Het feit dat het niet orgineel is geeft aan dat er geld aan te verdienen is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:05 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Verder ontzettend origineel idee! Hier is vast nergens wat over op te zoeken
Succesquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:17 schreef donluchesse het volgende:
Ik wil gewoon weten of ik invoerrechten moet betalen voor kleding
Nagemaakte merkspullen mogen niet zomaar ingevoerd wordenquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:17 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Het feit dat het niet orgineel is geeft aan dat er geld aan te verdienen is.
En al helemaal niet verkocht!!!quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:21 schreef imikethat het volgende:
[..]
Nagemaakte merkspullen mogen niet zomaar ingevoerd worden
Ja, dat moet je. En heb je over de QC nagedacht? Transportkosten? Heb je een leverancier? Heb je eigen ontwerpen? Ontwikkelingskosten? Opslagruimte in NL? Webshop om het te verkopen? Enz....quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:17 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Yup, 12% over goederenwaarde + transportkosten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:17 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Nee hehe,quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:21 schreef imikethat het volgende:
[..]
Ja ik heb hier al over na gedacht. Bedankt voor je input dat waardeer ik zeer. Ik wil eigenlijk antwoord op mijn vragen in de originele post.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:23 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ja, dat moet je. En heb je over de QC nagedacht? Transportkosten? Heb je een leverancier? Heb je eigen ontwerpen? Ontwikkelingskosten? Opslagruimte in NL? Webshop om het te verkopen? Enz....
Het is een stuk lastiger dan dat men vaak denkt.
Groetjes een inkoper
En jij denkt dat de belastingdienst jou als particulier ziet als je zelf importeert en stelselmatig doorverkoopt?quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:35 schreef donluchesse het volgende:
Je hoeft toch geen belasting over winst te betalen als particulier
Je bent dan toch aan het ondernemenquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:35 schreef donluchesse het volgende:
Dit is niet waar. Je betaald invoerrechten aan de douane en belasting over je producten aan de belastingdienst.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:24 schreef hoas het volgende:
En verder nog belasting over je winst want de douane en belastingdienst zijn 1
http://www.belastingdiens(...)e_inkomstenbelastingquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:38 schreef donluchesse het volgende:
ik ben dan nog steeds geen rechtspersoon, dus wat ben ik dan volgens de wet?
Ondernemer, je moet gewoon je winst afrekenen in box 1 vriendquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:38 schreef donluchesse het volgende:
Ik waardeer je input en ik weet dat kennis belangrijk is. Maar leren doe je door te doen. En ik ben bereid om fouten te maken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
http://www.belastingdiens(...)e_inkomstenbelasting
Mijn advies, ga je eerst een paar maanden inlezen e.d. zodat je weet waar je mee bezig bent.
ik wist niet dat je zo makkelijk ondernemer kon worden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:40 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ondernemer, je moet gewoon je winst afrekenen in box 1 vriend
Fouten kunnen duur zijnquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:40 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik waardeer je input en ik weet dat kennis belangrijk is. Maar leren doe je door te doen. En ik ben bereid om fouten te maken.
Lees je met je neus? Heb ik net vermeldquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:39 schreef donluchesse het volgende:
Hoeveel zijn invoerrechten en belasting apart voor kleding ongeveer?
dit mag een ruimte schatting zijn
Ik las er niet overheen ik wou dat iemand het bevestigde.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:24 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Yup, 12% over goederenwaarde + transportkosten.
Vergeet ook de 21% btw die je moet voorschieten tenzij je art 23 aanvraagt.
Nu nog steeds een goed idee?
Je betaalt inkomensbelasting over elke cent die er binnenkomt (heel kort gezegd). Ook als particulier. Daarnaast is het nog maar de vraag of je zo graag geen ondernemer wil zijn want dan mag je geen BTW aftrekken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:35 schreef donluchesse het volgende:
Bijdehand heet al acht jaar bijdehand en dat heeft verder niets met je topic te makenquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:58 schreef donluchesse het volgende:
Oh leuk nu gaat iemand die als profielnaam bijdehand reageren op mijn topic.
Ik kan het wel op zoeken maar ik vind dat het fijner als mensen op mijn specifieke situatie ingaan. Zodat ik mijn situatie niet met andere verhalen hoef te vergelijken.
En zo bijdehand ben je niet?
dankjequote:Op dinsdag 11 november 2014 19:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je betaalt inkomensbelasting over elke cent die er binnenkomt (heel kort gezegd). Ook als particulier. Daarnaast is het nog maar de vraag of je zo graag geen ondernemer wil zijn want dan mag je geen BTW aftrekken.
Als je niet bereid bent om er wat meer tijd in te steken, denk je dat het een succes gaat worden dan? Gelukkig is de belastingdienst vergevingsgezind en schelden ze vaak boetes kwijt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:58 schreef donluchesse het volgende:
Ik kan het wel op zoeken maar ik vind dat het fijner als mensen op mijn specifieke situatie ingaan. Zodat ik mijn situatie niet met andere verhalen hoef te vergelijken.
Ik heb helemaal niet vermeld dat ik bereid ben om er niet wat meer tijd in te steken. Integendeel ik wil er veel tijd in steken. En ja ik denk dat het een succes gaat worden. Ik hoef geen grote multinational te worden. Een kleine beetje winst en ervaring opdoen is wat ik wil leren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je niet bereid bent om er wat meer tijd in te steken, denk je dat het een succes gaat worden dan? Gelukkig is de belastingdienst vergevingsgezind en schelden ze vaak boetes kwijt.
Ik ben niet van plan om zoveel geld erin te steken. Ik ben me bewust van de gevolgen aangezien het de eerste keer voor mij is ben ik van plan om het bedrag als verloren te beschouwen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:00 schreef Tchock het volgende:
Maar serieus, begin er niet aan als je overduidelijk geen enkel verstand van zaken hebt. Anders zit je straks met een halve voorraad gekochte spullen en duizenden euro's schuld.
Waarom moet je hier dan de meest simpele vragen, die honderdduizend keer zijn beantwoord, komen stellen? En het is echt niet dat je beginnersvragen stelt en niemand je wil helpen, maar het klinkt alsof je überhaupt niets weet van wat je wil gaan doen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:06 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet vermeld dat ik bereid ben om er niet wat meer tijd in te steken. Integendeel ik wil er veel tijd in steken. En ja ik denk dat het een succes gaat worden. Ik hoef geen grote multinational te worden. Een kleine beetje winst en ervaring opdoen is wat ik wil leren.
Nee, je wil niks leren. Dan had je namelijk wel uit jezelf dingen opgezocht ipv zo'n halfbakken klote-OP in elkaar te knutselen voor kant en klare antwoorden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:06 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet vermeld dat ik bereid ben om er niet wat meer tijd in te steken. Integendeel ik wil er veel tijd in steken. En ja ik denk dat het een succes gaat worden. Ik hoef geen grote multinational te worden. Een kleine beetje winst en ervaring opdoen is wat ik wil leren.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:02 schreef znarch het volgende:
Als je dit soort basic zooi op een online forum moet gaan vragen is dit natuurlijk gedoemd te mislukken.
Bedankt voor jou mening. maar ik denk niet dat mijn plan gedoemd is om te mislukken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:02 schreef znarch het volgende:
Als je dit soort basic zooi op een online forum moet gaan vragen is dit natuurlijk gedoemd te mislukken.
hallo ik wil ondernemen wat nu groetjes twanquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom moet je hier dan de meest simpele vragen, die honderdduizend keer zijn beantwoord, komen stellen? En het is echt niet dat je beginnersvragen stelt en niemand je wil helpen, maar het klinkt alsof je überhaupt niets weet van wat je wil gaan doen.
Oké, dit moet wel een troll zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:12 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat deze opmerking geen sarcasme is.
Ik wil je bedanken voor je compliment.
Nee idd dit is heel welgemeend... zet hem opquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:12 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat deze opmerking geen sarcasme is.
Ik wil je bedanken voor je compliment.
Wist je dat de stand van de maan erg belangrijk is bij grote beslissingen nemen als ondernemer..?quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:14 schreef donluchesse het volgende:
Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor zijn of haar input.
Het leven is een leerfase en zonder inzicht van anderen ga je altijd dezelfde richting op.
Dus bedankt.
Hoe weet je dan zo zeker dat er vraag naar is? Waarom zou ik het bij jou kopen als ik het zelf ook kan kopen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:09 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik wil niet teveel weggeven over specifieke eigenschappen van mijn toekomstige handelswaar
Nee ik heb gemerkt dat je het lekkerst leeft als je alles positief ziet. En dus heeft sarcasme geen echte toegevoegde waarde voor mij. Ik kan sarcasme wel herkennen maar voor de rest doe ik er niet heel veel mee.quote:
Sarcasme kan ik nog begrijpen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:16 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wist je dat de stand van de maan erg belangrijk is bij grote beslissingen nemen als ondernemer..?
En dat was de reden dat je dacht:quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:17 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Nee ik heb gemerkt dat je het lekkerst leeft als je alles positief ziet. En dus heeft sarcasme geen echte toegevoegde waarde voor mij. Ik kan sarcasme wel herkennen maar voor de rest doe ik er niet heel veel mee.
Ik ben serieusquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:07 schreef donluchesse het volgende:
Ik ben niet van plan om zoveel geld erin te steken. Ik ben me bewust van de gevolgen aangezien het de eerste keer voor mij is ben ik van plan om het bedrag als verloren te beschouwen.
Dus ik kan alleen maar winst maken eigenlijk.
Ik wil niet teveel vertellen over mijn werkwijze maar het wordt allemaal wel heel eenvoudig.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:19 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben serieus
Ik heb het idee dat je het erg onderschat. Een beetje voorraad en een beetje webshop (die ook gevonden wordt en groeit) kost tijd en veel geld.
Hoeveel ben je van plan te investeren?
Ik vroeg alleen hoeveel je van plan bent te investerenquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:20 schreef donluchesse het volgende:
Ik wil niet teveel vertellen over mijn werkwijze maar het wordt allemaal wel heel eenvoudig.
Ik dacht dat je sarcasme/leugens kon onderscheiden...?quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:18 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Sarcasme kan ik nog begrijpen.
Maar leugens vertellen is triest en dat zou je niet moeten doen.
Dat wil ik graag voor mezelf houden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:21 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vroeg alleen hoeveel je van plan bent te investeren
Kan je zelf een goed werkende webshop volgens de laatste eisen bouwen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:23 schreef donluchesse het volgende:
Dat wil ik graag voor mezelf houden.
Ik kan het wel maar sommige mensen kunnen dat niet. Dus het is niet verstandig om zoiets te zeggen tegen iemand die je niet kent.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:22 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik dacht dat je sarcasme/leugens kon onderscheiden...?
won Sjoerd Kooistra de laatste jaren regelmatig advies in van een sterren lezende vrouw.
Ik ben helemaal niet van plan om te gaan verkopen via een webshop.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:24 schreef Queller het volgende:
[..]
Kan je zelf een goed werkende webshop volgens de laatste eisen bouwen?
Dat blijkt....quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:24 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik kan het wel maar sommige mensen kunnen dat niet. Dus het is niet verstandig om zoiets te zeggen tegen iemand die je niet kent.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:27 schreef donluchesse het volgende:
ik bedoel maar straks neemt iemand het nog serieus.
Dat kan toch niet je bedoeling zijn.
Nee dat kan inderdaad niet de bedoeling zijn........ PROEST!!!quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:27 schreef donluchesse het volgende:
ik bedoel maar straks neemt iemand het nog sirieus.
Dat kan toch niet je bedoeling zijn.
Sorry, die webshop heb ik er blijkbaar bij bedachtquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:26 schreef donluchesse het volgende:
Ik ben helemaal niet van plan om te gaan verkopen via een webshop.
Graag een beetje ontopic nu. Als iemand iets meer wilt weten over mijn specifieke plannen dan ben ik bereid sommige details vrij te geven via private messaging.
Hij Die Niet Probeert Zal Nooit De Sterren Van Zijn Succes Kunnen Aanschouwen Op De Stoep Van Zijn Wolkenkrabberquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:31 schreef Queller het volgende:
[..]
Sorry, die webshop heb ik er blijkbaar bij bedacht
Mijn mening: je kan beter iets anders gaan doen met je geld
Ondernemer voor de IB.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:38 schreef donluchesse het volgende:
Je bent vaak al ondernemer v oor je erg in hebt....quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:41 schreef donluchesse het volgende:
[..]
ik wist niet dat je zo makkelijk ondernemer kon worden.
Bedankt voor je input
En zo ondernemend ben jij dus schijnbaar niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:58 schreef donluchesse het volgende:
Ik ben ook geen ondernemer. Ik moet nog gaan beginnen als ondernemer. Dus ik ben inderdaad nog niet ondernemend omdat ik nog geen ondernemeractiviteiten uitvoer..quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:22 schreef sanger het volgende:
[..]
En zo ondernemend ben jij dus schijnbaar niet.
Dankjewel dit is een hele goede tip.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:00 schreef Fer het volgende:
Ik zag laatst een paar geweldige labels gemaakt worden voor verpakkingen, het product kwam uit Bangladesh meen ik, voor een prikkie. De labels kosten waarschijnlijk net zoveel om te laten maken en die moesten nog in de verpakkingen worden gestopt.
Het product, beddengoed, wordt voor de hoofdprijs verkocht in Nederlands winkels.
Kijk zo maak je winst.
Maar verder zou ik wel als btw-ondernemer doen. Mocht je nu de handel voor een kwart van de inkoopsprijs verkopen moeten, kun je ieder geval de btw voor de volle inkoop aftrekken. Slechts voor de verkoopprijs afdragen.
Je bent ondernemer of je bent het niet. Het moet in je zitten. En als het in je zit had je het antwoord op je vragen zelf kunnen vinden met Google, op de site van de BD of KVK, een startersdag van de KVK bezocht of op bv. Higherlevel gekeken. Aangezien je hier nogal passief overkomt.... schat ik in dat je niet het type ondernemer bent...quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:27 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik ben ook geen ondernemer. Ik moet nog gaan beginnen als ondernemer. Dus ik ben inderdaad nog niet ondernemend omdat ik nog geen ondernemeractiviteiten uitvoer..
Niet echt een hele nuttige toevoeging of heb ik jou input verkeerd begrepen?
Zoals al eerder is aangeven door jou en mij kan je heel makkelijk een ondernemer worden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Je bent ondernemer of je bent het niet. Het moet in je zitten. En als het in je zit had je het antwoord op je vragen zelf kunnen vinden met Google, op de site van de BD of KVK, een startersdag van de KVK bezocht of op bv. Higherlevel gekeken. Aangezien je hier nogal passief overkomt.... schat ik in dat je niet het type ondernemer bent...
Wat ik ook tegen hem zei.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:28 schreef mergbot het volgende:
ahhhhh hier is het wekelijkse china handel topic
wat een geniale geesten wonen er toch in ons kikkerlandje
Voor de wet ja... Het daadwerkelijk ondernemer zijn in hart en nieren is iets anders....quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:38 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Zoals al eerder is aangeven door jou en mij kan je heel makkelijk een ondernemer worden.
Ik heb genoeg mensen gezien die dachten van ondernemen een succes te maken.... Slechts een enkeling slaagt er in het hoofd financieel boven water te houden.... Het moet je in het bloed zitten, anders is het gedoemd te mislukken.quote:En zoals ik al eerder heb gezegd in dit topic ben ik heel gemotiveerd om te gaan beginnen met het inkopen en verkopen. En ik ben ervan overtuigd dat motivatie belangrijker is dan de kwaliteiten van ondernemerschap bezitten. Niet dat ik die niet bezit of dat die niet aan te leren zijn. Ik wil gewoon duidelijk maken dat ik voor de volle 100% zal gaan of het nou tegen zit of niet.
En ik had wel een beetje rondgekeken ik wou deze topic specifiek maken op mijn situatie.
Sorry hoor als ik je nu helemaal ga tegenspreken. Maar het moet in je bloed zitten? Ik ben wetenschappelijk ingesteld en ik heb nog nooit een studie gezien waarin bewezen is dat ondernemerschap bepaald is de genen? Volgens mij is dit iets wat mensen elkaar aanpraten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Voor de wet ja... Het daadwerkelijk ondernemer zijn in hart en nieren is iets anders....
[..]
Ik heb genoeg mensen gezien die dachten van ondernemen een succes te maken.... Slechts een enkeling slaagt er in het hoofd financieel boven water te houden.... Het moet je in het bloed zitten, anders is het gedoemd te mislukken.
Creatief zijn kun je ook niet leren, dat ben je of niet...quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:44 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Sorry hoor als ik je nu helemaal ga tegenspreken. Maar het moet in je bloed zitten? Ik ben wetenschappelijk ingesteld en ik heb nog nooit een studie gezien waarin bewezen is dat ondernemerschap bepaald is de genen? Volgens mij is dit iets wat mensen elkaar aanpraten.
Dat ben ik dan weer niet met je eensquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:47 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Creatief zijn kun je ook niet leren, dat ben je of niet...
Ik ben er wel van mening dat dit je wordt aangeleerd. Door de dingen die je leert in het leven wordt je creatief.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:47 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Creatief zijn kun je ook niet leren, dat ben je of niet...
Klopt, en je kan ook wel over de kwaliteiten beschikken en toch falen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:45 schreef donluchesse het volgende:
Ik begrijp wel naar je naartoe wilt maar dat wilt niet zeggen dat iemand die niet de kwaliteiten beschikt om een ondernemer te worden toch succesvol kan zijn als een ondernemer
Ik zie vanzelf wel of het gaat lukken is meestal niet een teken dat het ook daadwerkelijk gaat lukken. Een risico kan leuk zijn, maar het moet wel weloverwogen zijn. Wanneer wil je gaan beginnen dan? Heb je al een website gebouwd bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:02 schreef donluchesse het volgende:
Ik heb met al deze zaken rekening gehouden Targaryen.
Ik denk dat ik het nu echt zal moeten gaan ik zie vanzelf wel of het gaat lukken.
ik ga geen website bouwenquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:31 schreef Queller het volgende:
[..]
Sorry, die webshop heb ik er blijkbaar bij bedacht
Mijn mening: je kan beter iets anders gaan doen met je geld
hij wil nepadidasbroeken op marktplaats verkopen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:16 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Fysieke winkels hebben geen toekomst, achterhaald idee.
Ik heb op school altijd geleerd dat een goede ondernemer risico's afdekt waar mogelijk. Als je als ondernemer gaat gokken is de kans groot dat je verliest, zelfde als bij beleggen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:04 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Ik zie vanzelf wel of het gaat lukken is meestal niet een teken dat het ook daadwerkelijk gaat lukken. Een risico kan leuk zijn, maar het moet wel weloverwogen zijn. Wanneer wil je gaan beginnen dan? Heb je al een website gebouwd bijvoorbeeld?
Als je niets kwijt wil, hoe kunnen we dan ingaan op jou specifieke situatie? Je wilde toch gerichte antwoorden? Nu kan je het net zo goed opzoeken. Maar goed.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:00 schreef donluchesse het volgende:
Ik wil ook niet teveel over mijn verkooptechnieken hier kwijt
Je gooit invoerrechten en BTW door elkaar.quote:Op woensdag 12 november 2014 02:00 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Als je niets kwijt wil, hoe kunnen we dan ingaan op jou specifieke situatie? Je wilde toch gerichte antwoorden? Nu kan je het net zo goed opzoeken. Maar goed.
Als je boven de 22 euro besteld in China dan komen er invoerrechten en ik geloof ook inklaringskosten bij. Ga je boven de 150 euro dan komt er ook nog eens BTW bij. 1/1 Namaak is verboden om te importeren en te verkopen en daar staat Marktplaats vol mee. Je product is minimaal twee weken onderweg, vaak duurt dit langer (denk aan zes weken). Als je geen fysieke winkel opent en ook geen website ben ik benieuwd wat je dan wel gaat doen.
Foutje.quote:Op woensdag 12 november 2014 02:09 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Je gooit invoerrechten en BTW door elkaar.
@ts: Voorderest zijn dat wel dingen waar je gewoon achter moet komen als ondernemer. Buiten Fok! om bedoel ik dan.
En ik ben ook wel benieuwd welk verkoopkanaal je gaat gebruiken als je geen webshop/website/fysieke winkel of braderie gaat gebruiken. Misschien B2B?
Dit geld echter alleen voor particulieren en niet ondernemersquote:Op woensdag 12 november 2014 02:21 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Foutje.
Tot ¤22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf ¤22,- tot ¤150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. Vanaf ¤ 150,- moet u altijd invoerrechten en BTW betalen. In de meeste gevallen rekenen de postbezorgdiensten geen inklaringskosten als het bestelbedrag van de te importeren goederen onder de ¤22,- blijft.
TS is nog niet zo zeker of hij wel ondernemer wil zijn, want hij denkt dat particulieren zich een slag in de rondte mogen verkopen op Marktplaats en daar dan geen belasting over hoeven te betalenquote:Op woensdag 12 november 2014 06:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dit geld echter alleen voor particulieren en niet ondernemers
Tot op zeker zin laat de belastingdienst je gewoon met rust, maar als je teveel verkoopt kun je wel eens van ze horen lijkt mij.quote:Op woensdag 12 november 2014 07:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS is nog niet zo zeker of hij wel ondernemer wil zijn, want hij denkt dat particulieren zich een slag in de rondte mogen verkopen op Marktplaats en daar dan geen belasting over hoeven te betalen
Of de belastingdienst je met rust laat is niet het criterium, het criterium is of je belastingplichtig bent, en als je handelt dan ben je dat.quote:Op woensdag 12 november 2014 07:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Tot op zeker zin laat de belastingdienst je gewoon met rust, maar als je teveel verkoopt kun je wel eens van ze horen lijkt mij.
Niet per se, die conclusie kwam voort uit dit:quote:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:05 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Verder ontzettend origineel idee! Hier is vast nergens wat over op te zoeken
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:17 schreef donluchesse het volgende:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:21 schreef imikethat het volgende:
Twee opties lijkt me:quote:Op woensdag 12 november 2014 02:00 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Als je geen fysieke winkel opent en ook geen website ben ik benieuwd wat je dan wel gaat doen.
Als je er geen hebt, kan je er inderdaad ook weinig over kwijtquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:00 schreef donluchesse het volgende:
Ik wil ook niet teveel over mijn verkooptechnieken hier kwijt
en hij mag zelf gaan uitzoeken hoe...quote:Op woensdag 12 november 2014 08:53 schreef Operc het volgende:
[..]
Twee opties lijkt me:
1. Marktplaats
2. Hij wil een pyramidespel gaan opzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |