Illegaal vuurwerk is vooral vóór 31 december een probleem. Op oudjaarsdag/nacht is het vooral het legale vuurwerk dat voor problemen zorgt. Er valt totaal geen controle uit te voeren op wat legaal is en wat niet en dus kun je het maar beter helemaal verbieden.quote:Op maandag 10 november 2014 11:49 schreef gianni61 het volgende:
je geeft het zelf al aan: het illegale vuurwerk is het grootste deel van het probleem.
dat is al verboden, dus ook al je het legale vuurwerk verbiedt zal hier geen verbetering in komen.
Ze moeten de knallen nog groter maken en de lontjes nog korter en het liefst een beetje onvoorspelbaar. Dan lost het probleem vanzelf op.quote:Op maandag 10 november 2014 11:49 schreef gianni61 het volgende:
je geeft het zelf al aan: het illegale vuurwerk is het grootste deel van het probleem.
dat is al verboden, dus ook al je het legale vuurwerk verbiedt zal hier geen verbetering in komen.
Voor welke problemen zorgt legaal vuurwerk dan precies? Wat overlast?quote:Op maandag 10 november 2014 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Illegaal vuurwerk is vooral vóór 31 december een probleem. Op oudjaarsdag/nacht is het vooral het legale vuurwerk dat voor problemen zorgt. Er valt totaal geen controle uit te voeren op wat legaal is en wat niet en dus kun je het maar beter helemaal verbieden.
en dan gratis uitdelen aan zogenaamde voetbalsupporters en dergelijkequote:Op maandag 10 november 2014 11:52 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ze moeten de knallen nog groter maken en de lontjes nog korter en het liefst een beetje onvoorspelbaar. Dan lost het probleem vanzelf op.
Ik ook, maar deze mag van mij bovenaan de lijst.quote:Op maandag 10 november 2014 11:53 schreef HeatWave het volgende:
Ook al snap ik je argumenten, deel ze zelfs deels, maar toch begin ik een beetje verbodsmoe te worden in NL.
tijdens de oudjaarsdag/nacht heb ik totaal geen problemen met vuurwerk en mag iedereen van mij knallen zoveel die maar wiltquote:Op maandag 10 november 2014 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Illegaal vuurwerk is vooral vóór 31 december een probleem. Op oudjaarsdag/nacht is het vooral het legale vuurwerk dat voor problemen zorgt. Er valt totaal geen controle uit te voeren op wat legaal is en wat niet en dus kun je het maar beter helemaal verbieden.
Gewoon negeren joh, laat ze lekker de vinkentering krijgen.quote:Op maandag 10 november 2014 11:54 schreef nietzman het volgende:
EERST ONZE PIET EN NU ONS VUURWERK?!
Dit is hoe mijn auto er afgelopen 1 januari uitzag:quote:Op maandag 10 november 2014 11:58 schreef RingBewoner het volgende:
Ik moet overigens wel toegeven dat ik ook behoorlijk moe word van knallen die je vanaf half november al hoort van (bijna altijd) illegaal vuurwerk. Ook vind ik dat mensen een dag later verantwoording moeten nemen en een deel van de troep moeten opruimen want ik heb buren die elk jaar een enorme Chinese rol kopen maar een dag later even vegen en opruimen is er niet bij, ronduit asociaal.
Dat is gewoon asociaal. Maar waarom quote je mij daarvoor?quote:Op maandag 10 november 2014 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit is hoe mijn auto er afgelopen 1 januari uitzag:
[ afbeelding ]
1800 euro schade. Legaal vuurwerk. Niemand had uiteraard iets gezien en niemand heeft ook maar iets opgeruimd.
Voor mij was de lol er toen wel af.
Is ook wel een beetje dom om hem in de wijk te laten staanquote:Op maandag 10 november 2014 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1800 euro schade. Legaal vuurwerk. Niemand had uiteraard iets gezien en niemand heeft ook maar iets opgeruimd.
Dat weet ik niet.quote:Op maandag 10 november 2014 12:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat is gewoon asociaal. Maar waarom quote je mij daarvoor?
Dat is echt een kromme redenatie.quote:Op maandag 10 november 2014 12:17 schreef hoas het volgende:
[..]
Is ook wel een beetje dom om hem in de wijk te laten staan
....srsly....quote:Op maandag 10 november 2014 12:17 schreef hoas het volgende:
[..]
Is ook wel een beetje dom om hem in de wijk te laten staan
Carbidis sinds vorig jaar hier verboden, ook buiten de bebouwde komquote:Op maandag 10 november 2014 12:05 schreef Snowballed het volgende:
Slechte poll...
Ik wil niet knallen.. maar als een ander dat wel wil, vind ik het prima..
Lekker alles verbieden... zodat we enkel nog netjes in het gelid oud kunnen worden ofzo..?
Btw het is hier een lekker sociaal gebeuren.. vuurtje.. carbidbussen.. babbeltje met het dorp.. is altijd gezellig..
Een ander iets gunnen waar men zelf niets mee heeft, kan niet meer tegenwoordig he..
kolere zeg.. je zal maar een softtop cabrio hebben...quote:Op maandag 10 november 2014 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Krom maar wel slimquote:Op maandag 10 november 2014 12:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat is echt een kromme redenatie.
Ik denk dat er veel meer mensen en dieren last van hebben, dan dat er mensen zijn die er plezier aan beleven. Mijn hond heeft er godzijdank geen last van, maar ik ken honden die wekenlang compleet over de zeik zijn, omdat mongolen willen knallen.quote:Op maandag 10 november 2014 12:05 schreef Snowballed het volgende:
Een ander iets gunnen waar men zelf niets mee heeft, kan niet meer tegenwoordig he..
En terecht. Pauperbak!quote:Op maandag 10 november 2014 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Absoluut niet. Dat zou betekenen dat het zijn eigen schuld is dat hij de auto niet heeft verplaatst terwijl het in Nederland normaal is dat je van andermans spullen afblijft.quote:
Aan de bedragen die er jaarlijks aan vuurwerk worden uitgegeven (particulier), denk ik toch dat de meerderheid de mogelijkheid wil behouden om vuurwerk af te steken.quote:Op maandag 10 november 2014 12:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel meer mensen en dieren last van hebben, dan dat er mensen zijn die er plezier aan beleven. Mijn hond heeft er godzijdank geen last van, maar ik ken honden die wekenlang compleet over de zeik zijn, omdat mongolen willen knallen.
Bovendien is het enorm slecht voor het milieu.
Wie gaat het betalen dan? Juistquote:Op maandag 10 november 2014 12:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Absoluut niet. Dat zou betekenen dat het zijn eigen schuld is dat hij de auto niet heeft verplaatst terwijl het in Nederland normaal is dat je van andermans spullen afblijft.
Zoek eens op you tube vuurwerk kopen in polen.quote:Op maandag 10 november 2014 12:25 schreef Loveless85 het volgende:
Laten ze eerst de huidige regelgeving maar eens gaan handhaven. Meer verbieden lost niks op, >95% van de overlast/misbruik komt door illegaal vuurwerk of illegaal gebruik van legaal vuurwerk.
Waar slaat die redenatie op. Je moet gewoon andermans eigendom niet vernielen en dat is wat hier gebeurd is. Je moet toch, ook met oud en nieuw, gewoon je auto kunnen laten staan?!?!quote:
Je gaat je gang maar, ik zet hem gewoon weg.quote:Op maandag 10 november 2014 12:27 schreef RingBewoner het volgende:[/b]
[..]
Waar slaat die redenatie op. Je moet gewoon andermans eigendom niet vernielen en dat is wat hier gebeurd is. Je moet toch, ook met oud en nieuw, gewoon je auto kunnen laten staan?!?!
En zeg het tevens tegen de postbedrijven die hun brievenbussen afsluiten.quote:Op maandag 10 november 2014 12:29 schreef hoas het volgende:
[..]
Je gaat je gang maar, ik zet hem gewoon weg.
quote:Op maandag 10 november 2014 12:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je moeder vindt em wel lekker rijden.
Was het eerste jaar dat ik hier woonde. Schijnt altijd rustig te zijn in mijn straat, maar nu waren er dus een groepje aidsmongolen die het nodig vonden om precies bij mij voor de deur vuurwerk in de put en op mijn auto te gooien. Voorkom je echt niet door hem te verplaatsen.quote:Op maandag 10 november 2014 12:29 schreef hoas het volgende:
[..]
Je gaat je gang maar, ik zet hem gewoon weg.
Oh ja, men gooit ook weleens een baksteen door een autoruit, of trapt een spiegel er af. Bakstenen en schoenen ook maar verbieden omdat een stel tokkies het misbruikt om vernielingen mee te plegen?quote:Op maandag 10 november 2014 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Totaal niet te vergelijken. Enig idee hoeveel schade er jaarlijks is door vuurwerk?quote:Op maandag 10 november 2014 12:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh ja, men gooit ook weleens een baksteen door een autoruit, of trapt een spiegel er af. Bakstenen en schoenen ook maar verbieden omdat een stel tokkies het misbruikt om vernielingen mee te plegen?
Ongetwijfeld bakken met geld, dat betwist ik zeer zeker niet. Punt is alleen dat het nu schijnbaar al niet te handhaven is / men het niet wil handhaven. Dan kan je het wel helemaal verbieden, maar dan is het niet ineens wél te handhaven. Plus gaan waarschijnlijk alleen maar meer mensen hun heil dan zoeken in illegaal vuurwerk, want dat is nog steeds kinderlijk eenvoudig te krijgen/halen.quote:Op maandag 10 november 2014 12:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Totaal niet te vergelijken. Enig idee hoeveel schade er jaarlijks is door vuurwerk?
...dat betekent miljoenen schade, miljoenen mensen & dieren die overlast ondervinden, milieugedoe en gezeik....voor 20% van de huishoudens die persé willen vasthouden aan de traditie om vuurwerk af te steken.quote:Uit cijfers van TNS NIPO blijkt dat maar 20% van de
huishoudens vuurwerk aanschaft. Er is een dalende trend in het volume
gebruik van vuurwerk. Een zeer beperkte groep mensen koopt wel steeds méér
vuurwerk.
Alleen op oudjaars avond dus al MINIMAAL 637 gewonden in het ziekenhuis. (eigenlijk 20% meer)quote:De NOS vroeg alle ziekenhuizen in ons land om gedurende de nieuwjaarsnacht bij te houden hoeveel personen zich op de spoedeisende hulp (SEH) hebben gemeld tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 08.00 uur en hoe het zat met alcoholgebruik en vuurwerkletsel. Van 82 van de 98 SEH 's kregen we antwoord: in totaal zijn 637 personen met vuurwerkletsel behandeld.
Want de overige 80% die geen vuurwerk kopen willen niet perse vasthouden aan de traditie?quote:Op maandag 10 november 2014 12:42 schreef Kreator het volgende:
Overigens:
[..]
...dat betekent miljoenen schade, miljoenen mensen & dieren die overlast ondervinden, milieugedoe en gezeik....voor 20% van de huishoudens die persé willen vasthouden aan de traditie om vuurwerk af te steken.
Daar heb ik geen cijfers van. Ik ga er van uit dat een overgroot merendeel van 80% geen moeite zou hebben met een groot professioneel vuurwerk en een totaalverbod op privévuurwerk.quote:Op maandag 10 november 2014 12:52 schreef MorgenFreeman het volgende:
[..]
Want de overige 80% die geen vuurwerk kopen willen niet perse vasthouden aan de traditie?
quote:Ik was dit jaar weer eens van plan om wat vuurwerk te kopen, maar ik zie dat het allemaal nogal duur is geworden.
Zijn die '8 meter matten' ongeveer vergelijkbaar met die 100.000 klappers die je vroeger uit Belgie en Duitsland haalde?
Wat voor siervuurwerk moet ik kopen? Ik zie bv bij de Halfords wel van die pakketjes van 50 euro, maar dat was vroeger prut (1 meter hoog fontijntje, 30 seconden lang). Een losse pot kost echter zo al 30 of 40 euro en ik vraag me af of je dan hetzelfde effect hebt als met die pakketpruttel.
(en ja het is sowieso zonde geld, maar ik wil het dus dan moet het ook goed)
Tips welkom.
Groetjes,
Krea.
Ts ik weer dat je uit Enschede komt, maar ditquote:Op maandag 10 november 2014 12:56 schreef Executioner het volgende:
En dan blijkt ineens dat TS een paar jaar geleden nog speciaal een topic opende om te vragen waar hij "goed" vuurwerk kon halen...
http://forum.fok.nl/topic/1751306
[..]
Tijden veranderen. Ik dus ook.quote:Op maandag 10 november 2014 12:56 schreef Executioner het volgende:
En dan blijkt ineens dat TS een paar jaar geleden nog speciaal een topic opende om te vragen waar hij "goed" vuurwerk kon halen...
http://forum.fok.nl/topic/1751306
[..]
Hoezo, dat is hun eigen geld.quote:Op maandag 10 november 2014 13:08 schreef Biefstuk het volgende:
Het gemak waarmee mensen voor tientallen zo niet honderden euro's aan vuurwerk spenderen onder het mom "het is maar 1x per jaar" is belachelijk
Honden, als we het dan toch over overlast hebben. Laten we dan gewoon honden binnen de bebouwde kom verbieden.quote:Op maandag 10 november 2014 12:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel meer mensen en dieren last van hebben, dan dat er mensen zijn die er plezier aan beleven. Mijn hond heeft er godzijdank geen last van, maar ik ken honden die wekenlang compleet over de zeik zijn, omdat mongolen willen knallen.
Mijn ervaring leert dat lokale vuurwerkshows de meest gevaarlijke situaties opleveren, in tegenstelling tot om 12 uur snachts de decibelbarriere proberen te doorbreken met de hoodquote:Op maandag 10 november 2014 13:07 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Vind het heel erg tof om er naar te kijken in de vorm van een evenement of dergelijk,
Je klacht is dus eigenlijk dat je in een tokkiewijk woont neemt ik aan?quote:Op maandag 10 november 2014 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het grootste gedeelte wordt betaald door de overheid (uitkering/bijstand), en dat kan beter uitgegeven worden aan nuttige zaken.quote:Op maandag 10 november 2014 12:24 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
Aan de bedragen die er jaarlijks aan vuurwerk worden uitgegeven (particulier), denk ik toch dat de meerderheid de mogelijkheid wil behouden om vuurwerk af te steken.
Maar ik verwacht binnen een aantal jaren vanaf nu wel een verbod (helaas).
Donders goede reden zegquote:Op maandag 10 november 2014 11:58 schreef RingBewoner het volgende:
Nee, gewoon nee. Om de volgende redenen.
• Totaal niet te handhaven, nu al is het handhaven van illegaal vuurwerk een probleem en zie niet hoe dat beter gaat of moet worden bij een totaalverbod.
inzicht komt met de jaren, zul jij misschien ook nog wel eens leren, als je balletjes zijn ingedaald.quote:Op maandag 10 november 2014 13:10 schreef hoas het volgende:
Dus als jij je pleziertje maar hebt gehad dan moet het daarna verboden worden?
Laat mij raden, je bent ook tegen zwarte piet?
Alsof zo'n oude Alfa uit het jaar kruik meer dan ¤1800,- waard is...quote:Op maandag 10 november 2014 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Neemt je dat aan?quote:Op maandag 10 november 2014 13:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je klacht is dus eigenlijk dat je in een tokkiewijk woont neemt ik aan?
Ik vind het best leuk om vuurwerk af te steken. Ik vind alleen dat de nadelen veel zwaarder wegen dan de voordelen, dus ik ben voor een verbod.quote:Op maandag 10 november 2014 13:10 schreef hoas het volgende:
Duote][ afbeelding ] Op maandag 10 november 2014 13:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Tijden veranderen. Ik dus ook.
[quote]
Dus als jij je pleziertje maar hebt gehad dan moet het daarna verboden worden?
Laat mij raden, je bent ook tegen zwarte piet?
Bij mij in de wijk gebeuren dat soort dingen niet. Dus ja, dat neem ik aan. Excuus voor de tikfout. Waar die vandaan komt weet ik ook nietquote:Op maandag 10 november 2014 13:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Neemt je dat aan?
Lees anders het topic nog even.
Ik weet dat je aan het proberen bent om leuk te doen (je faalt) maar doe het dan wel goed. Een 2.0JTS uit 2005 met minder dan een ton op de teller is meer dan 5k waard. Niet dat dat veel is, maar het is wel meer dan 1800 euro.quote:Op maandag 10 november 2014 13:22 schreef Executioner het volgende:
[..]
Alsof zo'n oude Alfa uit het jaar kruik meer dan ¤1800,- waard is...
De afgelopen 14 jaar dat ik in deze wijk woon bij mij ook niet. Wat is je punt. Kenkertuig zit niet aan een postcode vast ofzo.quote:Op maandag 10 november 2014 13:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Bij mij in de wijk gebeuren dat soort dingen niet. Dus ja, dat neem ik aan.
Ja, dat klopt wel. Maar het feit dat mensen iets dat legaal is gebruiken om een misdrijf te plegen maakt het nog geen goed idee dat legale maar te gaan verbieden.quote:Op maandag 10 november 2014 13:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
De afgelopen 14 jaar dat ik in deze wijk woon bij mij ook niet. Wat is je punt. Kenkertuig zit niet aan een postcode vast ofzo.
Is dat het? Of kunnen we de vrijheid om normaal oud en nieuw te vieren niet meer aan? Het moet elk jaar zwaarder en meer en groter.quote:Op maandag 10 november 2014 13:32 schreef jogy het volgende:
Het hele verbod omdat het overlast veroorzaakt schiet een beetje te ver door.
Mja, bij elk verbod zoeken mensen weer een andere nog bestaande uitlaatklep en hoe minder er over blijven hoe extremer die over gebleven opties gebruikt worden misschien. Maar toen ik nog een jong klootzakje was kon ik ook al makkelijk aan illegaal vuurwerk komen zonder moeite moet ik zeggen. dan gaat het natuurlijk om de knallers en niet het professionele siervuurwerk die in sommige gevallen onder massavernietigingswapens zouden moeten vallen.quote:Op maandag 10 november 2014 13:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is dat het? Of kunnen we de vrijheid om normaal oud en nieuw te vieren niet meer aan? Het moet elk jaar zwaarder en meer en groter.
Toen ik nog jong en fris en fruitig was, was er nauwelijks sprake van illegaal vuurwerk.
Als je nu een pakket in de Nederlandse winkel koopt, dan val je in het niet bij al dat siervuurwerk uit Duitsland.
De kosten lopen ook wel uit de hand. Voorzichtige schattingen zijn 100 miljoen. Extreem linkse hippies houden het op een miljard. De waarheid zal wel in het midden liggen. Denk dat we wel wat anders met dat geld kunnen doen.
Ik woon in een drukke stationswijk dicht bij het centrum, misschien dat het in een vinex of dorp anders is, maar het is vanaf half november een 1~2, vanaf half december al een 5, de 4~5 dagen ervoor een 8. Maar goed. Moet kunnen toch...quote:Op maandag 10 november 2014 13:57 schreef jogy het volgende:
Het is maar een paar dagen per jaar dat het echt knalt, maar daar buiten valt het best mee. gemeten van 1 tot 10 op de schaal van kat onder het bed is het de week van te voren gemiddeld een 3 op de dag zelf een 11 en de week erna een 2. En de schade die je ermee kan voorkomen komt toch niet terug in de vorm van lastenverlichting dus dat boeit mij echt helemaal geen reet.
Is het in Australie ook helemaal uit de hand gelopen toen ze het verboden dan? Volgens mij niet.quote:Op maandag 10 november 2014 13:57 schreef jogy het volgende:
Mja, bij elk verbod zoeken mensen weer een andere nog bestaande uitlaatklep en hoe minder er over blijven hoe extremer die over gebleven opties gebruikt worden misschien. Maar toen ik nog een jong klootzakje was kon ik ook al makkelijk aan illegaal vuurwerk komen zonder moeite moet ik zeggen. dan gaat het natuurlijk om de knallers en niet het professionele siervuurwerk die in sommige gevallen onder massavernietigingswapens zouden moeten vallen.
..het begint hier rond 1 november al. Ik vind het echt niet meevallen. Perceptie misschien.quote:Op maandag 10 november 2014 13:57 schreef jogy het volgende:
Het is maar een paar dagen per jaar dat het echt knalt, maar daar buiten valt het best mee.
Leuk verhaaltje, maar ik heb niet het idee dat ik nu minder mag dan 20 jaar geleden. Sterker nog, ik kan me niet 1 ding bedenken dat in de tussentijd is verboden waar ik echt last van heb. Noem eens wat?quote:Op maandag 10 november 2014 13:57 schreef jogy het volgende:
Één op één zie ik het probleem van een verbod op vuurwerk nog niet eens zo heel erg maar als ik het allemaal bij elkaar optel blijft er gewoon niet veel meer over en daar ben ik vooral op tegen. Vrijheden worden afgenomen en er komt niets voor terug, mensen worden alsmaar meer neergezet als een statistiek waar een steeds hoger percentage aan productie/consumptie uit gehaald moet worden met een minimum aan materiële schade aan de omgeving inclusief eigen lijf en ledematen.
Blergh.
Als ik nu kijk naar wanneer ik 20 was en wat er mocht en gedoogd werd en wat er nu mag en gedoogd wordt is de dalende lijn best wel schrikbarend.
Nee dat zijn de mensen die er last van hebben omdat ze te lui zijn om hun hond fatsoenlijk op te voeden als pup... Die honden reageren omdat hun baasje dat ook doet...quote:Op maandag 10 november 2014 12:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wel door het te verbieden..?quote:Op maandag 10 november 2014 12:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Was het eerste jaar dat ik hier woonde. Schijnt altijd rustig te zijn in mijn straat, maar nu waren er dus een groepje aidsmongolen die het nodig vonden om precies bij mij voor de deur vuurwerk in de put en op mijn auto te gooien. Voorkom je echt niet door hem te verplaatsen.
Het kán allemaal wel verboden worden en de handhaving kan zelfs redelijk uitgevoerd worden maar dat is dus het hele punt niet. Jij vind de overlast/schade zwaarder wegen dan het spektakel wat er aan vast kleeft, ik niet. En wie weet is het verbieden van vuurwerk niet het druppeltje wat de emmer doet overlopen hoor maar het verbied-emmertje loopt wel vol, hoe dan ook.quote:Op maandag 10 november 2014 14:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is het in Australie ook helemaal uit de hand gelopen toen ze het verboden dan? Volgens mij niet.
Prima voorbeeld dat je zoiets kunt verbieden zonder dat er ellende van komt.
Ja, nu hoor ik ook wel een knalletje hier en daar maar dat valt blijkbaar niet beter te handhaven dan het nu al gedaan wordt. Elke knal is voor 95% al illegaal vuurwerk en voor de volle 100% illegaal afgestoken, betere handhaving kost je al bijna meteen alle winst die je behaalt door het te verbieden. Dus dat stop je er niet mee. Het enige wat je aardig in kan dammen is het vuurwerkgeweld tijdens oud en nieuw want dan zijn het vooralsnog geen rovende vuurwerkvandaaltjes maar staat men voor hun huis.quote:[..]
..het begint hier rond 1 november al. Ik vind het echt niet meevallen. Perceptie misschien.
Drugs regelgeving is erg aan banden gelegd, paddo's de deur uit, coffeeshops gedwongen sluiten, wietpas ingevoerd bij grensstreken, drankwetten zijn aangescherpt, het gedoogde bij feesten is afgeschaft, kraken is officieel verboden geworden, een officieel downloadverbod en een algeheel rookverbod overal.quote:[..]
Leuk verhaaltje, maar ik heb niet het idee dat ik nu minder mag dan 20 jaar geleden. Sterker nog, ik kan me niet 1 ding bedenken dat in de tussentijd is verboden waar ik echt last van heb. Noem eens wat?
Omdat jij geen last hebt gehad van een verbod betekent niet dat anderen dat wel kunnen hebben, de wereld draait niet alleen om jouquote:Op maandag 10 november 2014 14:03 schreef Kreator het volgende:
Leuk verhaaltje, maar ik heb niet het idee dat ik nu minder mag dan 20 jaar geleden. Sterker nog, ik kan me niet 1 ding bedenken dat in de tussentijd is verboden waar ik echt last van heb. Noem eens wat?
Kun je nagaan hoe je op de hoogte bent van de nieuwe regels, de rest mag je zelf opzoekenquote:Op maandag 10 november 2014 16:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Helemaal mee eens. Zolang mensen zich niet kunnen houden aan de tijdstippen 31 december 10:00 tot 1 januari 2:00 en daarvoor of daarna gaan knallen ben ik voor een totaalverbod op privévuurwerk. Ze moeten de verkoop ook verschuiven naar 1 dag van tevoren. Of zelfs alleen op 31 december. Wil je vuurwerk? Ga je maar lekker in de rij staan en wachten tot je het kan kopen!
Ik hoop dat er ooit echt een totaalverbod komt. Stelt een stuk meer mensen gerust.
Absoluut geen interesse in.quote:Op maandag 10 november 2014 18:56 schreef hoas het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe je op de hoogte bent van de nieuwe regels, de rest mag je zelf opzoeken
Grappig, dan weet je precies wanneer je zo zuur werdquote:Op maandag 10 november 2014 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk je serieus dat oud en nieuw zonder legaal vuurwerk (dat slechts verantwoordelijk is voor een fractie van de schade) schadevrij is? Illegaal vuurwerk, vreugdevuren en drank zorgen voor de grootste problemen, beter drank en vreugdevuren verbieden.quote:Op maandag 10 november 2014 13:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik vind het best leuk om vuurwerk af te steken. Ik vind alleen dat de nadelen veel zwaarder wegen dan de voordelen, dus ik ben voor een verbod.
Bovendien, zoals gezegd, tijden veranderen. Het is niet meer van deze tijd om voor tussen de 100 en 900 miljoen schade te betalen voor een ééndagsfeestje dat ook schadevrij kan worden gevierd.
En dan gaan je kinderen het samen stiekem afsteken en dan is het huilen geblazen. Zo iets wens je niemand toe.quote:Op maandag 10 november 2014 11:52 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ze moeten de knallen nog groter maken en de lontjes nog korter en het liefst een beetje onvoorspelbaar. Dan lost het probleem vanzelf op.
Goeie grap, schoongeveegde straten!quote:Op maandag 10 november 2014 19:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik word zo moe van die discussies. Als je er niet tegen kunt heb ik een tip, sluit je lekker op in een betonnen bunker onder de grond en kom 1 januari in de avond wanneer de straten zijn schoongeveegd weer boven. Toedeloe
Gewoon leven verbieden.quote:Op maandag 10 november 2014 21:00 schreef Sjemm het volgende:
[..]
Denk je serieus dat oud en nieuw zonder legaal vuurwerk (dat slechts verantwoordelijk is voor een fractie van de schade) schadevrij is? Illegaal vuurwerk, vreugdevuren en drank zorgen voor de grootste problemen, beter drank en vreugdevuren verbieden.
Vandaar dat hij vraagt om wat te noemen. Blijkbaar heeft hij er last van en iemand anders wel.quote:Op maandag 10 november 2014 14:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat jij geen last hebt gehad van een verbod betekent niet dat anderen dat wel kunnen hebben, de wereld draait niet alleen om jou
Wat nog veel schadelijker is zijn al die enorm vette ongezonde deegballen die ze oliebollen noemen, dat is pas slecht voor de volksgezondheid. Jij vindt ze vast niet lekker dus van jou mag het gerust verboden worden
Ja, de haat zit diep. Vuurwerk afsteken is kennelijk erg belangrijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 07:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vandaar dat hij vraagt om wat te noemen. Blijkbaar heeft hij er last van en iemand anders wel.
+1quote:Op maandag 10 november 2014 11:54 schreef nietzman het volgende:
Zo valt alles wel te relativeren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 07:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, de haat zit diep. Vuurwerk afsteken is kennelijk erg belangrijk.
Alhoewel ik voor een verbod ben (op knal, niet op sier) is bovenstaande wel een tikje krom. Ik denk dat Australiërs heel lastig vuurwerk uit het buitenland kunnen halen gezien het een eiland is 😉quote:Op maandag 10 november 2014 14:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is het in Australie ook helemaal uit de hand gelopen toen ze het verboden dan? Volgens mij niet.
Vandaar dat ze zeker een heel groot vuurwerk hebben in Sydney etc.quote:Op dinsdag 11 november 2014 07:44 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Alhoewel ik voor een verbod ben (op knal, niet op sier) is bovenstaande wel een tikje krom. Ik denk dat Australiërs heel lastig vuurwerk uit het buitenland kunnen halen gezien het een eiland is 😉
Ik denk dat je ernstig onderschat wat het percentage 'zeikende mensen' is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:24 schreef haan33 het volgende:
typisch Nederland
O een paar zeikende mensen hebben er last van, laten we het verbieden
net als energiedrink,quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik denk dat je ernstig onderschat wat het percentage 'zeikende mensen' is.
Weet je wat typisch Nederlands is? Dat krampachtige vasthouden aan dingen als vuurwerk, omdat ze het 'anders van je afpakken'. Slaat nergens op. Rationeel gezien weet bijna iedereen dat het zo niet langer kan.
Dat je vroeger de keus had uit 3 soorten blikjes en nu uit 920 en dat er daarvan een aantal veel te slecht zijn en nu misschien eventueel niet meer mogen voor kinderen vind je een rare gang van zaken? Wat een wereldvreemde insteek is dat toch. Alles moet maar kunnen, ook al drink je zoutzuur uit een blikje.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:29 schreef haan33 het volgende:
[..]
net als energiedrink,
dat er een paar malloten er niet mee om kunnen gaan mag mijn neefje van 12 straks niet soms een blikje halen?
wat een land
valt reuze mee hoe slecht het isquote:Op dinsdag 11 november 2014 08:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat je vroeger de keus had uit 3 soorten blikjes en nu uit 920 en dat er daarvan een aantal veel te slecht zijn en nu misschien eventueel niet meer mogen voor kinderen vind je een rare gang van zaken? Wat een wereldvreemde insteek is dat toch. Alles moet maar kunnen, ook al drink je zoutzuur uit een blikje.
Kennelijk kunnen we dat soort vrijheden niet aan. Kijk maar eens naar het percentage vetzakken.
Hij is er wel beter op geworden.quote:Op maandag 10 november 2014 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, want de ouders zijn er altijd bij.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:36 schreef haan33 het volgende:
[..]
valt reuze mee hoe slecht het is
waarom moet de overheid zich overal mee bemoeien?
Wat is er gebeurd met de verantwoordelijk van de ouders? of doen we daar niet meer aan?
Ja, dat werkte vast enorm goed in de jaren 80 en daarvoor. Nu niet meer. Ouders zijn slap.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:36 schreef haan33 het volgende:
Wat is er gebeurd met de verantwoordelijk van de ouders? of doen we dan niet meer aan?
quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, want de ouders zijn er altijd bij.
energiedrink in een 12-jarige mikken
Pure afgunst. Je kunt veel van een Alfa zeggen, maar niet dat hij lelijk is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij is er wel beter op geworden.
ditquote:Op dinsdag 11 november 2014 08:44 schreef Netsplitter het volgende:
Dus eigenlijk is weer zo ver dat een grote groep moet lijden onder een kleine groep die zich niet kan inhouden......
Ik heb zoiets van, pak die kleine groep gewoon hard aan.
Laat ze oud&nieuw in de cel vieren bv, of stuur ze de rekening van alle gedane acties van de politie/brandweer/ambulance/ziekenhuis.
Omdat we niet een volledig liberaal land zijn. We onderkennen dat een gedeelte van de bevolking (hoeveel is een andere vraag), vaak niet handelsbekwaam is. En dat die beschermd moeten worden tegen zichzelf. Als je dat niet aanstaat, moet je op een liberale partij stemmen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:42 schreef haan33 het volgende:
[..]
maakt niet uit, ouders worden steeds makkelijker en dan moet de overheid het maar weer lekker overnemen met 1 of ander kut wetje. Waarom moet de meerderheid lijden onder het incapabel handelen van een minderheid?
dus daar moet een grote meerderheid onder lijden? onder die paar incapabelen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Omdat we niet een volledig liberaal land zijn. We onderkennen dat een gedeelte van de bevolking (hoeveel is een andere vraag), vaak niet handelsbekwaam is. En dat die beschermd moeten worden tegen zichzelf. Als je dat niet aanstaat, moet je op een liberale partij stemmen.
Wat een dooddoener. Je eigen mening als rationeel feit neerzetten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:28 schreef Kreator het volgende:
[...] Rationeel gezien weet bijna iedereen dat het zo niet langer kan.
1800 totaalwaarde jaquote:Op maandag 10 november 2014 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als slechts 20% van de huishoudens vuurwerk koopt, dan is daar ook nog eens een klein percentage van dat illegaal koopt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:44 schreef Netsplitter het volgende:
Dus eigenlijk is weer zo ver dat een grote groep moet lijden onder een kleine groep die zich niet kan inhouden......
illegaal vuurwerk verbieden kan niet, het is al illegaalquote:Op dinsdag 11 november 2014 08:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als slechts 20% van de huishoudens vuurwerk koopt, dan is daar ook nog eens een klein percentage van dat illegaal koopt.
Ik heb het overigens ook voornamelijk over het legale vuurwerk; die paar mongolen hou je toch niet tegen. Mag van mij rustig verboden worden, er is geen toegevoegde waarde. Er zijn wel een heleboel bezwaren te bedenken.
Je kunt toch ook veel plezier maken tijdens een prof. vuurwerk en feest in de stad?
quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Da's nog zeker het tienvoudige van wat je moeder vraagt.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vandaar dat ze zeker een heel groot vuurwerk hebben in Sydney etc.
'die paar' is denk ik een veel grotere groep dan jij denkt/hooptquote:Op dinsdag 11 november 2014 08:46 schreef haan33 het volgende:
[..]
dus daar moet een grote meerderheid onder lijden? onder die paar incapabelen?
Ik heb mijn mening al een paar keer onderbouwd met feiten en cijfers. Dat zie ik de voorstanders nog niet doen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat een dooddoener. Je eigen mening als rationeel feit neerzetten.. Jij hebt een slechte ervaring gehad en wil het verbieden, meer niet. Het kan nog eeuwen zo door gaan, zolang het gejammer maar stil blijft. Lullig dat er een x aantal huisdieren van in de stress raken, vervelend dat er door illegaal vuurwerk en/of dwaas gedrag een paar vingers de lucht in vliegen en erg kut dat jouw auto is mishandeld door een stel sneuneuzen.
je overdrijft het volgens mijquote:Op dinsdag 11 november 2014 08:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
'die paar' is denk ik een veel grotere groep dan jij denkt/hoopt
Nee, maar die paar jochies die op 15 jaar zijn blijven hangen zijn ook niet de norm.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:48 schreef haan33 het volgende:
[..]
illegaal vuurwerk verbieden kan niet, het is al illegaal
je zit dus nog steeds met hetzelfde probleem
Dat jij plezier kan maken tijdens een prof. feest betekent niet dat iedereen dat maar lekker moet willen, ben jij de norm ofzo?
ipv harder te straffen ga je het maar verbieden?quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb mijn mening al een paar keer onderbouwd met feiten en cijfers. Dat zie ik de voorstanders nog niet doen.
'een paar vingers' = 1000 geregistreerde ziekenhuisgewonden
'een aantal huisdieren' = de complete Nederlandse fauna
'mijn auto mishandeld' = 60 miljoen schade bij particulieren gemeld bij de verzekeraar.
Downplayen is ook een vak.
Ben jij niet bekend met de gemiddelde Nederlander? Jij bent van mening dat die over het algemeen hele goede beslissingen maakt?quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/15(...)an-vuurwerk-af.dhtmlquote:Op dinsdag 11 november 2014 08:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als slechts 20% van de huishoudens vuurwerk koopt, dan is daar ook nog eens een klein percentage van dat illegaal koopt.
Ik heb het overigens ook voornamelijk over het legale vuurwerk; die paar mongolen hou je toch niet tegen. Mag van mij rustig verboden worden, er is geen toegevoegde waarde. Er zijn wel een heleboel bezwaren te bedenken.
Je kunt toch ook veel plezier maken tijdens een prof. vuurwerk en feest in de stad?
nee maar omdat jij prof. shows leuk vindt 'moet iedereen het maar leuk vinden'quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, maar die paar jochies die op 15 jaar zijn blijven hangen zijn ook niet de norm.
niet altijd, maar daar mogen de mensen die er wel wat van maken NOOIT onder lijdenquote:Op dinsdag 11 november 2014 08:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ben jij niet bekend met de gemiddelde Nederlander? Jij bent van mening dat die over het algemeen hele goede beslissingen maakt?
quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb mijn mening al een paar keer onderbouwd met feiten en cijfers. Dat zie ik de voorstanders nog niet doen.
'een paar vingers' = 1000 geregistreerde ziekenhuisgewonden
'een aantal huisdieren' = de complete Nederlandse fauna
'mijn auto mishandeld' = 60 miljoen schade bij particulieren gemeld bij de verzekeraar.
Downplayen is ook een vak.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow, we moeten ook najaarstormen gaan verbieden, die veroorzaken ook heel veel schade.
Als je het zo liberaal wil maken, gaan die mensen er zeker wel onder lijden. Dat kan ik je op een presenteerblaadje geven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:54 schreef haan33 het volgende:
[..]
niet altijd, maar daar mogen de mensen die er wel wat van maken NOOIT onder lijden
Nee hoor, dat hoeven ze helemaal niet leuk te vinden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:53 schreef haan33 het volgende:
[..]
nee maar omdat jij prof. shows leuk vindt 'moet iedereen het maar leuk vinden'
dat komt behoorlijk vaag over
Want harder straffen werkt zo goed?quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:53 schreef haan33 het volgende:
[..]
ipv harder te straffen ga je het maar verbieden?
Ja, die 1000 gewonden behandelen is gratis. Verzekeraars worden goedkoper omdat ze 60 miljoen moeten uitkeren. De brandweer kost niks.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/15(...)an-vuurwerk-af.dhtml
Toch een leuke boost voor de economie die je nu de nek om wil draaien.
Betekend minder inkomsten voor de staat, dus moeten wij meer belasting gaan betalen.
Daarbij gaan er aardig wat mensen failliet, dus meer uitkeringen.
Het is wel zo.quote:
Krampachtig vasthouden aan je vuurwerktraditie is toch echt bekrompen; niet het willen afschaffen van privévuurwerk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:55 schreef Individual het volgende:
Allemaal in de pas lopen en allemaal dezelfde kledij goedgekeurd door de centrale machthebber.
Drinkleeftijd naar 35. Het tonen van zwarte piet wordt hoogverraad en je paspoort wordt afgepakt als je het verplichte Calvinistische staatsexamen niet haalt.
TS heeft een slechte ervaring met vuurwerk, ipv er wat van te zeggen sprintte hij naar zijn zolderkamer en opende dit topicquote:Op dinsdag 11 november 2014 08:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is wel zo.![]()
Dan moet voetbal ook verboden worden, kost ook klauwen vol met geld.
Maar eigenlijk moeten ze dan alcohol gaan verbieden, dat kost pas veel geld op jaarbasis aan schade en doden en gewonden.
Maar daar hoor ik je niet over TS.
Hoe kan dat?
dus omdat jij niks met vuurwerk hebt is de hele traditie gelijk bekrompen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Krampachtig vasthouden aan je vuurwerktraditie is toch echt bekrompen; niet het willen afschaffen van privévuurwerk.
Kijk maar eens wáár er nog veel vuurwerk wordt afgestoken...
Altijd zo een zwakte bod dat vergelijken. Zeker vergelijkingen die nergens op slaan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is wel zo.![]()
Dan moet voetbal ook verboden worden, kost ook klauwen vol met geld.
Maar eigenlijk moeten ze dan alcohol gaan verbieden, dat kost pas veel geld op jaarbasis aan schade en doden en gewonden.
Hoe kan dat?
Wie zegt dat ik daar tegen ben? Ik wilde de discussie graag centraal houden, gewoon over vuurwerk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:58 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe kan dat?
Ik én 80% van Nederland.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:00 schreef haan33 het volgende:
[..]
dus omdat jij niks met vuurwerk hebt is de hele traditie gelijk bekrompen?
Hoe kom je bij 1000 gewonden?quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Want harder straffen werkt zo goed?. De politie moet zich bezighouden met politietaken, niet met het in toom houden van een zeer kleine groep vuurwerkafstekers.
[..]
Ja, die 1000 gewonden behandelen is gratis. Verzekeraars worden goedkoper omdat ze 60 miljoen moeten uitkeren. De brandweer kost niks.
Ik denk dat we onderaan de streep gewoon op dikke winst uitkomen als we er mee kappen.
Nee, TS heeft ergens een slechte ervaring mee en gelijk het het bekrompen om het wel leuk te vinden. Want iedereen moet een prof. show maar accepterenquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Altijd zo een zwakte bod dat vergelijken. Zeker vergelijkingen die nergens op slaan.
Als je een punt wilt bewijzen ga dan gewoon in op het ondewerp inplaats van te roepen dat andere dingen ook slecht zijn.
En dan helemaal de dooddoener dat TS daar ook een topic over moet maken.
bronnen?quote:
quote:Op maandag 10 november 2014 11:54 schreef nietzman het volgende:
Ik ook. Koop nooit vuurwerk, vind het niks om het af te steken maar hell, verbieden is wel het ergst wat je kan doenquote:Op dinsdag 11 november 2014 07:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik steek zelf niks af. Maar de mensen die dat willen, moeten het kunnen. Ik ben niet zo van dat zure verbieden.
Alcohol kost onze samenleving op jaarbasis meer dan vuurwerk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik daar tegen ben? Ik wilde de discussie graag centraal houden, gewoon over vuurwerk.
Slechts 80% van de gevraagde ziekenhuizen heeft gereageerd en dit is slechts alleen tussen 31 dec. en 1 jan. 08:00.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe kom je bij 1000 gewonden?
Ik kom tot 637 stuks.
http://www.nu.nl/binnenla(...)achtoffers-jaar.html
Algemene schattingen lopen uiteen, maar men gaat uit van ongeveer 1000 vuurwerkslachtoffers.quote:De NOS vroeg alle ziekenhuizen in ons land om gedurende de nieuwjaarsnacht bij te houden hoeveel personen zich op de spoedeisende hulp (SEH) hebben gemeld tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 08.00 uur en hoe het zat met alcoholgebruik en vuurwerkletsel. Van 82 van de 98 SEH 's kregen we antwoord: in totaal zijn 637 personen met vuurwerkletsel behandeld.
Krampachtig vuurwerk verbieden is toch echt bekrompen; het willen afschaffen van privévuurwerk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Krampachtig vasthouden aan je vuurwerktraditie is toch echt bekrompen; niet het willen afschaffen van privévuurwerk.
Kijk maar eens wáár er nog veel vuurwerk wordt afgestoken...
of roken, kost de samenleving volgens mij meer geld dan vuurwerk en meer dodenquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alcohol kost onze samenleving op jaarbasis meer dan vuurwerk.
http://www.jellinek.nl/vr(...)ohol-in-het-verkeer/
Dat er gewonden vallen door illegaal vuurwerk zal mij echt een zorg wezen, eigen schuld dikke bult.
Maar zolang alcohol niet verboden is is roepen om elk ander verbod eigenlijk zeer hypocriet.
Daarom D66 en GL in 1 coalitiequote:Op dinsdag 11 november 2014 09:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Krampachtig vuurwerk verbieden is toch echt bekrompen; het willen afschaffen van privévuurwerk.
Die populaire Teeven/Opstelten houding vind ik heel jammer voor het eens zo vrije en blije Nederland.
Je mag ook thuisblijven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:03 schreef haan33 het volgende:
[..]
Nee, TS heeft ergens een slechte ervaring mee en gelijk het het bekrompen om het wel leuk te vinden. Want iedereen moet een prof. show maar accepteren
quote:
quote:Opnieuw blijkt dat vuurwerk zelf kopen
minder populair wordt. Waar in 2007 nog ruim een kwart van de huishoudens in
Nederland vuurwerk had aangeschaft, was dit in 2011 nog maar slechts 22,7%. Het zijn
met name de gezinnen met kinderen (rond de 45%) die meer vuurwerk hebben gekocht
dan een gemiddeld huishouden. Ouderen en jonge alleenstaanden kopen daarentegen
weinig vuurwerk (<10%). Het afsteken van vuurwerk blijft vooral in het oosten (29%) en
noorden (25%) populair, terwijl in het westen slechts 19% van de huishoudens zelf
vuurwerk koopt.
Eerste hit in Google: http://www.voedingnu.nl/U(...)s2013-Feestmaand.pdf
GL de partij die het intiatief nemer is van een vuurwerkverbod en oprichter meldpunt vuurwerkoverlast!quote:
Alcohol als grens stellen voor élke discussie is hypocriet. Dit gaat niet over alcohol. Dit gaat over vuurwerk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:05 schreef Netsplitter het volgende:
Maar zolang alcohol niet verboden is is roepen om elk ander verbod eigenlijk zeer hypocriet.
Je weet wat ze zeggen over aannames.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Slechts 80% van de gevraagde ziekenhuizen heeft gereageerd en dit is slechts alleen tussen 31 dec. en 1 jan. 08:00.
http://nos.nl/artikel/458593-vuurwerk-eist-meer-slachtoffers.html
[..]
Algemene schattingen lopen uiteen, maar men gaat uit van ongeveer 1000 vuurwerkslachtoffers.
dus omdat jij vindt dat je alleen maar prof shows mag hebben of je kan lekker thuisblijven? nogmaals, jij profileert jouw eigen norm als 'de norm'quote:
ja maar iets wat erger is mag wel?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Alcohol als grens stellen voor élke discussie is hypocriet. Dit gaat niet over alcohol. Dit gaat over vuurwerk.
klopt, niet elke partij is perfectquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
GL de partij die het intiatief nemer is van een vuurwerkverbod en oprichter meldpunt vuurwerkoverlast!
Jij neemt aan dat die 637 álle vuurwerkslachtoffers zijn? Verder kwam je niet. Ik kwam met 1 bron al over de 750, die binnen 12 uur vallen. Mijn prognose is dan ook gewoon realistisch.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je weet wat ze zeggen over aannames.
jij mag ook lekker thuisblijven als je dat wilquote:
nee TS staat in het middelpunt van de wereld dat mag nietquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
jij mag ook lekker thuisblijven als je dat wil
Nee, jouw cijfers ter behoud van het privévuurwerk zijn veel sterker. Sentimenteel dom gelul.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:12 schreef haan33 het volgende:
die cijfers zeggen trouwens helemaal niets
Dat neem ik niet aan, dat haal ik uit een artikel.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Jij neemt aan dat die 637 álle vuurwerkslachtoffers zijn? Verder kwam je niet. Ik kwam met 1 bron al over de 750, die binnen 12 uur vallen. Mijn prognose is dan ook gewoon realistisch.
Misschien moet je zelf wat minder aannemen.
nee jij koppelt de verkoop van vuurwerk aan het aantal mensen die voor afschaffing van het vuurwerk zijn, jij bent diegene die dom lultquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, jouw cijfers ter behoud van het privévuurwerk zijn veel sterker. Sentimenteel dom gelul.
in zijn wereldje is het 1000quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat neem ik niet aan, dat haal ik uit een artikel.
Jij komt met een totaal niet gefundeerd aantal van 1000.
Dus wie moet hier minder gaan aannemen precies?
Dat heb ik ook gelezen in mijn bron.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
En daarna las je mijn bron? Over hoe die 637 is opgebouwd?
quote:Uit onderzoek van EenVandaag bleek dat 50 procent van de Nederlandse voor een particulierenverbod is (maar wel voor gemeentelijke vuurwerkshows) en nog eens 14 procent voor een algeheel vuurwerkverbod. Eenderde van de Nederlandse bevolking wil dat er niets veranderd aan de vuurwerkregels in Nederland. Van de jongeren is 60 procent tegen een vuurwerkverbod.
quote:De stichting VeiligheidNL gebruikt verschillende bronnen om het aantal vuurwerkslachtoffers te bepalen per jaarwisseling (gemeten tussen 24 december van het oude jaar en 3 januari van het nieuwe jaar). Dat laat per jaarwisseling sinds 2003-2004 het aantal vuurwerkslachtoffers zien. Sinds 2007-2008 is het aantal slachtoffers gedaald, tot vorig jaar, toen er 810 slachtoffers vielen. In diezelfde periode is het percentage ziekenhuisopnames onder de slachtoffers die zich op de Spoedeisende Hulp (SEH) meldden toegenomen.
Nee hoor, dat las ik gisteren ergens in een 'bron'. Zal ik zo even terugzoeken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:19 schreef Netsplitter het volgende:
Die 1000 komen uit jouw grote duim, gebaseerd op niks anders dan aannames.
Het is ondertussen wel duidelijk dat je vindt dat we in Nazi duitsland leven, omdat je het doden van 5 miljoen joden kunt vergelijken met het afschaffen van privévuurwerk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:20 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
AL HET LEUKE VERBIEDEN! Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
Ben het hier wel met je eens.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het is ondertussen wel duidelijk dat je vindt dat we in Nazi duitsland leven, omdat je het doden van 5 miljoen joden kunt vergelijken met het afschaffen van privévuurwerk.
Ga gewoon eens inhoudelijk in op het verhaal, in plaats van die stemmingmakerij-onzin.
Dus het daalt gewoon, met één buiten de trend om uitspattingquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:20 schreef Kreator het volgende:
Hier, een bron, dan telt het volgens jullie pas echt:
http://sargasso.nl/vuurwerkslachtoffers-per-jaarwisseling/
[..]
[..]
Verkrachting maar legaliseren zolang er gemoord wordt!quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alcohol kost onze samenleving op jaarbasis meer dan vuurwerk.
http://www.jellinek.nl/vr(...)ohol-in-het-verkeer/
Dat er gewonden vallen door illegaal vuurwerk zal mij echt een zorg wezen, eigen schuld dikke bult.
Dat zeg maar gewoon 30% van de mensen die naar het ziekenhuis moeten, zelf niets te maken hadden met het vuurwerk. Wilden gewoon een drankje doen met de buren. Praat dat eens goed.quote:Zwaar professioneel knal- en siervuurwerk en zelfgemaakte vuurwerkbommen zijn in elk geval oorzaak geweest van vuurwerkletsel bij 26 procent van de slachtoffers. Voor een kwart van de slachtoffers is het soort vuurwerk dat het letsel veroorzaakte, onbekend. De belangrijkste reden daarvan is dat bijna 30 procent van de slachtoffers is getroffen door vuurwerk van een ander en niet weet om wat voor soort vuurwerk het gaat.
Wat daalt?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus het daalt gewoon, met één buiten de trend om uitspattingNiks aan de hand
Dat is niet wat daar staat.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:29 schreef Kreator het volgende:
Ook wel triest:
[..]
Dat zeg maar gewoon 30% van de mensen die naar het ziekenhuis moeten, zelf niets te maken hadden met het vuurwerk. Wilden gewoon een drankje doen met de buren. Praat dat eens goed.
Nee, er staat dat het sowieso al illegaal vuurwerk is, of op een illegale manier gebruikt vuurwerk. Dus wat gaan we doen dan, het dubbel illegaal maken?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:29 schreef Kreator het volgende:
Ook wel triest:
[..]
Dat zeg maar gewoon 30% van de mensen die naar het ziekenhuis moeten, zelf niets te maken hadden met het vuurwerk. Wilden gewoon een drankje doen met de buren. Praat dat eens goed.
Sinds 2007-2008 is het aantal slachtoffers gedaald, tot vorig jaar, toen er 810 slachtoffers vielen. In diezelfde periode is het percentage ziekenhuisopnames onder de slachtoffers die zich op de Spoedeisende Hulp (SEH) meldden toegenomen.quote:
het was toch 80% net?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:20 schreef Kreator het volgende:
Hier, een bron, dan telt het volgens jullie pas echt:
http://sargasso.nl/vuurwerkslachtoffers-per-jaarwisseling/
[..]
[..]
Ah je bent 85+ en die knallen doen je aan de oorlog denken? Ochermquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het is ondertussen wel duidelijk dat je vindt dat we in Nazi duitsland leven, omdat je het doden van 5 miljoen joden kunt vergelijken met het afschaffen van privévuurwerk.
Ga gewoon eens inhoudelijk in op het verhaal, in plaats van die stemmingmakerij-onzin.
Dat staat daar niet. Mijn quote is wat slecht geknipt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, er staat dat het sowieso al illegaal vuurwerk is, of op een illegale manier gebruikt vuurwerk. Dus wat gaan we doen dan, het dubbel illegaal maken?
Wie zegt dat de stijgende lijn geen trend is?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Sinds 2007-2008 is het aantal slachtoffers gedaald, tot vorig jaar, toen er 810 slachtoffers vielen. In diezelfde periode is het percentage ziekenhuisopnames onder de slachtoffers die zich op de Spoedeisende Hulp (SEH) meldden toegenomen.
quote:
Kortom; slecht geinformeerd, aanname, aanname? Goed verhaal verder wel.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat staat daar niet. Mijn quote is wat slecht geknipt.
[..]
Wie zegt dat de stijgende lijn geen trend is?
[..]Die 80% had ik uiteraard verzonnen. 50% is alsnog veel, vind ik.
Bron?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:32 schreef haan33 het volgende:
de meeste schade komt door illegaal vuurwerk, wat al illegaal is
legaal vuurwerk verbieden zal dus werkelijk geen zin hebben
In Australie prima gelukt. Waarom hier niet? OMdat we dichtbij duitsland wonen? Gewoon niet meer in Nederland verkopen scheelt al 98%.quote:Tevens is zo'n wet onuitvoerbaar, wat de wet op zichzelf zinloos maakt
Iemand proberen 'te pakken' op 1 ongefundeerde uitspraak, terwijl daar tientallen door bronnen onderbouwde feiten naast staan, is typisch fok. Ik zou het ook doen. Neemt niet weg dat ik gewoon gelijk heb.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kortom; slecht geinformeerd, aanname, aanname? Goed verhaal verder wel.
En dat zegt niemand, dat weten we pas na dit jaar, als het weer stijgt hebben we inderdaad een zorgwekkende trend, daalt het weer (eventueel onder 2012/2013) dan was vorig jaar gewoon een ongelukkige uitschieter en gaat het de goede kant op.
van legale knallen raak je echt geen hand kwijt hoorquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bron?
[..]
In Australie prima gelukt. Waarom hier niet? OMdat we dichtbij duitsland wonen? Gewoon niet meer in Nederland verkopen scheelt al 98%.
Bron? Meeste schade komt inderdaad gewoon van al illegaal vuurwerk, dus dat ga je niet afvangen met legaal vuurwerk verbieden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:34 schreef Kreator het volgende:
Gewoon niet meer in Nederland verkopen scheelt al 98%.
http://www.nu.nl/binnenla(...)lachtoffers-mes.htmlquote:Ongeveer de helft van alle patiënten raakte gewond door verkeerd gebruik van legaal vuurwerk, in de andere gevallen ging het om illegaal vuurwerk. ''Illegaal vuurwerk is onvoorspelbaar, blijkt zwaarder te zijn geworden en is daardoor extra gevaarlijk'', aldus Annekatrien van de Kar, de plastisch chirurg die de inventarisatie voor haar rekening nam.
Als we dan toch gaan letterneuken: 'meer dan de helft' is niet 50%.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Bron? Meeste schade komt inderdaad gewoon van al illegaal vuurwerk, dus dat ga je niet afvangen met legaal vuurwerk verbieden.
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)lachtoffers-mes.html
als maar een paar procent van al het vuurwerk illegaal is en het 50% van de schade oplevert, wat is dan het echte probleem?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als we dan toch gaan letterneuken: 'meer dan de helft' is niet 50%.
Het echte probleem is vuurwerk. Legaal of illegaal. Een totaalverbod zou meteen een oplossing zijn voor het uberhaupt constateren of het al dan niet legaal is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:45 schreef haan33 het volgende:
[..]
als maar een paar procent van al het vuurwerk illegaal is en het 50% van de schade oplevert, wat is dan het echte probleem?
omdat de meeste mensen het zelf willen afsteken, wat anders?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het echte probleem is vuurwerk. Legaal of illegaal. Een totaalverbod zou meteen een oplossing zijn voor het uberhaupt constateren of het al dan niet legaal is.
Maar goed. Er is dus kennelijk helemaal niemand die mij kan vertellen waarom we het niet zouden moeten vervangen voor een groot prof. vuurwerk?
Ik zie alleen maar sentimenteel geneuzel en angst voor het woordje verbod.
Dit inderdaad. In België mag het een groot deel van het jaar en niemand geeft een fuck om vuurwerk daar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:40 schreef haan33 het volgende:
en men snapt niet dat het komt daardat het maar 1 dag mag, dus wil iedereen gelijk alles in 1x opblazen
dit jaar vanaf 6u, gaat dus helemaal een rel worden
Zijn er echt nog zoveel mensen die in hun puberteit zijn blijven steken dan?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:52 schreef haan33 het volgende:
[..]
omdat de meeste mensen het zelf willen afsteken, wat anders?
jij vraagt je af waarom jouw norm niet De norm is?
Dus omdat jij het voor pubers vindt moet iedereen het kinderachtig vinden?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zijn er echt nog zoveel mensen die in hun puberteit zijn blijven steken dan?
dat geldt dit jaar alquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:57 schreef Fopje het volgende:
Ik zou de regels die er nu zijn gewoon aanscherpen. Niet meer vanaf 10:00 afsteken maar gewoon vanaf 18:00 pas ofzo.
Ohquote:
Klopt, maar laten we zeggen de helft (artikel is niet geheel duidelijk over de precieze percentages) komt door illegaal vuurwerk, en de andere helft door misbruik van legaal vuurwerk. Het is niet echt heel reeel te denken dat de cowboys die nu stunten met legaal vuurwerk zomaar ineens vuurwerkge(mis)bruik afzweren als het illegaal wordt, er zal een deel daarvan dan gewoon illegaal vuurwerk, wat nog zwaarder is, proberen te bemachtigen. En dat is kinderlijk eenvoudig, dat blijkt ieder jaar weer. Dus wat schiet je er dan mee op? Een verbod is voor de helft al niet relevant, en de van de andere helft zal een deel zich op nóg zwaarder vuurwerk storten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als we dan toch gaan letterneuken: 'meer dan de helft' is niet 50%.
Er schijnt dus zelden wat in dieren gestopt te worden..quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:18 schreef haan33 het volgende:
al mogen ze de lijers die strijkers in dieren stoppen wel even een maandje de cel in flikkeren
'de meeste mensen' ? Hoe kom je daarbij? Bron? Mijn vele bronnen geven aan dat slechts 20% van de huishoudens vuurwerk koopt. Waarom is jouw norm de norm?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:52 schreef haan33 het volgende:
[..]
omdat de meeste mensen het zelf willen afsteken, wat anders?
jij vraagt je af waarom jouw norm niet De norm is?
dat 20% van de huishoudens het koopt betekent niet dat 20% het wil afsteken, is totaal irrelevantquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
'de meeste mensen' ? Hoe kom je daarbij? Bron? Mijn vele bronnen geven aan dat slechts 20% van de huishoudens vuurwerk koopt. Waarom is jouw norm de norm?
Ik denk niet dat 50% van het totaal-vuurwerk illegaal is? Ik heb dat niet teruggevonden ieg.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:59 schreef Loveless85 het volgende:
Dus wat schiet je er dan mee op? Een verbod is voor de helft al niet relevant, en de van de andere helft zal een deel zich op nóg zwaarder vuurwerk storten.
als 2% van het vuurwerk voor 50% van de schade zorgt, waarom zei je dan om de 98% die 50% van de ander schade zorgtquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 50% van het totaal-vuurwerk illegaal is? Ik heb dat niet teruggevonden ieg.
Overigens zou de helft minder slachtoffers al heel wat zijn. Als we uitgaan van die 800nogwat in de bronnen, dan scheelt dat al 400 slachtoffers. Lijkt me best lucratief.
Bovendien neem je hier nu nogal wat zaken aan, terwijl dat niet onderbouwd is.
50% is al absoluut tegen privé vuurwerk. Vóór een verbod. Heel veel meer dan 20% kan het niet zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:07 schreef haan33 het volgende:
[..]
dat 20% van de huishoudens het koopt betekent niet dat 20% het wil afsteken, is totaal irrelevant
50% van de slachtoffers, en dat is toch de hele reden het aan te pakken danwel te verbieden? Of vind jij het gewoon niet leuk en moet het daarom verboden worden?quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 50% van het totaal-vuurwerk illegaal is? Ik heb dat niet teruggevonden ieg.
Overigens zou de helft minder slachtoffers al heel wat zijn. Als we uitgaan van die 800nogwat in de bronnen, dan scheelt dat al 400 slachtoffers. Lijkt me best lucratief.
Bovendien neem je hier nu nogal wat zaken aan, terwijl dat niet onderbouwd is.
Kijk eens naar de poll. Ik ben niet de enige.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:17 schreef Igen het volgende:
Ik ben voor een verbod op Kreator. Zijn posts in dit topic zijn niet leuk en laten de bloeddruk van vele mensen stijgen, wat slecht is voor de volksgezondheid, dus een verbod is wel op zijn plaats.
Nee, je hoeft het niet te vinden. Maar het is het wel. Vuurwerk afsteken is voor de jeugd.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:56 schreef haan33 het volgende:
[..]
Dus omdat jij het voor pubers vindt moet iedereen het kinderachtig vinden?
simpele ziel
Ik heb al zo vaak in dit topic gezegd waarom ik tegen ben. Lees het maar terug.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:18 schreef Loveless85 het volgende:
50% van de slachtoffers, en dat is toch de hele reden het aan te pakken danwel te verbieden? Of vind jij het gewoon niet leuk en moet het daarom verboden worden?
Ik kijk naar de poll en zie dat die waardeloos is omdat hij niet alle opties afdekt, met name de optie "ik steek zelf geen vuurwerk af maar ben toch tegen een bekrompen betuttelingssamenleving" niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kijk eens naar de poll. Ik ben niet de enige.
dat is jouw mening jaquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, je hoeft het niet te vinden. Maar het is het wel. Vuurwerk afsteken is voor de jeugd.
Mja, het merendeel van het volk is het met mij eens. Vrijwel al het vuurwerk wordt afgestoken door de jeugd. En dat kleine deel van de volwassenen die het doet, probeert krampachtig vast te houden aan zijn (ja, zijn, voornamelijk mannen) jeugd.quote:
hoe kom je aan die cijfers?quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mja, het merendeel van het volk is het met mij eens. Vrijwel al het vuurwerk wordt afgestoken door de jeugd. En dat kleine deel van de volwassenen die het doet, probeert krampachtig vast te houden aan zijn (ja, zijn, voornamelijk mannen) jeugd.
Bij ons in de wijk niet, maar ik woon dan ook niet in een tokkiebuurt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mja, het merendeel van het volk is het met mij eens. Vrijwel al het vuurwerk wordt afgestoken door de jeugd. En dat kleine deel van de volwassenen die het doet, probeert krampachtig vast te houden aan zijn (ja, zijn, voornamelijk mannen) jeugd.
Geen vuurwerk kopen =/= niets met vuurwerk hebben.quote:
Tokkie heb je juist meer 'volwassenen' die het doen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk niet, maar ik woon dan ook niet in een tokkiebuurt.
ik kan niets ontkennen wat er niet isquote:
Die optie staat er niet in omdat je gewoon moet opkankeren uit dit topic als vuurwerk(verbod) je geen reet interesseert. Zoek 1 van de 1000 andere topics. In dit topic ben je voor of tegen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik kijk naar de poll en zie dat die waardeloos is omdat hij niet alle opties afdekt, met name de optie "ik steek zelf geen vuurwerk af maar ben toch tegen een bekrompen betuttelingssamenleving" niet.
En die waardeloze poll heb jij alleen gemaakt, dus ik blijf bij mijn standpunt vóór een verbod op Kreator.
Ik doe niet meer aan cijfers op FOK!. Heb gemerkt dat ik daar veel tijd aan kwijt ben, en het heeft nog nooit geholpen. Ik heb nog nooit gezien op FOK! dat (over het algemeen gewoon kloppende) cijfers iemand van mening hebben doen veranderen. Met hoeveel je er ook komt, ze blijven altijd met kutsmoesjes komen waarom je cijfers niet precies kloppen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:39 schreef haan33 het volgende:
[..]
ik kan niets ontkennen wat er niet is
cijfer gaarne
quote:
Dat foutje had ik reeds toegegeven en gecorrigeerd naar een bron met 50%. Dus. 50%. Is ook veel.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Geen vuurwerk kopen =/= niets met vuurwerk hebben.
Al mijn met bron onderbouwde cijfers worden continu genegeerd in dit topic. Of er wordt gezocht naar kleine onvolkomenheden. Dat de tegenstanders van een verbod niet met cijfers komen, zegt mij wel genoeg. Het is puur een (kansloos, tokkie) sentiment. Achterhaald.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik doe niet meer aan cijfers op FOK!. Heb gemerkt dat ik daar veel tijd aan kwijt ben, en het heeft nog nooit geholpen. Ik heb nog nooit gezien op FOK! dat (over het algemeen gewoon kloppende) cijfers iemand van mening hebben doen veranderen. Met hoeveel je er ook komt, ze blijven altijd met kutsmoesjes komen waarom je cijfers niet precies kloppen.
Neem het maar gewoon aan.
Is ook weer zo'n ongefundeerde uitspraak, die kant nog wal raakt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:44 schreef haan33 het volgende:
meeste mensen willen geen vuurwerk meer omdat ze denken dat legaal vuurwerk voor alle schade zorgt
Jij die voor alles cijfers wilt zien kan dit vast onderbouwen met cijfers?quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:44 schreef haan33 het volgende:
meeste mensen willen geen vuurwerk meer omdat ze denken dat legaal vuurwerk voor alle schade zorgt,
hoezo?quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is ook weer zo'n ongefundeerde uitspraak, die kant nog wal raakt.
Uh, nee. In onze wijk zijn het vooral de kinderen van het enkele verdwaalde tokkiegezin die lopen te knallen, in andere gezinnen vooral de ouders, om veiligheidsredenen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Tokkie heb je juist meer 'volwassenen' die het doen.
eerst jouw cijfersquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
Jij die voor alles cijfers wilt zien kan dit vast onderbouwen met cijfers?
Ik zie ze graag even van je.
Mja, dat is een paar goedkope potten en pijlen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Uh, nee. In onze wijk zijn het vooral de kinderen van het enkele verdwaalde tokkiegezin die lopen te knallen, in andere gezinnen vooral de ouders, om veiligheidsredenen.
Precies mijn gedachte.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Al mijn met bron onderbouwde cijfers worden continu genegeerd in dit topic. Of er wordt gezocht naar kleine onvolkomenheden. Dat de tegenstanders van een verbod niet met cijfers komen, zegt mij wel genoeg. Het is puur een (kansloos, tokkie) sentiment. Achterhaald.
Dat blijkt, de tegenstanders van een vuurwerkverbod doen in dit topic niet anders.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:43 schreef haan33 het volgende:
triest ventje, iedereen kan zo wel wat roepen
Ik heb het niet over mensen die het niks interesseert.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die optie staat er niet in omdat je gewoon moet opkankeren uit dit topic als vuurwerk(verbod) je geen reet interesseert. Zoek 1 van de 1000 andere topics. In dit topic ben je voor of tegen.
Ten eerste weet je niet waarom mensen vuurwerk willen verbieden (er is meer dan alleen de reden 'schade') , ten tweede heb je geen bron, ten derde moet je niet voor een ander willen denken. Zeker niet als je zulke beperkte gedachten hebt als jij.quote:
'niet voor een ander denken'quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ten eerste weet je niet waarom mensen vuurwerk willen verbieden (er is meer dan alleen de reden 'schade') , ten tweede heb je geen bron, ten derde moet je niet voor een ander willen denken. Zeker niet als je zulke beperkte gedachten hebt als jij.
Klopt. En moet hun beschaafde plezier worden verboden omdat een stel tokkiekinderen zich misdraagt? Dat is idioot.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:47 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mja, dat is een paar goedkope potten en pijlen.
Het is niet mijn norm, simpele ziel. Het is de mening van minimaal 50% van de bevolking van dit land.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:49 schreef haan33 het volgende:
jij bent diegene die in dit topic zijn norm tot de algemene norm wil maken
sneu ben je
Uit welke cijfers blijkt dat het de norm is?quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het is niet mijn norm, simpele ziel. Het is de mening van minimaal 50% van de bevolking van dit land.
Dit was mijn laatste reactie op jou. Je schreeuwt veel, maar er komt niets inhoudelijks uit.
Ja, want er is meer dan 1 reden vóór een verbod. Milieu, kosten, afval. Om er eens 3 te noemen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. En moet hun beschaafde plezier worden verboden omdat een stel tokkiekinderen zich misdraagt? Dat is idioot.
Zoals ik al zei: met zulke redenen kan ik jou ook wel willen verbieden. Jouw bestaan is slecht voor het milieu, je polariserende posts zijn een gevaar voor de volksgezondheid, alle reden voor een verbod. Of toch niet?quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, want er is meer dan 1 reden vóór een verbod. Milieu, kosten, afval. Om er eens 3 te noemen.
Kan het effe wat netter qua taalgebruik aub?quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:53 schreef haan33 het volgende:
[..]
Uit welke cijfers blijkt dat het de norm is?
Zoals altijd ben je weer een ontiegelijke mongool
jij bent zeker deze man?_!
Toch niet inderdaad. Het gaat over vuurwerk, niet over de kosten van het bestaan. Vuurwerk is namelijk een lokale eenvoudig te stoppen traditie zonder ook maar 1mm noodzakelijkheid.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:54 schreef Igen het volgende:
alle reden voor een verbod. Of toch niet?
Dat is ook wel weer een beetje kort door de bocht.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: met zulke redenen kan ik jou ook wel willen verbieden. Jouw bestaan is slecht voor het milieu, je polariserende posts zijn een gevaar voor de volksgezondheid, alle reden voor een verbod. Of toch niet?
Waar is de tijd gebleven dat je in het dorp diegene gewoon erop aansprak dat 'ie zelf ff z'n teringbende moet opruimen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer een beetje kort door de bocht.
Bij ons in 't dorp zijn het altijd dezelfde die ene hondermiljoenmiljardklapper afsteken en die rooie rommel lekker laten liggen. Wie ruimt dat op? De gemeente. Wie betaald dat? De gemeenschap.
imo zou het vuurwerk hoger belast mogen worden en dat daaruit de schoonmaakkosten betaald worden.
ja ik kan niet tegen domme argumenten en het hypocriete gedragquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan het effe wat netter qua taalgebruik aub?
In mijn dorp ruimt iedereen gewoon op zonder te vragen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat je in het dorp diegene gewoon erop aansprak dat 'ie zelf ff z'n teringbende moet opruimen?
dat is jouw mening, weer maak je er een algemene norm vanquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:58 schreef Kreator het volgende:
[..] zonder ook maar 1mm noodzakelijkheid.
Noem jij dan eens een noodzaak van het afsteken van vuurwerk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:02 schreef haan33 het volgende:
[..]
dat is jouw mening, weer maak je er een algemene norm van
KAP ER MEE
sommige mensen hechte er waarde aanquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Noem jij dan eens een noodzaak van het afsteken van vuurwerk.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:02 schreef Individual het volgende:
[..]
In mijn dorp ruimt iedereen gewoon op zonder te vragen.
In mijn straat heeft niemand opgeruimd 'omdat ze allemaal niet thuis waren'. Ik heb dus 3 kliko's vol met afval opgeruimd, in m'n eentje. Met al m'n vrienden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:02 schreef Individual het volgende:
[..]
In mijn dorp ruimt iedereen gewoon op zonder te vragen.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat je in het dorp diegene gewoon erop aansprak dat 'ie zelf ff z'n teringbende moet opruimen?
Hij stelt toch niet dat het de algemene norm is?quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:02 schreef haan33 het volgende:
[..]
dat is jouw mening, weer maak je er een algemene norm van
KAP ER MEE
ah nu komt de aap uit de mouwquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
In mijn straat heeft niemand opgeruimd 'omdat ze allemaal niet thuis waren'. I
Ik zou het zo de voortuin van degene waarvan het is invegen. Ben net verhuisd, ben benieuwd hoe de straat er uit zietquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
In mijn straat heeft niemand opgeruimd 'omdat ze allemaal niet thuis waren'. Ik heb dus 3 kliko's vol met afval opgeruimd, in m'n eentje. Met al m'n vrienden.
Kennelijk is het niet overal zo dat men verantwoordelijkheid pakt.
hij stelt dat het raar is om dingen zonder noodzaak niet te verbiedenquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Hij stelt toch niet dat het de algemene norm is?
Geen noodzaak dus. Kreator had dus gelijk. Nee ok, duidelijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:04 schreef haan33 het volgende:
[..]
sommige mensen hechte er waarde aan
alle dingen zonder noodzaak dan maar verbieden?
Het bestaan van jou en mij is ook absoluut niet noodzakelijk. En jouw en mijn forumposts in dit topic zijn al helemáál niet noodzakelijk. Tijd voor een verbod!quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Toch niet inderdaad. Het gaat over vuurwerk, niet over de kosten van het bestaan. Vuurwerk is namelijk een lokale eenvoudig te stoppen traditie zonder ook maar 1mm noodzakelijkheid.
alcohol drinken heeft ook geen noodzaak en kost de overheid veel geld, ook maar stoppen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Geen noodzaak dus. Kreator had dus gelijk. Nee ok, duidelijk.
Dat mag hij toch stellen? Dat betekend toch niet dat dat de algemene norm is? Dat is hoe Kreator er over denkt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:05 schreef haan33 het volgende:
[..]
hij stelt dat het raar is om dingen zonder noodzaak niet te verbieden
Wat heeft dat met deze discussie te maken?quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:08 schreef haan33 het volgende:
[..]
alcohol drinken heeft ook geen noodzaak en kost de overheid veel geld, ook maar stoppen?
Krea zegt dat het geen 1mm noodzaak heeftquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:08 schreef haan33 het volgende:
[..]
alcohol drinken heeft ook geen noodzaak en kost de overheid veel geld, ook maar stoppen?
Niets. Kennelijk is het moeilijk om over vuurwerk te praten, zonder daar alcohol of het leven bij te halen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heeft dat met deze discussie te maken?
quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:54 schreef Igen het volgende:
[..]
alle reden voor een verbod. Of toch niet?
Oftewel: geen noodzaak + een verbod is mogelijk = het moet verboden worden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het gaat over (..) een lokale eenvoudig te stoppen traditie zonder ook maar 1mm noodzakelijkheid.
nee ik vind het dom dat je het ene wel wil verbieden en het andere niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:11 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oftewel: geen noodzaak + een verbod is mogelijk = het moet verboden worden.
Met die redenering kun je heel veel dingen wel gaan verbieden. Bijvoorbeeld ook alcohol.
Ja, hoewel ik al 16 jaar geen o&n heb gevierd in het oosten en al ruim 10 jaar niet meer in NL.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij woont toch in het oosten, waar ze ook met carbidbussen schieten enzo?
Ik vind juist jouw redenering dom. Want een hoop dingen zijn verboden omdat een paar mensen er een mindere ervaring mee hebben.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:11 schreef haan33 het volgende:
[..]
nee ik vind het dom dat je het ene wel wil verbieden en het andere niet.
is gewoon puur hypocrisie, alleen maar omdat je met vuurwerk wat mindere ervaringen hebt
wel consequent blijven
Ik zou er niet heel erg van verbaasd zijn als alcohol ooit nog eens verboden word. In Amerika is het tenslotte al eens verboden geweest.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:11 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Met die redenering kun je heel veel dingen wel gaan verbieden. Bijvoorbeeld ook alcohol.
Waar heeft hij gezegd dat het andere niet verboden hoeft te worden. Fucking hell zeg, je kunt het ook gewoon over het onderwerp hebben, zonder de rest erbij te halen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:11 schreef haan33 het volgende:
[..]
nee ik vind het dom dat je het ene wel wil verbieden en het andere niet.
is gewoon puur hypocrisie, alleen maar omdat je met vuurwerk wat mindere ervaringen hebt
wel consequent blijven
En milieu, en gewonden, en doden, en zooi, en overlast voor dieren en mensen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:11 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
[..]
zijn argumenten zijn op zoveel onderwerpen mogelijkquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Waar heeft hij gezegd dat het andere niet verboden hoeft te worden. Fucking hell zeg, je kunt het ook gewoon over het onderwerp hebben, zonder de rest erbij te halen.
Hij zeg ook niet dat fastfood verboden moet worden, en dat moord verboden moet blijven, moet je hem daar niet op aanvallen?
Dat geldt ook voor zo veel dingen. Voor alcohol, voor mensen die met de auto een dagje naar het strand gaan, enz.enz.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En milieu, en gewonden, en doden, en zooi, en overlast voor dieren en mensen.
Oh, werkt dat zo? Hij focust zich hier op vuurwerk. Zou je ook eens moeten proberen. Lekker ontopic en zo.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:15 schreef haan33 het volgende:
[..]
zijn argumenten zijn op zoveel onderwerpen mogelijk
hij moet eens met argumenten komen die bewijzen waarom ALLEEN vuurwerk weg moet
Ah, dan ben je wel goed op de hoogte van de actuele ontwikkelingen!quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja, hoewel ik al 16 jaar geen o&n heb gevierd in het oosten en al ruim 10 jaar niet meer in NL.
Nee. Slaat nergens op. Ga die discussie maar in een nieuw topic voeren. Dit gaat over vuurwerk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:11 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou fucking en? Het gaat hier over vuurwerk. Punt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor zo veel dingen. Voor alcohol, voor mensen die met de auto een dagje naar het strand gaan, enz.enz.
"Ja maar dat is flauw! Ik ga wel naar het strand maar steek zelf nooit vuurwerk af, dus moet alleen vuurwerk verboden worden en moet je niet al die andere dingen er ook bij slepen! Want ik wil niet dat mijn hypocrisie blootgelegd wordt!"
quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee. Slaat nergens op. Ga die discussie maar in een nieuw topic voeren. Dit gaat over vuurwerk.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:15 schreef Igen het volgende:
[..]
"Ja maar dat is flauw! Ik ga wel vaak naar het strand maar steek zelf nooit vuurwerk af, dus moet alleen vuurwerk verboden worden en moet je niet al die andere dingen er ook bij slepen! Want ik wil niet dat mijn hypocrisie blootgelegd wordt!"
Nu is het onderscheid lastig te maken. Als alles verboden is, wordt het veel makkelijker te handhaven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef T42 het volgende:
als illegaal nu al niet tegen gehouden word zal eedn algeheel verbod zeker ook werken
ik ben bang dat een vuurwerk verbod niet te handhaven isquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nu is het onderscheid lastig te maken. Als alles verboden is, wordt het veel makkelijker te handhaven.
denk je dat er zoveel politie is om alles te controleren op 31dec?quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nu is het onderscheid lastig te maken. Als alles verboden is, wordt het veel makkelijker te handhaven.
Tsja, leer er mee leven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:19 schreef haan33 het volgende:
[..]
ik ben bang dat een vuurwerk verbod niet te handhaven is
Ik zou graag eens willen zien hoe het verloopt als legaal vuurwerk verboden wordt. Dat we 1 groot vuurwerk per gemeente krijgen en dan verder niks.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef T42 het volgende:
als illegaal nu al niet tegen gehouden word zal eedn algeheel verbod zeker ook werken
Ik denk dat een geheel verbod veel beter te handhaven is dan wat we doen. Hoe moet een agent weten of afgestoken vuurwerk illegaal was? Bij een algemeen verbod is het veel eenvoudiger om overtredingen te constateren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef T42 het volgende:
ja maar als je een wet aanneemt moet ie wel te handhaven zijn, anders heeft het geen zin hequote:
Klopt, ze moeten ook meer gaan handhaven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:19 schreef T42 het volgende:
[..]
denk je dat er zoveel politie is om alles te controleren op 31dec?
lukt ze de dagen ervoor ook niet als alles nog illegaal is
Ga jij dat gemeentevuurwerk betalen? Want wie bepaalt, betaalt hè.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zou graag eens willen zien hoe het verloopt als legaal vuurwerk verboden wordt. Dat we 1 groot vuurwerk per gemeente krijgen en dan verder niks.
Je kunt niet stellen dat het niet werkt omdat er ook illegaal vuurwerk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |