weet je dat er in nederland niet genoeg mensen zijn die profesioneel mogen steken? en wat ik met de kermis al zie is 3x niks..quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zou graag eens willen zien hoe het verloopt als legaal vuurwerk verboden wordt. Dat we 1 groot vuurwerk per gemeente krijgen en dan verder niks.
Je kunt niet stellen dat het niet werkt omdat er ook illegaal vuurwerk is.
Ik ga dat betalen ja. En dat betaal 'ik' uit de monsterlijk grote besparing die we krijgen. En daarna kun je er nog 364 dagen vuurwerk van betalen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ga jij dat gemeentevuurwerk betalen? Want wie bepaalt, betaalt hè.
Dan ga je lekker met je vrienden de stad in. Of blijf je thuis. Of doe je wat anders. Dat privévuurwerk verboden is, wil niet zeggen dat je niets anders kunt doen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:22 schreef T42 het volgende:
[..]
weet je dat er in nederland niet genoeg mensen zijn die profesioneel mogen steken? en wat ik met de kermis al zie is 3x niks..
en ik ga niet tussen al die zatte agressieve mensen staan..
gelukkig is carbit traditie ga ik dat gewoon midden op straat afsteken
dan gaan ze met ze alle dronken wandelen naar dat vuurwerk en alles slopen onderweg.. mijn auto's zijn nu al de pineut 1x per maandquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ga dat betalen ja. En dat betaal 'ik' uit de monsterlijk grote besparing die we krijgen. En daarna kun je er nog 364 dagen vuurwerk van betalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gezegd heb ik afgelopen jaar technisch gezien wel in NL gevierd: Aruba en daar hebben ze ook een 'vuurwerkoorlog'. Mooi was dat.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah, dan ben je wel goed op de hoogte van de actuele ontwikkelingen!.
WTF is een vuurwerkoorlog?quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat gezegd heb ik afgelopen jaar technisch gezien wel in NL gevierd: Aruba en daar hebben ze ook een 'vuurwerkoorlog'. Mooi was dat.![]()
Georganiseerde shows zijn maar heel zelden interessant.
juistquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Georganiseerde shows zijn maar heel zelden interessant.
die zijn er al van de bomen... alleen nep mag nog tot zo merken dat er olie nodig is om er 1 te maken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:26 schreef Dimens het volgende:
Over een paar jaar hebben we geen feestdagen meer in december. Geen zwarte piet, geen vuurwerk meer en straks krijg je nog de boomknuffelaren die zeggen dat het zielig is voor een kerstboom om deze te versieren.
Wat er nu gebeurt is een oorlog?quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Wanneer het overal knalt en niet een georganiseerd iets.
Dat heb ik dus sowieso nooit goed begrepen, mensen van 16+ (tegenwoordig 18+ ) die hun geld uitgeven aan vuurwerk ipv bier en andere drank.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Eens met Krea. Of op z'n minst alleen siervuurwerk verkopen ofzo.
'Hier bij ons' is vuurwerkdag op 5 november (Guy Fawkesday, op oud en nieuw is iedereen te druk bezig met zuipen om zich druk te maken om vuurwerk), en ik heb in de 3 jaar dat ik hier nu woon nog geen rotje, geen strijker, geen astronaut, geen 100000000000000000klapper gezien. Er worden alleen vuurpijlen met best mooie dingen in de lucht verkocht. Geen eindeloze nieuwsberichten op 6 november over ik weet niet hoeveel gewonden met afgeblazen ledematen, etc. En op echt een enkele vuurpijl buiten die Guy Fawkes avond na, en soms de zaterdag erna als het op een doordeweekse dag valt en mensen liever een gezellige avond willen hebben in het weekend, is het niet zo'n complete chaos als in Nederland.
En sterretjes. De slachtoffers komen wel door de alcohol en dat zijn er veel meer en elke dag van het jaar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Eens met Krea. Of op z'n minst alleen siervuurwerk verkopen ofzo.
'Hier bij ons' is vuurwerkdag op 5 november (Guy Fawkesday, op oud en nieuw is iedereen te druk bezig met zuipen om zich druk te maken om vuurwerk), en ik heb in de 3 jaar dat ik hier nu woon nog geen rotje, geen strijker, geen astronaut, geen 100000000000000000klapper gezien. Er worden alleen vuurpijlen met best mooie dingen in de lucht verkocht. Geen eindeloze nieuwsberichten op 6 november over ik weet niet hoeveel gewonden met afgeblazen ledematen, etc. En op echt een enkele vuurpijl buiten die Guy Fawkes avond na, en soms de zaterdag erna als het op een doordeweekse dag valt en mensen liever een gezellige avond willen hebben in het weekend, is het niet zo'n complete chaos als in Nederland.
We konden hier op 5 november 's avonds gewoon hardlopen met de club. Dat had ik in Nederland echt niet gedaan omwille van de veiligheid.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:31 schreef Individual het volgende:
[..]
En sterretjes. De slachtoffers komen wel door de alcohol en dat zijn er veel meer en elke dag van het jaar.
Op je 18e is het al een stuk minder leuk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat heb ik dus sowieso nooit goed begrepen, mensen van 16+ (tegenwoordig 18+ ) die hun geld uitgeven aan vuurwerk ipv bier en andere drank.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:24 schreef T42 het volgende:
[..]
dan gaan ze met ze alle dronken wandelen naar dat vuurwerk en alles slopen onderweg.. mijn auto's zijn nu al de pineut 1x per maandDat is hetzelfde argument als wat voor aangevoerd over illegaal vuurwerk. Dit is toch al verboden? Je mag geen auto's slopen. Dat is een kwestie van handhaven. Ik denk niet dat men ineens veel meer auto's gaat slopen bij een vuurwerkverbod.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In wat voor een tokkiebuurt was je dan in NL dat je niet de straat op durft voor je veiligheid?quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
We konden hier op 5 november 's avonds gewoon hardlopen met de club. Dat had ik in Nederland echt niet gedaan omwille van de veiligheid.
Gedaan, maar dan blijf je weg en krijgt het topic gelijk een slotje.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee. Slaat nergens op. Ga die discussie maar in een nieuw topic voeren. Dit gaat over vuurwerk.
Zwarte Piet, vuurwerk en kerstbomen zijn nu ook al geen feestdagen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:26 schreef Dimens het volgende:
Over een paar jaar hebben we geen feestdagen meer in december. Geen zwarte piet, geen vuurwerk meer en straks krijg je nog de boomknuffelaren die zeggen dat het zielig is voor een kerstboom om deze te versieren.
Ze horen bij feestdagen. Een vrije dag op 5 december is geen Sinterklaas zonder Sinterklaas, een vrije dag op 24 december met een varkenskotellet en gekookte aardappels en zonder kerstboom is geen kerst, enz.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zwarte Piet, vuurwerk en kerstbomen zijn nu ook al geen feestdagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |