abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2014 @ 22:38:36 #1
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146593509
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146593628
Bij Joure staat iig een project tent. Al meer dan een jaar. Verder 0 beweging.
pi_146593697
quote:
Vandaag kon ik niet naar rechts.

Ik reed over de linkerstrook, een middenplakker inhalen. Natuurlijk begon de middenplakker gas bij te geven, zodra ik er bijna langs was. Nou ja, snelheid even tot 110 (gps) verhogen en snel voor hem invoegen. En dan wat.

Rechts was leeg, dus eigenlijk zou ik naar rechts moeten gaan. Maar ja, dan kun je alweer aanvoelen dat de middenplakker jouw weer gaat inhalen, met 1km verschil of nog erger naast jij blijven rijden met dezelfde snelheid. Vervolgens zit jij weer klem als je zelf moet inhalen.

Dilemma, ongewild zelf een middenplakker geworden.
Als rechts leeg was kon je toch gewoon naar rechts? En had je dat ook moeten doen. Of kun je het dan niet hebben dat die middenplakker jou weer in gaat halen?
pi_146594111
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:40 schreef kikoooooo het volgende:
Bij Joure staat iig een project tent. Al meer dan een jaar. Verder 0 beweging.
Dit moet het uiteindelijk worden.

Voor zover ik weet blijft de brug bestaan. Maar goed, die dingen horen bij Friesland en op een zomerdag kun je als je pech hebt een half uur te wachten voor openstaande bruggen (soms 2x voor dezelfde brug :') )
pi_146595473
TwisterNederland! _O_
pi_146595621
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Holy shit. Dit kan toch gewoon niet.... Hoe moet je dit begrijpen als je hier voor het eerst komt aanrijden :9


[ afbeelding ]
Als je dat gewoon beschouwt als 5 rotondes, is er weinig magic meer aan. :)
  woensdag 12 november 2014 @ 23:43:50 #7
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_146596739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:19 schreef Light het volgende:

[..]

Als je dat gewoon beschouwt als 5 rotondes, is er weinig magic meer aan. :)
Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...
How can I make this topic about me?
pi_146596930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...
Dat doen sommigen hier ook. Als een stel schapen achter elkaar blijven rijden, met alle gevolgen van dien.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_146597927
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:19 schreef Light het volgende:

[..]

Als je dat gewoon beschouwt als 5 rotondes, is er weinig magic meer aan. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...
Je hebt het snel genoeg door, na 2 rotondes ben je linksom rijden al gewend..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_146601186
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:14 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]


[..]

Je hebt het snel genoeg door, na 2 rotondes ben je linksom rijden al gewend..
Klopt alleen de binnenste rotonde neem je net als in Nederland tegen de klok in. Je moet heel goed weten welke kant je op moet en hoe je er heen wilt.
pi_146602037
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 05:46 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Klopt alleen de binnenste rotonde neem je net als in Nederland tegen de klok in. Je moet heel goed weten welke kant je op moet en hoe je er heen wilt.
Je moet alleen niet denken aan een binnenste rotonde. Er zijn gewoon 5 rotondes.
pi_146603403
quote:
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
Maar toch niet uit vluchtstrooken?
  donderdag 13 november 2014 @ 10:28:35 #13
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146603880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:07 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Maar toch niet uit vluchtstrooken?
Dat ligt eraan of de vluchtstrook ook dienst doet als periodieke spitsstrook. :P
pi_146608438
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of de vluchtstrook ook dienst doet als periodieke spitsstrook. :P
Waar niemand overheen durft want er ligt een streep tussen :P
pi_146621246
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Als rechts leeg was kon je toch gewoon naar rechts? En had je dat ook moeten doen. Of kun je het dan niet hebben dat die middenplakker jou weer in gaat halen?
Ik wil niet klemgereden worden. Lees je altijd maar drie zinnen?
.
  donderdag 13 november 2014 @ 19:53:24 #16
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146623373
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik wil niet klemgereden worden. Lees je altijd maar drie zinnen?
Dan moet je alsnog gewoon naar rechts. Jouw redenatie is precies de reden dat de eerste strook vaak leeg is en iedereen op de middelste strook blijft rijden.
pi_146624322
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dan moet je alsnog gewoon naar rechts. Jouw redenatie is precies de reden dat de eerste strook vaak leeg is en iedereen op de middelste strook blijft rijden.
Dus dat wordt ertussen drukken?
  donderdag 13 november 2014 @ 20:21:25 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146624687
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:12 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Dus dat wordt ertussen drukken?
Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken' ;)

Ik rijd zelf veel grote stukken (woon-werk is 120 km enkele reis dagelijks) en ik rijd, zeker als het wat drukker is, lekker 110 - 120, en dan zit je dus onder de max. (mag op de meeste stukken 130). Meeste is 2 strooks op een stukkie A2 vanaf Best na, en ik rijd altijd keurig rechts, wat betekent dat ik nogal eens een vrachtwagen of eco-truttenschuddertje in moet halen. Ik zit dan 200 meter van te voren al in te schatten welke reezert ik ga 'irriteren', ik zoek een gaatje uit, geeft een tikkie gas bij tot 120 - 125, en als zijn voorganger naast me rijdt, gaat de knipper naar links aan en schuif ik hem er gewoon tussen. Ik krijg zelden of nooit 'commentaar' op deze manier, en eerlijk is eerlijk; die kerel (of mevrouw) ziet heus ook wel dat ik een tragere verkeersdeelnemer nader, en kan dus op alle 10 de vingers natellen dat ik dat vroeg of laat ga doen. Als ze daar niet op rekenen; pech gehabt, nadat ik heb ingehaald mag the pedal weer to the metal, dan ga ik keurig weer naar links en gaat die 10 km extra er weer vanaf.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 13 november 2014 @ 21:03:04 #19
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146626305
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken' ;)

Ik rijd zelf veel grote stukken (woon-werk is 120 km enkele reis dagelijks) en ik rijd, zeker als het wat drukker is, lekker 110 - 120, en dan zit je dus onder de max. (mag op de meeste stukken 130). Meeste is 2 strooks op een stukkie A2 vanaf Best na, en ik rijd altijd keurig rechts, wat betekent dat ik nogal eens een vrachtwagen of eco-truttenschuddertje in moet halen. Ik zit dan 200 meter van te voren al in te schatten welke reezert ik ga 'irriteren', ik zoek een gaatje uit, geeft een tikkie gas bij tot 120 - 125, en als zijn voorganger naast me rijdt, gaat de knipper naar links aan en schuif ik hem er gewoon tussen. Ik krijg zelden of nooit 'commentaar' op deze manier, en eerlijk is eerlijk; die kerel (of mevrouw) ziet heus ook wel dat ik een tragere verkeersdeelnemer nader, en kan dus op alle 10 de vingers natellen dat ik dat vroeg of laat ga doen. Als ze daar niet op rekenen; pech gehabt, nadat ik heb ingehaald mag the pedal weer to the metal, dan ga ik keurig weer naar links en gaat die 10 km extra er weer vanaf.
Linksplakkende aso met je leasehok!!einz :6 :6
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 13 november 2014 @ 21:05:27 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146626419
quote:
12s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Linksplakkende aso met je leasehok!!einz :6 :6
Sjit, det muss sein rektsz natuurloos :|W

En ik rijd geen leasehok; gewoon eigen waggie jonguh :Y)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146627119
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken' ;)

Ik rijd zelf veel grote stukken (woon-werk is 120 km enkele reis dagelijks) en ik rijd, zeker als het wat drukker is, lekker 110 - 120, en dan zit je dus onder de max. (mag op de meeste stukken 130). Meeste is 2 strooks op een stukkie A2 vanaf Best na, en ik rijd altijd keurig rechts, wat betekent dat ik nogal eens een vrachtwagen of eco-truttenschuddertje in moet halen. Ik zit dan 200 meter van te voren al in te schatten welke reezert ik ga 'irriteren', ik zoek een gaatje uit, geeft een tikkie gas bij tot 120 - 125, en als zijn voorganger naast me rijdt, gaat de knipper naar links aan en schuif ik hem er gewoon tussen. Ik krijg zelden of nooit 'commentaar' op deze manier, en eerlijk is eerlijk; die kerel (of mevrouw) ziet heus ook wel dat ik een tragere verkeersdeelnemer nader, en kan dus op alle 10 de vingers natellen dat ik dat vroeg of laat ga doen. Als ze daar niet op rekenen; pech gehabt, nadat ik heb ingehaald mag the pedal weer to the metal, dan ga ik keurig weer naar links en gaat die 10 km extra er weer vanaf.
Het is vooral een kwestie van elkaar even niet de ruimte gunnen met het inhalen van vrachtwagens. Je hebt er mensen bij zitten die dan bewust gas gaan geven. Blijf je links rijden is het niet goed, zelf als je aan de max snelheid houdt blijven ze duwen dat ze erlangs moeten. En als je dan de rechter baan pakt laten die zelfde figuren je er niet meer tussen.
En dat is wat anders dan knipper aan en gaan. Maar goed, het wondere wereldje van sommigen zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:33:54 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146627491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:24 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Het is vooral een kwestie van elkaar even niet de ruimte gunnen met het inhalen van vrachtwagens. Je hebt er mensen bij zitten die dan bewust gas gaan geven. Blijf je links rijden is het niet goed, zelf als je aan de max snelheid houdt blijven ze duwen dat ze erlangs moeten. En als je dan de rechter baan pakt laten die zelfde figuren je er niet meer tussen.
En dat is wat anders dan knipper aan en gaan. Maar goed, het wondere wereldje van sommigen zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen.
Ik heb daar serieus zelden last van; ik laat gewoon redelijk duidelijk zien wat ik ga doen. Ik zie wel regelmatig dat ze dan in de ankers moeten, maar ja, als je achterop een sliertje langzamer (als 140 - 150 op de CC) verkeer aan komt rijden en je stampt last second pas op de rem, valt het een beetje tegen als er dan ook nog eentje hem in je remafstand propt 50 -60 meter voordat je had ingecalculeerd te gaan remmen. Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren; dat zijn dingen die zo'n rijstijl mee zich meebrengt, en is ook de reden dat ik lekker op rechts hobbel waar je kapot gaat van de ruimte, ipv in het rijtje met stresskippen die om de 30 seconden hun snelheid moeten aanpassen omdat ze zo nodig Vmax+10 willen rijden.

Ik rij best met regelmaat 130, soms ook wel 140, maar dat is meestal rond half 6, 6 uur in de ochtend, als ik de ruimte heb om dat te doen. In de middag/avondspits hoeft dat van mij niet zo :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146629410
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb daar serieus zelden last van; ik laat gewoon redelijk duidelijk zien wat ik ga doen. Ik zie wel regelmatig dat ze dan in de ankers moeten, maar ja, als je achterop een sliertje langzamer (als 140 - 150 op de CC) verkeer aan komt rijden en je stampt last second pas op de rem, valt het een beetje tegen als er dan ook nog eentje hem in je remafstand propt 50 -60 meter voordat je had ingecalculeerd te gaan remmen. Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren; dat zijn dingen die zo'n rijstijl mee zich meebrengt, en is ook de reden dat ik lekker op rechts hobbel waar je kapot gaat van de ruimte, ipv in het rijtje met stresskippen die om de 30 seconden hun snelheid moeten aanpassen omdat ze zo nodig Vmax+10 willen rijden.

Ik rij best met regelmaat 130, soms ook wel 140, maar dat is meestal rond half 6, 6 uur in de ochtend, als ik de ruimte heb om dat te doen. In de middag/avondspits hoeft dat van mij niet zo :N
Ik heb er ook vrij weinig last van gehad. Zelfs in de spits was het over het algemeen vol gas geven (eerste stuk nagenoeg altijd file maar daarna) met de linkerstrook voornamelijk leeg. Rijdt heerlijk. Mijn perikelen had ik vooral met ritsen. Daar word je ook niet blij van. Mensen die je er niet tussen willen laten of bewust de linkerrijstrook blokkeren of extreem vroeg ritsen. |:(
Dan ben ik ook zo'n iemand die dan bewust heel langzaam gaat rijden en net het laatste gaatje gebruikt om de rotonde over te rijden.
  donderdag 13 november 2014 @ 23:18:23 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146631701
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren
Ik snap je punt wel en moeten remmen als je 150 wilt daar ontkom je niet aan, maar je moet wettelijk gezien natuurlijk wel degelijk rekening met ze houden. Als je van strook wisselt voer je een bijzondere manoeuvre uit en dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat veilig te doen. Met het excuus "ja maar hij mocht heul geen 150" kom je niet weg bij een rechter. De ander zijn fout ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid als van rijstrook wisselde automobilist.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 13 november 2014 @ 23:40:03 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146632633
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:18 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel en moeten remmen als je 150 wilt daar ontkom je niet aan, maar je moet wettelijk gezien natuurlijk wel degelijk rekening met ze houden. Als je van strook wisselt voer je een bijzondere manoeuvre uit en dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat veilig te doen. Met het excuus "ja maar hij mocht heul geen 150" kom je niet weg bij een rechter. De ander zijn fout ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid als van rijstrook wisselde automobilist.
Dat is natuurlijk ook niet de insteek, maar als ik er eentje aan zie komen 'vliegen' in mijn spiegel op 150 meter afstand, en het is voor mij tijd om naar links te gaan, weet ik heus wel dat hij dat stukkie vlot heeft dichtgekacheld, maar als ik vervolgens met hem op nog 100 meter achter me mijn knipper aangooi en hem naar links stuur, heeft ie onderhand nog maar 50 meter, en zulke types gokken er vaak op dat je het door het snelheidsverschil niet durft, en dat blufspelletje verlies je bij mij, want ik heb recht, ik heb ruimte, en dat hij die ruimte binnen 5, 6, 7 seconden dichtreest omdat hij hard rijdt is niet mijn probleem. Het is natuurlijk niet zo dat ik hem er met gevaar voor lijf en leden van ons beiden 20 meter voor hij er is, plompverloren voor pleur, want dat is gewoon debiel natuurlijk. |:( Maar het is aan de andere kant toch zéker niet zo, dat ik niet zou kunnen/mogen inhalen omdat een ander het nodig vindt om fiks te hard te rijden. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146638620
Mensen die 70 of 80 rijden op een 100-weg. (zoeen met zo'n groene strook tussen de twee rijbanen) :{w :{w
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_146643695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:08 schreef hcwp het volgende:
Mensen die 70 of 80 rijden op een 100-weg. (zoeen met zo'n groene strook tussen de twee rijbanen) :{w :{w
mensen die verkeerde borden plaatsen bij zo'n weg.... :| 80 borden er bij maar wel groene streep er op....

mensen die bij een autoweg (zonder verdere borden) nog steeds denken dat ze niet harder dan 80 mogen...

mensen die op een autoweg zonder rijbaansplitsing over een dubbele doorgetrokkenstreep nog gaan inhalen zonder het gebruik van knipperlichten en op een haar na hun tegenligger missen..
pi_146661828
Vandaag weer bij een rotonde.

Ik moet driekwart en pak de binnenring, bij de eerste afslag komt een auto van rechts gewoon de rotonde op rijden, terwijl hij mij ziet aankomen. Samen rijden we de rotonde rond richting de afslag waar we beiden af moeten. Ik stuur vroeg en hard uit naar de afslag en hij trapt op zijn rem, gelukkig maar.

Wat als hij niet had geremd en we samen die enkele afslag waren ingekropen, dan zat hij in mijn rechter deur. Had helaas vandaag geen kaartje in mijn dashcam. Wie was er fout?
.
pi_146662252
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:31 schreef Fer het volgende:
Vandaag weer bij een rotonde.

Ik moet driekwart en pak de binnenring, bij de eerste afslag komt een auto van rechts gewoon de rotonde op rijden, terwijl hij mij ziet aankomen. Samen rijden we de rotonde rond richting de afslag waar we beiden af moeten. Ik stuur vroeg en hard uit naar de afslag en hij trapt op zijn rem, gelukkig maar.

Wat als hij niet had geremd en we samen die enkele afslag waren ingekropen, dan zat hij in mijn rechter deur. Had helaas vandaag geen kaartje in mijn dashcam. Wie was er fout?
Lol, dit kan je ook wel zelf bedenken. Jij zat fout
pi_146663052
denk jij... maar goed bij joure heb je die gekke bypass... en als je daar op rijd heb je dus verkeer vanaf de rotonde ( wat dus eigenlijks van links komt ) maar wat dus schijnbaar wel weer voorrang heeft ...
pi_146663750
Ok, maar hij rijdt in eerste instantie de rotonde op, terwijl hij geen voorrang heeft.
.
  vrijdag 14 november 2014 @ 22:18:34 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146663777
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Ok, maar hij rijdt in eerste instantie de rotonde op, terwijl hij geen voorrang heeft.
Jammer dan, jij wisselt van baan dus jouw fout.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146664851


Ik: blauw
Ander: rood
.
pi_146667093
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Ok, maar hij rijdt in eerste instantie de rotonde op, terwijl hij geen voorrang heeft.
Hij mag jou niet hinderen. En dat doet'ie ook niet als jij op jouw rijstrook blijft en hij niet op die rijstrook komt.
  vrijdag 14 november 2014 @ 23:45:12 #35
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146667262
Waarom zou hij de rotonde niet op mogen rijden als hij een compleet andere strook oprijdt dan jij?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146667537
Waarom zou ik dan ooit nog over die binnenste baan rijden?
.
  zaterdag 15 november 2014 @ 00:37:40 #37
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146668775
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:53 schreef Fer het volgende:
Waarom zou ik dan ooit nog over die binnenste baan rijden?
Jij bent in principe fout. Maar wat ik verkeerstechnisch niet snap is waarom zo'n rotonde in godsnaam tweestrooks gemaakt wordt als de aansluitende wegen maar éénstrooks zijn. Zorg er dan voor dat je altijd met twee auto's de rotonde kan verlaten, en dat na 50 meter geritst wordt naar één strook ofzo. Want op deze manier moet je eigenlijk nooit de binnenste strook pakken. :{
pi_146669352
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:53 schreef Fer het volgende:
Waarom zou ik dan ooit nog over die binnenste baan rijden?
De beste manier lijkt mij om als je er niet meteen weer af wil de binnenstrook te nemen en dan voor de afslag die je wil nemen en na de laatste afslag die je over slaat terug te gaan naar de buitenste strook.
En dan is het aan blauw om te zorgen dat hij netjes voor of achter rood terecht komt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 november 2014 @ 01:22:06 #39
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146669848
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:00 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De beste manier lijkt mij om als je er niet meteen weer af wil de binnenstrook te nemen en dan voor de afslag die je wil nemen en na de laatste afslag die je over slaat terug te gaan naar de buitenste strook.
En dan is het aan blauw om te zorgen dat hij netjes voor of achter rood terecht komt.
Ligt eraan wanneer je het doet. Als jij van rijstrook verwisselt bij de oprit van rood, is het aan rood om te zorgen dat hij voorrang verleent aan blauw. Blauw rijdt immers op een voorrangsweg en rood heeft haaientanden en verkeerstekens gaan voor verkeersregels (oftewel, het voorrang verlenen van rood staat hoger dan het voorlaten van het overige verkeer bij het doen van een zijdelingse beweging van blauw).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146669970
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:40 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

Ik: blauw
Ander: rood
Zo is de binnenste baan vaak aangesloten op 2 uitgaande stroken, je zou dus geen last van elkaar moeten hebben..
Is dit niet het geval, ben jij fout.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_146669982
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:00 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De beste manier lijkt mij om als je er niet meteen weer af wil de binnenstrook te nemen en dan voor de afslag die je wil nemen en na de laatste afslag die je over slaat terug te gaan naar de buitenste strook.
En dan is het aan blauw om te zorgen dat hij netjes voor of achter rood terecht komt.
Meestal is er een verhoogde rijbaanscheiding, wisselen van rijbaan is in dit geval dus niet mogelijk.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  FOK!fotograaf zaterdag 15 november 2014 @ 01:39:44 #42
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146670240
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:29 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Meestal is er een verhoogde rijbaanscheiding, wisselen van rijbaan is in dit geval dus niet mogelijk.
Ik denk dat TS het dan wel anders zou tekenen, denk je ook niet?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146670266
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:31 schreef Fer het volgende:
Vandaag weer bij een rotonde.

Ik moet driekwart en pak de binnenring, bij de eerste afslag komt een auto van rechts gewoon de rotonde op rijden, terwijl hij mij ziet aankomen. Samen rijden we de rotonde rond richting de afslag waar we beiden af moeten. Ik stuur vroeg en hard uit naar de afslag en hij trapt op zijn rem, gelukkig maar.

Wat als hij niet had geremd en we samen die enkele afslag waren ingekropen, dan zat hij in mijn rechter deur. Had helaas vandaag geen kaartje in mijn dashcam. Wie was er fout?
jij. Dat vertelde we je de vorige keer ook weer.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 november 2014 @ 01:44:33 #44
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146670324
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

jij. Dat vertelde we je de vorige keer ook weer.
Eens. Hij had dus al moeten wisselen van rijstrook op de rotonde voordat die ander de mogelijkheid had de rotonde op te komen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 15 november 2014 @ 04:42:18 #45
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146672133
Twee irritaties voor vandaag:

Met bagage achterin, je raam blokkerend, fileparkeren aan een gracht. De mini voor me gaf op. Ik dacht er wel in te passen. Ik heb echt 4 keer moeten uitstappen om te zien hoe ver ik nog kon rijden, met allemaal dronken mensen ernaast juichend enzo :')

Ook echt iemand had zich in coma gezopen dus daarvoor moest ik al een tijdje achteruit rijden. Maar er zat regen op mijn spiegels.

Bobben is ook kut. 6 van die gillende en schreeuwende mensen achter je. Het rijdt toch minder relaxed dan alleen. Je moet je aandacht veel meer bewust op de weg leggen.
pi_146673775
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Eens. Hij had dus al moeten wisselen van rijstrook op de rotonde voordat die ander de mogelijkheid had de rotonde op te komen.
Kan je zien, dat het bij deze rotonde wel een heel rare lijn wordt. Dan zou ik net voor de afslag van blauw een soort 90 graden bocht naar links moeten maken en hem misschien wel in de linkerflank geraakt.
.
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:15:01 #47
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146679678
Nou ja, zo'n rotonde die jij tekende werkt alleen lekker als er niet te veel verkeer op rijdt. Dan heb je gewoon de kans om na de afslag naar rechts te gaan, voor of achter rood, afhankelijk van wat veilig is.

Maar het blijven ouderwetse rotondes. Veel fijner is als de linkerbaan na een afslag automatisch overgaat in de rechterbaan, cq. overgaat in twee banen, waarbij je kunt kiezen zonder last te hebben van verkeer naast je.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146680758
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook niet de insteek, maar als ik er eentje aan zie komen 'vliegen' in mijn spiegel op 150 meter afstand, en het is voor mij tijd om naar links te gaan, weet ik heus wel dat hij dat stukkie vlot heeft dichtgekacheld, maar als ik vervolgens met hem op nog 100 meter achter me mijn knipper aangooi en hem naar links stuur, heeft ie onderhand nog maar 50 meter, en zulke types gokken er vaak op dat je het door het snelheidsverschil niet durft, en dat blufspelletje verlies je bij mij, want ik heb recht, ik heb ruimte, en dat hij die ruimte binnen 5, 6, 7 seconden dichtreest omdat hij hard rijdt is niet mijn probleem. Het is natuurlijk niet zo dat ik hem er met gevaar voor lijf en leden van ons beiden 20 meter voor hij er is, plompverloren voor pleur, want dat is gewoon debiel natuurlijk. |:( Maar het is aan de andere kant toch zéker niet zo, dat ik niet zou kunnen/mogen inhalen omdat een ander het nodig vindt om fiks te hard te rijden. :)
Ligt heel erg aan de situatie lijkt me. Als jij kunt vermijden om iemand hard te moeten laten remmen door slechts een paar seconden het gas los te laten en achter hem aan te sluiten vind ik dat ook wel netjes. Maar goed, als ik hard rijd en er komt iemand voor me naar links die met 120 inhaalt heb ik daar ook geen problemen mee, zeker niet als diegene weer naar rechts gaat op het moment dat dat kan.

Wat ik irritanter vind is als er meer dan twee stroken zijn, mensen die op de tweede strook rijden en mij vastrijden achter een vrachtwagen als ik op de rechterstrook rijd. Ikzelf schuif dan altijd een strookje op om ruimte te geven (als de strook links van mij vrij is uiteraard).
pi_146734533
Die staatsidioot die z'n lease-megane ( :r ) vanmorgen prompt twee banen naar links wilde gooien omdat hij niet achter een vrachtwagen wilde zitten. Hij hield hierbij geen rekening met het feit dat er wel eens iemand (lees: ik) in de tweede baan naar links zou kunnen rijden. Daar kon geen haar meer tussen...

En als we dan toch bezig zijn: Mensen die denken dat ze hun remlicht als stroboscoop moeten gebruiken... :{w
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_146734910
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:40 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

Ik: blauw
Ander: rood
Dat soort rotondes zijn een ergernis op zich, die binnenste rijstrook voegt niks toe aan de doorstroming, levert alleen maar gevaarlijke situatie op doordat er op de rotonde van strook moet worden gewisseld. Leg dan gewoon een turbo-rotonde neer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 17 november 2014 @ 10:50:41 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146736574
Mensen die niet achteraan willen sluiten om af te slaan, maar dan wel stil gaan staan om later in te voegen op een doorgaande rijstrook waar je 70 mag.
Erg slim ja |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146749045
Mensen die je er niet tussen willen laten bij het ritsen en dus gevaarlijk dicht op de voorganger gaan rijden... |:(
pi_146749061
quote:
18s.gif Op maandag 17 november 2014 18:18 schreef TwisterNederland het volgende:
Mensen die je er niet tussen willen laten bij het ritsen en dus gevaarlijk dicht op de voorganger gaan rijden... |:(
Dit
pi_146751103
Iemand die hem op een donkere 80km voorrangsweg, zo erop knalt. En daarna natuurlijk 60 blijven rijden.
.
  FOK!fotograaf maandag 17 november 2014 @ 19:27:37 #55
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146751447
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:18 schreef Fer het volgende:
Iemand die hem op een donkere 80km voorrangsweg, zo erop knalt. En daarna natuurlijk 60 blijven rijden.
Dus je grootlicht en toeter zijn weer even schoongebrand? :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146751725
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dus je grootlicht en toeter zijn weer even schoongebrand? :P
Grootlicht wel ja, die koude scheet is alleen om voetgangers en fietser te laten schrikken.
.
pi_146760671
irritant gedrag / wegsituatie: file tijd, 7 veel te dure wagens met blauw blauw die zichzelf belangrijk vinden.

verder irriteer ik me niet zo snel meer geloof ik. wat me nog wel verbaast zijn motorrijders die gerust met 70 tussen het verkeer doorrijden alsof het file is. ongeluk zit dan toch wel in een klein hoekje.
pi_146760978
Iemand die zonder licht rijdt en als je die persoon, samen met andere automobilisten, er op attendeert, dat die dame gewoon stug doorrijdt :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_146761037
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 23:11 schreef Spezza19 het volgende:
Iemand die zonder licht rijdt en als je die persoon, samen met andere automobilisten, er op attendeert, dat die dame gewoon stug doorrijdt :')
Tijdje geleden reed er iemand achter me, met 1 stukke koplamp, en 1 grootlicht aan. Dus ik wat langzamer rijden, wachten tot hij me inhaalt, en raampje omlaag om t te zeggen. Ik wijzen, doe je raampje omlaag enz, en hij gewoon stug doorrijden en zwaaien naar me :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_146761268
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 23:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Tijdje geleden reed er iemand achter me, met 1 stukke koplamp, en 1 grootlicht aan. Dus ik wat langzamer rijden, wachten tot hij me inhaalt, en raampje omlaag om t te zeggen. Ik wijzen, doe je raampje omlaag enz, en hij gewoon stug doorrijden en zwaaien naar me :')
waarschijnlijk wist ie het al gok ik anders ga je niet met groot licht rijden.
pi_146761299
Gewoon 1 lampje omgekeerd erin, dan dimt ie omhoog ipv omlaag.
.
pi_146761550
quote:
18s.gif Op maandag 17 november 2014 18:18 schreef TwisterNederland het volgende:
Mensen die je er niet tussen willen laten bij het ritsen en dus gevaarlijk dicht op de voorganger gaan rijden... |:(
ben jij er zo 1 die denkt dat ie tot het eind vol gas alles moet inhalen om zich er dan tussen te gooien? :D
pi_146763096
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 23:27 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ben jij er zo 1 die denkt dat ie tot het eind vol gas alles moet inhalen om zich er dan tussen te gooien? :D
Nee, maar als iedereen al een kilometer van tevoren geritst is, ga ik me niet schamen als ik erlangs rij. Maar in dit geval betrof het een oprit van de snelweg waarbij eerst nog geritst moest worden. Een stuk van 30 meter ongeveer dus gas geven zat er ook niet bij.
pi_146763197
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:22 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Nee, maar als iedereen al een kilometer van tevoren geritst is, ga ik me niet schamen als ik erlangs rij. Maar in dit geval betrof het een oprit van de snelweg waarbij eerst nog geritst moest worden. Een stuk van 30 meter ongeveer dus gas geven zat er ook niet bij.
groot gelijk. alleen is niet iedereen het daar altijd mee eens zo te lezen.
pi_146763835
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:28 schreef SuperFood het volgende:

[..]

groot gelijk. alleen is niet iedereen het daar altijd mee eens zo te lezen.
Gewoon ritsen tussen pijl en kruis (op de snelweg dan). Dan heb je bijna nooit problemen.

Ik doe dat trouwens een stuk eerder, maar ik rij dan ook met wat groter spul.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:15:33 #66
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146766027
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 23:03 schreef SuperFood het volgende:
irritant gedrag / wegsituatie: file tijd, 7 veel te dure wagens met blauw blauw die zichzelf belangrijk vinden.

verder irriteer ik me niet zo snel meer geloof ik. wat me nog wel verbaast zijn motorrijders die gerust met 70 tussen het verkeer doorrijden alsof het file is. ongeluk zit dan toch wel in een klein hoekje.
Dus je irriteert je aan niets meer in het verkeer, behalve wanneer iemand een duurdere auto dan jij rijdt?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146766146
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 23:11 schreef Spezza19 het volgende:
Iemand die zonder licht rijdt en als je die persoon, samen met andere automobilisten, er op attendeert, dat die dame gewoon stug doorrijdt :')
Ik heb gisteravond in 100 kilometers 4 automatische verlichting zombies zien rijden met alleen hun dagrijverlichting aan. :') in het donker, op de A2.
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:15:18 #68
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146770026
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond in 100 kilometers 4 automatische verlichting zombies zien rijden met alleen hun dagrijverlichting aan. :') in het donker, op de A2.
Als je je lichten echt op auto kunt zetten, heeft je auto een lichtsensor, en gaan de dimlichten dus in het donker aan. :P Meestal ook bij regen of andere dingen die het donkerder maken.
pi_146774936
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:15 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Als je je lichten echt op auto kunt zetten, heeft je auto een lichtsensor, en gaan de dimlichten dus in het donker aan. :P Meestal ook bij regen of andere dingen die het donkerder maken.
Ja wat is je punt?
  dinsdag 18 november 2014 @ 16:50:39 #70
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146778538
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:53 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja wat is je punt?
Dat ze dan dus geen automatische verlichting hebben.

Mijn irritatie voor vandaag, mensen die voorrang proberen te nemen en boos worden wanneer je dat niet geeft.

Ik kom van rechts op een gelijke kruising. De auto die van links komt wordt boos dat ik hem niet voor laat gaan. Of bij een stoplicht. Voetgangers gaan door rood en doen moeilijk dat ik geen gas terug neem. Of fietsers die een obstakel ontwijken en daarvoor spookrijdend de rijbaan op willen. Het is aan hun kant dus dan moeten zij wachten.

Elke keer als je dan zo'n schuddend hoofd of boze blik krijgt wil ik ze echt slaan. Ik bedoel ik zorg ervoor dag we geen botsing krijgen door hun fout. Dat is netjes. Het dan mijn probleem maken is :')
pi_146778772
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:50 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat ze dan dus geen automatische verlichting hebben.

Ik zeg toch dat deze mensen met dagrijverlichting rijden? Dan hebben ze dus automatische verlichting. Die ze misschien zelfs wel hebben uitgeschakeld. Ik kan bij mijn auto mn verlichting ook gewoon op off zetten, dagrijverlichting brandt dan nog wel.
pi_146779347
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:00 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat deze mensen met dagrijverlichting rijden? Dan hebben ze dus automatische verlichting.
hoe kom je daar bij :')
pi_146779423
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:22 schreef Maegrim het volgende:

[..]

hoe kom je daar bij :')
Noem eens 1 moderne auto waarbij drv niet werkt met lichtsensor en automatische dimlichten. Aftermarket niet meenemen.

Ik ken ze niet hoor.
pi_146779480
2012 polo slowmotion
pi_146779493
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Noem eens 1 moderne auto waarbij drv niet werkt met lichtsensor en automatische dimlichten. Aftermarket niet meenemen.

Ik ken ze niet hoor.
Mijn dagrijverlichting gaat gewoon uit hoor wanneer ik m'n verlichting op uit zet.
pi_146780099
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:29 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Mijn dagrijverlichting gaat gewoon uit hoor wanneer ik m'n verlichting op uit zet.
Ok. Dacht dat t bij de meeste auto's tegenwoordig altijd aan stond als dimlicht uitgeschakeld is. Dat je het alleen bij de dealer volledig uit kon schakelen.
pi_146780698
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Noem eens 1 moderne auto waarbij drv niet werkt met lichtsensor en automatische dimlichten. Aftermarket niet meenemen.

Ik ken ze niet hoor.
Mijn Golf 7, mijn Golf 6 trouwens ook. Eigenlijk iedere auto van na 2011 zonder lichtsensor.
.
pi_146780712
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ok. Dacht dat t bij de meeste auto's tegenwoordig altijd aan stond als dimlicht uitgeschakeld is. Dat je het alleen bij de dealer volledig uit kon schakelen.
Dit dus, drv hoort uit te gaan zodra de stadslichten aan gaan.
pi_146785408
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dus je irriteert je aan niets meer in het verkeer, behalve wanneer iemand een duurdere auto dan jij rijdt?
nee. van mensen die van mijn belastinggeld in onnodig dure auto's rijden met gebruik making van blauwe lichten (omdat voorrang) voor niet belangrijke dingen (zelf zien ze dat vast anders). de frequentie is ook aardig toegenomen zo omgeving rotterdam de laatste tijd volgens mij.
pi_146786518
Iedere keer als ik omgeving Utrecht kom, vrij vaak tegenwoordig denk ik weer een ambulance te spotten van ver. Maar het is telkens die gele stadsbus met blauw-witte lijnnummer erop.

.
pi_146786761
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:57 schreef Fer het volgende:
Iedere keer als ik omgeving Utrecht kom, vrij vaak tegenwoordig denk ik weer een ambulance te spotten van ver. Maar het is telkens die gele stadsbus met blauw-witte lijnnummer erop.

[ afbeelding ]
Alleen de sirene ontbreekt nog. Het rijgedrag komt vaak wel redelijk overeen.
pi_146786797
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 18:16 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Dit dus, drv hoort uit te gaan zodra de stadslichten aan gaan.
Dat is dus niet bij alle auto's zo.
pi_146786959
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 18:16 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Dit dus, drv hoort uit te gaan zodra de stadslichten aan gaan.
Naar mijn weten hoort het 'zachter'/uit te gaan bij inschakelen van stads-/dimlicht.
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf dinsdag 18 november 2014 @ 21:54:30 #84
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146789276
Een of andere pauper met zijn schijtbussie die een meter mijn vak in stond, 20 cm van mijn linkerdeur. Stond echt even te twijfelen wat te doen, heb me maar ingehouden en het bij een poging tot fotos gelaten. Dat is dus je dank voor netjes parkeren. :(
Mede irritatie: leidingen die een ruime meter uit steken vanaf de imperiaal van die pauperdingen, lekker op hoofdhoogte.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146790687
DRV hoort officieel te gaan branden bij draaiende motor, bij AANZETTEN van stads-/dimlicht en gebruik knipperlichten zie je tegenwoordig 3 opties..

- Geheel uit
- Gedimd
- Geen verandering

Het verschil zit hem niet altijd in aftermarket of niet, maar in de plaats op de neus van de auto is mijn ervaring.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  dinsdag 18 november 2014 @ 22:23:31 #86
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146790742
Sowieso is er geen hond in dit land die het wat kan boeien als een ander zijn auto niet meer in of zijn vak niet meer uit kan. 'Na mij de zondvloed', zoek het maar uit. Ik ben een aantal keren erg dichtbij een actie geweest waar mijn sleutels een kras van 3 meter achterlieten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf woensdag 19 november 2014 @ 15:52:57 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146811449
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:23 schreef twiFight het volgende:
Sowieso is er geen hond in dit land die het wat kan boeien als een ander zijn auto niet meer in of zijn vak niet meer uit kan. 'Na mij de zondvloed', zoek het maar uit. Ik ben een aantal keren erg dichtbij een actie geweest waar mijn sleutels een kras van 3 meter achterlieten.
Nouja, ik heb dus ook de eer maar aan mijzelf gehouden. Ook vaak dat gewoon maar een wagen neergepleurd wordt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146813166
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond in 100 kilometers 4 automatische verlichting zombies zien rijden met alleen hun dagrijverlichting aan. :') in het donker, op de A2.
Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar dit is voor het eerst dat ik de term dagrijverlichting hoor, zijn dat niet gewoon je stadslichten?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  woensdag 19 november 2014 @ 17:30:38 #89
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146814335
Vanmiddag weer zo'n huismoeder in een Scenic die elke overstekende fietser voorrang ging geven terwijl ze dat nergens hadden. De tweede keer toeterde ik even kort, de derde keer echt 5 seconden op de toeter gehangen. En maar in d'r spiegel kijken en hoofdschudden. Rijbewijs door de shredder. :{
  FOK!fotograaf woensdag 19 november 2014 @ 18:08:56 #90
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146815336
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:50 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar dit is voor het eerst dat ik de term dagrijverlichting hoor, zijn dat niet gewoon je stadslichten?
Nee. Dagrijdlampen zijn lampen die aan gaan als je geen andere verlichting aan hebt, gaan uit of dimmen als je iets anders bij zet. Zitten vaak op de plaats van de mistlampen of zijn LEDs.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146815483
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee. Dagrijdlampen zijn lampen die aan gaan als je geen andere verlichting aan hebt, gaan uit of dimmen als je iets anders bij zet. Zitten vaak op de plaats van de mistlampen of zijn LEDs.
Weer wat geleerd :-) Had er echt nog nooit van gehoord en ze zitten ook zeker niet op mijn auto.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  FOK!fotograaf dinsdag 25 november 2014 @ 00:15:06 #92
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146976291
Van het weekend moest ik even op en neer naar Utrecht. An sich al klachtwaardig genoeg. De A2 maakt het feest helemaal compleet. Maar godsamme, kunnen die debielen daar nu eens leren een beetje normaal te rijden? Ik reed op de terugweg, ingehaald door een of ander koekblik. Hij komt voor mij rijden en gaat van zijn gas af. Prima, tik ik de cruisecontrol van 101 naar 96, maar nog steeds loop ik in. Ik besluit dus maar naar links te gaan en stel gelijktijdig de CC weer naar 101 terug. Op het moment dat ik naast hem rijdt, gaat hij ook gas geven en blijft gelijke snelheid rijden. Hij heeft ruim 5 km naast mij gereden, telkens boos naar binnen kijkend, waarna meneer weer extra gas gaf en weg reed, om daarna weer van het gas af te gaan en weer op het gas te gaan op het moment dat ik hem in wil halen. Gelukkig uit de trajectcontrole, dus maar even doorgezet naar 110. Flikker toch op man met je onstabiele rijgedrag... :r :r
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146976789
Je hebt me gewoon niet in te halen. :(
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_146977539
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van het weekend moest ik even op en neer naar Utrecht. An sich al klachtwaardig genoeg. De A2 maakt het feest helemaal compleet. Maar godsamme, kunnen die debielen daar nu eens leren een beetje normaal te rijden? Ik reed op de terugweg, ingehaald door een of ander koekblik. Hij komt voor mij rijden en gaat van zijn gas af. Prima, tik ik de cruisecontrol van 101 naar 96, maar nog steeds loop ik in. Ik besluit dus maar naar links te gaan en stel gelijktijdig de CC weer naar 101 terug. Op het moment dat ik naast hem rijdt, gaat hij ook gas geven en blijft gelijke snelheid rijden. Hij heeft ruim 5 km naast mij gereden, telkens boos naar binnen kijkend, waarna meneer weer extra gas gaf en weg reed, om daarna weer van het gas af te gaan en weer op het gas te gaan op het moment dat ik hem in wil halen. Gelukkig uit de trajectcontrole, dus maar even doorgezet naar 110. Flikker toch op man met je onstabiele rijgedrag... :r :r
als je daar uit komt moet je vol op het gas joh
pi_146978442
Heel irritant inderdaad mensen die gas geven wanneer ze ingehaald worden. Gebeurt echt heel vaak, valt mij op.

Wat ik ook heel irritant vind is dat die snorautootjes op 80-km wegen mogen rijden.
Gisterenmorgen ook weer zo'n hele sliert met 45 km/h achter zo'n ding. En natuurlijk op een stuk waar niet ingehaald kan worden.
Prima dat ze daar mogen rijden maar doe dat dan niet tijdens de ochtendspits.
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:18:02 #96
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146986775
Mijn irritate: mensen die niet weten wat ze moeten doen wanneer er een ambulance aankomt.

Schijnbaar denkt 73 procent van de automobilisten dat je dan zomaar door rood mag rijden. Nee :')


Laatst op een 3 baan kruispunt ging er iemand met een ambulance achter zich (met zwaailichten, zonder sirene en achter een vrachtwagen op de middelste baan dus niet te zien) door rood. Hij keek overduidelijk niet of er ander verkeer aan kwam.

Ik hou van mijn leven dus doe altijd een na controle of er iemand door rood reed. Ik remde dus af. De auto achter me toeterde, haalde me in, en moest een noodrem maken niet tegen die auto aan te knallen.

Ik begrijp dat niet. Als je met je auto helemaal naar rechts gaat in je rijbaan, en de auto's links helemaal naar links, kan de ambulance er prima langs. Bovendien was er een prima stoepje om op te rijden naast...

Hetzelfde geld voor mensen die als een idioot door een woonwijk scheuren wanneer er een ambulance achter ze rijdt. Die ambulance medewerkers zijn getraind snel te rijden. Ze gaan echt niet zomaar blindelings over een kruispunt of gelijke kruising knallen...

Anderzijds zijn mensen, vaak ouderen, die niet spiegelen en casual 50 rijden en niet aan de kant gaan voor ambulance hun rijbewijs ook niet waardig :') Ouderen in het verkeer zijn zowiezo een ramp. Als je niet meer kan zien kan je ook niet autorijden :')

Als laatste: mensen die hun lijken naast de snelweg dumpen. Doe de lek ofzo :')
http://www.nieuws.nl/alge(...)ijk-verkeer-nog-vast
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:25:26 #97
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146988823
Oh god nog een grotere irritatie. Zit ik aan de auto te sleutelen (ruitenwisser vloeistof bijvullen en blaadjes weghalen) valt ineens de motorkap dicht.

Zit ik daar dus met mijn vingers tussen de motorkap. Ik kreeg hem ook niet omhoog getild omdat hij in het slot viel.

Mijn huisgenootje liep net aan. Dus ik haar om hulp schreeuwen, zij terug schreeuwen dat ze aan de telefoon zat :')

Heel drama uiteindelijk wilde ze helpen. Nu zijn mijn handen vrij. En vingers blauw.

Ik heb zin motorkap die vanzelf open blijft staan. Niet zo'n stokje. Maar blijkbaar werkt het niet erg betrouwbaar :')

Ook geluk dat het mijn vingers waren, en niet het hoofd van een monteur ofzo :X
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:28:02 #98
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_146988898
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:57 schreef Fer het volgende:
Iedere keer als ik omgeving Utrecht kom, vrij vaak tegenwoordig denk ik weer een ambulance te spotten van ver. Maar het is telkens die gele stadsbus met blauw-witte lijnnummer erop.

[ afbeelding ]
Enorm kut inderdaad. Heb er al eens over gemaild met Qbuzz. Het schijnt dat ze de intensiteit van het licht al wat aangepast hebben :P
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:30:01 #99
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_146988965
En ohja
- Voetgangers die auto's voor laten gaan bij een zebrapad. Gevaarlijk
- Voetgangers die maar wat stil gaan staan bij een zebrapad zonder de intentie te hebben om te gaan oversteken :r
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_146988998
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:30 schreef Pandaplint het volgende:
En ohja
- Voetgangers die auto's voor laten gaan bij een zebrapad. Gevaarlijk
- Voetgangers die maar wat stil gaan staan bij een zebrapad zonder de intentie te hebben om te gaan oversteken :r
trollende voetgangers ;( bekend beeld idd.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 15:55:44 #101
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146992209
Misschien geen bekende irritatie onder de automobilisten, maar als je regelmatig de fiets pakt naar je werk en je fiets daar in een fietsenkelder zet:

WAAROM is het voor mensen zo moeilijk om hun fiets gewoon normaal recht in een fietsenrek te zetten.
Hoe vaak kom ik het wel niet tegen dat men (het zijn overigens meestal damesfietsen, serieus :') ) de fiets gewoon compleet scheef in dat rek zet, op de standaard, waardoor één fiets zomaar twee en soms zelfs drie plekken in neemt. |:(
Of nog leuker, dat men de fiets horizontaal voor het fietsenrek plaatst, waardoor er gewoon 4 plekken leeg/onbruikbaar zijn omdat een fucking josti zijn fiets er vóór heeft gezet :X

En dan hebben we het over een fietsenkelder voor werknemers he, volwassen grote mensen die daar hun fietsjes planten.... Echt, ik heb soms zo'n gruwelijke zin om dan zo'n fiets uit dat rek te pakken en door die kelder te smijten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')