abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146243647
Hallo,

Ik heb op 5 augustus j.l. een wandcloset afgehaald na bestelling bij een webwinkel, ivm vakantie heb ik het wandcloset pas begin september gemonteerd, bij het uit de doos halen bleek de pot beschadigd waardoor deze niet bruikbaar is. Op de doos zijn duidelijk beschadigingen van transport zichtbaar.

Op het moment dat het product is afgehaald bij de toeleverancier is het product niet gecontroleerd op schade.
Ik heb ook niet hoeven tekenen voor aflevering van het product, afgeven van de factuur was voldoende.

De schade aan de doos was ook niet van dien aard dat het gelijk zichtbaar was dat het product schade heeft opgelopen.

De webwinkel geeft nu aan dat de schade niet is gemeld binnen de door hun gestelde 48 uur.
De webwinkel stelt dat de termijn van aanmelden ruimschoots was overschreden, waardoor deze is afgewezen door de toeleverancier. Als coulance kunnen ze nu tegen inkoop een nieuwe toiletpot aanbieden.

Als reactie hier op heb ik geschreven:
"U geeft aan dat de schade niet is gemeld binnen de door u aangegeven 48 uur echter heb ik als consument het recht op een termijn van 6 maanden omdat het product schade heeft buiten mijn schuld om.

Graag ontvangen wij een vervangend product tenzij u aan kunt tonen dat de schade door mij als consument is veroorzaakt."

Echter is mijn verzoek afgewezen omdat men refereert naar de voorwaarden waarin staat omschreven dat ik binnen 48 uur de schade had moeten melden. Tevens gegeven ze aan dat het mijn plicht is om de materialen te controleren op schade.

Heb ik als consument nu recht op vervanging van het wandcloset? En wat zijn de stappen welke ik moet ondernemen om de leverancier hier toe te verplichten.
  maandag 3 november 2014 @ 09:21:47 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146243707
Nieuwe bestellen, binnen 48 uur na levering bellen dat er schade is, en de oude terugsturen en je geld terugvragen :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 3 november 2014 @ 09:24:28 #3
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_146243763
Ja kerel, nu is toch geheel niet duidelijk waar die schade vandaan komt? Ik zou niet weten op basis waarvan jij nu nog iets kunt claimen. Dat soort dingen moet je meteen zeggen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_146243792
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:21 schreef Bart het volgende:
Nieuwe bestellen, binnen 48 uur na levering bellen dat er schade is, en de oude terugsturen en je geld terugvragen :7.
Fraude
pi_146243815
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:24 schreef Hallmark het volgende:
Ja kerel, nu is toch geheel niet duidelijk waar die schade vandaan komt? Ik zou niet weten op basis waarvan jij nu nog iets kunt claimen. Dat soort dingen moet je meteen zeggen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 november 2014 @ 09:28:55 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146243841
Je had hem meteen moeten controleren, ook al wilde je hem nog niet installeren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146243872
quote:
16s.gif Op maandag 3 november 2014 09:26 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Fraude
Hij zal niet de eerste zijn hoor die dat zo doet. ;) nadeel is voor hem dat er al contact is geweest.
dat is het !
pi_146243892
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:30 schreef jeffrey83 het volgende:

[..]

Hij zal niet de eerste zijn hoor die dat zo doet. ;) nadeel is voor hem dat er al contact is geweest.
Hij kan er een bestellen vanuit naam en naar het adres van een vriend?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 november 2014 @ 09:32:29 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146243919
quote:
99s.gif Op maandag 3 november 2014 09:31 schreef Amplifier het volgende:

Hij kan er een bestellen vanuit naam en naar het adres van een vriend?
Prima idee! De webshop zegt dan vrolijk: stuur maar terug, dan krijg je van ons een nieuwe. En dan heb je er 2 *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146244030
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Het product was al defect voordat ik het heb vervoerd, de leverancier moet toch bewijzen dat het product toen nog in juiste staat was?
  maandag 3 november 2014 @ 09:40:28 #11
180174 Diemux
People vs Me
pi_146244075
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:38 schreef s--mulder het volgende:
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Het product was al defect voordat ik het heb vervoerd, de leverancier moet toch bewijzen dat het product toen nog in juiste staat was?
Nee, dat hoeven zij niet.
pi_146244080
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:38 schreef s--mulder het volgende:
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Het product was al defect voordat ik het heb vervoerd, de leverancier moet toch bewijzen dat het product toen nog in juiste staat was?
Nagaan of je pot beschadigd is is nou niet echt rocket sience..

Jij had binnen de 48 uur moeten controleren of het product in orde was. Dat heb je niet gedaan.
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
pi_146244081
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:38 schreef s--mulder het volgende:
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Het product was al defect voordat ik het heb vervoerd, de leverancier moet toch bewijzen dat het product toen nog in juiste staat was?
Defect is niet gelijk aan transportschade.
pi_146244093
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:40 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

Nagaan of je pot beschadigd is is nou niet echt rocket sience..

Jij had binnen de 48 uur moeten controleren of het product in orde was. Dat heb je niet gedaan.
Die eis van 48 uur is onredelijk, zeker omdat er zo een weekendje tussen het moment van ontvangst en controle kan zitten maar een maand zou toch wel genoeg moeten zijn ;)

De webshop is coulant door een pot voor inkoopsprijs te sturen, ik zou het accepteren.
Mogelijk heeft iemand met meer kennis van de materie een andere visie.
pi_146244134
De mentaliteit van tegenwoordig. Eigen falen op andere proberen af te schuiven :')
Onterechte automatische incasso
pi_146244153
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die eis van 48 uur is onredelijk, zeker omdat er zo een weekendje tussen het moment van ontvangst en controle kan zitten maar een maand zou toch wel genoeg moeten zijn ;)

De webshop is coulant door een pot voor inkoopsprijs te sturen, ik zou het accepteren.
Mogelijk heeft iemand met meer kennis van de materie een andere visie.
Want in het weekend kun je niet zien of iet stuk is omdat je jezelf in coma hebt gezopen en pas maandag weer wakker wordt?
Onterechte automatische incasso
pi_146244320
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:42 schreef Storneren het volgende:
De mentaliteit van tegenwoordig. Eigen falen op andere proberen af te schuiven
Het is toch geen eigen falen als het product tijdens het vervoeren kapot is gegaan. Ik zou er zelf ook niet aan denken om het product direct te controleren.

Het bedrijf kan toch ook zien dat het product nog niet gemonteerd is/was. Dan sluit je gebruiksschade al uit.

Bij welke webshop is het trouwens besteld. Misschien een lesje voor de overige fokkers
pi_146244374
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:43 schreef Storneren het volgende:

[..]

Want in het weekend kun je niet zien of iet stuk is omdat je jezelf in coma hebt gezopen en pas maandag weer wakker wordt?
Niet relevant.
  maandag 3 november 2014 @ 09:51:30 #19
180174 Diemux
People vs Me
pi_146244378
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:49 schreef Goesten het volgende:

[..]

Het is toch geen eigen falen als het product tijdens het vervoeren kapot is gegaan. Ik zou er zelf ook niet aan denken om het product direct te controleren.

Het bedrijf kan toch ook zien dat het product nog niet gemonteerd is/was. Dan sluit je gebruiksschade al uit.

Bij welke webshop is het trouwens besteld. Misschien een lesje voor de overige fokkers
Want een consument laat nooit wat vallen? Misschien is er wel iemand tegen aangereden met een kruiwagen ofzo... Ik geloof TS best en het is ook echt lullig maar hij had het wel gewoon moeten controleren.
pi_146244456
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:49 schreef Goesten het volgende:

[..]

Het is toch geen eigen falen als het product tijdens het vervoeren kapot is gegaan. Ik zou er zelf ook niet aan denken om het product direct te controleren.

Het bedrijf kan toch ook zien dat het product nog niet gemonteerd is/was. Dan sluit je gebruiksschade al uit.

Bij welke webshop is het trouwens besteld. Misschien een lesje voor de overige fokkers
Het is wel eigen falen als je niet binnen 48 uur controleert. Misschien heeft ts zelf dat ding wel laten stuiteren.
Onterechte automatische incasso
pi_146244476
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet relevant.
Omdat?
Onterechte automatische incasso
pi_146244508
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:54 schreef Storneren het volgende:

[..]

Omdat?
De webwinkel niet mag eisen dat je transportschade binnen 48 uur meldt.
Dan kan jij er van alles van vinden, het is niet relevant.
pi_146244556
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De webwinkel niet mag eisen dat je transportschade binnen 48 uur meldt.
Dan kan jij er van alles van vinden, het is niet relevant.
Oh Sorry, ik had bron moeten roepen. Bij deze dan.

Bron?
Onterechte automatische incasso
  maandag 3 november 2014 @ 09:59:32 #24
180174 Diemux
People vs Me
pi_146244585
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De webwinkel niet mag eisen dat je transportschade binnen 48 uur meldt.
Dan kan jij er van alles van vinden, het is niet relevant.
Voorwaarden moeten redelijk zijn dus 48 uur is niet logisch. Echter heeft TS er meer dan een maand over gedaan. Zijn eis is dan ook onredelijk.
pi_146244654
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:59 schreef Diemux het volgende:

[..]

Voorwaarden moeten redelijk zijn dus 48 uur is niet logisch. Echter heeft TS er meer dan een maand over gedaan. Zijn eis is dan ook onredelijk.
Wat is er niet redelijk aan transportschade binnen 48 uur melden? En wat is er dan wel een redelijke termijn?
Onterechte automatische incasso
pi_146244709
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:58 schreef Storneren het volgende:

[..]

Oh Sorry, ik had bron moeten roepen. Bij deze dan.

Bron?
De zaak wordt wel wat interessanter: TS heeft de pot zelf opgehaald bij de webwinkel, daar had ik overheen gelezen. Transportschade van webwinkel naar klant is het dus al niet, de pot was al zo bij ophalen of TS heeft de schade zelf veroorzaakt.

Laten we van het eerste uitgaan: "de pot was al zo bij ophalen".

En dan? Geen idee eigenlijk.
pi_146244818
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De zaak wordt wel wat interessanter: TS heeft de pot zelf opgehaald bij de webwinkel, daar had ik overheen gelezen. Transportschade van webwinkel naar klant is het dus al niet, de pot was al zo bij ophalen of TS heeft de schade zelf veroorzaakt.

Laten we van het eerste uitgaan: "de pot was al zo bij ophalen".

En dan? Geen idee eigenlijk.
Toch ben ik nog steeds benieuwd naar je bron.
Onterechte automatische incasso
  maandag 3 november 2014 @ 10:23:09 #28
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146245280
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:49 schreef Goesten het volgende:
Bij welke webshop is het trouwens besteld. Misschien een lesje voor de overige fokkers
Dat lesje is meer "Controleer je spullen" dan dat men niet bij een bepaalde shop moet bestellen.
Ik zou gebruik maken van de coulance regeling, meer zit er niet in
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 3 november 2014 @ 10:25:37 #29
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146245360
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:21 schreef Bart het volgende:
Nieuwe bestellen, binnen 48 uur na levering bellen dat er schade is, en de oude terugsturen en je geld terugvragen :7.
Dat ik dit nog meemaken van een mod! :D

^O^
Irene is bae <3
pi_146245454
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2014 10:08 schreef Storneren het volgende:

[..]

Toch ben ik nog steeds benieuwd naar je bron.
pi_146245547
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een plaatje van een grote duim had beter volstaan.
Onterechte automatische incasso
  maandag 3 november 2014 @ 10:31:45 #32
180174 Diemux
People vs Me
pi_146245570
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 10:02 schreef Storneren het volgende:

[..]

Wat is er niet redelijk aan transportschade binnen 48 uur melden? En wat is er dan wel een redelijke termijn?
Omdat 48 UUR erg kort is, stel dat iets op vrijdag wordt afgeleverd en je kan het pas maandag controleren dan is die 48 uur al voorbij. Daarnaast hoef je niet altijd zelf je pakket aan te nemen.

Verder heb je natuurlijk 14 dagen bedenktijd en kan je zonder opgaaf van reden retourneren, in die periode kan je natuurlijk altijd van de koop af, beschadigd of niet. Dus, redelijk zou zijn om schade meldingen binnen een x aantal werkdagen te doen. (en dat is enkel voor de verkoper om nog iets te kunnen claimen bij de transporteur)

Maar ja, deze hele discussie is al niet nodig. TS heeft de pot ZELF opgehaald. Van transportschade is dus geen sprake. TS had zelf het product even moeten controleren op schade.
TS kan enkel hopen op coulance van de webwinkel (en die staan daar niet bekend om)
  maandag 3 november 2014 @ 10:39:40 #33
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146245823
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:31 schreef Diemux het volgende:
TS kan enkel hopen op coulance van de webwinkel (en die staan daar niet bekend om)
Er is al een coulance aanbod gedaan
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 3 november 2014 @ 10:41:42 #34
180174 Diemux
People vs Me
pi_146245886
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:39 schreef Mark het volgende:

[..]

Er is al een coulance aanbod gedaan
ah dat lees ik net ja. Nou TS, met beide handen aangrijpen en voortaan wat logischer te werk gaan. Ook al sta je in het recht, recht krijgen is iets heel anders (en zeker bij webwinkels). Voorkomen is dus beter.
pi_146247411
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:21 schreef Bart het volgende:
Nieuwe bestellen, binnen 48 uur na levering bellen dat er schade is, en de oude terugsturen en je geld terugvragen :7.
Frauderen dus ?
pi_146249328
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:41 schreef Diemux het volgende:
Ook al sta je in het recht,
Hoezo? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 3 november 2014 @ 12:22:42 #37
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146249339
quote:
99s.gif Op maandag 3 november 2014 11:26 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Frauderen dus ?
Ja, jij weet wel wat dat is he.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_146249701
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:22 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja, jij weet wel wat dat is he.
Aangezien ik jouw voorstel als frauduleus herkende, mogen we er inderdaad van uit gaan dat ik weet wat frauderen is, daar heb je helemaal gelijk in.
pi_146249820
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:38 schreef s--mulder het volgende:
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Maar als consument wil je wel voor een dubbeltje op de 1e rij zitten door zelf de inkoop te regelen. Als de installateur dit zelf gedaan had zou dit probleem niet optreden.
pi_146250006
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:18 schreef s--mulder het volgende:
Op de doos zijn duidelijk beschadigingen van transport zichtbaar.
vs
quote:
De schade aan de doos was ook niet van dien aard dat het gelijk zichtbaar was dat het product schade heeft opgelopen.
Dit snap ik niet helemaal? Aan wat voor "duidelijke beschadigingen van transport" moet ik denken?Als op de doos duidelijk beschadigingen van transport zichtbaar zijn dan controleer je toch juist meteen de inhoud, helemaal als de inhoud waardevol en kwetsbaar is?
  maandag 3 november 2014 @ 12:45:55 #41
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146250065
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:33 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Aangezien ik jouw voorstel als frauduleus herkende, mogen we er inderdaad van uit gaan dat ik weet wat frauderen is, daar heb je helemaal gelijk in.
Helemaal aangezien je daar zelf ook een handje van hebt ja. Maar ik snap dat je dat even weg laat.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 3 november 2014 @ 13:03:19 #42
180174 Diemux
People vs Me
pi_146250545
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 12:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo? :?
Niet in dit geval. Heb het over een eventuele nieuwe situatie.
  maandag 3 november 2014 @ 13:38:34 #43
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_146251646
TS is zelf nalatig en vindt dat de webshop daar nu voor moet boeten?! Triest :')
pi_146252681
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:31 schreef Diemux het volgende:

[..]

Omdat 48 UUR erg kort is, stel dat iets op vrijdag wordt afgeleverd en je kan het pas maandag controleren dan is die 48 uur al voorbij.
En dat is het probleem van de webwinkel omdat?
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
  maandag 3 november 2014 @ 14:21:39 #45
180174 Diemux
People vs Me
pi_146253055
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:10 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

En dat is het probleem van de webwinkel omdat?
Geen idee, ik heb het ook niet bedacht.
pi_146253097
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:21 schreef Diemux het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb het ook niet bedacht.
Waar heb je die wijsheid dan vandaan?
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
  maandag 3 november 2014 @ 14:25:02 #47
180174 Diemux
People vs Me
pi_146253180
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:22 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

Waar heb je die wijsheid dan vandaan?
https://webwinkelrecht.nl(...)nredelijk-bezwarend/

http://www.wetrecht.nl/algemene-voorwaarden/

En zo zijn er nog tal van websites.
  maandag 3 november 2014 @ 14:29:12 #48
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146253331
quote:
Daar zul je nog steeds moeten aantonen dat 48 uur onredelijk bezwarend is, en dat is geen zekerheid dat je gelijk gaat krijgen. Er moet immers iemand het pakket aannemen, die kan dus ook controleren.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_146253380
Toevallig met Credit Card betaald? Dan zou het zomaar kunnen dat je nog gebruik kan maken van de CC verzekering. (hoewel dat vaak maar 180 dagen is)
  maandag 3 november 2014 @ 14:31:00 #50
180174 Diemux
People vs Me
pi_146253385
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:29 schreef Mark het volgende:

[..]

Daar zul je nog steeds moeten aantonen dat 48 uur onredelijk bezwarend is, en dat is geen zekerheid dat je gelijk gaat krijgen.
Dat klopt.

Daarom zeg ik ook tegen TS, voorkom problemen en check altijd alles. Je kan wel in je gelijk staan maar je gelijk krijgen is een tweede (en dat werkt twee kanten op).

Daarnaast doet dat er hier al helemaal niet aan toe aangezien TS het zelf heeft opgehaald en pas een ruime maand later loopt te klagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')