Als rechts leeg was kon je toch gewoon naar rechts? En had je dat ook moeten doen. Of kun je het dan niet hebben dat die middenplakker jou weer in gaat halen?quote:Vandaag kon ik niet naar rechts.
Ik reed over de linkerstrook, een middenplakker inhalen. Natuurlijk begon de middenplakker gas bij te geven, zodra ik er bijna langs was. Nou ja, snelheid even tot 110 (gps) verhogen en snel voor hem invoegen. En dan wat.
Rechts was leeg, dus eigenlijk zou ik naar rechts moeten gaan. Maar ja, dan kun je alweer aanvoelen dat de middenplakker jouw weer gaat inhalen, met 1km verschil of nog erger naast jij blijven rijden met dezelfde snelheid. Vervolgens zit jij weer klem als je zelf moet inhalen.
Dilemma, ongewild zelf een middenplakker geworden.
Dit moet het uiteindelijk worden.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:40 schreef kikoooooo het volgende:
Bij Joure staat iig een project tent. Al meer dan een jaar. Verder 0 beweging.
Als je dat gewoon beschouwt als 5 rotondes, is er weinig magic meer aan.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Holy shit. Dit kan toch gewoon niet.... Hoe moet je dit begrijpen als je hier voor het eerst komt aanrijden
[ afbeelding ]
Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...quote:Op woensdag 12 november 2014 23:19 schreef Light het volgende:
[..]
Als je dat gewoon beschouwt als 5 rotondes, is er weinig magic meer aan.
Dat doen sommigen hier ook. Als een stel schapen achter elkaar blijven rijden, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...
quote:Op woensdag 12 november 2014 23:19 schreef Light het volgende:
[..]
Als je dat gewoon beschouwt als 5 rotondes, is er weinig magic meer aan.
Je hebt het snel genoeg door, na 2 rotondes ben je linksom rijden al gewend..quote:Op woensdag 12 november 2014 23:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...
Klopt alleen de binnenste rotonde neem je net als in Nederland tegen de klok in. Je moet heel goed weten welke kant je op moet en hoe je er heen wilt.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:14 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het snel genoeg door, na 2 rotondes ben je linksom rijden al gewend..
Je moet alleen niet denken aan een binnenste rotonde. Er zijn gewoon 5 rotondes.quote:Op donderdag 13 november 2014 05:46 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Klopt alleen de binnenste rotonde neem je net als in Nederland tegen de klok in. Je moet heel goed weten welke kant je op moet en hoe je er heen wilt.
Maar toch niet uit vluchtstrooken?quote:Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Dat ligt eraan of de vluchtstrook ook dienst doet als periodieke spitsstrook.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:07 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Maar toch niet uit vluchtstrooken?
Waar niemand overheen durft want er ligt een streep tussenquote:Op donderdag 13 november 2014 10:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of de vluchtstrook ook dienst doet als periodieke spitsstrook.
Ik wil niet klemgereden worden. Lees je altijd maar drie zinnen?quote:Op woensdag 12 november 2014 22:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Als rechts leeg was kon je toch gewoon naar rechts? En had je dat ook moeten doen. Of kun je het dan niet hebben dat die middenplakker jou weer in gaat halen?
Dan moet je alsnog gewoon naar rechts. Jouw redenatie is precies de reden dat de eerste strook vaak leeg is en iedereen op de middelste strook blijft rijden.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik wil niet klemgereden worden. Lees je altijd maar drie zinnen?
Dus dat wordt ertussen drukken?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet je alsnog gewoon naar rechts. Jouw redenatie is precies de reden dat de eerste strook vaak leeg is en iedereen op de middelste strook blijft rijden.
Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken'quote:Op donderdag 13 november 2014 20:12 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Dus dat wordt ertussen drukken?
Linksplakkende aso met je leasehok!!einzquote:Op donderdag 13 november 2014 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken'![]()
Ik rijd zelf veel grote stukken (woon-werk is 120 km enkele reis dagelijks) en ik rijd, zeker als het wat drukker is, lekker 110 - 120, en dan zit je dus onder de max. (mag op de meeste stukken 130). Meeste is 2 strooks op een stukkie A2 vanaf Best na, en ik rijd altijd keurig rechts, wat betekent dat ik nogal eens een vrachtwagen of eco-truttenschuddertje in moet halen. Ik zit dan 200 meter van te voren al in te schatten welke reezert ik ga 'irriteren', ik zoek een gaatje uit, geeft een tikkie gas bij tot 120 - 125, en als zijn voorganger naast me rijdt, gaat de knipper naar links aan en schuif ik hem er gewoon tussen. Ik krijg zelden of nooit 'commentaar' op deze manier, en eerlijk is eerlijk; die kerel (of mevrouw) ziet heus ook wel dat ik een tragere verkeersdeelnemer nader, en kan dus op alle 10 de vingers natellen dat ik dat vroeg of laat ga doen. Als ze daar niet op rekenen; pech gehabt, nadat ik heb ingehaald mag the pedal weer to the metal, dan ga ik keurig weer naar links en gaat die 10 km extra er weer vanaf.
Sjit, det muss sein rektsz natuurloosquote:Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Linksplakkende aso met je leasehok!!einz![]()
Het is vooral een kwestie van elkaar even niet de ruimte gunnen met het inhalen van vrachtwagens. Je hebt er mensen bij zitten die dan bewust gas gaan geven. Blijf je links rijden is het niet goed, zelf als je aan de max snelheid houdt blijven ze duwen dat ze erlangs moeten. En als je dan de rechter baan pakt laten die zelfde figuren je er niet meer tussen.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken'![]()
Ik rijd zelf veel grote stukken (woon-werk is 120 km enkele reis dagelijks) en ik rijd, zeker als het wat drukker is, lekker 110 - 120, en dan zit je dus onder de max. (mag op de meeste stukken 130). Meeste is 2 strooks op een stukkie A2 vanaf Best na, en ik rijd altijd keurig rechts, wat betekent dat ik nogal eens een vrachtwagen of eco-truttenschuddertje in moet halen. Ik zit dan 200 meter van te voren al in te schatten welke reezert ik ga 'irriteren', ik zoek een gaatje uit, geeft een tikkie gas bij tot 120 - 125, en als zijn voorganger naast me rijdt, gaat de knipper naar links aan en schuif ik hem er gewoon tussen. Ik krijg zelden of nooit 'commentaar' op deze manier, en eerlijk is eerlijk; die kerel (of mevrouw) ziet heus ook wel dat ik een tragere verkeersdeelnemer nader, en kan dus op alle 10 de vingers natellen dat ik dat vroeg of laat ga doen. Als ze daar niet op rekenen; pech gehabt, nadat ik heb ingehaald mag the pedal weer to the metal, dan ga ik keurig weer naar links en gaat die 10 km extra er weer vanaf.
Ik heb daar serieus zelden last van; ik laat gewoon redelijk duidelijk zien wat ik ga doen. Ik zie wel regelmatig dat ze dan in de ankers moeten, maar ja, als je achterop een sliertje langzamer (als 140 - 150 op de CC) verkeer aan komt rijden en je stampt last second pas op de rem, valt het een beetje tegen als er dan ook nog eentje hem in je remafstand propt 50 -60 meter voordat je had ingecalculeerd te gaan remmen. Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren; dat zijn dingen die zo'n rijstijl mee zich meebrengt, en is ook de reden dat ik lekker op rechts hobbel waar je kapot gaat van de ruimte, ipv in het rijtje met stresskippen die om de 30 seconden hun snelheid moeten aanpassen omdat ze zo nodig Vmax+10 willen rijden.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:24 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Het is vooral een kwestie van elkaar even niet de ruimte gunnen met het inhalen van vrachtwagens. Je hebt er mensen bij zitten die dan bewust gas gaan geven. Blijf je links rijden is het niet goed, zelf als je aan de max snelheid houdt blijven ze duwen dat ze erlangs moeten. En als je dan de rechter baan pakt laten die zelfde figuren je er niet meer tussen.
En dat is wat anders dan knipper aan en gaan. Maar goed, het wondere wereldje van sommigen zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen.
Ik heb er ook vrij weinig last van gehad. Zelfs in de spits was het over het algemeen vol gas geven (eerste stuk nagenoeg altijd file maar daarna) met de linkerstrook voornamelijk leeg. Rijdt heerlijk. Mijn perikelen had ik vooral met ritsen. Daar word je ook niet blij van. Mensen die je er niet tussen willen laten of bewust de linkerrijstrook blokkeren of extreem vroeg ritsen.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb daar serieus zelden last van; ik laat gewoon redelijk duidelijk zien wat ik ga doen. Ik zie wel regelmatig dat ze dan in de ankers moeten, maar ja, als je achterop een sliertje langzamer (als 140 - 150 op de CC) verkeer aan komt rijden en je stampt last second pas op de rem, valt het een beetje tegen als er dan ook nog eentje hem in je remafstand propt 50 -60 meter voordat je had ingecalculeerd te gaan remmen. Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren; dat zijn dingen die zo'n rijstijl mee zich meebrengt, en is ook de reden dat ik lekker op rechts hobbel waar je kapot gaat van de ruimte, ipv in het rijtje met stresskippen die om de 30 seconden hun snelheid moeten aanpassen omdat ze zo nodig Vmax+10 willen rijden.
Ik rij best met regelmaat 130, soms ook wel 140, maar dat is meestal rond half 6, 6 uur in de ochtend, als ik de ruimte heb om dat te doen. In de middag/avondspits hoeft dat van mij niet zo
Ik snap je punt wel en moeten remmen als je 150 wilt daar ontkom je niet aan, maar je moet wettelijk gezien natuurlijk wel degelijk rekening met ze houden. Als je van strook wisselt voer je een bijzondere manoeuvre uit en dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat veilig te doen. Met het excuus "ja maar hij mocht heul geen 150" kom je niet weg bij een rechter. De ander zijn fout ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid als van rijstrook wisselde automobilist.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren
Dat is natuurlijk ook niet de insteek, maar als ik er eentje aan zie komen 'vliegen' in mijn spiegel op 150 meter afstand, en het is voor mij tijd om naar links te gaan, weet ik heus wel dat hij dat stukkie vlot heeft dichtgekacheld, maar als ik vervolgens met hem op nog 100 meter achter me mijn knipper aangooi en hem naar links stuur, heeft ie onderhand nog maar 50 meter, en zulke types gokken er vaak op dat je het door het snelheidsverschil niet durft, en dat blufspelletje verlies je bij mij, want ik heb recht, ik heb ruimte, en dat hij die ruimte binnen 5, 6, 7 seconden dichtreest omdat hij hard rijdt is niet mijn probleem. Het is natuurlijk niet zo dat ik hem er met gevaar voor lijf en leden van ons beiden 20 meter voor hij er is, plompverloren voor pleur, want dat is gewoon debiel natuurlijk.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel en moeten remmen als je 150 wilt daar ontkom je niet aan, maar je moet wettelijk gezien natuurlijk wel degelijk rekening met ze houden. Als je van strook wisselt voer je een bijzondere manoeuvre uit en dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat veilig te doen. Met het excuus "ja maar hij mocht heul geen 150" kom je niet weg bij een rechter. De ander zijn fout ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid als van rijstrook wisselde automobilist.
mensen die verkeerde borden plaatsen bij zo'n weg.... :| 80 borden er bij maar wel groene streep er op....quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:08 schreef hcwp het volgende:
Mensen die 70 of 80 rijden op een 100-weg. (zoeen met zo'n groene strook tussen de twee rijbanen)![]()
Lol, dit kan je ook wel zelf bedenken. Jij zat foutquote:Op vrijdag 14 november 2014 21:31 schreef Fer het volgende:
Vandaag weer bij een rotonde.
Ik moet driekwart en pak de binnenring, bij de eerste afslag komt een auto van rechts gewoon de rotonde op rijden, terwijl hij mij ziet aankomen. Samen rijden we de rotonde rond richting de afslag waar we beiden af moeten. Ik stuur vroeg en hard uit naar de afslag en hij trapt op zijn rem, gelukkig maar.
Wat als hij niet had geremd en we samen die enkele afslag waren ingekropen, dan zat hij in mijn rechter deur. Had helaas vandaag geen kaartje in mijn dashcam. Wie was er fout?
Jammer dan, jij wisselt van baan dus jouw fout.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Ok, maar hij rijdt in eerste instantie de rotonde op, terwijl hij geen voorrang heeft.
Hij mag jou niet hinderen. En dat doet'ie ook niet als jij op jouw rijstrook blijft en hij niet op die rijstrook komt.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Ok, maar hij rijdt in eerste instantie de rotonde op, terwijl hij geen voorrang heeft.
Jij bent in principe fout. Maar wat ik verkeerstechnisch niet snap is waarom zo'n rotonde in godsnaam tweestrooks gemaakt wordt als de aansluitende wegen maar éénstrooks zijn. Zorg er dan voor dat je altijd met twee auto's de rotonde kan verlaten, en dat na 50 meter geritst wordt naar één strook ofzo. Want op deze manier moet je eigenlijk nooit de binnenste strook pakken.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:53 schreef Fer het volgende:
Waarom zou ik dan ooit nog over die binnenste baan rijden?
De beste manier lijkt mij om als je er niet meteen weer af wil de binnenstrook te nemen en dan voor de afslag die je wil nemen en na de laatste afslag die je over slaat terug te gaan naar de buitenste strook.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:53 schreef Fer het volgende:
Waarom zou ik dan ooit nog over die binnenste baan rijden?
Ligt eraan wanneer je het doet. Als jij van rijstrook verwisselt bij de oprit van rood, is het aan rood om te zorgen dat hij voorrang verleent aan blauw. Blauw rijdt immers op een voorrangsweg en rood heeft haaientanden en verkeerstekens gaan voor verkeersregels (oftewel, het voorrang verlenen van rood staat hoger dan het voorlaten van het overige verkeer bij het doen van een zijdelingse beweging van blauw).quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:00 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De beste manier lijkt mij om als je er niet meteen weer af wil de binnenstrook te nemen en dan voor de afslag die je wil nemen en na de laatste afslag die je over slaat terug te gaan naar de buitenste strook.
En dan is het aan blauw om te zorgen dat hij netjes voor of achter rood terecht komt.
Zo is de binnenste baan vaak aangesloten op 2 uitgaande stroken, je zou dus geen last van elkaar moeten hebben..quote:
Meestal is er een verhoogde rijbaanscheiding, wisselen van rijbaan is in dit geval dus niet mogelijk.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:00 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De beste manier lijkt mij om als je er niet meteen weer af wil de binnenstrook te nemen en dan voor de afslag die je wil nemen en na de laatste afslag die je over slaat terug te gaan naar de buitenste strook.
En dan is het aan blauw om te zorgen dat hij netjes voor of achter rood terecht komt.
Ik denk dat TS het dan wel anders zou tekenen, denk je ook niet?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:29 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Meestal is er een verhoogde rijbaanscheiding, wisselen van rijbaan is in dit geval dus niet mogelijk.
jij. Dat vertelde we je de vorige keer ook weer.quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:31 schreef Fer het volgende:
Vandaag weer bij een rotonde.
Ik moet driekwart en pak de binnenring, bij de eerste afslag komt een auto van rechts gewoon de rotonde op rijden, terwijl hij mij ziet aankomen. Samen rijden we de rotonde rond richting de afslag waar we beiden af moeten. Ik stuur vroeg en hard uit naar de afslag en hij trapt op zijn rem, gelukkig maar.
Wat als hij niet had geremd en we samen die enkele afslag waren ingekropen, dan zat hij in mijn rechter deur. Had helaas vandaag geen kaartje in mijn dashcam. Wie was er fout?
Eens. Hij had dus al moeten wisselen van rijstrook op de rotonde voordat die ander de mogelijkheid had de rotonde op te komen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij. Dat vertelde we je de vorige keer ook weer.
Kan je zien, dat het bij deze rotonde wel een heel rare lijn wordt. Dan zou ik net voor de afslag van blauw een soort 90 graden bocht naar links moeten maken en hem misschien wel in de linkerflank geraakt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eens. Hij had dus al moeten wisselen van rijstrook op de rotonde voordat die ander de mogelijkheid had de rotonde op te komen.
Ligt heel erg aan de situatie lijkt me. Als jij kunt vermijden om iemand hard te moeten laten remmen door slechts een paar seconden het gas los te laten en achter hem aan te sluiten vind ik dat ook wel netjes. Maar goed, als ik hard rijd en er komt iemand voor me naar links die met 120 inhaalt heb ik daar ook geen problemen mee, zeker niet als diegene weer naar rechts gaat op het moment dat dat kan.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet de insteek, maar als ik er eentje aan zie komen 'vliegen' in mijn spiegel op 150 meter afstand, en het is voor mij tijd om naar links te gaan, weet ik heus wel dat hij dat stukkie vlot heeft dichtgekacheld, maar als ik vervolgens met hem op nog 100 meter achter me mijn knipper aangooi en hem naar links stuur, heeft ie onderhand nog maar 50 meter, en zulke types gokken er vaak op dat je het door het snelheidsverschil niet durft, en dat blufspelletje verlies je bij mij, want ik heb recht, ik heb ruimte, en dat hij die ruimte binnen 5, 6, 7 seconden dichtreest omdat hij hard rijdt is niet mijn probleem. Het is natuurlijk niet zo dat ik hem er met gevaar voor lijf en leden van ons beiden 20 meter voor hij er is, plompverloren voor pleur, want dat is gewoon debiel natuurlijk.Maar het is aan de andere kant toch zéker niet zo, dat ik niet zou kunnen/mogen inhalen omdat een ander het nodig vindt om fiks te hard te rijden.
Dat soort rotondes zijn een ergernis op zich, die binnenste rijstrook voegt niks toe aan de doorstroming, levert alleen maar gevaarlijke situatie op doordat er op de rotonde van strook moet worden gewisseld. Leg dan gewoon een turbo-rotonde neer.quote:
Ditquote:Op maandag 17 november 2014 18:18 schreef TwisterNederland het volgende:
Mensen die je er niet tussen willen laten bij het ritsen en dus gevaarlijk dicht op de voorganger gaan rijden...
Dus je grootlicht en toeter zijn weer even schoongebrand?quote:Op maandag 17 november 2014 19:18 schreef Fer het volgende:
Iemand die hem op een donkere 80km voorrangsweg, zo erop knalt. En daarna natuurlijk 60 blijven rijden.
Grootlicht wel ja, die koude scheet is alleen om voetgangers en fietser te laten schrikken.quote:Op maandag 17 november 2014 19:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus je grootlicht en toeter zijn weer even schoongebrand?
Tijdje geleden reed er iemand achter me, met 1 stukke koplamp, en 1 grootlicht aan. Dus ik wat langzamer rijden, wachten tot hij me inhaalt, en raampje omlaag om t te zeggen. Ik wijzen, doe je raampje omlaag enz, en hij gewoon stug doorrijden en zwaaien naar mequote:Op maandag 17 november 2014 23:11 schreef Spezza19 het volgende:
Iemand die zonder licht rijdt en als je die persoon, samen met andere automobilisten, er op attendeert, dat die dame gewoon stug doorrijdt
waarschijnlijk wist ie het al gok ik anders ga je niet met groot licht rijden.quote:Op maandag 17 november 2014 23:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tijdje geleden reed er iemand achter me, met 1 stukke koplamp, en 1 grootlicht aan. Dus ik wat langzamer rijden, wachten tot hij me inhaalt, en raampje omlaag om t te zeggen. Ik wijzen, doe je raampje omlaag enz, en hij gewoon stug doorrijden en zwaaien naar me
ben jij er zo 1 die denkt dat ie tot het eind vol gas alles moet inhalen om zich er dan tussen te gooien?quote:Op maandag 17 november 2014 18:18 schreef TwisterNederland het volgende:
Mensen die je er niet tussen willen laten bij het ritsen en dus gevaarlijk dicht op de voorganger gaan rijden...
Nee, maar als iedereen al een kilometer van tevoren geritst is, ga ik me niet schamen als ik erlangs rij. Maar in dit geval betrof het een oprit van de snelweg waarbij eerst nog geritst moest worden. Een stuk van 30 meter ongeveer dus gas geven zat er ook niet bij.quote:Op maandag 17 november 2014 23:27 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ben jij er zo 1 die denkt dat ie tot het eind vol gas alles moet inhalen om zich er dan tussen te gooien?
groot gelijk. alleen is niet iedereen het daar altijd mee eens zo te lezen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:22 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Nee, maar als iedereen al een kilometer van tevoren geritst is, ga ik me niet schamen als ik erlangs rij. Maar in dit geval betrof het een oprit van de snelweg waarbij eerst nog geritst moest worden. Een stuk van 30 meter ongeveer dus gas geven zat er ook niet bij.
Gewoon ritsen tussen pijl en kruis (op de snelweg dan). Dan heb je bijna nooit problemen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:28 schreef SuperFood het volgende:
[..]
groot gelijk. alleen is niet iedereen het daar altijd mee eens zo te lezen.
Dus je irriteert je aan niets meer in het verkeer, behalve wanneer iemand een duurdere auto dan jij rijdt?quote:Op maandag 17 november 2014 23:03 schreef SuperFood het volgende:
irritant gedrag / wegsituatie: file tijd, 7 veel te dure wagens met blauw blauw die zichzelf belangrijk vinden.
verder irriteer ik me niet zo snel meer geloof ik. wat me nog wel verbaast zijn motorrijders die gerust met 70 tussen het verkeer doorrijden alsof het file is. ongeluk zit dan toch wel in een klein hoekje.
Ik heb gisteravond in 100 kilometers 4 automatische verlichting zombies zien rijden met alleen hun dagrijverlichting aan.quote:Op maandag 17 november 2014 23:11 schreef Spezza19 het volgende:
Iemand die zonder licht rijdt en als je die persoon, samen met andere automobilisten, er op attendeert, dat die dame gewoon stug doorrijdt
Als je je lichten echt op auto kunt zetten, heeft je auto een lichtsensor, en gaan de dimlichten dus in het donker aan.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond in 100 kilometers 4 automatische verlichting zombies zien rijden met alleen hun dagrijverlichting aan.in het donker, op de A2.
Ja wat is je punt?quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:15 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als je je lichten echt op auto kunt zetten, heeft je auto een lichtsensor, en gaan de dimlichten dus in het donker aan.Meestal ook bij regen of andere dingen die het donkerder maken.
Dat ze dan dus geen automatische verlichting hebben.quote:
Ik zeg toch dat deze mensen met dagrijverlichting rijden? Dan hebben ze dus automatische verlichting. Die ze misschien zelfs wel hebben uitgeschakeld. Ik kan bij mijn auto mn verlichting ook gewoon op off zetten, dagrijverlichting brandt dan nog wel.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat ze dan dus geen automatische verlichting hebben.
hoe kom je daar bijquote:Op dinsdag 18 november 2014 17:00 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat deze mensen met dagrijverlichting rijden? Dan hebben ze dus automatische verlichting.
Noem eens 1 moderne auto waarbij drv niet werkt met lichtsensor en automatische dimlichten. Aftermarket niet meenemen.quote:
Mijn dagrijverlichting gaat gewoon uit hoor wanneer ik m'n verlichting op uit zet.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Noem eens 1 moderne auto waarbij drv niet werkt met lichtsensor en automatische dimlichten. Aftermarket niet meenemen.
Ik ken ze niet hoor.
Ok. Dacht dat t bij de meeste auto's tegenwoordig altijd aan stond als dimlicht uitgeschakeld is. Dat je het alleen bij de dealer volledig uit kon schakelen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Mijn dagrijverlichting gaat gewoon uit hoor wanneer ik m'n verlichting op uit zet.
Mijn Golf 7, mijn Golf 6 trouwens ook. Eigenlijk iedere auto van na 2011 zonder lichtsensor.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Noem eens 1 moderne auto waarbij drv niet werkt met lichtsensor en automatische dimlichten. Aftermarket niet meenemen.
Ik ken ze niet hoor.
Dit dus, drv hoort uit te gaan zodra de stadslichten aan gaan.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:54 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ok. Dacht dat t bij de meeste auto's tegenwoordig altijd aan stond als dimlicht uitgeschakeld is. Dat je het alleen bij de dealer volledig uit kon schakelen.
nee. van mensen die van mijn belastinggeld in onnodig dure auto's rijden met gebruik making van blauwe lichten (omdat voorrang) voor niet belangrijke dingen (zelf zien ze dat vast anders). de frequentie is ook aardig toegenomen zo omgeving rotterdam de laatste tijd volgens mij.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dus je irriteert je aan niets meer in het verkeer, behalve wanneer iemand een duurdere auto dan jij rijdt?
Alleen de sirene ontbreekt nog. Het rijgedrag komt vaak wel redelijk overeen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:57 schreef Fer het volgende:
Iedere keer als ik omgeving Utrecht kom, vrij vaak tegenwoordig denk ik weer een ambulance te spotten van ver. Maar het is telkens die gele stadsbus met blauw-witte lijnnummer erop.
[ afbeelding ]
Dat is dus niet bij alle auto's zo.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:16 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Dit dus, drv hoort uit te gaan zodra de stadslichten aan gaan.
Naar mijn weten hoort het 'zachter'/uit te gaan bij inschakelen van stads-/dimlicht.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:16 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Dit dus, drv hoort uit te gaan zodra de stadslichten aan gaan.
Nouja, ik heb dus ook de eer maar aan mijzelf gehouden. Ook vaak dat gewoon maar een wagen neergepleurd wordt.quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:23 schreef twiFight het volgende:
Sowieso is er geen hond in dit land die het wat kan boeien als een ander zijn auto niet meer in of zijn vak niet meer uit kan. 'Na mij de zondvloed', zoek het maar uit. Ik ben een aantal keren erg dichtbij een actie geweest waar mijn sleutels een kras van 3 meter achterlieten.
Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar dit is voor het eerst dat ik de term dagrijverlichting hoor, zijn dat niet gewoon je stadslichten?quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond in 100 kilometers 4 automatische verlichting zombies zien rijden met alleen hun dagrijverlichting aan.in het donker, op de A2.
Nee. Dagrijdlampen zijn lampen die aan gaan als je geen andere verlichting aan hebt, gaan uit of dimmen als je iets anders bij zet. Zitten vaak op de plaats van de mistlampen of zijn LEDs.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:50 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar dit is voor het eerst dat ik de term dagrijverlichting hoor, zijn dat niet gewoon je stadslichten?
Weer wat geleerd :-) Had er echt nog nooit van gehoord en ze zitten ook zeker niet op mijn auto.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee. Dagrijdlampen zijn lampen die aan gaan als je geen andere verlichting aan hebt, gaan uit of dimmen als je iets anders bij zet. Zitten vaak op de plaats van de mistlampen of zijn LEDs.
als je daar uit komt moet je vol op het gas johquote:Op dinsdag 25 november 2014 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van het weekend moest ik even op en neer naar Utrecht. An sich al klachtwaardig genoeg. De A2 maakt het feest helemaal compleet. Maar godsamme, kunnen die debielen daar nu eens leren een beetje normaal te rijden? Ik reed op de terugweg, ingehaald door een of ander koekblik. Hij komt voor mij rijden en gaat van zijn gas af. Prima, tik ik de cruisecontrol van 101 naar 96, maar nog steeds loop ik in. Ik besluit dus maar naar links te gaan en stel gelijktijdig de CC weer naar 101 terug. Op het moment dat ik naast hem rijdt, gaat hij ook gas geven en blijft gelijke snelheid rijden. Hij heeft ruim 5 km naast mij gereden, telkens boos naar binnen kijkend, waarna meneer weer extra gas gaf en weg reed, om daarna weer van het gas af te gaan en weer op het gas te gaan op het moment dat ik hem in wil halen. Gelukkig uit de trajectcontrole, dus maar even doorgezet naar 110. Flikker toch op man met je onstabiele rijgedrag...![]()
Enorm kut inderdaad. Heb er al eens over gemaild met Qbuzz. Het schijnt dat ze de intensiteit van het licht al wat aangepast hebbenquote:Op dinsdag 18 november 2014 20:57 schreef Fer het volgende:
Iedere keer als ik omgeving Utrecht kom, vrij vaak tegenwoordig denk ik weer een ambulance te spotten van ver. Maar het is telkens die gele stadsbus met blauw-witte lijnnummer erop.
[ afbeelding ]
trollende voetgangersquote:Op dinsdag 25 november 2014 14:30 schreef Pandaplint het volgende:
En ohja
- Voetgangers die auto's voor laten gaan bij een zebrapad. Gevaarlijk
- Voetgangers die maar wat stil gaan staan bij een zebrapad zonder de intentie te hebben om te gaan oversteken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |