Het feit dat het niet orgineel is geeft aan dat er geld aan te verdienen is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:05 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Verder ontzettend origineel idee! Hier is vast nergens wat over op te zoeken
Succesquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:17 schreef donluchesse het volgende:
Ik wil gewoon weten of ik invoerrechten moet betalen voor kleding
Nagemaakte merkspullen mogen niet zomaar ingevoerd wordenquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:17 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Het feit dat het niet orgineel is geeft aan dat er geld aan te verdienen is.
En al helemaal niet verkocht!!!quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:21 schreef imikethat het volgende:
[..]
Nagemaakte merkspullen mogen niet zomaar ingevoerd worden
Ja, dat moet je. En heb je over de QC nagedacht? Transportkosten? Heb je een leverancier? Heb je eigen ontwerpen? Ontwikkelingskosten? Opslagruimte in NL? Webshop om het te verkopen? Enz....quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:17 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Yup, 12% over goederenwaarde + transportkosten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:17 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Nee hehe,quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:21 schreef imikethat het volgende:
[..]
Nagemaakte merkspullen mogen niet zomaar ingevoerd worden
Ja ik heb hier al over na gedacht. Bedankt voor je input dat waardeer ik zeer. Ik wil eigenlijk antwoord op mijn vragen in de originele post.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:23 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ja, dat moet je. En heb je over de QC nagedacht? Transportkosten? Heb je een leverancier? Heb je eigen ontwerpen? Ontwikkelingskosten? Opslagruimte in NL? Webshop om het te verkopen? Enz....
Het is een stuk lastiger dan dat men vaak denkt.
Groetjes een inkoper
En jij denkt dat de belastingdienst jou als particulier ziet als je zelf importeert en stelselmatig doorverkoopt?quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:35 schreef donluchesse het volgende:
Je hoeft toch geen belasting over winst te betalen als particulier
Je bent dan toch aan het ondernemenquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:35 schreef donluchesse het volgende:
Dit is niet waar. Je betaald invoerrechten aan de douane en belasting over je producten aan de belastingdienst.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:24 schreef hoas het volgende:
En verder nog belasting over je winst want de douane en belastingdienst zijn 1
http://www.belastingdiens(...)e_inkomstenbelastingquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:38 schreef donluchesse het volgende:
ik ben dan nog steeds geen rechtspersoon, dus wat ben ik dan volgens de wet?
Ondernemer, je moet gewoon je winst afrekenen in box 1 vriendquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:38 schreef donluchesse het volgende:
ik ben dan nog steeds geen rechtspersoon, dus wat ben ik dan volgens de wet?
Ik waardeer je input en ik weet dat kennis belangrijk is. Maar leren doe je door te doen. En ik ben bereid om fouten te maken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
http://www.belastingdiens(...)e_inkomstenbelasting
Mijn advies, ga je eerst een paar maanden inlezen e.d. zodat je weet waar je mee bezig bent.
ik wist niet dat je zo makkelijk ondernemer kon worden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:40 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ondernemer, je moet gewoon je winst afrekenen in box 1 vriend
Fouten kunnen duur zijnquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:40 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik waardeer je input en ik weet dat kennis belangrijk is. Maar leren doe je door te doen. En ik ben bereid om fouten te maken.
Lees je met je neus? Heb ik net vermeldquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:39 schreef donluchesse het volgende:
Hoeveel zijn invoerrechten en belasting apart voor kleding ongeveer?
dit mag een ruimte schatting zijn
Ik las er niet overheen ik wou dat iemand het bevestigde.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:24 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Yup, 12% over goederenwaarde + transportkosten.
Vergeet ook de 21% btw die je moet voorschieten tenzij je art 23 aanvraagt.
Nu nog steeds een goed idee?
Je betaalt inkomensbelasting over elke cent die er binnenkomt (heel kort gezegd). Ook als particulier. Daarnaast is het nog maar de vraag of je zo graag geen ondernemer wil zijn want dan mag je geen BTW aftrekken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:35 schreef donluchesse het volgende:
Bijdehand heet al acht jaar bijdehand en dat heeft verder niets met je topic te makenquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:58 schreef donluchesse het volgende:
Oh leuk nu gaat iemand die als profielnaam bijdehand reageren op mijn topic.
Ik kan het wel op zoeken maar ik vind dat het fijner als mensen op mijn specifieke situatie ingaan. Zodat ik mijn situatie niet met andere verhalen hoef te vergelijken.
En zo bijdehand ben je niet?
dankjequote:Op dinsdag 11 november 2014 19:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je betaalt inkomensbelasting over elke cent die er binnenkomt (heel kort gezegd). Ook als particulier. Daarnaast is het nog maar de vraag of je zo graag geen ondernemer wil zijn want dan mag je geen BTW aftrekken.
Als je niet bereid bent om er wat meer tijd in te steken, denk je dat het een succes gaat worden dan? Gelukkig is de belastingdienst vergevingsgezind en schelden ze vaak boetes kwijt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:58 schreef donluchesse het volgende:
Oh leuk nu gaat iemand die als profielnaam bijdehand reageren op mijn topic.
Ik kan het wel op zoeken maar ik vind dat het fijner als mensen op mijn specifieke situatie ingaan. Zodat ik mijn situatie niet met andere verhalen hoef te vergelijken.
En zo bijdehand ben je niet?
Ik heb helemaal niet vermeld dat ik bereid ben om er niet wat meer tijd in te steken. Integendeel ik wil er veel tijd in steken. En ja ik denk dat het een succes gaat worden. Ik hoef geen grote multinational te worden. Een kleine beetje winst en ervaring opdoen is wat ik wil leren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je niet bereid bent om er wat meer tijd in te steken, denk je dat het een succes gaat worden dan? Gelukkig is de belastingdienst vergevingsgezind en schelden ze vaak boetes kwijt.
Ik ben niet van plan om zoveel geld erin te steken. Ik ben me bewust van de gevolgen aangezien het de eerste keer voor mij is ben ik van plan om het bedrag als verloren te beschouwen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:00 schreef Tchock het volgende:
Maar serieus, begin er niet aan als je overduidelijk geen enkel verstand van zaken hebt. Anders zit je straks met een halve voorraad gekochte spullen en duizenden euro's schuld.
Waarom moet je hier dan de meest simpele vragen, die honderdduizend keer zijn beantwoord, komen stellen? En het is echt niet dat je beginnersvragen stelt en niemand je wil helpen, maar het klinkt alsof je überhaupt niets weet van wat je wil gaan doen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:06 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet vermeld dat ik bereid ben om er niet wat meer tijd in te steken. Integendeel ik wil er veel tijd in steken. En ja ik denk dat het een succes gaat worden. Ik hoef geen grote multinational te worden. Een kleine beetje winst en ervaring opdoen is wat ik wil leren.
Nee, je wil niks leren. Dan had je namelijk wel uit jezelf dingen opgezocht ipv zo'n halfbakken klote-OP in elkaar te knutselen voor kant en klare antwoorden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:06 schreef donluchesse het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet vermeld dat ik bereid ben om er niet wat meer tijd in te steken. Integendeel ik wil er veel tijd in steken. En ja ik denk dat het een succes gaat worden. Ik hoef geen grote multinational te worden. Een kleine beetje winst en ervaring opdoen is wat ik wil leren.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:02 schreef znarch het volgende:
Als je dit soort basic zooi op een online forum moet gaan vragen is dit natuurlijk gedoemd te mislukken.
Bedankt voor jou mening. maar ik denk niet dat mijn plan gedoemd is om te mislukken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:02 schreef znarch het volgende:
Als je dit soort basic zooi op een online forum moet gaan vragen is dit natuurlijk gedoemd te mislukken.
hallo ik wil ondernemen wat nu groetjes twanquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom moet je hier dan de meest simpele vragen, die honderdduizend keer zijn beantwoord, komen stellen? En het is echt niet dat je beginnersvragen stelt en niemand je wil helpen, maar het klinkt alsof je überhaupt niets weet van wat je wil gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |