130km over het strand niet genoeg ?quote:
Te dicht bij t water en het zuigt te veel.quote:Op zondag 9 november 2014 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
Niet altijd hoor kaas. Bij een smal strand vaak wel maar als het eb is de stevige strook breder.
Iemand Marco al gezien?
1.) Je monteert ze verkeerdquote:Op zondag 9 november 2014 13:58 schreef Leonos het volgende:
Krijg toch de tering.
Jullie weten vast nog wel dat ik vorig week een nieuwe buitenband en binnenband erop gelegd had.
Ik zojuist andere binnenband erin, vorige was geklapt bij het ventiel.
Lag er netjes in, niet dubbel, niks scherps. Klapt ie weer met 7.5 bar.![]()
Wtf, kan dat zijn? Jullie ideetje?
5) velglint zit niet goedquote:Op zondag 9 november 2014 14:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
1.) Je monteert ze verkeerd
2.) Er zit iets scherps in de velg
3.) de meter op je pomp is stuk
4.) het ligt aan de binnenband
1.) Hoe kan je dat verkeerd doen?quote:Op zondag 9 november 2014 14:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
1.) Je monteert ze verkeerd
2.) Er zit iets scherps in de velg
3.) de meter op je pomp is stuk
4.) het ligt aan de binnenband
Dat is hemquote:Op zondag 9 november 2014 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
Gebruik je bandenwippers om de band op de velg te krijgen?
Zojuist erop gelegd, geen knalquote:Op zondag 9 november 2014 14:16 schreef kaasplankje het volgende:
Met bandenwippers de band monteren kan je de binnenband beschadigen. Dat moet je met de blote knuisten voor elkaar zien te krijgen. Ik doe het net als die man uit het filmpje.
Inb4quote:
Moet zo weg, dus kan niet meer rijden. Maar ben wel bang voor dat verhaaltje jaquote:Op zondag 9 november 2014 14:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Inb4
Leonos schreef op zondag 9 november 17:26:
Godverdetyfus! Net 30km onderweg, klapt de band in de duinen. Uur later flink gezandstraald weer vetrokken. Gvd
Grappig, filmpje is van mijn buurvrouw. Gemaakt toen ze voor Alpe dHuzes aan het trainen wasquote:Op zondag 9 november 2014 14:12 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat is hem
Zit net naar deze dude te kijken;
Ik ga nog is proberen
Die meneer is een mevrouw?quote:Op zondag 9 november 2014 15:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Grappig, filmpje is van mijn buurvrouw. Gemaakt toen ze voor Alpe dHuzes aan het trainen was
quote:Op zondag 9 november 2014 15:22 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.vier.be/veldri(...)ck-de-caravan/234926
Even kijken jongens, wat nonkel Roger zegt over rusten.
Ja was mooiquote:Op zondag 9 november 2014 15:06 schreef Yankee het volgende:
100+ met o.a. Tommeke gefietst, was weer genieten
Je hebt 2 wielen dus je kan ook 2 keer lek rijdenquote:Op zondag 9 november 2014 14:12 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat is hem
de meneer in het filmpje doet het ook niet helemaal handig.quote:Op zondag 9 november 2014 14:12 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat is hem
Ik ga nog is proberen
Goeftedoeme, rij ik eens wat duur, is het weer niet goedquote:Op zondag 9 november 2014 15:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik had gewoon gelijk.
en dat jij dat slecht toe kan geven weten we inmiddels.![]()
Beetje jammer dit Kaas. Ik wil best wat toegeven, maar blijf wel zelf nadenken. Klakkeloos iets voor zoetekoek aannemen is niet zo moeilijk.quote:en dat jij dat slecht toe kan geven weten we inmiddels.![]()
Niet elk stuk strand kan je vergelijken met het stuk tussen de pier en bergen a zeequote:Op zondag 9 november 2014 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
Niet altijd hoor kaas. Bij een smal strand vaak wel maar als het eb is de stevige strook breder.
Iemand Marco al gezien?
Hoe ging het vandaag Marco?quote:Op zondag 9 november 2014 18:40 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Niet elk stuk strand kan je vergelijken met het stuk tussen de pier en bergen a zee
scheveningen tot zandvoort heeft een rare kustlijn,
Zal zo even een verslagje typen, ging opzich wel ok. Klein uur sneller als vorig jaar terwijl de wind vorig jaar meer voordeel gaf, nu veel in de zij/schuinachterquote:
Ja dat kan heel goed. Maar dan moet je dat ook voor de wind doen. Nadeel van met hf is dat wanneer je hf eens 10 slagen hoger is door wat voor reden dan ook, je gelijk minder vermogen gaat trappen om die hf weer omlaag te krijgen. Dus dan trap je bijvoorbeeld 130 watt terwijl je 150 moest trappen.quote:Op zondag 9 november 2014 19:06 schreef Oksel het volgende:
Patty, als je gewoon je HS op peil houdt dan gaat 't toch goed?
Soms wel, soms nietquote:Op zondag 9 november 2014 19:01 schreef Patroon het volgende:
Rijdt dat nou wat door in het zand of is het echt harken?
Dat commentaar heb ik ook wel eens gekregen in een tijdrit. Echter, valt tegen de wind in veel winst te halen. Voor de wind op snelheid blijven is makkelijker.quote:Op zondag 9 november 2014 18:49 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Even een mooi voorbeeld van wat wind voor effect heeft op het geleverde vermogen. Hierboven zie je een rit van iemand, met vermogensmeter, die eerst voor de wind ging en daarna tegen de wind terug.
Rode vak is voor de wind. Je ziet dat hij over dat stuk 36.5 km/h gem. moet rijden om een vermogen van 185 watt te trappen. Het groene vak is tegen de wind, daar trapt hij 29.7 km/h gem. met een vermogen van 265 watt. We weten allemaal dat het tegen de wind in trappen een stuk zwaarder is, hier is het ook niet zo moeilijk om het vermogen te leveren wat nodig is, valkuil is niet te hard te trappen, maar dat is makkelijk te doen door je hartslag niet te hoog op te laten lopen door lichter te schakelen.
De valkuil zit hem vooral in het voor de wind rijden. De meesten rijden voor de wind niet zo gek veel harder dan tegen de wind. Je ziet aan het voorbeeld dat je dan lang niet het vermogen trapt wat zou moeten. Gevolg is dat je dus maar de helft van de training doet wat je moet doen. De meesten trappen tegen de wind veel te hard (verkeerde zone) en voor de wind rijden ze veel te langzaam.
ja, maar dit gaat over trainen. In een tijdrit lijkt het mij juist handig om voor de wind wat te sparen, omdat het snelheidsverschil dan minder groot is..quote:Op zondag 9 november 2014 20:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat commentaar heb ik ook wel eens gekregen in een tijdrit. Echter, valt tegen de wind in veel winst te halen. Voor de wind op snelheid blijven is makkelijker.
En terecht. Die toerders die maar de weg versperren omdat ze niet sturen kunnen en op de bek gaan, gek wordt je ervan.quote:Op zondag 9 november 2014 20:05 schreef Tommeke het volgende:
Yankee en ik en onze maten zijn vandaag trouwens uitgescholden door Renate Groenewold
Er waren twee man gevallen en we stonden ze ff rechtop te helpen en te kijken of het wel goed ging etc, het was namelijk een beste val. Dus stonden we bijna over de hele weg heen, tot groot ongenoegen van mevrouw Groenewold die begon te pruttelen op ons
Wie zegt dat die blokjes deed? Of misschien was dit wel de bedoeling.quote:Op zondag 9 november 2014 18:49 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet aan het voorbeeld dat je dan lang niet het vermogen trapt wat zou moeten. Gevolg is dat je dus maar de helft van de training doet wat je moet doen. De meesten trappen tegen de wind veel te hard (verkeerde zone) en voor de wind rijden ze veel te langzaam.
volgens mij begrijp jij de clou niet. Ik heb het over het voor de wind fietsen in het algemeen, met een voorbeeld om het te verduidelijken hoe weinig relatief vermogen bij die snelheid.quote:Op zondag 9 november 2014 21:16 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Wie zegt dat die blokjes deed? Of misschien was dit wel de bedoeling.
Die groningers liggen elke training met elkaar overhoop. Start to race "koersen is een contactsport" zou wel wat voor ze zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 20:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En terecht. Die toerders die maar de weg versperren omdat ze niet sturen kunnen en op de bek gaan, gek wordt je ervan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |