abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146488151
Een beetje vroeg misschien, maar omdat iedereen om mij heen al weet wat ie gaat doen met oud en nieuw maak ik me een beetje zorgen over wat ik zelf moet doen.

Ik ga in elk geval niet naar familie. Alle familieverplichtingen ben ik na de kerst wel beu en ik vind het fijn om weer mijn eigen gang te gaan. Maar ik wil natuurlijk niet alleen zijn. Dat heb ik eerder meegemaakt en ik vond het verschrikkelijk.

Liever vier ik het met vrienden, maar iedereen die ik vraag heeft dus al plannen, of zal sowieso niet in de buurt zijn met oud & nieuw.

Ik zou wel graag de stad in willen naar een van de vele feesten, maar je komt nergens binnen zonder kaartje. En ik ga natuurlijk niet in mijn eentje een kaartje voor een feest kopen als er geen vrienden heengaan.

Als ik niks onderneem ben ik straks alleen met oud & nieuw, maar hoe pak ik dit dan aan?
  maandag 10 november 2014 @ 02:35:42 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_146488172
ik ben ook al vaak alleen geweest bij de jaarwisseling en omdat ik graag wiet/hash rook ga ik stuff halen bij de coffeeshop. online pokeren, beetje tv kijken en de avond is zo voorbij.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_146488220
ik ben al 12 jaar alleen met oud een nieuw, ook al 12 jaar niet geneukt!

je went eraan,.. je moet gewoon je verlies accepteren, en er vrede mee hebben dat je een droevig figuur bent,,,,hoe eerder hoe beter,.. heb je er eenmaal vrede mee? dan doet het veel minder zeer!
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_146493000
Meld je aan voor zo' organisatie die barpersoneel verhuren voor dat soort evenementen. Is lekker makkelijk (wordt vaak met munten gewerkt), dubbel betaald, en super gezellig. Je leert er misschien nog eens iemand kennen, en ook al heb je de verdiensten misschien niet nodig, het is altijd mooi meegenomen.
pi_146496118
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:20 schreef James_R het volgende:
Meld je aan voor zo' organisatie die barpersoneel verhuren voor dat soort evenementen. Is lekker makkelijk (wordt vaak met munten gewerkt), dubbel betaald, en super gezellig. Je leert er misschien nog eens iemand kennen, en ook al heb je de verdiensten misschien niet nodig, het is altijd mooi meegenomen.
Een horeca-uitzendbureau bedoel je? Ik heb me wel eens ingeschreven maar ik kom niet aan de bak. Het lijkt me dat ze op zo'n drukke avond vooral mensen met voldoende ervaring zoeken.
pi_146503670
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:33 schreef ulap het volgende:

[..]

Een horeca-uitzendbureau bedoel je? Ik heb me wel eens ingeschreven maar ik kom niet aan de bak. Het lijkt me dat ze op zo'n drukke avond vooral mensen met voldoende ervaring zoeken.
Of het echt een horeca uitzendbureau is weet ik niet, maar ik ken een paar gasten die alleen op bepaalde evenementen (koninginnedag, oud en nieuw, WK wedstrijden) achter de bar staan, dus op grote evenementen wanneer veel mensen juist niet willen werken.

Ervaring is misschien wel belangrijk soms, maar je hebt toch wel eens bij je voetbalclub of weet ik het wat voor vereniging ooit een keer bardienst gehad?

De optie die me eerst te binnen schoot was met bekenden van je meegaan. Maar aangezien je die optie zelf al overslaat, zal dat wel niet mogelijk zijn. Je kunt ook gewoon een lekkere film opzetten 's avonds, paar biertjes drinken, om 12 uur een uurtje over straat gaan lopen (vuurwerk kijken), random mensen aanspreken.

Of gewoon een paar pilsjes achterover slaan, en gewoon in je eentje naar het dichtstbijzijnde dorpsfeest gaan, waar je ongetwijfeld toch wel wat mensen kent van vroeger ofzo?
pi_146503803
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 02:33 schreef ulap het volgende:
[knip]

Als ik niks onderneem ben ik straks alleen met oud & nieuw, maar hoe pak ik dit dan aan?
Door wel wat te ondernemen. Je geeft niet alleen je probleem aan, maar ook eigenlijk al de oplossing.
Niets doen en verwachten dat de wereld naar je toekomt is gewoonweg dom. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2014 17:19:37 ]
pi_146519528
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:14 schreef James_R het volgende:

[..]

Of het echt een horeca uitzendbureau is weet ik niet, maar ik ken een paar gasten die alleen op bepaalde evenementen (koninginnedag, oud en nieuw, WK wedstrijden) achter de bar staan, dus op grote evenementen wanneer veel mensen juist niet willen werken.

Ervaring is misschien wel belangrijk soms, maar je hebt toch wel eens bij je voetbalclub of weet ik het wat voor vereniging ooit een keer bardienst gehad?
Nee, dat niet.
quote:
De optie die me eerst te binnen schoot was met bekenden van je meegaan. Maar aangezien je die optie zelf al overslaat, zal dat wel niet mogelijk zijn.
Ik sla de optie niet over, maar een paar vrienden hebben al vaststaande plannen, en anderen lijken andere plannen te willen maken. Ik heb ze dus wel gevraagd en voorgesteld om samen iets te doen, maar ze houden een slag om de arm.
Ik heb dat dus eerder meegemaakt. Eerst steeds horen "misschien" en "ik weet het nog niet hoor", en dan eind december is het "nee ik kan niet, ik ga daar en daar heen".

quote:
Je kunt ook gewoon een lekkere film opzetten 's avonds, paar biertjes drinken, om 12 uur een uurtje over straat gaan lopen (vuurwerk kijken), random mensen aanspreken.

Of gewoon een paar pilsjes achterover slaan, en gewoon in je eentje naar het dichtstbijzijnde dorpsfeest gaan, waar je ongetwijfeld toch wel wat mensen kent van vroeger ofzo?
In mijn geval is dat de stad, en daar kom je nergens binnen zonder kaartje. En in de drukte is er lang niet altijd een garantie dat je bekenden tegenkomt.
pi_146522711
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 02:41 schreef pionnetje het volgende:
ik ben al 12 jaar alleen met oud een nieuw, ook al 12 jaar niet geneukt!

je went eraan,.. je moet gewoon je verlies accepteren, en er vrede mee hebben dat je een droevig figuur bent,,,,hoe eerder hoe beter,.. heb je er eenmaal vrede mee? dan doet het veel minder zeer!
Dr. Phil door de bocht hier :')

TS moet zelf wat ondernemen, als de berg niet naar Mozes komt moet Mozes maar naar de berg.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_146523078
Ga met de TS uit dit topic samen zitten.
FEE / Alleen met Oud en Nieuw, of zijn er nog opties?
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
pi_146526591
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 04:55 schreef TLC het volgende:

[..]

Dr. Phil door de bocht hier :')

TS moet zelf wat ondernemen, als de berg niet naar Mozes komt moet Mozes maar naar de berg.
Zo simpel is het inderdaad. Wij kunnen wel met allerlei ideeën aan komen, maar TS moet het vooral zelf willen en doen.
pi_146527882
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 04:55 schreef TLC het volgende:
Dat weet ik, ik vraag me alleen af wát ik dan zou kunnen ondernemen.

Er zijn wat mij betreft twee opties:

- Degenen die nog geen plannen hebben / willen maken, toch overhalen om iets met mij te doen.
- Iets zoeken waar je ook makkelijk in je eentje naar toe kan gaan.

Maar wat en hoe? Iemand suggesties?
pi_146602782
Nou de meest logische opties zijn al gegeven eigenlijk... succes dus! ;)

quote:
Ik had ook al een Déjà vu momentje, kwam me zo bekend voor! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_146611021
Je zegt dat je niet alleen een kaartje wilt kopen om alleen naar oud en nieuw feest te gaan ergens zonder je vrienden.

Ik zou gewoon alleen gaan. Waarom? Je kunt echt een waanzinnige avond hebben. Vrienden vrienden.. Er zijn daar ZOVEEEEL GROEPEN. En je kunt makkelijk nieuwe mensen daar leren kennen waar je een deel van de avond bij blijft. En als je geluk hebt vind je wellicht zelfs nog wel een groepje waar je vaker mee kunt naar feesten wanneer al je vrienden al iets hebben.

Alleen tja. Als je nog nooit alleen naar een feest bent gegaan en nieuwe mensen bent gaan leren kennen dan kan ik snappen dat die stap groot is. Alleen tussen nu en oud en nieuw zit nog wel een aantal weken. Genoeg tijd om uit te zoeken hoe je makkelijk nieuwe mensen leert kennen op een feestje. Hoe je ze aanspreekt en hoe je er mee in contact komt.

Het geluk is dat mensen al zoveel meer opener zijn tijdens oud en nieuw dan normaal. Je hoeft alleen maar vrolijk binnen te komen en vragen of ze een goed jaar hebben gehad en al zin in het nieuwe.

Als je niet een al te verlegen type bent en met drank een beetje los komt. Ik was alleen gegaan. Vroeg heen gaan vast. En daar op zo'n feest nieuwe mensen leren kennen. Wees de party boy die super sociaal is en iedereen er leert kennen.

En misschien kun je op het internet nog wel iemand vinden om met je mee te gaan. Er zijn vast nog meer die alleen gaan zijn met oud en nieuw. Misschien kun je online wel een leuk groepje van 4 samen stellen en gaan jullie samen :)
pi_146611122
@ pionnetje hoezo al 12 jaar alleen en al 12 jaar niet geneukt? Waarom lukt het je niet om een meid te regelen zodat je eens niet alleen bent met oud en nieuw? Ik wilde je een pm sturen maar dat kan ik pas na 7 dagen.. Misschien kan ik je helpen
pi_146612804
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:39 schreef ulap het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik vraag me alleen af wát ik dan zou kunnen ondernemen.

Er zijn wat mij betreft twee opties:

- Degenen die nog geen plannen hebben / willen maken, toch overhalen om iets met mij te doen.
- Iets zoeken waar je ook makkelijk in je eentje naar toe kan gaan.

Maar wat en hoe? Iemand suggesties?
Je woont dus in een stad, genoeg aanbod lijkt me.

De afgelopen jaren ben ik vrijwel elk jaar naar een groot feest geweest (Techno/Dance) muziek, en het gebeurde eigenlijk stelselmatig dat ik lange tijd mijn vrienden kwijt was en maar gewoon een beetje rond liep te dwalen.

Je zult in ieder geval absoluut niet opvallen als je naar een vrij groot feest in je eentje gaat.

Ook zie ik het je er steeds over hebben dat je vrienden over wilt halen om iets met jou te doen, maar je kunt je imo. ook gerust een beetje opdringen en voorstellen om met hun mee te gaan. Tenzij je een erg aanwezig/dominante persoonlijkheid hebt, zou ik niet weten waarom niemand jou mee zou willen hebben.
pi_146613472
Niet dat ik je in rot gevoel wil geven hoor, maar die vrienden van jouw hebben je er liever niet bij dan wel lijkt het. In dat geval zijn het geen vrienden en kun je sowieso beter bij ze weg blijven en opzoek gaan naar een vrienden groep die je er wel graag bij wil hebben.
pi_146641478
Gewoon met vrienden/buurtgenoten op het plein. Mooi fikkie erbij.. Drankie, vreten en vuurwerk :)
Zonder wrijving geen glans
pi_146710337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:32 schreef Zwiggelbigje het volgende:
Je zegt dat je niet alleen een kaartje wilt kopen om alleen naar oud en nieuw feest te gaan ergens zonder je vrienden.

Ik zou gewoon alleen gaan. Waarom? Je kunt echt een waanzinnige avond hebben. Vrienden vrienden.. Er zijn daar ZOVEEEEL GROEPEN. En je kunt makkelijk nieuwe mensen daar leren kennen waar je een deel van de avond bij blijft.
Er zijn groepen inderdaad. Maar die zijn daar toch om met elkaar de jaarwisseling te vieren? Kan me niet voorstellen dat die er allemaal voor open staan dat een onbekend iemand zich bij hen aansluit.

Kijk, veel van mijn eigen vrienden hebben al met elkaar plannen gemaakt zonder mij daarin te betrekken. Dan zie ik niet waarom een groep onbekenden mij er wel bij zou willen betrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ulap op 16-11-2014 18:17:12 ]
pi_146710423
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 15:23 schreef ulap het volgende:

[..]

Er zijn groepen inderdaad. Maar die zijn daar toch om met elkaar de jaarwisseling te vieren? Kan me niet voorstellen dat die er allemaal voor open staan dat een onbekend iemand zich bij hen aansluit.

Kijk, veel van mijn eigen vrienden hebben al met elkaar plannen hebben gemaakt zonder mij daarin te betrekken. Dan zie ik niet waarom een groep onbekenden mij er wel bij zou willen betrekken.
Wees gewoon eens brutaal en vraag of je mee mag? Misschien hebben ze je er wel niet in betrokken om een stomme simpele reden ("hij gaat toch niet mee..").

En als je niet mee mag weet je ook meteen wat voor een soort 'vrienden' het zijn.
pi_146715696
quote:
3s.gif Op zondag 16 november 2014 15:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Wees gewoon eens brutaal en vraag of je mee mag? Misschien hebben ze je er wel niet in betrokken om een stomme simpele reden ("hij gaat toch niet mee..").

En als je niet mee mag weet je ook meteen wat voor een soort 'vrienden' het zijn.
Ik heb het al aan een paar gevraagd.

Een aantal vrienden gaat met hun andere vriendengroepen wat doen (met mensen die ik nauwelijks ken). Sommigen daarvan in andere steden.

En dan heb je nog stelletjes die liever bij elkaar willen zijn. Dat snap ik natuurlijk ook.
pi_146717998
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:16 schreef ulap het volgende:

[..]

Ik heb het al aan een paar gevraagd.

Een aantal vrienden gaat met hun andere vriendengroepen wat doen (met mensen die ik nauwelijks ken). Sommigen daarvan in andere steden.

En dan heb je nog stelletjes die liever bij elkaar willen zijn. Dat snap ik natuurlijk ook.
En wat is dan het probleem? Zo leer je weer nieuwe mensen kennen.
  dinsdag 18 november 2014 @ 15:41:55 #24
271779 wetirowsu
oud wit meissie met hart
pi_146776505
1x trek je de conclusie
Vriendschap is...etc

Je kan natuurlijk ook een beetje pro-actiever zijn en ZELF iets organiseren rond Oud en Nieuw.
Ik organiseer nu al 4 jaar een soort van houseparty op 31 dec. Heb daardoor een aantal interessante mensen ontmoet die ik anders nooit zou hebben leren kennen, en waar ik nog steeds contacten mee onderhoud.
PM me maar, Ulap. Je bent welkom.
go with the flow
pi_146776706
Over dat kaartje in t café gesproken, dat klopt ja.
Ga maar wat vaker naar de kroeg dan als je dat niet doet.
En dan bij de kroeg die je bevalt koop je zo'n kaartje, ofzo.
Bel vrienden op weet ik ut maak er gewoon wat van. Niet per se oud en nieuwe gwoon kom uit die sleur van dat eenzame leven, das niks. En als je dan over een drempel moet, zie het maar als overwinning als je erover bent gegaan ^O^ Have fun
pi_146802700
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:41 schreef wetirowsu het volgende:
1x trek je de conclusie
Vriendschap is...etc

Je kan natuurlijk ook een beetje pro-actiever zijn en ZELF iets organiseren rond Oud en Nieuw.
Ik organiseer nu al 4 jaar een soort van houseparty op 31 dec. Heb daardoor een aantal interessante mensen ontmoet die ik anders nooit zou hebben leren kennen, en waar ik nog steeds contacten mee onderhoud.
Lief aanbod!
pi_146805512
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 19:08 schreef Anne het volgende:

[..]

En wat is dan het probleem? Zo leer je weer nieuwe mensen kennen.
Blijkbaar is het voor hun wel een probleem. Als ik vraag hoor ik namelijk: "Sorry, wij zijn al bij die en die."

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:41 schreef wetirowsu het volgende:
Ik probeer al om zelf iets te organiseren. Het probleem is dat iedereen die ik zou kunnen uitnodigen óf al bezet is die avond, óf er rekening mee gaat houden bezet te zullen zijn.
pi_146805986
hadden we dit gesprek vorig jaar niet ook al, of was dat iemand anders?

die vrienden zijn waardeloos als ze jou niet ook uitnodigen. laat ze lekker de klere krijgen..

welke stad?

koop gewoon een kaartje voor iets dat je leuk lijkt, niet zeuren, gaan. pilletje regelen, en feesten. iedereen lult toch wel met elkaar met oud en nieuw, want iedereen is er helemaal aan of bezopen.
alleen uitgaan is niet erg, het ligt aan jezelf. of je hebt zoiets van fuck ik ben zo alleen en zit in een hoekje, of je bent iemand die geen groepje nodig heeft om het naar zn zin te hebben. dat laatste geeft je juist een sterke uitstraling en dan heb je zo mensen gevonden om mee rond te hangen op een feest. zoek ook niet naar een vervangend groepje op het feest, maar loop lekker rond, praatje hier praatje daar. na een paar rondjes zullen mensen je gaan aanhouden, om wat langer te praten of lol te maken.
in het uitgaansleven zijn er zoveel mensen die gewoon alleen gaan, en uiteindelijk heel veel mensen kennen en op de raarste plekken belanden met hun nieuwe tijdelijke beste vrienden.

en als het dan toch niet zo leuk is, is het nog altijd beter dan thuis gaan zitten sippen de hele avond. en dan ga je gewoon naar huis, ben je er toch uit geweest en heb je het geprobeerd.
pi_146845704
Lastig! Ik snap wel dat het niet goed voelt om jezelf uit te nodigen. Dat ze jou niet uitnodigen vind ik eigenlijk ook veelzeggend voor de vriendschap (dénk ik, zeker weten doe ik dat niet natuurlijk want ik ken jou en je vrienden niet).

Ja, wat te doen... naar mijn idee is het internet een ideale uitvinding in dit soort situaties.
Als je even googled, vindt je vanzelf voorbeelden van initiatieven voor mensen die alleen zijn met oud en nieuw.
Je kunt ook meegaan met een groepsreis, op wintersport bijvoorbeeld of juist naar de zon. Of een stedentrip.
Er worden ook wel reizen aangeboden die vallen in de periode van oud en nieuw.

Hopelijk vind je iets om het nieuwe jaar leuk te beginnen!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  donderdag 20 november 2014 @ 23:28:03 #30
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_146857760
Als je nou echt alleen bent met oud&nieuw, kom dan maar langs. Overdag bak ik oliebollen en 's avonds zijn we thuis met vrienden.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_146871194
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:
hadden we dit gesprek vorig jaar niet ook al, of was dat iemand anders?
Nee, maar het probleem is hetzelfde.
quote:
die vrienden zijn waardeloos als ze jou niet ook uitnodigen. laat ze lekker de klere krijgen..
Tja, ik begrijp ze aan de ene kant wel. De stelletjes willen met z'n tweeën zijn, en andere vriendengroepen willen ook met elkaar zijn omdat ze elkaar al langer en beter kennen. Niet alle vriendengroepen laten zich makkelijk mengen.
quote:
welke stad?
Utrecht.
quote:
koop gewoon een kaartje voor iets dat je leuk lijkt, niet zeuren, gaan. pilletje regelen, en feesten. iedereen lult toch wel met elkaar met oud en nieuw, want iedereen is er helemaal aan of bezopen.
alleen uitgaan is niet erg, het ligt aan jezelf. of je hebt zoiets van fuck ik ben zo alleen en zit in een hoekje, of je bent iemand die geen groepje nodig heeft om het naar zn zin te hebben. dat laatste geeft je juist een sterke uitstraling en dan heb je zo mensen gevonden om mee rond te hangen op een feest. zoek ook niet naar een vervangend groepje op het feest, maar loop lekker rond, praatje hier praatje daar. na een paar rondjes zullen mensen je gaan aanhouden, om wat langer te praten of lol te maken.
Die opmerking over een pilletje is erg jammer, daar ga ik niet aan beginnen. :{w
quote:
in het uitgaansleven zijn er zoveel mensen die gewoon alleen gaan, en uiteindelijk heel veel mensen kennen en op de raarste plekken belanden met hun nieuwe tijdelijke beste vrienden.
Is dat wel zo? Als je een vaste kroeg hebt waar je altijd wel bekenden tegenkomt snap ik het, maar anders niet. Ik ken niemand die alleen uitgaat en zich dan bij totale onbekenden aansluit.
quote:
en als het dan toch niet zo leuk is, is het nog altijd beter dan thuis gaan zitten sippen de hele avond. en dan ga je gewoon naar huis, ben je er toch uit geweest en heb je het geprobeerd.
Dat is wel zo, maar ik probeer toch eerst naar andere opties te kijken.
pi_146873889
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 15:49 schreef ulap het volgende:

[..]

Nee, maar het probleem is hetzelfde.

[..]

Tja, ik begrijp ze aan de ene kant wel. De stelletjes willen met z'n tweeën zijn, en andere vriendengroepen willen ook met elkaar zijn omdat ze elkaar al langer en beter kennen. Niet alle vriendengroepen laten zich makkelijk mengen.

[..]

Utrecht.

[..]

Die opmerking over een pilletje is erg jammer, daar ga ik niet aan beginnen. :{w

[..]

Is dat wel zo? Als je een vaste kroeg hebt waar je altijd wel bekenden tegenkomt snap ik het, maar anders niet. Ik ken niemand die alleen uitgaat en zich dan bij totale onbekenden aansluit.

[..]

Dat is wel zo, maar ik probeer toch eerst naar andere opties te kijken.
nou ja, zelf weten... je hebt wel een bepaalde instelling nodig om het tot een succes te maken, en die heb jij geloof ik niet echt.

pilletje hoeft natuurlijk niet, als je maar lol hebt.

utrecht; okee, ik ook. je kan altijd op de nacht zelf, zonder kaartje, naar het ACU. wel alternatief publiek, maar daar sta je zo met mensen te praten en is het gezellig met oud en nieuw. (vaak zat zelf geweest)
verder is het lastig inderdaad, in utrecht. beetje gaan rondlopen en kijken of je ergens binnenkomt, niet doen, dat wordt ellende. je kan bij plato op de voorstraat een keer begin december gaan vragen of ze iets leuks weten voor oud en nieuw, daar verkopen ze kaartjes. of bij primera tabaks winkels.

en over contact maken, utrecht is een grote stad, en zeker met oud en nieuw, als je naar een feest gaat, is de sfeer open en los en maakt het niemand ene reet uit wie je bent of met hoeveel mensen je bent. mensen gaan ook uit om mensen te ontmoeten en met mekaar lol te maken, niet om met afgepaste vriendengroepjes allemaal eigen prive- feestjes te vieren.

ja en verder... als je tegen oud en nieuw nog niks weet, stuur me maar een berichtje, maar dan krijg je waarschijnlijk wel een pillenfeestje in een kraakpand, lol.. dus zie maar.
pi_146917566
Het is ook wel lastig, de avond wordt vaak ruim van tevoren gepland en mensen willen dan doorgaans iets met hun beste vrienden(groep) doen. Voor je het weet is iedereen al bezet.

In je eentje naar een feest gaan waar je helemaal niemand kent lijkt me geen goede optie. Ik weet helaas de oplossing niet. Misschien zijn er vrienden waar je alsnog terecht kan. Heb je het echt al aan iedereen gevraagd?
  Moderator zondag 23 november 2014 @ 10:32:50 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_146920400
Wauw. Al twee uitnodigingen hier :) ! Wel leuk :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_146920451
Oud naar nieuws is sowieso :r
Ben er wat uitgegroeid om nog te gaan feesten etc., maar waarom vier je het niet gewoon thuis bij je ouders (zoals ik)?
Lekker eten, cadeautjes opendoen, wat tv kijken,...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator zondag 23 november 2014 @ 10:45:38 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_146920538
Ik heb juist mijn ouders en zo bij mij uitgenodigd :+
pi_146920608
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:45 schreef Renesite het volgende:
Ik heb juist mijn ouders en zo bij mij uitgenodigd :+
Dit bedoel ik.
Ik ben nooit een uitgaanstype geweest en zal het ook nooit worden. Boeien.
Je kan het toch gezellig maken met je ouders rond je?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator zondag 23 november 2014 @ 11:08:27 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_146920846
Met kerst ben ik bij hen en oud&nieuw bij ons. Anders wordt het wel eenzijdig allemaal.
  zondag 23 november 2014 @ 11:18:45 #39
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_146921004
Escortje laten komen voor een avondje. Niks aan het handje.. of juist wel. ~O>
  zondag 23 november 2014 @ 12:12:33 #40
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_146921982
Ben ook alleen, vriend heeft nachtdienst,. Alle bubbels voor mij alleen.
Denk dat ik maar naar de buren ga
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_146957697
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:57 schreef ulap het volgende:

[..]

Blijkbaar is het voor hun wel een probleem. Als ik vraag hoor ik namelijk: "Sorry, wij zijn al bij die en die."

Je kunt je bij helemaal niemand aansluiten van die vrienden? Hebben ze allemaal weer een andere groep vrienden?

Het is wel apart dat je zelfs met oud&nieuw nergens welkom bent.

Dan kun je toch nauwelijks nog van vrienden spreken lijkt mij.
٩๏̯͡๏)۶
pi_146993643
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:37 schreef banaantjeEE het volgende:
Oud naar nieuws is sowieso :r
....
Lekker eten, cadeautjes opendoen, wat tv kijken,...
Hoezo cadeautjes?

En gezelligheid maak je toch echt zelf hoor. (vanwege je opmerking "Oud naar nieuws is sowieso :r )
pi_147010897
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:57 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Je kunt je bij helemaal niemand aansluiten van die vrienden? Hebben ze allemaal weer een andere groep vrienden?

Mee eens, vrienden helpen in dit soort situaties! Vorig jaar deed een vriendin zoiets voor mij en dat is heel fijn. Jammer dat jouw ervaring tot nu toe anders is, ts.
I believe i can fly!
pi_147016144
Ik woon op Terschelling, en heb met oud en nieuw ook nooit zoveel te doen. Totdat ik twee jaar geleden via een vriendin een tip kreeg. In Bornholm Hotel Terschelling organiseren ze jaarlijks ontzettend leuke bijeenkomsten tijdens de feestdagen. Weet niet of dit dit jaar weer zo is, maar wie weet als er mensen in de buurt van Terschelling wonen en nog niet weten wat ze gaan doen tijdens oud en nieuw/feestdagen! Ik ga dit jaar denk maar eens naar een andere stad, iemand nog leuke ideeën? :)
pi_147036345
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:57 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad allemaal andere vriendengroepen. En inderdaad, ik begin me sterk af te vragen of ze wel echte vrienden van me zijn...
pi_147037130
Hmmm, ja, alleen met Oud&Nieuw kan best deprimerend zijn. Je wilt toch iets omhelzen als het nieuwe jaar van start gaat. Houd je oren open, vast niet al je vrienden hebben hun plannen al gemaakt.
(Un)masking for the greater good.
pi_147067332
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:26 schreef ulap het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad allemaal andere vriendengroepen. En inderdaad, ik begin me sterk af te vragen of ze wel echte vrienden van me zijn...
Als ze je heel bewust uitsluiten wel, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het geval is. Zoek dit eerst uit, en blijf gewoon mensen vragen, want vast niet iedereen heeft nu zijn plannen al definitief.
pi_147089352
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 02:33 schreef ulap het volgende:
Ik zou wel graag de stad in willen naar een van de vele feesten, maar je komt nergens binnen zonder kaartje. En ik ga natuurlijk niet in mijn eentje een kaartje voor een feest kopen als er geen vrienden heengaan.
Waarom niet? Gewoon doen! Je leert zo nieuwe mensen kennen. En mocht je wat verlegen zijn en wat minder behoefte hebben om nieuwe mensen te leren kennen, gewoon genieten dan van de muziek en ambiance. :) Je moet er alleen voor open staan. ;) Ik sluit me wat dat betreft helemaal aan bij de posts van Zwiggelbigje en pokkerpok.

En anders gewoon lekker een reisje of stedentrip bezoeken, genoeg aanbod met NYE...

Maar goed, je hebt nog een dikke maand, nog tijd zat, misschien vind je nog wat mensen om thuis mee "door te houden", en misschien veranderen nog wat plannen van mensen die nu niet kunnen... Succes. :)
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_147114215
Op vakantie en oud&nieuw in een hippe stad vieren is inderdaad geen slecht idee :D
pi_147115067
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:41 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Waarom niet? Gewoon doen! Je leert zo nieuwe mensen kennen. En mocht je wat verlegen zijn en wat minder behoefte hebben om nieuwe mensen te leren kennen, gewoon genieten dan van de muziek en ambiance. :) Je moet er alleen voor open staan. ;)
Ik ben verlegen, maar heb juist wel behoefte om nieuwe mensen te leren kennen. Maar ergens alleen heengaan en genieten van de sfeer lijkt me heel moeilijk, als iedereen daar met vrienden is en ik in m'n eentje...
pi_147115145
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:10 schreef Natalie het volgende:
Op vakantie en oud&nieuw in een hippe stad vieren is inderdaad geen slecht idee :D
Alleen verplaats ik dan het probleem naar een andere locatie. Het is niet zo dat ik dan opeens wel mensen om me heen heb.
pi_147117446
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:57 schreef ulap het volgende:

[..]

Alleen verplaats ik dan het probleem naar een andere locatie. Het is niet zo dat ik dan opeens wel mensen om me heen heb.
Een groepsreis/trip?
I believe i can fly!
  maandag 1 december 2014 @ 12:23:10 #53
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_147179738
quote:

[..]

Misschien is het probleem dan dat je sowieso moeite hebt met alleen zijn.
pi_147180738
quote:
3s.gif Op maandag 1 december 2014 12:23 schreef Natalie het volgende:

[..]

Misschien is het probleem dan dat je sowieso moeite hebt met alleen zijn.
Niemand wil toch alleen zijn tijdens Oud en Nieuw?
pi_147180822
Ik heb hier al drie uitnodigingen gezien, maar die negeer je. Doe eens gek!
  maandag 1 december 2014 @ 20:52:29 #56
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_147199004
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:57 schreef ulap het volgende:

[..]

Niemand wil toch alleen zijn tijdens Oud en Nieuw?
Nee. Maar als het niet anders is, dan kun je beter happy alleen-zijn dan met een somber gezicht mijmeren hoe zielig je bent.

Oud&Nieuw duurt nog een maand. Je vindt echt wel iets leuks.
pi_147235392
quote:
3s.gif Op maandag 1 december 2014 20:52 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee. Maar als het niet anders is, dan kun je beter happy alleen-zijn dan met een somber gezicht mijmeren hoe zielig je bent.

Oud&Nieuw duurt nog een maand. Je vindt echt wel iets leuks.
Nou, ik zou het toch ook wel heel vervelend vinden om alleen te zijn terwijl je wéét dat iedereen op dat moment lol aan het maken is. Het zou mij waarschijnlijk niet lukken om happy alleen te zijn.

Maar inderdaad zal je vast wel iets leuks vinden. Er zijn écht wel mensen bij wie je terecht kan.
pi_147239003
volgens mij is je drempel voornamelijk, dat je niet alleen wilt gaan.
zoek dan iemand om mee samen te gaan.

ga gewoon aan mensen die je een beetje kent in je dagelijks leven, of ze nog iets leuks weten met oud en nieuw. dan merk je vanzelf wel of ze ergens heen gaan en je niet meekan, of dat ze ergens heengaan waar je ook welkom bent.
niet gaan vissen naar een uitnodiging, maar alsof je jezelf aan het orienteren bent, of nog iets leukers zoekt dan wat je al had, ofzo...

of ga praten met mensen waarvan je denkt dat die ook wel alleen thuis zullen zitten met oud en nieuw. en zeg dan; laten we samen ergens heen gaan.

kortom; als je echt iets wilt, en niet alleen erop uit wilt, zul je iets moeten ondernemen.
  zondag 7 december 2014 @ 21:24:40 #59
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_147372625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 23:56 schreef Papiervis het volgende:

[..]

Nou, ik zou het toch ook wel heel vervelend vinden om alleen te zijn terwijl je wéét dat iedereen op dat moment lol aan het maken is. Het zou mij waarschijnlijk niet lukken om happy alleen te zijn.

Oh, absoluut. Maar soms heb je de keuze niet. Mocht dat zo uitpakken voor de TS, dan kan het helpen om er anders naar te kijken.
  maandag 8 december 2014 @ 00:01:17 #60
112545 Muck
pi_147379622
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:00 schreef j95 het volgende:
Precies :)
pi_147383606
quote:

[..]

als je in een hostel gaat zitten heb je altijd direct aanspraak en een groep mensen om mee uit te gaan... dat is het wonderlijke (en mooie) van hostels...

dus, kijk of je nog een goedkoop ticket kan scoren met RyanAir of WizzAir, vlieg naar een Oost-Europese stad, boek een hostel, koop een fles drank en tis feest!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 09:04:35 ]
pi_147794746
Probleem ligt vaak bij je zelf. Of je bent moeilijk of niet gezellig. Als je wat relaxter bent en jezelf gewoon uitnodigt ipv te wachten op andere gaat t vanzelf. Genoeg te doen (woon ook in Utrecht).. Of zoek een vriendin...
  zondag 21 december 2014 @ 11:50:53 #63
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_147796261
Kom naar kickoff 2015 in Mijdrecht. Ik ga wss ook alleen.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_147798144
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 10:19 schreef graspolder11 het volgende:
Probleem ligt vaak bij je zelf. Of je bent moeilijk of niet gezellig. Als je wat relaxter bent en jezelf gewoon uitnodigt ipv te wachten op andere gaat t vanzelf. Genoeg te doen (woon ook in Utrecht).. Of zoek een vriendin...
Kan ook verlegenheid zijn. Niet iedereen nodigt zichzelf zomaar uit / dringt zich ergens op.
pi_147798184
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 11:50 schreef HCFeestbeest het volgende:
Kom naar kickoff 2015 in Mijdrecht. Ik ga wss ook alleen.
Dat lijkt me nou niks in je eentje. Wat doe je, random mensen aanspreken?
pi_147798379
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:04 schreef Papiervis het volgende:

[..]

dansen?
pi_147799068
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dansen?
In je eentje?
pi_147801105
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:34 schreef Papiervis het volgende:

[..]

In je eentje?
nou als de dansvloer helemaal leeg is zou ik even wachten.
pi_147802266
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou als de dansvloer helemaal leeg is zou ik even wachten.
Maar dat je naar zo'n feest gaat terwijl er geen enkele van je vrienden heengaat... wat is daar nou aan?
  zondag 21 december 2014 @ 19:16:55 #70
397737 FRWolt
Paulie "Walnuts"
pi_147812716
Hé TS,
Ik heb hetzelfde probleem. R&P / Andere mensen die niets te doen hebben met O&N?

[ Bericht 8% gewijzigd door FRWolt op 21-12-2014 19:23:23 ]
Klassieke nummer 10
pi_147814996
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:56 schreef Papiervis het volgende:

[..]

Maar dat je naar zo'n feest gaat terwijl er geen enkele van je vrienden heengaat... wat is daar nou aan?
Kan leuk zijn hoor.

Beetje drankjes uit delen en ze vinden je wel tof :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_147829353
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:56 schreef Papiervis het volgende:

[..]

tja ik ga ook zelden alleen uit hoor... maar ik ben ook wel eens een half jaartje wezen reizen, alleen, en dan had ik ook zo mensen gevonden om mee uit te gaan.
  dinsdag 23 december 2014 @ 00:40:13 #73
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_147866442
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:04 schreef Papiervis het volgende:

[..]

Ja.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_147867498
jullie moeten gewoon eens een beetje persoonlijkheid leren ontwikkelen. het zou voor iedereen wel eens goed zijn om alleen uit te gaan, en kijken of je dan ook een leuke avond kan hebben.

en denk er nou eens over na, de gemiddelde man wil eigenlijk als ie uitgaat niets liever dan de hele avond met allemaal meiden gaan staan lullen, toch.. durf je dat dna niet zonder backup? voor die meiden maakt het echt geen reet uit hoor. je hoeft niet eens te zeggen dat je alleen uit bent, je maten staan gewoon ergens verderop of zijn al naar huis.

en als je aan een bar gaat hangen staat er elke 30 seconden een nieuw iemand naast je waar je wat tegen kan zeggen, of die wat tegen jou zegt.

en als je rookt is het helemaal makkelijk, want alle rokers staan even ergens te hangen om te roken, en dan is een gesprekje gezellig.
pi_147909049
Hoezo zou je geen persoonlijkheid hebben als je liever met vrienden uitgaat dan alleen?

En die meiden maakt dat wel uit, want vriendloos zijn is nou eenmaal niet aantrekkelijk.
pi_148073272
Ik begin me nu wel zorgen te maken. Met nog drie dagen te gaan heb ik nog steeds niks...
  zondag 28 december 2014 @ 22:51:17 #77
112545 Muck
pi_148073513
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:47 schreef ulap het volgende:
Ik begin me nu wel zorgen te maken. Met nog drie dagen te gaan heb ik nog steeds niks...
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:00 schreef j95 het volgende:
pi_148079313
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 06:17 schreef Papiervis het volgende:
Hoezo zou je geen persoonlijkheid hebben als je liever met vrienden uitgaat dan alleen?

En die meiden maakt dat wel uit, want vriendloos zijn is nou eenmaal niet aantrekkelijk.
Ik heb nog nooit wanneer ik met een meisje stond te praten de vraag gehoord ''waar zijn je vrienden, dat vind ik namelijk belangrijk'...
pi_148080728
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:37 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit wanneer ik met een meisje stond te praten de vraag gehoord ''waar zijn je vrienden, dat vind ik namelijk belangrijk'...
Natuurlijk zal dat niet zo letterlijk gezegd worden. Maar onvermijdelijk komt de vraag "Met wie ben je hier?" en als je dan antwoordt "Niemand, ik ben hier in m'n eentje..." dat komt toch wel wat apart over.
  maandag 29 december 2014 @ 01:26:31 #80
438611 JackDaniel
Godverdomme kinderachtig!
pi_148080916
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 01:19 schreef Papiervis het volgende:

[..]

Natuurlijk zal dat niet zo letterlijk gezegd worden. Maar onvermijdelijk komt de vraag "Met wie ben je hier?" en als je dan antwoordt "Niemand, ik ben hier in m'n eentje..." dat komt toch wel wat apart over.
Dan antwoordt je toch gewoon "Ik was hier met 2 maten, maar zou niet meer weten waar ze gebleven zijn." 8)7
pi_148081087
ik heb ook eens zelf wat georganiseerd op 31 december. veel mensen zaten te zeuren dat ze niks hadden dus ik dacht dan regel ik wel wat. Mijn ouders waren toch weg (ja ik woonde toen nog bij mijn ouders) Alleen uiteindelijk zat ik met mijn vriend op de bank en kwam er niemand. Het was wel een leuke avond en om 12 uur zijn we gewoon de stad in gegaan. Maar in jouw geval is dit dus geen aanrader.
pi_148081261
quote:

[..]

Dat ga je toch ook niet zeggen, als je onzeker bent ga je dat toch ook niet lopen verkondigen..
pi_148083795
quote:

[..]

Spreek dan ook andere mensen aan hey, het is toch niet alsof alles je op een gouden dienblad moet worden geserveerd, doe er zelf wat moeite voor.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_148084563
quote:
blijf maar gewoon thuis, is beter.
  maandag 29 december 2014 @ 09:44:40 #85
112545 Muck
pi_148084923
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

blijf maar gewoon thuis, is beter.
:D
pi_148085579
quote:
je hebt dan ook alle tips en adviezen uit dit topic genegeerd. ik snap wel waarom je alleen bent, sukkel.
pi_148087910
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 10:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

je hebt dan ook alle tips en adviezen uit dit topic genegeerd. ik snap wel waarom je alleen bent, sukkel.
De tips en adviezen komen neer op alleen op stap gaan, of met vreemden afspreken via internet. Is het zo raar dat ik dat allebei niet als goede opties zie?
pi_148087990
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:36 schreef ulap het volgende:

[..]

De tips en adviezen komen neer op alleen op stap gaan, of met vreemden afspreken via internet. Is het zo raar dat ik dat allebei niet als goede opties zie?
Er zijn ook geen andere opties. Je vrienden kunnen immers niet.

Of je gaat naar andere familie (neven, nichten, ooms of tantes).

Als je betere ideeën hebt: voer ze uit :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_148090224
quote:

[..]

Dit dus. Je zit alleen maar te brallen op dit forum dat je alleen bent en het wel heel dichtbij komt.. Vind je het gek als je niks onderneemt :') lol
pi_148090971
quote:

[..]

Als je geen bekenden hebt om wat mee te doen moet je toch wel eens een keer met vreemden wat ondernemen? Sommigen hebben zelfs een huwelijk overgehouden aan dit forum :')
pi_148090992
quote:

[..]

nou ga dan bij je vrienden zeuren om een uitnodiging of stapmaatje. is dan toch de enige optie die je overhebt.....

of zet je over je angst heen en neem eens een risicotje.
pi_148091835
quote:

[..]

Iets vriendelijker mag ook wel. :')
pi_148091853
quote:

[..]

Dat is niet raar, maar iets zegt me dat je eigenlijk wel wist dat dit de enige opties waren nadat bleek dat je vrienden niet konden...
pi_148091957
quote:
Alsof er andere opties zijn?
Maar wat is er mis met alleen naar de kroeg gaan? Of ga ergens naar een (openbaar) feest op straat waar het zo druk is dat je met 1 rondje draaien al 10 mensen aan kan spreken, zoals Berlijn (Brandenburger Tor ). 4 tientjes en 5 uur vanaf Nederland met de trein :Y

quote:
Maar onvermijdelijk komt de vraag "Met wie ben je hier?" en als je dan antwoordt "Niemand, ik ben hier in m'n eentje..." dat komt toch wel wat apart over.
"Ik ben hier met jou" <knipoog knipoog>, krijg je een vuige blik dan keer je je om en herhaal je het bij de volgende. Nexxxxxxt :Y)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 13:33:34 ]
pi_148282954
en, TS?
pi_148395516
Ts zal naar alle waarschijnlijkheid toch met iemand het oude jaar hebben uitgeluid. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 17:35:15 ]
pi_148396021
ik heb nog geen plannen voor aankomende Oud en Nieuw btw. Hoop dat iemand mij nog uitnodigt de komende 359 dagen anders vrees ik het ergste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')