abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146243647
Hallo,

Ik heb op 5 augustus j.l. een wandcloset afgehaald na bestelling bij een webwinkel, ivm vakantie heb ik het wandcloset pas begin september gemonteerd, bij het uit de doos halen bleek de pot beschadigd waardoor deze niet bruikbaar is. Op de doos zijn duidelijk beschadigingen van transport zichtbaar.

Op het moment dat het product is afgehaald bij de toeleverancier is het product niet gecontroleerd op schade.
Ik heb ook niet hoeven tekenen voor aflevering van het product, afgeven van de factuur was voldoende.

De schade aan de doos was ook niet van dien aard dat het gelijk zichtbaar was dat het product schade heeft opgelopen.

De webwinkel geeft nu aan dat de schade niet is gemeld binnen de door hun gestelde 48 uur.
De webwinkel stelt dat de termijn van aanmelden ruimschoots was overschreden, waardoor deze is afgewezen door de toeleverancier. Als coulance kunnen ze nu tegen inkoop een nieuwe toiletpot aanbieden.

Als reactie hier op heb ik geschreven:
"U geeft aan dat de schade niet is gemeld binnen de door u aangegeven 48 uur echter heb ik als consument het recht op een termijn van 6 maanden omdat het product schade heeft buiten mijn schuld om.

Graag ontvangen wij een vervangend product tenzij u aan kunt tonen dat de schade door mij als consument is veroorzaakt."

Echter is mijn verzoek afgewezen omdat men refereert naar de voorwaarden waarin staat omschreven dat ik binnen 48 uur de schade had moeten melden. Tevens gegeven ze aan dat het mijn plicht is om de materialen te controleren op schade.

Heb ik als consument nu recht op vervanging van het wandcloset? En wat zijn de stappen welke ik moet ondernemen om de leverancier hier toe te verplichten.
  maandag 3 november 2014 @ 09:21:47 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146243707
Nieuwe bestellen, binnen 48 uur na levering bellen dat er schade is, en de oude terugsturen en je geld terugvragen :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 3 november 2014 @ 09:24:28 #3
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_146243763
Ja kerel, nu is toch geheel niet duidelijk waar die schade vandaan komt? Ik zou niet weten op basis waarvan jij nu nog iets kunt claimen. Dat soort dingen moet je meteen zeggen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_146243792
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:21 schreef Bart het volgende:
Nieuwe bestellen, binnen 48 uur na levering bellen dat er schade is, en de oude terugsturen en je geld terugvragen :7.
Fraude
pi_146243815
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:24 schreef Hallmark het volgende:
Ja kerel, nu is toch geheel niet duidelijk waar die schade vandaan komt? Ik zou niet weten op basis waarvan jij nu nog iets kunt claimen. Dat soort dingen moet je meteen zeggen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 november 2014 @ 09:28:55 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146243841
Je had hem meteen moeten controleren, ook al wilde je hem nog niet installeren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146243872
quote:
16s.gif Op maandag 3 november 2014 09:26 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Fraude
Hij zal niet de eerste zijn hoor die dat zo doet. ;) nadeel is voor hem dat er al contact is geweest.
dat is het !
pi_146243892
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:30 schreef jeffrey83 het volgende:

[..]

Hij zal niet de eerste zijn hoor die dat zo doet. ;) nadeel is voor hem dat er al contact is geweest.
Hij kan er een bestellen vanuit naam en naar het adres van een vriend?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 november 2014 @ 09:32:29 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146243919
quote:
99s.gif Op maandag 3 november 2014 09:31 schreef Amplifier het volgende:

Hij kan er een bestellen vanuit naam en naar het adres van een vriend?
Prima idee! De webshop zegt dan vrolijk: stuur maar terug, dan krijg je van ons een nieuwe. En dan heb je er 2 *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146244030
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Het product was al defect voordat ik het heb vervoerd, de leverancier moet toch bewijzen dat het product toen nog in juiste staat was?
  maandag 3 november 2014 @ 09:40:28 #11
180174 Diemux
People vs Me
pi_146244075
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:38 schreef s--mulder het volgende:
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Het product was al defect voordat ik het heb vervoerd, de leverancier moet toch bewijzen dat het product toen nog in juiste staat was?
Nee, dat hoeven zij niet.
pi_146244080
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:38 schreef s--mulder het volgende:
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Het product was al defect voordat ik het heb vervoerd, de leverancier moet toch bewijzen dat het product toen nog in juiste staat was?
Nagaan of je pot beschadigd is is nou niet echt rocket sience..

Jij had binnen de 48 uur moeten controleren of het product in orde was. Dat heb je niet gedaan.
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
pi_146244081
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:38 schreef s--mulder het volgende:
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Het product was al defect voordat ik het heb vervoerd, de leverancier moet toch bewijzen dat het product toen nog in juiste staat was?
Defect is niet gelijk aan transportschade.
pi_146244093
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:40 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

Nagaan of je pot beschadigd is is nou niet echt rocket sience..

Jij had binnen de 48 uur moeten controleren of het product in orde was. Dat heb je niet gedaan.
Die eis van 48 uur is onredelijk, zeker omdat er zo een weekendje tussen het moment van ontvangst en controle kan zitten maar een maand zou toch wel genoeg moeten zijn ;)

De webshop is coulant door een pot voor inkoopsprijs te sturen, ik zou het accepteren.
Mogelijk heeft iemand met meer kennis van de materie een andere visie.
pi_146244134
De mentaliteit van tegenwoordig. Eigen falen op andere proberen af te schuiven :')
Onterechte automatische incasso
pi_146244153
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die eis van 48 uur is onredelijk, zeker omdat er zo een weekendje tussen het moment van ontvangst en controle kan zitten maar een maand zou toch wel genoeg moeten zijn ;)

De webshop is coulant door een pot voor inkoopsprijs te sturen, ik zou het accepteren.
Mogelijk heeft iemand met meer kennis van de materie een andere visie.
Want in het weekend kun je niet zien of iet stuk is omdat je jezelf in coma hebt gezopen en pas maandag weer wakker wordt?
Onterechte automatische incasso
pi_146244320
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:42 schreef Storneren het volgende:
De mentaliteit van tegenwoordig. Eigen falen op andere proberen af te schuiven
Het is toch geen eigen falen als het product tijdens het vervoeren kapot is gegaan. Ik zou er zelf ook niet aan denken om het product direct te controleren.

Het bedrijf kan toch ook zien dat het product nog niet gemonteerd is/was. Dan sluit je gebruiksschade al uit.

Bij welke webshop is het trouwens besteld. Misschien een lesje voor de overige fokkers
pi_146244374
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:43 schreef Storneren het volgende:

[..]

Want in het weekend kun je niet zien of iet stuk is omdat je jezelf in coma hebt gezopen en pas maandag weer wakker wordt?
Niet relevant.
  maandag 3 november 2014 @ 09:51:30 #19
180174 Diemux
People vs Me
pi_146244378
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:49 schreef Goesten het volgende:

[..]

Het is toch geen eigen falen als het product tijdens het vervoeren kapot is gegaan. Ik zou er zelf ook niet aan denken om het product direct te controleren.

Het bedrijf kan toch ook zien dat het product nog niet gemonteerd is/was. Dan sluit je gebruiksschade al uit.

Bij welke webshop is het trouwens besteld. Misschien een lesje voor de overige fokkers
Want een consument laat nooit wat vallen? Misschien is er wel iemand tegen aangereden met een kruiwagen ofzo... Ik geloof TS best en het is ook echt lullig maar hij had het wel gewoon moeten controleren.
pi_146244456
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:49 schreef Goesten het volgende:

[..]

Het is toch geen eigen falen als het product tijdens het vervoeren kapot is gegaan. Ik zou er zelf ook niet aan denken om het product direct te controleren.

Het bedrijf kan toch ook zien dat het product nog niet gemonteerd is/was. Dan sluit je gebruiksschade al uit.

Bij welke webshop is het trouwens besteld. Misschien een lesje voor de overige fokkers
Het is wel eigen falen als je niet binnen 48 uur controleert. Misschien heeft ts zelf dat ding wel laten stuiteren.
Onterechte automatische incasso
pi_146244476
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet relevant.
Omdat?
Onterechte automatische incasso
pi_146244508
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:54 schreef Storneren het volgende:

[..]

Omdat?
De webwinkel niet mag eisen dat je transportschade binnen 48 uur meldt.
Dan kan jij er van alles van vinden, het is niet relevant.
pi_146244556
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De webwinkel niet mag eisen dat je transportschade binnen 48 uur meldt.
Dan kan jij er van alles van vinden, het is niet relevant.
Oh Sorry, ik had bron moeten roepen. Bij deze dan.

Bron?
Onterechte automatische incasso
  maandag 3 november 2014 @ 09:59:32 #24
180174 Diemux
People vs Me
pi_146244585
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De webwinkel niet mag eisen dat je transportschade binnen 48 uur meldt.
Dan kan jij er van alles van vinden, het is niet relevant.
Voorwaarden moeten redelijk zijn dus 48 uur is niet logisch. Echter heeft TS er meer dan een maand over gedaan. Zijn eis is dan ook onredelijk.
pi_146244654
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:59 schreef Diemux het volgende:

[..]

Voorwaarden moeten redelijk zijn dus 48 uur is niet logisch. Echter heeft TS er meer dan een maand over gedaan. Zijn eis is dan ook onredelijk.
Wat is er niet redelijk aan transportschade binnen 48 uur melden? En wat is er dan wel een redelijke termijn?
Onterechte automatische incasso
pi_146244709
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:58 schreef Storneren het volgende:

[..]

Oh Sorry, ik had bron moeten roepen. Bij deze dan.

Bron?
De zaak wordt wel wat interessanter: TS heeft de pot zelf opgehaald bij de webwinkel, daar had ik overheen gelezen. Transportschade van webwinkel naar klant is het dus al niet, de pot was al zo bij ophalen of TS heeft de schade zelf veroorzaakt.

Laten we van het eerste uitgaan: "de pot was al zo bij ophalen".

En dan? Geen idee eigenlijk.
pi_146244818
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De zaak wordt wel wat interessanter: TS heeft de pot zelf opgehaald bij de webwinkel, daar had ik overheen gelezen. Transportschade van webwinkel naar klant is het dus al niet, de pot was al zo bij ophalen of TS heeft de schade zelf veroorzaakt.

Laten we van het eerste uitgaan: "de pot was al zo bij ophalen".

En dan? Geen idee eigenlijk.
Toch ben ik nog steeds benieuwd naar je bron.
Onterechte automatische incasso
  maandag 3 november 2014 @ 10:23:09 #28
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146245280
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:49 schreef Goesten het volgende:
Bij welke webshop is het trouwens besteld. Misschien een lesje voor de overige fokkers
Dat lesje is meer "Controleer je spullen" dan dat men niet bij een bepaalde shop moet bestellen.
Ik zou gebruik maken van de coulance regeling, meer zit er niet in
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 3 november 2014 @ 10:25:37 #29
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146245360
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:21 schreef Bart het volgende:
Nieuwe bestellen, binnen 48 uur na levering bellen dat er schade is, en de oude terugsturen en je geld terugvragen :7.
Dat ik dit nog meemaken van een mod! :D

^O^
Irene is bae <3
pi_146245454
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2014 10:08 schreef Storneren het volgende:

[..]

Toch ben ik nog steeds benieuwd naar je bron.
pi_146245547
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een plaatje van een grote duim had beter volstaan.
Onterechte automatische incasso
  maandag 3 november 2014 @ 10:31:45 #32
180174 Diemux
People vs Me
pi_146245570
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 10:02 schreef Storneren het volgende:

[..]

Wat is er niet redelijk aan transportschade binnen 48 uur melden? En wat is er dan wel een redelijke termijn?
Omdat 48 UUR erg kort is, stel dat iets op vrijdag wordt afgeleverd en je kan het pas maandag controleren dan is die 48 uur al voorbij. Daarnaast hoef je niet altijd zelf je pakket aan te nemen.

Verder heb je natuurlijk 14 dagen bedenktijd en kan je zonder opgaaf van reden retourneren, in die periode kan je natuurlijk altijd van de koop af, beschadigd of niet. Dus, redelijk zou zijn om schade meldingen binnen een x aantal werkdagen te doen. (en dat is enkel voor de verkoper om nog iets te kunnen claimen bij de transporteur)

Maar ja, deze hele discussie is al niet nodig. TS heeft de pot ZELF opgehaald. Van transportschade is dus geen sprake. TS had zelf het product even moeten controleren op schade.
TS kan enkel hopen op coulance van de webwinkel (en die staan daar niet bekend om)
  maandag 3 november 2014 @ 10:39:40 #33
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146245823
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:31 schreef Diemux het volgende:
TS kan enkel hopen op coulance van de webwinkel (en die staan daar niet bekend om)
Er is al een coulance aanbod gedaan
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 3 november 2014 @ 10:41:42 #34
180174 Diemux
People vs Me
pi_146245886
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:39 schreef Mark het volgende:

[..]

Er is al een coulance aanbod gedaan
ah dat lees ik net ja. Nou TS, met beide handen aangrijpen en voortaan wat logischer te werk gaan. Ook al sta je in het recht, recht krijgen is iets heel anders (en zeker bij webwinkels). Voorkomen is dus beter.
pi_146247411
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:21 schreef Bart het volgende:
Nieuwe bestellen, binnen 48 uur na levering bellen dat er schade is, en de oude terugsturen en je geld terugvragen :7.
Frauderen dus ?
pi_146249328
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:41 schreef Diemux het volgende:
Ook al sta je in het recht,
Hoezo? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 3 november 2014 @ 12:22:42 #37
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146249339
quote:
99s.gif Op maandag 3 november 2014 11:26 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Frauderen dus ?
Ja, jij weet wel wat dat is he.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_146249701
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:22 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja, jij weet wel wat dat is he.
Aangezien ik jouw voorstel als frauduleus herkende, mogen we er inderdaad van uit gaan dat ik weet wat frauderen is, daar heb je helemaal gelijk in.
pi_146249820
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:38 schreef s--mulder het volgende:
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Maar als consument wil je wel voor een dubbeltje op de 1e rij zitten door zelf de inkoop te regelen. Als de installateur dit zelf gedaan had zou dit probleem niet optreden.
pi_146250006
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:18 schreef s--mulder het volgende:
Op de doos zijn duidelijk beschadigingen van transport zichtbaar.
vs
quote:
De schade aan de doos was ook niet van dien aard dat het gelijk zichtbaar was dat het product schade heeft opgelopen.
Dit snap ik niet helemaal? Aan wat voor "duidelijke beschadigingen van transport" moet ik denken?Als op de doos duidelijk beschadigingen van transport zichtbaar zijn dan controleer je toch juist meteen de inhoud, helemaal als de inhoud waardevol en kwetsbaar is?
  maandag 3 november 2014 @ 12:45:55 #41
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146250065
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:33 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Aangezien ik jouw voorstel als frauduleus herkende, mogen we er inderdaad van uit gaan dat ik weet wat frauderen is, daar heb je helemaal gelijk in.
Helemaal aangezien je daar zelf ook een handje van hebt ja. Maar ik snap dat je dat even weg laat.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 3 november 2014 @ 13:03:19 #42
180174 Diemux
People vs Me
pi_146250545
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 12:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo? :?
Niet in dit geval. Heb het over een eventuele nieuwe situatie.
  maandag 3 november 2014 @ 13:38:34 #43
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_146251646
TS is zelf nalatig en vindt dat de webshop daar nu voor moet boeten?! Triest :')
pi_146252681
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:31 schreef Diemux het volgende:

[..]

Omdat 48 UUR erg kort is, stel dat iets op vrijdag wordt afgeleverd en je kan het pas maandag controleren dan is die 48 uur al voorbij.
En dat is het probleem van de webwinkel omdat?
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
  maandag 3 november 2014 @ 14:21:39 #45
180174 Diemux
People vs Me
pi_146253055
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:10 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

En dat is het probleem van de webwinkel omdat?
Geen idee, ik heb het ook niet bedacht.
pi_146253097
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:21 schreef Diemux het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb het ook niet bedacht.
Waar heb je die wijsheid dan vandaan?
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
  maandag 3 november 2014 @ 14:25:02 #47
180174 Diemux
People vs Me
pi_146253180
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:22 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

Waar heb je die wijsheid dan vandaan?
https://webwinkelrecht.nl(...)nredelijk-bezwarend/

http://www.wetrecht.nl/algemene-voorwaarden/

En zo zijn er nog tal van websites.
  maandag 3 november 2014 @ 14:29:12 #48
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146253331
quote:
Daar zul je nog steeds moeten aantonen dat 48 uur onredelijk bezwarend is, en dat is geen zekerheid dat je gelijk gaat krijgen. Er moet immers iemand het pakket aannemen, die kan dus ook controleren.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_146253380
Toevallig met Credit Card betaald? Dan zou het zomaar kunnen dat je nog gebruik kan maken van de CC verzekering. (hoewel dat vaak maar 180 dagen is)
  maandag 3 november 2014 @ 14:31:00 #50
180174 Diemux
People vs Me
pi_146253385
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:29 schreef Mark het volgende:

[..]

Daar zul je nog steeds moeten aantonen dat 48 uur onredelijk bezwarend is, en dat is geen zekerheid dat je gelijk gaat krijgen.
Dat klopt.

Daarom zeg ik ook tegen TS, voorkom problemen en check altijd alles. Je kan wel in je gelijk staan maar je gelijk krijgen is een tweede (en dat werkt twee kanten op).

Daarnaast doet dat er hier al helemaal niet aan toe aangezien TS het zelf heeft opgehaald en pas een ruime maand later loopt te klagen.
pi_146255784
quote:
Oh het is dus alleen maar jouw mening dat het onredelijk is.
Zeg dat dan meteen.
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
  maandag 3 november 2014 @ 15:53:27 #52
180174 Diemux
People vs Me
pi_146256370
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:37 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

Oh het is dus alleen maar jouw mening dat het onredelijk is.
Zeg dat dan meteen.
Niet alleen mijn mening, er zijn hele discussies op het internet gaande over dit soort zaken. Maar nee, heb er geen directe keiharde feiten tegenover staan.
  maandag 3 november 2014 @ 19:01:35 #53
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146263758
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:30 schreef jeffrey83 het volgende:

[..]

Hij zal niet de eerste zijn hoor die dat zo doet. ;) nadeel is voor hem dat er al contact is geweest.
Klopt. Nederlanders worden een steeds schijnheiliger en egoistischer volkje :r
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_146264436
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:01 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Klopt. Nederlanders worden een steeds schijnheiliger en egoistischer volkje :r
Jarenlang een buitenlandse vriendin gehad, die verbaasde zich er nog lang over hoe onbeschoft en egoïstisch de doorsnee Nederlander is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146269553
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:31 schreef Diemux het volgende:

[..]

Omdat 48 UUR erg kort is, stel dat iets op vrijdag wordt afgeleverd en je kan het pas maandag controleren dan is die 48 uur al voorbij. Daarnaast hoef je niet altijd zelf je pakket aan te nemen.

Verder heb je natuurlijk 14 dagen bedenktijd en kan je zonder opgaaf van reden retourneren, in die periode kan je natuurlijk altijd van de koop af, beschadigd of niet. Dus, redelijk zou zijn om schade meldingen binnen een x aantal werkdagen te doen. (en dat is enkel voor de verkoper om nog iets te kunnen claimen bij de transporteur)

Maar ja, deze hele discussie is al niet nodig. TS heeft de pot ZELF opgehaald. Van transportschade is dus geen sprake. TS had zelf het product even moeten controleren op schade.
TS kan enkel hopen op coulance van de webwinkel (en die staan daar niet bekend om)
Je vergeet rekening te houden met de waardevermindering. Een gebroken toiletpot is niets meer waard en die waardevermindering komt voor rekening van TS (bij herroepen binnen de bedenktijd).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_146276991
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:15 schreef hottentot het volgende:

[..]

Jarenlang een buitenlandse vriendin gehad, die verbaasde zich er nog lang over hoe onbeschoft en egoïstisch de doorsnee Nederlander is.
Tja als ze maar 1 Nederlander heeft om te vergelijken.....
pi_146277356
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 23:25 schreef klipper het volgende:

[..]

Tja als ze maar 1 Nederlander heeft om te vergelijken.....
Dank je :'(

Zelf had ze het eerste weekend al een aanvaring met een deur omdat ze dacht dat die wel opengehouden zou worden, was ze even vergeten dat de doorsnee Nederlander die gewoon in je gezicht dichtgooit.

Had het zelf nooit zo door, maar Nederlanders zijn inderdaad een onbeschoft volkje gemiddeld genomen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146279227
Ik verwacht dat wanneer het hier inderdaad een consumentenkoop betreft TS via het volgende artikel punt 2 wel actie kan ondernemen: http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_04-11-2014

quote:
Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
en dan vooral in combinatie met: http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_26-10-2014 punt 1

quote:
De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.
Daar hier een harde kennisgevings termijn van 2 maand genoemd wordt, en niet de 2 dagen die de winkel graag wil hanteren.

Punt is echter wel dat gezien de reactie van de winkel al heeft laten zien ze waarschijnlijk niet overstag zullen gaan, en TS mogelijk alleen zijn gelijk kan halen via de juridische weg. Ik ga er dan wel vanuit dat TS het defect in september direct aan de leverancer kenbaar gemaakt heeft, en niet pas vlak voor het openen van dit topic, ook kan de verkoper er onderuit komen door aan te tonen dat het product zonder defecten aan TS is overgedragen.
  dinsdag 4 november 2014 @ 01:42:51 #59
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146280612
Maar de doos bevatte beschadigingen van transport en het artikel is door de koper opgehaald.
Naar mijn idee zou de koper dan zelf schuldig zijn aan de transportschade, anders had ie dat in de winkel wel gemerkt.

In deze vind ik de coulance redelijk eigenlijk. Erg vervelend, maar bekijk het eens van de andere kant. Jij levert iets nieuw en vervolgens komt de kant terug omdat het tijdens het vervoer kapot is gegaan. Is het dan opeens nog zo onredelijk als je als verkoper zegt 'bekijk het maar, hier kan ik niets aan doen!' ?
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 november 2014 @ 06:45:17 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146281475
Op het moment dat je bij afhalen al ziet dat de doos beschadigd is, moet je zelf al zo snugger zijn om meteen te checken of het product zelf niet beschadigd is. Dat heeft TS nagelaten. Vervolgens heeft hij het ding zelf verder vervoerd. Niet zo vreemd dat de webshop de pot niet zonder meer terugneemt. En dat ze nu een andere tegen inkoopsprijs bieden, vind ik dan ook erg netjes van ze.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146281482
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:27 schreef Dennism het volgende:
Ik verwacht dat wanneer het hier inderdaad een consumentenkoop betreft TS via het volgende artikel punt 2 wel actie kan ondernemen: http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_04-11-2014

[..]

en dan vooral in combinatie met: http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_26-10-2014 punt 1

[..]

Daar hier een harde kennisgevings termijn van 2 maand genoemd wordt, en niet de 2 dagen die de winkel graag wil hanteren.

Punt is echter wel dat gezien de reactie van de winkel al heeft laten zien ze waarschijnlijk niet overstag zullen gaan, en TS mogelijk alleen zijn gelijk kan halen via de juridische weg. Ik ga er dan wel vanuit dat TS het defect in september direct aan de leverancer kenbaar gemaakt heeft, en niet pas vlak voor het openen van dit topic, ook kan de verkoper er onderuit komen door aan te tonen dat het product zonder defecten aan TS is overgedragen.
Een defect product is geen afwijking.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_146281554
TS, leergeld. Zelf checken in het vervolg.
pi_146281597
Ts het zou toch wat zijn als iedereen maanden na aankoop zn geld terug kan vragen?
pi_146281598
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 06:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Een defect product is geen afwijking.
In juridische termen noemt de wetgever dat wel zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:42 schreef BloedendeVagina het volgende:
Maar de doos bevatte beschadigingen van transport en het artikel is door de koper opgehaald.
Naar mijn idee zou de koper dan zelf schuldig zijn aan de transportschade, anders had ie dat in de winkel wel gemerkt.

In deze vind ik de coulance redelijk eigenlijk. Erg vervelend, maar bekijk het eens van de andere kant. Jij levert iets nieuw en vervolgens komt de kant terug omdat het tijdens het vervoer kapot is gegaan. Is het dan opeens nog zo onredelijk als je als verkoper zegt 'bekijk het maar, hier kan ik niets aan doen!' ?
Ben ik zeker met je eens, echter soortgelijke gevallen laten zien dat de wet qua consumenten bescherming erg ver gaat.o.a. op een ander forum enige tijd geleden een soortgelijk geval (maar dan met een TV in plaats van een toiletpot), maar ook gevalletje van schade (al dan niet door transport) en daar trok de verkoper na enige tijd toch aan het kortste einde omdat deze niet 100% kon aantonen dat het transsport schade veroorzaakt door de koper was, doordat hij dit niet kon moest aangenomen worden dat het defect al bij aflevering aanwezig was. Ook daar was van beide kanten geen controle geweest bij aflevering.

De coulance kan inderdaad redelijk zijn, echter kan het ook een manier zijn om wanneer je weet dat je juridisch gezien niet gaan winnen toch nog wat eruit te slepen. Ik ken natuurlijk niet 100% de feiten rond deze verkoop, dus welke van de 2 kan ik niet met 100% zekerheid beantwoorden.

Ik geef ook alleen aan dat TS mogelijk op basis van die wetarrtikelen een jurische basis heeft voor zijn claim, niet dat hij 100% zeker gelijk heeft (of gaat krijgen), dat laatste is verwacht ik alleen een mogelijkheid als TS er echt een zaak van gaat maken. Zonder zaak lijkt mij de coulance het hoogst haalbare, en dat is ook mogelijk niet onredelijk.

[ Bericht 34% gewijzigd door Dennism op 04-11-2014 07:37:24 ]
pi_146281910
Ik had uiteraard de doos bij ontvangst moeten controleren op beschadigingen echter zitten dergelijke producten zo degelijk verpakt dat alleen een grote beschadiging op het eerste moment op valt.

Ik heb het product zelf opgehaald bij de tussenhandelaar van de webshop. Ik vind het echter wel vreemd dat deze het product mee geeft zonder dat ik een krabbel voor ontvangst hoef te zetten, het tonen van de factuur was voldoende.

Ondanks dat ik het met de webwinkel niet eens ben heb ik het coulance voorstel aangenomen o.a. omdat ik een toilet nodig ben in de bewoonde situatie en ik er geen extra tijd en moeite in wil stoppen.

De webwinkel heeft overigens een goede klantenservice daar er iedere keer snel reactie volgde.

Dit topic mag een slotje op.
pi_146288439
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 23:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dank je :'(

Zelf had ze het eerste weekend al een aanvaring met een deur omdat ze dacht dat die wel opengehouden zou worden, was ze even vergeten dat de doorsnee Nederlander die gewoon in je gezicht dichtgooit.

Had het zelf nooit zo door, maar Nederlanders zijn inderdaad een onbeschoft volkje gemiddeld genomen.
Troost je, is niet alleen in Nederland zo.
Spanje is ook verschrikkelijk, lopen rustig met 4 man naast elkaar en vertikken het om ruimte te maken.
Fransen zijn helemaal onbeschoft.
Bij Belgen ligt het er maar aan in welk gedeelte je komt, maar daar treed de verharding ook steeds verder op.
Wat dat betreft zijn Duitsers en Schotten weer heel vriendelijk en behulpzaam.
pi_146288510
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 08:01 schreef s--mulder het volgende:
Ik had uiteraard de doos bij ontvangst moeten controleren op beschadigingen echter zitten dergelijke producten zo degelijk verpakt dat alleen een grote beschadiging op het eerste moment op valt.

Ik heb het product zelf opgehaald bij de tussenhandelaar van de webshop. Ik vind het echter wel vreemd dat deze het product mee geeft zonder dat ik een krabbel voor ontvangst hoef te zetten, het tonen van de factuur was voldoende.

Ondanks dat ik het met de webwinkel niet eens ben heb ik het coulance voorstel aangenomen o.a. omdat ik een toilet nodig ben in de bewoonde situatie en ik er geen extra tijd en moeite in wil stoppen.

De webwinkel heeft overigens een goede klantenservice daar er iedere keer snel reactie volgde.

Dit topic mag een slotje op.
Maar pot zit niet in dezelfde doos normaal gesproken, behalve bij de goedkope aanbiedingsets en die moet je altijd controleren ivm mogelijke b-keus.
pi_146288607
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 07:08 schreef Dennism het volgende:

[..]

In juridische termen noemt de wetgever dat wel zo.

[..]

Ben ik zeker met je eens, echter soortgelijke gevallen laten zien dat de wet qua consumenten bescherming erg ver gaat.o.a. op een ander forum enige tijd geleden een soortgelijk geval (maar dan met een TV in plaats van een toiletpot), maar ook gevalletje van schade (al dan niet door transport) en daar trok de verkoper na enige tijd toch aan het kortste einde omdat deze niet 100% kon aantonen dat het transsport schade veroorzaakt door de koper was, doordat hij dit niet kon moest aangenomen worden dat het defect al bij aflevering aanwezig was. Ook daar was van beide kanten geen controle geweest bij aflevering.
Was er toen ook maanden gewacht met openen van de doos?
Daar zit nogal een groot verschil in.
Pot kan ook gecontroleerd zijn door TS en vervolgens nog diverse keren verplaats zijn omdat deze dan weer in de weg lag en zodoende kan de schade later ontstaan zijn.
Lijkt me sterk dat een rechter maanden later nog accepteert.
Dus is de casus appels met appels of appels met peren?

quote:
De coulance kan inderdaad redelijk zijn, echter kan het ook een manier zijn om wanneer je weet dat je juridisch gezien niet gaan winnen toch nog wat eruit te slepen. Ik ken natuurlijk niet 100% de feiten rond deze verkoop, dus welke van de 2 kan ik niet met 100% zekerheid beantwoorden.

Ik geef ook alleen aan dat TS mogelijk op basis van die wetarrtikelen een jurische basis heeft voor zijn claim, niet dat hij 100% zeker gelijk heeft (of gaat krijgen), dat laatste is verwacht ik alleen een mogelijkheid als TS er echt een zaak van gaat maken. Zonder zaak lijkt mij de coulance het hoogst haalbare, en dat is ook mogelijk niet onredelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')