abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146555884
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:29 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Tss, hij staat al 3 jaar achtereen in mijn lijst (na jouw aandringen jouw lijst 's te beluisteren); ik heb er nog nooit een reactie op gehad.

:N

Ik ga volgend jaar er gewoon dubbelen en nummers van 2015 inzetten, dan krijg ik tenminste nog een reactie. :{w
dat is op zich wel jammer, je doet pleuris veel moeite voor zo'n lijst en je weet niet eens of iemand hem wel bekijkt ofzo
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:37:49 #57
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146555968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:36 schreef IAmKloot het volgende:
dat is op zich wel jammer, je doet pleuris veel moeite voor zo'n lijst en je weet niet eens of iemand hem wel bekijkt ofzo
Ja, <snik> precies. :'(
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_146556296
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:37 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ja, <snik> precies. :'(
voor wat het waard is, ik vind jouw lijstje erg leuk ;)
  woensdag 12 november 2014 @ 00:41:30 #59
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146560825
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:42 schreef IAmKloot het volgende:
voor wat het waard is, ik vind jouw lijstje erg leuk ;)
_O-
Bedankt hè. :P

Maar om nu even serieus te zijn, bij jouw lijst steekt, naast de andere overeenkomende namen (MA, Wilco, Sufjan) voor mij Leftfield er (uiteraard) uit. Maar dat zie ik dus bij meer lijsten...cafca heeft een voornamelijk rock/folk-lijst, maar heeft dan ook Faithless. MethodMich zei een keer niks met 'house', e.d., te hebben, maar deed wel mee met Top 5 van de dag van The Chemical Brothers (wat voornamelijk Big Beat is, wat bij House hoort). Vorig jaar was er iemand met een zelfde soort lijst, weet niet meer wie, met voornamelijk indie-rock, maar dan ineens Underworld - Born Slippy .NUXX er tussen.

Dus ik vraag mij steeds af, waarom die artiesten/nummers wèl, maar geen andere vergelijkbaren? Zijn het puur guilty pleasures, of gewoon nummers met wat persoonlijke context? Want als jullie dáár naar kunnen luisteren, zijn er zo veel andere dingen die jullie ook goed zouden kunnen vinden.

Of misschien een betere vraag, welke eisen stellen jullie aan de nummers die jullie kiezen? Moeten het per se nummers met (goede) lyrics zijn? Want voor zo ver ik kan zien hebben jullie weinig instrumentale nummers, bijvoorbeeld. (disclaimer: ik ken een hele rits uit jullie lijsten niet, dus ik kan het makkelijk mis hebben)

Voor mij maakt het allemaal weinig uit, goede lyrics, goed opgebouwde instrumentale (synths) nummers, puur energieke nummers, wel of geen gecompliceerde beats en percussie, enz. Ongeacht genre/sub-genre/stijl.

Want als ik eerlijk ben, vind ik het jammer dat het bij die eindlijsten, wat betreft bijvoorbeeld electronica, nooit verder komt dan wat downtempo en trip hop, terwijl het een naar mijn idee net zo'n uitgebreid genre is als bvb rock. Maar zonder jullie meningen klinkt 'house is niet mijn ding' voor mij net zoals wanneer ik zou zeggen: 'Ik luister niet naar folk-rock, want ik hou ook niet van metal.' :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146562198
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef The_Substitute het volgende:
Want als ik eerlijk ben, vind ik het jammer dat het bij die eindlijsten, wat betreft bijvoorbeeld electronica, nooit verder komt dan wat downtempo en trip hop, terwijl het een naar mijn idee net zo'n uitgebreid genre is als bvb rock. Maar zonder jullie meningen klinkt 'house is niet mijn ding' voor mij net zoals wanneer ik zou zeggen: 'Ik luister niet naar folk-rock, want ik hou ook niet van metal.' :P
Als je (zoals ik, vorige jaren) een lijst hebt met hier en daar een dancenummer erin - eentje van minimaal pakweg 120 bpm - weet je van tevoren dat 'ie de eindlijst 99 % zeker niet gaat halen. Tenzij het Underworld, Faithless of The Prodigy is. Misschien zijn de keuzes op dat vlak ook wel teveel versnipperd, naast dat gitaarnummers dominant zijn.

En nee, geen lijst van mezelf, dit jaar. Ik forum op het moment ook weinig, lurk vooral, maar als het me nog zou lukken om een lijst te maken had ik er nog wel eentje neergezet. Maar bij sommige jaren lukt het me op jáárbasis al niet om van de 'bovenlaag' een chart te maken (heb nog steeds die site met persoonlijke jaarlijsten, bij o.a. 1991 en 2004 is het me niet gelukt en staan ze noodgedwongen alfabetisch). Laat staan dat ik een allesomváttende zou kunnen maken. :{

Voorgaande jaren zat het al op het randje, maar de lijst met nummers 'waar je iets mee hebt' groeit natuurlijk steeds door. En een smaak waarbij je appels en peren met elkaar moet vergelijken helpt ook al niet mee. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2014 07:03:46 ]
pi_146562596
quote:

[..]

_O-

Maar om nu even serieus te zijn, bij jouw lijst steekt, naast de andere overeenkomende namen (MA, Wilco, Sufjan) voor mij Leftfield er (uiteraard) uit. Maar dat zie ik dus bij meer lijsten...cafca heeft een voornamelijk rock/folk-lijst, maar heeft dan ook Faithless. MethodMich zei een keer niks met 'house', e.d., te hebben, maar deed wel mee met Top 5 van de dag van The Chemical Brothers (wat voornamelijk Big Beat is, wat bij House hoort). Vorig jaar was er iemand met een zelfde soort lijst, weet niet meer wie, met voornamelijk indie-rock, maar dan ineens Underworld - Born Slippy .NUXX er tussen.

Dus ik vraag mij steeds af, waarom die artiesten/nummers wèl, maar geen andere vergelijkbaren? Zijn het puur guilty pleasures, of gewoon nummers met wat persoonlijke context? Want als jullie dáár naar kunnen luisteren, zijn er zo veel andere dingen die jullie ook goed zouden kunnen vinden.

Of misschien een betere vraag, welke eisen stellen jullie aan de nummers die jullie kiezen? Moeten het per se nummers met (goede) lyrics zijn? Want voor zo ver ik kan zien hebben jullie weinig instrumentale nummers, bijvoorbeeld. (disclaimer: ik ken een hele rits uit jullie lijsten niet, dus ik kan het makkelijk mis hebben)

Voor mij maakt het allemaal weinig uit, goede lyrics, goed opgebouwde instrumentale (synths) nummers, puur energieke nummers, wel of geen gecompliceerde beats en percussie, enz. Ongeacht genre/sub-genre/stijl.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
80% van mn album collectie bestaat uit hip-hop related platen, dan is het niet verwonderlijk dat het grootste deel van mn lijst ook uit hiphop related singles bestaat, het heeft te maken met het perspectief waar je vandaan komt, er zullen vast hardrock of house platen zijn, die ik beter kan of zal vinden dan wat er in mijn lijst staat, maar bijvoorbeeld nog nooit gluisterd heb omdat mijn voorkeur bij een ander genre/substyle ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 12-11-2014 17:16:07 ]
  woensdag 12 november 2014 @ 08:34:48 #62
13973 ranja
image means nothing
pi_146563257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:36 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

ik bekijk ze sowieso allemaal :)
  woensdag 12 november 2014 @ 08:39:09 #63
13973 ranja
image means nothing
pi_146563300
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:00 schreef Buffell het volgende:

Eigenlijk wel apart. Je moet een lijst maken met je 100 beste nummers, maar je mag niet vaker dan 5x 1 artiest gebruiken. Dan is het ook niet meer je top 100 beste nummers.
Tja, dat is wel om er voor te zorgen dat de lijsten wat gevarieerd blijven en niet een fanclublijstje van 1 artiest :) Ik heb het overgenomen van degene die voor me de lijst organiseerde en het bevalt wel. Verder staat het natuurlijk ook gewoon in de openingspost.
pi_146563337
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:29 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Tss, hij staat al 3 jaar achtereen in mijn lijst (na jouw aandringen jouw lijst 's te beluisteren); ik heb er nog nooit een reactie op gehad.

:N

Jouw lijst is ook mooi hoor, vooral erg interessant. Er staat een hoop muziek in die ik niet snel op zou zetten, ook een hoop wat ik niet ken, en een aantal van mijn all time favourites :)
:*
pi_146563609
quote:

[..]

_O-

SPOILER
Bij mij is het eigenlijk zo dat ik voornamelijk veel folk, rock, powerpop en new wave luister en geluisterd heb. Alles daarbuiten (reggae, hiphop, house, dance, metal, klassiek, jazz, etc.) kan ik zeker ook waarderen, maar daarbij kom je dan inderdaad meestal niet veel verder dan de geijkte namen.
Zo zit 90% van mijn muziekcollectie in de eerste categorie, met daartussen veelal één verzamelaar of klassieker van de "vreemde eenden" zoals Faithless, Bob Marley, Otis Redding, Aretha Franklin of Chet Baker.

Mijn top honderd bevat een samenstelling van nummers die veel indruk op mij gemaakt hebben omdat ik ze of muzikaal heel mooi vind, de tekst mij raakt, of er bepaalde herinneringen aan vast hangen. Of alledrie natuurlijk :)
pi_146582656
quote:

[..]
MethodMich zei een keer niks met 'house', e.d., te hebben, maar deed wel mee met Top 5 van de dag van The Chemical Brothers (wat voornamelijk Big Beat is, wat bij House hoort).

Of misschien een betere vraag, welke eisen stellen jullie aan de nummers die jullie kiezen?
Klopt, ik heb weinig tot eigenlijk gewoon niks met 'house'. Sowieso maar weinig met muziek zonder zang. Geen idee waarom precies, trekt me gewoon niet zo. Ik luister het dus ook nooit. Dat ik dan wel met The Chemical Brothers meedeed zal er mee te maken hebben dat die nog wel wat singles hebben gehad die ik toevallig kende. En omdat ik het altijd leuk vind om deel te nemen in het Top 5 van de dag topic, dus soms zoek ik dan toch nog naar een lijstje als een artiest me niet aanspreekt.

In mijn lijst van beste nummers zouden ze echter nooit staan, zoals je kunt zien. Waarom de songs die ik heb gekozen daar dan wel in staan? Tja, toch om dezelfde reden als cafca noemt denk ik. Die nummers spreken me aan. Dat kan zijn door de sfeer, de tekst, de opbouw... Soms inderdaad door een herinnering, maar dat is nog niet eens zo vaak het geval. Moeilijk in woorden te vangen eigenlijk.

Als ik kijk naar mijn top 10, dan zou ik zeggen:

Zita Swoon - Our Daily Reminders: hier sleept voornamelijk de zang mij mee, samen met het thema

Elliott Smith - Waltz #2 (XO): deze gaat voor mij toch vooral om de melodielijn

CocoRosie - Lyla: thematiek en sfeer, aparte tekstregels die me aangrijpen (she ate McDonald's all day and never had a chance to play, over een meisje uit 'Joegoslavië' dat in de prostitutie is beland)

The Beatles - I Am The Walrus: totaalplaatje. Rare tekst, maar er gebeurt van alles in het lied.

King Creosote - Marguerita Red: sfeer, met name... stukje pijn van de zanger, dat je ook terughoort in zijn zang

The Band - It Makes No Difference: hier is het denk ik deels de opbouw en ook vooral de zang van Rick Danko

Ryan Adams - Come Pick Me Up: ook de sfeer en de thematiek, plus dat het goed gebracht wordt omdat er zowel berusting als verwijten doorklinken

dEUS - Serpentine: melodie en sfeer

Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song: mooi gevonden tekst, vind ik, en dan in combinatie met het pianospel en de donkere stem van Cave

Pavement - Gold Soundz: dit pakt me door de sfeer van een soort luie zomeravond en dan zitten er leuk rare zinnen in en een fijn refrein

Ik zal de andere 90 niet allemaal uitleggen, maar dit is ongeveer hoe het werkt. En het is natuurlijk ook wel deels gevoel, want - misschien op de top 10 na - morgen kan de volgorde in de lijst best weer anders zijn dan vandaag en de dag waarop ik de lijst maakte.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 12 november 2014 @ 19:44:05 #67
13973 ranja
image means nothing
pi_146584373
quote:
Of misschien een betere vraag, welke eisen stellen jullie aan de nummers die jullie kiezen? Moeten het per se nummers met (goede) lyrics zijn? Want voor zo ver ik kan zien hebben jullie weinig instrumentale nummers, bijvoorbeeld. [sub](disclaimer: ik ken een hele rits uit jullie lijsten niet, dus ik kan het makkelijk mis hebben)
Mijn lijst (nog niet gepost) is een mix van 80s pop/new wave die is blijven hangen uit de tijd dat ik elke week de top 40 luisterde, 90s alternatief die is blijven hangen van m'n uitgaanstijd en wat 60s die ik meer goed vind dan de rest van de 60s, plus wat nummers van deze eeuw die ik wel onthouden heb in tegenstelling tot de enorme hoeveelheid albumtracks waarvan ik soms niet eens weet of het een single is of niet.
Lyrics boeien me niet echt, maar zonder zangstem vind ik toch minder interessant. Ook bands als Chemical Brothers en Prodigy hebben natuurlijk vaak wel een zangstem :) Zonder zang kan best goed zijn maar zal bij mij niet snel favoriet worden. (Hoewel m'n favoriete prodigy nummer wel instrumentaal is maar bij de houselijst van een tijd geleden was ik volgens mij de enige die die noemde :P )
pi_146587562
quote:

[..]

_O-

SPOILER
de laatste jaren luister ik vrij veel naar dance/elektronische muziek. Holden, Jon Hopkins, Thom Yorke, Luke Abott maar ook veteranen als Aphex Twin, Boards Of Canada en Leftfield vind ik goed. Maar deze mensen maken echt albums en er zijn maar weinig nummers die buiten de context van het album er echt uitspringen ofzo
  donderdag 13 november 2014 @ 12:57:52 #69
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_146607874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 08:34 schreef ranja het volgende:

[..]

ik bekijk ze sowieso allemaal :)
Ik ook :Y

Dit helpt: http://www.ivyishere.org/ivy
  donderdag 13 november 2014 @ 14:34:14 #70
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146611080
7x gequotet :D

:% daar gaan we...
pi_146611158
Gaat m niet worden komend weekend jongens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 13 november 2014 @ 14:42:27 #72
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146611401
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 03:56 schreef female81 het volgende:
Als je (zoals ik, vorige jaren) een lijst hebt met hier en daar een dancenummer erin - eentje van minimaal pakweg 120 bpm - weet je van tevoren dat 'ie de eindlijst 99 % zeker niet gaat halen. Tenzij het Underworld, Faithless of The Prodigy is. Misschien zijn de keuzes op dat vlak ook wel teveel versnipperd, naast dat gitaarnummers dominant zijn.
Wat die drie natuurlijk gemeen hebben, is dat ze meestal live optreden (-traden) op festivals, m.a.w. een algemeen publiek. Zelfs al ben je op dat moment geen fan er van, de energie tijdens zo'n optreden komt dan meestal wel over en staan mensen er wat meer open voor. Maar wat ik ook nog wel 's hoor, is het argument elektronisch = per definitie minder dan handmatig bespelen van instrumenten. Wat natuurlijk waar is, als je het hebt over de gemiddelde DJ/producer, maar zoals altijd doe je daar dan zo veel anderen tekort mee.

En jammer dat je geen tijd hebt voor je lijstje. Die van jou was altijd wel een van de meer uiteenlopenden.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:50:03 #73
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146611752
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 06:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
80% van mn album collectie bestaat uit hip-hop related platen, dan is het niet verwonderlijk dat het grootste deel van mn lijst ook uit hiphop related singles bestaat, het heeft te maken met het perspectief waar je vandaan komt, er zullen vast hardrock of house platen zijn, die ik beter kan of zal vinden dan wat er in mijn lijst staat, maar bijvoorbeeld nog nooit gluisterd heb omdat mijn voorkeur bij een ander genre/substyle ligt.
Uiteraard heeft iedereen z'n voorkeur. Elektronisch is veruit mijn favoriet; ik kan je zo een top 100 vol geven. Maar hetgene dat ik vraag aan die mensen met een enkele elektronische plaat in hun lijst: is dat het enige nummer dat je luistert? Zo ja, waarom, want er zijn vele andere vergelijkbare dingen die net zo goed zijn. En zo nee, welke eisen heb je bij het samenstellen van je lijst, c.q. waarom laat je bepaalde dingen er dus uit? En jouw voorkeur heeft, net zoals bij mij, kennelijk weinig invloed op hoe je nummers beoordeelt, gezien je nummer 2 en een aantal anderen hoog in je lijst. ;)

SPOILER
pi_146611942
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:42 schreef The_Substitute het volgende:
En jammer dat je geen tijd hebt voor je lijstje. Die van jou was altijd wel een van de meer uiteenlopenden.
Het is geen kwestie van tijd, ik kom er simpelweg niet meer uit.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:57:36 #75
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146612124
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 08:42 schreef cafca het volgende:
Er staat een hoop muziek in die ik niet snel op zou zetten, ook een hoop wat ik niet ken, en een aantal van mijn all time favourites :)
:*
Grote kans dat hetgene dat je niet kent bij die eerste categorie hoort. :P
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:01 schreef cafca het volgende:
Bij mij is het eigenlijk zo dat ik voornamelijk veel folk, rock, powerpop en new wave luister en geluisterd heb. Alles daarbuiten (reggae, hiphop, house, dance, metal, klassiek, jazz, etc.) kan ik zeker ook waarderen, maar daarbij kom je dan inderdaad meestal niet veel verder dan de geijkte namen. Zo zit 90% van mijn muziekcollectie in de eerste categorie, met daartussen veelal één verzamelaar of klassieker van de "vreemde eenden" zoals Faithless, Bob Marley, Otis Redding, Aretha Franklin of Chet Baker.

Mijn top honderd bevat een samenstelling van nummers die veel indruk op mij gemaakt hebben omdat ik ze of muzikaal heel mooi vind, de tekst mij raakt, of er bepaalde herinneringen aan vast hangen. Of alledrie natuurlijk :)
Maar ondanks dat je het kunt waarderen, is er nog altijd iets wat je weerhoudt om je meer te verdiepen in Hip Hop en Electronica? Tenzij het gebrek aan tijd is, dan is het logisch. Maar dat lijkt me haast niet, want jullie zijn allemaal fervente muziekluisteraars. ;)
  donderdag 13 november 2014 @ 15:07:18 #76
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146612471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:54 schreef female81 het volgende:
Het is geen kwestie van tijd, ik kom er simpelweg niet meer uit.
Volgens mij denk je er te veel en te serieus over. Je zult sowieso het meeste er uit moeten laten. Dus het hoeft maar zo simpel te zijn als je absolute favoriet op 1 (en 2 en 3) te zetten en de rest willekeurig er uit te pikken. Zonder er te veel bij stil te staan. Ik bedoel, als die 1700 (?) nummers allemaal in je lijst zouden kunnen staan, dan maakt het toch niet uit welke er uiteindelijk in komen?

Ik mag toch niet hopen dat je al die nummers probeert te rangschikken van 1 naar 1700. Dan maak je het jezelf inderdaad onnodig moeilijk. :P

[ Bericht 12% gewijzigd door The_Substitute op 13-11-2014 15:18:00 ]
pi_146613175
Alleen de nummers die gevoelsmatig de absolute 'bovenlaag' vormen; een paar honderd. Maar dat er dus jaren zijn waarbij ik er op jáárbasis al niet uit kom (zie o.a. 1991 en 2004 pagina's op site), vormt al een blokkade.
pi_146613641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:57 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Maar ondanks dat je het kunt waarderen, is er nog altijd iets wat je weerhoudt om je meer te verdiepen in Hip Hop en Electronica? Tenzij het gebrek aan tijd is, dan is het logisch. Maar dat lijkt me haast niet, want jullie zijn allemaal fervente muziekluisteraars. ;)
Tijd is zeker een grote beperking. Ik ben zeker fervent muziekluisteraar, maar heb maar beperkt tijd om ook daadwerkelijk actief muziek te luisteren. Daarnaast (en mede daardoor) heb ik bij muziekstromingen die me wat minder liggen, minder de neiging om me erin te verdiepen.
pi_146614823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:50 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Uiteraard heeft iedereen z'n voorkeur. Elektronisch is veruit mijn favoriet; ik kan je zo een top 100 vol geven. Maar hetgene dat ik vraag aan die mensen met een enkele elektronische plaat in hun lijst: is dat het enige nummer dat je luistert? Zo ja, waarom, want er zijn vele andere vergelijkbare dingen die net zo goed zijn. En zo nee, welke eisen heb je bij het samenstellen van je lijst, c.q. waarom laat je bepaalde dingen er dus uit? En jouw voorkeur heeft, net zoals bij mij, kennelijk weinig invloed op hoe je nummers beoordeelt, gezien je nummer 2 en een aantal anderen hoog in je lijst. ;)

SPOILER
Mijn voorkeur heft zeker invloed op hoe ik nummers beoordeel, In mijn top 25 staan zeker 18 nummers die vanwege productie, samples die later gebruikt zijn of het nummer zelf met hiphop te maken zouden kunnen hebben, of waar ik nooit achter was gekomen als ik niet naar hiphop was gaan luisteren, dat is ook de reden dat ik bijvoorbeeld geen hardstyle in mijn volledige lijst heb staan, ik luister er niet naar, en ik heb ook geen behoefte om er naar te luisteren, terwijl er vast 5 nummers zijn, die als ik die behoefte zou hebben gehad, makkelijk de top 100 hadden kunnen halen.

[ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 13-11-2014 16:22:38 ]
  donderdag 13 november 2014 @ 17:17:19 #80
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146617409
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:06 schreef methodmich het volgende:
Klopt, ik heb weinig tot eigenlijk gewoon niks met 'house'. Sowieso maar weinig met muziek zonder zang. Geen idee waarom precies, trekt me gewoon niet zo. Ik luister het dus ook nooit. Dat ik dan wel met The Chemical Brothers meedeed zal er mee te maken hebben dat die nog wel wat singles hebben gehad die ik toevallig kende. En omdat ik het altijd leuk vind om deel te nemen in het Top 5 van de dag topic, dus soms zoek ik dan toch nog naar een lijstje als een artiest me niet aanspreekt.

In mijn lijst van beste nummers zouden ze echter nooit staan, zoals je kunt zien. Waarom de songs die ik heb gekozen daar dan wel in staan? Tja, toch om dezelfde reden als cafca noemt denk ik. Die nummers spreken me aan. Dat kan zijn door de sfeer, de tekst, de opbouw... Soms inderdaad door een herinnering, maar dat is nog niet eens zo vaak het geval. Moeilijk in woorden te vangen eigenlijk.
Ok. Voor mij geldt gewoon het simpele onderscheid: muziek is muziek, vocalen zijn vocalen, maar die zijn maar één facet binnen de muziek. En het gaat in het overgrote deel van de gevallen prima samen; het vult elkaar goed aan. Of juist niet, maar creëert daardoor wat contrast, etc. Muziek is simpelweg creativiteit, met of zonder gitaren, met of zonder vocalen, met of zonder beats, e.d.

Dus het idee dat 'er iets mist zonder zang' zou bij mij alleen opgaan in de extreme gevallen, als je een nummer hebt die niets brengt wat muziek zo goed kan maken. Dus het missen van een bepaalde energie, of geen goede opbouw en melodie, tamme vocalen en nietszeggende teksten, dus kortom als het totaal onsfeervol is.
  donderdag 13 november 2014 @ 17:20:22 #81
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146617515
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:25 schreef female81 het volgende:
Alleen de nummers die gevoelsmatig de absolute 'bovenlaag' vormen; een paar honderd. Maar dat er dus jaren zijn waarbij ik er op jáárbasis al niet uit kom (zie o.a. 1991 en 2004 pagina's op site), vormt al een blokkade.
Dan heb je het jezelf in ieder geval al wat makkelijker gemaakt. :P
Maar als je nou 's gewoon honderd nummers neemt uit die paar honderd, die in een lijst zet en dan bekijkt, zonder rekening te houden met genre, jaartal of wat dan ook. Dan zou je toch al gewoon een goede lijst hebben?
pi_146618166
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:17 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ok. Voor mij geldt gewoon het simpele onderscheid: muziek is muziek, vocalen zijn vocalen, maar die zijn maar één facet binnen de muziek. En het gaat in het overgrote deel van de gevallen prima samen; het vult elkaar goed aan. Of juist niet, maar creëert daardoor wat contrast, etc. Muziek is simpelweg creativiteit, met of zonder gitaren, met of zonder vocalen, met of zonder beats, e.d.

Dus het idee dat 'er iets mist zonder zang' zou bij mij alleen opgaan in de extreme gevallen, als je een nummer hebt die niets brengt wat muziek zo goed kan maken. Dus het missen van een bepaalde energie, of geen goede opbouw en melodie, tamme vocalen en nietszeggende teksten, dus kortom als het totaal onsfeervol is.
Ik houd van taal, dus misschien dat het daardoor komt. Een instrumentaal stuk zonder tekst vind ik dan ook al snel saai, al kan het muzikaal gezien best goed in elkaar zitten. Maar mij trekt het dus niet. Terwijl ik bijvoorbeeld een a capella gezongen nummer wel weer kan waarderen.
www.thuisuiteten.nl
pi_146618752
Ik sla deze dit jaar over. Albums is bij mij sowieso veel gemakkelijker als verzameling dan elk nummer individueel.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  donderdag 13 november 2014 @ 17:58:45 #84
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146618792
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mijn voorkeur heft zeker invloed op hoe ik nummers beoordeel, In mijn top 25 staan zeker 18 nummers die vanwege productie, samples die later gebruikt zijn of het nummer zelf met hiphop te maken zouden kunnen hebben, of waar ik nooit achter was gekomen als ik niet naar hiphop was gaan luisteren, dat is ook de reden dat ik bijvoorbeeld geen hardstyle in mijn volledige lijst heb staan, ik luister er niet naar, en ik heb ook geen behoefte om er naar te luisteren, terwijl er vast 5 nummers zijn, die als ik die behoefte zou hebben gehad, makkelijk de top 100 hadden kunnen halen.
Ach, ik interpreteerde het op een andere manier. :) Hoe ik redeneerde was dat als jouw voorkeur zo veel invloed had gehad, dan had je bvb een lijst gehad waarvan de nummers 1 tot 80 allemaal hip hop waren geweest, en de rest nummers van andere genres waar je 'ook wel 's naar luistert'. Maar dat heb je dus niet, je hebt een hardrock nummer op 2, waarmee je in wezen zegt dat je rock 'zo goed' kunt vinden. Dus als, wat je zelf ook al aangaf, je je wat meer verdiept had in rock jouw lijst potentieel gezien een hip hop/rock-lijst had kunnen zijn. Wat dus losstaat van je verdere voorkeur.
  donderdag 13 november 2014 @ 18:03:03 #85
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146618928
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:44 schreef ranja het volgende:
Lyrics boeien me niet echt, maar zonder zangstem vind ik toch minder interessant. Ook bands als Chemical Brothers en Prodigy hebben natuurlijk vaak wel een zangstem :) Zonder zang kan best goed zijn maar zal bij mij niet snel favoriet worden. (Hoewel m'n favoriete prodigy nummer wel instrumentaal is maar bij de houselijst van een tijd geleden was ik volgens mij de enige die die noemde :P )
Een bijna tegensprekende gedachtegang. :P Beetje hetzelfde punt als ik uitleg bij mijn reactie op MM.

Maar als lyrics je niet boeien, maar toch een stem wilt hebben, kan ik je Grimes aanbevelen. Het is elektronisch; experimentele synthpop/new&dark wave. Ze zingt, maar je hoort meer dan de helft van de tijd niet wat ze zegt :P. En om het nog maar even te benadrukken, het is een dame! Dus ga er voor. ;)

donderdag 13 november 2014 @ 18:06:25 #86
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146619015
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:57 schreef IAmKloot het volgende:
de laatste jaren luister ik vrij veel naar dance/elektronische muziek. Holden, Jon Hopkins, Thom Yorke, Luke Abott maar ook veteranen als Aphex Twin, Boards Of Canada en Leftfield vind ik goed. Maar deze mensen maken echt albums en er zijn maar weinig nummers die buiten de context van het album er echt uitspringen ofzo
Daar heb ik geen problemen mee (zoals je kunt zien ;)). Dusted bvb, op zichzelf - een lekkere, persoonlijke oppepper vanwege de lyrics en beat, de energie en opbouw van Open Eye Signal, de gecompliceerde beat en percussie van Vordhosbn, de melancholische sfeer en opbouw bij Everything You Do Is A Balloon, enz. Bij genoeg nummers van hen kan ik een reden bedenken waarom ze in m'n lijst zouden kunnen staan (cq. er uit springen).
  donderdag 13 november 2014 @ 18:12:19 #87
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146619217
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:39 schreef methodmich het volgende:
Ik houd van taal, dus misschien dat het daardoor komt. Een instrumentaal stuk zonder tekst vind ik dan ook al snel saai, al kan het muzikaal gezien best goed in elkaar zitten. Maar mij trekt het dus niet. Terwijl ik bijvoorbeeld een a capella gezongen nummer wel weer kan waarderen.
Klinkt aannemelijk.
pi_146619349
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:39 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat dus. Zangstem en tekst vormen voor mij toch meestal echt wel een essentieel onderdeel van een muziekstuk.
Al kan ik bepaalde instrumentale muziek ook wel waarderen op zijn tijd (maar dat valt dan ook weer onder die kleine minderheid.
pi_146619387
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:58 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ach, ik interpreteerde het op een andere manier. :) Hoe ik redeneerde was dat als jouw voorkeur zo veel invloed had gehad, dan had je bvb een lijst gehad waarvan de nummers 1 tot 80 allemaal hip hop waren geweest, en de rest nummers van andere genres waar je 'ook wel 's naar luistert'. Maar dat heb je dus niet, je hebt een hardrock nummer op 2, waarmee je in wezen zegt dat je rock 'zo goed' kunt vinden. Dus als, wat je zelf ook al aangaf, je je wat meer verdiept had in rock jouw lijst potentieel gezien een hip hop/rock-lijst had kunnen zijn. Wat dus losstaat van je verdere voorkeur.
Daar was ooit een hiphop album top 100 voor geweest, maarja niemand kan/wilt het meer organiseren :D

Daarbij had ik bijvoorbeeld, als ik Eric. B en Rakim in deze lijst had opgenomen, toch echt My Melody ipv Follow the Leader gekozen, en dan komt het echt neer op een kwestie van smaak. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 13-11-2014 18:44:40 ]
pi_146619606
Wauw. Van de eerste lijstjes ken ik 7/10 artiesten niet eens..
pi_146619640
Ooooh wat is het toch moeilijk. En leuk. Ga ik op nostalgie sorteren, of op huidige voorkeur, of of....:D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 13 november 2014 @ 18:39:20 #92
13973 ranja
image means nothing
pi_146620005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 18:03 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Een bijna tegensprekende gedachtegang. :P Beetje hetzelfde punt als ik uitleg bij mijn reactie op MM.

Maar als lyrics je niet boeien, maar toch een stem wilt hebben, kan ik je Grimes aanbevelen. Het is elektronisch; experimentele synthpop/new&dark wave. Ze zingt, maar je hoort meer dan de helft van de tijd niet wat ze zegt :P. En om het nog maar even te benadrukken, het is een dame! Dus ga er voor. ;)
Grimes ken ik natuurlijk wel :P Ik heb ook haar album Visions. Goed album, paar erg sterke songs maar die komen toch niet in de buurt van een top 100. Of het zou een lijst van deze eeuw moeten zijn.

Zonder zang mis ik toch wel, ondanks dat het niet eens om de tekst gaat is het toch ook een soort instrument dat een song kan maken of breken. Er zijn zat bands waarvan ik de muziek op zich best ok vind tot de zang er bij komt. Dan gaat het niet om wat hij/zij zingt maar wel hoe de stem is.
pi_146620203
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 18:26 schreef Norrage het volgende:
Ooooh wat is het toch moeilijk. En leuk. Ga ik op nostalgie sorteren, of op huidige voorkeur, of of....:D
gooi een muntje op.
  donderdag 13 november 2014 @ 20:03:58 #94
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146623934
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 18:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Daarbij had ik bijvoorbeeld, als ik Eric. B en Rakim in deze lijst had opgenomen, toch echt My Melody ipv Follow the Leader gekozen, en dan komt het echt neer op een kwestie van smaak. :+

Maakt het nog wat uit dat ik Paid In Full hoog in m'n albumlijst had? :+
pi_146624124
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:03 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Maakt het nog wat uit dat ik Paid In Full hoog in m'n albumlijst had? :+
alleen maar credits,omdat ik hem dit jaar op een of andere manier vergeten ben. :@
pi_146627033
Pfff, wat een werk 100 singletjes verzamelen. Nou bij deze een lijst gebaseerd op nostalgie en wat ik tegenwoordig wel leuk vind. Verder excuus aan alle goede nummers die ik vergeten ben, maar onthou dat u er de volgende keer zomaar in kan staan te faveure van één van de huidige nummers. Let verder niet al te veel op de volgorde, dat is toch niet te doen....

1 The Replacements - Can't Hardly Wait
2 Motorpsycho - Hey Jane
3 Hot Water Music - Trusty Chords
4 Leatherface - Springtime
5 The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
6 Depeche Mode - Behind The wheel
7 The Cure - Lovesong
8 Smashing Pumpkins - Quiet
9 Billy Bragg - Levi Stubbs' Tears
10 Queen - Sheer Heart Attack

11 New Model Army - Green and Grey
12 Hüsker Dü - Pink Turns to Blue
13 The Posies - Dream All Day
14 Jawbreaker - Fireman
15 Lucero - What Are You Willing to Looese
16 Fugazi - Margin Walker
17 The Buzzcocks -Ever Fallen in Love (With Someone You Shouldn't've)
18 Foo Fighters - Everlong
19 New Order - Bizarre Love Triangle
20 Mantronix - Needle To The Groove

21 Refused - New Noise
22 Röyksopp - The Girl and the Robot
23 Jason Isbell And The 400 Unit - Alabama Pines
24 Belle & Sebastian - I'm a cukoo
25 Pale Saints - A Thousand Stars Burst Open
26 Grasscut - Blink In The Night (East Coker Version)
27 Love - Alone Again Or
28 Prefab Sprout - Bonny
29 Maxïmo Park - Books From Boxes
30 Radio Birdman - Murder City Nights

31 Jawbox - Savory
32 Mission of Burma - That's When I Reach for My Revolver
33 Sonic Youth - Silver Rocket
34 Sense Field - Burn
35 The Chameleons - Don't Fall
36 The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey
37 Bad Religion - I Want to Conquer The World
38 Tears for Fears - Pale Shelter
39 INXS - Don't Change
40 Maritime - Tearing Up The Oxygen

41 Propagandhi - Rock For Sustainable Capitalism
42 CYNE - Haze
43 Wire - Mannequin
44 Siouxsie and the Banshees - Christine
45 M83 feat. Susanne Sundfor - Oblivion
46 The Outfield - Your Love
47 Big Star - September Gurls
48 The Thrills - Big Sur
49 The Jam - Going Underground
50 Pet Shop Boys - West End Girls

51 Helmet - Unsong
52 Chris Wollard & the Ship Thieves - No Exception
53 Chuck Ragan - The Boat
54 Chromeo - Fancy Footwork
55 Lily Allen - The Fear
56 The La's - There She Goes
57 Mega City Four - Ticket Collector
58 Talk Talk - Life's what you make it
59 Humanoid - Stakker Humanoid
60 The Bronx - Heart Attack American

61 Bat For Lashes - Daniel
62 Killing Joke - Love Like Blood
63 Talking Heads - And She Was
64 Red City Radio - Spinning In Circles Is a Gateway Drug
65 Sisters of Mercy ft Ofra Haza - Temple of love
66 The Shins - Caring is Creepy
67 Guided by Voices - Things I Keep
68 Paris - The Devil Made me do it
69 City and Colour - What makes a man?
70 The weakerthans - Tournament of Hearts

71 Phoenix - If I Ever feel Better
72 Union of Knives - Evil Has Never
73 The Heavy - How You Like Me Now
74 The Temptations - My Girl
75 Superchunk - Crossed wires
76 Lemonheads - It's a Shame About Ray
77 Slayer - War Ensemble
78 Milltown Brothers - Cool Breeze
79 The Kinks - You Really Got Me
80 Joe Jackson - Different For Girls

81 Kate Bush - Running Up That Hill
82 Lush - For Love
83 Dodgy - Good Enough
84 Dag Nasty - Circles
85 Echo & The Bunnymen -The Killing Moon
86 The Sundays - Here's Where The Story Ends
87 The Bangles - Manic Monday
88 Big Country - In a Big Country
89 U2 - The Unforgettable Fire
90 Ryan Bingham - Southside of Heaven

91 Geto Boys - Mind Playing Tricks
92 The Sonics - Strychnine
93 Gin Blossoms - Hey Jealousy
94 Midlake - Roscoe
95 Johnny Cash - Cocaine Blues
96 Jonathan Jeremiah - Happiness
97 Neon Indian - Change of Coast
98 Junior Boys - Count Souvernirs
99 Uh Huh Her - Not A Love Song
100 The National - Apartment Story
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  donderdag 13 november 2014 @ 21:39:15 #97
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_146627692
Ik dacht dat ik niet veel verder dan 25 zou komen maar toen ik al mijn playlists afliep kwam ik zomaar tot de 75. Na wat trimmen hier dan een top 50 van gemaakt.
Van alles wat; sommige nostalgisch, sommige briljant en andere gewoon omdat het een dikke plaat is ^O^

01. Pink Floyd - Comfortably Numb
02. Alter Bridge - Blackbird
03. Gary Moore - Still Got The Blues
04. Muse - Citizen Erased
05. Arcade Fire - My Body Is A Cage
06. Johnny Cash - Hurt
07. Metallica - One
08. Rage Against The Machine - Killing In The Name
09. Jurk! - Tram 7
10. Justice - Planisphere

11. Foo Fighters - The Pretender
12. Daniël Lohues - Annelie
13. Gungor - Dry Bones
14. Beck - Everybody's Gotta Learn Sometime
15. Aimee Mann - Wise Up
16. Arcade Fire - Crown Of Love
17. The Kyteman Orchestra - Angry At The World
18. Lenny Kravitz - Fields Of Joy
19. Spinvis - Wespen Op De Appeltaart
20. Theocracy - I Am

21. David Bowie - Heroes
22. Leonard Cohen - Going Home
23. Pink Floyd - Goodbye Blue sky
24. Hero - Toen Ik Je Zag
25. Golden Earring - Radar Love
26. Demon Hunter - Storm The Gates Of Hell
27. Judas Priest - Painkiller
28. Focus - Hocus Pocus
29. The Beatles - While Your Guitar Gently Weeps
30. The Doors - The End

31. Daft Punk - The Game Of Love
32. Klein Orkest - Over De Muur
33. Moby - Extreme Ways
34. Radiohead - Karma Police
35. Muse - Butterflies & Hurricanes
36. Deep Purple - Child In Time
37. The Waterboys - The Whole Of The Moon
38. Lynyrd Skynyrd - Free Bird
39. Red - Let Go
40. The Doobie Brothers - Jesus Is Just Alright With Me

41. Simon & Garfunkel - Wednesday Morning 3 AM
42. Veldhuis & Kemper - Ik Wou Dat Ik Jou Was
43. DJ Paul Elstak - Rainbow In The Sky
44. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
45. Led Zeppelin - Battle Of Evermore
46. Iron Maiden - Fear of the Dark
47. Disciple - Game On
48. Elbow - One Day Like This
49. Steely Dan - Dirty Work
50. Stryper - To Hell With The Devil

[ Bericht 0% gewijzigd door Jovatov op 13-11-2014 21:53:11 ]
pi_146633255
Zo mijn top 200 top 100. Ik heb er voor de lol is mijn hele voortgang sinds 2007 voorgezet. Hopelijk is het nog een beetje leesbaar. Wel leuk om te zien (wel veel streepjes, omdat ik altijd 1 nummer per artiest had...). Ik heb dit keer wel voor meerdere nummers per artiest gekozen (maar niet meer dan 2 geloof ik), puur om toch gewoon eens echt in de top te zetten wat ik goed vind. En door stiekem een top 200 te doen, hoef ik er niet té veel te vergeten :D

----

1 1 1 1 1 2 2 5 ::: Bruce Springsteen ::: New York City Serenade
2 5 7 12 -- -- -- -- ::: Bright Eyes ::: Let's Not Shit Ourselves (To Love and To Be Loved)
3 3 3 3 5 5 -- -- ::: Pavement ::: Range Life
4 -- -- -- -- 14 20 -- ::: Bruce Springsteen ::: Kitty's Back
5 2 2 2 2 1 1 1 ::: Supertramp ::: School
6 6 9 -- -- -- -- -- ::: Neil Young ::: On The Beach
7 9 4 4 7 6 -- 4 ::: Pink Floyd ::: Shine On You Crazy Diamond
8 4 -- -- -- -- -- -- ::: Radiohead ::: Life in a Glass House
9 -- -- -- -- -- -- -- ::: Arcade Fire ::: Reflektor
10 10 -- -- -- -- -- -- ::: Wilco ::: Art of Almost
11 7 6 8 -- -- -- -- ::: Okkervil River ::: Westfall
12 -- -- -- 9 -- -- -- ::: Van Morrison ::: Streets of Arklow
13 14 -- -- -- -- -- -- ::: Yo La Tengo ::: Pass The Hatchet, I Think I'm Goodkind
14 11 15 -- -- -- -- -- ::: Talk Talk ::: Living In Another World
15 8 5 6 11 -- -- -- ::: Van Morrison ::: And The Healing Has Begun
16 -- -- -- -- -- -- -- ::: Okkervil River ::: Seas Too Far To Reach
17 19 17 16 20 -- -- -- ::: Portugal. The Man ::: New Orleans
18 22 22 30 84 -- -- -- ::: Roosbeef ::: Onder Invloed
19 -- -- -- -- 18 -- -- ::: Wilco ::: At Least That's What You Said
20 -- -- -- -- -- -- -- ::: Radiohead ::: Jigsaw Falling Into Place

21 -- -- -- -- -- -- -- ::: Miles Davis ::: Right Off
22 17 -- -- -- -- -- -- ::: Gregory Porter ::: 1960 What?
23 12 13 11 41 -- -- -- ::: My Morning Jacket ::: Dondante
24 35 58 -- -- -- -- -- ::: Silver Jews ::: Random Rules
25 30 -- -- -- -- -- -- ::: Giles Corey ::: No One Is Ever Going To Want Me
26 18 16 19 42 -- -- -- ::: Sufjan Stevens ::: They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back From The Dead!!
27 33 -- -- -- -- -- -- ::: Spiritualized ::: I Think I'm In Love
28 38 -- -- -- -- -- -- ::: Shearwater ::: Rooks
29 44 -- -- -- -- -- -- ::: Portishead ::: We Carry On
30 -- -- -- -- -- -- -- ::: Peace ::: 1998 (Delicious)
31 28 30 28 95 -- -- -- ::: Ryan Adams ::: La Cienega Just Smiled
32 59 55 104 -- -- -- -- ::: Four Tet ::: Unspoken
33 -- -- -- -- -- -- -- ::: dEUS ::: Gimme the Heat
34 29 31 44 -- -- -- -- ::: Morphine ::: The Night
35 64 50 95 -- -- -- -- ::: Bon Iver ::: For Emma
36 -- -- -- -- -- -- -- ::: Deltron 3030 ::: 3030
37 41 42 -- -- -- -- -- ::: Brasstronaut ::: Hands Behind
38 36 36 18 24 19 -- -- ::: Andrew Bird ::: Why?
39 -- -- -- -- -- -- -- ::: Spiritualized ::: Cop Shoot Cop
40 26 32 -- -- -- -- -- ::: The Notwist ::: Your Signs

41 20 21 24 48 29 -- -- ::: Curtis Mayfield ::: Move On Up
42 56 34 -- 30 -- -- -- ::: Bob Dylan ::: Ballad of a Thin Man
43 13 25 20 52 -- -- -- ::: The Waterboys ::: Don't Bang the Drum
44 24 29 -- -- -- -- -- ::: Calexico / Iron & Wine ::: Burn That Broken Bed
45 15 14 13 17 49 -- -- ::: Southside Johnny & The Asbury Jukes ::: The Fever
46 52 -- 111 133 -- -- -- ::: LCD Soundsystem ::: Get Innocuous!
47 39 54 48 79 -- -- -- ::: Flaming Lips ::: The Sound of Failure
48 42 46 60 58 -- -- -- ::: Belle and Sebastian ::: Like Dylan in the Movies
49 -- -- -- -- -- -- -- ::: Charles Mingus ::: Los Mariachis
50 25 27 15 25 20 -- -- ::: M. Ward ::: Poor Boy, Minor key
51 57 63 56 -- -- -- -- ::: Oasis ::: The Importance of Being Idle
52 33 44 -- -- -- -- -- ::: Jonathan Wilson ::: The Way I Feel
53 -- -- -- -- -- -- -- ::: Orlando ::: Show Me Where The Bullets GO
54 -- -- -- -- -- -- -- ::: Beatles ::: I Want You (She's So Heavy)
55 16 10 9 6 16 13 11 ::: Al Stewart ::: Year Of The Cat
56 40 -- -- 31 -- -- -- ::: Damien Rice ::: Volcano
57 -- -- -- -- -- -- -- ::: Bill Callahan ::: America!
58 -- -- -- -- -- -- -- ::: Modest Mouse ::: Truckers Atlas
59 32 38 41 116 -- -- -- ::: Gillian Welch ::: Revelator
60 55 78 -- -- -- -- -- ::: Feist ::: Anti Pioneer

61 -- -- -- -- -- -- -- ::: Outkast ::: Funky Ride
62 46 -- -- -- -- -- -- ::: Christian Scott ::: New New Orleans (King Adjuah Stomp)
63 -- -- -- -- -- -- -- ::: Nick Cave and the Bad Seeds ::: Higgs Boson Blues
64 -- -- -- -- -- -- -- ::: Matt Elliott ::: The Right To Cry
65 48 35 48 -- 39 93 27 ::: Cardigans ::: And Then You Kissed Me
66 -- -- -- -- 45 -- -- ::: Pavement ::: Here
67 -- -- -- -- -- -- -- ::: Damien Jurado ::: Sheets
68 -- -- -- -- -- -- -- ::: Goat ::: Let It Bleed
69 68 -- -- -- -- -- -- ::: Joe Henderson ::: Earth
70 21 18 22 -- -- -- -- ::: Tom Waits ::: Walking Spanish
71 -- -- -- -- -- -- -- ::: Anaïs Mitchell ::: Dyin Day
72 76 -- -- -- -- -- -- ::: Broken Social Scene ::: Hotel
73 -- -- -- -- -- -- -- ::: Brasstronaut ::: Hymn for Huxley
74 61 72 73 -- -- -- -- ::: The National ::: Afraid of Everyone
75 62 41 -- -- -- -- -- ::: The Antlers ::: Two
76 82 -- -- -- -- -- -- ::: Bill Callahan ::: Distance
77 -- -- -- -- -- -- -- ::: Songs: Ohia ::: The Body Burned Away
78 -- -- -- -- -- -- -- ::: The Beta Band ::: Squares
79 37 26 25 68 -- -- -- ::: Zita Swoon ::: Hey You, Whatshadoing?
80 -- -- -- -- -- -- -- ::: Chromatics ::: Healer

81 -- -- -- -- -- -- -- ::: Suuns ::: Sweet Nothing
82 -- -- -- -- -- -- -- ::: Courtney Barnett ::: Porcelain
83 -- -- -- -- -- -- -- ::: Sun Ra ::: Nuclear War
84 -- -- -- -- -- -- -- ::: Darkside ::: Heart
85 43 52 43 61 -- -- -- ::: Calexico ::: The Black Light
86 72 76 64 87 97 -- -- ::: Gorillaz ::: Clint Eastwood
87 -- -- -- -- -- -- -- ::: Foals ::: Late Night
88 -- -- -- -- -- -- -- ::: Nils Frahm ::: More
89 27 19 27 29 -- -- 64 ::: Bill Withers ::: Ain't No Sunshine
90 -- -- -- -- -- -- -- ::: Alt-J ::: Tesselate
91 128 82 68 -- -- -- -- ::: Iron & Wine ::: Wolves
92 -- -- -- -- -- -- -- ::: Plaistow ::: Orion
93 71 65 62 74 -- -- -- ::: Moondog Jr. ::: Jintro & the Great Luna
94 75 83 -- -- -- -- -- ::: Animal Collective ::: Banshee Beat
95 66 -- -- -- -- -- -- ::: Pharoah Sanders ::: You've Got To Have Freedom
96 81 48 -- -- -- -- -- ::: Destroyer ::: The Bad Arts
97 117 8 7 13 -- -- -- ::: Radiohead ::: There There
98 23 12 5 4 4 4 3 ::: Dire Straits ::: Telegraph Road
99 54 28 35 -- -- -- -- ::: The Herbaliser ::: Stranded on Earth
100 -- -- 17 27 30 23 -- ::: Bob Dylan ::: Hurricane

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 14-11-2014 00:14:45 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_146633463
Mijn top 100 van 2007 _O-

SPOILER

[ Bericht 69% gewijzigd door Norrage op 14-11-2014 00:12:19 ]
pi_146636711
Mooie lijsten erbij! Pipster ook weer veel dubbele artiesten, met andere nummers. Ook een hoop die bij mij tussen de 100 en 200 uitkwamen :)
Zelfde geldt voor Norrage.
  vrijdag 14 november 2014 @ 08:28:05 #101
13973 ranja
image means nothing
pi_146636875
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:03 schreef Norrage het volgende:
Mijn top 100 van 2007 _O-
die ken ik wel vrijwel allemaal :P
pi_146638119
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 08:28 schreef ranja het volgende:

[..]

die ken ik wel vrijwel allemaal :P
:D
pi_146646573
Mijn lijstje in een handig spotify linkje *O*

http://open.spotify.com/u(...)ParhR9OHtbg08SSwoxaP
pi_146656015
Verrassende Beatles-keuze, Nor! Die zie je toch niet heel vaak hoog in deze lijstjes. Wel een prima nummer trouwens, maar wordt vaak een beetje 'vergeten'.
www.thuisuiteten.nl
pi_146662771
1. Radiohead – Let Down
2. Tom Waits – If I Have To Go
3. Sigur Rós – Untitled 4 (“Njósnavélin”)
4. Kommil Foo – Ik Red Me Wel
5. Arvo Pärt – Spiegel Im Spiegel
6. Radiohead – Street Spirit (Fade Out)
7. Sufjan Stevens – Casimir Pulaski Day
8. The National – Guest Room
9. Low – Words
10. Radiohead – Everything In Its Right Place
11. R.E.M. – Find The River
12. Glen Hansard – Bird Of Sorrow
13. The Slow Show – God Only Knows
14. Mogwai – Mogwai Fear Satan
15. The National – Slow Show
16. Radiohead – Nice Dream
17. Portishead – The Rip
18. Bob Dylan – Blind Willie McTell
19. Tom Waits – Downtown Train
20. The XX – Angels
21. Spinvis – Oostende
22. The Smiths – Please, Please, Please Let Me Get What I Want
23. R.E.M. – At My Most Beautiful
24. Broeder Dieleman – O.L.V. Van De Polder
25. Sigur Rós – Starálfur
26. Low – Lullaby
27. Nick Cave & Warren Ellis – The Road
28. Saybia – Angel
29. Jeff Buckley – I Know It’s Over
30. Death Cab For Cutie – Transatlanticism
31. Apparat – Goodbye
32. David Bowie – Heroes
33. Yo-Yo Ma – Suite No 1 (G Major)
34. Mark Kozelek – By The Time That I Awoke
35. Slowdive – Shine
36. Fleet Foxes – Mykonos
37. D.C. Lewis – Mijn Gebed
38. Gregorio Allegri – Miserere
39. Arcade Fire – Rebellion (Lies)
40. Gorki – Ooit Was Ik Een Soldaat
41. Meadowlake – There's A Fire Rising
42. Beach House – Lazuli
43. David Gray – Fugitive
44. Radiohead – Last Flowers
45. Katastroof – Afscheid
46. Lou Reed – Perfect Day
47. Amatorski – Soldier
48. Eva de Roovere – Fantastig Toch
49. The Beatles – In My Life
50. Other Lives – Tamer Animals
51. Grizzly Bear – Slow Life
52. The Besnard Lakes – People Of The Sticks
53. kiss the anus of a black cat – Hewers Of Wood And Drawers Of Water
54. 65daysofstatic – Radio Protector
55. Bill Callahan – Baby's Breath
56. The Flaming Lips – Yoshimi Battles The Pink Robots Part I
57. Pink Mountaintops – While We Were Dreaming
58. Massive Attack – Sly
59. Explosions In The Sky – Look Into The Air
60. MONO – Burial At Sea
61. Pink Floyd – Time
62. The Cranberries – Ode To My Family
63. U2 – Bad
64. The Verve – Drugs Don't Work
65. The Beatles – Because
66. Gorrilaz – Demon Days
67. R.E.M. – Imitation Of Life
68. The Avett Brothers – I And Love And You
69. The Velvet Underground – Sunday Morning
70. Silbermond – Ja
71. Portishead – Mysterons
72. Pixies – Here Comes Your Man
73. This Will Destroy You – Quiet
74. Otis Redding – Sitting On The Dock Of The Bay
75. Chris Isaak – Wicked Game
76. Blaudzun – We Both Know
77. Bob Dylan – Just Like A Woman
78. David Bowie – Cat People (Putting Out Fire)
79. Mazzy Star – Fade Into You
80. Band Of Horses – The Funeral
81. The Cure – Just Like Heaven
82. Angus & Julia Stone – Yellow Brick Road
83. The White Stripes – Jolene
84. Sigur Rós – Flugufrelsarinn
85. Procol Harum – A Whiter Shade Of Pale
86. Beach House – Take Care
87. Primal Scream – Movin’ On Up
88. Fucked Up – Queen Of Hearts
89. The Smiths – Girlfriend In A Coma
90. God Is An Astronaut – All Is Violent, All Is Bright
91. My Morning Jacket – Golden
92. Röyksopp – Alpha Male
93. Arctic Monkeys – A Certain Romance
94. The Strokes – Take It Or Leave It
95. Alberta Cross – Old Man Chicago
96. The Antlers – No Widows
97. La Zona – Far Away
98. The Mamas And The Papas – California Dreamin’
99. Muse – Citizen Erased
100. Cole Porter – Let's Do It
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 12:34:27 #106
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_146676407
Ik heb dit keer, speciaal voor Ranja, gekozen voor enkel singles, wat het wel een meer gemiddeld lijstje maakt. Sommige artiesten, die ik superhoog heb zitten (The Clash, Blur, The Jam) eindigen nu een eind lager dan voorheen. Enfin; het lijstje. De nummer 1 mag ondertussen bekend zijn. :P

