quote:
Er zijn nu mooie meiden opgelucht.quote:
quote:Op donderdag 6 november 2014 15:03 schreef cafca het volgende:
Lastiger dan albums, maar toch ook weer leuker
Hier dan:
1 Talk Talk - Life's What You Make ItMooi lijstje, mooie nummers, maar....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waar is Billy???Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Faithless is cool. Thxquote:Op donderdag 6 november 2014 20:27 schreef Beregd het volgende:
Cafca, faithless??
Verder mooie lijst, ik smijt hem zeker weer eens in mijn spotify.
quote:Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef pipster het volgende:
[..]
Mooi lijstje, mooie nummers, maar....
waar is Billy???
Ik heb eigenlijk een stuk of 35 nrs 1 (waarvan ik er dus één vergeten wasquote:Op vrijdag 7 november 2014 10:59 schreef IAmKloot het volgende:
niets zo veranderlijk als een singles lijst, ga er vanavond even goed voor zitten. Mijn #1 is voor het eerst in jaren veranderd
Ik vind dat 'gevaar' altijd minder dan bij een album lijst, met singles kan ik over het algemeen beter uit de weg dan met albums,puur omdat ik gewoon kan nakijken wat ik het meest geluisterd heb het afgelopen jaar, waar dat bij albums moeilijker ligt, aangezien ik tenzij het een 'concept' album is, toch altijd een paar nummertjes skip.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:46 schreef methodmich het volgende:
Leuk, weer een nieuw lijstjestopic! Ga ik me spoedig eens over buigen. Er staan al leuke lijsten als aftrap, met name cafca! Al denk ik dat we vooral artiesten gaan dubbelen en minder songs. Toch altijd het 'gevaar' van deze lijst ten opzichte van de albumlijst.
Klopt ja. Ik weet van mezelf vaak prima wat m'n favoriete nummers van bepaalde bands zijn, bij sommige is het wat lastiger. Maar dat zijn lang niet altijd dezelfde als van anderen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:46 schreef methodmich het volgende:
Leuk, weer een nieuw lijstjestopic! Ga ik me spoedig eens over buigen. Er staan al leuke lijsten als aftrap, met name cafca! Al denk ik dat we vooral artiesten gaan dubbelen en minder songs. Toch altijd het 'gevaar' van deze lijst ten opzichte van de albumlijst.
Met singles lijsten ben ik over het algemeen 'eerlijker' dan met album lijsten, ik kijk gewoon na welke nummers ik in dit jaar het meest beluisterd, danwel gespammed heb.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik weet van mezelf vaak prima wat m'n favoriete nummers van bepaalde bands zijn, bij sommige is het wat lastiger. Maar dat zijn lang niet altijd dezelfde als van anderen.
Ik kom bij de meeste bands wel altijd op singles uit, maar als anderen dan (ook) albumtracks gaan noemen wordt de kans op dubbelen nog veel kleiner
dank!!quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:40 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Kloot! Typische keuze van nummers wel, soms
De nummers die ik het meest draai zijn niet perse de beste nummers. Sowieso zijn dan de verschillen te klein eigenlijk, zijn de nummers die ik 4x draai echt beter dan die ik 3x draai?quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Met singles lijsten ben ik over het algemeen 'eerlijker' dan met album lijsten, ik kijk gewoon na welke nummers ik in dit jaar het meest beluisterd, danwel gespammed heb.
jij hebt het over 4x en 3x , ik heb het over dagelijks(top 10),wekelijks(top 30) en maandelijks(top 70).quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:46 schreef ranja het volgende:
[..]
De nummers die ik het meest draai zijn niet perse de beste nummers. Sowieso zijn dan de verschillen te klein eigenlijk, zijn de nummers die ik 4x draai echt beter dan die ik 3x draai?
Ja, preciesquote:Op zaterdag 8 november 2014 12:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
jij hebt het over 4x en 3x , ik heb het over dagelijks(top 10),wekelijks(top 30) en maandelijks(top 70).
zo'n lijst blijft toch een tijdelijke indicatie, als je zo'n lijst in februari opnieuw zou opnemen zullen de resultaten anders zijn(mssn afgezien van de top 10).quote:
Eens! En een mooi nummer van Cotton Mather in de lijst, doet IAmKloot goed!quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:40 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Kloot! Typische keuze van nummers wel, soms
maar dan deze nog wel even aanpassenquote:Op zondag 9 november 2014 16:35 schreef methodmich het volgende:
42 Leonard Cohen - Tonight Will Be Fine
62 Leonard Cohen - Tonight Will Be Fine
Gedaan, 42 moest een andere zijn van Leonard. Had ik later gewisseld in mijn bestand, maar vergeten op te slaan denk ik.quote:
ik ook, zorgt weer voor een hoop extra nummers die meer dan 1x genoemd zijnquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:49 schreef Mike009000 het volgende:
maar ik vermaak me hier ook prima mee.
je hebt wel wat te vaak Bruce in je lijst staan.... max 5.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:27 schreef Buffell het volgende:
Gaan we dan ook maar eens. Wel belangrijk erbij de vermelden dat sommige nummers er niet per sé vanwege hun muzikale kwaliteit in staan, maar meer omdat er persoonlijke emoties en/of gebeurtenissen onlosmakelijk verbonden zijn.
1. Bruce Springsteen - Jungleland
3. Bruce Springsteen - Downbound Train
11. Bruce Springsteen - Thunder Road
22. Bruce Springsteen - The River
44. Bruce Springsteen - Stolen Car
54. Bruce Springsteen - Outlaw Pete
68. Bruce Springsteen - Nebraska
88. Bruce Springsteen - Born To Run
Eigenlijk wel apart. Je moet een lijst maken met je 100 beste nummers, maar je mag niet vaker dan 5x 1 artiest gebruiken. Dan is het ook niet meer je top 100 beste nummers.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:51 schreef ranja het volgende:
[..]
je hebt wel wat te vaak Bruce in je lijst staan.... max 5.
Tss, hij staat al 3 jaar achtereen in mijn lijst (na jouw aandringen jouw lijst 's te beluisteren); ik heb er nog nooit een reactie op gehad.quote:
dat is op zich wel jammer, je doet pleuris veel moeite voor zo'n lijst en je weet niet eens of iemand hem wel bekijkt ofzoquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:29 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Tss, hij staat al 3 jaar achtereen in mijn lijst (na jouw aandringen jouw lijst 's te beluisteren); ik heb er nog nooit een reactie op gehad.![]()
Ik ga volgend jaar er gewoon dubbelen en nummers van 2015 inzetten, dan krijg ik tenminste nog een reactie.
Ja, <snik> precies.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:36 schreef IAmKloot het volgende:
dat is op zich wel jammer, je doet pleuris veel moeite voor zo'n lijst en je weet niet eens of iemand hem wel bekijkt ofzo
quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:42 schreef IAmKloot het volgende:
voor wat het waard is, ik vind jouw lijstje erg leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Als je (zoals ik, vorige jaren) een lijst hebt met hier en daar een dancenummer erin - eentje van minimaal pakweg 120 bpm - weet je van tevoren dat 'ie de eindlijst 99 % zeker niet gaat halen. Tenzij het Underworld, Faithless of The Prodigy is. Misschien zijn de keuzes op dat vlak ook wel teveel versnipperd, naast dat gitaarnummers dominant zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef The_Substitute het volgende:
Want als ik eerlijk ben, vind ik het jammer dat het bij die eindlijsten, wat betreft bijvoorbeeld electronica, nooit verder komt dan wat downtempo en trip hop, terwijl het een naar mijn idee net zo'n uitgebreid genre is als bvb rock. Maar zonder jullie meningen klinkt 'house is niet mijn ding' voor mij net zoals wanneer ik zou zeggen: 'Ik luister niet naar folk-rock, want ik hou ook niet van metal.'
quote:Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef The_Substitute het volgende:
[..]![]()
Bedankt hè.
Maar om nu even serieus te zijn, bij jouw lijst steekt, naast de andere overeenkomende namen (MA, Wilco, Sufjan) voor mij Leftfield er (uiteraard) uit. Maar dat zie ik dus bij meer lijsten...cafca heeft een voornamelijk rock/folk-lijst, maar heeft dan ook Faithless. MethodMich zei een keer niks met 'house', e.d., te hebben, maar deed wel mee met Top 5 van de dag van The Chemical Brothers (wat voornamelijk Big Beat is, wat bij House hoort). Vorig jaar was er iemand met een zelfde soort lijst, weet niet meer wie, met voornamelijk indie-rock, maar dan ineens Underworld - Born Slippy .NUXX er tussen.
Dus ik vraag mij steeds af, waarom die artiesten/nummers wèl, maar geen andere vergelijkbaren? Zijn het puur guilty pleasures, of gewoon nummers met wat persoonlijke context? Want als jullie dáár naar kunnen luisteren, zijn er zo veel andere dingen die jullie ook goed zouden kunnen vinden.
Of misschien een betere vraag, welke eisen stellen jullie aan de nummers die jullie kiezen? Moeten het per se nummers met (goede) lyrics zijn? Want voor zo ver ik kan zien hebben jullie weinig instrumentale nummers, bijvoorbeeld. (disclaimer: ik ken een hele rits uit jullie lijsten niet, dus ik kan het makkelijk mis hebben)
Voor mij maakt het allemaal weinig uit, goede lyrics, goed opgebouwde instrumentale (synths) nummers, puur energieke nummers, wel of geen gecompliceerde beats en percussie, enz. Ongeacht genre/sub-genre/stijl.
Want als ik eerlijk ben, vind ik het jammer dat het bij die eindlijsten, wat betreft bijvoorbeeld electronica, nooit verder komt dan wat downtempo en trip hop, terwijl het een naar mijn idee net zo'n uitgebreid genre is als bvb rock. Maar zonder jullie meningen klinkt 'house is niet mijn ding' voor mij net zoals wanneer ik zou zeggen: 'Ik luister niet naar folk-rock, want ik hou ook niet van metal.'80% van mn album collectie bestaat uit hip-hop related platen, dan is het niet verwonderlijk dat het grootste deel van mn lijst ook uit hiphop related singles bestaat, het heeft te maken met het perspectief waar je vandaan komt, er zullen vast hardrock of house platen zijn, die ik beter kan of zal vinden dan wat er in mijn lijst staat, maar bijvoorbeeld nog nooit gluisterd heb omdat mijn voorkeur bij een ander genre/substyle ligt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 12-11-2014 17:16:07 ]
ik bekijk ze sowieso allemaalquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:36 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
dat is op zich wel jammer, je doet pleuris veel moeite voor zo'n lijst en je weet niet eens of iemand hem wel bekijkt ofzo
Tja, dat is wel om er voor te zorgen dat de lijsten wat gevarieerd blijven en niet een fanclublijstje van 1 artiestquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:00 schreef Buffell het volgende:
Eigenlijk wel apart. Je moet een lijst maken met je 100 beste nummers, maar je mag niet vaker dan 5x 1 artiest gebruiken. Dan is het ook niet meer je top 100 beste nummers.
Jouw lijst is ook mooi hoor, vooral erg interessant. Er staat een hoop muziek in die ik niet snel op zou zetten, ook een hoop wat ik niet ken, en een aantal van mijn all time favouritesquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:29 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Tss, hij staat al 3 jaar achtereen in mijn lijst (na jouw aandringen jouw lijst 's te beluisteren); ik heb er nog nooit een reactie op gehad.![]()
[..]![]()
Bedankt hè.
Maar om nu even serieus te zijn, bij jouw lijst steekt, naast de andere overeenkomende namen (MA, Wilco, Sufjan) voor mij Leftfield er (uiteraard) uit. Maar dat zie ik dus bij meer lijsten...cafca heeft een voornamelijk rock/folk-lijst, maar heeft dan ook Faithless. MethodMich zei een keer niks met 'house', e.d., te hebben, maar deed wel mee met Top 5 van de dag van The Chemical Brothers (wat voornamelijk Big Beat is, wat bij House hoort). Vorig jaar was er iemand met een zelfde soort lijst, weet niet meer wie, met voornamelijk indie-rock, maar dan ineens Underworld - Born Slippy .NUXX er tussen.
Dus ik vraag mij steeds af, waarom die artiesten/nummers wèl, maar geen andere vergelijkbaren? Zijn het puur guilty pleasures, of gewoon nummers met wat persoonlijke context? Want als jullie dáár naar kunnen luisteren, zijn er zo veel andere dingen die jullie ook goed zouden kunnen vinden.
Of misschien een betere vraag, welke eisen stellen jullie aan de nummers die jullie kiezen? Moeten het per se nummers met (goede) lyrics zijn? Want voor zo ver ik kan zien hebben jullie weinig instrumentale nummers, bijvoorbeeld. (disclaimer: ik ken een hele rits uit jullie lijsten niet, dus ik kan het makkelijk mis hebben)
Voor mij maakt het allemaal weinig uit, goede lyrics, goed opgebouwde instrumentale (synths) nummers, puur energieke nummers, wel of geen gecompliceerde beats en percussie, enz. Ongeacht genre/sub-genre/stijl.
Want als ik eerlijk ben, vind ik het jammer dat het bij die eindlijsten, wat betreft bijvoorbeeld electronica, nooit verder komt dan wat downtempo en trip hop, terwijl het een naar mijn idee net zo'n uitgebreid genre is als bvb rock. Maar zonder jullie meningen klinkt 'house is niet mijn ding' voor mij net zoals wanneer ik zou zeggen: 'Ik luister niet naar folk-rock, want ik hou ook niet van metal.'Bij mij is het eigenlijk zo dat ik voornamelijk veel folk, rock, powerpop en new wave luister en geluisterd heb. Alles daarbuiten (reggae, hiphop, house, dance, metal, klassiek, jazz, etc.) kan ik zeker ook waarderen, maar daarbij kom je dan inderdaad meestal niet veel verder dan de geijkte namen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zit 90% van mijn muziekcollectie in de eerste categorie, met daartussen veelal één verzamelaar of klassieker van de "vreemde eenden" zoals Faithless, Bob Marley, Otis Redding, Aretha Franklin of Chet Baker.
Mijn top honderd bevat een samenstelling van nummers die veel indruk op mij gemaakt hebben omdat ik ze of muzikaal heel mooi vind, de tekst mij raakt, of er bepaalde herinneringen aan vast hangen. Of alledrie natuurlijk![]()
Klopt, ik heb weinig tot eigenlijk gewoon niks met 'house'. Sowieso maar weinig met muziek zonder zang. Geen idee waarom precies, trekt me gewoon niet zo. Ik luister het dus ook nooit. Dat ik dan wel met The Chemical Brothers meedeed zal er mee te maken hebben dat die nog wel wat singles hebben gehad die ik toevallig kende. En omdat ik het altijd leuk vind om deel te nemen in het Top 5 van de dag topic, dus soms zoek ik dan toch nog naar een lijstje als een artiest me niet aanspreekt.quote:Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
MethodMich zei een keer niks met 'house', e.d., te hebben, maar deed wel mee met Top 5 van de dag van The Chemical Brothers (wat voornamelijk Big Beat is, wat bij House hoort).
Of misschien een betere vraag, welke eisen stellen jullie aan de nummers die jullie kiezen?
Mijn lijst (nog niet gepost) is een mix van 80s pop/new wave die is blijven hangen uit de tijd dat ik elke week de top 40 luisterde, 90s alternatief die is blijven hangen van m'n uitgaanstijd en wat 60s die ik meer goed vind dan de rest van de 60s, plus wat nummers van deze eeuw die ik wel onthouden heb in tegenstelling tot de enorme hoeveelheid albumtracks waarvan ik soms niet eens weet of het een single is of niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef The_Substitute het volgende:
Of misschien een betere vraag, welke eisen stellen jullie aan de nummers die jullie kiezen? Moeten het per se nummers met (goede) lyrics zijn? Want voor zo ver ik kan zien hebben jullie weinig instrumentale nummers, bijvoorbeeld. [sub](disclaimer: ik ken een hele rits uit jullie lijsten niet, dus ik kan het makkelijk mis hebben)
[..]![]()
Bedankt hè.
Want als ik eerlijk ben, vind ik het jammer dat het bij die eindlijsten, wat betreft bijvoorbeeld electronica, nooit verder komt dan wat downtempo en trip hop, terwijl het een naar mijn idee net zo'n uitgebreid genre is als bvb rock. Maar zonder jullie meningen klinkt 'house is niet mijn ding' voor mij net zoals wanneer ik zou zeggen: 'Ik luister niet naar folk-rock, want ik hou ook niet van metal.'de laatste jaren luister ik vrij veel naar dance/elektronische muziek. Holden, Jon Hopkins, Thom Yorke, Luke Abott maar ook veteranen als Aphex Twin, Boards Of Canada en Leftfield vind ik goed. Maar deze mensen maken echt albums en er zijn maar weinig nummers die buiten de context van het album er echt uitspringen ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat die drie natuurlijk gemeen hebben, is dat ze meestal live optreden (-traden) op festivals, m.a.w. een algemeen publiek. Zelfs al ben je op dat moment geen fan er van, de energie tijdens zo'n optreden komt dan meestal wel over en staan mensen er wat meer open voor. Maar wat ik ook nog wel 's hoor, is het argument elektronisch = per definitie minder dan handmatig bespelen van instrumenten. Wat natuurlijk waar is, als je het hebt over de gemiddelde DJ/producer, maar zoals altijd doe je daar dan zo veel anderen tekort mee.quote:Op woensdag 12 november 2014 03:56 schreef female81 het volgende:
Als je (zoals ik, vorige jaren) een lijst hebt met hier en daar een dancenummer erin - eentje van minimaal pakweg 120 bpm - weet je van tevoren dat 'ie de eindlijst 99 % zeker niet gaat halen. Tenzij het Underworld, Faithless of The Prodigy is. Misschien zijn de keuzes op dat vlak ook wel teveel versnipperd, naast dat gitaarnummers dominant zijn.
Uiteraard heeft iedereen z'n voorkeur. Elektronisch is veruit mijn favoriet; ik kan je zo een top 100 vol geven. Maar hetgene dat ik vraag aan die mensen met een enkele elektronische plaat in hun lijst: is dat het enige nummer dat je luistert? Zo ja, waarom, want er zijn vele andere vergelijkbare dingen die net zo goed zijn. En zo nee, welke eisen heb je bij het samenstellen van je lijst, c.q. waarom laat je bepaalde dingen er dus uit? En jouw voorkeur heeft, net zoals bij mij, kennelijk weinig invloed op hoe je nummers beoordeelt, gezien je nummer 2 en een aantal anderen hoog in je lijst.quote:Op woensdag 12 november 2014 06:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
80% van mn album collectie bestaat uit hip-hop related platen, dan is het niet verwonderlijk dat het grootste deel van mn lijst ook uit hiphop related singles bestaat, het heeft te maken met het perspectief waar je vandaan komt, er zullen vast hardrock of house platen zijn, die ik beter kan of zal vinden dan wat er in mijn lijst staat, maar bijvoorbeeld nog nooit gluisterd heb omdat mijn voorkeur bij een ander genre/substyle ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Het is geen kwestie van tijd, ik kom er simpelweg niet meer uit.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:42 schreef The_Substitute het volgende:
En jammer dat je geen tijd hebt voor je lijstje. Die van jou was altijd wel een van de meer uiteenlopenden.
Grote kans dat hetgene dat je niet kent bij die eerste categorie hoort.quote:Op woensdag 12 november 2014 08:42 schreef cafca het volgende:
Er staat een hoop muziek in die ik niet snel op zou zetten, ook een hoop wat ik niet ken, en een aantal van mijn all time favourites
Maar ondanks dat je het kunt waarderen, is er nog altijd iets wat je weerhoudt om je meer te verdiepen in Hip Hop en Electronica? Tenzij het gebrek aan tijd is, dan is het logisch. Maar dat lijkt me haast niet, want jullie zijn allemaal fervente muziekluisteraars.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:01 schreef cafca het volgende:
Bij mij is het eigenlijk zo dat ik voornamelijk veel folk, rock, powerpop en new wave luister en geluisterd heb. Alles daarbuiten (reggae, hiphop, house, dance, metal, klassiek, jazz, etc.) kan ik zeker ook waarderen, maar daarbij kom je dan inderdaad meestal niet veel verder dan de geijkte namen. Zo zit 90% van mijn muziekcollectie in de eerste categorie, met daartussen veelal één verzamelaar of klassieker van de "vreemde eenden" zoals Faithless, Bob Marley, Otis Redding, Aretha Franklin of Chet Baker.
Mijn top honderd bevat een samenstelling van nummers die veel indruk op mij gemaakt hebben omdat ik ze of muzikaal heel mooi vind, de tekst mij raakt, of er bepaalde herinneringen aan vast hangen. Of alledrie natuurlijk
Volgens mij denk je er te veel en te serieus over. Je zult sowieso het meeste er uit moeten laten. Dus het hoeft maar zo simpel te zijn als je absolute favoriet op 1 (en 2 en 3) te zetten en de rest willekeurig er uit te pikken. Zonder er te veel bij stil te staan. Ik bedoel, als die 1700 (?) nummers allemaal in je lijst zouden kunnen staan, dan maakt het toch niet uit welke er uiteindelijk in komen?quote:Op donderdag 13 november 2014 14:54 schreef female81 het volgende:
Het is geen kwestie van tijd, ik kom er simpelweg niet meer uit.
Tijd is zeker een grote beperking. Ik ben zeker fervent muziekluisteraar, maar heb maar beperkt tijd om ook daadwerkelijk actief muziek te luisteren. Daarnaast (en mede daardoor) heb ik bij muziekstromingen die me wat minder liggen, minder de neiging om me erin te verdiepen.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:57 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Maar ondanks dat je het kunt waarderen, is er nog altijd iets wat je weerhoudt om je meer te verdiepen in Hip Hop en Electronica? Tenzij het gebrek aan tijd is, dan is het logisch. Maar dat lijkt me haast niet, want jullie zijn allemaal fervente muziekluisteraars.
quote:Op donderdag 13 november 2014 14:50 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Uiteraard heeft iedereen z'n voorkeur. Elektronisch is veruit mijn favoriet; ik kan je zo een top 100 vol geven. Maar hetgene dat ik vraag aan die mensen met een enkele elektronische plaat in hun lijst: is dat het enige nummer dat je luistert? Zo ja, waarom, want er zijn vele andere vergelijkbare dingen die net zo goed zijn. En zo nee, welke eisen heb je bij het samenstellen van je lijst, c.q. waarom laat je bepaalde dingen er dus uit? En jouw voorkeur heeft, net zoals bij mij, kennelijk weinig invloed op hoe je nummers beoordeelt, gezien je nummer 2 en een aantal anderen hoog in je lijst.Mijn voorkeur heft zeker invloed op hoe ik nummers beoordeel, In mijn top 25 staan zeker 18 nummers die vanwege productie, samples die later gebruikt zijn of het nummer zelf met hiphop te maken zouden kunnen hebben, of waar ik nooit achter was gekomen als ik niet naar hiphop was gaan luisteren, dat is ook de reden dat ik bijvoorbeeld geen hardstyle in mijn volledige lijst heb staan, ik luister er niet naar, en ik heb ook geen behoefte om er naar te luisteren, terwijl er vast 5 nummers zijn, die als ik die behoefte zou hebben gehad, makkelijk de top 100 hadden kunnen halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 13-11-2014 16:22:38 ]
Ok. Voor mij geldt gewoon het simpele onderscheid: muziek is muziek, vocalen zijn vocalen, maar die zijn maar één facet binnen de muziek. En het gaat in het overgrote deel van de gevallen prima samen; het vult elkaar goed aan. Of juist niet, maar creëert daardoor wat contrast, etc. Muziek is simpelweg creativiteit, met of zonder gitaren, met of zonder vocalen, met of zonder beats, e.d.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:06 schreef methodmich het volgende:
Klopt, ik heb weinig tot eigenlijk gewoon niks met 'house'. Sowieso maar weinig met muziek zonder zang. Geen idee waarom precies, trekt me gewoon niet zo. Ik luister het dus ook nooit. Dat ik dan wel met The Chemical Brothers meedeed zal er mee te maken hebben dat die nog wel wat singles hebben gehad die ik toevallig kende. En omdat ik het altijd leuk vind om deel te nemen in het Top 5 van de dag topic, dus soms zoek ik dan toch nog naar een lijstje als een artiest me niet aanspreekt.
In mijn lijst van beste nummers zouden ze echter nooit staan, zoals je kunt zien. Waarom de songs die ik heb gekozen daar dan wel in staan? Tja, toch om dezelfde reden als cafca noemt denk ik. Die nummers spreken me aan. Dat kan zijn door de sfeer, de tekst, de opbouw... Soms inderdaad door een herinnering, maar dat is nog niet eens zo vaak het geval. Moeilijk in woorden te vangen eigenlijk.
Dan heb je het jezelf in ieder geval al wat makkelijker gemaakt.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:25 schreef female81 het volgende:
Alleen de nummers die gevoelsmatig de absolute 'bovenlaag' vormen; een paar honderd. Maar dat er dus jaren zijn waarbij ik er op jáárbasis al niet uit kom (zie o.a. 1991 en 2004 pagina's op site), vormt al een blokkade.
Ik houd van taal, dus misschien dat het daardoor komt. Een instrumentaal stuk zonder tekst vind ik dan ook al snel saai, al kan het muzikaal gezien best goed in elkaar zitten. Maar mij trekt het dus niet. Terwijl ik bijvoorbeeld een a capella gezongen nummer wel weer kan waarderen.quote:Op donderdag 13 november 2014 17:17 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ok. Voor mij geldt gewoon het simpele onderscheid: muziek is muziek, vocalen zijn vocalen, maar die zijn maar één facet binnen de muziek. En het gaat in het overgrote deel van de gevallen prima samen; het vult elkaar goed aan. Of juist niet, maar creëert daardoor wat contrast, etc. Muziek is simpelweg creativiteit, met of zonder gitaren, met of zonder vocalen, met of zonder beats, e.d.
Dus het idee dat 'er iets mist zonder zang' zou bij mij alleen opgaan in de extreme gevallen, als je een nummer hebt die niets brengt wat muziek zo goed kan maken. Dus het missen van een bepaalde energie, of geen goede opbouw en melodie, tamme vocalen en nietszeggende teksten, dus kortom als het totaal onsfeervol is.
Ach, ik interpreteerde het op een andere manier.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mijn voorkeur heft zeker invloed op hoe ik nummers beoordeel, In mijn top 25 staan zeker 18 nummers die vanwege productie, samples die later gebruikt zijn of het nummer zelf met hiphop te maken zouden kunnen hebben, of waar ik nooit achter was gekomen als ik niet naar hiphop was gaan luisteren, dat is ook de reden dat ik bijvoorbeeld geen hardstyle in mijn volledige lijst heb staan, ik luister er niet naar, en ik heb ook geen behoefte om er naar te luisteren, terwijl er vast 5 nummers zijn, die als ik die behoefte zou hebben gehad, makkelijk de top 100 hadden kunnen halen.
Een bijna tegensprekende gedachtegang.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:44 schreef ranja het volgende:
Lyrics boeien me niet echt, maar zonder zangstem vind ik toch minder interessant. Ook bands als Chemical Brothers en Prodigy hebben natuurlijk vaak wel een zangstemZonder zang kan best goed zijn maar zal bij mij niet snel favoriet worden. (Hoewel m'n favoriete prodigy nummer wel instrumentaal is maar bij de houselijst van een tijd geleden was ik volgens mij de enige die die noemde
)
Daar heb ik geen problemen mee (zoals je kunt zienquote:Op woensdag 12 november 2014 20:57 schreef IAmKloot het volgende:
de laatste jaren luister ik vrij veel naar dance/elektronische muziek. Holden, Jon Hopkins, Thom Yorke, Luke Abott maar ook veteranen als Aphex Twin, Boards Of Canada en Leftfield vind ik goed. Maar deze mensen maken echt albums en er zijn maar weinig nummers die buiten de context van het album er echt uitspringen ofzo
Klinkt aannemelijk.quote:Op donderdag 13 november 2014 17:39 schreef methodmich het volgende:
Ik houd van taal, dus misschien dat het daardoor komt. Een instrumentaal stuk zonder tekst vind ik dan ook al snel saai, al kan het muzikaal gezien best goed in elkaar zitten. Maar mij trekt het dus niet. Terwijl ik bijvoorbeeld een a capella gezongen nummer wel weer kan waarderen.
Dat dus. Zangstem en tekst vormen voor mij toch meestal echt wel een essentieel onderdeel van een muziekstuk.quote:Op donderdag 13 november 2014 17:39 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik houd van taal, dus misschien dat het daardoor komt. Een instrumentaal stuk zonder tekst vind ik dan ook al snel saai, al kan het muzikaal gezien best goed in elkaar zitten. Maar mij trekt het dus niet. Terwijl ik bijvoorbeeld een a capella gezongen nummer wel weer kan waarderen.
Daar was ooit een hiphop album top 100 voor geweest, maarja niemand kan/wilt het meer organiserenquote:Op donderdag 13 november 2014 17:58 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ach, ik interpreteerde het op een andere manier.Hoe ik redeneerde was dat als jouw voorkeur zo veel invloed had gehad, dan had je bvb een lijst gehad waarvan de nummers 1 tot 80 allemaal hip hop waren geweest, en de rest nummers van andere genres waar je 'ook wel 's naar luistert'. Maar dat heb je dus niet, je hebt een hardrock nummer op 2, waarmee je in wezen zegt dat je rock 'zo goed' kunt vinden. Dus als, wat je zelf ook al aangaf, je je wat meer verdiept had in rock jouw lijst potentieel gezien een hip hop/rock-lijst had kunnen zijn. Wat dus losstaat van je verdere voorkeur.
Grimes ken ik natuurlijk welquote:Op donderdag 13 november 2014 18:03 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Een bijna tegensprekende gedachtegang.Beetje hetzelfde punt als ik uitleg bij mijn reactie op MM.
Maar als lyrics je niet boeien, maar toch een stem wilt hebben, kan ik je Grimes aanbevelen. Het is elektronisch; experimentele synthpop/new&dark wave. Ze zingt, maar je hoort meer dan de helft van de tijd niet wat ze zegt. En om het nog maar even te benadrukken, het is een dame! Dus ga er voor.
gooi een muntje op.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:26 schreef Norrage het volgende:
Ooooh wat is het toch moeilijk. En leuk. Ga ik op nostalgie sorteren, of op huidige voorkeur, of of....:D
Maakt het nog wat uit dat ik Paid In Full hoog in m'n albumlijst had?quote:Op donderdag 13 november 2014 18:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Daarbij had ik bijvoorbeeld, als ik Eric. B en Rakim in deze lijst had opgenomen, toch echt My Melody ipv Follow the Leader gekozen, en dan komt het echt neer op een kwestie van smaak.
alleen maar credits,omdat ik hem dit jaar op een of andere manier vergeten ben.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:03 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Maakt het nog wat uit dat ik Paid In Full hoog in m'n albumlijst had?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 14-11-2014 00:14:45 ]"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 69% gewijzigd door Norrage op 14-11-2014 00:12:19 ]"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:
Tsja, ik weet het nooit bij The Beatles. Die hebben gewoon teveel werk....maar dit is wel een van de nummers die ik het meest opzetquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:10 schreef methodmich het volgende:
Verrassende Beatles-keuze, Nor! Die zie je toch niet heel vaak hoog in deze lijstjes. Wel een prima nummer trouwens, maar wordt vaak een beetje 'vergeten'.
While my guitar, prachtig nummer ook.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het nooit bij The Beatles. Die hebben gewoon teveel werk....maar dit is wel een van de nummers die ik het meest opzet
Freedom to freak!!!quote:
Max 1quote:
Zoveel binnenkomers zijn er niet, maar inderdaad valt er vaak meer wel ui de regio 50-80 dan uit 90-100quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:02 schreef cafca het volgende:
D'r is een hoop uit je middenmoot weggevallen ranja!
Welke bijvoorbeeld? Mijn favoriete nummers van bands zijn wel vaak bekende nummers, dat zijn toch degene waardoor je ze hebt leren kennen en/of hoor je vaker dan de minder bekende waardoor ze meer blijven hangen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heel veel "opvallende" nummerkeuzes waar ik het mee eens ben (staan dan op 1 of minimaal top 3)
Mooi, met het weinige aantal lijstjes tot nu toe en het schrikbarend kleine aantal titels die meer dan 1x genoemd worden staan die ook zo in de top 10 van de uitslag danquote:Een aantal van mijn verwachte top 10-noteringen vinden we hier ook terug. Maar daar verbaas ik me al niet meer over
Hanging on the Telephone, You Bring Me Down, Feed Me With Your Kiss onder andere.quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:24 schreef ranja het volgende:
Welke bijvoorbeeld? Mijn favoriete nummers van bands zijn wel vaak bekende nummers, dat zijn toch degene waardoor je ze hebt leren kennen en/of hoor je vaker dan de minder bekende waardoor ze meer blijven hangen.
Ah, ja, die eerste 2 horen toch wel bij de bekendere van de bands, You Bring me Down was sowieso de eerste of tweede die ik van ze hoorde. Live ook altijd geweldig dat nummer (en dan niet spelen vorige week in Utrechtquote:Op vrijdag 21 november 2014 08:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hanging on the Telephone, You Bring Me Down, Feed Me With Your Kiss onder andere.
Bij BRS kies ik dan toch voor Heartsink. (die ze tenminste WEL speelden) maar volgens mij is You Bring me Down ook geen single geweest? Wel een van mijn favorieten verder. Geldt ook voor Blondie, andere nummers zijn bekender maar wel een van mijn favorieten. (Al denk ik dat Blondie mijn eindlijst in zn geheel niet gaat halen)quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Ah, ja, die eerste 2 horen toch wel bij de bekendere van de bands, You Bring me Down was sowieso de eerste of tweede die ik van ze hoorde. Live ook altijd geweldig dat nummer (en dan niet spelen vorige week in Utrecht)
MBV, welk nummer daarvan kiezen. Loveless wint al in de albumlijst en zie ik ook meer als 1 geheel, Isn't Anything lever dan de bijdrage in de singleslijst met een geweldig nummer dat ook nog titeltrack van een geweldige EP is. EP's komen bij mij niet meer aan de albumlijst toe dus dan pak ik daar een nummer van voor deze lijst (zie ook April March).
quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij BRS kies ik dan toch voor Heartsink. (die ze tenminste WEL speelden) maar volgens mij is You Bring me Down ook geen single geweest? Wel een van mijn favorieten verder.
Die heeft nog wel in de top 40 gestaanquote:Geldt ook voor Blondie, andere nummers zijn bekender maar wel een van mijn favorieten. (Al denk ik dat Blondie mijn eindlijst in zn geheel niet gaat halen)
Ah, blijkbaar wel dus.quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:47 schreef ranja het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heartsink ook gaaf natuurlijk
Nummers dubbelen is sowieso redelijk uniek dit jaar.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:16 schreef methodmich het volgende:
Mooie lijst hoor ranja. Wel een paar artiesten die we dubbelen, maar volgens mij geen nummers. Zonde.
In elk geval nog geen top 100 als eindlijst...quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:44 schreef methodmich het volgende:
Oei, dus een eindlijst is op dit moment nog moeilijk? Of krijg je dan heel veel gedeelde klasseringen?
Hij staat al best hoog, hèquote:
Die nr 1 kende ik vorig jaar ook nog niet, leren kennen via TheAquariumDrunkard, maar die man heeft een schitterend album gemaakt, met vooral dit nummer als hoogtepunt. En dan dat tragisch levensverhaal, maakt het alleen maar intrigerender.quote:Op zondag 23 november 2014 21:49 schreef Norrage het volgende:
Lekker lijstje BeregdDie #1, heb je die er eerder in gehad?
ken dat niet, en jouw lijstje ken ik toch vrij binnenstebuiten dacht ik
En Courntney Barnett
en Lorde ook nog eens
Het was een stuk moeilijker zo, volgend jaar zet ik er gewoon weer 5 keer Nick Cave na elkaar inquote:Op dinsdag 25 november 2014 16:41 schreef methodmich het volgende:
Leuke lijsten weer erbij hoor. Paar verrassende keuzes bij Beregd. Moest wel even goed kijken, want normaal is jouw lijst te herkennen aan het feit dat er soms ineens drie nummers van dezelfde artiest onder elkaar staan.Nu is er meer spreiding, zie ik.
Fijn, vind ik toch een stuk herkenbaarder.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:09 schreef Beregd het volgende:
[..]
Het was een stuk moeilijker zo, volgend jaar zet ik er gewoon weer 5 keer Nick Cave na elkaar in
Nice, bij mij heeft Gibs net de lijst niet (meer) gehaald (vorig jaar nog wel), al vind ik het sowieso lastig kiezen altijd - Onaji Yoru, Kuki, Tsumi to Batsu...quote:
Nice, in zijn geheel maar vooral de onderste regionen. Uitstekende songkeuzes ook voor desbetreffende artiesten (Songs:Ohia (zelfde nummer in mijn lijst), Karate (heb zelf There Are Ghosts, maar het had zo Sever kunnen zijn), Smog, Jandek, Cocteau Twins, Japan). Chapeau!quote:
Dank.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:24 schreef BatardNoix het volgende:
[..]
Nice, in zijn geheel maar vooral de onderste regionen. Uitstekende songkeuzes ook voor desbetreffende artiesten (Songs:Ohia (zelfde nummer in mijn lijst), Karate (heb zelf There Are Ghosts, maar het had zo Sever kunnen zijn), Smog, Jandek, Cocteau Twins, Japan). Chapeau!
Kpop periode ben ik een beetje overheen. Had nog een Davichi nummer erinkunnen zetten, maar die ben ik dus vergeten.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:20 schreef BatardNoix het volgende:
[..]
Nice, bij mij heeft Gibs net de lijst niet (meer) gehaald (vorig jaar nog wel), al vind ik het sowieso lastig kiezen altijd - Onaji Yoru, Kuki, Tsumi to Batsu...
Tevens toffe Deftones-keuzes, die band was m'n alles vijftien jaar geledenWas toen ook echt overdonderd door heel White Pony toen die uitkwam, had haast geen cent te makken als 15-jarige scholier en ging naar de platenzaak op de dag van release om 'alleen even te luisteren' maar kon na 15 seconden Feiticeira niet anders dan dat ding met bijeengeschraapt geld direct aanschaffen en kapot draaien thuis.
![]()
Tevens needs more kpop![]()
Ik moet eerlijk bekennen dat ik door tijdgebrek niet alle donkerste spelonken van mijn brein en muziekbestanden ben gegaan. Mijn lijst is redelijk top of mind en zijn allemaal platen, waarvan ik mij herinner dat ik er of door weggeblazen werd, of die ik altijd weer terug op zet.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
158 liedjes.. en ze moeten er ALLEMAAL in.
Ik heb een een nummer per artiest-clausule. Zodoendequote:Op woensdag 26 november 2014 22:13 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik door tijdgebrek niet alle donkerste spelonken van mijn brein en muziekbestanden ben gegaan. Mijn lijst is redelijk top of mind en zijn allemaal platen, waarvan ik mij herinner dat ik er of door weggeblazen werd, of die ik altijd weer terug op zet.
Vergeleken met anderen zie ik dat mijn lijst relatief veel meerdere platen per artiest heeft. Maar soit...
Broertjes Finn. Split Enz?quote:Op woensdag 26 november 2014 22:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Trivia-momentje: bekendste nummer van een band met oa 2 broers die later ook nog samen in een andere bekende band zaten, uit 1984. Wie?
Juist.quote:
Het is maar goed dat je iets vroeg uit de onderste helft van je top-10, want de bovenste 5 zeggen me helemaal niets.quote:
maakt niet uit, het is jouw lijstquote:Op woensdag 26 november 2014 22:13 schreef Bugno het volgende:
Vergeleken met anderen zie ik dat mijn lijst relatief veel meerdere platen per artiest heeft. Maar soit...
Ah, gelukkig. Twijfelde bij Radiohead, maar goed nieuws!quote:Op woensdag 26 november 2014 23:03 schreef ranja het volgende:
[..]
maakt niet uit, het is jouw lijsten je blijft binnen de 5 per artiest limiet.
ben benieuwdquote:Op woensdag 26 november 2014 22:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meer zal morgen volgen, inclusief topdesign ditdat.
Pulp niet kennen vind ik jammer voor jou...quote:Op woensdag 26 november 2014 22:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is maar goed dat je iets vroeg uit de onderste helft van je top-10, want de bovenste 5 zeggen me helemaal niets.
Het zijn er uiteindelijk 2 uit jouw lijst geworden in de top 10 volgens mijquote:
3quote:Op woensdag 26 november 2014 23:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het zijn er uiteindelijk 2 uit jouw lijst geworden in de top 10 volgens mij
We dubbelen er denk ik nog 10 meer.quote:
het aantal lijstjes groeit nog wel gelukkig, maar momenteel is het opgenomen zijn in 2 lijstjes al bijna een garantie voor een plaats in de eindlijstquote:Op woensdag 26 november 2014 23:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
We dubbelen er denk ik nog 10 meer.
ga je nou bewust tot en met 29?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:44 schreef kawa4 het volgende:
mijn lijstje ( dit is wat makkelijker dan stemmen voor de top 2000)
Mooie lijst uiteindelijkquote:Op donderdag 27 november 2014 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien binnenkort nog een post wijden aan de uitvallers.
Oh jawel, uiteraard.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Mooie lijst uiteindelijk
Van Born Slippy niet de nuxx versie?
In dit geval zijn het toch wel heel verschillende nummers eigenlijk. Dat is niet vergelijkbaar met een remix.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh jawel, uiteraard.Ik vergeet dat steeds in dit soort lijstjes. Reken je die ook niet als 1?
(Bij Mogwai Fear Satan overwoog ik ook de My Bloody Valentine Remix trouwens)
nee sorryquote:
Oke, ik bedoel .NUXX in ieder gevalquote:Op donderdag 27 november 2014 22:28 schreef ranja het volgende:
[..]
In dit geval zijn het toch wel heel verschillende nummers eigenlijk. Dat is niet vergelijkbaar met een remix.
die is beklemmend mooiquote:Op zaterdag 29 november 2014 20:16 schreef Bugno het volgende:
Mooie lijst![]()
Zie dat ik Troy zelf ben vergeten. Even terug naar een episch optreden:
The Last Shadow Puppets.quote:Op maandag 1 december 2014 00:47 schreef 123poetertjes het volgende:
12. The Last Shadow Puppets – Standing Next To Me (2008)
Leuke lijst. Kan mij er wel in vinden. Behalve in je 'foute' keuze van George Bakerquote:Op maandag 1 december 2014 02:42 schreef Cikx het volgende:
Bij deze mijn vreemde lijstje, zonder veel namen die je hier vaak terugziet, zoals een Radiohead, Springsteen, Neil Young, Bowie etc. Nooit echt ingekomen of mee in aanraking gekomen. Had nogal wat moeite om een top 50 samen te stellen, ik luister ontzettend veel verschillende muziek door elkaar maar het grootste deel daarvan zijn geen meesterwerken. Heb nu een combinatie gemaakt van liedjes die ik nu tof vind, nostalgische nummers, een aantal all-time favourites en wat nummers die ik erg tof vind omdat ik ze relateer aan bepaalde film scènes.
1. Megadeth - Holy Wars... The Punishment Due...
2. Opeth - Blackwater Park
3. Tool - Aenema
4. Tool - Vicarious
5. Tool - Jambi
6. Eminem - The Way I Am
7. Opeth - Ghost of Perdition
8. Metallica - Ride the Lightning
9. Opeth - The Drapery Falls
10. Megadeth - Hangar 18
11. FKA Twigs - Two Weeks
12. Stone Sour - House of Gold and Bones
13. Stone Sour - Gone Sovereign
14. Crypsis, Sasha F - Get Hit
15. Crypsis, Luna - Torture
16. Opgezwolle - De Volle
17. System of a Down - Chop Suey!
18. Stone Sour - Red City
19. Guns N' Roses - Welcome To The Jungle
20. Deadmau5 - Strobe
21. Machine Head - Halo
22. Slayer - Raining Blood
23. Rage Against The Machine - Bulls on Parade
24. Judas Priest - The Hellion / Electric Eye
25. Motörhead - Ace of Spades
26. Motörhead - Iron Fist
27. Great Minds, Kleine Viezerik - Doag
28. De Jeugd van Tegenwoordig - Benden
29. Eminem, Nate Dogg - 'Till I Collapse
30. Nirvana - Lithium
31. Muse - New Born
32. The Rolling Stones - Paint it, Black
33. Megadeth - Peace Sells
34. Nirvana - In Bloom
35 - Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name
36. Stealers Wheel - Stuck In The Middle With You
37. Kendrick Lamar - m.A.A.d city
38. Outkast - B.O.B.
39. Cypress Hill - Insane In The Brain
40. Cypress Hill - Hits From The Bong
41. The Prodigy - Spitfire
42. N.W.A. - Straight Outta Compton
43. Deadmau5, Kaskade - I Remember
44. Tomoyasu Hotel - Battle Without Honor Or Humanity
45. Metallica - Master of Puppets
46. George Baker Selection - Little Green Bag
47. Rage Against The Machine - Killing In The Name
48. Slipknot - Wait and Bleed
49. Red Hot Chili peppers - Suck My Kiss
50. Outkast - So Fresh, So Clean
Haha dankje. Die staat erin omdat het nummer me doet denken aan deze scène die ik erg tof vind.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:57 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Leuke lijst. Kan mij er wel in vinden. Behalve in je 'foute' keuze van George Baker
Ik ken al die artiesten niet, behalve Madness en America.....quote:Op donderdag 4 december 2014 16:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Haha, deze lijst. Legendarisch.
Een paar geniale nummers die ik nooit in zo'n lijst zou zetten, dan weer een paar platen om het raam uit te gooien, en ook wat dingen die zomaar in mijn lijst hadden gekund.
ABBA, wie zijn dat inderdaad?quote:Op donderdag 4 december 2014 18:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ken al die artiesten niet, behalve Madness en America.....
Ik hoop dat we de 35 lijsten nog halen, 40 durf ik al niet meer aan te denken.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:50 schreef methodmich het volgende:
Er komt weer van alles langs zie ik, veel variatie. Ben benieuwd, de eindlijst komt snel las ik. Ik wens ranja vast veel telplezier!
Dat hoort er een beetje bij.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:59 schreef BoerBert het volgende:
Ik ben er een beetje te lui voor. Heb dan waarschijnlijk ook weer zo'n lijstje waarin veel nummers zitten die er voor mijn gevoel wel in moeten staan, maar waar ik dan eigenlijk amper meer naar luister.
oh dit zie ik nu pas. Ja die is erg lekker, ondanks die tekstquote:Op vrijdag 28 november 2014 19:37 schreef methodmich het volgende:
Fijne culthit op nummer 5 bij jou, Mexicano!
Haha, ben benieuwd!quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oh dit zie ik nu pas. Ja die is erg lekker, ondanks die tekst![]()
![]()
Ik ga er gelijk een topic over openen
die heb je er dubbel in staanquote:Op zondag 7 december 2014 01:34 schreef Shadow_NL het volgende:
17. Spinvis - Bagagedrager
70. Spinvis - Bagagedrager
die haal ik ook altijd door elkaarquote:Op zondag 7 december 2014 11:51 schreef cafca het volgende:
Misschien bedoelde hij de 2e keer Gers Pardoel?
Hahaha, die heeft helaas slechts de 101e plaats van mijn lijstje gehaald.quote:Op zondag 7 december 2014 11:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Misschien bedoelde hij de 2e keer Gers Pardoel?
pfquote:Op zondag 7 december 2014 13:43 schreef Shadow_NL het volgende:
[..]
Hahaha, die heeft helaas slechts de 101e plaats van mijn lijstje gehaald.
Aangezien ik nog eentje van Radiohead erin mag, zou je dan Reckoner op nr 70 kunnen zetten ranja?
quote:Op zondag 7 december 2014 13:43 schreef Shadow_NL het volgende:
[..]
Aangezien ik nog eentje van Radiohead erin mag, zou je dan Reckoner op nr 70 kunnen zetten ranja?
Blij dat je het mij gunt, michie.quote:Op zondag 7 december 2014 17:34 schreef methodmich het volgende:
Niet te veel Radiohead hoor, alsjeblieft.
Doen we alleen BoerBert een plezier mee.
Tuurlijk, speciaal voor jou mogen er best een paar Radiohead-nummers in. Maar ook weer geen twintig.quote:
Liever vijf stuks heel hoogquote:Op zondag 7 december 2014 17:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tuurlijk, speciaal voor jou mogen er best een paar Radiohead-nummers in. Maar ook weer geen twintig.
Gewoon volgend jaar basis van de vorige 5 jaarlijsten een keuzelijst maken?quote:Op zondag 7 december 2014 22:10 schreef ranja het volgende:
Goed voorbeeld van hoe deze lijst is t.o.v. vorig jaar: Throwing Muses heeft evenveel punten en stond daarmee vorig jaar op 137, nu op 67.
Het is wel spectaculair misschien maar ik begin toch wel wat te voelen voor een voorkeuzelijst om de diversiteit aan nummers een beetje in te teugelen
Apart, zeker omdat al deze drie nummers toch wel wat stemmen kregen, in totaal kreeg Massive Attack er twaalf. De verspreiding doet ze alledrie de das om. Als ik Teardrop nou niet vergeten was in mijn lijst...quote:Op zondag 7 december 2014 21:27 schreef ranja het volgende:
Er zijn 50 platen verdwenen uit de top 100 van vorig jaar. Ik ga ze niet allemaal noemen, maar onder andere:
021 Massive Attack - Unfinished Sympathy
039 Massive Attack - Angel
041 Massive Attack - Teardrop
Ja, klopt. Angel had uiteindelijk de meeste punten (123, niet genoeg dus voor de top 100).quote:Op maandag 8 december 2014 00:30 schreef 123poetertjes het volgende:
Apart, zeker omdat al deze drie nummers toch wel wat stemmen kregen, in totaal kreeg Massive Attack er twaalf. De verspreiding doet ze alledrie de das om. Als ik Teardrop nou niet vergeten was in mijn lijst...
Ja, dit was wel een diepterecord. En met de enorme diversiteit aan nummers krijg je dan inderdaad dat als een nummer in 2 lijstjes hoog staat die meteen in de eindlijst komtquote:Op maandag 8 december 2014 08:27 schreef cafca het volgende:
Had je nu veel minder lijstjes dan voorgaande jaren, ranja? Ik zie veel nummers met maar 2 stemmen in de lijst staan.
Omdat in December een hoop mensen met jaarlijstjes bezig gaanquote:Op maandag 8 december 2014 09:04 schreef editoor het volgende:
Waarom wordt er niet gewacht tot 1 januari 2015 met de eindlijst? Dan is kans dat er meer lijsten komen een stuk groter.
Je wens is redelijk uitgekomen, staan er toch vijf in. Niet allemaal even hoog, maar vooruit.quote:
Ja, dan is het niet meer echt je eigen lijst. Ik zou niet een top 100 die ik samenstel uit een voorkeuzelijst 'mijn' top 100 willen noemen. Maar goed. Vrije keuze prima alleen dan heb je eigenlijk wel minimaal een stuk of 50 lijsten nodig voor er wat zinnigs uitkomt.quote:Op maandag 8 december 2014 17:41 schreef methodmich het volgende:
En zo'n voorkeuze zou niet eens heel slecht zijn. Of instellen dat het echt singles moeten zijn geweest, al sluit je dan een hoop muziek uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |