abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:32:12 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146539145
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:30 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Klopt, we zijn geen aparte diersoort ofzo :). Maar naast die overlap is er ook een verschil. Daar houd ik rekening mee. Kijk, een vrouw kwets je nu eenmaal sneller omdat ze emotioneler is.

Je kan tegen een man zeggen dat hij te dik is, en hij schudt dit gemakkelijker van zich af. Maar zeg dit eens tegen een vrouw, welke vrouw dan ook. 's Avonds staat ze voor de spiegel met jouw opmerking in haar hoofd.
Toch weer 'alle vrouwen dit of dat'. Beetje jammer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146539170
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:31 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik had het niet over een shirt dat ik mooi vond. Gewoon een constatering dat er een nieuw shirt is. Daar zou een vrouw meer op ingaan dan een man, niet?
Over het algemeen. Maar dan nog zie ik er meer in om het per individu te bekijken. Ken genoeg vrouwen die ook heel direct zijn en niets moeten hebben van slijmerig geneuzel.

En nee, dit zijn geen manwijven.
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:33:07 #93
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146539178
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Toch weer 'alle vrouwen dit of dat'. Beetje jammer.
Je hebt gelijk, ik moet het nuanceren. Ik typte "welke vrouw dan ook" maar dat is natuurlijk niet helemaal fair. Laten we het houden op de meerderheid.
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:33:26 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_146539187
quote:

[..]

Klopt, we zijn geen aparte diersoort ofzo :). Maar naast die overlap is er ook een verschil. Daar houd ik rekening mee. Kijk, een vrouw kwets je nu eenmaal sneller omdat ze emotioneler is.

Je kan tegen een man zeggen dat hij te dik is, en hij schudt dit gemakkelijker van zich af. Maar zeg dit eens tegen een vrouw, welke vrouw dan ook. 's Avonds staat ze voor de spiegel met jouw opmerking in haar hoofd.
Da's niet per se omdat ze emotioneler is (alhoewel vrouwen wel emotioneler zijn), maar omdat ze (je praat hier natuurlijk over overlappende normaalverdelingen, maar goed) meer waarde hechten aan wat anderen van hen vinden. Als je tegen een man en een vrouw zegt dat ze kutwerk hebben afgeleverd, of in een lelijke auto rijden, zal de man daar weer heftiger op reageren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:34:48 #95
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146539243
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Da's niet per se omdat ze emotioneler is (alhoewel vrouwen wel emotioneler zijn), maar omdat ze (je praat hier natuurlijk over overlappende normaalverdelingen, maar goed) meer waarde hechten aan wat anderen van hen vinden. Als je tegen een man en een vrouw zegt dat ze kutwerk hebben afgeleverd, of in een lelijke auto rijden, zal de man daar weer heftiger op reageren.
Mee eens. En daarom houd ik wel een beetje rekening met wat ik zeg tegen de betreffende man/vrouw. Laat ik nu net iemand zijn die geen waarde hecht aan auto's, maar ik herken het 'kutwerk' verhaal wel. Dat zou ik erg vinden.
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:35:26 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146539267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:33 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik moet het nuanceren. Ik typte "welke vrouw dan ook" maar dat is natuurlijk niet helemaal fair. Laten we het houden op de meerderheid.
En hoe gaat het dan als je een vrouw treft die het geen lor interesseert wat je van haar shirt vindt? Pas je je benadering dan aan?
pi_146539281
quote:

[..]

Even over dit specifieke voorbeeld van een man/vrouw dik noemen. Wat denk je dat de rol van biologische aanleg hierin is in de reactie die het teweeg brengt, en in hoeverre speelt het mee dat in de huidige samenleving de waarde van vrouwen veelal gemeten wordt adhv hun uiterlijk, in veel mindere mate dan bij mannen?
pi_146539367
Wat ik me trouwens afvraag, er is veel te doen om videoclips waarin vrouwen als lustobjecten worden behandeld. Er zijn bepaalde feministen die bepaalde sexiness juist als 'empowerment' zien, maar er zijn ook mensen die zeggen dat het bijdraagt aan het objectiveren van vrouwen en het neerzetten van vrouwen als lustobjecten.

Hoe staan jullie daarin? Ik vind het zelf een lastige kwestie. :)
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:38:27 #99
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146539377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En hoe gaat het dan als je een vrouw treft die het geen lor interesseert wat je van haar shirt vindt? Pas je je benadering dan aan?
Sowieso interesseert het mij niet als iemand een nieuw shirt aanheeft. Dat betreft altijd een bekende, als ik het idee heb dat het haar niks interesseert dan houd ik ook mijn muil. Geen zin om kwaad bloed te zetten om niets.
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:39:08 #100
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_146539398
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:22 schreef Arident het volgende:

[..]

Feministen willen juist dat vrouwen zich kunnen kleden/met hun eigen lichaam kunnen doen wat ze zelf willen zonder daarvoor veroordeeld te worden. (zoals uitgemaakt worden voor slet oid).
Ik vind dit altijd een van de moeilijkste onderwerpen in deze discussie. Want het staat je in Nederland volgens mij in principe vrij te dragen en te doen wat je wilt. Dat betekent echter niet dat het geen (sociale) consequenties heeft. Dit ga je nooit helemaal uit kunnen bannen.

Met kleding geef je nu eenmaal zo ontzettend veel signalen af, dat niet alles altijd overal gepast is. En dit zeg ik wetende dat wat als gepast "beschouwd" wordt een norm is, en daarmee veranderlijk en flexibel. Maar welke norm wil je in dit geval dan verleggen?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_146539405
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:03 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Maar is dat hele game verhaal wel interessant en relevant? Ik hecht daar geen waarde aan, voor mijn gevoel zit het daar vol met oversekste pubertjes die helemaal dol worden als er een vrouw inlogt op de server. Oplossing is toch simpel? “Log out”. Het lijkt me niet dat jij je daardoor rot kan voelen. Als ik iemand volledig inmaakte kreeg ik ook wel eens de bedreiging dat een grote neger mij in mijn aars zou nemen. Het is een spel, dat is de cultuur. Je weet wat je kunt verwachten.

Het gaat immers niet over de 'echte' wereld.
Ach, als iedereen zo denkt verandert die cultuur nooit. :P Daar mag best een soort van taboe op rusten vind ik.
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:40:54 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146539458
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:38 schreef robin007bond het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, er is veel te doen om videoclips waarin vrouwen als lustobjecten worden behandeld. Er zijn bepaalde feministen die bepaalde sexiness juist als 'empowerment' zien, maar er zijn ook mensen die zeggen dat het bijdraagt aan het objectiveren van vrouwen en het neerzetten van vrouwen als lustobjecten.

Persoonlijk vind ik daar niet zoveel van. Het scheelt dat ik geen kinderen heb.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 16:44:28 #103
5428 crew  miss_sly
pi_146539620
Onze dochter is 5 en we kijken dus regelmatig Disneyfilms. Die prinsessen zijn ook al zo lekker realistisch gevormd. En daar begint het natuurlijk al. Daarna komt Barbie en de echte filmsterren en fotomodellen. De Disneyfiguren en Barbie hebben echt helemaal geen enkele realiteit, maar de filmsterren en fotomodellen feitelijk ook niet. Het is een uiterlijk dat voor de meeste gewone meisjes op een normale manier niet te bereiken is.
Then again, dat is ook een steeds groter probleem voor jongens.

Ergo: het aantal jonge kinderen (meisjes en jongens in de basisschoolleeftijd) met een eetstoornis groeit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146539628
Wat ik nogal mis in de discussie zijn de miljoenen vrouwen die zelf niks met feminisme hebben. Miss Escobar bijvoorbeeld. Ze vindt het leuk zich mooi te maken -wat heel normaal is voor Colombiaansen-, leuk om te poetsen, en bekijkt feminisme echt met afgrijzen.

Mijn scharrel is een veel "mannelijker" type, niet zo op uiterlijk gericht en een succesvolle zakenvrouw, maar ook zij heeft helemaal niets met feminisme. Ze beschouwt het als een zwakte en wijst heel terecht op de vele methodes die vrouwen hebben om hun zin te krijgen, juist gebruikmakend van hun vrouwelijkheid.

Waarom claimen de feministen zo voor alle vrouwen te spreken, waar dat totaal niet logisch is.

Vrouwen onderling verschillen veel meer dan "alle vrouwen" versus "alle mannen".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146539660
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:33 schreef speknek het volgende:
Als je tegen een man en een vrouw zegt dat ze kutwerk hebben afgeleverd, of in een lelijke auto rijden, zal de man daar weer heftiger op reageren.
Als vrouw zijnde vind ik dat ook niet leuk om te horen. :'(
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 16:45:54 #106
5428 crew  miss_sly
pi_146539678
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:44 schreef El_Matador het volgende:
Wat ik nogal mis in de discussie zijn de miljoenen vrouwen die zelf niks met feminisme hebben. Miss Escobar bijvoorbeeld. Ze vindt het leuk zich mooi te maken -wat heel normaal is voor Colombiaansen-, leuk om te poetsen, en bekijkt feminisme echt met afgrijzen.

Mijn scharrel is een veel "mannelijker" type, niet zo op uiterlijk gericht en een succesvolle zakenvrouw, maar ook zij heeft helemaal niets met feminisme. Ze beschouwt het als een zwakte en wijst heel terecht op de vele methodes die vrouwen hebben om hun zin te krijgen, juist gebruikmakend van hun vrouwelijkheid.

Waarom claimen de feministen zo voor alle vrouwen te spreken, waar dat totaal niet logisch is.

Vrouwen onderling verschillen veel meer dan "alle vrouwen" versus "alle mannen".
Mensen verschillen :)
pi_146539691
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:44 schreef miss_sly het volgende:
Onze dochter is 5 en we kijken dus regelmatig Disneyfilms. Die prinsessen zijn ook al zo lekker realistisch gevormd. En daar begint het natuurlijk al. Daarna komt Barbie en de echte filmsterren en fotomodellen. De Disneyfiguren en Barbie hebben echt helemaal geen enkele realiteit, maar de filmsterren en fotomodellen feitelijk ook niet. Het is een uiterlijk dat voor de meeste gewone meisjes op een normale manier niet te bereiken is.

Ergo: het aantal jonge kinderen (meisjes en jongens in de basisschoolleeftijd) met een eetstoornis groeit.
Dat lijkt me erg lastig als ouder om aan te zien. De eisen worden inderdaad steeds erger. De realiteit die in de media worden geschetst staat echt compleet los van de werkelijkheid.
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:47:03 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146539719
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:44 schreef El_Matador het volgende:

Ik zou wel eens willen vragen wat ze dan zo denken te hebben tegen feminisme.

Ik acht de kans groot dat ze een bepaald beeld van feminisme hebben dat niet per se klopt.

Ik ben trouwens ook geen feminist die claimt te spreken namens alle vrouwen. Waar dat op gebaseerd is snap ik ook niet.
pi_146539726
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mensen verschillen :)
Precies. Waarom je dan zou moeten claimen voor alle anderen te spreken is me een raadsel. Is niet puur feminisme, je ziet het ook bij die activisten die claimen "voor alle joden" te spreken, Marokkaanse "welzijns"organisaties die lopen te janken en denken voor ALLE Nederlandse Marokkanen te spreken, etc. etc. etc.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 11 november 2014 @ 16:49:03 #110
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146539818
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:44 schreef miss_sly het volgende:

Mee eens, ook als je bv kijkt naar Winx club en Monster high school.

De proporties zijn gewoon te ver van realistisch.
En op een gegeven moment komen ze er toch mee in aanraking, is het niet thuis dan wel bij vriendinnetjes.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146539822
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou wel eens willen vragen wat ze dan zo denken te hebben tegen feminisme.

Ik acht de kans groot dat ze een bepaald beeld van feminisme dat niet per se klopt.
Wat ik zeg; een zwakte. Een idee dat vrouwen onderdrukt worden, vanuit een minderwaardigheidspositie zouden komen, "geholpen" moeten worden...

Verreweg de meeste vrouwen staan hun mannetje, ook zonder die crap.

Ik bestrijd het succes van feminisme in het verleden niet, maar anno 2014 en zeker in Nederland (zie mijn onderschrift) vind ik feminisme echt generaliserend gezeik.

dinsdag 11 november 2014 @ 16:49:30 #112
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146539837
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:35 schreef Arident het volgende:

[..]

Even over dit specifieke voorbeeld van een man/vrouw dik noemen. Wat denk je dat de rol van biologische aanleg hierin is in de reactie die het teweeg brengt, en in hoeverre speelt het mee dat in de huidige samenleving de waarde van vrouwen veelal gemeten wordt adhv hun uiterlijk, in veel mindere mate dan bij mannen?
Goede vraag.

Het klopt dat de aantrekkelijkheid van mannen meer bepaald wordt door hun houding en succes/status, dan bij vrouwen, waar uiterlijk inderdaad een veel grotere rol speelt. Vrouwen zullen zich natuurlijk afgewezen voelen aangezien hun biologische rol voortplanting is. Ze willen gezien worden als voortplantingsmateriaal denk ik, vanuit het onbewuste, dus doet het hen meer wanneer zij niet aantrekkelijk worden bevonden.

Dus ja, het speelt veel mee. Maar het blijft een verschil, waar je dus in je communicatie rekening mee kan houden.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 16:49:48 #113
5428 crew  miss_sly
pi_146539842
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. Waarom je dan zou moeten claimen voor alle anderen te spreken is me een raadsel. Is niet puur feminisme, je ziet het ook bij die activisten die claimen "voor alle joden" te spreken, Marokkaanse "welzijns"organisaties die lopen te janken en denken voor ALLE Nederlandse Marokkanen te spreken, etc. etc. etc.
En users als TerryStone die namens mannen over 'alle vrouwen' spreekt.

Ik probeer maar zoveel mogelijk voor mezelf te spreken :)

Wat betreft het feminisme waar sommige vrouwen dan tegen zijn: ten eerste denk ik ook dat ze dan het verkeerde beeld hebben van emancipatie (waar het wat mij betreft om draait) en ten tweede gaat het immers om gelijke rechten, niet de plicht om die gelijke rechten ook aan te grijpen als je dat niet wil.
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:50:49 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146539882
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat ik zeg; een zwakte. Een idee dat vrouwen onderdrukt worden, vanuit een minderwaardigheidspositie zouden komen, "geholpen" moeten worden...

Ik bestrijd het succes van feminisme in het verleden niet, maar anno 2014 en zeker in Nederland (zie mijn onderschrift) vind ik feminisme echt generaliserend gezeik.
En dat vind ik op mijn beurt een zeikerige generaliserende opmerking over feminisme. Ik heb daar geen boodschap aan.
pi_146539960
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:39 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd een van de moeilijkste onderwerpen in deze discussie. Want het staat je in Nederland volgens mij in principe vrij te dragen en te doen wat je wilt. Dat betekent echter niet dat het geen (sociale) consequenties heeft. Dit ga je nooit helemaal uit kunnen bannen.

Met kleding geef je nu eenmaal zo ontzettend veel signalen af, dat niet alles altijd overal gepast is. En dit zeg ik wetende dat wat als gepast "beschouwd" wordt een norm is, en daarmee veranderlijk en flexibel. Maar welke norm wil je in dit geval dan verleggen?
Inderdaad lastig, je draagt nu eenmaal iets uit door de manier waarop je je kleedt. Wat mij betreft zijn echter sommige (sociale) consequenties van je op een bepaalde manier kleden nooit geoorloofd. Er is nogal een verschil tussen iemand niet aannemen omdat diegene in joggingbroek op gesprek verschijnt en iemand een slet noemen omdat ze een kort rokje aanheeft. Voor bepaalde opmerkingen of gedragingen is gewoon geen excuus, en "je kunt het verwachten als je je zo kleedt" is dat dus ook niet. Ipv de schuld bij 'het slachtoffer' te leggen kunnen we beter de aandacht vestigen op hoe we ongewenste sociale consequenties tegengaan.
pi_146540032
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En users als TerryStone die namens mannen over 'alle vrouwen' spreekt.
Ja, daar heb ik ook niks mee. Hij is echt zo'n verzuurd mannetje, precies wat ik zeg; vanuit een zwaktepositie. Masculinist.

quote:
Ik probeer maar zoveel mogelijk voor mezelf te spreken :)

Wat betreft het feminisme waar sommige vrouwen dan tegen zijn: ten eerste denk ik ook dat ze dan het verkeerde beeld hebben van emancipatie (waar het wat mij betreft om draait) en ten tweede gaat het immers om gelijke rechten, niet de plicht om die gelijke rechten ook aan te grijpen als je dat niet wil.
Op verreweg de meeste vlakken hebben vrouwen gewoon gelijke rechten en er zijn vlakken waar ze zelfs meer rechten hebben (bijvoorbeeld bij de toewijzing van kinderen in scheidingsgevallen). Ik vind dat logisch; moeders hebben een sterkere band met hun kind dan vaders, gewoon simpele biologie.

Emancipatie is iets wat je in elke relatie regelt. Als mijn vriendin zegt dat ik meer in het huishouden zou moeten doen (klopt) dan doe ik dat. Niet vanwege een of andere externe feminist, maar omdat je in een relatie dingen zo samen regelt, onderhandelt, etc.

Zie het vreemdgaantopic van vannacht. Als zij "vreemd" zou gaan, zou ik toch niet zeggen; nee, jij mag dat niet? :?

pi_146540400
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:38 schreef robin007bond het volgende:

Het hangt er een beetje vanaf hoe het in beeld gebracht wordt maar als het vormgegeven wordt alsof de vrouw sterk is, zelf de touwtjes in handen heeft en zichzelf op die manier in beeld wil brengen en hiervan geniet: empowerment. Voorbeelden Nicki Minaj en Rihanna enzo. Dat vind ik leuk om te zien, hoe zij zo zelfverzekerd hun lichaam laten zien/gebruiken.
Als het in beeld gebracht wordt alsof zij de touwtjes in handen hebben vind ik het bijdragen aan objectiveren. Voorbeelden Ariana Grande en rapvideos enzo, en films/series/tvprogramma's waarin de vrouw puur decoratie is.
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:10:16 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146540518
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is 'hun mannetje' staan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_146540623
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:05 schreef Arident het volgende:

[..]

Het hangt er een beetje vanaf hoe het in beeld gebracht wordt maar als het vormgegeven wordt alsof de vrouw sterk is, zelf de touwtjes in handen heeft en zichzelf op die manier in beeld wil brengen en hiervan geniet: empowerment. Voorbeelden Nicki Minaj en Rihanna enzo. Dat vind ik leuk om te zien, hoe zij zo zelfverzekerd hun lichaam laten zien/gebruiken.
Als het in beeld gebracht wordt alsof zij de touwtjes in handen hebben vind ik het bijdragen aan objectiveren. Voorbeelden Ariana Grande en rapvideos enzo, en films/series/tvprogramma's waarin de vrouw puur decoratie is.
Hmm.. Dat kan ik begrijpen. Het blijft wel erg lastig om te kijken waar de grens ligt. In rapvideo's worden vrouwen in mijn ogen wel erg als trofeeën neergezet en objecten neergezet.

Laatst ook nog zo'n liedje gehoord (echt een baggerslecht nummer, maar goed, het blijft natuurlijk pop en het gros daarvan is gewoon bagger), genaamd Bang Bang. Dat vind ik ook best lastig. ;(

Maar misschien hangt het vooral van de context af inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')