1. The Kinks - Days (1968)
2. The Libertines - Time for heroes (2003)
3. Johan - Tumble and fall (2001)
4. The Velvet Underground - Sunday morning (1966)
5. The Beach Boys - God only knows (1966)
6. Starlight Mints - Popsickle (2001)
7. Noja Hoda - Nojahoda (1999)
8. The Verve - The drugs don't work (1997)
9. Art Brut - Formed a band (2005)
10. Caesar - Stellar road (2000)
11. dEUS - Nothing really ends (2001)
12. Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg (2000)
13. Linda, Roos en Jessica - Ademnood (1997)
14. Public Image Ltd. - Death disco (1979)
15. Marianne Faithful - As tears go by (1964)
16. Barry Manilow - Copacabana (1978)
17. Sex Pistols - Anarchy in the UK (1976)
18. Ramones - Blitzkrieg bop (1976)
19. Jacques Brel - Ne me quitte pas (1959)
20. The Coral - Pass it on (2003)
21. The Beatles - Strawberry fields forever (1967)
22. Sly and the Family Stone - Stand! (1969)
23. Sugarplum Fairy - Stay young (2004)
24. The Faint - Agenda suicide (2002)
25. The Monkees - I'm a believer (1967)
26. Bodycount - Bodycount's in the house (1992)
27. George Harrison - Any road (2003)
28. The Troggs - I can't control myself (1966)
29. Tom Robinson - Glad to be gay (1978)
30. Babyshambles - Delivery (2007)
31. Bob and Marcia - Young, gifted and black (1970)
32. Ivy Green - Wap shoo wap (1978)
33. The Plan - Mon amour (2001)
34. Herman's Hermits - No milk today (1966)
35. Jimmy Cliff - The harder they come (1972)
36. Prince - Sign 'O' the times (1987)
37. JJ72 - October swimmer (2000)
38. Rancid - Time bomb (1995)
39. Dirty Pretty Things - Bang, bang, you're dead (2006)
40. The Hives - Hate to say I told you so (2000)
41. Spandau Ballet - Gold (1983)
42. Regina Spektor - Don't leave me (ne me quitte pas) (2012)
43. Blur - Popscene (1992)
44. The Style Council - My ever changing moods (1984)
45. Graham Coxon - Freakin' out (2004)
46. The Seahorses - Love me and leave me (1997)
47. Lou Reed - Satellite of love (1973)
48. MC5 - Kick out the jams (1969)
49. The (international) Noise Conspiracy - Capitalism stole my virginity (2001)
50. The Clash - White man in Hammersmith Palais (1978)
51. Eddie Cochran - Twenty flight rock (1957)
52. Israel Vibration - The same song (1978)
53. Mando Diao - Long before rock 'n roll (2006)
54. Phil Ochs - I ain't marching anymore (1964)
55. Ro-d-ys - Take her home (1968)
56. The La's - There she goes (1988)
57. Flip Kowlier - Min moaten (2001)
58. Gene Vincent - Be-bop-a-lula (1956)
59. Johnny Thunders - You can't put your arms around a memory (1978)
60. Kodaline - All I want (2013)
61. Little Richard - Tutti frutti (1955)
62. Buffalo Tom - Taillights fade (1992)
63. Paul Weller - Wild wood (1993)
64. The Boo Radleys - Wake up Boo! (1995)
65. Plastic Bertrand - Ça plane pour moi (1977)
66. The Pop Group - We are all prostitutes (1979)
67. The Human League - Don't you want me (1981)
68. Anne Soldaat - Born to perform (2009)
69. Admiral Freebee - Rags 'n run (2003)
70. Chi Coltrane - Go like Elijah (1972)
71. Gene Kelly - Singin' in the rain (1952)
72. Jonathan Coulton - Shop vac (2006)
73. Stonecake - Tuesday afternoon (1993)
74. Pigeon Detectives - I found out (2006)
75. New Model Army - Vagabonds (1989)
76. Slade - Far far away (1974)
77. Pulp - Babies (1994)
78. Simple Minds - Don't you (forget about me) (1985)
79. Supergrass - Alright (1995)
80. Fixkes - Kvraagetaan (2007)
81. The Congos - Fisherman (1978)
82. Bis - Tell it to the kids (1997)
83. Nick Cave & the Bad Seeds - Into my arms (1997)
84. Bloem - Even aan mijn moeder vragen (1980)
85. Das Pop - Love is fair (2003)
86. Elastica - Connection (1995)
87. Caligola - Forgive forget (2012)
88. Iggy & the Stooges - Search and destroy (1973)
89. Infadels - Jagger 67 (2005)
90. Manu Chao - Bongo bong (1999)
91. Misfits - Horror business (1979)
92. The Pretty Things - Don't bring me down (1964)
93. Voicst - Whatever you want from life (2004)
94. Edward Sharpe and the Magnetic Zeros - That's what's up (2012)
95. Chemical Brothers - Leave home (1995)
96. The Jam - When you're young (1979)
97. Evil Superstars - It's a sad, sad planet (1998)
98. Oasis - Whatever (1995)
99. The Smiths - Panic (1986)
100. Hot Hot Heat - Good night, good night (2005)

[ Bericht 1% gewijzigd door belsen op 15-11-2014 12:57:39 ]
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_146676455
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:10 schreef methodmich het volgende:
Verrassende Beatles-keuze, Nor! Die zie je toch niet heel vaak hoog in deze lijstjes. Wel een prima nummer trouwens, maar wordt vaak een beetje 'vergeten'.
Tsja, ik weet het nooit bij The Beatles. Die hebben gewoon teveel werk....maar dit is wel een van de nummers die ik het meest opzet :)
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 12:45:40 #108
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_146676770
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Tsja, ik weet het nooit bij The Beatles. Die hebben gewoon teveel werk....maar dit is wel een van de nummers die ik het meest opzet :)
While my guitar, prachtig nummer ook.

Ik heb nu gekozen voor Strawberry Fields, omdat dat een van de beste (misschien wel beste) single ooit is. Als je toch op de a-kant Strawberry Fields hebt staan en op de b-kant Penny Lane, dan doe je best iets goed. ;)
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 12:46:10 #109
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_146676795
pi_146676974
Mooie lijst, belsen! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties