abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 november 2014 @ 17:34:54 #51
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_146930875
|En nu slaan de geredde banken keihard terug naar hun redders

http://www.telegraaf.nl/d(...)ngsplannen_EU__.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_146930956
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 17:34 schreef michaelmoore het volgende:
|En nu slaan de geredde banken keihard terug naar hun redders

http://www.telegraaf.nl/d(...)ngsplannen_EU__.html
Mwah, dat de Britse bankensector die financiële-transactie-taks niet wil, is niks nieuws. Engeland is altijd al tegen die plannen geweest.
pi_146931001
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 17:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Mwah, dat de Britse bankensector die financiële-transactie-taks niet wil, is niks nieuws. Engeland is altijd al tegen die plannen geweest.
Als de Britten verstandig zijn stappen ze uit de EU en vormen ze een alliantie met de VS. Zowel voor de EU, als voor het VK is dat beter.
  zondag 23 november 2014 @ 17:41:20 #54
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_146931034
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 17:38 schreef Igen het volgende:

[..]

zon der de EU kunnen ze doorgaan met uitlenen van kapitaal op basis van 1% dekking en de aanverwante bonussen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_146931076
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 17:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Als de Britten verstandig zijn stappen ze uit de EU en vormen ze een alliantie met de VS. Zowel voor de EU, als voor het VK is dat beter.
Ik ben het niet altijd met jou eens, maar nu wel. :)
pi_146931357
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 17:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Hoe zou het VK daar praktisch gezien precies beter van worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2014 17:53:57 ]
  zondag 23 november 2014 @ 17:54:50 #57
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_146931382
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 17:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zou het VK daar praktisch gezien precies beter van worden?
ze kunnen dan 2 a 3 keer zoveel geld uitlenen aan anderen als EU banken dus 2 a 3 x zoveel profit en aanverwante bonussen
pi_146931983
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze kunnen dan 2 a 3 keer zoveel geld uitlenen aan anderen als EU banken dus 2 a 3 x zoveel profit en aanverwante bonussen
De Britten zijn meer dan hun financiële sector. Een sector die overigens juist aan macht zou inboeten als het VK uit de EU gaat. Frankfurt wordt dan machtiger.
  zondag 23 november 2014 @ 18:24:26 #59
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_146932092
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 18:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Britten zijn meer dan hun financiële sector. Een sector die overigens juist aan macht zou inboeten als het VK uit de EU gaat. Frankfurt wordt dan machtiger.
nee de VK zou daar een hele grote klap mee maken ze kunnen dan 3 keer zoveel uitlenen als EU banken
pi_146932207
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee de VK zou daar een hele grote klap mee maken ze kunnen dan 3 keer zoveel uitlenen als EU banken
Nope, want de toegang tot de Europese financiële markten zal lastiger voor hen worden. Dat is minner het punt...
  zondag 23 november 2014 @ 18:37:12 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_146932483
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nope, want de toegang tot de Europese financiële markten zal lastiger voor hen worden. Dat is minner het punt...
nee hoor, vrije markten, ze zullen goedkoper zijn ook
pi_146932559
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hoor, vrije markten, ze zullen goedkoper er zijn ook
Je bent na de ochtend niet gestopt met zuipen zie ik.
pi_146933097
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bron?
pi_146935530
Hat Europa seine Krise überwunden

Ook ons land komt aan bod in de lezing omdat hij de hollandse ziekte toelicht tav verschillende euro-landen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_146936450
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Bron?
Je denkt dat ze bij uittreden gelijke voordelen met nu kunnen bedingen?
pi_146937552
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 20:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je denkt dat ze bij uittreden gelijke voordelen met nu kunnen bedingen?
Ja, dat denk ik wel. Als het VK vrolijk mee wil blijven doen met een neoliberale economie waarin alles om banken en bonussen draait, en Europa niet, dan moeten we het juist aanmoedigen als het VK eruit stapt - en onszelf vooral niet in de voet schieten door ons van een van de wereldwijde financiële centra af te snijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2014 21:01:31 ]
pi_146939072
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:11 schreef Digi2 het volgende:

Hat Europa seine Krise überwunden

Ook ons land komt aan bod in de lezing omdat hij de hollandse ziekte toelicht tav verschillende euro-landen.
Beetje apart dat hij aan de ene kant, in geval van Spanje, een terugvallende import en een export die zich volgens de trend van voor de crisis niet als competitiviteitsverbetering ziet, maar aan de andere kant wel zegt dat dat Spanje een forse deflatie nodig heeft - maar zo'n deflatie hangt nou net wel samen met dalende lonen en als gevolg daarvan een dalende import.

Afgezien daarvan wel een interessant filmpje die ook goed de verschillende oplossingsrichtingen op een rijtje zet. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2014 21:40:31 ]
  zondag 23 november 2014 @ 23:33:01 #68
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_146943568
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Beetje apart dat hij aan de ene kant, in geval van Spanje, een terugvallende import en een export die zich volgens de trend van voor de crisis niet als competitiviteitsverbetering ziet, maar aan de andere kant wel zegt dat dat Spanje een forse deflatie nodig heeft - maar zo'n deflatie hangt nou net wel samen met dalende lonen en als gevolg daarvan een dalende import.

Afgezien daarvan wel een interessant filmpje die ook goed de verschillende oplossingsrichtingen op een rijtje zet. :)
De EU heeft een forse INflatie nodig wil de euro het redden , maar dat gaat niet als je met QE alleen staatsobligtaties opkoopt .
Dan moet je iedereen 100 euro printen en geven
pi_146957905
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel. Als het VK vrolijk mee wil blijven doen met een neoliberale economie waarin alles om banken en bonussen draait, en Europa niet, dan moeten we het juist aanmoedigen als het VK eruit stapt - en onszelf vooral niet in de voet schieten door ons van een van de wereldwijde financiële centra af te snijden.
Kunnen dat toch prima zelf realiseren. Rijken komen en gaan.
Qua achterland is Londen zo belangrijk niet meer en is Frankfurt logischer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146964881
quote:
'Griekse werkgelegenheid pas over 20 jaar op pre-crisisniveau'

Na zes jaar van recessie klimt de Griekse economie langzaam uit het dal, maar de arbeidsmarkt van het Zuid-Europese land zit pas over twintig jaar weer op het niveau van voor de eurocrisis.

Dat concludeert de VN-arbeidsorganisatie ILO in een maandag verschenen rapport.

Daarbij gaat de ILO uit van een stijgende werkgelegenheid van 1,3 procent per jaar, dat is het gemiddelde percentage van de tien jaar voorafgaand aan de crisis.

Volgens de organisatie wordt dit proces met acht jaar versneld als hun aanbevelingen worden overgenomen.
Investeren

Zo stelt de organisatie voor om noodmaatregelen te combineren met een investering van 1 miljard euro om de jeugdwerkloosheid te bestrijden, de kredietverlening aan te jagen en structurele hervormingen door te voeren.

In het tweede en derde kwartaal groeide de Griekse economie respectievelijk met 0,3 en 0,7 procent. Op jaarbasis groeide de Griekse economie met 1,7 procent in het derde kwartaal. Vergeleken met 2008 is de economie 25procent gekrompen.

Tegelijkertijd is nog altijd iets meer dan een kwart van de beroepsbevolking werkloos, waarvan de meesten langer dan een jaar.
Crisis

Eind 2009 barstte de eurocrisis los toen bekend werd dat de Griekse overheidsschuld veel hoger was dan de regering aanvankelijk had gezegd.

Het Zuid-Europese land kreeg in de jaren daarop in twee stappen (in 2010 en 2012) noodsteun van ongeveer 240 miljard euro in ruil voor forse bezuinigingen en hervormingen. Griekenland wordt nog steeds niet als financieel gezond gezien.
Die hebben nog een lange weg te gaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_146966842
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2014 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nooit bij nagedacht dat de economische crisis in Nederland dan veel dieper en langer zou zijn geweest?
Hoezo, alsof we nu uit de crisis zijn? In Japan is er geen einde aan gekomen sinds hun bubbel is geklapt. Dat is niet echt een fijn vooruitzicht. Ik heb liever een korte heftige klap en dan puinruimen en weer verder. Wat men nu doet is de ellende op de lange baan schuiven, maar we gaan er echt niet aan ontkomen.
pi_146966889
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 18:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat maken ze dan nog op het moment? Volgens mij zijn de Britten nergens zonder hun financiële sector.
pi_146967373
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:32 schreef drexciya het volgende:

[..]

Wat maken ze dan nog op het moment? Volgens mij zijn de Britten nergens zonder hun financiële sector.
Hun export:
http://atlas.media.mit.ed(...)t/gbr/all/show/2012/

Maar de industrie is aan de lage kant daar. max 20% van het gdp. Beetje hetzelfde als in Frankrijk
  maandag 24 november 2014 @ 20:54:16 #74
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_146967984
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:32 schreef drexciya het volgende:

[..]

klopt , de Britten zijn verslaafd aan hun gigantische financiële piramide en kunnen er niet buiten

autos is niets meer, staal niets meer , schepen niets meer.
alleen de huizen bubbel en dee banken bubble bestaat nog

dus is het voor beiden beter om uit de EU te blijven , UK is veel te riskant
pi_146968190
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:42 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Hun export:
http://atlas.media.mit.ed(...)t/gbr/all/show/2012/

Maar de industrie is aan de lage kant daar. max 20% van het gdp. Beetje hetzelfde als in Frankrijk
Dat is denk ik ook het grootste probleem met die site: heel interessant al die gegevens over het goederenverkeer (en nee, dat is niet cynisch bedoeld!), maar alle import en export van financiële producten zit er niet in.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2014 20:58:15 ]
pi_146968536
Zonder UK in de EU loopt de EU een veel groter probleem: een substantiele erosie van belastinggeld. Binnenkort zit meer dan de helft van de mondiale hoofdkantoren in London vanwege belastingredenen. Je kan de belastingconcurrent beter na aan de borst hebben dan tegenover je.

Dat is naar mijn mening ook waarom de UK zich van de EU verwijdert, en de EU dat niet zo leuk vindt.
Het is wachten op het eerste Duitse industriele boegbeeld die opeens op Canary Wharf gevestigd blijkt.
so long and thanks for all the fish
pi_146969501
Dat de UK uit de EU dreigt te stappen doen ze ook al sinds Thatcher. Toen ze erbij wilden moest de EU maar wat blij zijn dat die Engelsen er toch voor kozen om bij de EU te komen. Ze proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten met alleen de lusten en dat doen ze door telkens te dreigen met eruit te stappen. Wat ze uiteindelijk toch niet durven te doen.
pi_146969545
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:21 schreef Speculant. het volgende:
Dat de UK uit de EU dreigt te stappen doen ze ook al sinds Thatcher. Toen ze erbij wilden moest de EU maar wat blij zijn dat die Engelsen er toch voor kozen om bij de EU te komen. Ze proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten met alleen de lusten en dat doen ze door telkens te dreigen met eruit te stappen. Wat ze uiteindelijk toch niet durven te doen.
Hoeveel draagt de UK bij aan de EU dan?

Is dat een dubbeltje? (wel een dubbeltje uit 2007 overigens, is dat nu 8 cent dan?)

bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8036097.stm#start
pi_146970526
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:22 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hoeveel draagt de UK bij aan de EU dan?

Is dat een dubbeltje? (wel een dubbeltje uit 2007 overigens, is dat nu 8 cent dan?)

[ afbeelding ]

bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8036097.stm#start
http://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_the_European_Union

Per hoofd val het nog wel mee + dat ze een flinke korting krijgen waar de rest aan mee mag betalen.
pi_146970842
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:40 schreef Speculant. het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_the_European_Union

Per hoofd val het nog wel mee + dat ze een flinke korting krijgen waar de rest aan mee mag betalen.
Kijk ik nou scheel of horen ze bij de netto betalers?
pi_146971206
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, netto-betaler, maar net als Nederland met netto ~0,25% van het bbp lang niet zo'n grote nettobetaler als bijv. Denemarken of Italië.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2014 21:56:02 ]
pi_146971587
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, netto-betaler, maar net als Nederland met netto ~0,25% van het bbp lang niet zo'n grote nettobetaler als bijv. Denemarken of Italië.
Dus omdat ze in de top drie van netto betalers staan willen ze wel de lusten, maar niet de lasten?

Ik begrijp het denk ik niet helemaal.
pi_146971600
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Sinds een jaar of 4 ja. Daarom willen ze er toch uit. Althans hoor je het meer.
pi_146971641
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:03 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Sinds een jaar of 4 ja. Daarom willen ze er toch uit. Althans hoor je het meer.
Was mijn link niet uit 2007? Toen waren ze ook netto betaler.
pi_146971690
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:02 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dus omdat ze in de top drie van netto betalers staan willen ze wel de lusten, maar niet de lasten?

Ik begrijp het denk ik niet helemaal.
Gemeten aan het bbp staan ze lang niet in de top 3.
pi_146971742
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Gemeten aan het bbp staan ze lang niet in de top 3.
Maar betalen ze nou meer aan de EU dan ze krijgen of niet? In het kader van lusten en lasten?
pi_146971815
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Maar betalen ze nou meer aan de EU dan ze krijgen of niet? In het kader van lusten en lasten?
De lusten in de vorm van met name de toegang tot de Europese kapitaalmarkt zit niet in dat cijfer verwerkt.
pi_146971865
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:08 schreef Igen het volgende:

[..]

De lusten in de vorm van met name de toegang tot de Europese kapitaalmarkt zit niet in dat cijfer verwerkt.
Ik denk dat het eerder de EU is die profiteert van toegang tot London, in dat verband. Maar goed, dat 10 pence stuk op de eerste rang valt dus nogal mee. Ik zie de financiele en economische component niet zo prominent. Me dunkt dat het eerder een politieke afweging is.
pi_146972005
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:10 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder de EU is die profiteert van toegang tot London, in dat verband. Maar goed, dat 10 pence stuk op de eerste rang valt dus nogal mee. Ik zie de financiele en economische component niet zo prominent. Me dunkt dat het eerder een politieke afweging is.
Dat zou best kunnen. En dan is het nog maar de vraag of je wel kan spreken van "profiteren" als het vooral neerkomt op een loophole om maar niet van de fouten van het ongebreidelde neoliberalisme te leren.

Vandaar dat ik er ook niet rouwig om zou zijn als het VK uit de EU stapt.
pi_146972799
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ze betalen idd altijd meer aan de EU dan krijgen. Al sinds ze erbij zijn. Echter dit is veelal laag en relatief echt helemaal niet zo veel voor de economie die ze hebben(+4 jaar geleden was dat echt helemaal bar weinig) + dat ze ook nog eens een flinke korting krijgen. Iedere keer als het stijgt willen ze uit de EU. Dus wel de lusten en niet de lasten of was je van de gedachte dat ze altijd meer bijdragen dan ze krijgen aan subsidies omdat het verder niks oplevert? Ze willen gewoon niet inboeten. Als het eventjes slechter gaat roepen ze 'zoek het maar uit'.

https://fullfact.org/wp-content/uploads/2014/03/EU-budget1.png
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:38:37 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147085753
quote:
Euro zone inflation back at five-year low in November

(Reuters) - Annual inflation in the euro zone cooled to 0.3 percent in November as energy prices fell, suggesting deflation remains a real threat for the European Central Bank.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSKCN0JC0VW20141128
*O*

De enige die deze positieve ontwikkeling op waarde weet te schatten is natuurlijk weer de man van de Bundesbank:

quote:
ECB's Weidmann says drop in oil prices is like a 'mini stimulus' plan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:40:59 #92
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_147085826
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:41:36 #93
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_147085849
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

*O*

De enige die deze positieve ontwikkeling op waarde weet te schatten is natuurlijk weer de man van de Bundesbank:

[..]

maar voor de schuldenbergen is het niet goed
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:41:44 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147085853
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:05 schreef crashbangboom het volgende:
Zonder UK in de EU loopt de EU een veel groter probleem: een substantiele erosie van belastinggeld. Binnenkort zit meer dan de helft van de mondiale hoofdkantoren in London vanwege belastingredenen.
Niet alleen bedrijven :7
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:50:32 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147086166
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar voor de schuldenbergen is het niet goed
De schuld van de één is het bezit van de ander. Lage inflatie/ hoge reële rente is per saldo gunstig voor huishoudens en ongunstig voor de staat, aangezien huishoudens per saldo crediteur zijn. Daarom zul je overheidsorganen altijd horen zeggen dat hoge inflatie/ lage reële rente goed is. Wij van WC-eend... Dat is natuurlijk geen verrassing. Wat me wel altijd verbaast is dat vervolgens iedereen dit gaat lopen na blaten. Baal jij er echt zo van dat je nu aanzienlijk minder voor je benzine betaalt?

Hier zie je het mooi het herverdelingseffect van lage rente. Maar eigenlijk moet je dus denken in reële rente (dus nominale rente min inflatie).

Als "huishouden" hebben wij belang bij hoge reële rente, dus hoge rente en lage inflatie.

[ Bericht 10% gewijzigd door SeLang op 28-11-2014 13:55:47 ]
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:30:31 #96
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_147089021
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

De schuld van de één is het bezit van de ander. Lage inflatie/ hoge reële rente is per saldo gunstig voor huishoudens en ongunstig voor de staat, aangezien huishoudens per saldo crediteur zijn. Daarom zul je overheidsorganen altijd horen zeggen dat hoge inflatie/ lage reële rente goed is. Wij van WC-eend... Dat is natuurlijk geen verrassing. Wat me wel altijd verbaast is dat vervolgens iedereen dit gaat lopen na blaten. Baal jij er echt zo van dat je nu aanzienlijk minder voor je benzine betaalt?
maar de werkgever blijft met duur personeel zitten , met inflatie kan ie de goede binnen halen terwijl de matig presterende / oudere steeds minder reel inkomen over houdt
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:05:41 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147091789
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar de werkgever blijft met duur personeel zitten , met inflatie kan ie de goede binnen halen terwijl de matig presterende / oudere steeds minder reel inkomen over houdt
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar voor een werkgever (of investeerder die bijv een fabriek wil bouwen --> werk creëren) is stabiele lage inflatie natuurlijk wat je wilt. Als de kans bestaat dat je over een paar jaar veel hogere salarissen (en andere kosten) moet betalen waardoor de fabriek niet meer rendabel kan draaien dan ga je natuurlijk niet investeren want dat risico is te groot. Het huidige inflatie klimaat is wat dat betreft een droom voor investeerders in de echte economie.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:24:35 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_147092361
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je bedoelt maar voor een werkgever (of investeerder die bijv een fabriek wil bouwen --> werk creëren) is stabiele lage inflatie natuurlijk wat je wilt. Als de kans bestaat dat je over een paar jaar veel hogere salarissen (en andere kosten) moet betalen waardoor de fabriek niet meer rendabel kan draaien dan ga je natuurlijk niet investeren want dat risico is te groot. Het huidige inflatie klimaat is wat dat betreft een droom voor investeerders in de echte economie.
voor een belegger is inflatie hogere aandelenkoersen en hogere vastgoedprijzen en lagere reële schulden
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:43:44 #99
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147093016
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voor een belegger is inflatie hogere aandelenkoersen en hogere vastgoedprijzen en lagere reële schulden
Hoge inflatie betekent hogere kapitaalmarktrente en vaak krimpende winstmarges omdat bedrijven de hogere kosten niet direct kunnen doorberekenen. Hoge inflatie correleert daardoor meestal met lager P/E ratio's (zie bijvoorbeeld jaren '70/ begin '80), wat gezien de huidige bubble waarderingen waarschijnlijk een forse koersdaling zou betekenen. Vastgoedprijzen idem, want die hangen vooral af van kapitaalmarktrente.

Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat bij hele hoge inflatie aandelen en onroerend goed een deel van hun waarde behouden (in tegenstelling tot de currency) maar je vergeet de P/E krimp mee te rekenen die je dan krijgt vanaf het huidige niveau.
Mijn reisverslagen
  zondag 30 november 2014 @ 22:01:41 #100
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_147164564
http://www.telegraaf.nl/d(...)voor_Grieken___.html

Ja nu dan maar stiekem, gewoon niet meer over praten en niet aankondigen

Ik durf beweren dat hier gewoon een permanente lijn van gemaakt wordt , niet over kletsen 10 miljard per jaar
quote:
zo 30 nov 2014, 16:25
'Weer ¤10 mld voor Grieken'
Rob Savelberg
Berlijn - Tegen alle beweringen in heeft Griekenland toch weer miljarden euro's uit een nieuw, derde reddingspakket nodig. Maandenlang betoogde premier Samaras dat Athene haar eigen boontjes zou kunnen doppen. Naar verluidt krijgen de Hellenen ¤10 miljard van de eurolanden en het IMF.

In mei 2010 kreeg Athene al ¤73 miljard noodhulp van haar redders, twee jaar later volgden nog eens ¤172 miljard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')