Met parkeren van auto's is dat soms ook een irritatie. Mensen die hun auto niet netjes in het vak kunnen zetten enzo.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien geen bekende irritatie onder de automobilisten, maar als je regelmatig de fiets pakt naar je werk en je fiets daar in een fietsenkelder zet:
WAAROM is het voor mensen zo moeilijk om hun fiets gewoon normaal recht in een fietsenrek te zetten.
Hoe vaak kom ik het wel niet tegen dat men (het zijn overigens meestal damesfietsen, serieus) de fiets gewoon compleet scheef in dat rek zet, op de standaard, waardoor één fiets zomaar twee en soms zelfs drie plekken in neemt.
![]()
Of nog leuker, dat men de fiets horizontaal voor het fietsenrek plaatst, waardoor er gewoon 4 plekken leeg/onbruikbaar zijn omdat een fucking josti zijn fiets er vóór heeft gezet![]()
En dan hebben we het over een fietsenkelder voor werknemers he, volwassen grote mensen die daar hun fietsjes planten.... Echt, ik heb soms zo'n gruwelijke zin om dan zo'n fiets uit dat rek te pakken en door die kelder te smijten.
Ja, ken ik.... helaas heb je dan niet ff de mogelijkheid de auto "op te tillen" en een stukje te verschuiven zodat je er gewoon bij kan.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met parkeren van auto's is dat soms ook een irritatie. Mensen die hun auto niet netjes in het vak kunnen zetten enzo.
Ik zet hem sowieso nooit in zo'n straatstandaard waar alleen je voorwiel in kan. Al zo vaak gezien dat mensen nergens naar kijken en zo je fiets opzij douwen, met als gevolg een slag in je wiel. Nee, dan liever gewoon op de standaard ernaast. Jammer dan. Voor stationsstandaarden waar je de complete fiets in rijdt geldt dat overigens niet.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien geen bekende irritatie onder de automobilisten, maar als je regelmatig de fiets pakt naar je werk en je fiets daar in een fietsenkelder zet:
WAAROM is het voor mensen zo moeilijk om hun fiets gewoon normaal recht in een fietsenrek te zetten.
Hoe vaak kom ik het wel niet tegen dat men (het zijn overigens meestal damesfietsen, serieus) de fiets gewoon compleet scheef in dat rek zet, op de standaard, waardoor één fiets zomaar twee en soms zelfs drie plekken in neemt.
![]()
Of nog leuker, dat men de fiets horizontaal voor het fietsenrek plaatst, waardoor er gewoon 4 plekken leeg/onbruikbaar zijn omdat een fucking josti zijn fiets er vóór heeft gezet![]()
En dan hebben we het over een fietsenkelder voor werknemers he, volwassen grote mensen die daar hun fietsjes planten.... Echt, ik heb soms zo'n gruwelijke zin om dan zo'n fiets uit dat rek te pakken en door die kelder te smijten.
Klachtwaardig inderdaad, iedere dag weer opnieuw tientallen figuren die hun snelheid compleet willekeurig variëren tussen 110 en 130. Zorgt voor een hoop ergernis wanneer je op de CC wil rijden en je ook nog eens netjes aan de snelheid wil houden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van het weekend moest ik even op en neer naar Utrecht. An sich al klachtwaardig genoeg. De A2 maakt het feest helemaal compleet. Maar godsamme, kunnen die debielen daar nu eens leren een beetje normaal te rijden? Ik reed op de terugweg, ingehaald door een of ander koekblik. Hij komt voor mij rijden en gaat van zijn gas af. Prima, tik ik de cruisecontrol van 101 naar 96, maar nog steeds loop ik in. Ik besluit dus maar naar links te gaan en stel gelijktijdig de CC weer naar 101 terug. Op het moment dat ik naast hem rijdt, gaat hij ook gas geven en blijft gelijke snelheid rijden. Hij heeft ruim 5 km naast mij gereden, telkens boos naar binnen kijkend, waarna meneer weer extra gas gaf en weg reed, om daarna weer van het gas af te gaan en weer op het gas te gaan op het moment dat ik hem in wil halen. Gelukkig uit de trajectcontrole, dus maar even doorgezet naar 110. Flikker toch op man met je onstabiele rijgedrag...![]()
Ja van die mensen die gewoon maar wat doen inderdaad.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:37 schreef Platina het volgende:
Ik had zn type vandaag weer voor me, 70 rijden waar je 80 mag. Vervolgens 90 gaan rijden, dan bij een 50 zone 70 gaan rijden om opeens weer terug naar 40 te gaan. Man o man, die mensen wil je uit hun auto sleuren.
Tja ergens toen hij een strook naar links ging na het invoegen, had je kunnen gokken dat jouw baan op zou komen.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:19 schreef CapnIzzy het volgende:
Godverdomme, situatie: A16 4 banen de tunnel in (2x 2 banen) vanuit Rotterdam richting Dordrecht/Breda.
Kutmomentje van vandaag: Auto die vanuit de invoegstrook rechts komt, met hoogstens 85-90 de weg op komt tuffen, z'n knippert naar links aan laat staan, en zonder te kijken doodleuk naar links op gaat schuiven. Ik reed op de derde baan vanuit rechts gezien (hoe noemen ze dit? rijbaan 2 ofzo), en is dus de meest rechts rijbaan voor de linker tunnel.
En dat stuk vreten knalt hem dus zowat tegen de neus van m'n auto. Ik vol in de remmen en vol in de claxon. Die vent schrok blijkbaar want bleef hangen op de beide rijbanen voor een tijdje... Haal ik 'm in zit er weer een oude vent in (wat zijn de odds op unibet?) die echt geen enig, maar dan ook enig, idee heeft wat er om hem heen gebeurd. Levensgevaarlijk deze incompetente oudjes, RAAAAAAAAAAAH![]()
Als het druk is kan je niet altijd zoveel ruimte geven aan blinden, en daarbij achter mij zat genoeg ruimte uiteraard (lang leve de linksrijders). Dus tja als je voor iedereen moet gaan nadenken die je tegenkomt is het plezier er al snel vanaf en word je vanzelf gefrustreerd.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja ergens toen hij een strook naar links ging na het invoegen, had je kunnen gokken dat jouw baan op zou komen.
Ik zou mij uit de voeten maken of iets gas bijgeven, ieder geval niet in zijn lastig zichtbare hoek blijven rijden.
Maal gebruik van het feit dat jij wel genoeg inzicht hebt en zie vooruit.
Herkenbaar, zowel dat moet-in-linker-tunnelbuis-syndroom als bejaard en wereldvreemd qua verkeersinzicht.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:19 schreef CapnIzzy het volgende:
Godverdomme, situatie: A16 4 banen de tunnel in (2x 2 banen) vanuit Rotterdam richting Dordrecht/Breda.
Kutmomentje van vandaag: Auto die vanuit de invoegstrook rechts komt, met hoogstens 85-90 de weg op komt tuffen, z'n knippert naar links aan laat staan, en zonder te kijken doodleuk naar links op gaat schuiven. Ik reed op de derde baan vanuit rechts gezien (hoe noemen ze dit? rijbaan 2 ofzo), en is dus de meest rechts rijbaan voor de linker tunnel.
En dat stuk vreten knalt hem dus zowat tegen de neus van m'n auto. Ik vol in de remmen en vol in de claxon. Die vent schrok blijkbaar want bleef hangen op de beide rijbanen voor een tijdje... Haal ik 'm in zit er weer een oude vent in (wat zijn de odds op unibet?) die echt geen enig, maar dan ook enig, idee heeft wat er om hem heen gebeurd. Levensgevaarlijk deze incompetente oudjes, RAAAAAAAAAAAH![]()
De linker tunnelbuis is qua afstand minder, dus als je inzicht had dan pakte je die tunnel wel. Wel richting Breda dan.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Herkenbaar, zowel dat moet-in-linker-tunnelbuis-syndroom als bejaard en wereldvreemd qua verkeersinzicht.
Andere incompetent noemen.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:19 schreef CapnIzzy het volgende:
Godverdomme, situatie: A16 4 banen de tunnel in (2x 2 banen) vanuit Rotterdam richting Dordrecht/Breda.
Kutmomentje van vandaag: Auto die vanuit de invoegstrook rechts komt, met hoogstens 85-90 de weg op komt tuffen, z'n knippert naar links aan laat staan, en zonder te kijken doodleuk naar links op gaat schuiven. Ik reed op de derde baan vanuit rechts gezien (hoe noemen ze dit? rijbaan 2 ofzo), en is dus de meest rechts rijbaan voor de linker tunnel.
En dat stuk vreten knalt hem dus zowat tegen de neus van m'n auto. Ik vol in de remmen en vol in de claxon. Die vent schrok blijkbaar want bleef hangen op de beide rijbanen voor een tijdje... Haal ik 'm in zit er weer een oude vent in (wat zijn de odds op unibet?) die echt geen enig, maar dan ook enig, idee heeft wat er om hem heen gebeurd. Levensgevaarlijk deze incompetente oudjes, RAAAAAAAAAAAH![]()
Dat heb je goed gelezen. Zal morgen een sticker voor je meenemenquote:
Stoer gedrag, maar neerkijken op een ander en dan zelf fouten maken siert niemand.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:53 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Dat heb je goed gelezen. Zal morgen een sticker voor je meenemen
Oh, jij was er dus bij blijkbaar? Zal je verder niet lastig vallen hoor, Schumacher.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:54 schreef Travel. het volgende:
[..]
Stoer gedrag, maar neerkijken op een ander en dan zelf fouten maken siert niemand.
Goede inhoudelijke reactie, niks mis mee.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:57 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Oh, jij was er dus bij blijkbaar? Zal je verder niet lastig vallen hoor, Schumacher.
Wie de bal kaatst...quote:Op woensdag 26 november 2014 20:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke reactie, niks mis mee.
Voor die kronkel die de rechterbaan maakt? Werkelijk? Ja, daar ga je zeker tijdswinst op boeken, zeker als je ongezien drie rijstroken moet oversteken van de invoegstrook van Zwijndrecht...quote:Op woensdag 26 november 2014 20:40 schreef Travel. het volgende:
[..]
De linker tunnelbuis is qua afstand minder, dus als je inzicht had dan pakte je die tunnel wel. Wel richting Breda dan.
Nope, vorig weekend reed ik bij bathem de a1 op zat denk al zo een vijf seconden op de rechter baan reed 100, auto op de tweede baan ik kijk zomaar naar links want hij bleef naast me hangen zitten oude man (achter stuur) en oude vrouw in de auto. Wat denk je meneer kijkt mijn kant op (ik keek hem aan serieus) en hij komt zo de rechterbaan op zonder blikken of blozen ik reageerde meteen door vol de vluchtstrook op te duiken.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:15 schreef Fer het volgende:
Daarom een klein dotje gas bij, zodat je minstens naast hem komt te rijden. Voorkomt een bijna crash en getoeter.
Zo probeer ik ook met naar rechts opschuiven, te voorkomen dat ik als een ninja in iemand dode hoek kruip.
Voortaan toch beter in je spiegels kijken.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:20 schreef Gulmez het volgende:
wat eens sukkels rij ik rotonde af zit er anonieme popo achter me gelijk 90 euro ofzo boete![]()
vergeten richting aan te zetten terwijl er verder niemand reed , als ik iemand zie die staat te wachten geef ik wel gewoon aan, waarschuwing is toch genoeg voor zo een kleine iets..
only in the netherlendsterwijl als je mensen doodrijd je taakstraf krijg, wetten zijn niet in verhouding meer
en terecht.. 9/10 keer waarschuwen ze... maar ze zouden 9/10 keer gewoon moeten pennen hier voor.. zoveel mensen die niet snappen waar dat hendeltje voor is.. niet snappen dat richting aangeven de ENIGE manier van communicatie is met andere verkeersdeelnemers..quote:Op woensdag 26 november 2014 22:20 schreef Gulmez het volgende:
wat eens sukkels rij ik rotonde af zit er anonieme popo achter me gelijk 90 euro ofzo boete![]()
vergeten richting aan te zetten terwijl er verder niemand reed , als ik iemand zie die staat te wachten geef ik wel gewoon aan, waarschuwing is toch genoeg voor zo een kleine iets..
only in the netherlendsterwijl als je mensen doodrijd je taakstraf krijg, wetten zijn niet in verhouding meer
Je kan het idd zo herkennen, ik keek net even een boete overzicht maar 370 euro serieus voor het drukken op de toeter? Hebben ze in Den haag nog wel door wat 370 euro betekend.. 37 / 40 euro is een mooie prijs voor zoiets, maar 370 is gewoon echt niet meer uit te leggen....quote:Op woensdag 26 november 2014 22:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voortaan toch beter in je spiegels kijken.
Beste is in zo;n geval blijven staan, krijg je nog wat van de verzekering.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:23 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Nope, vorig weekend reed ik bij bathem de a1 op zat denk al zo een vijf seconden op de rechter baan reed 100, auto op de tweede baan ik kijk zomaar naar links want hij bleef naast me hangen zitten oude man (achter stuur) en oude vrouw in de auto. Wat denk je meneer kijkt mijn kant op (ik keek hem aan serieus) en hij komt zo de rechterbaan op zonder blikken of blozen ik reageerde meteen door vol de vluchtstrook op te duiken.
Rem af ga achter die man de snelweg op meneer gaat 120 rijden, ik denk wat een @@##%+%*=+%%% en een|¥$¥|¤|~~^¥¥£ van een bestuurder. Mijn vrouw zegt je zal het wel verkeerd gezien hebben. Ze had het nog niet gezegd of hij douwt een auto rechts de vangrail in..... Ben gestopt om te assisteten en getuigen te spelen (dader reed door) wat denk je dat die vangrail kusser zegt. Hij keek me aan!!!!!!
Gevaarzetting lijkt me het belangrijkste criterium voor het bepalen van een boete. Dat je voor door rood rijden 200+ euro krijgt, is meer dan terecht. 370 euro voor onnodig toeteren is inderdaad buitenproportioneel. Niet richtig aangeven bij het verlaten van een weg, kan best gevaarlijk zijn. Beetje lullig dat ze je in die situatie gelijk op de bon slingeren, maar ik snap wel dat dat 90 euro is.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:26 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Je kan het idd zo herkennen, ik keek net even een boete overzicht maar 370 euro serieus voor het drukken op de toeter? Hebben ze in Den haag nog wel door wat 370 euro betekend.. 37 / 40 euro is een mooie prijs voor zoiets, maar 370 is gewoon echt niet meer uit te leggen....
Het gaat erom dat er niemand aankomt, dus dan is een waarschuwing voldoende, ik was laatst in Marokko om een vriend op te zoeken en niemand geeft richting aan en 24/7 getoeter, dat is ook weer niet fijn rijden, maar hier is het naar mijn mening toch echt doorgeschoten met de boete bedragen en de misdaad / overtreding die je begaat,quote:Op woensdag 26 november 2014 22:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en terecht.. 9/10 keer waarschuwen ze... maar ze zouden 9/10 keer gewoon moeten pennen hier voor.. zoveel mensen die niet snappen waar dat hendeltje voor is.. niet snappen dat richting aangeven de ENIGE manier van communicatie is met andere verkeersdeelnemers..
Ik had geen schade, was als een wonder optijd op de vluchtstrook. Die ander had meer pech die week uit naar links maar kon dat eigenlijk niet en kuste de vangrail.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Beste is in zo;n geval blijven staan, krijg je nog wat van de verzekering.
Ben ik mee eens, is wel een normale prijs.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gevaarzetting lijkt me het belangrijkste criterium voor het bepalen van een boete. Dat je voor door rood rijden 200+ euro krijgt, is meer dan terecht. 370 euro voor onnodig toeteren is inderdaad buitenproportioneel. Niet richtig aangeven bij het verlaten van een weg, kan best gevaarlijk zijn. Beetje lullig dat ze je in die situatie gelijk op de bon slingeren, maar ik snap wel dat dat 90 euro is.
Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar je kan nog beter iemand doodrijden als een kleine overtreding begaan... 370 euro voor toeteren...ze zijn gek hierquote:Op woensdag 26 november 2014 22:32 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er niemand aankomt, dus dan is een waarschuwing voldoende, ik was laatst in Marokko om een vriend op te zoeken en niemand geeft richting aan en 24/7 getoeter, dat is ook weer niet fijn rijden, maar hier is het naar mijn mening toch echt doorgeschoten met de boete bedragen en de misdaad / overtreding die je begaat,
Als NL net zo streng was voor criminaliteit als ze voor de automobilisten zijn was NL een politiestaat geweest.
370 euro voor het drukken op de toeter , ik las het net en ben nog steeds niet bijgekomen van de schik, je kan tegenwoordig haast geen fout meer maken
Ik was laatst in Caïro. Daar hetzelfde verkeersbeeld. Hoorde wel dat daar dagelijks 20 man in het verkeer sterven. Dan toch liever ons overgeorganiseerd verkeer.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:32 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er niemand aankomt, dus dan is een waarschuwing voldoende, ik was laatst in Marokko om een vriend op te zoeken en niemand geeft richting aan en 24/7 getoeter, dat is ook weer niet fijn rijden, maar hier is het naar mijn mening toch echt doorgeschoten met de boete bedragen en de misdaad / overtreding die je begaat,
Als NL net zo streng was voor criminaliteit als ze voor de automobilisten zijn was NL een politiestaat geweest.
370 euro voor het drukken op de toeter , ik las het net en ben nog steeds niet bijgekomen van de schik, je kan tegenwoordig haast geen fout meer maken
In Duitsland zijn de boetes extreem veel lager en de snelheden hoger. Toch is het verkeer daar ongeveer even veilig.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik was laatst in Caïro. Daar hetzelfde verkeersbeeld. Hoorde wel dat daar dagelijks 20 man in het verkeer sterven. Dan toch liever ons overgeorganiseerd verkeer.
Niet stoppen bij een zebrapad is trouwens super aso en gevaarlijk. Terecht dat dat zwaar wordt bestraft. Als het donker en het zicht slecht is, dan rijd ik nooit de max. snelheid over een zebrapad. Ben altijd bang dat iemand vanuit het niets wil oversteken.
Dat is voor onnodig claxoneren. Niet om een fietser die ineens voor je auto opduikt duidelijk te maken dat'ie niet handig bezig is. Wel als je 's nachts bij vrienden wegrijdt en ter afscheid nog even de halve wijk wakkertoetert.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:32 schreef Gulmez het volgende:
370 euro voor het drukken op de toeter , ik las het net en ben nog steeds niet bijgekomen van de schik, je kan tegenwoordig haast geen fout meer maken
De rijstroken in Duitsland zijn ook breder. En ja, da's ook een beperkende factor voor de snelheid.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de boetes extreem veel lager en de snelheden hoger. Toch is het verkeer daar ongeveer even veilig.
Buigen de bebouwde kom, zoals op de dijken, 100 kunnen we niet doen wegens fietsers. Maar de boetes mogen lager en de snelheden hoger / onbeperkt.
Zo werkt het niet. De politie is er om het volk te dienen. Dat betekend dat ze doen wat wij als volk willen.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:01 schreef twiFight het volgende:
Tsja, mensen kunnen wel klagen over de hoogte van de boetes, maar die overtredingen worden nog steeds per tientallen gemaakt. Dus wat is nu sneu, de hoogte van die boete of de automobilisten die schijt hebben aan de rest van de wereld? Er staan fora vol met doodsverwensingen naar agenten vanwege snelheidscontroles, maar toch rijden tot 30% van de mensen te hard. Maar dat is nou typisch Nederland vandaag de dag. Huilen als een vier jarig meisje, maar eigen verantwoordelijkheid nemen.. NEEEEEEEEE ben je gek, ik ben perfect en de rest van de wereld is fout.
Het beste dat je kunt doen is je gewoon aan de regels houden, dan zijn de wegen veiliger en snelheidscontroles niet lonend genoeg meer en zijn die agenten vrij om aangiftes te behandelen. Dat doen die agenten namelijk ook veel liever.
Met uitzondering van die dunne stroken links zijn de rijbanen in Nederland breed zat om er hard over te rijden.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:55 schreef Light het volgende:
[..]
De rijstroken in Duitsland zijn ook breder. En ja, da's ook een beperkende factor voor de snelheid.
Ja en ik als volk wil niet dat mensen met 80 door een woonwijk scheuren of op nog geen 3 meter achter mij hangen op de snelweg. 'Het volk' mekkert wel over betutteling maar laat ook keer op keer zien dat het compleet niet met enige vorm van verantwoordelijkheid om kan gaan. En het volk is blijkbaar ook te dom of te naief om te denken dat zonder verkeershandhaving iedereen braaf zijn knipperlicht blijft gebruiken, na 5 biertjes niet alsnog achter het stuur kruipt of net als nu 130 blijft rijden op de snelweg.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:07 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. De politie is er om het volk te dienen. Dat betekend dat ze doen wat wij als volk willen.
Anders zijn we niet beter dan Syrië
Kijk je hebt helemaal gelijk !quote:Op woensdag 26 november 2014 22:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de boetes extreem veel lager en de snelheden hoger. Toch is het verkeer daar ongeveer even veilig.
Buigen de bebouwde kom, zoals op de dijken, 100 kunnen we niet doen wegens fietsers. Maar de boetes mogen lager en de snelheden hoger / onbeperkt.
Je leest heel selectiefquote:Op woensdag 26 november 2014 23:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja en ik als volk wil niet dat mensen met 80 door een woonwijk scheuren of op nog geen 3 meter achter mij hangen op de snelweg. 'Het volk' mekkert wel over betutteling maar laat ook keer op keer zien dat het compleet niet met enige vorm van verantwoordelijkheid om kan gaan. En het volk is blijkbaar ook te dom of te naief om te denken dat zonder verkeershandhaving iedereen braaf zijn knipperlicht blijft gebruiken, na 5 biertjes niet alsnog achter het stuur kruipt of net als nu 130 blijft rijden op de snelweg.
Een moraalridder leuk zegquote:Op woensdag 26 november 2014 23:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja en ik als volk wil niet dat mensen met 80 door een woonwijk scheuren of op nog geen 3 meter achter mij hangen op de snelweg. 'Het volk' mekkert wel over betutteling maar laat ook keer op keer zien dat het compleet niet met enige vorm van verantwoordelijkheid om kan gaan. En het volk is blijkbaar ook te dom of te naief om te denken dat zonder verkeershandhaving iedereen braaf zijn knipperlicht blijft gebruiken, na 5 biertjes niet alsnog achter het stuur kruipt of net als nu 130 blijft rijden op de snelweg.
Nee, jij wilt dat ze alleen voor JOUW belangen opkomen. Maar jij bent niet het hele volk. De politiek moet er niet alleen rekening mee houden dat jij lekker kunt gassen, maar ook dat de weg veilig is, dat geluids- en milieunormen gehandhaafd worden, dat de doorstroming goed is (en nee, sneller mogen rijden betekent niet altijd dat het verkeer ook sneller doorrijdt), etc. En natuurlijk kan dat geluid en milieu jou niets verrotten. Maar de mensen die langs een snelweg wonen wel, en de politiek is er ook voor dat volk.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je leest heel selectief
De algemene concensus van het volk is dat bumperkleven / dronken rijden / scheuren in een woonwijk niet ok is. Prima zet van die anti bumperkleef flitsers neer en snelheidscontroles ipv drempels in de bebouwde kom.
Maar doe dan ook de a2 op minimaal 130km/u.
Het is toch niet zo gek van je overheid te verlangen dat ze voor je belangen en verlangens uitkomen
Ik ben geen moraalridder. Ik ben iemand die graag veilig door het verkeer wil kunnen. Laat een priveweg bouwen en je mag er van mij 500 km/u rijden. Maar niet op een weg waar ik ook over moet rijden en dus gevaar loop door andermans onverantwoorde gedrag.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:21 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Een moraalridder leuk zeg
Gelijk inspelen op iemands onderbuik, je lijkt net zo'n pvver op de telegraaf die er dingen bij gaat halen wat er niet toe doet.
Het gaat erom dat veel wegen een lager limiet krijgen en de boetes in dit land onbetaalbaar worden, niet omdat er niet gehandhaaft mag worden, wat jij er van maakt.
Ik ben inderdaad niet het hele volk. Over de a2 rijden echter meer mensen dan er kansloze boeren naast wonen. Doe een poll. Wil je hier 100, 130 of zo hard als je zelf wilt rijden? Ik weet dat het resultaat niet die 100 gaat zijn.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee, jij wilt dat ze alleen voor JOUW belangen opkomen. Maar jij bent niet het hele volk. De politiek moet er niet alleen rekening mee houden dat jij lekker kunt gassen, maar ook dat de weg veilig is, dat geluids- en milieunormen gehandhaafd worden, dat de doorstroming goed is (en nee, sneller mogen rijden betekent niet altijd dat het verkeer ook sneller doorrijdt), etc. En natuurlijk kan dat geluid en milieu jou niets verrotten. Maar de mensen die langs een snelweg wonen wel, en de politiek is er ook voor dat volk.
En je kunt wel zeggen dat er een algemene consensus is, maar zelfs mét handhaving gebeurt het nog dagelijks op vele wegen. Dus waarom zou je er vanuit gaan dat zonder handhaving dat allemaal koek en ei is?
De meeste mensen hebben het verstandelijk vermogen niet eens om te snappen wat de (natuurkundige) verschillen inhouden tussen rijden met 100 km/u en 130 km/u. Bij een fout heb je veel minder marge (want je rijdt de afstand tussen elkaar sneller dicht) en de energie die bij de crashes betrokken zijn zijn veel hoger. En ja, om 2 uur 's nachts kun je prima 130 rijden over de A2, maar verkeersdeelnemers als geheel hebben het verantwoordelijkheidsgevoel niet om dat goed in te kunnen of willen schatten.
Het is dat het snelheidsverschil op de A2 nihil is, dat moedigt appen/mailen en dergelijke aan omdat de situatie toch niet veranderd. idem dito als iedereen 200 zou rijden dan krijg je precies hetzelfde als nu op de A2 speelt, maar als jij de enige bent die 200 rijdt moet je anticiperen op de rest en dan blijf je actief.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet het hele volk. Over de a2 rijden echter meer mensen dan er kansloze boeren naast wonen. Doe een poll. Wil je hier 100, 130 of zo hard als je zelf wilt rijden? Ik weet dat het resultaat niet die 100 gaat zijn.
Natuurlijk weten we wel dat de remweg bij 130 langer is dan die bij 100. En dat een ongeluk ernstiger wordt wanneer het een hardere klap is.
Maar de remweg van je auto is hardstikke kort. Je kunt veel verder kijken en anticiperen dan je remweg lang is. Ook met bijvoorbeeld 200km/u is je remweg nog prima te overzien.
Ook kunnen automobilisten prima de verantwoordelijkheid aan elkaar niet massaal dood te rijden. In de meeste bergpassen mag je bijvoorbeeld 80, 90 of 100 afhankelijk van het land. Iedere automobilist weet echter dat een haarspeldbocht terwijl het sneeuwt niet gaat lukken met 100km/u. Daarom remmen we af.
Op de autobahn overlijden per automobilist niet significant meer mensen dan op de Nederlandse snelwegen. Omdat snelheid niet voor doden zorgt. Idioot rijden zorgt daarvoor.
Dan krijgen we het voorbeeld van de a2 weer. Iedereen appt / mailt / FBT, leest de krant / leest een boek / ontbijt / drinkt daar. Ik heb er ook een speech uit mijn hoofd geleerd van geprinte a4tjes. Met 200km/u op de autobahn zou ik dat nooit doen.
Als mensen accepteren we een bepaald risico. 200 rijden en appen doen we niet. 100 rijden en appen wel. Veilige auto's betekend dat het risico lager wordt en we harder kunnen rijden. Gewoon psychologie en natuurkunde.
Limieten zijn inderdaad laag, maar dat is nou eenmaal het resultaat van overregulering. De meeste mensen zijn bovendien niet eens meer in staat om om te gaan met hogere limieten: het gros zit immers half versuft achter het stuur te whatsappen. Of dat nou oorzaak of gevolg is, maakt niet eens meer uit.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:21 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Het gaat erom dat veel wegen een lager limiet krijgen en de boetes in dit land onbetaalbaar worden, niet omdat er niet gehandhaaft mag worden, wat jij er van maakt.
Want in de praktijk rijdt iedereen 200. Ook kutjes in een aygo.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:39 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Het is dat het snelheidsverschil op de A2 nihil is, dat moedigt appen/mailen en dergelijke aan omdat de situatie toch niet veranderd. idem dito als iedereen 200 zou rijden dan krijg je precies hetzelfde als nu op de A2 speelt, maar als jij de enige bent die 200 rijdt moet je anticiperen op de rest en dan blijf je actief.
Ik bedoel te zeggen dat het snelheidsverschil een rol speelt in actief zijn of nietquote:Op woensdag 26 november 2014 23:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Want in de praktijk rijdt iedereen 200. Ook kutjes in een aygo.![]()
Tevens moet je als je hard gaat veel meer opletten voor bochten en mensen die invoegen. Een flauwe bocht kan best scherp zijn op hoge snelheid.
Nieuwenier was ook degene die beweerde dat hij beter reed dan iedereen en twee studies volgde. Helaas heeft die nog steeds niet geantwoord welke studies.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:40 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga hier kort op reageren
Hogere vmax omdat nieuwe nier anders gaat whatsappen
Daar heb je gelijk inquote:Op woensdag 26 november 2014 23:41 schreef Ciora het volgende:
[..]
Limieten zijn inderdaad laag, maar dat is nou eenmaal het resultaat van overregulering. De meeste mensen zijn bovendien niet eens meer in staat om om te gaan met hogere limieten: het gros zit immers half versuft achter het stuur te whatsappen. Of dat nou oorzaak of gevolg is, maakt niet eens meer uit.
Je zit ook nog met 400 op- en afritten per snelweg, dat is in het buitenland ook wel anders.
Boetebedragen in NL zijn inderdaad pittig, maar geregeld een boete krijgen is zeker wel vermijdbaar. Ik houd zelf ook van stevig doorrijden, zeg zo'n 30-35 km/u boven het maximum buiten de spits, maar heb al jaren geen boetes gekregen. Gewoon Flitsmeister in de gaten houden en niet als een sjonnie op pep door het verkeer knallen.
Hoge boetes voor dingen als rood licht, vluchtstrookrijden, bellen etc zijn bovendien prima, mensen die dat geregeld doen kunnen wat mij betreft niet genoeg geld afhandig worden gemaakt.
Nederlanders kunnen gewoon niet met die vrijheid omgaan. En als je het mij zou vragen mag de geldende norm gewoon gehandhaafd blijven.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet het hele volk. Over de a2 rijden echter meer mensen dan er kansloze boeren naast wonen. Doe een poll. Wil je hier 100, 130 of zo hard als je zelf wilt rijden? Ik weet dat het resultaat niet die 100 gaat zijn.
Natuurlijk weten we wel dat de remweg bij 130 langer is dan die bij 100. En dat een ongeluk ernstiger wordt wanneer het een hardere klap is.
Maar de remweg van je auto is hardstikke kort. Je kunt veel verder kijken en anticiperen dan je remweg lang is. Ook met bijvoorbeeld 200km/u is je remweg nog prima te overzien.
Ook kunnen automobilisten prima de verantwoordelijkheid aan elkaar niet massaal dood te rijden. In de meeste bergpassen mag je bijvoorbeeld 80, 90 of 100 afhankelijk van het land. Iedere automobilist weet echter dat een haarspeldbocht terwijl het sneeuwt niet gaat lukken met 100km/u. Daarom remmen we af.
Op de autobahn overlijden per automobilist niet significant meer mensen dan op de Nederlandse snelwegen. Omdat snelheid niet voor doden zorgt. Idioot rijden zorgt daarvoor.
Dan krijgen we het voorbeeld van de a2 weer. Iedereen appt / mailt / FBT, leest de krant / leest een boek / ontbijt / drinkt daar. Ik heb er ook een speech uit mijn hoofd geleerd van geprinte a4tjes. Met 200km/u op de autobahn zou ik dat nooit doen.
Als mensen accepteren we een bepaald risico. 200 rijden en appen doen we niet. 100 rijden en appen wel. Veilige auto's betekend dat het risico lager wordt en we harder kunnen rijden. Gewoon psychologie en natuurkunde.
Dat zie je trouwens ook in Duitsland. Op sommige plekken liggen er losse steentjes op het asfalt. Daarvoor is er een tijdelijk snelheidslimiet. Echter iedereen heeft schijt want het risico op een sterretje is de vrijheid van hard rijden gewoon dubbel en dwars waard.
Er zijn veel meer verkeersdoden en nog veel meer verkeersgewonden in Duitsland dan in Nederland. Zie bv: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/quote:Op woensdag 26 november 2014 22:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de boetes extreem veel lager en de snelheden hoger. Toch is het verkeer daar ongeveer even veilig.
De verafgoding van Duitsland gaat erg ver bij sommigen. Daar krijg je met geen mogelijkheid in dat Duitsland echt niet beter is qua auto rijden. Wellicht omdat ze er maar 1 keer per jaar komen.quote:Op donderdag 27 november 2014 05:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn veel meer verkeersdoden en nog veel meer verkeersgewonden in Duitsland dan in Nederland. Zie bv: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/
Mwahh, relatief gezien zal dat gelijk lopen. Er zijn iets meer doden in het verkeer in Duitsland per 100.000 inwoners. Je vergeet alleen dat er in Duitsland veel meer auto's per inwoner zijn dan in Nederland en deze daar veel meer worden gebruikt. Afstanden zijn daar vaak groter, en het OV is niet zo goed geregeld als in Nederland.quote:Op donderdag 27 november 2014 05:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn veel meer verkeersdoden en nog veel meer verkeersgewonden in Duitsland dan in Nederland. Zie bv: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/
Kan het nog slechter dan???quote:Op donderdag 27 november 2014 09:30 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
en het OV is niet zo goed geregeld als in Nederland.
Het openbaar vervoer is in theorie perfect geregeld in Nederland. Er zijn bijna geen plekken die niet te bereiken zijn met het openbaar vervoer. Hoe het openbaar vervoer wordt geregeld is een ander verhaal, maar in beginsel is dit erg goed.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:38 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Kan het nog slechter dan???
Ah op die manier 😉quote:Op donderdag 27 november 2014 09:42 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Het openbaar vervoer is in theorie perfect geregeld in Nederland. Er zijn bijna geen plekken die niet te bereiken zijn met het openbaar vervoer. Hoe het openbaar vervoer wordt geregeld is een ander verhaal, maar in beginsel is dit erg goed.
Het aantal mensen dat gewond raakt in het verkeer in Duitsland is 4x zo hoog als in Nederland. Dat is niet "relatief gelijk", dat is onwijs veel meer dan hier.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:30 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Mwahh, relatief gezien zal dat gelijk lopen. Er zijn iets meer doden in het verkeer in Duitsland per 100.000 inwoners. Je vergeet alleen dat er in Duitsland veel meer auto's per inwoner zijn dan in Nederland en deze daar veel meer worden gebruikt. Afstanden zijn daar vaak groter, en het OV is niet zo goed geregeld als in Nederland.
Ze vergeten er alleen bij te melden dat in Duitsland alle mensen mee worden gerekend die gewond raken bij een verkeersongeluk en in Nederland alleen de mensen die worden opgenomen in het ziekenhuis als gevolg van een verkeersongeluk.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat gewond raakt in het verkeer in Duitsland is 4x zo hoog als in Nederland. Dat is niet "relatief gelijk", dat is onwijs veel meer dan hier.
[ afbeelding ]
Wow, ok...dus als ik het goed begrijp, dan zijn er in Polen relatief veel minder slachtoffers in het verkeer per 100k inwoners dan in Duitsland? Hmm die had ik niet verwacht eigenlijkquote:Op donderdag 27 november 2014 10:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ze vergeten er alleen bij te melden dat in Duitsland alle mensen mee worden gerekend die gewond raken bij een verkeersongeluk en in Nederland alleen de mensen die worden opgenomen in het ziekenhuis als gevolg van een verkeersongeluk.
Hoe is deze verhouding per gereden kilometer?quote:Op donderdag 27 november 2014 09:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat gewond raakt in het verkeer in Duitsland is 4x zo hoog als in Nederland. Dat is niet "relatief gelijk", dat is onwijs veel meer dan hier.
[ afbeelding ]
Denk dat het vooral ligt aan registratie hiervan. Polen lijkt mij nou niet echt een land waar ze dit strak bijhouden. Er gaan namelijk wel 3 keer zoveel mensen dood in een verkeersongeluk in Polen dan in Nederland.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, ok...dus als ik het goed begrijp, dan zijn er in Polen relatief veel minder slachtoffers in het verkeer per 100k inwoners dan in Duitsland? Hmm die had ik niet verwacht eigenlijk
Dit wordt uitermate goed bijgehouden in Polen. Echter; Als je na ziekenhuisbezoek weer weg mag tel je niet mee voor de statistiek. Zeker in de wat kleinere dorpen word je nogal snel door een ambulance opgepikt.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:58 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Denk dat het vooral ligt aan registratie hiervan. Polen lijkt mij nou niet echt een land waar ze dit strak bijhouden. Er gaan namelijk wel 3 keer zoveel mensen dood in een verkeersongeluk in Polen dan in Nederland.
Is dat niet een beetje een vooroordeel? Polen als achterlijk oostblokland?quote:Op donderdag 27 november 2014 11:58 schreef MaximumRush het volgende:
Polen lijkt mij nou niet echt een land waar ze dit strak bijhouden.
Wanneer ze 3 keer zoveel doden hebben in het verkeer maar bijna geen gewonden dan ga ik me wel afvragen of dat wel zo goed bijgehouden wordt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:18 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje een vooroordeel? Polen als achterlijk oostblokland?
Dat is eerder het grootste probleem op het Poolse platteland.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:27 schreef Messina het volgende:
Let ook; In Polen mag je NUL alcohol consumeren als je gaat rijden. Twee likeurbonbons en als je wordt aangehouden
In Enschede? Daar heb ik vandeweek een auto zodanig ingeparkeerd dat je er bij de bestuurderskant niet in kon.quote:Op zondag 30 november 2014 14:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Moest vandaag weer via de passagiersstoel naar binnen klimmen omdat iemand niet in staat is zijn oude golfje fatsoenlijk te parkeren. Nu ben ik fysiek wel in staat om naar de bestuurdersstoel te klimmen, maar wat nou als ik een bejaarde of een gehandicapte was geweest? Snap echt niet dat iemand zijn auto zo wil laten staan.
Nee, niet in Enschede. En ik stond netjes in het vak.quote:Op zondag 30 november 2014 14:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In Enschede? Daar heb ik vandeweek een auto zodanig ingeparkeerd dat je er bij de bestuurderskant niet in kon.
Aso stond half over twee parkeerplaatsen geparkeerd, en de rest van de parkeerplaats stond ook vol. Ja, sorry hoor, leer tussen de lijntjes parkeren.. Je betaalt toch ook niet voor twee parkeerplekken!?
Gelukkig is mijn autootje niet zo breed...
(Gaat om afgesloten parkeerplaats met alleen abonnementhouders)
Radio-verkeersinfo geeft meestal alleen info over de A-wegen en incidenteel eens een N-weg.quote:Op zondag 30 november 2014 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
Weet iemand waarom de ANWB app het heeft over bijv 800 km en op de radio dan 500 of in ieder geval een veel lager getal vermeldt?
Mistverlichting aanzetten bij 3 druppels regen...quote:
Ah, dus jij wijst er ook mensen niet op als ze de verlichting vergeten zijn aan te zetten in het donker?quote:
Niet vreemd lijkt mij. Heb al een paar keer dwazen gezien die zonder verlichting reden terwijl het al enige uren donker was....quote:
Niet meer nee, want t helpt toch niet. Zeker met al die automatische verlichting zombies die tegenwoordig rondrijden. Die kunnen zelf niet meer nadenken.quote:Op maandag 1 december 2014 10:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ah, dus jij wijst er ook mensen niet op als ze de verlichting vergeten zijn aan te zetten in het donker?
Ze doen t toch niet uit als je ze erop wijst.quote:Op maandag 1 december 2014 10:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mistverlichting aanzetten bij 3 druppels regen...
Vaak genoeg wel hoor. En ik had het dit jaar ook, auto was net voor APK geweest, had er nog eentje de mistverlichting aan laten staan. Kreeg ook seintje en denk: Wat moet die vent nou. Oh, een lampje.quote:Op maandag 1 december 2014 12:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ze doen t toch niet uit als je ze erop wijst.
Paar weken geleden rond 22:00 's avonds zat ik ineens achter een zwarte Twingo zonder verlichting. Ze (ja...) reed ook nog eens op de middenste van drie rijstroken 30 km onder de vmax. Dus ik was niet de eerste die r ineens op zag doemen en moest uitwijken. De manoeuvres van de auto's voor me hadden me gelukkig al attent gemaakt dat er iets raars aan de hand was voor me.quote:Op maandag 1 december 2014 11:33 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Niet vreemd lijkt mij. Heb al een paar keer dwazen gezien die zonder verlichting reden terwijl het al enige uren donker was....
Of heb je liever dat er iemand bovenop knalt?
En mistlampen zijn gewoon irritant als het niet mistig is. Om over groot licht nog maar te zwijgen....
Nee want ik ben niet degene die dalijk tegen een boom rijdtquote:Op maandag 1 december 2014 10:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ah, dus jij wijst er ook mensen niet op als ze de verlichting vergeten zijn aan te zetten in het donker?
Bij een stoplicht stap ik meestal uit. Ook voor defecte remverlichting enzo (wel eens een auto gehad met een halve middenstrip/3e remlicht die het nog maar op halve kracht deed).quote:Op maandag 1 december 2014 14:24 schreef Jihawti het volgende:
Dus ik haal r in, ga voor haar rijden en doe eventjes mijn alarmlichten aan en uit. Geen reactie. Bij het eerstvolgende stoplicht staat ze achter me. Nu doe ik mijn hele verlichting even uit en weer aan. Geen reactie. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik wel dat zij en haar bijrijdster een beetje schaapachtig lachen.
Nee, jij knalt er straks met 130 achterop omdat dit soort figuren ook typisch van die figuren zijn die geen spiegels gebruiken en 80-90 rijden waar je 130 mag.quote:Op maandag 1 december 2014 14:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nee want ik ben niet degene die dalijk tegen een boom rijdt
Free for all op de weg
Ik rijd 100/110 max en blijf op de rechter rijstrookquote:Op maandag 1 december 2014 15:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij een stoplicht stap ik meestal uit. Ook voor defecte remverlichting enzo (wel eens een auto gehad met een halve middenstrip/3e remlicht die het nog maar op halve kracht deed).
[..]
Nee, jij knalt er straks met 130 achterop omdat dit soort figuren ook typisch van die figuren zijn die geen spiegels gebruiken en 80-90 rijden waar je 130 mag.
We proberen je al weken uit te leggen dat dagrijlichten niet altijd betekent dat er automatische vwrlichting op zit.quote:Op maandag 1 december 2014 12:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Niet meer nee, want t helpt toch niet. Zeker met al die automatische verlichting zombies die tegenwoordig rondrijden. Die kunnen zelf niet meer nadenken.
Ja dat is waar maar op de site en app wordt hier wel onderscheid gemaakt. Dus het verschil tussen de nieuwsberichten en deze mededelingen is bizar grootquote:Op zondag 30 november 2014 15:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Radio-verkeersinfo geeft meestal alleen info over de A-wegen en incidenteel eens een N-weg.
Maar wat is het verschil met een automobilist waar jij van vindt dat hij/zij te langzaam of te langs links hangt? Daar doe je toch nagenoeg hetzelfde?quote:Op zondag 30 november 2014 21:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als ik achterop kom rijden bij je en 2x groot licht sein geef, om daarna, als ik je heb ingehaald en voor je rijd, nog 2x kort mijn mistachterlicht aan zetten, dan is het de bedoeling dat jij je mistachterlicht uit zet. Niet dat je ook je groot licht aan zet en houdt.![]()
![]()
Knip
Deze automobilist reed op het midden en bij een automobilist die ik voorbij ga, gooi ik niet mistachterlichten herhalend aan en uit. Verder doe ik het ook bij mensen die mij met grootlicht tegemoet komen, kapotte verlichting hebben (soms) of soms bij flitsers... En oja, ook bij vrachtwagens als teken dat ze voor me mogen, net als bij bussen.quote:Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar wat is het verschil met een automobilist waar jij van vindt dat hij/zij te langzaam of te langs links hangt? Daar doe je toch nagenoeg hetzelfde?
Stop er maar mee, de enige bestuurders die die luchtseinen snappen zijn buschauffeurs if vrachtwagenchauffeurs. Helaasquote:Op maandag 1 december 2014 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Deze automobilist reed op het midden en bij een automobilist die ik voorbij ga, gooi ik niet mistachterlichten herhalend aan en uit. Verder doe ik het ook bij mensen die mij met grootlicht tegemoet komen, kapotte verlichting hebben (soms) of soms bij flitsers... En oja, ook bij vrachtwagens als teken dat ze voor me mogen, net als bij bussen.
Er zitten heldere zielen in auto's... Helaas niet zo helder als bij een lichtseintje naar een groot voertuig...quote:Op maandag 1 december 2014 20:52 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Stop er maar mee, de enige bestuurders die die luchtseinen snappen zijn buschauffeurs if vrachtwagenchauffeurs. Helaas
Vaak genoeg gedaan, en ik ben het met je eens dat het negen van de tien keer zinloos is. Mistlichten voor aanzetten bij het minste laaghangende wolkje, mistlichten achter aan bij regen, en dagrijverlichting gebruiken als dimlicht (en ik moet toegeven, je ziet in sommige gevallen genoeg met alleen drv aan, maar de verlichting is vaak verblindend en je bent totaal niet zichtbaar aan de achterkant).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |