abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 15:38:46 #276
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146575297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:36 schreef AchJa het volgende:
Russell Brand is bang voor Zwarte Piet
Zoals Zwarte Piet dus ooit is bedoeld _O_
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146575308
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Reacties van willekeurige voorbijgangers die niet bekend zijn met de traditie zeggen natuurlijk vrij weinig. Als je in het traditionele kostuum van een Spaanse boeteling door New York gaat lopen om reacties te peilen zal de uitkomst ook wel niet erg positief zijn.
En dan meteen the Bronx insturen... :P
  woensdag 12 november 2014 @ 15:39:14 #278
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146575315
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die zijn voorlopig even zoet met al die aangiftes.

http://nos.nl/artikel/720(...)sie-niet-geluwd.html
Ook daar voor geldt dat ie zijn keutel niet meer in kan trekken zonder gezichtsverlies. Het is al te ver heen. Net zoals wij niet zonder oogkleppen lekker rationeel meer kunnen zeggen "Ach, doen we 'm groen, wo cares". Ook daar is het te ver voor heen.

#Trots
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_146575323
quote:

[..]

Guinsy Gario gaat gewoon een stap verder met zijn terreur, aangifte tegen de gemeente en mensen die Sinterklaas en Zwarte Piet vieren. Ik heb er geen woorden voor hoe een eikel ik die kwal vind.
pi_146575330
Eigenlijk ziek dat ze het sinterklaasfeest misbruiken als opstapje naar hun miljardenclaims over slavernij herstelbetalingen. Begin daar dan meteen mee als je denkt dat je een zaak hebt, en laat het onschuldige kinderfeest ongeschonden.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:39:40 #281
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146575336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zoals Zwarte Piet dus ooit is bedoeld _O_
Ik vind krampack enger, of hoe heet die Hongaarse? :{ :'(

Krampus!
Krampack is een film :@
L'Amour menaçant:
  woensdag 12 november 2014 @ 15:42:13 #282
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146575433
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:39 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk ziek dat ze het sinterklaasfeest misbruiken als opstapje naar hun miljardenclaims over slavernij herstelbetalingen. Begin daar dan meteen mee als je denkt dat je een zaak hebt, en laat het onschuldige kinderfeest ongeschonden.
Ik vind zulke schadeclaims altijd zo debiel. Zeker na zoveel tijd.
Natuurlijk is het erg. Maar het is wel geschiedenis en niemand die nu nog leeft zat toen op de slavenboot, zowel aan de goede als aan de foute kant. Soms moet je dingen eens loslaten.

Hebben de Nederlanders wel eens een schadeclaim ingediend bij Duitsland of Oostenrijk vanwege WO2? :?
L'Amour menaçant:
pi_146575454
quote:

[..]

Reacties van willekeurige voorbijgangers die niet bekend zijn met de traditie zeggen natuurlijk vrij weinig. Als je in het traditionele kostuum van een Spaanse boeteling door New York gaat lopen om reacties te peilen zal de uitkomst ook wel niet erg positief zijn.
Als Spaanse boeteling in Harlem, of met hindoeïstische swastika's in Israël. Je bent je leven niet zeker.
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 15:45:04 #284
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146575539
quote:

[..]

Stuur er gelijk wat Hindoes en boeddhisten met Swastika's heen om het feest compleet te maken _O-
_____
pi_146575544
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Whahaha die bovenste foto, dat gezicht wat dat wijf trekt _O-
_O_
Heerlijk!
pi_146575545
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:42 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Natuurlijk is het erg. Maar het is wel geschiedenis en niemand die nu nog leeft zat toen op de slavenboot, zowel aan de goede als aan de foute kant. Soms moet je dingen eens loslaten.

Hebben de Nederlanders wel eens een schadeclaim ingediend bij Duitsland of Oostenrijk vanwege WO2? :?
Nou.. ik weet niet of je wel eens van Frits Bakker Schut gehoord hebt.. we moesten zo'n beetje half Duitsland krijgen als schadeclaim.
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 15:48:20 #287
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146575643
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Guinsy Gario gaat gewoon een stap verder met zijn terreur, aangifte tegen de gemeente en mensen die Sinterklaas en Zwarte Piet vieren. Ik heb er geen woorden voor hoe een eikel ik die kwal vind.
Je kunt bijna Quinsy aan gaan klagen wegens racisme en aanzetten tot haat als ie op deze weg blijft doorgaandraaien -O-
_____
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 15:54:15 #288
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146575858
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:45 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou.. ik weet niet of je wel eens van Frits Bakker Schut gehoord hebt.. we moesten zo'n beetje half Duitsland krijgen als schadeclaim.
Inderdaad, en wat hebben we er aan over gehouden, helemaal niks. Geld mocht niet, en die paar verdwaalde km² die we wel kregen zijn in de jaren '60 weer teruggegeven. Ik wil ook terugbetaling voor het geleden leed van mijn grootouders, of anders een stuk Duitsland :(
_____
pi_146575884
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:29 schreef luxerobots het volgende:
Gelukkig hebben we de foto's nog.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De discussie zal de komende jaren wel weer verder gaan. De rechtbank heeft nu gezegd dat de burgemeester helemaal niet beoordeelt of een intocht, evenement, discriminerend is. Ook de Amsterdamse rechtbank heeft voor haar beurt gesproken.

Dat neemt niet weg dat de anti-pieten andere procedures kunnen starten.

[..]

Kortom, een nieuwe procedure of zelfs aangifte tegen Zwarte Piet. Hoe diep zijn we geschonken...
Wie de OP ook maakt, een van die foto's moet er in. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146575924
quote:
Eigenlijk ziek dat ze het sinterklaasfeest misbruiken als opstapje naar hun miljardenclaims over slavernij herstelbetalingen.
Ik wist dat het er op de een of andere manier mee te maken heeft en dat het zaakje stonk (het kon niet alleen met ZP te maken hebben) maar ik had dit niet durven vermoeden gezien het totaal irrationeel zijn van deze gedachtegang.
#NoDAPL
pi_146576005
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:04 schreef Mani89 het volgende:
We staan internationaal voor lul!

[..]

Tja, als je aan mensen die een negroïde uiterlijk hebben vraagt wat zij hiervan vinden zonder dat zij de context kennen dan begrijp ik dat je deze antwoorden krijgt. :)
#NoDAPL
pi_146576048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:37 schreef Jason22 het volgende:
Ik hoop maar niet dat er nu een aanslag komt van de tegenstanders op Sinterklaas, want dat zou het einde van het feest betekenen. :(
Integendeel dat zou het definitieve einde van de Quinsy-sekte betekenen. Dat minuscule stukje sympathie wat een minuscuul groepje NLers nog heeft voor de Quinsy religieuzen is dan ook meteen verdwenen.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_146576121
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, als je aan mensen die een negroïde uiterlijk hebben vraagt wat zij hiervan vinden zonder dat zij de context kennen dan begrijp ik dat je deze antwoorden krijgt. :)
De donkere man is de helper van een bejaarde witte priester. Zwarte Piet doet wat deze ouwe Sinterklaas van hem vraag.

'Oh, dan is het goed'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146576221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De donkere man is de helper van een bejaarde witte priester. Zwarte Piet doet wat deze ouwe Sinterklaas van hem vraag.

'Oh, dan is het goed'.
In die tijd waren er nu eenmaal veel donkergekleurde pages, bovendien helpt het bij het onherkenbaar maken en interpreteren weinig mensen ZP met een neger terwijl ZP juist een sympathiek figuur wordt gevonden. Ik zie echt het probleem niet.
#NoDAPL
pi_146576317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Precies
pi_146576335
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In die tijd waren er nu eenmaal veel donkergekleurde pages, bovendien helpt het bij het onherkenbaar maken en interpreteren weinig mensen ZP met een neger terwijl ZP juist een sympathiek figuur wordt gevonden. Ik zie echt het probleem niet.
Als je niet bent opgegroeid met het Sinterklaasfeest, is Zwarte Piet nou eenmaal een vreemd fenomeen. Dan kun je gaan lopen draaien, stampvoeten en veertig alinea's tekst tikken, maar dat verandert daar helemaal niks aan.

Is de mening van buitenlanders een reden om Zwarte Piet in de ban te doen? Wat mij betreft niet, al mag het besef er in mijn ogen wel zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 november 2014 @ 16:09:44 #297
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146576384
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In die tijd waren er nu eenmaal veel donkergekleurde pages,
:D Hahahah. *D Hoor je nu echt wat je zegt/typt? Waren er nu eenmaal veel donkergekleurde pages? Ja. Inderdaad. Dat waren de slaven. :P

quote:
bovendien helpt het bij het onherkenbaar maken
Klopt. En zwart is "slecht" en dus help t bij angst aanjagen. In combi met de roe en de zak.

quote:
en interpreteren weinig mensen ZP met een neger terwijl ZP juist een sympathiek figuur wordt gevonden. Ik zie echt het probleem niet.
ZP was niet helemaal bedoeld als een sympathiek figuur, net als de krampus. Maar goed. Dat is ie inmiddels geworden. Zie je? Tradities veranderen! ;)
L'Amour menaçant:
  woensdag 12 november 2014 @ 16:10:13 #298
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146576400
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je niet bent opgegroeid met het Sinterklaasfeest, is Zwarte Piet nou eenmaal een vreemd fenomeen. Dan kun je gaan lopen draaien, stampvoeten en veertig alinea's tekst tikken, maar dat verandert daar helemaal niks aan.

Is de mening van buitenlanders een reden om Zwarte Piet in de ban te doen? Wat mij betreft niet, al mag het besef er in mijn ogen wel zijn.
^O^

In zoverre mee eens dat men idd wel degelijk begrip moet opbrengen voor andermans cultuur en zaken die voor anderen vreemd lijken zoals de ZP, de swastika, de witte puntmutsjes, geiten offeren, suikerfeesten etc.
Maar de grens tussen "je eigen cutuur verdedigen ten koste van alles, omdat ie niet fout is volgens jouw cultuur" en t niet mis te verstane feit dat als er zoveel mensen (buitenstaanders) denken dat iets racistisch is of iig vinden dat het er zo uitziet, dat er wellicht toch ergens wel een kern van waarheid in zal zitten dat de traditie niet helemaal koek en ei is en dat je je best eens op je kop mag krabben of t toch niet wellicht enigszins ergens wat dubieus is .... die grens is best grijs en vaag.

[ Bericht 28% gewijzigd door Ang3l op 12-11-2014 16:16:13 ]
L'Amour menaçant:
pi_146576635
quote:

[..]

Aangifte op basis van een mening is vrij kansloos.

quote:
Wie heeft het over slavernijherstelbetalingen?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:42 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nou, Japan is men wel aardig op losgegaan wegens die troostmeisjes. En rondom het terugtrekken van dat excuus bestaat wel een hoop weerspanning bij de Nederlandse regering. Ik ben het er wel mee eens, die herstelbetaling door en aan mensen die niets meer hebben meegemaakt, dat dat onzinnig is. Maar dat vind ik ook voor dat gedoe rondom die troostmeisjes. Dit soort dingen gebeuren in oorlogen.

Echter moet er wel een duidelijke erkenning zijn dat dat soort dingen gebeurt zijn en dat daar gevolgen bij komen. De hele zwarte piet discussie heeft wat mij betreft niets met slavernij te maken, totdat je gaat roepen dat het mensen 'van buiten' zijn die iets willen bepalen over onze traditie. Het is ook hun traditie, hun feest, hun land, hun samenleving en daar mogen ze best wat over te zeggen hebben. Echter wordt een pijnpunt dat ze echt voelen, met de brandslang van tafel gespoten, in plaats van er beargumenteerd op in te gaan. Dat is feitelijk nog dommer dan roepen dat Zwarte Piet racisme is (wat ik dus niet vind) omdat je daarvoor nog kan stellen dat het op een bepaalde manier waar is (persiflage van een neger, dehumaniseren van negers, etc.).
  woensdag 12 november 2014 @ 16:19:28 #300
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146576730
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:16 schreef Xaobotnik het volgende:

De hele zwarte piet discussie heeft wat mij betreft niets met slavernij te maken, totdat je gaat roepen dat het mensen 'van buiten' zijn die iets willen bepalen over onze traditie. Het is ook hun traditie, hun feest, hun land, hun samenleving en daar mogen ze best wat over te zeggen hebben. Echter wordt een pijnpunt dat ze echt voelen, met de brandslang van tafel gespoten, in plaats van er beargumenteerd op in te gaan. Dat is feitelijk nog dommer dan roepen dat Zwarte Piet racisme is (wat ik dus niet vind) omdat je daarvoor nog kan stellen dat het op een bepaalde manier waar is (persiflage van een neger, dehumaniseren van negers, etc.).
+1

Zoals ik al zei: Ik ben het niet eens met de bewering dat ZP in huidige vorm racistisch is. Ik ben sowieso van mening dat mensen zich te snel gekwetst voelen en dat racisme een te gevoelig en vaak misbruikt onderwerp is. Ook in dit geval. Ik ben het echter NOG harder oneens met het starre en grove en wel degelijk racistische tegengeluid dat is ontstaan bij velen van de Pro-ZP groep.

Ik schaam me bijna voor dit land. En niet omdat we ZP als traditie hebben, maar wel voor de manier waarop velen van ons dat "verdedigen" met opmerkingen als "zij" en "terug naar eigen land".
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')