abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146457008
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:21 schreef likdoorn het volgende:

[..]

niet alle christenen zijn dan kinderen van God.
Dit staat beter bekend als de no true Scotsman drogreden: elke Christelijke stroming beweert dat alle andere stromingen het Christendom verkeerd interpreteren.

En zoals gezegd: ik ga daar geen uitspraken over doen. Dat vechten Christenen maar onderling uit.

quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:21 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Dat is en blijft dan nog maar een vermoeden. En wat jij Christendom noemt zal wel niet de gelovigen omvatten.
Klopt, er zijn ook heel veel Moslims, Joden, Hindoes, en ga zo maar door. Het Christendom is niet de enige religie op deze planeet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 9 november 2014 @ 13:26:28 #52
434349 likdoorn
om te likken
pi_146460749
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit staat beter bekend als de no true Scotsman drogreden: elke Christelijke stroming beweert dat alle andere stromingen het Christendom verkeerd interpreteren.

En zoals gezegd: ik ga daar geen uitspraken over doen. Dat vechten Christenen maar onderling uit.

Een beetje als de splinter uit de ander z'n oog willen halen terwijl ze de balk in hun eigen oog niet zien?

quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:23 schreef Molurus het volgende:

Klopt, er zijn ook heel veel Moslims, Joden, Hindoes, en ga zo maar door. Het Christendom is niet de enige religie op deze planeet.
Maar de Allerhoogste is wel de enige ware en levende god, schepper van alles.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_146460843
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Molurus het volgende:
....
PS: Gezien de tijd die het allemaal heeft gekost lijkt de vorming van meercellig leven een veel lastiger stap te zijn geweest dan de vorming van het eerste eencellige leven.
Even een hint naar een publicatie van afgelopen week ;)
(sciencedaily, 6-11-2014) From single cells to multicellular life:
Researchers capture the emergence of multicellular life in real-time experiments
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_146460878
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:26 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Een beetje als de splinter uit de ander z'n oog willen halen terwijl ze de balk in hun eigen oog niet zien?
Ik weet niet precies wat je hier nu bedoelt... wat ik bedoel is dat er bij gebrek aan objectieve criteria om dat te beoordelen er niet '1 juiste stroming van het Christendom' is.

Christenen die evolutie volledig aanvaarden zijn niet meer of minder 'echte Christenen' dan jij.

Christenen die de Bijbel volledig letterlijk interpreteren, die evolutie verwerpen en die geloven dat de aarde 10.000 jaar oud is zijn trouwens een kleine minderheid onder de Christenen.

quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:26 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Maar de Allerhoogste is wel de enige ware en levende god, schepper van alles.
Dat geloof jij. Voor de evolutietheorie is dat sowieso niet interessant: de evolutietheorie is niet strijdig met deze algemene formulering van je.
pi_146460933
quote:
Als die titel niet misleidend is dan is dat indrukwekkend.

Dank voor de link! ^O^

Eens even lezen.
  † In Memoriam † zondag 9 november 2014 @ 13:50:42 #56
231686 budvar
budvar
pi_146461634
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_146462037
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:12 schreef likdoorn het volgende:

[..]

De Bijbel is klaar daaromtrent, de dieren en de mens zijn geschapen.
genesis is geen geschiedenisboek en nooit bedoeld als een accurate beschrijving van de geschiedenis
quote:
Daar valt niet om te discussiëren. Of de wetenschap strijdig is met de bijbel hangt 100% af van hoe je de wetenschap interpreteert.
de wetenschap is strijdig met een letterlijke bijbel interpretatie
Dus de boeken uit de bijbel kunnen geen beschrijving van de daadwerkelijke creatie.
evolutie vind plaats en heeft plaats gevonen
jij bent een aap
Adam en eva hebben nooit bestaan
er was geen zondvloed
er was geen exodus of Moses

er was een koninkrijk(je) met een koning David
en dat viel uiteen in twee landen
de zuidelijke werd eerst veroverd door andere landen
daarna werd het noordelijke rijk veroverd door Babylonië en op dat moment werd de laatste hand gelegd aan de eerste vijf boeken van de (Hebreeuwse)bijbel.
  zondag 9 november 2014 @ 14:17:10 #58
224960 highender
Travellin' Light
pi_146462604
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:03 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

genesis is geen geschiedenisboek en nooit bedoeld als een accurate beschrijving van de geschiedenis

[..]

de wetenschap is strijdig met een letterlijke bijbel interpretatie
Dus de boeken uit de bijbel kunnen geen beschrijving van de daadwerkelijke creatie.
evolutie vind plaats en heeft plaats gevonen
jij bent een aap
Adam en eva hebben nooit bestaan
er was geen zondvloed
er was geen exodus of Moses

er was een koninkrijk(je) met een koning David
en dat viel uiteen in twee landen
de zuidelijke werd eerst veroverd door andere landen
daarna werd het noordelijke rijk veroverd door Babylonië en op dat moment werd de laatste hand gelegd aan de eerste vijf boeken van de (Hebreeuwse)bijbel.
Damn, dus ook geen paradijs waar ik straks lekker kan uitkijken naar al die goddelozen die in de fik staan terwijl ik mijn heer aan het toezingen ben. :N -O-
  zondag 9 november 2014 @ 14:17:40 #59
434349 likdoorn
om te likken
pi_146462628
nee

[ Bericht 99% gewijzigd door Molurus op 09-11-2014 16:44:47 ]
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  zondag 9 november 2014 @ 15:22:12 #60
434349 likdoorn
om te likken
pi_146464646
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind dat een enorme vooruitgang. Houd dit vol!
Ik weet nu niet of je grappen aan het maken bent of niet hoor Jigzoz, maar toch zal ik verder doen met mijn studie van de Bijbel. Ik heb gisteren bvb de brief van Paulus aan de Galaten gelezen. Ik kan het begrijpen, zie je. Daarom zal ik het Boek als leidraad in mijn leven gebruiken. Zie het een beetje als een handboek in het leven. Omdat mensen zeggen van zichzelf dat ze Christen zijn doch buitensporigheden doen, daarmee zal ik niet ophouden met het boek dat zij waarschijnlijk verkeerd interpreteren te onderzoeken. Er bestaat een grote schare die veel zegt dat zij christenen, laat ons stellen, gelovigen zijn. Iedereen kan dat zeggen, maar daarom zijn ze dat nog niet zo. Als je wat meer over me wil weten, ik kan zeggen dat ik sinds kindsaf een besef verkregen heb en geleid geweest ben. Boedhisme vatte ik niet onmiddelijk, maar de Bijbel begon me op een zekere leeftijd toch te intrigeren. Als de Bijbel toch niet waar is? Waarom dan plots alle haat en spot mijn richting uit sinds ik daarover begon te praten? Ik zal volharden in mijn geloof en de Bijbel verklaart alles van wat ik meemaak. De geschiedenis, wat geweest is is geweest. We moeten vooruit met de geit. Mijn heil ligt niet in de evolutietheorie. De wetenschap zou zich beter bezighouden met de geschiedenis uit de Bijbel te onderzoeken. Zo hebben ze bvb Sodom en Gomorra gevonden helemaal onder zwavel. Dit is een passage uit de Bijbel. Tegenwoordig moet men taktisch zijn wanneer het komt op geloof. Als je dat op bepaalde plaatsen uitkomt dan teken je gewoon je doodsvonnis. Misinterpraties van de Bijbel en die verkondigen hebben ook schadelijke gevolgen.

Sinds kort geloof ik dat Jezus Christus geen mens is, maar De Waarheid en die heeft wel een menselijke vorm aangenomen om een taak op aarde uit te voeren, maar dat is niet zijn essentiele vorm. Daarop, op De Waarheid wil ik vertrouwen, en dat doe ik al en ik heb voor mezelf ondervonden dat het baat. Daarom wil ik er niet mee op houden, en daarom zal ik beter af zijn dan een ander.
pi_146464681
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:22 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Ik weet nu niet of je grappen aan het maken bent of niet hoor Jigzoz,
Nee, ik vond het echt goed. Jammer dat je nu weer zo enorm de fout in gaat.
pi_146464934
quote:
Daarom wil ik er niet mee op houden, en daarom zal ik beter af zijn dan een ander.
Dat het laatste rechtstreeks tegen de boodschap van Jezus van N. zelf ingaat, vergeet je maar even?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 9 november 2014 @ 15:33:05 #63
434349 likdoorn
om te likken
pi_146464945
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, ik vond het echt goed. Jammer dat je nu weer zo enorm de fout in gaat.
Wie ben je dan wel dat je mij zou willen op een dwaalspoor brengen?
  zondag 9 november 2014 @ 15:33:42 #64
434349 likdoorn
om te likken
pi_146464966
quote:
10s.gif Op zondag 9 november 2014 15:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat het laatste rechtstreeks tegen de boodschap van Jezus van N. zelf ingaat, vergeet je maar even?
Ach jong, hou toch op met zanikken. Waarom zou ik daarom niet beter af zijn dan een ander?
pi_146465009
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:33 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Ach jong, hou toch op met zanikken. Waarom zou daarom niet beter af zijn dan een ander?
Zaniken. :*

Dat zeg ik niet, misschien ben je wel het beste af van iedereen.

Jezus zei niet; wie mij gelooft is de beste en alle anderen zijn sukkels. Hij zei: "volg mij, als je gelooft, probeer te leven zoals ik en het zal je goed vergaan".
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 9 november 2014 @ 15:36:23 #66
434349 likdoorn
om te likken
pi_146465051
quote:
19s.gif Op zondag 9 november 2014 15:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zaniken. :*

Dat zeg ik niet, misschien ben je wel het beste af van iedereen.

Jezus zei niet; wie mij gelooft is de beste en alle anderen zijn sukkels. Hij zei: "volg mij, als je gelooft, probeer te leven zoals ik en het zal je goed vergaan".
Jij wil weer insinueren dat ik bepaalde dingen heb gezegd terwijl ik dat niet gedaan heb.
pi_146465111
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:33 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Wie ben je dan wel dat je mij zou willen op een dwaalspoor brengen?
Ik jou niet willen op een dwaalspoor brengen. Ik jou denken verdwaald genoeg.
  zondag 9 november 2014 @ 15:41:17 #68
434349 likdoorn
om te likken
pi_146465189
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik jou niet willen op een dwaalspoor brengen. Ik jou denken verdwaald genoeg.
Laat me je dan geruststellen dat dat niet zo is. :o
pi_146465216
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:41 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Laat me je dan geruststellen dat dat niet zo is. :o
Dan is het gewoon trollen wat je doet.
pi_146465272
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:36 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Jij wil weer insinueren dat ik bepaalde dingen heb gezegd terwijl ik dat niet gedaan heb.
"Ik geloof in het woord van Jezus en daarom ben ik beter af dan een ander". Je eigen woorden, knul.

Dan heb je de boodschap van het Nieuwe Testament toch erg slecht begrepen. Klinkt meer als een moslim.

zondag 9 november 2014 @ 15:47:30 #71
434349 likdoorn
om te likken
pi_146465375
Tja, laat ons het gewoon stil leggen, altijd hetzelfde met jullie. en El Matador, als je toch MIJN EIGEN woorden wil gebruiken, quote die dan, dan zul je zien dat wat wij zeggen niet hetzelfde is en jij insinueert ook dingen die er niet zijn.
pi_146467415
Mooi geweest, nu weer on topic graag.
pi_146467626
quote:

[..]

Ik weet nu niet of je grappen aan het maken bent of niet hoor Jigzoz, maar toch zal ik verder doen met mijn studie van de Bijbel. Ik heb gisteren bvb de brief van Paulus aan de Galaten gelezen. Ik kan het begrijpen, zie je. Daarom zal ik het Boek als leidraad in mijn leven gebruiken. Zie het een beetje als een handboek in het leven. Omdat mensen zeggen van zichzelf dat ze Christen zijn doch buitensporigheden doen, daarmee zal ik niet ophouden met het boek dat zij waarschijnlijk verkeerd interpreteren te onderzoeken. Er bestaat een grote schare die veel zegt dat zij christenen, laat ons stellen, gelovigen zijn. Iedereen kan dat zeggen, maar daarom zijn ze dat nog niet zo. Als je wat meer over me wil weten, ik kan zeggen dat ik sinds kindsaf een besef verkregen heb en geleid geweest ben. Boedhisme vatte ik niet onmiddelijk, maar de Bijbel begon me op een zekere leeftijd toch te intrigeren. Als de Bijbel toch niet waar is? Waarom dan plots alle haat en spot mijn richting uit sinds ik daarover begon te praten? Ik zal volharden in mijn geloof en de Bijbel verklaart alles van wat ik meemaak. De geschiedenis, wat geweest is is geweest. We moeten vooruit met de geit. Mijn heil ligt niet in de evolutietheorie. De wetenschap zou zich beter bezighouden met de geschiedenis uit de Bijbel te onderzoeken.
Dat hebben ze gedaan.
Daarom weten we tegenwoordig zeker dat het niet de letterlijke geschiedenis beschrijft.
quote:
Zo hebben ze bvb Sodom en Gomorra gevonden helemaal onder zwavel.
Niemand kan momenteel exact zeggen waar Sodom en Gomorra waren of dat ze zelfs bestaan hebben
quote:
Dit is een passage uit de Bijbel. Tegenwoordig moet men taktisch zijn wanneer het komt op geloof. Als je dat op bepaalde plaatsen uitkomt dan teken je gewoon je doodsvonnis. Misinterpraties van de Bijbel en die verkondigen hebben ook schadelijke gevolgen.

Sinds kort geloof ik dat Jezus Christus geen mens is, maar De Waarheid en die heeft wel een menselijke vorm aangenomen om een taak op aarde uit te voeren, maar dat is niet zijn essentiele vorm. Daarop, op De Waarheid wil ik vertrouwen, en dat doe ik al en ik heb voor mezelf ondervonden dat het baat. Daarom wil ik er niet mee op houden, en daarom zal ik beter af zijn dan een ander.
pi_146484466
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:57 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

ik was niet geheel nuchter op dat tijdstip

[..]

omdat we de effecten kunnen zien zelfs als we de oorzaak niet kunnen zien
donkere materie is onzichtbaar voor ons en we hebben het nog niet direct waargenomen met een apparaat, maar we kunnen zien dat er iets is dat de ruimte verbuigt rond bijvoorbeeld melkwegstelsels op een manier die niet verklaard kan worden door de aanwezige normale materie.

Zw kwamen achter het bestaan van neutrino's doordat er bij kernsplitsing iets verloren ging wat ze niet konden verklaren als je de massa van het originele atoom vergelijkt met de vrijgekomen energie en de massa's van de producten van splijting.

We kunnen weten dat we een kracht of een deeltje nog niet kunnen zien of meten doordat er iets gebeurd dat nog niet verklaard kan worden met onze huidige theorieën.

omdat de onbekende kracht of deeltje een interactie heeft met materie die wel kennen en begrijpen kunnen we in ieder geval de effecten meten die de nog onbekend deeltjes en krachten hebben op het voor ons bekende universum. vervolgens kun je daarmee een beeld vormen over wat hetgeen wat je mist mogelijk kan zijn.
Dit zou inderdaad wel de kans een heel stuk verkleinen, totaal niet aangedacht. Dankje voor het meedenken ghehe
pi_146488177

Van Peter Rowlands en Vanessa Hill, voor zover ik weet zijn ze evolutionisten.

Wat betekend deze gelijke wiskundige ordening?

- De biologie, het dna systeem is een universum op zich, ongeveer zoals een 3D computer spel. DNA is een universele machine, je kan er in principe ook representaties van schepen en vliegtuigen in stoppen. Maar die kan je vervolgens niet groeien natuurlijk.

- Omdat dna klein is, kan het in onbesliste staat geraken, en zo kunnen er dna-representaties van nieuwe compleet functionele volwassen organismes worden gekozen in de dna wereld.

- De representatie van het volwassen organisme in de dna-wereld is leidraad voor ontwikkeling van het organisme tot volwassenheid. Dit is voor zover ik weet de enige redelijke hypothese voor ontwikkeling tot volwassenheid die bestaat, er zijn geen andere hypotheses.

- zogenaamde in-actieve dna (wat soms wel 90 procent van het DNA zou zijn), kunnen ook omgeving zijn in de dna wereld. Er kan een compleet hof van Eden zich in de dna bevinden met representaties van man en vrouw, bomen, slangen enz. (hoe komt het toch dat je als man zijnde je zo zeer bewust bent van de vormen van een vrouw....die realisatie komt dus van je dna wereld)

[ Bericht 0% gewijzigd door Syamsu op 10-11-2014 11:27:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')