quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:24 schreef robin007bond het volgende:
Help! Feminisme, wat een eng woord. Dat is toch alleen voor vrouwen?
Nee. Feminisme gaat om het streven naar gelijke rechten tussen man en vrouw. Er zijn ook zaken waar mannen benadeeld worden en waar het feminisme voor strijdt. Veel feministen zijn bijvoorbeeld ook tegen besnijdenis bij de geboorte van mannen.
Waarom dit topic?
Op FOK! mist er een plaats om over feminisme te praten, over feministische theorieėn, over de ervaringen van vrouwen zelf in beroepen die door mannen gedomineerd worden, over seksistische ervaringen et cetera. Dit topic staat in R&P omdat dit forum een subforum "Sociologie en Maatschappij" heeft, welke het meest geschikt lijkt voor een onderwerp als dit.
Waar kan ik meer informatie inwinnen over feminisme?
Er zijn talloze sites waar je informatie over feminisme in kan winnen. Een goede site is bijvoorbeeld:
• http://geekfeminism.wikia.com/wiki/Geek_Feminism_Wiki
Wat is het patriarchaat?
Een maatschappij waar mannen de dominante rollen spelen.
Voel je vrij om in dit topic te discussiėren over allerlei zaken omtrent feminisme. Van hoe de media vrouwen portretteren tot vrouwen in geekdom.
Waarschijnlijk komt die verandering er ook wel.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:05 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Voor een deel zie ik het zo: is de doelgroep voor 95% man, dan snap ik het nog wel. Dat is bij alles wat echt doelgroepen heeft, je gaat ook niet klagen dat kinder games aan leeftijdsdiscriminatie doen omdat ze voor een volwassene te simpel zijn.
Probleem ontstaat pas wanneer er geen alternatieven zijn en dat is nu in de game wereld aan de hand. Bij fantasy games is vrijwel elke vrouw een maatje 32 met cup G, gehuld in G string. Toch persoonlijk verwacht ik dat nu steeds meer vrouwen gamen (en niet alleen van die farmville meuk) dat daar verandering in komt.
Ja daarom dump ik alle wijven die ik in bed gekregen heb want dat is het hoofddoel.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Geeft alleen maar aan wat hun persoonlijke hoofddoel is wat vrouwen betreft.
Dus mannen kunnen ook geen platonische vriendschap hebben met een vrouw?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:22 schreef shifto het volgende:
[..]
Denken dat mannen en vrouwen in de omgang met elkaar zijn zonder in elkaars broekje te willen, dat is pas naļef.
Of gewoonweg niet iedere man denkt zoals jij denkt? Dat zou pas vreemd zijn....quote:Vrouwen lijken dit alleen niet te willen geloven omdat er "mannen" zijn die ze bullshit ophangen van nee ik vind je echt gewoon heel aardig om jou.![]()
Ik heb 1 knappe vriendin waar ik geen seks mee wil hebben (dus niet omdat ze lelijk als een hark zijn) omdat ze voor mij als een broer is. Zou ze als een zus geweest zijn, tsja dan had ik er echt wel eens over gefantaseerd met alle gevolgen van dien. Geloof mij nou maar dat dit voor 90% van de omgang tussen mannen en vrouwen opgaat en jij eerder de uitzondering bent die hier nu bevestiging zoekt (bij fokkers).quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus mannen kunnen ook geen platonische vriendschap hebben met een vrouw?
[..]
Of gewoonweg niet iedere man denkt zoals jij denkt? Dat zou pas vreemd zijn....
Oh wauw, crazy psycho nog wel...quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:26 schreef shifto het volgende:
[..]
Ja daarom dump ik alle wijven die ik in bed gekregen heb want dat is het hoofddoel.Ik ben heel gelukkig met mijn vriendin hoor en zei zelfs met mij, maarja ik heb dan ook het geluk geen crazy psycho te hebben maar gewoon een normale lieftallige verzorgende mooie dame welke mijn respect verdient met haar daden.
Dat is omdat je een beweging aanhangt die werkt als religie en je redeneert als een christen of moslim.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:27 schreef robin007bond het volgende:
Sommige mensen in dit topic versterken echt alleen nog maar meer mijn overtuiging. Dat is wel een sneue constatering.
Wait, what?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:28 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik heb 1 knappe vriendin waar ik geen seks mee wil hebben (dus niet omdat ze lelijk als een hark zijn) omdat ze voor mij als een broer is. Zou ze als een zus geweest zijn, tsja dan had ik er echt wel eens over gefantaseerd met alle gevolgen van dien. Geloof mij nou maar dat dit voor 90% van de omgang tussen mannen en vrouwen opgaat en jij eerder de uitzondering bent die hier nu bevestiging zoekt (bij fokkers).
"Feminisme 101, val alleen over de dingen die je kan weerleggen, ga nooit in op de discussie."quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wait, what?
Jij zegt dus dat het heel normaal is dat mannen seksueel over hun zus fantaseren?
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:29 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is omdat je een beweging aanhangt die werkt als religie en je redeneert als een christen of moslim.
Als ik zeg dat god niet bestaat dan zou jij concluderen dat ik dat zeg omdat ik god haat en zou je ook zeggen dat het je overtuiging alleen maar meer versterkt.
Flauw, je begrijpt best wat hij bedoelt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wait, what?
Jij zegt dus dat het heel normaal is dat mannen seksueel over hun zus fantaseren?
Nou nee, vond zijn vergelijking toch echt beter.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Een betere vergelijking vind ik het ageren tegen racisme en daarin gesterkt worden doordat er overal racistische opmerkingen worden gemaakt.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:22 schreef shifto het volgende:
[..]
Denken dat mannen en vrouwen in de omgang met elkaar zijn zonder in elkaars broekje te willen, dat is pas naļef.
Vrouwen lijken dit alleen niet te willen geloven omdat er "mannen" zijn die ze bullshit ophangen van nee ik vind je echt gewoon heel aardig om jou.![]()
Ik weet dat mijn vriend op mij gevallen is wegens mijn uiterlijk, zoals ik ook op hem gevallen ben wegens zijn uiterlijk, dat is ook niks vreemds.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:28 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik heb 1 knappe vriendin waar ik geen seks mee wil hebben (dus niet omdat ze lelijk als een hark zijn) omdat ze voor mij als een broer is. Zou ze als een zus geweest zijn, tsja dan had ik er echt wel eens over gefantaseerd met alle gevolgen van dien. Geloof mij nou maar dat dit voor 90% van de omgang tussen mannen en vrouwen opgaat en jij eerder de uitzondering bent die hier nu bevestiging zoekt (bij fokkers).
Jeetje, volgens jouw redenatie is Terry ook een feminist. Nooit gedacht. Dank voor dit inzicht.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:31 schreef shifto het volgende:
[..]
"Feminisme 101, val alleen over de dingen die je kan weerleggen, ga nooit in op de discussie."
Dit is leuk mensen! Ik heb nog 20min voor ik naar huis ga en mij met echte leuke dingen ga vermaken. Bekeer mij.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:32 schreef Fascination het volgende:
[..]
Jeetje, volgens jouw redenatie is Terry ook een feminist. Nooit gedacht. Dank voor dit inzicht.
Dat wordt ook gevoed denk ik mede door hoe games vrouwen presenteren in games. Zoals ik al zei: hetkip/ei verhaal. Als je maar vaak genoeg vrouwen neerzet als zwak en hulpbehoevend, krijg je dat soort verhalen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:32 schreef Gewas het volgende:
Om nog even terug te komen over games.
Ik heb jaren geleden een realistische shooter gespeeld. Echt een mannenwereldje. Nu was er 1 vrouw die verdomd goed was in dat spel, iedereen wilde in haar squad en zodra ze door de microfoon begon te praten was het telkens "oh my god a woman" en constant seksistische opmerkingen.Ik vind dat van die dingen, daar begrijp ik niks van.
Grappig, ik denk dat je dan zelf met vrij jonge mensen speelt. Mijnervaring (wel geen shooter maar strategy) is juist het omgekeerde. Een clan met 1 vrouw die echt grafslecht was (geeft niet die moet je ook hebben) maar dat iedereen daar mee wilde spelen en constant complimentjes zit te maken. Lijkt me ook rete irritant.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:32 schreef Gewas het volgende:
Ik heb jaren geleden een realistische shooter gespeeld. Echt een mannenwereldje. Nu was er 1 vrouw die verdomd goed was in dat spel, iedereen wilde in haar squad en zodra ze door de microfoon begon te praten was het telkens "oh my god a woman" en constant seksistische opmerkingen.Ik vind dat van die dingen, daar begrijp ik niks van.
Dat is ook bizar inderdaad, of je krijgt juist dit soort situaties.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:32 schreef Gewas het volgende:
Dat zegt niemand ergens. Ik kan ook geen jaren alleen tegen het gezicht van mijn (knappe) vriendin aankijken en enkel daarop teren. Ik zeg alleen dat het iets is wat altijd in de omgang tussen man en vrouw speelt. Bij homofiele mannen speelt dit tussen mannen. Is enkel een logisch vervolg van een juiste hormoonhuishouding.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn vriend op mij gevallen is wegens mijn uiterlijk, zoals ik ook op hem gevallen ben wegens zijn uiterlijk, dat is ook niks vreemds.
Maar om een gezonde en leuke relatie te kunnen hebben heb je meer nodig dan alleen een mooi uiterlijk.
Het is ook helemaal niet erg om andere aantrekkelijk te vinden, daar gaat deze hele discussie ook niet om.
Het wordt erg wanneer er naar niks anders meer wordt gekeken en vrouwen alleen beoordeeld worden op hoe aantrekkelijk ze zijn.
Nee want racisme heeft geen "duivel" zoals jullie het "patriarchaat" hebben die schuldig is aan alle problemen in de wereld.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Een betere vergelijking vind ik het ageren tegen racisme en daarin gesterkt worden doordat er overal racistische opmerkingen worden gemaakt.
En hoepla, daar is 'ie weer, het idee dat er zoveel arme mannen valselijk beschuldigt worden en daar nog last van hebben ook.quote:Tsja beetje "boy who cried wolf" te veel vrouwen hebben het geroepen terwijl het niet waar is, en dan worden er steeds minder geloofd. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik van mening ben dat de vrouw in zo een geval opgevangen moet worden maar dat er wel even een onderzoekje mag komen voordat de man aan de schandpaal gaat.
Het blijven moeilijke situaties, een terrechte beschuldiging en de man verdient levenslang, maar onterecht en die man krijgt vaak ook levenslang....
In ieder geval ben ik van mening dat onterrecht bewust iemand beschuldigen van verkrachting (dus niet wel verkracht maar niet zeker weten wie de dader is, maar niet verkracht wel iemadn aanwijzen) een ontzettende flinke straf mag krijgen.
Jij maakt het mannen vs vrouwen, terwijl de grote meerderheid van de vrouwen hier juist mannen=vrouwen wil.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nee want racisme heeft geen "duivel" zoals jullie het "patriarchaat" hebben die schuldig is aan alle problemen in de wereld.
Wat jij doet is alle zaken die niet stroken met je geloof negeren en opvatten als werk van de "duivel" uh patriarchaat en dat gebruiken als bewijs dat je geloof correct is.
Tsja hoe ver wil de discussie doortrekken? Hebben we het over feminisme tussen (relatief) normale vrouwen en mannen. Of monsters en meisjes, ofwel de extreem gevallen waar wij als maatschappij denk ik toch weinig aan kunnen doen. DIe mensen gaan we sowieso niet tot ander inzicht brengen met dit topic wat ze nooit lezen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:43 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoepla, daar is 'ie weer, het idee dat er zoveel arme mannen valselijk beschuldigt worden en daar nog last van hebben ook.
Het is gewoonweg bewezen niet waar. Er is geen "the boy that cried wolf". Er is wel een dolle wolf bij het dorp, dat dan weer wel. Er wordt maar een erg klein deel van de werkelijke verkrachters veroordeeld en valse aangifte's zijn net zo zeldzaam als bij andere misdrijven.
Dat kan, ik heb ook geen onderbouwing ik redeneerde puur een verklaring. Ik sta dan ook open voor alles wat het tegendeel hiervan bewijstquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:43 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoepla, daar is 'ie weer, het idee dat er zoveel arme mannen valselijk beschuldigt worden en daar nog last van hebben ook.
Het is gewoonweg bewezen niet waar. Er is geen "the boy that cried wolf". Er is wel een dolle wolf bij het dorp, dat dan weer wel. Er wordt maar een erg klein deel van de werkelijke verkrachters veroordeeld en valse aangifte's zijn net zo zeldzaam als bij andere misdrijven.
Dat is exact wat ik wil maar nergens zie ik dat jullie dat willen... wat ik zie is een stel mutsen die maar blijven mekkeren over eerste wereld vrouwenproblemen alsof ze vervolgd worden en elk moment naar een concentratiekamp gestuurd kunnen worden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij maakt het mannen vs vrouwen, terwijl de grote meerderheid van de vrouwen hier juist mannen=vrouwen wil.
Maar hoe vaak we dat ook typen jij krijgt dat beeld wat jij hebt maar niet uit je hoofd.
Het enige wat de meeste willen is gelijkheid voor mannen en vrouwen, dat niet gekeken wordt naar geslacht maar naar de mens, is dat echt zo verkeerd?
Misschien het boek eens lezen dan. Zodra de hoeveelheid 4 vals/1 echte word, dan heb je het over "the boy who cried wolf".quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:46 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dat kan, ik heb ook geen onderbouwing ik redeneerde puur een verklaring. Ik sta dan ook open voor alles wat het tegendeel hiervan bewijst
Dat is wat jij wil lezen...quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:46 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik wil maar nergens zie ik dat jullie dat willen... wat ik zie is een stel mutsen die maar blijven mekkeren over eerste wereld vrouwenproblemen alsof ze vervolgd worden en elk moment naar een concentratiekamp gestuurd kunnen worden.
Als icing on the cake noem je me even terloops een seriemoordenaar maar heus jij bent rationeel en wilt de discussie aangaan.
Obvious troll is obvious...quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:46 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik wil maar nergens zie ik dat jullie dat willen... wat ik zie is een stel mutsen die maar blijven mekkeren over eerste wereld vrouwenproblemen alsof ze vervolgd worden en elk moment naar een concentratiekamp gestuurd kunnen worden.
Als icing on the cake noem je me even terloops een seriemoordenaar maar heus jij bent rationeel en wilt de discussie aangaan.
Je zet jezelf zo buiten spel als geloofwaardig gesprekspartner. Je woordkeus, de manier waarop je met 'jullie' maar alle vrouwen aan blijft wijzen, je leest selectief en reageert nog selectiever. Echt, de lust vergaat me volledig.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:46 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad vaker. Voor mijn gevoel gebeurt dit vooral bij shooters veel. Er is een vrouw die een blog bijhield met alle bedreigingen en commentaar die ze kreeg, als je dat leest schrik je daar best van.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:32 schreef Gewas het volgende:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:49 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Bedankt voor je zinnige bijdrage.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:49 schreef shifto het volgende:
Ik lees hetzelfde dus er zal wel een kern van waarheid inzitten. Of is dit nu discriminatie van vrouwen omdat die emotioneel gewoon wat instabieler zijn en alleen zo overkomen terwijl ze het niet bedoelen en ik hier rekening mee moet houden?
Dat is wat er gebeurde toen jij mij een troll noemde en ik vergeleken werd met Elliot Rodger.quote:
Als ik een vrouw was zou ik er niet eens voor uitkomen als ik een shooter zou spelen. Dat is zo'n testosteron omgeving, daar valt niks positiefs uit te halen (als vrouw zijnde).quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad vaker. Voor mijn gevoel gebeurt dit vooral bij shooters veel. Er is een vrouw die een blog bijhield met alle bedreigingen en commentaar die ze kreeg, als je dat leest schrik je daar best van.
Kan het niet meer vinden, als iemand de link heeft, voel je vrij om te posten!
Die was expresquote:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:51 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is wat er gebeurde toen jij mij een troll noemde en ik vergeleken werd met Elliot Rodger.
Of was dat niet je punt?
Punt is dat je steeds (en in deze opmerking weer) continue op de man/vrouw speelt, en daarmee probeert je gelijk te halen. Ik zie nergens enig goed argument verder namelijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:51 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is wat er gebeurde toen jij mij een troll noemde en ik vergeleken werd met Elliot Rodger.
Of was dat niet je punt?
En over wie heb je het nu dan?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:51 schreef shifto het volgende:
Het mooiste is dat de fanatiekelingen in dit topic niet snappen dat ze alleen maar verder en verder van de werkelijkheid af komen te staan en in een wereld gaan leven waarin alleen hun ideaal beeld kan voldoen aan de gefantaseerde "gelijkheid".
Dat zijn dan alle serieuze onderzoeken op dit gebiedquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:46 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dat kan, ik heb ook geen onderbouwing ik redeneerde puur een verklaring. Ik sta dan ook open voor alles wat het tegendeel hiervan bewijst
Inderdaad een teken dat in de gamingwereld bij uitstek dingen snel veranderen en het de goede kant op gaat.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:40 schreef shifto het volgende:
https://www.youtube.com/show/videogamehighschoolvghs
Een hele actuele Youtube serie over gamen gemaakt door gamers anno nu. Volgens mij is dit het toonbeeld van hoe de huidige gamende maatschappij er tegenover staat. Het is in ieder geval (deels) een afspiegeling van aangezien het een hele grote aanhang heeft.
Wow, gewoon een high school met zoveel vrouwen als mannen (en geen seksuele context) en de vrouwen zijn beter dan de mannen? Revolutionair hoor. oh nee. zo kijkt iedereen er gewoon tegenaan maar er zijn altijd enkelingen welke de extremen aangrijpen om te zeggen "zie je nou wel snik snik".
Ik wilde eigenlijk aangeven dat dit soort gedrag ook een slechte invloed kan hebben op mannen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:51 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Of was dat niet je punt?
2x de helft? Weet ik veel, jullie die hier allemaal reageren, zo actief ben ik er nou ook niet mee bezig.quote:
Iets met pot en de ketel maar ik zal maar weer eens wat nuttigs doen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk aangeven dat dit soort gedrag ook een slechte invloed kan hebben op mannen.
En gezien jij van begin af aan al persoonlijke aanvallen maakt hoopte ik dat je het dan beter zou begrijpen.
O, ik dacht een gesprek/discussie te kunnen hebben met je, maar je wilde alleen trollen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:55 schreef shifto het volgende:
[..]
2x de helft? Weet ik veel, jullie die hier allemaal reageren, zo actief ben ik er nou ook niet mee bezig.In ieder geval jij want van alles wat ik tot nu toe heb gepost sinds je laatste bericht, reageer je op het meest onzinnige wat ik typte.
Meer wie kaatst kan.....quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Iets met pot en de ketel maar ik zal maar weer eens wat nuttigs doen.
Maar is dat hele game verhaal wel interessant en relevant? Ik hecht daar geen waarde aan, voor mijn gevoel zit het daar vol met oversekste pubertjes die helemaal dol worden als er een vrouw inlogt op de server. Oplossing is toch simpel? “Log out”. Het lijkt me niet dat jij je daardoor rot kan voelen. Als ik iemand volledig inmaakte kreeg ik ook wel eens de bedreiging dat een grote neger mij in mijn aars zou nemen. Het is een spel, dat is de cultuur. Je weet wat je kunt verwachten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad vaker. Voor mijn gevoel gebeurt dit vooral bij shooters veel. Er is een vrouw die een blog bijhield met alle bedreigingen en commentaar die ze kreeg, als je dat leest schrik je daar best van.
Kan het niet meer vinden, als iemand de link heeft, voel je vrij om te posten!
Het gaat niet over de echte wereld, dat ben ik met je eens, maar het is natuurlijk wel een beetje zot dat de oplossing moet zijn dat de vrouw uit moet loggen. Je zou op z'n minst ook kunnen opmerken dat het inderdaad, ook al zijn het oversekste pubertjes, wel heel erg kan zijn en dat daar best eens wat van gezegd zou mogen worden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:03 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Maar is dat hele game verhaal wel interessant en relevant? Ik hecht daar geen waarde aan, voor mijn gevoel zit het daar vol met oversekste pubertjes die helemaal dol worden als er een vrouw inlogt op de server. Oplossing is toch simpel? “Log out”. Het lijkt me niet dat jij je daardoor rot kan voelen. Als ik iemand volledig inmaakte kreeg ik ook wel eens de bedreiging dat een grote neger mij in mijn aars zou nemen. Het is een spel, dat is de cultuur. Je weet wat je kunt verwachten.
Het gaat immers niet over de 'echte' wereld.
Ik zie niks.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:08 schreef Gewas het volgende:
Vraag aan de feministen... Vinden jullie dit seksistisch?
[ afbeelding ]
Ik hou enorm van vrouwen die hun vrouwelijkheid benadrukken (jaja ben wat dat betreft echt een man).
Waarom zou dit seksistisch zijn?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:08 schreef Gewas het volgende:
Vraag aan de feministen... Vinden jullie dit seksistisch?
[ afbeelding ]
Ik hou enorm van vrouwen die hun vrouwelijkheid benadrukken (jaja ben wat dat betreft echt een man).
Ja, maar je weet natuurlijk wel wat je kunt verwachten in dergelijke games. Als je online gaat schaken (want dat kan ook), zit je in een heel andere doelgroep.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet over de echte wereld, dat ben ik met je eens, maar het is natuurlijk wel een beetje zot dat de oplossing moet zijn dat de vrouw uit moet loggen. Je zou op z'n minst ook kunnen opmerken dat het inderdaad, ook al zijn het oversekste pubertjes, wel heel erg kan zijn en dat daar best eens wat van gezegd zou mogen worden.
De fout die gemaakt wordt is dat gamen nog steeds als een mannenwereld wordt gezien terwijl heel veel vrouwen ook gamen, dus waarom focussen op een geslacht?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:10 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Ja, maar je weet natuurlijk wel wat je kunt verwachten in dergelijke games. Als je online gaat schaken (want dat kan ook), zit je in een heel andere doelgroep.
De oplossing is niet dat de vrouw moet uitloggen, maar ze weet waar ze in terecht komt, dus de situatie kan voorkomen worden. Tevens zullen er vast wel admins/mods zijn die de boel een beetje in de gaten houden.
Of denk ik dat verkeerd? (ik heb geen ervaring met WoW ofzo)
Ok.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zie niks.
Maar er is niks mis met je vrouwelijkheid benadrukken en ook niks mis met daar als man zijnde van genieten.
Ik had het beeld van feministen dat ze niet willen dat vrouwen er sexy uitzien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou dit seksistisch zijn?
Ja, er bestaan de gekste ideeėn over feministen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:12 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ok.
[..]
Ik had het beeld van feministen dat ze niet willen dat vrouwen er sexy uitzien.
Ik denk dat dat dus veelal een verkeerd beeld is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:12 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ok.
[..]
WoW ken ik ook niet, ik heb alleen een aantal jaren fanatiek Quake 2 gespeeld, ook in een clan en naar LAN-party's en zo. Ik heb het niet als heel vervelend ervaren. Er zaten wel wat vervelend-seksistische mannetjes tussen, maar over het algemeen vond ik het wel meevallen. Ik weet niet hoe het nu is, maar ik vind de oplossing 'niet online gaan' of 'uitloggen' gewoon te simpel. Je legt dat de oplossing voor het foute gedrag van de jongens bij de meisjes neer.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:10 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Ja, maar je weet natuurlijk wel wat je kunt verwachten in dergelijke games. Als je online gaat schaken (want dat kan ook), zit je in een heel andere doelgroep.
De oplossing is niet dat de vrouw moet uitloggen, maar ze weet waar ze in terecht komt, dus de situatie kan voorkomen worden. Tevens zullen er vast wel admins/mods zijn die de boel een beetje in de gaten houden.
Of denk ik dat verkeerd? (ik heb geen ervaring met WoW ofzo)
Daarom leer ik veel van topics als dit hehe.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, er bestaan de gekste ideeėn over feministen.
100% mee eens!quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dus veelal een verkeerd beeld is.
Ik kleed me ook wel eens sexy, ik draag graag hoge hakken en ik ga de deur niet uit zonder mascara, ook kijk ik porno, ik hou van seks, actiefilms/series en ik game...daarnaast wordt ik vaak wegens mijn denkwijze feminist genoemd...omdat ik van mening ben dat mannen en vrouwen dezelfde hoeveelheid respect verdienen, ongeacht geslacht.
Haha, ik vroeger Quake 3 en QuakeLive. Heb nooit meegemaakt dat er raar gedrag was, over het algemeen ligt de leeftijd daar wat hoger en gedragen ze zich volwassener.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
WoW ken ik ook niet, ik heb alleen een aantal jaren fanatiek Quake 2 gespeeld, ook in een clan en naar LAN-party's en zo. Ik heb het niet als heel vervelend ervaren. Er zaten wel wat vervelend-seksistische mannetjes tussen, maar over het algemeen vond ik het wel meevallen. Ik weet niet hoe het nu is, maar ik vind de oplossing 'niet online gaan' of 'uitloggen' gewoon te simpel. Je legt dat de oplossing voor het foute gedrag van de jongens bij de meisjes neer.
Over mensen en gelijkheid. Het probleem ligt hem in deze ook niet zozeer in het nare feit dat er monsters bestaan. Het probleem ligt in het feit dat die "normale" mensen aan victim blaming doen en de vrouw die slachtoffer is van een monster als verdacht zien van liegen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:46 schreef shifto het volgende:
[..]
Tsja hoe ver wil de discussie doortrekken? Hebben we het over feminisme tussen (relatief) normale vrouwen en mannen. Of monsters en meisjes, ofwel de extreem gevallen waar wij als maatschappij denk ik toch weinig aan kunnen doen. DIe mensen gaan we sowieso niet tot ander inzicht brengen met dit topic wat ze nooit lezen.
Ik heb vooral nooit begrepen waarom de een zich beter wil voelen dan de ander en daarom denigrerende opmerkingen maakt naar 50% van de populatie, boeit het dat de een beter is in parkeren, koken of schoonmaken?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:17 schreef Gewas het volgende:
[..]
Daarom leer ik veel van topics als dit hehe.
[..]
100% mee eens!
Ik heb dat scherpe verschil tussen man-vrouw nooit begrepen. Ik heb vriendinnetjes gehad maar ook vrienden en heb nooit iemand anders behandeld.
Feministen willen juist dat vrouwen zich kunnen kleden/met hun eigen lichaam kunnen doen wat ze zelf willen zonder daarvoor veroordeeld te worden. (zoals uitgemaakt worden voor slet oid).quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:12 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ok.
[..]
Verzonnen of aannemelijk dat het niet goed zit. Bij vrijspraak zitten er namelijk heel wat echte daders tussen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:47 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Misschien het boek eens lezen dan. Zodra de hoeveelheid 4 vals/1 echte word, dan heb je het over "the boy who cried wolf".
Bij 3 tot 6%, en dan alleen van de bewezen zaken (dus alle niet opgeloste zaken zitten hier niet bij) kan je daar niet echt van spreken. En is bij die 3 tot 6% BEWEZEN dat het verzonnen is? of is dat enkel vrijspraak...
Als het goed is, is die scheiding ook wel duidelijk. Lijkt mij. Zoals ik zeg, ik heb er zelden last van gehad. Wel wat versierpogingen, maar niet vervelend. Quake 3 moest ik afhaken, trok mijn computer niet en geen geld voor een nieuwe.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:20 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Haha, ik vroeger Quake 3 en QuakeLive. Heb nooit meegemaakt dat er raar gedrag was, over het algemeen ligt de leeftijd daar wat hoger en gedragen ze zich volwassener.
Ik doe zeer af en toe nog wel eens shooters op de Xbox. Daar merk ik het wel eens dat er seksistische opmerkingen worden gemaakt, maar ik heb mij nooit beseft dat sommigen dit als kwetsend zouden ervaren. Ik dacht altijd dat de scheiding tussen realiteit/werkelijkheid duidelijk was.
of voor mannenhatende feminist op basis van bijvoorbeeld kort haarquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:22 schreef Arident het volgende:
[..]
Feministen willen juist dat vrouwen zich kunnen kleden/met hun eigen lichaam kunnen doen wat ze zelf willen zonder daarvoor veroordeeld te worden. (zoals uitgemaakt worden voor slet oid).
Ik behandel mannen en vrouwen wel degelijk anders. Dit omdat het gewoon een feit is dat zij ook anders in elkaar steken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:19 schreef theunderdog het volgende:
Waarom zou je in godsnaam iemand anders behandelen puur op geslacht?
Je moet iemand behalen op hoe hij is, zijn/haar karakter.
Je gaat wel erg autistisch met je mede-mannen om dan..quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:26 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Ik behandel mannen en vrouwen wel degelijk anders. Dit omdat het gewoon een feit is dat zij ook anders in elkaar steken.
Waar over het algemeen mannen waarde hechten aan directheid en eerlijkheid, speelt gevoel bij vrouwen een grotere rol. Daar pas ik mijn opmerkingen op aan.
Als ik tegen een vrouw zou zeggen: "nieuw shirt?" en vervolgens niets, gaat zij ontzettend zitten te malen of ik het nou wel of niet leuk vind. Waarschijnlijk neigend naar het laatste. Terwijl een man dit als een constatering zou zien en antwoorden: "ja klopt" en vervolgens doorgaat waar hij mee bezig was.
Ik vind het vrij wonderlijk om mannen en vrouwen op die manier als twee gescheiden groepen te zien. Er is minstens flinke overlap.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:26 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Ik behandel mannen en vrouwen wel degelijk anders. Dit omdat het gewoon een feit is dat zij ook anders in elkaar steken.
Waar over het algemeen mannen waarde hechten aan directheid en eerlijkheid, speelt gevoel bij vrouwen een grotere rol. Daar pas ik mijn opmerkingen op aan.
Als ik tegen een vrouw zou zeggen: "nieuw shirt?" en vervolgens niets, gaat zij ontzettend zitten te malen of ik het nou wel of niet leuk vind. Waarschijnlijk neigend naar het laatste. Terwijl een man dit als een constatering zou zien en antwoorden: "ja klopt" en vervolgens doorgaat waar hij mee bezig was.
Zou je vrouwen onderling eens over elkaar moeten horen. Daarbij vergeleken is de zieligste kutmocro bijna nog braaf.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:24 schreef theunderdog het volgende:
Ik snap overigens echt helemaal niets van jongens/mannen die vrouwen die zich "sexy" kleden uitschelden voor slet. Hoe haal je het in je hoofd?
Jij bent een beetje aan het trollen volgens mij of bevestiging van de vrouwen aan het zoeken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:24 schreef theunderdog het volgende:
Ik snap overigens echt helemaal niets van jongens/mannen die vrouwen die zich "sexy" kleden uitschelden voor slet. Hoe haal je het in je hoofd?
Je hoeft mannen en vrouwen ook niet gelijk te behandelen, maar op de andere neerkijken en dus minder respect geven wegens geslacht is wat mij tegen de borst stuit, beide kanten op overigens.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:26 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Dit is hoe mijn vrouwelijke personage er uitziet in Fallout New Vegas:quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:25 schreef snakelady het volgende:
Het gaat mij ook niet zozeer om hoe vrouwelijke gamers behandeld worden, meer om hoe vrouwelijke karakters neergezet worden.
Ik pas mijn berichten aan op het niveau in dit topic. Waar gaat dit nog over? zeg mij het maar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:28 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Jij bent een beetje aan het trollen volgens mij of bevestiging van de vrouwen aan het zoeken.
Wat je nu zegt is zo ontzettend een open deur intrappen... Dit vind iedereen toch? Het is niet normaal om wie dan ook uit te schelden voor slet. En wat is je definitie van 'sexy kleren' dan?
Hahahaha!quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou je vrouwen onderling eens over elkaar moeten horen. Daarbij vergeleken is de zieligste kutmocro bijna nog braaf.
True that.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou je vrouwen onderling eens over elkaar moeten horen. Daarbij vergeleken is de zieligste kutmocro bijna nog braaf.
Klopt, we zijn geen aparte diersoort ofzoquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het vrij wonderlijk om mannen en vrouwen op die manier als twee gescheiden groepen te zien. Er is minstens flinke overlap.
Dat klopt, maar ik had het niet over een shirt dat ik mooi vond. Gewoon een constatering dat er een nieuw shirt is. Daar zou een vrouw meer op ingaan dan een man, niet?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gaat wel erg autistisch met je mede-mannen om dan..![]()
Ook een man vind het over het algemeen wel leuk als je zegt dat je zijn shirt mooi vind hoor.
Toch weer 'alle vrouwen dit of dat'. Beetje jammer.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:30 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Klopt, we zijn geen aparte diersoort ofzo. Maar naast die overlap is er ook een verschil. Daar houd ik rekening mee. Kijk, een vrouw kwets je nu eenmaal sneller omdat ze emotioneler is.
Je kan tegen een man zeggen dat hij te dik is, en hij schudt dit gemakkelijker van zich af. Maar zeg dit eens tegen een vrouw, welke vrouw dan ook. 's Avonds staat ze voor de spiegel met jouw opmerking in haar hoofd.
Over het algemeen. Maar dan nog zie ik er meer in om het per individu te bekijken. Ken genoeg vrouwen die ook heel direct zijn en niets moeten hebben van slijmerig geneuzel.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:31 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik had het niet over een shirt dat ik mooi vond. Gewoon een constatering dat er een nieuw shirt is. Daar zou een vrouw meer op ingaan dan een man, niet?
Je hebt gelijk, ik moet het nuanceren. Ik typte "welke vrouw dan ook" maar dat is natuurlijk niet helemaal fair. Laten we het houden op de meerderheid.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toch weer 'alle vrouwen dit of dat'. Beetje jammer.
Da's niet per se omdat ze emotioneler is (alhoewel vrouwen wel emotioneler zijn), maar omdat ze (je praat hier natuurlijk over overlappende normaalverdelingen, maar goed) meer waarde hechten aan wat anderen van hen vinden. Als je tegen een man en een vrouw zegt dat ze kutwerk hebben afgeleverd, of in een lelijke auto rijden, zal de man daar weer heftiger op reageren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:30 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Klopt, we zijn geen aparte diersoort ofzo. Maar naast die overlap is er ook een verschil. Daar houd ik rekening mee. Kijk, een vrouw kwets je nu eenmaal sneller omdat ze emotioneler is.
Je kan tegen een man zeggen dat hij te dik is, en hij schudt dit gemakkelijker van zich af. Maar zeg dit eens tegen een vrouw, welke vrouw dan ook. 's Avonds staat ze voor de spiegel met jouw opmerking in haar hoofd.
Mee eens. En daarom houd ik wel een beetje rekening met wat ik zeg tegen de betreffende man/vrouw. Laat ik nu net iemand zijn die geen waarde hecht aan auto's, maar ik herken het 'kutwerk' verhaal wel. Dat zou ik erg vinden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Da's niet per se omdat ze emotioneler is (alhoewel vrouwen wel emotioneler zijn), maar omdat ze (je praat hier natuurlijk over overlappende normaalverdelingen, maar goed) meer waarde hechten aan wat anderen van hen vinden. Als je tegen een man en een vrouw zegt dat ze kutwerk hebben afgeleverd, of in een lelijke auto rijden, zal de man daar weer heftiger op reageren.
En hoe gaat het dan als je een vrouw treft die het geen lor interesseert wat je van haar shirt vindt? Pas je je benadering dan aan?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:33 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik moet het nuanceren. Ik typte "welke vrouw dan ook" maar dat is natuurlijk niet helemaal fair. Laten we het houden op de meerderheid.
Even over dit specifieke voorbeeld van een man/vrouw dik noemen. Wat denk je dat de rol van biologische aanleg hierin is in de reactie die het teweeg brengt, en in hoeverre speelt het mee dat in de huidige samenleving de waarde van vrouwen veelal gemeten wordt adhv hun uiterlijk, in veel mindere mate dan bij mannen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:30 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Sowieso interesseert het mij niet als iemand een nieuw shirt aanheeft. Dat betreft altijd een bekende, als ik het idee heb dat het haar niks interesseert dan houd ik ook mijn muil. Geen zin om kwaad bloed te zetten om niets.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe gaat het dan als je een vrouw treft die het geen lor interesseert wat je van haar shirt vindt? Pas je je benadering dan aan?
Ik vind dit altijd een van de moeilijkste onderwerpen in deze discussie. Want het staat je in Nederland volgens mij in principe vrij te dragen en te doen wat je wilt. Dat betekent echter niet dat het geen (sociale) consequenties heeft. Dit ga je nooit helemaal uit kunnen bannen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:22 schreef Arident het volgende:
[..]
Feministen willen juist dat vrouwen zich kunnen kleden/met hun eigen lichaam kunnen doen wat ze zelf willen zonder daarvoor veroordeeld te worden. (zoals uitgemaakt worden voor slet oid).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |