bedankt, ik voelde me al gekwetst.quote:Op maandag 10 november 2014 17:51 schreef Sharpdressedman het volgende:
Dankje - aangezien ik jullie verder allemaal heel lief vind heb ik even foutje hersteld met de afbeelding.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
jij ook bedankt mijn lieve zwarte piet hatende mede gamerquote:Op maandag 10 november 2014 17:53 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
bedankt, ik voelde me al gekwetst.
goed argumentquote:Op maandag 10 november 2014 17:53 schreef Nick-GizMo het volgende:
zwarte piet = zwarte piet. zwart dus
De bovenste link in jouw sig is dood trouwens.quote:Op maandag 10 november 2014 17:54 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
goed argumentik heb een hekel aan mensen die hem groen willen verven maar hem wel gewoon zwarte piet willen blijven noemen.
graag gedaan, maar voor wat precies?quote:Op maandag 10 november 2014 17:54 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
jij ook bedankt mijn lieve zwarte piet hatende mede gamer
weet niet eens wat daar staat, fok alleen nog maar op mn ipad. Maar bedankt voor de melding, zal het aanpassen.quote:Op maandag 10 november 2014 17:55 schreef deadprez het volgende:
[..]
De bovenste link in jouw sig is dood trouwens.
Jouw positieve insteek -quote:Op maandag 10 november 2014 17:56 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
graag gedaan, maar voor wat precies?
Whehe. Geen probleem.quote:Op maandag 10 november 2014 17:57 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
weet niet eens wat daar staat, fok alleen nog maar op mn ipad. Maar bedankt voor de melding, zal het aanpassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
graag, topic valt tot nu toe een beetje tegen.quote:Op maandag 10 november 2014 18:00 schreef Slaap_Zak het volgende:
Ah een zwarte pieten topic, mag ik hie rmijn racisme kwijt?
Katoenplukkersquote:Op maandag 10 november 2014 18:02 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
graag, topic valt tot nu toe een beetje tegen.
klittebandkop kende ik nog nietquote:Op maandag 10 november 2014 18:03 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Katoenplukkers
Klittebandkop
negers
wehehehe
Zo noem ik mezelfquote:Op maandag 10 november 2014 18:04 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
klittebandkop kende ik nog niet
quote:Op maandag 10 november 2014 18:03 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Katoenplukkers
Klittebandkop
negers
wehehehe
quote:Op maandag 10 november 2014 17:58 schreef Cliffy het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yeah right, Nederlands grootste tokkie (op de tokkies zelf na dan) Anouk is volgens mij zo'n beetje de grootste zp tegenstanderquote:Op maandag 10 november 2014 17:45 schreef HexHunter het volgende:
Leef en laat leven TS.
Of profileer jezelf tenminste niet als een tokkie.
De veranderingen zijn al in gang gezetquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:20 schreef GhpH het volgende:
Ik maak me er niet meer druk om, zelfs al zou er een volledig links kabinet komen, zwarte piet kunnen ze toch niet verbieden
het is op zijn minst dubieus (vraag neutrale buitenlanders maar naar hun mening) en je moet je ook wel kunnen voorstellen dat het kwetsend kan zijn. Bijna iedereen kent wel voorbeelden van kinderen die op straat een zwart iemand zien en roepen dat het zwarte piet is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Mensen die beweren dat zwarte Piet racisme is, weten heul niet wat racisme inhoudt.
Vooral jaquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:25 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
De veranderingen zijn al in gang gezetmede door alle dieptrieste racistische reacties van veel tokkies (dan ga je maar met de boot terug naar je eigen land
) durven veel mensen al niet meer te zeggen dat ze voor zwarte piet zijn.
je maakt zelf de associatie alquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:38 schreef GhpH het volgende:
[..]
Vooral jaAl moeten we weer leven in de NSB blazen ... ZP blijft.
Nu willen we eindelijk negers in ons land behouden, is het nog niet goed.
moet je wel de juiste letters kiezen want op sommige staat een zwarte sinterklaasquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:59 schreef mapima het volgende:
Ik ga zometeen baar de Hema toe om chocoladeletters met zwarte piet voor mijn gezin te kopen
Geen hyperbolen kunnen onderscheidenquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:40 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
je maakt zelf de associatie al
niet precies weten wat een hyperbool is en wanneer je die moet gebruikenquote:Op dinsdag 11 november 2014 12:02 schreef GhpH het volgende:
[..]
Geen hyperbolen kunnen onderscheiden
want vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor eensgezindenquote:Op dinsdag 11 november 2014 12:11 schreef Mortaxx het volgende:
Wel zo makkelijk. Is het direct duidelijk welke users ik een ban moet aansmeren
fok is geen openbare democratiequote:Op dinsdag 11 november 2014 12:15 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
want vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor eensgezinden
wel een beetje, maar het is vooral een verzameling autisten, werklozen en trolls.quote:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:21 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
wel een beetje, maar het is vooral een verzameling autisten, werklozen en trolls.
maar voordat je kan reageren op het forum, moet je je registreren, dus dan al niet openbaar en tijdens dat registreren aanvaard je een policyquote:
ok, dan niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
maar voordat je kan reageren op het forum, moet je je registreren, dus dan al niet openbaar en tijdens dat registreren aanvaard je een policy![]()
maw nee
Zo is het knul.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:15 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
want vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor eensgezinden
Van mij hoef je geen ban te krijgen: vrijheid van meningsuiting ten slotte, hoe abject en infaam je stelling ook is.quote:
dankquote:Op dinsdag 11 november 2014 12:31 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Van mij hoef je geen ban te krijgen: vrijheid van meningsuiting ten slotte, hoe abject en infaam je stelling ook is.
In deze situatie was het correct.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:09 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
niet precies weten wat een hyperbool is en wanneer je die moet gebruiken
Door de cultuur van het buitenland te verrijken vernietig je de inheemse cultuur.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:33 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
danknu kan ik blijven strijden voor deze cultuurverrijking.
hoe verrijk je hiermee de cultuur van het buitenland? En wat wordt er allemaal vernietigd behalve een bepaalde kleur schmink?quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:48 schreef GhpH het volgende:
[..]
Door de cultuur van het buitenland te verrijken vernietig je de inheemse cultuur.
Door de inheemse cultuur aan te passen naar de zin van de buitenlanders terwijl die daar niets over te zeggen hebben.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:54 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
hoe verrijk je hiermee de cultuur van het buitenland? En wat wordt er allemaal vernietigd behalve een bepaalde kleur schmink?
Dus je verrijkt de buitenlandse cultuur niet, wtf dat dan ook mag zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:12 schreef GhpH het volgende:
[..]
Door de inheemse cultuur aan te passen naar de zin van de buitenlanders terwijl die daar niets over te zeggen hebben.
Daarbij verniel je een deel van een kinderfeest door het op te vatten als racisme, terwijl het dat helemaal niet is.
Ik kan ook aantal redenen gaan verzinnen waarom de Islam racistisch is, en als die zo doorgaan, dan zal ik dat ook gaan doen. En dan zijn we eindelijk van de Islam af.
Je vernielt het door een aanpassing in een jarelange onschuldige traditie te brengen. Je zegt al zelf dat het maar een stom beetje schmink is... dus als jij dat als argument wil gebruiken voor jouw stelling ok... Maar dat laat ook zien dat men zich slechts aanstelt over een stom beetje schmink. Dat is dus ook al direct mijn antwoord op je tweede vraag. Het gaat dus over niks. Maar als we telkens onnodige aanpassingen moeten doen om het een minderheid naar hun zin te maken... aub zeg.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:19 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
Dus je verrijkt de buitenlandse cultuur niet, wtf dat dan ook mag zijn.
En hoe verniel je een kinderfeest precies als je alleen de kleur van de schmink aanpast? En jij kan als blanke bepalen of het kwetsend is voor zwarten?
Ik wens je wel succes met je kruistocht tegen de Islam, hoe eerder we van alle religies af zijn, hoe beter.
Kansloos ben je. Werkelijk waarquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:58 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Kansloos ben je. Werkelijk waar
goed onderbouwdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit leest is hek.
Veel mensen hebben juist steeds meer schijt aan jullie racisten-kaart. Noem mij maar een racist, I couldn't care lessquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:25 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
De veranderingen zijn al in gang gezetmede door alle dieptrieste racistische reacties van veel tokkies (dan ga je maar met de boot terug naar je eigen land
) durven veel mensen al niet meer te zeggen dat ze voor zwarte piet zijn.
Sinterklaas en Zwarte Piet is hét ultieme Nederlandse volksfeest. Dus wanneer dat verpest wordt door een stelletje zeikerds, gaat onze cultuur er inderdaad aan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:37 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
het is op zijn minst dubieus (vraag neutrale buitenlanders maar naar hun mening) en je moet je ook wel kunnen voorstellen dat het kwetsend kan zijn. Bijna iedereen kent wel voorbeelden van kinderen die op straat een zwart iemand zien en roepen dat het zwarte piet is.
Ik snap serieus niet waarom mensen zo fel en agressief kunnen reageren op zoiets als dit, alsof echt de Nederlandse cultuur eraan gaatals dit het boegbeeld van onze cultuur is dan is het wel heep triest gesteld met nederland.
Ontvang ook regelmatig boze berichtjes n.a.v. m'n avatar
Ik zeg DOEN!quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:59 schreef mapima het volgende:
Ik ga zometeen baar de Hema toe om chocoladeletters met zwarte piet voor mijn gezin te kopen
ik noem niemand een racist, vind alleen dat zwarte piet wel veranderd mag worden, maar daar had nog niemand een avatar voor gemaakt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:03 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Veel mensen hebben juist steeds meer schijt aan jullie racisten-kaart. Noem mij maar een racist, I couldn't care less
shiiiiitquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:14 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Sinterklaas en Zwarte Piet is hét ultieme Nederlandse volksfeest. Dus wanneer dat verpest wordt door een stelletje zeikerds, gaat onze cultuur er inderdaad aan.
De volgende stap wordt zeker de benoeming van het Suikerfeest tot officiële feestdag
Die argumentatie van het buitenland betekend voor mij ook helemaal niks. Amerikanen die ons beschuldigen van racisme wegens de Pietentraditie, terwijl bij henzelf pas nog 2 onschuldige donkere mannen zijn doodgeschoten door de witte politie. Beter concentreren zij zich maar eens op hun eigen racisme problematiek, in plaats van met het vingertje te wijzen naar landen die op dat gebied superieur aan hun zijn.
Maar als je zoveel aan te merken hebt op Nederland, en denkt dat het ergens anders beter is, emigreer dan lekker. Van mij hoef je niet te blijven hoor.
In bepaalde gevallen gaan die twee hand in hand.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:55 schreef Jungle_Jim het volgende:
Je maakt nog steeds niet duidelijk hoe het nou vernield wordt, een aanpassing is niet hetzelfde als een vernieling.
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Het is tamelijk racistisch om een Piet die zwart is, te willen dwingen om van huidskleur te veranderen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:20 schreef Jungle_Jim het volgende:
Maar de hele zwarte piet discussie heeft iig duidelijk laten zien dat er nog heel veel racisten in nederland zijn, getuige vooral de reacties op facebook, en nieuwssites.
Plsquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:27 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Het is tamelijk racistisch om een Piet die zwart is, te willen dwingen om van huidskleur te veranderen.
goed argumentquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:27 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Het is tamelijk racistisch om een Piet die zwart is, te willen dwingen om van huidskleur te veranderen.
Op het moment dat het je uitkomt zeker. ''Wij Marokkanen dit'' - ''Wij Afrikanen dat'' - ''Jullie Nederlanders zo''. Maar wanneer ze hun gelijk willen afdwingen is het ineens ''Wij zijn ook Nederlanders''.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:23 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
shiiiiitcultuur gaat er niet aan door aanpassing van schmink, in amerika is idd nog veel meer racisme en hoe kom je erbij dat ik 'zoveel' heb aan te merken op nederland?
ben overigens gewoon een nederlander.
Geniet nog maar van je blackfacefeestje zolang het kan.quote:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:30 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Op het moment dat het je uitkomt zeker. ''Wij Marokkanen dit'' - ''Wij Afrikanen dat'' - ''Jullie Nederlanders zo''. Maar wanneer ze hun gelijk willen afdwingen is het ineens ''Wij zijn ook Nederlanders''.
Waarom precies?quote:
sommige afrikanen zijn idd zo zwart als roetquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:35 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Zo zwart als roet is vast misplaatst hier
jij tilt deze discussie wel naar een hoger niveau met al je goede onderbouwingen. Chapeau!quote:
die roetvegen piet is idd een dom idee, meeste pieten zijn vrijwillige ouders die je dan meteen herkent. Maar met een andere, niet al te lichte, kleur schmink herken je ze ook niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:39 schreef tharealmb het volgende:
Wat ik me altijd afvraag:
Als we nu afspreken dat zwarte piet zwart is door de roet, en dit in het sinterklaasjournaal-openingsthema meenemen. Is men dan nog steeds tegen?? Dan leer je kinderen het hoe en waarom...
Zelf ben ik niet tegen verandering, maar juist de zwarte schmink maakt vaak onherkenbaar in mijn mening, omdat blank-donker de gezichtscontouren minder duidelijk maakt, en dus sneller onherkenbaar. Rood/paars etc herken ik zo mijn vader, maar mijn vader verkleed als zwarte piet zie ik het zelf niet eens dat hij het is.
Misschien van onze gekleurde medemens een witte piet maken? dan is dat contrast ook heel groot
Nou ja, daar ben ik het dus niet mee eens. een felrood of felgroen herken ik zeker wel. Dat is eigenlijk mijn enige punt... Verder zal de kleur mij een worst wezen. Het gaat om de kinderen. Zolang die niets doorhebben maakt de kleur geen reet uit. Maar ik denk dat de kinderen dan wel mensen herkennen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:41 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
die roetvegen piet is idd een dom idee, meeste pieten zijn vrijwillige ouders die je dan meteen herkent. Maar met een andere, niet al te lichte, kleur schmink herken je ze ook niet.
ik geloof niet dat kinderen met rode of groene schmink hun ouders zouden herkennen hoor. Ik zou mijn ouders nu ook met zwarte schmink op herkennen, vroeger had ik niks door (hoewel ik er op die manier wel achter kwam uiteindelijk, zei tegen mn ma dat er een zwarte piet was die op haar leek en toen is het mij verteld). Maar misschien wel een idee om dat uit te testen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:43 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Nou ja, daar ben ik het dus niet mee eens. een felrood of felgroen herken ik zeker wel. Dat is eigenlijk mijn enige punt... Verder zal de kleur mij een worst wezen. Het gaat om de kinderen. Zolang die niets doorhebben maakt de kleur geen reet uit. Maar ik denk dat de kinderen dan wel mensen herkennen.
Daar gaan veel tegenstanders ook aan voorbij. Zelf roepen: "het is voor de kinderen", maar vervolgens boos als er een stroopwafelpiet komt... Als de kinderen dat prima vinden, who cares!?
En bedoelde meer dat we zeggen dat piet zwart is van de roet, en hem zo laten als nu (minus de oorbellen, gouden ringen etc. Goud is zoooo 1990).
Haatzaaiers zie ik voornamelijk bij het pro-Piet-kamp eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:52 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Meehelpen met de haatzaaiers om ons land verder naar de filistijnen te helpen. Ernstig.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:37 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
jij tilt deze discussie wel naar een hoger niveau met al je goede onderbouwingen. Chapeau!
Post nog wat leuke plaatjes
Want de kleur van een fictief verzonnen persoon waarmee we kinderen voor de gek houden, houd "nederland" in stand? please tell me how....quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:52 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Meehelpen met de haatzaaiers om ons land verder naar de filistijnen te helpen. Ernstig.
Alle alternatieve Pieten zijn een dom idee. Snap je het nu eindelijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:41 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
die roetvegen piet is idd een dom idee
ja man, de kleur van de schmink aanpassen zorgt ervoor dat het hele land naar de klote gaatquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:52 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
De kinderen vinden het niet prima.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:43 schreef tharealmb het volgende:
Daar gaan veel tegenstanders ook aan voorbij. Zelf roepen: "het is voor de kinderen", maar vervolgens boos als er een stroopwafelpiet komt... Als de kinderen dat prima vinden, who cares!?
ooh, nu ik snap het inderdaad. Jouw onderbouwingen hebben mij daarbij geholpen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:55 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Alle alternatieve Pieten zijn een dom idee. Snap je het nu eindelijk.
Het gaat om het feit dat die mensen die zogenaamd ''tegen racisme'' zijn, juist racisme aanwakkeren. De segregatie tussen blank en zwart is lang niet zo groot geweest als nu. Allemaal wegens dat gezeur van die Quinsy Gario.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:54 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Want de kleur van een fictief verzonnen persoon waarmee we kinderen voor de gek houden, houd "nederland" in stand? please tell me how....
Zolang de kids niks doorhebben, who the fuck cares.
haha die moeder in dat eerste filmpjequote:Op dinsdag 11 november 2014 15:59 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
De kinderen vinden het niet prima.
Beter een Drama Piet dan een Zeur Piet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:57 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
ja man, de kleur van de schmink aanpassen zorgt ervoor dat het hele land naar de klote gaatals jij een piet zou zijn dan was je de dramapiet.
Mooi zo.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:59 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
ooh, nu ik snap het inderdaad. Jouw onderbouwingen hebben mij daarbij geholpen.
de discussie laat mooi zien hoeveel (onderhuids) racisme er nog in nederland is. Niet leuk om te zien, wel goed om aan de kaak te stellen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:01 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat die mensen die zogenaamd ''tegen racisme'' zijn, juist racisme aanwakkeren. De segregatie tussen blank en zwart is lang niet zo groot geweest als nu. Allemaal wegens dat gezeur van die Quinsy Gario.
Moet je blij mee wezen.
Gario is een randdebiel inderdaad.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:04 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
de discussie laat mooi zien hoeveel (onderhuids) racisme er nog in nederland is. Niet leuk om te zien, wel goed om aan de kaak te stellen.
Die quincy is trouwens zelf ook een gigantische racist, goed dat hij niet meer bij de organisatie zit.
kutuser idd. Reageert alleen maar zonder onderbouwingen en domme plaatjes en smileys en heeft nergens een goed antwoord op. Ik stem voor een ban.quote:
Je UI is inderdaad heel kut. Verder weet ik niet hoe jij post enzo, maar je UI is gewoon kut.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:11 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
kutuser idd. Reageert alleen maar zonder onderbouwingen en domme plaatjes en smileys en heeft nergens een goed antwoord op. Ik stem voor een ban.
okquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:12 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je UI is inderdaad heel kut. Verder weet ik niet hoe jij post enzo, maar je UI is gewoon kut.
Zo zijn er ook genoeg voorbeelden te vinden van pro-Piet-volk dat te achterlijk voor woorden is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:37 schreef Pedro-Noir het volgende:
Zie hier het soort mensen dat tegen Zwarte Piet is:
Het lage niveau is ronduit stuitend!
Dat onderhuids racisme heeft me nog wel het meeste verbaasd. Ik wist niet dat er zoveel mensen in Nederland wonen die vinden dat blanken meer rechten hebben dan niet blanken vanwege hun huidskleur.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:04 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
de discussie laat mooi zien hoeveel (onderhuids) racisme er nog in nederland is. Niet leuk om te zien, wel goed om aan de kaak te stellen.
Die quincy is trouwens zelf ook een gigantische racist, goed dat hij niet meer bij de organisatie zit.
Je kunt veel roepen zonder bewijs.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zo zijn er ook genoeg voorbeelden te vinden van pro-Piet-volk dat te achterlijk voor woorden is.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zo zijn er ook genoeg voorbeelden te vinden van pro-Piet-volk dat te achterlijk voor woorden is.
Oh sorry, ik dacht dat dat in dit geval niet nodig zou zijn. Je hebt toch zelf ook wel gezien wat voor uitspraken sommigen doen op sites als Facebook?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:44 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Je kunt veel roepen zonder bewijs.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:45 schreef speknek het volgende:
Jungle_Jim.
Die ik-ben-geen-racist-maar fokkers.
Post dan ook even wat eraan vooraf ging:quote:
Je puntquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:45 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat dat in dit geval niet nodig zou zijn. Je hebt toch zelf ook wel gezien wat voor uitspraken sommigen doen op sites als Facebook?
Dat bij beide kampen nogal wat mongolen te vinden zijn.quote:
Oh dan is het niet erg dat die gast zich zo misdraagt inderdaad.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:50 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Post dan ook even wat eraan vooraf ging:
Weer een stel domme anti Zwarte Piet demonstranten.
Nee ok domme mensen mag je slaan inderdaadquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:50 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Post dan ook even wat eraan vooraf ging:
Weer een stel domme anti Zwarte Piet demonstranten.
We hoeven het helemaal niet te hebben over Zwarte Piet. Ik ben van mening: Aanpassen of wegwezen!quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:51 schreef Pharkus het volgende:
En dan kunnen we het hebben over zwarte piet.
Dat zeg ik niet. Maar er wordt dan zo'n filmpje gepost dat pretendeert dat de zwarte bevolking wederom het ''slachtoffer'' is, terwijl de voorgaande beelden showen hoe racistisch ze zelf zijn. ''Jullie witte zijn racisten''. Ik zou zeggen, kijk ook eens naar jezelf mevrouw.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:53 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh dan is het niet erg dat die gast zich zo misdraagt inderdaad.
Volgens mij wordt er gezegd dat Pownews racistisch is. Daar hebben ze ook wel een beetje gelijk in vind ik.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:56 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar er wordt dan zo'n filmpje gepost dat pretendeert dat de zwarte bevolking wederom het ''slachtoffer'' is, terwijl de voorgaande beelden showen hoe racistisch ze zelf zijn. ''Jullie witte zijn racisten''.
Nee ze zegt dat de witte mensen de pest van de wereld zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:56 schreef deadprez het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er gezegd dat Pownews racistisch is. Daar hebben ze ook wel een beetje gelijk in vind ik.
Dat heb ik gemist dan, heb het filmpje ook niet heel goed bekeken eerlijk gezegd. Dat is natuurlijk wel een compleet achterlijke uitspraak.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:59 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Nee ze zegt dat de witte mensen de pest van de wereld zijn.
typisch weer hoe gemakkelijk er wordt genuanceerd voor de minderheidsgroepen. De eeuwige slachtoffertjes.
Ze beweerd zelfs dat wij Nederlanders de indianen hebben uitgeroeid. Duidelijk niet wetende waar ze het over heeft.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:00 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan, heb het filmpje ook niet heel goed bekeken eerlijk gezegd. Dat is natuurlijk wel een compleet achterlijke uitspraak.
Ik heb het filmpje nu even fatsoenlijk gekeken, maar ze bedoelt daar niet specifiek de Nederlanders mee hoor. Ik erger me sowieso meer aan die opmerkingen over "volksverraders" aan het einde van het filmpje.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:03 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Ze beweerd zelfs dat wij Nederlanders de indianen hebben uitgeroeid. Duidelijk niet wetende waar ze het over heeft.
Nee, nog erger. Blanken over de hele wereld zijn volgens haar per definitie racist. Alleen al om het feit dat ze blank zijn. Hoe racistisch is dat.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje nu even fatsoenlijk gekeken, maar ze bedoelt daar niet specifiek de Nederlanders mee hoor. Ik erger me sowieso meer aan die opmerkingen over "volksverraders" aan het einde van het filmpje.
Het is heel simpel. Nederland accepteert geen kleurpieten. Nu niet en nooit niet. De Zeur pieten hebben deze strijd kennelijk al eens eerder verloren in het begin van de 90'er jaren. Piet blijft zwartquote:Op dinsdag 11 november 2014 17:10 schreef tharealmb het volgende:
Kinderen worden ook helemaal geen woorden in de mond gelegd in de filmpjes. Doe er een leuk verhaaltje bij en dan denk ik dat het ze echt niet boeit. Daarnaast hoef je niet alles meteen te vervangen. Kan prima naast elkaar (deel zwart, deel gekleurd).
dat eerste meisje huilt al voor de video begint, en de 2e moeder legt het er wel heel dik bovenop. vooral dat DANKJEWEL van de cameravrouw ligt er lekker dik bovenop haha.
ne dit overtuigd mij nog niet tot het proi-pieten kamp. (maar ook niet naar het anti-piet kamp)
dat mens is idd niet helemaal goed bij haar hoofd met "jullie hebben ook de indianen uitgeroeid". Maar pownews laat natuurlijk ook alleen maar zien wat zij willen, als iemand ze goed te woord staat dan zullen ze het niet uitzenden, ze pikken altijd de idioten eruit.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:12 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Nee, nog erger. Blanken over de hele wereld zijn volgens haar per definitie racist. Alleen al om het feit dat ze blank zijn. Hoe racistisch is dat.
eens met het eerste deel. Wat het aanpakken van racisme betreft moet je ergens beginnen, zwarte piet is daar wmbt een goed onderwerp voor.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:51 schreef Pharkus het volgende:
not this shit again.
Wel jammer dat de huidige generatie zo goed geïntegreerd is dat ze volkssport nr.1, zeiken om niks, gecultiveerd hebben.
Een ander bijkomstig negatief effect is dat er een inflatie ontstaat van het begrip racisme door deze discussie. Als zwarte piet nu het laatste beetje racisme was wat onze samenleving ontwrichtte dan zou ik de ophef snappen. Helaas leven we nog in een samenleving waar een conducteur nog dagelijks 'kk rasies' naar zijn hoofd geslingerd krijgt als hij een kaartje controleert. Waarbij dit voorbeeld exemplarisch is voor a) omgekeerd racistisch denken (de man die mij controleert is blank, dus racist) en b) de inflatie van het begrip racisme nog meer aanwakkert.
Volgens mij kunnen we die pieten discussie veel beter een paar jaar laten rusten en ons focussen op de wortels van het hedendaags racisme en discriminatie. Het kerndoel zou moeten zijn het wegnemen van de vooroordelen van de verschillende bevolkingsgroepen jegens elkaar. Iedere groep zou vanuit zichzelf hun stinkende best moeten doen om de beeldvorming van de groep om te buigen. Niet door de misstanden te verbloemen, daar prikt iedereen doorheen, een stinkende wond wordt echt niet beter van een prachtige pleister. Men moet de misstanden te benoemen en aanpakken. Zodra vooroordeel bevestigende elementen die de hoofdoorzaak zijn voor racisme en discriminatie zijn verdwenen zal ook het racisme en discriminatie afnemen.
En dan kunnen we het hebben over zwarte piet.
Hier zijn anders hele fatsoenlijke donkere mensen aan het woord over de discussie:quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:26 schreef Jungle_Jim het volgende:
Maar pownews laat natuurlijk ook alleen maar zien wat zij willen, als iemand ze goed te woord staat dan zullen ze het niet uitzenden, ze pikken altijd de idioten eruit.
als ze het eens zijn met de stelling van pownews dan laten ze die natuurlijk wel zien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:30 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Hier zijn anders hele fatsoenlijke donkere mensen aan het woord over de discussie:
Die protestmakers waren inderdaad züm kotzenquote:Op dinsdag 11 november 2014 17:32 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
als ze het eens zijn met de stelling van pownews dan laten ze die natuurlijk wel zien.
Misselijkmakend vond ik hun reportage over de mensen die een stil protest hielden op de dam.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:45 schreef speknek het volgende:
Jungle_Jim.
Die ik-ben-geen-racist-maar fokkers.
Zwarte racisten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:37 schreef Pedro-Noir het volgende:
Zie hier het soort mensen dat tegen Zwarte Piet is:
Het lage niveau is ronduit stuitend!
quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
fok is geen openbare democratie
[/quote}[quote]Op maandag 10 november 2014 17:58 schreef Cliffy het volgende:
[ afbeelding ]OpkankerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
Hier heb je wat aandacht racist.quote:Op maandag 10 november 2014 17:53 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
bedankt, ik voelde me al gekwetst.
FB / ICONS?!?quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:16 schreef Jungle_Jim het volgende:
zwarte pieten icoon naast mn avatar
Als het je niet aanstaat zeg je toch gewoon je account opquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:16 schreef Jungle_Jim het volgende:
zwarte pieten icoon naast mn avatar
quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:31 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Als het je niet aanstaat zeg je toch gewoon je account op
Het enige dat sneu is is het gezeur om de zwarte huid van een sprookjesfiguur. Dat is sneu, en niets anders.quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:38 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
ik ben gelukkig niet zo fijngevoelig. dit is bovendien zo sneu dat het lachwekkend is.
het gros van de reacties daarop is nog veel sneuer (en lachwekkender).quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:39 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Het enige dat sneu is is het gezeur om de zwarte huid van een sprookjesfiguur. Dat is sneu, en niets anders.
Jouw avatar.quote:Op maandag 10 november 2014 17:51 schreef Sharpdressedman het volgende:
Dankje - aangezien ik jullie verder allemaal heel lief vind heb ik even foutje hersteld met de afbeelding.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een soort kabinet van Joop den Uyl en Marcus Bakker.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:20 schreef GhpH het volgende:
Ik maak me er niet meer druk om, zelfs al zou er een volledig links kabinet komen, zwarte piet kunnen ze toch niet verbieden
nee, liever aan de werkloze rechtse tokkies.quote:Op vrijdag 14 november 2014 12:26 schreef Infection het volgende:
Zijn vaak werkloze linkse huppelkutten. Geen aandacht aan dat soort mensen schenken.
Wat de.... jij hebt je plannetje al doordacht zo te zien..quote:Op vrijdag 14 november 2014 12:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Een soort kabinet van Joop den Uyl en Marcus Bakker.
![]()
Sinterklaas wordt dan vervangen door Karl Marx die met Engels en Lenin door de straten rijdt in een Trabant en Marx klimt door de schoorstenen om iedereen van cadeaus te voorzien, maar je moet wel 's avonds je schoentje klaar zetten en de Internationale zingen.\
Ik ben voor.![]()
Amsterdam, het Damplein,
Er wandelen mensen langs vlaggen en vaandels,
Waar Lenin en Marx ... op een voetstuk staan.
En iedereen werkt, hamers en sikkels,
terwijl in paradepas de wacht wordt gewisseld
Nederland socialistisch
We hebben het bereikt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |