Ik denk dat ze nog druk bezig zijn met het onderzoek.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat weten ze nu dan al over de oorsprong van het leven, wat de TT zo mooi zegt, dankzij de observaties van de orbiter?
13:00 welke tijdzone?quote:Op woensdag 12 november 2014 11:48 schreef nikao het volgende:
[..]
According to ESA first pictures are expected at 13:00
CETquote:Op woensdag 12 november 2014 11:49 schreef µ het volgende:
[..]
13:00 welke tijdzone?
En waar haal je die post vandaan?
quote:Acquisition of signal from Philae lander during descent to comet; science update & first pictures (NavCam) expected around 12:00 GMT / 13:00 CET
quote:
~ http://en.wikipedia.org/wiki/Randall_Munroequote:Munroe worked as an Independent contracting roboticist for NASA at the Langley Research Center before and after his graduation. In October 2006 NASA did not renew his contract and he began to write xkcd full-time. He now supports himself by the sale of xkcd related merchandise
1 van de belangrijkste onderzoeken naar het ontstaan van het leven wordt door de philae gedaan.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:47 schreef nikao het volgende:
[..]
Niemand die dat weet... data verkrijgen is 1 ding, het verwerken, analyseren etc. weer heel wat anders en dat zal ook nog wel ff duren.
Mits Philae op de komeet gaat landen. Had begrepen dat de raketmotoren het niet lijken te doen, dus dat wordt nog spannend.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
1 van de belangrijkste onderzoeken naar het ontstaan van het leven wordt door de philae gedaan.
De philae bekijkt namelijk welke stoffen er op de komeet aanwezig zijn.
http://en.wikipedia.org/w(...)or_organic_compounds
Man the harpoons!quote:Op woensdag 12 november 2014 11:53 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Mits Philae op de komeet gaat landen. Had begrepen dat de raketmotoren het niet lijken te doen, dus dat wordt nog spannend.
daar ging het mij ook om, iedereen doet net alsof het geen probleem is als die lander er niet landt, maar dan weten we dus nooit of het leven op aarde ontstaan kan zijn dankzij materiaal dat van een komeet af kwam.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:53 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Mits Philae op de komeet gaat landen. Had begrepen dat de raketmotoren het niet lijken te doen, dus dat wordt nog spannend.
En het is niet het soort project dat je even snel opnieuw kunt doen. Heeft ze 10 jaar gekost om daar te komen, plus de nodige dollars/euro's.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
daar ging het mij ook om, iedereen doet net alsof het geen probleem is als die lander er niet landt, maar dan weten we dus nooit of het leven op aarde ontstaan kan zijn dankzij materiaal dat van een komeet af kwam.
vet! SVP screencappen als er iets interessants te zien isquote:
Voornamelijk beelden van control room op het moment. Als er foto's binnenkomen dan cap ik ze.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
vet! SVP screencappen als er iets interessants te zien is
Ze kondigde daarvoor aan dat ze beelden gingen lieten zien van wat er eerder gebeurdequote:Op woensdag 12 november 2014 11:57 schreef X11 het volgende:
Iedereen klapt op de livestream. Of is dat een herhaling?
O, was herhaling. Verwarrend.
Het is wachten op een signaal van Philae geloof ik.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voornamelijk beelden van control room op het moment. Als er foto's binnenkomen dan cap ik ze.
Live stream gaat verderquote:
Tja, ik was net even koffie gaan zetten. Vol verwachting klopt ons hart enzo.....quote:Op woensdag 12 november 2014 11:59 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ze kondigde daarvoor aan dat ze beelden gingen lieten zien van wat er eerder gebeurde
Mooi artikel! Het blijkt dus dat zonder de philae je die bodemmonsters niet kunt nemen en je dus niet weet wat zich onder het oppervlak van de komeet bevindt. (en dan weet je dus ook niet welke organische stoffen er zich evt bevinden, die op aarde het leven hadden kunnen kickstarten)quote:Op woensdag 12 november 2014 11:57 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik heb toevallig een artikel geschreven over deze missie. Hier een stukje daarvan, misschien interessant voor jullie nav een aantal vragen die ik hier las.
[ afbeelding ]
Ja, de eerste data - tijdens afdalen - zou nu ongeveer moeten binnenkomen.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:59 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Het is wachten op een signaal van Philae geloof ik.
Bedankt.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mooi artikel! Het blijkt dus dat zonder de philae je die bodemmonsters niet kunt nemen en je dus niet weet wat zich onder het oppervlak van de komeet bevindt. (en dan weet je dus ook niet welke organische stoffen er zich evt bevinden, die op aarde het leven hadden kunnen kickstarten)
wat bedoel je met 'de orbiter blijft moet langer werken'
Dat gaat nog minimaal 2 uur duren, als ik het goed heb begrepen.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:01 schreef Marsenal het volgende:
Spannend hoor, ik kan niet wachten op foto's
hopelijk niet veel langer want anders krijgt ie heimwee, net als de mars roversquote:Op woensdag 12 november 2014 12:01 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Bedankt.![]()
Ik bedoelde daarmee dat Philae maximaal tot begin volgend jaar werkt, maar de orbiter moet het volhouden tot het eind van 2015.
Hoe stel je de kwaliteit in?quote:Op woensdag 12 november 2014 12:01 schreef Marsenal het volgende:
Die livestream doet bij mij ook rommelig, maar op lagere kwaliteit blijft het prima doorgaan.
Spannend hoor, ik kan niet wachten op foto's
Awwquote:Op woensdag 12 november 2014 12:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hopelijk niet veel langer want anders krijgt ie heimwee, net als de mars rovers.
[ afbeelding ]
vet dat ze die telkens veranderen..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |