Vals spelers jaquote:Op woensdag 5 november 2014 15:55 schreef rubbereend het volgende:
Abu Dhabi ging via het land
[ afbeelding ]
Ze moesten er vanmiddag toen Abu Dhabi binnenkwam nog 50, dus in de laatste 4.5 uur slechts 40 mijl afgelegd. Die zijn volgens mij al ergens aangemeerd voor een kratje Heineken. Het blijft tenslotte een NL boot...quote:
Ze lopen wel 29 mijl uit op Vestas.., die zijn voor anker gaan liggen.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:33 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ze moesten er vanmiddag toen Abu Dhabi binnenkwam nog 50, dus in de laatste 4.5 uur slechts 40 mijl afgelegd. Die zijn volgens mij al ergens aangemeerd voor een kratje Heineken. Het blijft tenslotte een NL boot...
Ik vind dat best bizar ja, de een na langste etappe, zo'n grote oceaan en dan zo dicht bij elkaar blijven. Met die boten die in principe hetzelfde zijn gaat het hem dus, daadwerkelijk bewezen nu, om de skills van de bemanning en is het bijna een tactische navigators-race geworden.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:26 schreef rubbereend het volgende:
25 dagen zeilen en dan kunnen de eerste twee boten elkaar zien vlak bij de finish
inderdaad bizar dat je gewoon een spannende finish hebt na 25 dagen zeilenquote:Op woensdag 5 november 2014 21:43 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik vind dat best bizar ja, de een na langste etappe, zo'n grote oceaan en dan zo dicht bij elkaar blijven. Met die boten die in principe hetzelfde zijn gaat het hem dus, daadwerkelijk bewezen nu, om de skills van de bemanning en is het bijna een tactische navigators-race geworden.
En toch hebben we maar weinig echt andere koersen gezien. Even bij de Canarische Eilanden waar een paar boten tussen de eilanden door gingen en anderen onderlangs en later de Brunel die iets te noordelijk ging bij het hogedrukgebied en daardoor op een niet in te lopen achterstand kwam. Maar om te spreken over een navigatorsrace? Dat vind ik - als niet zeilkenner - wel erg ver gaan.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:43 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik vind dat best bizar ja, de een na langste etappe, zo'n grote oceaan en dan zo dicht bij elkaar blijven. Met die boten die in principe hetzelfde zijn gaat het hem dus, daadwerkelijk bewezen nu, om de skills van de bemanning en is het bijna een tactische navigators-race geworden.
Klopt niet helemaal wat je zegt.quote:Op donderdag 6 november 2014 00:50 schreef Coelho het volgende:
[..]
En toch hebben we maar weinig echt andere koersen gezien. Even bij de Canarische Eilanden waar een paar boten tussen de eilanden door gingen en anderen onderlangs en later de Brunel die iets te noordelijk ging bij het hogedrukgebied en daardoor op een niet in te lopen achterstand kwam. Maar om te spreken over een navigatorsrace? Dat vind ik - als niet zeilkenner - wel erg ver gaan.
Dank voor de verbeteringenquote:Op donderdag 6 november 2014 01:22 schreef WEST het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal wat je zegt.
bij de Canarische Eilanden ging iedereen er oostwaarts langs. Wat jij tussen de eilanden bedoeld was de Kaapverdische eilanden. Daar ging men bovenlangs of tussen door. Maar dat was de vorige edities niet anders.
De Brunel ging toen ze richting het oosten gingen dus naar Kaapstad gingen juist zuidelijk varen omdat daar normaal gesproken meer wind zou zitten en dat is wat in de vorige edities ook gebeurde. Alleen dit gebeurde dit nu niet. Dat heeft het verschil gemaakt tussen Abu Dhabi en die Chinese boot en Team Brunel.
Dus je kunt dit wel op bepaalde punten als een navigatie etappe beschouwen.
Het blijft natuurlijk altijd een gok. Er is niks zo onvoorspelbaar als het weer. Ze kunnen een hoop tegenwoordig maar het weer laat zich ook niet door computers leiden.quote:Op donderdag 6 november 2014 09:59 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dank voor de verbeteringenIk had de hoop dat ze echt compleet andere koersen zouden varen, maar dat zit er natuurlijk niet meer in in de huidige tijd met computerberekeningen en zeer volledige weerdata.
Dank voor de reminder!quote:Op woensdag 19 november 2014 16:44 schreef KaheemSaid het volgende:
Vandaag 17:00 Nederlandse tijd begint de tweede leg van de Volvo Ocean Race 2014 - 2015. Vanaf 16:45 wordt dit live uitgezonden op volvooceanrace.com
Wie kijkt er nog meer?
Ook enorme schommelingen in wind. Shifts van 40 graden, enorme variaties in windsterkte.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:47 schreef Max23 het volgende:
Dat was leuk om te zien zeg, continu positiewisselingen.
Wel mooi om te zien zien dat de boten uit elkaar lagen en zo ineens viel de wind weg en kwamen ze allemaal dicht bij elkaar.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:47 schreef Max23 het volgende:
Dat was leuk om te zien zeg, continu positiewisselingen.
Als ze nog aan de verdere start verschijnen. Boot is total loss, waarschijnlijk moeten ze aan de organisatie een nieuwe boot vragen en dat gaat maanden duren.quote:Op maandag 8 december 2014 14:21 schreef rubbereend het volgende:
Ik neem aan dat hij eruit wordt gekieperd
Wouter:quote:“Wouter’s reply was that the depths went from 3000m to 40m, (which) were the extremes of the depths”
(http://www.volvooceanrace.com/en/news/8130_We-ll-be-back.html)quote:“In hindsight we would’ve continued to zoom in on the area much more, on the electronic charts. Not doing so is the big mistake that I made”
1,4 verschil nog maar. abu dhabi 15,3 achter.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:22 schreef WEST het volgende:
Verschil is 2,5 mijl. Abu Dhabi ocean racing verliest 10 mijl in de afgelopen 3 uur.
Dat verschilt per keer. De ene keer wint Brunel een mijl de andere keer verliezen ze een mijl.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:05 schreef zolderraam het volgende:
[..]
1,4 verschil nog maar. abu dhabi 15,3 achter.
nog 168 voor brunel
Ze knokken voor elke zuchtje windquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:20 schreef rubbereend het volgende:
wind dadelijk wel meer van achteren ipv van voren
Andrew Cape maakt overurenquote:How much distance with number 2: It changes every 15 minutes… a mile
Geweldig dat de verschillen op zulke afstanden zo enorm klein zijn.quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:54 schreef WEST het volgende:
Nog 63 mijl en het verschil is 0.1 mijl tussen de Chinezen en brunel.
Echt wel. Jammer dat ik de finish niet kan mee maken. Dit is echt match racing.quote:Op zaterdag 13 december 2014 07:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geweldig dat de verschillen op zulke afstanden zo enorm klein zijn.
quote:(b) Items and equipment that may be removed for and re-loaded, changed or substituted between the Pro-Am race and 0800 on the Leg start day:Sails and battens
(ii) Portable electronics
(iii) Personal items and equipment
(iv) Food and drink
(v) Fuel, oil, and lubricants
(vi) Running rigging
(vii) Constant wear survival suit
(viii) Internal stackable equipment and their bags or containers
(ix) Radar, radar bracket and mast cable
(x) Active radar transponder and mast cable
(xi) Outriggers
(xii) The stacking posts
(xiii) Foul weather gear
(xiv) Food bags
(xv) Volvo Ocean 65 supplied equipment not required for the Pro-Am or In-Port races NOR 28.4
twitter:Ayolt twitterde op zondag 21-12-2014 om 12:23:0114.30u bij NOS Studio Sport: terugblik 2e etappe Volvo Ocean Race met Wouter Verbraak, Bouwe Bekking en gast in de studio Hans Bouscholte reageer retweet
ben benieuwdtwitter:TeamVestasWind twitterde op dinsdag 23-12-2014 om 00:00:03"We'll make an announcement regarding a potential return to the race before the start of Leg 3" - @MortenAlbaek: http://t.co/KoVL7TxWHj reageer retweet
Vooralsnog geen start op dit moment.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:18 schreef KaheemSaid het volgende:
Eerst de inportrace maar, er staat nu nog te weinig wind maar ze verwachten zo te starten.
nee inderdaad, al werd een beetje matchracen in de haven wel erg belangrijk door die punten tov van 25 dagen op zee.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:18 schreef franklop het volgende:
jammer dat dat geen punten meer oplevert toch?
In zoverre zijn de inport races belangrijk. Bij een gelijke stand in de offshore etappes dan gaan ze kijken naar die inport results. Aangezien alles dicht bij elkaar ligt is het wel degelijk belangrijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee inderdaad, al werd een beetje matchracen in de haven wel erg belangrijk door die punten tov van 25 dagen op zee.
Als ze van alle inportraces één klassement zouden maken en die als één etappe zouden tellen zou het wel leuk zijn
oké, op die manierquote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:24 schreef WEST het volgende:
[..]
In zoverre zijn de inport races belangrijk. Bij een gelijke stand in de offshore etappes dan gaan ze kijken naar die inport results. Aangezien alles dicht bij elkaar ligt is het wel degelijk belangrijk.
Dat wordt bij de volgende update dan wel weer duidelijk .....quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:23 schreef WEST het volgende:
Team SCA en Mapfre gijpen als eerste en komen dan plots klaps aan de leidingde anderen gijpen vooralsnog niet.
Dat Laten ze eerst maar eens onder india doorgaan.quote:
Klopt ... De laatste dagen ging het hard...quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:23 schreef rubbereend het volgende:
Dongfeng heeft toch wel serieus afstand genomen
Dat is vannacht ook wel rap gegaan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:23 schreef rubbereend het volgende:
Dongfeng heeft toch wel serieus afstand genomen
Geen enkele boot gaat hard. Maar aan de andere kant. Ik heb ook wel gezien dat ze zo ineens in 3 uur tijd weer 30 mijl terug pakte op Dongfeng en ze moeten nog langs Maleisië en Singaporequote:Op donderdag 15 januari 2015 11:08 schreef rubbereend het volgende:
Brunel nu op de meest noordelijke koers van het groepje achtervolgers. Erg hard gaan ze trouwens niet
EN nog meer is er terug gepakt...quote:Op maandag 19 januari 2015 15:32 schreef WEST het volgende:
Won vannacht Dongfeng ruim 25 mijl op iedereen en met de update van 12:40 GMT pakt de rest het verschil weer terug.
Dongfeng heeft nog wel een behoorlijk grote voorsprong op de rest.
Verschil is nog minder geworden. Maar bij de laatste update won Dongfeng weer iets terug.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 02:04 schreef chufi het volgende:
[..]
EN nog meer is er terug gepakt...
[ afbeelding ]
Denk eerder succes met sturen dan navigeren :-)quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:14 schreef WEST het volgende:
Dongfeng is Singapore gepasseerd. De andere boten zijn er vlak voor in de buurt.
[ afbeelding ]
Dit is voor de kust van Singaporesucces met navigeren dan
quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:22 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
goed sturen
Brunel derde maar 2 tm 5 binnen 4 mijl
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:14 schreef WEST het volgende:
Dongfeng is Singapore gepasseerd. De andere boten zijn er vlak voor in de buurt.
[ afbeelding ]
Dit is voor de kust van Singaporesucces met navigeren dan
twitter:DongfengRacing twitterde op woensdag 21-01-2015 om 17:04:06Alongside Foxy Lady Racing Team welcoming us to #Singapore, we also had the local fans... http://t.co/txGnrWMLDC reageer retweet
Mag dat dan zomaar als dit ook de race kan verstoren zoveel boten in de buurt van de race?quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:14 schreef WEST het volgende:
Dongfeng is Singapore gepasseerd. De andere boten zijn er vlak voor in de buurt.
Dit is voor de kust van Singaporesucces met navigeren dan
Ja dit is gewoon beroepsvaart. Het is daar één van de drukste vaarwegen ter wereld. En ook de troep in het water kan voor problemen zorgen. Maar dat stuk zijn ze al voorbij. Vannacht NL tijd komen de eerste boten in china aan.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:36 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mag dat dan zomaar als dit ook de race kan verstoren zoveel boten in de buurt van de race?
ja dat is wel slecht. Maar er is nog geen man overboord.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:16 schreef rubbereend het volgende:
5e doet wel pijn bij Brunel, slecht voor t klassement dit
mooi landquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |