Dat mag ik hopenquote:Op woensdag 3 december 2014 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die gasten hebben natuurlijk ook gewoon talent.
Wat ik mij wel eens afvraag: met een sport als voetbal kun je gewoonweg objectief aantonen dat maar weinig mensen het worden , het is een zeer populaire sport maar om prof te worden moet je gewoonweg geboren zijn met talent.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:37 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Dat mag ik hopenDe een overduidelijk wat meer dan de ander, uiteraard. En daarnaast heeft de één one punch KO power (bijv. Mark Hunt en Johny Hendricks) en de ander heeft een haast buitenaardse conditie á la Cain Velasquez.
Met hard trainen kom je natuurlijk sowieso een heel eind. Maar of dat voldoende is om het tot de absolute top te schoppen, durf ik niet te zeggen. Sommige mensen hebben gewoon meer aanleg voor een bepaalde sport, of hebben bepaalde fysieke eigenschappen die anderen wellicht niet hebben.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat ik mij wel eens afvraag: met een sport als voetbal kun je gewoonweg objectief aantonen dat maar weinig mensen het worden , het is een zeer populaire sport maar om prof te worden moet je gewoonweg geboren zijn met talent.
Is dit nu bij vechtsporten als mma ook zo? Of kan met trainen iedereen wel een goede vechter worden?
Je zegt nu dat je niet zomaar in de UFC komt, maar is het voornamelijk trainen, trainen en nog eens trainen of moet je wel degelijk talent hebben?
Laat ik het anders vragen: in de voetbal kun je stellen dat de gemiddelde voetballer nog zo hard kan trainen, een goede profvoetballer zal hij nooit worden. Kun je dit ook zeggen als het om mma gaat?
Ik vind dat soort zaken echt interessant.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:47 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Met hard trainen kom je natuurlijk sowieso een heel eind. Maar of dat voldoende is om het tot de absolute top te schoppen, durf ik niet te zeggen. Sommige mensen hebben gewoon meer aanleg voor een bepaalde sport, of hebben bepaalde fysieke eigenschappen die anderen wellicht niet hebben.
Ook in de UFC, het hoogst haalbare podium voor MMA-vechters, zie je je veel verschil in vechters onderling. Ook daar heb je een hoop (relatief) middelmatige vechters en een aantal vechters die er met kop en schouders boven uitsteken, om of wat voor andere reden dan ook opvallen.
Vroeger was het echt meer stijl vs. stijl, bijvoorbeeld een bokser tegen een worstelaar, om uit te maken welke vechtstijl het beste (of meest effectieve, hoe je wilt) was. Tegenwoordig is het steeds meer noodzaak om alle facetten van het MMA te beheersen, om ver te komen. Al heb je natuurlijk nog steeds 'one trick pony's', waarvan de ene het wél ver schopt (Ronda Rousey) en de ander de middenmoot niet of nauwelijks ontstijgt (Codie McKenzie)
Ik snap wat je bedoelt, ik vind het ook ontzettend interessantquote:Op woensdag 3 december 2014 12:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind dat soort zaken echt interessant.![]()
Neem bijvoorbeeld dit: http://www.kennislink.nl/(...)n-van-een-topsporter, ik ben reuze benieuwd of dit ook zo is voor mensen die vechten op hoog niveau.
Maar goed, beetje offtopic dit, sorry.
Ah super, bedankt man !quote:Op woensdag 3 december 2014 12:53 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, ik vind het ook ontzettend interessant![]()
Zoek op Youtube eens naar 'Sport Science MMA', daar vind je een hoop reportages over MMA vechters, waarin ze opmeten hoe hard diverse MMA vechters schoppen en stoten en of hoeveel druk er op het lichaam komt te staan met een verwurging of klem![]()
En hier is een linkje naar Pavlov, waarbij ze een van Nederlands bekendste MMA vechters, Marloes Coenen, volgen en dat op een wetenschappelijke manier benaderen:
http://www.npo.nl/pavlov/21-03-2013/NPS_1222436
Veel kijkplezier
Uit dat Pavlov filmpje blijkt wel dat je wel degelijk een basis moet hebben, kracht botten, reactiesnelheid enz.quote:
Mag/vind ik goed. Minder updates mag, dat je de data niet verwerkt is prima als je ze maar wel goed opslaatquote:Op dinsdag 2 december 2014 19:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Boys als niemand TUP wil overnemen dan wil ik het wel doen. Het kan alleen wel zijn dat de updates dan wat langer duren. Aangezien ik erg druk ben met werk, maar zou het toch zonde vinden als we er mee stoppen.
quote:Op dinsdag 2 december 2014 19:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Boys als niemand TUP wil overnemen dan wil ik het wel doen. Het kan alleen wel zijn dat de updates dan wat langer duren. Aangezien ik erg druk ben met werk, maar zou het toch zonde vinden als we er mee stoppen.
quote:
Dat is voor mij ook geen enkel probleem, in het begin heb ik altijd iedere 3 events de stand gepost maar er werd steeds meer gevraagd om updates dus ben ik het maar na elk event gaan doen.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:09 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Mag/vind ik goed. Minder updates mag, dat je de data niet verwerkt is prima als je ze maar wel goed opslaat![]()
Dat idee heb ik ook.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:42 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat is voor mij ook geen enkel probleem, in het begin heb ik altijd iedere 3 events de stand gepost maar er werd steeds meer gevraagd om updates dus ben ik het maar na elk event gaan doen.
Jari/n00c, als jullie de bestanden nodig hebben die ik gebruikte kunnen jullie je e-mailadres laten weten, dan stuur ik ze door
Ik heb bij TUP alleen een beetje de vrees dat er steeds minder mensen mee gaan doen. Vaak begint het veelbelovend maar er zijn altijd heel wat afhakers.
Ik denk dat mensen wel hun picks blijven maken.quote:Op woensdag 3 december 2014 00:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook een goed plan. Moet er wel animo voor zijn.
Vechten harder dan de meeste UFC-ers en Cindy moet ook.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:39 schreef Nober het volgende:
[..]
De UFC heeft al geen goed gevulde cards en dan kom jij met deze amateurs aanzetten.
Dan bestaat er de mogelijkheid om vals te spelen.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:44 schreef Happel het volgende:
Gewoon een google doc creëren waar meerdere mensen de mogelijkheid krijgen om te updaten. Iedereen kan er bij
Ofcoursequote:
Niets gemist dus.quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:14 schreef THEFXR het volgende:
Invicta 10 was een super event, alles zat er in, KO's, subs,dec, veel emotie, erg hoog tempo.
je hebt wel wat gemist, jammer dat je het zelf niet in ziet.quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:29 schreef Nober het volgende:
Ik hoop dat Lawler of Melendez de titel pakt.
[..]
Niets gemist dus.
Cindy?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vechten harder dan de meeste UFC-ers en Cindy moet ook.
Wat vind je jammer aan de rematch?quote:Op zondag 7 december 2014 01:52 schreef Geo4kant het volgende:
Ik vind dit op papier wel een prima/goede card. Jammer van de rematch, al is het geen slecht match up natuurlijk.
Voor mijn gevoel is het snel.. (ook al heeft Lawler wel 2 keer gevochten ondertussen) en het voelt als "yet another rematch in the UFC" ..quote:Op zondag 7 december 2014 01:55 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Wat vind je jammer aan de rematch?
Wat denk je over de uitkomsten? Krijgen we twee nieuwe champs?quote:Op zondag 7 december 2014 01:58 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is het snel.. (ook al heeft Lawler wel 2 keer gevochten ondertussen) en het voelt als "yet another rematch in the UFC" ..
Ik vind het moeilijk.. ze zijn er beide toe in staat en de champs komen van een blessure.. Ik denk dat Pettis hem houdt maar Hendrix dunno.. match kan ik mij niet super goed herinneren.. maar ik denk dat Lawler er wel van geleerd heeft..quote:Op zondag 7 december 2014 02:01 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Wat denk je over de uitkomsten? Krijgen we twee nieuwe champs?
Voor de UFC zou het wel beter zijn als Lawler wint, Hendricus is een "I'll let my fists do the talking"-vechter en is voor mij niet erg marketable gebleken. Lawler is iemand die wat meer naar de voorgrond durft te treden (ook al is het geen enorme prater maar hij straalt veel meer zelfvertrouwen uit) en dat wekt weer wat meer interesse in de welterweight-divisie na het vertrek van GSP.quote:Op zondag 7 december 2014 02:09 schreef Geo4kant het volgende:
Ik weet het niet.. vind het echt een 50/50 .. lawler zal ervan geleerd hebben maar johnny heeft de takedowns die vaak tellen.. daardoor zal lawler ook minder snel de kicks durven gooien.. ik ga wedden op lawler vanwege de odds
Ach, had ik ook gedaanquote:Op zondag 7 december 2014 02:16 schreef Geo4kant het volgende:
Ze hield wel nog extra vast, 1 a 2 sec na de buzzer.. maargoed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |