Oh sorry, ik dacht dat dat in dit geval niet nodig zou zijn. Je hebt toch zelf ook wel gezien wat voor uitspraken sommigen doen op sites als Facebook?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:44 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Je kunt veel roepen zonder bewijs.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:45 schreef speknek het volgende:
Jungle_Jim.
Die ik-ben-geen-racist-maar fokkers.
Post dan ook even wat eraan vooraf ging:quote:
Je puntquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:45 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat dat in dit geval niet nodig zou zijn. Je hebt toch zelf ook wel gezien wat voor uitspraken sommigen doen op sites als Facebook?
Dat bij beide kampen nogal wat mongolen te vinden zijn.quote:
Oh dan is het niet erg dat die gast zich zo misdraagt inderdaad.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:50 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Post dan ook even wat eraan vooraf ging:
Weer een stel domme anti Zwarte Piet demonstranten.
Nee ok domme mensen mag je slaan inderdaadquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:50 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Post dan ook even wat eraan vooraf ging:
Weer een stel domme anti Zwarte Piet demonstranten.
We hoeven het helemaal niet te hebben over Zwarte Piet. Ik ben van mening: Aanpassen of wegwezen!quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:51 schreef Pharkus het volgende:
En dan kunnen we het hebben over zwarte piet.
Dat zeg ik niet. Maar er wordt dan zo'n filmpje gepost dat pretendeert dat de zwarte bevolking wederom het ''slachtoffer'' is, terwijl de voorgaande beelden showen hoe racistisch ze zelf zijn. ''Jullie witte zijn racisten''. Ik zou zeggen, kijk ook eens naar jezelf mevrouw.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:53 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh dan is het niet erg dat die gast zich zo misdraagt inderdaad.
Volgens mij wordt er gezegd dat Pownews racistisch is. Daar hebben ze ook wel een beetje gelijk in vind ik.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:56 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar er wordt dan zo'n filmpje gepost dat pretendeert dat de zwarte bevolking wederom het ''slachtoffer'' is, terwijl de voorgaande beelden showen hoe racistisch ze zelf zijn. ''Jullie witte zijn racisten''.
Nee ze zegt dat de witte mensen de pest van de wereld zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:56 schreef deadprez het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er gezegd dat Pownews racistisch is. Daar hebben ze ook wel een beetje gelijk in vind ik.
Dat heb ik gemist dan, heb het filmpje ook niet heel goed bekeken eerlijk gezegd. Dat is natuurlijk wel een compleet achterlijke uitspraak.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:59 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Nee ze zegt dat de witte mensen de pest van de wereld zijn.
typisch weer hoe gemakkelijk er wordt genuanceerd voor de minderheidsgroepen. De eeuwige slachtoffertjes.
Ze beweerd zelfs dat wij Nederlanders de indianen hebben uitgeroeid. Duidelijk niet wetende waar ze het over heeft.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:00 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan, heb het filmpje ook niet heel goed bekeken eerlijk gezegd. Dat is natuurlijk wel een compleet achterlijke uitspraak.
Ik heb het filmpje nu even fatsoenlijk gekeken, maar ze bedoelt daar niet specifiek de Nederlanders mee hoor. Ik erger me sowieso meer aan die opmerkingen over "volksverraders" aan het einde van het filmpje.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:03 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Ze beweerd zelfs dat wij Nederlanders de indianen hebben uitgeroeid. Duidelijk niet wetende waar ze het over heeft.
Nee, nog erger. Blanken over de hele wereld zijn volgens haar per definitie racist. Alleen al om het feit dat ze blank zijn. Hoe racistisch is dat.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje nu even fatsoenlijk gekeken, maar ze bedoelt daar niet specifiek de Nederlanders mee hoor. Ik erger me sowieso meer aan die opmerkingen over "volksverraders" aan het einde van het filmpje.
Het is heel simpel. Nederland accepteert geen kleurpieten. Nu niet en nooit niet. De Zeur pieten hebben deze strijd kennelijk al eens eerder verloren in het begin van de 90'er jaren. Piet blijft zwartquote:Op dinsdag 11 november 2014 17:10 schreef tharealmb het volgende:
Kinderen worden ook helemaal geen woorden in de mond gelegd in de filmpjes. Doe er een leuk verhaaltje bij en dan denk ik dat het ze echt niet boeit. Daarnaast hoef je niet alles meteen te vervangen. Kan prima naast elkaar (deel zwart, deel gekleurd).
dat eerste meisje huilt al voor de video begint, en de 2e moeder legt het er wel heel dik bovenop. vooral dat DANKJEWEL van de cameravrouw ligt er lekker dik bovenop haha.
ne dit overtuigd mij nog niet tot het proi-pieten kamp. (maar ook niet naar het anti-piet kamp)
dat mens is idd niet helemaal goed bij haar hoofd met "jullie hebben ook de indianen uitgeroeid". Maar pownews laat natuurlijk ook alleen maar zien wat zij willen, als iemand ze goed te woord staat dan zullen ze het niet uitzenden, ze pikken altijd de idioten eruit.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:12 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Nee, nog erger. Blanken over de hele wereld zijn volgens haar per definitie racist. Alleen al om het feit dat ze blank zijn. Hoe racistisch is dat.
eens met het eerste deel. Wat het aanpakken van racisme betreft moet je ergens beginnen, zwarte piet is daar wmbt een goed onderwerp voor.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:51 schreef Pharkus het volgende:
not this shit again.
Wel jammer dat de huidige generatie zo goed geïntegreerd is dat ze volkssport nr.1, zeiken om niks, gecultiveerd hebben.
Een ander bijkomstig negatief effect is dat er een inflatie ontstaat van het begrip racisme door deze discussie. Als zwarte piet nu het laatste beetje racisme was wat onze samenleving ontwrichtte dan zou ik de ophef snappen. Helaas leven we nog in een samenleving waar een conducteur nog dagelijks 'kk rasies' naar zijn hoofd geslingerd krijgt als hij een kaartje controleert. Waarbij dit voorbeeld exemplarisch is voor a) omgekeerd racistisch denken (de man die mij controleert is blank, dus racist) en b) de inflatie van het begrip racisme nog meer aanwakkert.
Volgens mij kunnen we die pieten discussie veel beter een paar jaar laten rusten en ons focussen op de wortels van het hedendaags racisme en discriminatie. Het kerndoel zou moeten zijn het wegnemen van de vooroordelen van de verschillende bevolkingsgroepen jegens elkaar. Iedere groep zou vanuit zichzelf hun stinkende best moeten doen om de beeldvorming van de groep om te buigen. Niet door de misstanden te verbloemen, daar prikt iedereen doorheen, een stinkende wond wordt echt niet beter van een prachtige pleister. Men moet de misstanden te benoemen en aanpakken. Zodra vooroordeel bevestigende elementen die de hoofdoorzaak zijn voor racisme en discriminatie zijn verdwenen zal ook het racisme en discriminatie afnemen.
En dan kunnen we het hebben over zwarte piet.
Hier zijn anders hele fatsoenlijke donkere mensen aan het woord over de discussie:quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:26 schreef Jungle_Jim het volgende:
Maar pownews laat natuurlijk ook alleen maar zien wat zij willen, als iemand ze goed te woord staat dan zullen ze het niet uitzenden, ze pikken altijd de idioten eruit.
als ze het eens zijn met de stelling van pownews dan laten ze die natuurlijk wel zien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:30 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Hier zijn anders hele fatsoenlijke donkere mensen aan het woord over de discussie:
Die protestmakers waren inderdaad züm kotzenquote:Op dinsdag 11 november 2014 17:32 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
als ze het eens zijn met de stelling van pownews dan laten ze die natuurlijk wel zien.
Misselijkmakend vond ik hun reportage over de mensen die een stil protest hielden op de dam.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:45 schreef speknek het volgende:
Jungle_Jim.
Die ik-ben-geen-racist-maar fokkers.
Zwarte racisten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:37 schreef Pedro-Noir het volgende:
Zie hier het soort mensen dat tegen Zwarte Piet is:
Het lage niveau is ronduit stuitend!
quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
fok is geen openbare democratie
[/quote}[quote]Op maandag 10 november 2014 17:58 schreef Cliffy het volgende:
[ afbeelding ]OpkankerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |