Gewoon om aan te geven dat ik duidelijk maakte waar ik naartoe zou gaan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 08:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
DUS richtingaanwijzer aan is raar, is niet verplicht dus ook niet vanzelfsprekend.
Dit topic (en alle vorige) staan vol met merk-type auto en typen bestuurders, en nu maak jij er opeens een punt van? Dus hebben we het voortaan over auto, bromfiets, bus, lekker neutraal enzo?quote:Caddy-achtig ding vind ik ook een rare opmerking, wat als het een BMW was geweest? Zelfde situatie toch? Maar nee, moet weer denigrerend. Volgend jaar in het groene boekje: Caddy-achtig ding.
Eerlijk gezegd kon het me niet zoveel schelen. Ik had een aanrijding voorkomen en dat was volgens mij de bedoeling. Tegenpartij in Caddy-geval, oh sorry, andere auto kon ook gewoon doorrijden, aangezien deze al voor mij op de rotonde stond.quote:maar je hebt je gelijk gehaald want dat ding ging achteruit, gefeliciteerd.
Ik heb het over het Baddrivers-topic, waar users het al eens zijn over standaardgedrag van sommige dashcamgebruikers. Lurk maar mee.quote:maar hoe komt het dat je zo zeker weet dat iemand met een dashcam er een aanrijding van zou hebben gemaakt?
jij kon stoppen, heeft een dashcam invloed op de remweg dan?
If not vind ik dit maar eenrare uitspraak.
Aan de hand van de snelheid waarmee tegenpartij de rotonde naderde zag ik al dat het niet goed zou gaan als ik gewoon door zou rijden. Mag ik mijzelf dan niet een keertje een veer in m'n kont steken?quote:Aan de andere kant, je bent zo zeker van jezelf. Misschien snap ik je evt. verklaring wel niet.
Zag je het aankomen? Waarom anticipeer je niet? Je kunt toch gewoon "zien" wat anderen van plan zijn?
Niet dat jij zegt dat je het kunt maar veken, waaronder ik, kunnen dat wel.
De dag dat ik het niet meer kan zien is de dag dat ik m'n rijbewijs in zal leveren. Maar voorlopig ben ik er nog.quote:Kan ook zijn dat je het niet zag, wat zegt dat over jou als verkeersdeelnemer?
Voor zover ik weet zitten er gewoon onderbroken strepen tussen de twee invoegstroken, dus mag je ook gewoon van de rechterinvoegstrook naar de linkerinvoegstrook. Uiteraard is dit een aparte handeling en niet gelijk ook de invoegmanoeuvre (als je goed rijdt).quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden.
En die combinatie is vaak ook onbeheerst.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:25 schreef twiFight het volgende:
maar het ergert mij als mensen opgefokt, zenuwachtig en gehaast invoegen
Slecht idee, dan gaan al die mafkezen inhalen terwijl het eigenlijk niet kanquote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Stoer hoor, simpele ziel.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
quote:
quote:Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg
Klopt, maar die invoegstrook is dan minder dan 1 auto breed, oftewel ze kunnen nergens heen dan nog verder naar links schuiven, de hoofdrijbaan op. En daar rijdt dus net verkeer dat in is gevoegd vanaf de rechter invoegstrookquote:Op zaterdag 8 november 2014 18:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zitten er gewoon onderbroken strepen tussen de twee invoegstroken, dus mag je ook gewoon van de rechterinvoegstrook naar de linkerinvoegstrook. Uiteraard is dit een aparte handeling en niet gelijk ook de invoegmanoeuvre (als je goed rijdt).
Precies.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:08 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Slecht idee, dan gaan al die mafkezen inhalen terwijl het eigenlijk niet kan
Handig. Zit je weer met schade en is het ook nog te hopen dat de scooter verzekerd is.. ja dan kan je hem beter goed overhoop rijden he?quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Scooter rijders
Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Vaak zit er dan ook al een doorgetrokken streep rechts van de onderbroken streep, en mag je alleen naar rechts en niet een baantje naar links.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt, maar die invoegstrook is dan minder dan 1 auto breed, oftewel ze kunnen nergens heen dan nog verder naar links schuiven, de hoofdrijbaan op. En daar rijdt dus net verkeer dat in is gevoegd vanaf de rechter invoegstrook
Ze moeten in het midden rijden. Anders worden ze afgesneden door agressieve automobilisten.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Scooter rijders
Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Ze moeten gewoon weer terug naar het fietspad...quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze moeten in het midden rijden. Anders worden ze afgesneden door agressieve automobilisten.
Wel klachtwaardig zijn scooters die rechts inhalen. Really
Ik moet toegeven dat ik ze soms ook irritant vind. Maar wanneer ze debiel opgevoerd over het fietspad gaan ofzo. Niet wanneer ze zich gewoon aan de verkeersregels houden op de rijbaan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 23:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon weer terug naar het fietspad...
En dan wil de overheid die 25km/h hokken ook naar de autobaan verhuizen
Eigenlijk is het gewoon een ongewenste vervoersgroep... Fietsers willen ze niet hebben, automobilisten ook niet....
Zegt genoeg
Ik zeg niet dat het verstandig is dat te doen in de auto. Ik zeg dat het debiel is dat appen en zuipen achter het stuur voor je eigen leven even gevaarlijk is als nuchter scooter rijden.quote:Op zondag 9 november 2014 00:04 schreef Maegrim het volgende:
ja daar sloop je alleen anderen mee, boeie
Scooters rijden officieel nooit 50, die mogen maar 45. Dus rijd ik helemaal niet te hard als ik 50 wil rijden. Scooters moeten ofwel legaal naar 50/55 ofwel terug naar 40 en moven naar het fietspad. En wie zegt trouwens dat een scooter niet minder hard kan rijden? Mijn auto haalt ook 200+, rijd ik toch ook niet in de stad? Waarom zou je een scooterrijder niet gewoon een maximale snelheid van 30 geven op het fietspad binnen bebouwde kom?quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik bedoel waar horen scooters die 50km/u gaan tussen, waarmee is het snelheidsverschil het kleinste? Met de fietsers die 20km/u gaan of met de auto's die ook 50km/u horen te gaan. Dat wij te hard willen rijden kunnen we natuurlijk niet afschuiven op scooters.
Grappig dat je dit nu zegt, gezien je posthistorie. Verklaart ook meteen een hoop, je was dus zelf zo'n debiel scooterfiguur en dat heb je in het begin heel erg doorgezet in de auto. En wat nou, proberen je dood te rijden. Wat verwacht je van mij, als ik op een voorrangsweg rijd, dat ik ga stoppen voor een scooter die met 50 uit een 30 zone komt? Ik stop toch ook niet voor auto's die geen voorrang hebben? Of voor voetvangers die geen voorrang hebben (tenzij ze dit heel expliciet nemen).quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter. Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk. Dat is meer dan tijdens het autorijden constant, iedere seconde dat je in de auto zit, appen. Of dronken rijden
Scooters allemaal 30 laten rijden gaat het natuurlijk niet worden. Je kan dan net zo goed beargumenteren dat auto's 40 moeten rijden in de stad om zich aan te passen aan scooters. Zowiezo, als je naar een random winkel gaat om een scooter te kopen rijdt hij waarschijnlijk 60.quote:Op zondag 9 november 2014 00:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Scooters rijden officieel nooit 50, die mogen maar 45. Dus rijd ik helemaal niet te hard als ik 50 wil rijden. Scooters moeten ofwel legaal naar 50/55 ofwel terug naar 40 en moven naar het fietspad. En wie zegt trouwens dat een scooter niet minder hard kan rijden? Mijn auto haalt ook 200+, rijd ik toch ook niet in de stad? Waarom zou je een scooterrijder niet gewoon een maximale snelheid van 30 geven op het fietspad binnen bebouwde kom?
[..]
Grappig dat je dit nu zegt, gezien je posthistorie. Verklaart ook meteen een hoop, je was dus zelf zo'n debiel scooterfiguur en dat heb je in het begin heel erg doorgezet in de auto. En wat nou, proberen je dood te rijden. Wat verwacht je van mij, als ik op een voorrangsweg rijd, dat ik ga stoppen voor een scooter die met 50 uit een 30 zone komt? Ik stop toch ook niet voor auto's die geen voorrang hebben? Of voor voetvangers die geen voorrang hebben (tenzij ze dit heel expliciet nemen).
En het feit dat je met een scooter een x keer grotere kans hebt op een fataal ongeluk dan motoren, zou dat niet toevallig ook een beetje (heel heel heel erg) liggen aan de berijders? Als ik zie hoe scootergevallen, ik noem ze altijd scootersjonnies, door een stad jagen. Mij nog willen inhalen terwijl ik al aan het optrekken ben bij een stoplicht en zo moet ritsen (en dan binnendoor komen, dus tussen twee auto's die naar 50 optrekken door), etc., dit alles zonder helm met een omgechipte snorscooter met 50+. Wat dat betreft zijn Nederlandse scooterrijders voor het overgrote deel praktijkvoorbeelden van het Darwinisme.
Okee, je schrijft het zo dat het zo lijkt, je hebt het namelijk over motoren en komt vervolgens dat scooters daardoor oprecht gevaarlijker zijn en 23x meer kans hebben op een fataal ongeluk.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Verder zeg ik nergens dat je op de scooter een hoger risico hebt dan op een motor. Ik zeg dat je risico te overlijden hoger is dan op de fiets of in de auto. De precieze statistiek van motorongelukken weet ik niet, maat laten we even eerlijk zijn, het is veel gevaarlijker dan autorijden of fietsen.
quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk.
Schrijf dat dan ook niet.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb ook geen scooter gereden voordat ik auto reed. Ik was begonnen met mijn rijbewijs, ging autorijden, en dacht dat het slimmer was met de scooter te gaan om parkeergeld te besparen. Maar dat is het voor mij niet waard. Het scooter petje ben ik niet. Ik ben eerder een onwijs brave kakker.
Zie je, je impliceert dat je voorheen wel per scooter reisde.quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter.
quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Scooters allemaal 30 laten rijden gaat het natuurlijk niet worden. Je kan dan net zo goed beargumenteren dat auto's 40 moeten rijden in de stad om zich aan te passen aan scooters. Zowiezo, als je naar een random winkel gaat om een scooter te kopen rijdt hij waarschijnlijk 60.
Doe is lezen. Ik zeg dat mijn auto ook 200+ haalt en dat ik deze snelheid toch nooit rijd in de stad. Ik stel nergens dat het overal illegaal is om 200 te rijden of een auto te bezitten die 200 haalt. Echter, strikt naar de letter van de wet, mag een scooter niet harder lopen dan 45, net als een vrachtwagen niet harder mag dan 80. En toch loopt de vrachtwagen geen 80 in de stad. Ik zie dan ook geen enkel probleem erin om scooterrijders terug te zetten op het fietspad en een vmax van 30 in te stellen. Doen we met auto's in woonwijken toch ook?quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Overigens mag je met je auto zeker wel 200 rijden: op de autobahn, waar dat volgens de wet mag. Staat er een bordje onbeperkt dan mag je zo hard als je zelf als veilig inschat. Staat er een bordje dan mag je 50. Als iemand fan daadwerkelijk 50 rijdt moet je daarmee leven. Een scooter op de snelweg is natuurlijk een ander verhaal.
Je ontkent wat je net zelf bevestigd in 1 alinea... Chapeau.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Lekker generaliserend ook weer. Als je me geen voorrang geeft waar ik daar geen recht op heb probeer je me inderdaad niet dood te rijden. Ik zeg nergens dat ik verwacht zomaar voor een auto te kunnen springen. Dat doe ik op de fiets en scooter niet. Zelfs als je voorrang hebt ben je te kwetsbaar om voorrang te nemen. Dat in tegenstelling tot de auto waar voorrang nemen, zowel als je daar recht op hebt maar het moet claimen als wanneer het je even beter uit komt, niet meteen Russisch roulette op je eigen leven is.
Ik rijd eigenlijk altijd 50-55 op de teller en ervaar dat eigenlijk totaal niet als dusdanig. Overigens, weet je wat er in de verkeerswet staat? Dat de plaats op de weg rechts is (bestuurders dienen zoveel als mogelijk rechts te houden). Nergens staat dat je vanwege veiligheid niet rechts moet houden.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar veel automobilisten proberen harder dan 50 te rijden in de bebouwde kom. Dan gaan ze je inhalen terwijl er op de andere baan verkeer aan komt, en naar rechts je van de weg duwen. Of als een debiel bumperkleven ofzo. Automobilisten willen dat je rechts rijdt zoals een fietser, terwijl vanwege de veiligheid je volgens de wet in het midden moet rijden. Zoals je kan zien aan Spezza19 levert dat frustraties op. Frustraties die zich uiten in aggresief, gevaarlijk, gedrag.
Ben je dronken?quote:Op zondag 9 november 2014 01:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Okee, je schrijft het zo dat het zo lijkt, je hebt het namelijk over motoren en komt vervolgens dat scooters daardoor oprecht gevaarlijker zijn en 23x meer kans hebben op een fataal ongeluk.![]()
[..]
[..]
Schrijf dat dan ook niet.![]()
[..]
Zie je, je impliceert dat je voorheen wel per scooter reisde.
[..]
[..]
Doe is lezen. Ik zeg dat mijn auto ook 200+ haalt en dat ik deze snelheid toch nooit rijd in de stad. Ik stel nergens dat het overal illegaal is om 200 te rijden of een auto te bezitten die 200 haalt. Echter, strikt naar de letter van de wet, mag een scooter niet harder lopen dan 45, net als een vrachtwagen niet harder mag dan 80. En toch loopt de vrachtwagen geen 80 in de stad. Ik zie dan ook geen enkel probleem erin om scooterrijders terug te zetten op het fietspad en een vmax van 30 in te stellen. Doen we met auto's in woonwijken toch ook?
[..]
Je ontkent wat je net zelf bevestigd in 1 alinea... Chapeau.
[..]
Ik rijd eigenlijk altijd 50-55 op de teller en ervaar dat eigenlijk totaal niet als dusdanig. Overigens, weet je wat er in de verkeerswet staat? Dat de plaats op de weg rechts is (bestuurders dienen zoveel als mogelijk rechts te houden). Nergens staat dat je vanwege veiligheid niet rechts moet houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |