Digitaal lezen ik kan er niet aan wennen. Ook corrigeren vind ik zoveel fijner op papier, met strepen pijltjes krabbels vraagtekens tekeningen etc.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben vrijwel geheel op digitaal over inmiddels. Zelfs boeken scan ik in in plaats van ze te kopiëren.
quote:Op maandag 19 januari 2015 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
Hoeveel uitgeprintte papers kan een PhD student hebben...
arme bomen!
Met een combinatie van pc (actief lezen en markeren) en de iPad (relaxed lezen) kom ik er wel. Alleen bij mooi weer neem ik liever papier mee naar buiten.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Digitaal lezen ik kan er niet aan wennen.
Oh, dan heb ik nog even te gaan...quote:
Zelfde hier...quote:Op maandag 19 januari 2015 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Digitaal lezen ik kan er niet aan wennen. Ook corrigeren vind ik zoveel fijner op papier, met strepen pijltjes krabbels vraagtekens tekeningen etc.
quote:
Oh, jaquote:Op maandag 19 januari 2015 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]veel te weinig knopjes voor mijn wensen
Is een kwestie van investeren in een werkbaar systeem, bijvoorbeeld een mappenstructuur in Windows Explorer creëren voor het verwerken van je papers.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:19 schreef Chicolate het volgende:
[..]. Daar maak ik me ook schuldig aan. Ter verdediging: ik maak aantekeningen op de papers en print alles wat ik zelf gebruikt heb (methodes) omdat ik anders nooit meer terug kan vinden waar een idee vandaan kwam
. Ik zal nu (na een halfjaar) een cm of 20-30 hebben? En nog evenveel aan resultaten + interpretatie.
Ik heb geïnvesteerd in een goed toetsenbord (dat in de hoes zit) en het synchroniseren van bestanden (ik werk momenteel veel met Evernote).quote:Op maandag 19 januari 2015 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, jaik heb ook een iPad (gekregen, iets met gegeven paard en bek), maar ik kan er niet aan wennen
Ja, die mappenstructuur lukt mij nog niet helemaal. Ik probeer het wel (per onderwerp en project) maar zodra dingen gaan overlappen raak ik de weg kwijt ('in welke map stond dit ook alweer?'). Dat heb ik op papier ook, maar dan weet ik meestal nog hoe de voorpagina eruit zag of slingert het nog rond op mn bureauquote:Op maandag 19 januari 2015 16:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is een kwestie van investeren in een werkbaar systeem, bijvoorbeeld een mappenstructuur in Windows Explorer creëren voor het verwerken van je papers.
Ik maak zelf nogal eens samenvattingen door sleutelzinnen te copy-pasten. Gaat digitaal ook veel sneller.
Grappig dat je dat zegt. Uit onderzoek blijkt ook dat lezen als zintuiglijke ervaring erg belangrijk is voor mensen. Zo onthouden mensen vaak waar ze ongeveer in een boek zijn aan de hand van de dikte van het boek of een bepaalde plek op een pagina. Digitaal krijgen dat soort zaken een andere invulling/betekenis. Ik ben er nog niet van overtuigd dat het 'fysieke lezen' zal verdwijnen.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:26 schreef Chicolate het volgende:
Dat heb ik op papier ook, maar dan weet ik meestal nog hoe de voorpagina eruit zag of slingert het nog rond op mn bureau.
Zo haal ik altijd jcb en jbc door elkaar, maar iedereen snapt die oranje of die blauwequote:Op maandag 19 januari 2015 16:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Uit onderzoek blijkt ook dat lezen als zintuiglijke ervaring erg belangrijk is voor mensen. Zo onthouden mensen vaak ze ongeveer in een boek zijn aan de hand van de dikte van het boek of een bepaalde plek op een pagina. Digitaal krijgen dat soort zaken een andere invulling/betekenis. Ik ben er nog niet van overtuigd dat het 'fysieke lezen' zal verdwijnen.
Ik voel me persoonlijk te bezwaard om enorme hoeveelheden papier te printen die ik op den duur weer weggooi. Ik ben niet bepaald een milieu-activist, maar het voelt gewoon als verspilling. En ik haat verspilling.
Uiteindelijk volgt het faculteitsbestuur voor een groot deel de eisen en meningen van de professoren, en of iets wel of niet als paper telt is uiterst subjectief. Bij ons was het iig zo dat wat voor ons ddepartment niet telde voor andere departementen weer wel telde en andersom.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt ook niet om de faculteit heen. In ons departement wordt er niet alleen naar kwantiteit gekeken, maar we kunnen niet om de eisen heen die door het faculteitsbestuur worden opgesteld. (Zo heb ik het althans begrepen. Het is voor mij een moeilijk te doordringen oerwoud van regels, regelmakers en regelcontroleurs.)
Dat is bij ons niet zo, want onze professoren willen heel graag dat het faculteitsbestuur 'coulanter' is. (We vallen officieel onder de bètawetenschappen en moeten aan die kwantiteitseisen voldoen - waanzin, want we zijn puur sociale wetenschappen met een geheel andere publicatiecultuur.)quote:Op maandag 19 januari 2015 16:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Uiteindelijk volgt het faculteitsbestuur voor een groot deel de eisen en meningen van de professoren, en of iets wel of niet als paper telt is uiterst subjectief. Bij ons was het iig zo dat wat voor ons ddepartment niet telde voor andere departementen weer wel telde en andersom.
Ik heb hetzelfde, maar ik kan heel slecht tegen rommel en chaos. Binnenkort krijg ik hier thuis een nieuwe werkkamer en ik kijk nu al uit naar het efficiënt inrichten daarvan.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet echt werk gaan maken van het bouwen van de kasten in m'n werkkamer. Máár....... m'n administratie is na een middagje pluizen in elk geval meer op orde. Kan ook zeer rustgevend zijn, zo'n activiteit, en het is ook niet compleet zinloos.. ben veel artikelen tegengekomen waarvan ik dacht "oh ja, daar moet ik wat mee!".
Een (relatief) opgeruimde werkplek doet ook wonderen voor me.
Jij zit in de serious games, hè? Doen jullie interessante dingen met kleuters? Zo ja, misschien heb je tips wat personen/publicaties betreft? Mag ook via pm.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |