslichten van rechtdoor, dus heb rood gehad en zit zo'n beetje op je bumper en rechts is het leeg (met 70), terwijl jij de kruising al over was voordat ik groen kreeg. Lazer dan in vredesnaam op naar rechts als je toch geen gas gaat geven. Maarja, sturen in de regen is eng, hè. Net als harder dan 60 rijden... :X :X

Maargoed, het was weer zondag, daar zal ik het maar aan wijten. Verdere opvallendheden:
Mensen die gekleefd worden door touringcars... Doe je toch echt iets niet goed.
Mensen die naar links gaan, terwijl degene door wie ze net ingehaald zijn naar rechts gaat. 8)7
Mensen die op de rem stampen op het moment dat ze een vrachtwagen in gaan halen. 8)7
Zoals gezegd, het was zondag...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 1 december 2014 @ 04:48:52 #180
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147174406
Denk om je bloeddruk :*
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_147175246
Mensen wijzen op verlichting :')
pi_147175349
Waarom zijn er menseb die beginnen te toeteren als het verkeerslicht net een tiende van een seconde op groen staat. En als je dan wegrijd op je bumper gaan zitten kleven en seinen dat je door moet rijden.

Ik rij op een weg met een rijstrook kan geen kant op en kan er ook niets aan doen dat een BMW m3 sneller trekt dan een opel agila 1.0

Heb ff geduld de volgende keer Sjezus.....

Ohja en ook can die mensen due gaan lopen kleven/seinen en douwen op de linker baan van de snelweg terwijl jijzelf ook niet doir kan omdat er eentje voor je zit...
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2014 @ 10:57:31 #183
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147177380
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 08:41 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen wijzen op verlichting :')
Mistverlichting aanzetten bij 3 druppels regen... :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_147177422
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 08:41 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen wijzen op verlichting :')
Ah, dus jij wijst er ook mensen niet op als ze de verlichting vergeten zijn aan te zetten in het donker? :')
pi_147178236
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 08:41 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen wijzen op verlichting :')
Niet vreemd lijkt mij. Heb al een paar keer dwazen gezien die zonder verlichting reden terwijl het al enige uren donker was....

Of heb je liever dat er iemand bovenop knalt?
En mistlampen zijn gewoon irritant als het niet mistig is. Om over groot licht nog maar te zwijgen.... :X
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_147180112
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ah, dus jij wijst er ook mensen niet op als ze de verlichting vergeten zijn aan te zetten in het donker? :')
Niet meer nee, want t helpt toch niet. Zeker met al die automatische verlichting zombies die tegenwoordig rondrijden. Die kunnen zelf niet meer nadenken.
pi_147180132
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mistverlichting aanzetten bij 3 druppels regen... :')
Ze doen t toch niet uit als je ze erop wijst.
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2014 @ 13:17:49 #188
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147181269
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 12:35 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ze doen t toch niet uit als je ze erop wijst.
Vaak genoeg wel hoor. En ik had het dit jaar ook, auto was net voor APK geweest, had er nog eentje de mistverlichting aan laten staan. Kreeg ook seintje en denk: Wat moet die vent nou. Oh, een lampje.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_147183396
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 11:33 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Niet vreemd lijkt mij. Heb al een paar keer dwazen gezien die zonder verlichting reden terwijl het al enige uren donker was....

Of heb je liever dat er iemand bovenop knalt?
En mistlampen zijn gewoon irritant als het niet mistig is. Om over groot licht nog maar te zwijgen.... :X
Paar weken geleden rond 22:00 's avonds zat ik ineens achter een zwarte Twingo zonder verlichting. Ze (ja...) reed ook nog eens op de middenste van drie rijstroken 30 km onder de vmax. Dus ik was niet de eerste die r ineens op zag doemen en moest uitwijken. De manoeuvres van de auto's voor me hadden me gelukkig al attent gemaakt dat er iets raars aan de hand was voor me.

Dus ik haal r in, ga voor haar rijden en doe eventjes mijn alarmlichten aan en uit. Geen reactie. Bij het eerstvolgende stoplicht staat ze achter me. Nu doe ik mijn hele verlichting even uit en weer aan. Geen reactie. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik wel dat zij en haar bijrijdster een beetje schaapachtig lachen.

Ik draai me dus om en wijs nadrukkelijk naar haar lampen. Nu lachen de dames me gewoon uit. Er komt een vingertje aan te pas, zelfs.

Conclusie: ik snap het niet, maar ik denk niet dat dat komt omdat ik het niveau van een gemiddelde leerling van groep 2 niet ontstijg. Wtfbbq? :?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  maandag 1 december 2014 @ 14:44:13 #190
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147183963
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ah, dus jij wijst er ook mensen niet op als ze de verlichting vergeten zijn aan te zetten in het donker? :')
Nee want ik ben niet degene die dalijk tegen een boom rijdt :7

Free for all op de weg
Irene is bae <3
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2014 @ 15:48:31 #191
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147186068
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:24 schreef Jihawti het volgende:

Dus ik haal r in, ga voor haar rijden en doe eventjes mijn alarmlichten aan en uit. Geen reactie. Bij het eerstvolgende stoplicht staat ze achter me. Nu doe ik mijn hele verlichting even uit en weer aan. Geen reactie. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik wel dat zij en haar bijrijdster een beetje schaapachtig lachen.
Bij een stoplicht stap ik meestal uit. Ook voor defecte remverlichting enzo (wel eens een auto gehad met een halve middenstrip/3e remlicht die het nog maar op halve kracht deed).
quote:
6s.gif Op maandag 1 december 2014 14:44 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Nee want ik ben niet degene die dalijk tegen een boom rijdt :7

Free for all op de weg
Nee, jij knalt er straks met 130 achterop omdat dit soort figuren ook typisch van die figuren zijn die geen spiegels gebruiken en 80-90 rijden waar je 130 mag.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 1 december 2014 @ 17:18:36 #192
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147189437
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bij een stoplicht stap ik meestal uit. Ook voor defecte remverlichting enzo (wel eens een auto gehad met een halve middenstrip/3e remlicht die het nog maar op halve kracht deed).

[..]

Nee, jij knalt er straks met 130 achterop omdat dit soort figuren ook typisch van die figuren zijn die geen spiegels gebruiken en 80-90 rijden waar je 130 mag.
Ik rijd 100/110 max en blijf op de rechter rijstrook

Uitstappen doe ik niet want voor je het weet willen ze vechten :')
Irene is bae <3
pi_147193966
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 12:35 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Niet meer nee, want t helpt toch niet. Zeker met al die automatische verlichting zombies die tegenwoordig rondrijden. Die kunnen zelf niet meer nadenken.
We proberen je al weken uit te leggen dat dagrijlichten niet altijd betekent dat er automatische vwrlichting op zit.

Zombie
.
pi_147194560
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 15:11 schreef JDude het volgende:

[..]

Radio-verkeersinfo geeft meestal alleen info over de A-wegen en incidenteel eens een N-weg.
Ja dat is waar maar op de site en app wordt hier wel onderscheid gemaakt. Dus het verschil tussen de nieuwsberichten en deze mededelingen is bizar groot
pi_147194615
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als ik achterop kom rijden bij je en 2x groot licht sein geef, om daarna, als ik je heb ingehaald en voor je rijd, nog 2x kort mijn mistachterlicht aan zetten, dan is het de bedoeling dat jij je mistachterlicht uit zet. Niet dat je ook je groot licht aan zet en houdt. |:( |:(

Knip

Maar wat is het verschil met een automobilist waar jij van vindt dat hij/zij te langzaam of te langs links hangt? Daar doe je toch nagenoeg hetzelfde?
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2014 @ 20:11:24 #196
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147196973
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar wat is het verschil met een automobilist waar jij van vindt dat hij/zij te langzaam of te langs links hangt? Daar doe je toch nagenoeg hetzelfde?
Deze automobilist reed op het midden en bij een automobilist die ik voorbij ga, gooi ik niet mistachterlichten herhalend aan en uit. Verder doe ik het ook bij mensen die mij met grootlicht tegemoet komen, kapotte verlichting hebben (soms) of soms bij flitsers... En oja, ook bij vrachtwagens als teken dat ze voor me mogen, net als bij bussen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 1 december 2014 @ 20:13:30 #197
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_147197078
Steeds minder mensen gebruiken hun knipperlicht tegenwoordig, zwaar irritant.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_147198978
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Deze automobilist reed op het midden en bij een automobilist die ik voorbij ga, gooi ik niet mistachterlichten herhalend aan en uit. Verder doe ik het ook bij mensen die mij met grootlicht tegemoet komen, kapotte verlichting hebben (soms) of soms bij flitsers... En oja, ook bij vrachtwagens als teken dat ze voor me mogen, net als bij bussen.
Stop er maar mee, de enige bestuurders die die luchtseinen snappen zijn buschauffeurs if vrachtwagenchauffeurs. Helaas
  FOK!fotograaf woensdag 3 december 2014 @ 15:11:33 #199
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147248719
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 20:52 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Stop er maar mee, de enige bestuurders die die luchtseinen snappen zijn buschauffeurs if vrachtwagenchauffeurs. Helaas
Er zitten heldere zielen in auto's... Helaas niet zo helder als bij een lichtseintje naar een groot voertuig...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_147249308
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 08:41 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen wijzen op verlichting :')
Vaak genoeg gedaan, en ik ben het met je eens dat het negen van de tien keer zinloos is. Mistlichten voor aanzetten bij het minste laaghangende wolkje, mistlichten achter aan bij regen, en dagrijverlichting gebruiken als dimlicht (en ik moet toegeven, je ziet in sommige gevallen genoeg met alleen drv aan, maar de verlichting is vaak verblindend en je bent totaal niet zichtbaar aan de achterkant).
En de redenen kunnen uiteenlopend zijn, van schijt aan het overige verkeer tot niet weten waar de schakelaars te vinden zijn tot gewoon vergeetachtig zombiegedrag achter het stuur.Misschien dat er daar eens beter op gehandhaafd kan worden.

Die DRIP's boven de snelweg zouden ook prima gebruikt kunnen worden om de mensen op goed gebruik van hun verlichting te wijzen.

Dagrijverlichting had wmb wel ingevoerd moeten worden, maar wel in combinatie met automatische dimlichtinstallatie.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 3 december 2014 @ 16:31:05 #201
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_147251285
Mensen die niet voorsorteren waar dat makkelijk kan. Moet jij rechtsaf een voorrangsweg op, degene voor je linksaf, en vanaf rechts is het superdruk. En dan kan je er dus niet langs, omdat die idioot voor je precies in het midden staat. :')
  woensdag 3 december 2014 @ 17:45:59 #202
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147253553
Op zich een terecht punt, maar ik zie het 'andersom' ook vaak genoeg. Mensen die gewoon oprecht niet verder aan de kant kunnen (stoep, ander voertuig) en dat zo'n tokkie achterop dan zwaar gefrustreerd door de berm of over een trottoir baggert om maar vooral geen 5 seconden langer te hoeven wachten. Regelmatig met gevaar voor fietsers en voetgangers.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')