abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146488151
Een beetje vroeg misschien, maar omdat iedereen om mij heen al weet wat ie gaat doen met oud en nieuw maak ik me een beetje zorgen over wat ik zelf moet doen.

Ik ga in elk geval niet naar familie. Alle familieverplichtingen ben ik na de kerst wel beu en ik vind het fijn om weer mijn eigen gang te gaan. Maar ik wil natuurlijk niet alleen zijn. Dat heb ik eerder meegemaakt en ik vond het verschrikkelijk.

Liever vier ik het met vrienden, maar iedereen die ik vraag heeft dus al plannen, of zal sowieso niet in de buurt zijn met oud & nieuw.

Ik zou wel graag de stad in willen naar een van de vele feesten, maar je komt nergens binnen zonder kaartje. En ik ga natuurlijk niet in mijn eentje een kaartje voor een feest kopen als er geen vrienden heengaan.

Als ik niks onderneem ben ik straks alleen met oud & nieuw, maar hoe pak ik dit dan aan?
  maandag 10 november 2014 @ 02:35:42 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_146488172
ik ben ook al vaak alleen geweest bij de jaarwisseling en omdat ik graag wiet/hash rook ga ik stuff halen bij de coffeeshop. online pokeren, beetje tv kijken en de avond is zo voorbij.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_146488220
ik ben al 12 jaar alleen met oud een nieuw, ook al 12 jaar niet geneukt!

je went eraan,.. je moet gewoon je verlies accepteren, en er vrede mee hebben dat je een droevig figuur bent,,,,hoe eerder hoe beter,.. heb je er eenmaal vrede mee? dan doet het veel minder zeer!
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_146493000
Meld je aan voor zo' organisatie die barpersoneel verhuren voor dat soort evenementen. Is lekker makkelijk (wordt vaak met munten gewerkt), dubbel betaald, en super gezellig. Je leert er misschien nog eens iemand kennen, en ook al heb je de verdiensten misschien niet nodig, het is altijd mooi meegenomen.
pi_146496118
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:20 schreef James_R het volgende:
Meld je aan voor zo' organisatie die barpersoneel verhuren voor dat soort evenementen. Is lekker makkelijk (wordt vaak met munten gewerkt), dubbel betaald, en super gezellig. Je leert er misschien nog eens iemand kennen, en ook al heb je de verdiensten misschien niet nodig, het is altijd mooi meegenomen.
Een horeca-uitzendbureau bedoel je? Ik heb me wel eens ingeschreven maar ik kom niet aan de bak. Het lijkt me dat ze op zo'n drukke avond vooral mensen met voldoende ervaring zoeken.
pi_146503670
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:33 schreef ulap het volgende:

[..]

Een horeca-uitzendbureau bedoel je? Ik heb me wel eens ingeschreven maar ik kom niet aan de bak. Het lijkt me dat ze op zo'n drukke avond vooral mensen met voldoende ervaring zoeken.
Of het echt een horeca uitzendbureau is weet ik niet, maar ik ken een paar gasten die alleen op bepaalde evenementen (koninginnedag, oud en nieuw, WK wedstrijden) achter de bar staan, dus op grote evenementen wanneer veel mensen juist niet willen werken.

Ervaring is misschien wel belangrijk soms, maar je hebt toch wel eens bij je voetbalclub of weet ik het wat voor vereniging ooit een keer bardienst gehad?

De optie die me eerst te binnen schoot was met bekenden van je meegaan. Maar aangezien je die optie zelf al overslaat, zal dat wel niet mogelijk zijn. Je kunt ook gewoon een lekkere film opzetten 's avonds, paar biertjes drinken, om 12 uur een uurtje over straat gaan lopen (vuurwerk kijken), random mensen aanspreken.

Of gewoon een paar pilsjes achterover slaan, en gewoon in je eentje naar het dichtstbijzijnde dorpsfeest gaan, waar je ongetwijfeld toch wel wat mensen kent van vroeger ofzo?
pi_146503803
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 02:33 schreef ulap het volgende:
[knip]

Als ik niks onderneem ben ik straks alleen met oud & nieuw, maar hoe pak ik dit dan aan?
Door wel wat te ondernemen. Je geeft niet alleen je probleem aan, maar ook eigenlijk al de oplossing.
Niets doen en verwachten dat de wereld naar je toekomt is gewoonweg dom. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2014 17:19:37 ]
pi_146519528
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:14 schreef James_R het volgende:

[..]

Of het echt een horeca uitzendbureau is weet ik niet, maar ik ken een paar gasten die alleen op bepaalde evenementen (koninginnedag, oud en nieuw, WK wedstrijden) achter de bar staan, dus op grote evenementen wanneer veel mensen juist niet willen werken.

Ervaring is misschien wel belangrijk soms, maar je hebt toch wel eens bij je voetbalclub of weet ik het wat voor vereniging ooit een keer bardienst gehad?
Nee, dat niet.
quote:
De optie die me eerst te binnen schoot was met bekenden van je meegaan. Maar aangezien je die optie zelf al overslaat, zal dat wel niet mogelijk zijn.
Ik sla de optie niet over, maar een paar vrienden hebben al vaststaande plannen, en anderen lijken andere plannen te willen maken. Ik heb ze dus wel gevraagd en voorgesteld om samen iets te doen, maar ze houden een slag om de arm.
Ik heb dat dus eerder meegemaakt. Eerst steeds horen "misschien" en "ik weet het nog niet hoor", en dan eind december is het "nee ik kan niet, ik ga daar en daar heen".

quote:
Je kunt ook gewoon een lekkere film opzetten 's avonds, paar biertjes drinken, om 12 uur een uurtje over straat gaan lopen (vuurwerk kijken), random mensen aanspreken.

Of gewoon een paar pilsjes achterover slaan, en gewoon in je eentje naar het dichtstbijzijnde dorpsfeest gaan, waar je ongetwijfeld toch wel wat mensen kent van vroeger ofzo?
In mijn geval is dat de stad, en daar kom je nergens binnen zonder kaartje. En in de drukte is er lang niet altijd een garantie dat je bekenden tegenkomt.
pi_146522711
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 02:41 schreef pionnetje het volgende:
ik ben al 12 jaar alleen met oud een nieuw, ook al 12 jaar niet geneukt!

je went eraan,.. je moet gewoon je verlies accepteren, en er vrede mee hebben dat je een droevig figuur bent,,,,hoe eerder hoe beter,.. heb je er eenmaal vrede mee? dan doet het veel minder zeer!
Dr. Phil door de bocht hier :')

TS moet zelf wat ondernemen, als de berg niet naar Mozes komt moet Mozes maar naar de berg.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_146523078
Ga met de TS uit dit topic samen zitten.
FEE / Alleen met Oud en Nieuw, of zijn er nog opties?
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
pi_146526591
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 04:55 schreef TLC het volgende:

[..]

Dr. Phil door de bocht hier :')

TS moet zelf wat ondernemen, als de berg niet naar Mozes komt moet Mozes maar naar de berg.
Zo simpel is het inderdaad. Wij kunnen wel met allerlei ideeën aan komen, maar TS moet het vooral zelf willen en doen.
pi_146527882
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 04:55 schreef TLC het volgende:
Dat weet ik, ik vraag me alleen af wát ik dan zou kunnen ondernemen.

Er zijn wat mij betreft twee opties:

- Degenen die nog geen plannen hebben / willen maken, toch overhalen om iets met mij te doen.
- Iets zoeken waar je ook makkelijk in je eentje naar toe kan gaan.

Maar wat en hoe? Iemand suggesties?
pi_146602782
Nou de meest logische opties zijn al gegeven eigenlijk... succes dus! ;)

quote:
Ik had ook al een Déjà vu momentje, kwam me zo bekend voor! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_146611021
Je zegt dat je niet alleen een kaartje wilt kopen om alleen naar oud en nieuw feest te gaan ergens zonder je vrienden.

Ik zou gewoon alleen gaan. Waarom? Je kunt echt een waanzinnige avond hebben. Vrienden vrienden.. Er zijn daar ZOVEEEEL GROEPEN. En je kunt makkelijk nieuwe mensen daar leren kennen waar je een deel van de avond bij blijft. En als je geluk hebt vind je wellicht zelfs nog wel een groepje waar je vaker mee kunt naar feesten wanneer al je vrienden al iets hebben.

Alleen tja. Als je nog nooit alleen naar een feest bent gegaan en nieuwe mensen bent gaan leren kennen dan kan ik snappen dat die stap groot is. Alleen tussen nu en oud en nieuw zit nog wel een aantal weken. Genoeg tijd om uit te zoeken hoe je makkelijk nieuwe mensen leert kennen op een feestje. Hoe je ze aanspreekt en hoe je er mee in contact komt.

Het geluk is dat mensen al zoveel meer opener zijn tijdens oud en nieuw dan normaal. Je hoeft alleen maar vrolijk binnen te komen en vragen of ze een goed jaar hebben gehad en al zin in het nieuwe.

Als je niet een al te verlegen type bent en met drank een beetje los komt. Ik was alleen gegaan. Vroeg heen gaan vast. En daar op zo'n feest nieuwe mensen leren kennen. Wees de party boy die super sociaal is en iedereen er leert kennen.

En misschien kun je op het internet nog wel iemand vinden om met je mee te gaan. Er zijn vast nog meer die alleen gaan zijn met oud en nieuw. Misschien kun je online wel een leuk groepje van 4 samen stellen en gaan jullie samen :)
pi_146611122
@ pionnetje hoezo al 12 jaar alleen en al 12 jaar niet geneukt? Waarom lukt het je niet om een meid te regelen zodat je eens niet alleen bent met oud en nieuw? Ik wilde je een pm sturen maar dat kan ik pas na 7 dagen.. Misschien kan ik je helpen
pi_146612804
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:39 schreef ulap het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik vraag me alleen af wát ik dan zou kunnen ondernemen.

Er zijn wat mij betreft twee opties:

- Degenen die nog geen plannen hebben / willen maken, toch overhalen om iets met mij te doen.
- Iets zoeken waar je ook makkelijk in je eentje naar toe kan gaan.

Maar wat en hoe? Iemand suggesties?
Je woont dus in een stad, genoeg aanbod lijkt me.

De afgelopen jaren ben ik vrijwel elk jaar naar een groot feest geweest (Techno/Dance) muziek, en het gebeurde eigenlijk stelselmatig dat ik lange tijd mijn vrienden kwijt was en maar gewoon een beetje rond liep te dwalen.

Je zult in ieder geval absoluut niet opvallen als je naar een vrij groot feest in je eentje gaat.

Ook zie ik het je er steeds over hebben dat je vrienden over wilt halen om iets met jou te doen, maar je kunt je imo. ook gerust een beetje opdringen en voorstellen om met hun mee te gaan. Tenzij je een erg aanwezig/dominante persoonlijkheid hebt, zou ik niet weten waarom niemand jou mee zou willen hebben.
pi_146613472
Niet dat ik je in rot gevoel wil geven hoor, maar die vrienden van jouw hebben je er liever niet bij dan wel lijkt het. In dat geval zijn het geen vrienden en kun je sowieso beter bij ze weg blijven en opzoek gaan naar een vrienden groep die je er wel graag bij wil hebben.
pi_146641478
Gewoon met vrienden/buurtgenoten op het plein. Mooi fikkie erbij.. Drankie, vreten en vuurwerk :)
Zonder wrijving geen glans
pi_146710337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:32 schreef Zwiggelbigje het volgende:
Je zegt dat je niet alleen een kaartje wilt kopen om alleen naar oud en nieuw feest te gaan ergens zonder je vrienden.

Ik zou gewoon alleen gaan. Waarom? Je kunt echt een waanzinnige avond hebben. Vrienden vrienden.. Er zijn daar ZOVEEEEL GROEPEN. En je kunt makkelijk nieuwe mensen daar leren kennen waar je een deel van de avond bij blijft.
Er zijn groepen inderdaad. Maar die zijn daar toch om met elkaar de jaarwisseling te vieren? Kan me niet voorstellen dat die er allemaal voor open staan dat een onbekend iemand zich bij hen aansluit.

Kijk, veel van mijn eigen vrienden hebben al met elkaar plannen gemaakt zonder mij daarin te betrekken. Dan zie ik niet waarom een groep onbekenden mij er wel bij zou willen betrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ulap op 16-11-2014 18:17:12 ]
pi_146710423
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 15:23 schreef ulap het volgende:

[..]

Er zijn groepen inderdaad. Maar die zijn daar toch om met elkaar de jaarwisseling te vieren? Kan me niet voorstellen dat die er allemaal voor open staan dat een onbekend iemand zich bij hen aansluit.

Kijk, veel van mijn eigen vrienden hebben al met elkaar plannen hebben gemaakt zonder mij daarin te betrekken. Dan zie ik niet waarom een groep onbekenden mij er wel bij zou willen betrekken.
Wees gewoon eens brutaal en vraag of je mee mag? Misschien hebben ze je er wel niet in betrokken om een stomme simpele reden ("hij gaat toch niet mee..").

En als je niet mee mag weet je ook meteen wat voor een soort 'vrienden' het zijn.
pi_146715696
quote:
3s.gif Op zondag 16 november 2014 15:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Wees gewoon eens brutaal en vraag of je mee mag? Misschien hebben ze je er wel niet in betrokken om een stomme simpele reden ("hij gaat toch niet mee..").

En als je niet mee mag weet je ook meteen wat voor een soort 'vrienden' het zijn.
Ik heb het al aan een paar gevraagd.

Een aantal vrienden gaat met hun andere vriendengroepen wat doen (met mensen die ik nauwelijks ken). Sommigen daarvan in andere steden.

En dan heb je nog stelletjes die liever bij elkaar willen zijn. Dat snap ik natuurlijk ook.
pi_146717998
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:16 schreef ulap het volgende:

[..]

Ik heb het al aan een paar gevraagd.

Een aantal vrienden gaat met hun andere vriendengroepen wat doen (met mensen die ik nauwelijks ken). Sommigen daarvan in andere steden.

En dan heb je nog stelletjes die liever bij elkaar willen zijn. Dat snap ik natuurlijk ook.
En wat is dan het probleem? Zo leer je weer nieuwe mensen kennen.
  dinsdag 18 november 2014 @ 15:41:55 #24
271779 wetirowsu
oud wit meissie met hart
pi_146776505
1x trek je de conclusie
Vriendschap is...etc

Je kan natuurlijk ook een beetje pro-actiever zijn en ZELF iets organiseren rond Oud en Nieuw.
Ik organiseer nu al 4 jaar een soort van houseparty op 31 dec. Heb daardoor een aantal interessante mensen ontmoet die ik anders nooit zou hebben leren kennen, en waar ik nog steeds contacten mee onderhoud.
PM me maar, Ulap. Je bent welkom.
go with the flow
pi_146776706
Over dat kaartje in t café gesproken, dat klopt ja.
Ga maar wat vaker naar de kroeg dan als je dat niet doet.
En dan bij de kroeg die je bevalt koop je zo'n kaartje, ofzo.
Bel vrienden op weet ik ut maak er gewoon wat van. Niet per se oud en nieuwe gwoon kom uit die sleur van dat eenzame leven, das niks. En als je dan over een drempel moet, zie het maar als overwinning als je erover bent gegaan ^O^ Have fun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')