Het is een uiteindelijk onhoudbaar verbod. Dus is het weggegooid geld als je het daadwerkelijk probeert uit te voeren. Niet mijn reden waarom ik tegen een verbod ben overigens maar wel een goed punt verder. Er is geen overtuigende meerderheid voor een verbod en het is te makkelijk om alsnog aan vuurwerk te komen. Het enige wat je echt voor elkaar krijgt is dat de zwarte handel in vuurwerk explodeert (hihi) en je ook nog eens potentieel slecht vuurwerk in handen (hoho) krijgt.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh, het is veel te lastig, nee, laten we het dan maar niet doen.
Ook met "legaal" vuurwerk worden genoeg vernielingen aangericht, net als genoeg leed.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:22 schreef WaTeRaQua het volgende:
[..]
Het artikel van nu.nl is totaal irrelevant. Het betreft hier overduidelijk illegaal vuurwerk; iets dat al verboden is in Nederland en een vuurwerkverkoopverbod in Nederland verandert daar niks aan, immers dit vuurwerk is al niet te koop bij de reguliere verkooppunten.
Heb gemoeg bronnen genoemd hoor. Die 50% klopt gewoon landelijk. Enne...weerleg mijn punten dan? Zeggen dat je het doet is makkelijk.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:07 schreef WaTeRaQua het volgende:
[..]
Dit is wel de slechtste opvatting die ik in tijden heb gezien. Losstaande van het feit of ik voor dan wel tegen het vuurwerkverbod ben is deze poll totaal niet representatief. Ten eerste is FOK! niet een representatieve afspiegeling van de Nederlandse bevolking (leeftijd 12-18 is verhoudingsgewijs zonder enige waarneembare bron te raadplegen toch wel ondervertegenwoordigd hier). Ten tweede heb je de onafhankelijkheid van het 'onderzoek' al om zeep geholpen door een betoog te houden waarom vuurwerk verboden moet worden. Als laatste lok je met de titel natuurlijk een bepaald type mensen naar dit topic; dit zullen dan ook vaak de mensen zijn die dezelfde gedachtegang volgen.
Leuk zo'n poll, maar totaal niet representatief voor de Nederlandse samenleving. En zo klopt er ook veel aan je argumentatie van geen kant, of valt gemakkelijk te weerleggen.
Als iemand die op een skipiste onderuit gaat dan ook zelf zijn ziektekosten betaald.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:50 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik ben ervoor dat zelf toegebrachte vuurwerkverwondingen uit de zorgverzekering gaan.
Daarvoor moet je al een reisverzekering met wintersportdekking hebben, anders krijg je een flinke rekening voor je neus.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als iemand die op een skipiste onderuit gaat dan ook zelf zijn ziektekosten betaald.
* hottentot mompelt iets met glijdende schaal...
Denk je dat die schade en overlast komt door de rotjes en Nederlandse matten die verkocht worden?? Nee door het illegale vuurwerk dus.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Eens met Krea. Of op z'n minst alleen siervuurwerk verkopen ofzo.
'Hier bij ons' is vuurwerkdag op 5 november (Guy Fawkesday, op oud en nieuw is iedereen te druk bezig met zuipen om zich druk te maken om vuurwerk), en ik heb in de 3 jaar dat ik hier nu woon nog geen rotje, geen strijker, geen astronaut, geen 100000000000000000klapper gezien. Er worden alleen vuurpijlen met best mooie dingen in de lucht verkocht. Geen eindeloze nieuwsberichten op 6 november over ik weet niet hoeveel gewonden met afgeblazen ledematen, etc. En op echt een enkele vuurpijl buiten die Guy Fawkes avond na, en soms de zaterdag erna als het op een doordeweekse dag valt en mensen liever een gezellige avond willen hebben in het weekend, is het niet zo'n complete chaos als in Nederland.
Gewoonweg zielig dat je zo uitdagend hierover doet. Waarschijnlijk woon je niet eens in Hilversum.quote:
Off all things noem je Singapore, waar de mensen gelukkiger zijn dan hierquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:43 schreef Igen het volgende:
[..]
"Leuk" is juist een hele goede reden. We leven hier niet in Singapore waar de mensen emotieloze robots zijn, maar in Nederland ja.
Gewoon niet meer reageren, nee dan is het wel duidelijk.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:53 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ik hoef op zich nergens te komen.
Ik heb je woorden niet verdraaid. Als jij vindt van wel dan graag man en paard noemen.
Tevredener ("satisfaction of life"). En dat is iets heel anders. Je kan helemaal tevreden zijn als alles perfect is georganiseerd, maar als je als een robot leeft en nooit een keer moet lachen (of huilen) dan zou ik dat geen geluk willen noemen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 03:43 schreef Sjors_Peter het volgende:
[..]
Off all things noem je Singapore, waar de mensen gelukkiger zijn dan hier
Toen ik daar was voelde het heel anders, mensen die mekaar wel met respect behandelde en meeste leken toch een vorm van geluk te vinden in wat ze deden daar. Hier lopen we met ze alle te zeuren op de kleine dingen . Zit ik toch liever daar maarja misschien is dat mijn mening dan.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Tevredener ("satisfaction of life"). En dat is iets heel anders. Je kan helemaal tevreden zijn als alles perfect is georganiseerd, maar als je als een robot leeft en nooit een keer moet lachen (of huilen) dan zou ik dat geen geluk willen noemen.
En dat geldt bij uitstek van Singapore. Op een doorsnee dag voelt maar nauwelijks een derde van alle inwoners een emotie - het laagste aantal ter wereld. bron
Dat is maar net hoe je het bekijkt. Vuurwerk is binnen een kwartiertje weg, terwijl je van drank de dag erna nog steeds koppijn hebt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:30 schreef stbabylon het volgende:
Dat heb ik dus sowieso nooit goed begrepen, mensen van 16+ (tegenwoordig 18+ ) die hun geld uitgeven aan vuurwerk ipv bier en andere drank.
Voor een kwartier vuurwerk kun je meerdere avonden zuipen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 20:05 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je het bekijkt. Vuurwerk is binnen een kwartiertje weg, terwijl je van drank de dag erna nog steeds koppijn hebt.
Ja, je vergist je. Dat "illegale" vuurwerk uit Polen en België is in die landen gewoon legaal hè. En in Duitsland ligt het vuurwerk gewoon bij de supermarkt in een grabbelbak.quote:Op maandag 17 november 2014 07:44 schreef Thunder0x het volgende:
Als dit doorgevoerd wordt, krijgen we dan een soortgelijke discussie als bij zwarte piet?
tradities boehoe dat dit kan in nederland?! etc etc
Het is gewoon gevaarlijk. Ook siervuurwerk, volgens mij zijn wij het enige land die dit doet? Of vergis ik me.
Als je niet kijkt buiten de grenzen van Nederland zijn wij de enigen idd.quote:Op maandag 17 november 2014 07:44 schreef Thunder0x het volgende:
Het is gewoon gevaarlijk. Ook siervuurwerk, volgens mij zijn wij het enige land die dit doet? Of vergis ik me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |