Ik weet niet wie je ingefluisterd heeft dat in 2004 de 777 de snelst verkopende wide-body was, maar dat klopt niet. De A330/A340 (gebouwd op één productie lijn) verkocht toen meer. Pas de laatste jaren met de grote orders van de maatschappijen uit Asia en Midden-Oosten gaat het pas hard. In jaren rond 2004 werden van de 777 er jaarlijks zo'n 35 a 40 gebouwd (vergelijk dat eens met de 100 per jaar van afgelopen 2 jaar...). De A340/A330 werden 10 jaar geleden in dubbele aantallen van de 777 gebouwd. Wel ff de feiten checken.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Laat ik de fout maar op het genoemde 'druk' houden. Ik bedoelde inderdaad 'meest bestelde'.
Ergens dit jaar heeft de 777 de 747 qua orderaantal ingehaald.
En die 10 jaar klopt wel. Ja, de 777 is in 2014 20 jaar in productie, maar in 2004 (context) nog maar 10 jaar.
Meerdere bronnen. Tenzij ik echt in tijdnood ben controleer ik dergelijke zaken zoals ik eerder al heb gezegd altijd.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:21 schreef M5 het volgende:
Ik weet niet wie je ingefluisterd heeft dat in 2004 de 777 de snelst verkopende wide-body was, maar dat klopt niet.
Zo kan ik het ook; 2 series bij elkaar nemen. We weten beiden dat de A330 en A340 heel veel zaken delen maar het zijn toch echt twee aparte types vliegtuigen.quote:De A330/A340 (gebouwd op één productie lijn) verkocht toen meer.
Dat sowieso.quote:Pas de laatste jaren met de grote orders van de maatschappijen uit Asia en Midden-Oosten gaat het pas hard.
Zoals gezegd; bij de belangrijkste zaken en bij voldoende tijd doe ik dat altijd.quote:Wel ff de feiten checken.
quote:Op woensdag 3 december 2014 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
En zoals sommigen van jullie misschien wel weten post ik deze berichten ook op Tweakers en daar kreeg ik vanmiddag wel iets heel gaafs in m'n PM inbox![]()
![]()
Helemaal niet, 3 seconden te laatquote:Op donderdag 4 december 2014 00:03 schreef Fiorano het volgende:
Precies optijd en een mooi verhaal weer!
A330/A340 hebben volgens mij meer overeenkomsteb met elkaar dan -bijvoorbeeld- een 747-300 en een -8 of een 737-300 met een -900quote:Op woensdag 3 december 2014 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook; 2 series bij elkaar nemen. We weten beiden dat de A330 en A340 heel veel zaken delen maar het zijn toch echt twee aparte types vliegtuigen.
quote:Tweede Boeing 787 Arkefly op 12 december op Schiphol
RIJSWIJK - Arkefly ontvangt op 11 december zijn tweede Boeing 787 Dreamliner. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. De nieuwe Dreamliner met registratie PH-TFL landt een dag later waarschijnlijk rond 10.00 uur op Nederlandse bodem. Het eerste toestel werd in juni van dit jaar vanuit de VS overgevlogen. Het derde vliegtuig arriveert naar verwachting in maart 2015.
Arkefly is de eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij die met de Boeing 787 vliegt. In 2015 zal ook KLM haar eerste exemplaar ontvangen.
De Boeing 787’s vervangen bij Arke de Boeing 767. De nieuwe toestellen worden voornamelijk ingezet op vluchten tussen Schiphol en de ABC-eilanden.
Hoe doet de 350 het eigenlijk qua verbruik tegenover een 787?quote:Qatar Airways: aflevering eerste A350 op 13 december
TOULOUSE - De lang verwachte eerste aflevering van de Airbus A350 XWB vindt plaats op zaterdag 13 december. Dat heeft Qatar Airways, de eerste gebruiker van het type, donderdag aangekondigd. De afleveringsceremonie wordt zoals gebruikelijk gehouden op het fabrieksterrein van fabrikant Airbus in Toulouse. Qatar Airways heeft tachtig A350's besteld.
De aflevering van de A350 gebeurt slechts enkele maanden nadat Airbus voor het eerst een A380 aan Qatar Airways leverde. Dat gebeurde in september.
De Golfmaatschappij heeft bij Airbus een order uitstaan voor 43 toestellen van het type A350-900 en 37 grotere A350-1000's.
In januari zal de eerste commerciële vlucht met de A350 plaatsvinden. Qatar Airways heeft het type als eerste ingeroosterd op de route tussen thuisbasis Doha en Frankfurt.
Vanavond is PH-AKF rond 19:45 vanuit Toulouse vertrokken en landde het iets na 21:00 uur op de Oostbaan.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
De delivery flight van PH-AKF is weer uitgesteld. De A330-300 zou oorspronkelijk op 27 november naar Schiphol gevlogen worden, is toen uitgesteld naar vandaag maar ook vandaag zal deze niet haar wielen op Nederlandse grond zetten.
Wanneer die wel komt? Geen idee...
Punt is wel dat Arke 5 stuks 767 had, waarvan er nog drie over zijn. Die kun je toch niet helemaal vervangen met drie 787's?quote:
Er zijn hier vast mensen die het beter weten want ik volg Arke niet echt, maar binnen de TUI groep wordt geloof ik vrij veel samengewerkt en geschoven met vliegtuigen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:23 schreef inkjet het volgende:
Punt is wel dat Arke 5 stuks 767 had, waarvan er nog drie over zijn. Die kun je toch niet helemaal vervangen met drie 787's?
Ik zat laatste in een 767 van ze omdat de 787 voor een motorwissel in Engeland stondquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:20 schreef Thetallguy het volgende:
Als de 787s minder vaak stuk gaan dan de 767s scheelt het al een stuk
Inderdaad. En hoe die daar ligt moet de Antonov ook gewoon letterlijk uit de lucht gevallen zijn...quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:29 schreef flipsen het volgende:
Vreselijke foto´s natuurlijk van die Antonov, maar zo krijg je wel een idee hoe enorm groot dat vliegtuig is
En gelijk maar met de '95 years' livery:quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:46 schreef inkjet het volgende:
PH-AKF is voor haar eerste commerciele vlucht naar Accra vertrokken (KL589).
Leeftijd is niet alles wat telt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Waarom gaat die A330 uit dienst dan? Zo oud zijn die toch niet?
quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:13 schreef Ferry_76 het volgende:
Hij vliegt!De Suriman Airways A340 PZ-TCP:
Maar de CVR is dus kennelijk nog wel gered? Bizar welquote:Op zondag 7 december 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Door deze snelheid was de krater zeer klein (enkele vierkante meters) en was er van het vliegtuig en haar inzittenden niets meer over.
Aha, wel jammer. Ben meer van de Airbussen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Leeftijd is niet alles wat telt.
De A330 is min of meer een tussenoplossing om het verlies van de MD-11 op te vangen totdat de 787's er komen.
De eerste 2 lijken in januari 2016 te vertrekken en een derde in april dat jaar.
[..]
quote:Op zondag 7 december 2014 00:09 schreef flipsen het volgende:
Maar de CVR is dus kennelijk nog wel gered? Bizar wel
Sterk spulquote:Op zondag 7 december 2014 01:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft ook niet veel gescheeld.
Zeker als je leest over de rest van het vliegtuig en de inzittenden (details noem ik dus maar niet)
De A350 is weer iets groter dan de 787. Maar ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het meer een "moetje" van Air France is geweest om de A350 te bestellen. Door een gezamenlijke order te plaatsen kon er meer korting afgedwongen worden. Maar eigenlijk is het helemaal niet logisch dat de KLM met de A350 gaat vliegen. KLM heeft bijna de hele vloot met GE motoren vliegen, maar dat is geen optie op de A350. Nu moet waarschijnlijk het onderhoud aan die motoren uitbesteed gaan worden.quote:Op zondag 7 december 2014 00:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, wel jammer. Ben meer van de Airbussen.
Wat is het idee van KLM om zowel 787 als A350 te gaan vliegen? Dit zijn toch vergelijkbare toestellen?
De Jetairfly heeft een tekening van Panamarenko en z'n handtekening onder de voorste deurquote:Op maandag 8 december 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Jep, op het 'Jetairfly' en 'Diamon' na is deze geloof ik niet te onderscheiden van haar zusterschip van Arke.
Enkele van de A332's zijn voor een relatief korte tijd geleased. De A350 en B789 vervangen mede deze toestellen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Waarom gaat die A330 uit dienst dan? Zo oud zijn die toch niet?
De 787 en de 350 hebben verschillende optima in bereik, aantal passagiers en cargo. Het vliegen met twee types is aan de ene kant lastig maar aan de andere kant wel een manier om de leveranciers scherp te houden. De vraag is wel waarom het maar 7 stuks A350's betreft, dat lijkt wat weinig voor rendabele operatie.quote:Op zondag 7 december 2014 00:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, wel jammer. Ben meer van de Airbussen.
Wat is het idee van KLM om zowel 787 als A350 te gaan vliegen? Dit zijn toch vergelijkbare toestellen?
Ben wel benieuwd naar de details!quote:Op zondag 7 december 2014 01:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft ook niet veel gescheeld.
Zeker als je leest over de rest van het vliegtuig en de inzittenden (details noem ik dus maar niet)
Kort gezegd was er niets meer van over van zowel het toestel en de inzittenden; grootste lichaamsdelen waren voeten in schoenen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:54 schreef leolinedance het volgende:
Ben wel benieuwd naar de details!
Bron.quote:A Boeing 757-236PCF cargo plane of Yakutia Airlines made an emergency return to Magadan, Russia.
Flight R3-9990 took off from runway 28 at Magadan at 10:30 UTC. As it was climbing through 6000 feet, about seven minutes after takeoff, the main cargo door opened.
An emergency return to Magadan was performed. The aircraft landed safely on runway 10 at 10:55 UTC.
Damn, dat je als verantwoordelijke strikt bent in hoe de service is ok, maar dit.quote:INCHEON - Korean Air staat bekend als een kwaliteitsmaatschappij. Maar een hoge manager van de Zuid-Koreaanse maatschappij ging afgelopen vrijdag behoorlijk ver in het streven om dat zo te houden. Een purser werd door haar van boord gezet vanwege het verkeerd opdienen van nootjes in First Class.
Heather Cho (40), dochter van de bestuursvoorzitter van Korean Air en zelf verantwoordelijk manager voor in-flight service, zat in een First Class-stoel van een Airbus A380 die op het punt stond te vertrekken vanaf New York JFK naar het Zuid-Koreaanse Incheon.
Cho wond zich echter op over de manier waarop de nootjes door een crewlid werden geserveerd: in een zakje en niet zoals het hoort op een schaaltje. Daarop vroeg ze de purser of de flight attendant wel volgens de voorschriften handelde.
Kleine vertraging
Toen de purser deze vraag niet direct kon beantwoorden, beval Cho hem onmiddellijk van boord te gaan. Omdat de push-back al had plaatsgevonden moest het toestel terugtaxiën naar de gate. De A380 vertrok daarna alsnog naar Zuid-Korea, waar het met een vertraging van ‘slechts’ elf minuten arriveerde.
Korean Air heeft de zaak in onderzoek. De luchtvaartmaatschappij heeft tegen de Korea Times verklaard dat het Cho’s taak is om de servicekwaliteit aan boord te controleren. Maar de Koreaanse autoriteiten willen weten of Cho niet de luchtvaartwetgeving heeft overtreden; ook al is ze een hoge manager, als passagier had Cho niet het recht om een crewlid van boord te zetten. Volgens Korean Air stond de gezagvoerder – de feitelijke baas aan boord - achter de beslissing.
Cho heeft inmiddels haar vertrek als manager voor cabinezaken aangekondigd, maar blijft wel actief bij de luchtvaartmaatschappij. De vader van Heather Cho is Cho Yang-ho, bestuursvoorzitter en Chief Executive van Korean Air.
Schijnbaar zijn ze met 20 minuten vertraging vertrokken en dus met 11 minuten vertraging geland.quote:Op woensdag 10 december 2014 03:31 schreef Sparqq het volgende:
De gezagvoerder heeft flink gas geven om zijn vertraging goed te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |