abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 november 2014 @ 19:13:05 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146473249
quote:
19s.gif Op zondag 9 november 2014 19:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voeren veel wielrenners eigenlijk goeie verlichting? Kan me ook voorstellen dat die kleine kutlampjes niet echt helpen afstand en snelheid in te schatten in het donker van 18:50...?
En ik heb er net op gelet, het was om 18.50 zeker wel donker, niet een beetje schemerig ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146473284
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:10 schreef Leandra het volgende:
Overigens is het nog steeds geen excuus om iemand op zijn/haar gezicht te timmeren.
Dat spreekt voor zich.

quote:
19s.gif Op zondag 9 november 2014 19:11 schreef El_Matador het volgende:
Voeren veel wielrenners eigenlijk goeie verlichting? Kan me ook voorstellen dat die kleine kutlampjes niet echt helpen afstand en snelheid in te schatten in het donker van 18:50...?
Normaliter niet, maar wielrenners fietsen ook niet zo vaak in het donker. Maar het ligt er ook een beetje aan wat je als wielrenner aanmerkt. Ik ken mensen die met de racefiets naar het werk gaan, maar dat vind ik nog niet per se wielrenners.
pi_146473295
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

En ik heb er net op gelet, het was om 18.50 zeker wel donker, niet een beetje schemerig ofzo.
Precies, daarom noemde ik het ook.

Ken sowieso niet zoveel wielrenners die 's avonds in het donker gaan racen, maar die kleine kutlampjes helpen ook niet erg mee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146473311
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Staat dat onomstotelijk vast? Is het niet zo dat hij afgesneden is door een auto die daarna op de rem ging?
Volgens het nieuwsbericht werd hij ingehaald.. Hij botste immers ook achterop.

Wat iig. duidelijk is, is de mishandeling, de tewaterlating en de vlucht.. Dat is al erg genoeg, dunkt me.
pi_146473334
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zet dan spiegels op je fietsstuur. Dan kun je ze aan zien komen, als je ze gebruikt. Niet zo janken. Je kunt er zelf iets aan doen.
Ik herhaal nog maar een keer. :) Voor eenieders veiligheid. :)
  zondag 9 november 2014 @ 19:15:17 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146473348
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zet dan spiegels op je fietsstuur. Dan kun je ze aan zien komen, als je ze gebruikt. Niet zo janken. Je kunt er zelf iets aan doen.
Of ze nemen een bel die over grotere afstand hoorbaar is, zij zijn degenen met een afwijkende snelheid op een fietspad, waar ook ouders met kinderen fietsen die net kunnen fietsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 9 november 2014 @ 19:15:37 #107
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_146473364
quote:
19s.gif Op zondag 9 november 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kiest ervoor om te wielrennen. Dan kies je dus ook voor de risico's. Normale fietsers kiezen er niet voor om van de sokken gereden te worden.

Als je graag wielrent, wat ik me best kan voorstellen, zoek dan een rustige weg op.

Dat , vooral dat. En ik woon in een gebied waar rustige landwegen genoeg zijn. Maar waar komen ze langs? Met volle vaart door het centrum van de dorpen. 8)7
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 9 november 2014 @ 19:18:21 #108
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_146473493
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Staat dat onomstotelijk vast? Is het niet zo dat hij afgesneden is door een auto die daarna op de rem ging?
uit de OP:

De vrouw reed zaterdagavond rond 19.00 uur over de Vlietweg, waar ze een wielrenner voorbijreed. Een stukje verderop moest ze plotseling remmen voor een fietser. De renner botste daardoor achter op de auto van de vrouw.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 9 november 2014 @ 19:19:01 #109
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_146473522
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 18:50 schreef Starm het volgende:

[..]

Als je achter elkaar fiets zie je zelfs meer van de natuur, zie echt geen reden om op een fietspad naast elkaar te fietsen.
:')
  zondag 9 november 2014 @ 19:20:01 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146473568
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

uit de OP:

De vrouw reed zaterdagavond rond 19.00 uur over de Vlietweg, waar ze een wielrenner voorbijreed. Een stukje verderop moest ze plotseling remmen voor een fietser. De renner botste daardoor achter op de auto van de vrouw.
Dan vul ik het nog even aan met de gegevens uit het politiebericht:

De vrouw reed rond 18.50 uur in haar auto over de Vlietweg in de richting van het Lammeschansplein en passeerde daarbij een wielrenner die er behoorlijk de vaart in had. Dit ging echter zonder problemen. Onder het viaductje bij de Europaweg (Lammebrug) moest zij plotseling remmen voor een fietsster die van rechts kwam. Plotseling hoorde zij een harde klap aan de achterkant van haar auto. Toen zij geschrokken uitstapte bleek daar de wielrenner te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146473645
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan vul ik het nog even aan met de gegevens uit het politiebericht:

De vrouw reed rond 18.50 uur in haar auto over de Vlietweg in de richting van het Lammeschansplein en passeerde daarbij een wielrenner die er behoorlijk de vaart in had. Dit ging echter zonder problemen. Onder het viaductje bij de Europaweg (Lammebrug) moest zij plotseling remmen voor een fietsster die van rechts kwam. Plotseling hoorde zij een harde klap aan de achterkant van haar auto. Toen zij geschrokken uitstapte bleek daar de wielrenner te staan.
Als je weet dat je bent ingehaald door een auto en er toch achterop knalt (hoe hard ze ook remt) kan je of niet uitwijken of je bent aan het appen ondertussen op de fiets.

Los van mijn trollposts in het eerste topic natuurlijk. >:)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 9 november 2014 @ 19:22:27 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146473659
Overigens, zo stevig zijn die wielrenwielen niet, je zou bijna denken dat hij de auto amper met z'n fiets maar vooral met z'n lichaam geraakt heeft, want als het zo'n klap was zou z'n voorwiel anders een behoorlijke slag moeten hebben.

En dat maakt het hard wegfietsen een stuk lastiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 9 november 2014 @ 19:24:47 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146473761
quote:
19s.gif Op zondag 9 november 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je weet dat je bent ingehaald door een auto en er toch achterop knalt (hoe hard ze ook remt) kan je of niet uitwijken of je bent aan het appen ondertussen op de fiets.

Los van mijn trollposts in het eerste topic natuurlijk. >:)
Tsja.... of je denkt dat je nog wel kon uitwijken, maar je fietslichtje verlicht niet afdoende onder het tunneltje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146473784
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

uit de OP:

Dat is maar één kant van het verhaal natuurlijk.
pi_146473820
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of ze nemen een bel die over grotere afstand hoorbaar is, zij zijn degenen met een afwijkende snelheid op een fietspad, waar ook ouders met kinderen fietsen die net kunnen fietsen.
Ze zouden een zweep moeten dragen om mensen zoals jij opzij te kunnen slaan. JIJ hebt een probleem met wielrenners die van achter aankomen en netjes bellen om aan te geven dat ze er aan komen en weigert ook nog eens spiegels op je fiets te zetten.

Een fatsoenlijk wielrenner houdt gewoon rekening met medeweggebruikers en vice versa.
pi_146473837
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja.... of je denkt dat je nog wel kon uitwijken, maar je fietslichtje verlicht niet afdoende onder het tunneltje.
Ja, geen idee hoe het daar was, maar een vrouw uit de auto slepen en erop gaan lopen Badrhari'en gaat sowieso wat ver... Zwanger of niet.

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard Leandra. :*

zondag 9 november 2014 @ 19:28:20 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146473866
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:25 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is maar één kant van het verhaal natuurlijk.
We wachten met smart op de andere kant van het verhaal, inmiddels wordt daar al zo'n 48 uur op gewacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146473917
Overigens waarom kunnen wielrenners niet afremmen om mensen de tijd te gunnen plaats te maken. Zoals eerder gezegd is zeker de binnenstad geen circuit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 9 november 2014 @ 19:30:41 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146473965
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze zouden een zweep moeten dragen om mensen zoals jij opzij te kunnen slaan. JIJ hebt een probleem met wielrenners die van achter aankomen en netjes bellen om aan te geven dat ze er aan komen en weigert ook nog eens spiegels op je fiets te zetten.

Een fatsoenlijk wielrenner houdt gewoon rekening met medeweggebruikers en vice versa.
Nee, ik heb geen probleem met mensen die bellen omdat ze er langs willen, ik heb een probleem met mensen die bellen en er dan zo snel langs willen dat ik de kans niet heb om te anticiperen op hun bellen..... en dat komt door het snelheidsverschil, niet omdat ik zo langzaam rijd op het fietspad, maar omdat zij zo snel rijden.

Als ik 15 km per uur rij en er wil iemand langs die 20 km per uur rijdt, dan heb ik beduidend meer tijd om daar op te anticiperen als die belt op 20 meter afstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146474196
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens waarom kunnen wielrenners niet afremmen om mensen de tijd te gunnen plaats te maken. Zoals eerder gezegd is zeker de binnenstad geen circuit.
Verreweg de meeste wielrenners remmen ook gewoon af indien nodig. Ze realiseren zich donders goed dat de weg niet van hen is en dat er ook andere weggebruikers zijn die zich op lage(re) snelheid en hogere snelheid verplaatsen. Dat er ook een aantal onbeschofte mensen tussen zitten, is natuurlijk logisch. Dat heb je nu eenmaal in een (drukke) samenleving.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 19:36:51 ]
pi_146474327
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen probleem met mensen die bellen omdat ze er langs willen, ik heb een probleem met mensen die bellen en er dan zo snel langs willen dat ik de kans niet heb om te anticiperen op hun bellen..... en dat komt door het snelheidsverschil, niet omdat ik zo langzaam rijd op het fietspad, maar omdat zij zo snel rijden.

Als ik 15 km per uur rij en er wil iemand langs die 20 km per uur rijdt, dan heb ik beduidend meer tijd om daar op te anticiperen als die belt op 20 meter afstand.
Als je spiegels had, zou je ze kunnen zien en kon je tijdig anticiperen. Jij wilt het liefst dat alle wielrenners worden uitgerust met een scheepshoorn en ze niet harder mogen dan 25.
  zondag 9 november 2014 @ 19:43:33 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146474491
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als je spiegels had, zou je ze kunnen zien en kon je tijdig anticiperen. Jij wilt het liefst dat alle wielrenners worden uitgerust met een scheepshoorn en ze niet harder mogen dan 25.
Ik had het over fietspaden, wat ze op de rijbaan met het overige verkeer dat 50 km per uur rijdt rijden boeit me weinig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146474521
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik had het over fietspaden, wat ze op de rijbaan met het overige verkeer dat 50 km per uur rijdt rijden boeit me weinig.
Dat deed deze man he. Of mevrouw reed met haar auto op het fietspad.
pi_146474559
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat deed deze man he.
Dan niet kunnen uitwijken is toch best wel slecht ofnie?

pi_146474637
quote:
10s.gif Op zondag 9 november 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan niet kunnen uitwijken is toch best wel slecht ofnie?
Uiteraard, maar probeer al een tijdje uit te leggen dat dit niet veel met het zogeheten "wielrenner-probleem" te maken heeft, maar eerder met een idioot met een te kort lontje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')