abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146433720
Weer een irritatie puntje, voetgangers die bij een zebra pad gaan staan praten of wachten op iemand waardoor jij afremt stopt om vervolgens doodleuk aangekeken te worden met een blik van"watt ik sta hier gewoon"
pi_146434108
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 08:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

DUS richtingaanwijzer aan is raar, is niet verplicht dus ook niet vanzelfsprekend.
Gewoon om aan te geven dat ik duidelijk maakte waar ik naartoe zou gaan.
quote:
Caddy-achtig ding vind ik ook een rare opmerking, wat als het een BMW was geweest? Zelfde situatie toch? Maar nee, moet weer denigrerend. Volgend jaar in het groene boekje: Caddy-achtig ding.
Dit topic (en alle vorige) staan vol met merk-type auto en typen bestuurders, en nu maak jij er opeens een punt van? Dus hebben we het voortaan over auto, bromfiets, bus, lekker neutraal enzo?
quote:
maar je hebt je gelijk gehaald want dat ding ging achteruit, gefeliciteerd.
Eerlijk gezegd kon het me niet zoveel schelen. Ik had een aanrijding voorkomen en dat was volgens mij de bedoeling. Tegenpartij in Caddy-geval, oh sorry, andere auto kon ook gewoon doorrijden, aangezien deze al voor mij op de rotonde stond.
quote:
maar hoe komt het dat je zo zeker weet dat iemand met een dashcam er een aanrijding van zou hebben gemaakt?
jij kon stoppen, heeft een dashcam invloed op de remweg dan?
If not vind ik dit maar eenrare uitspraak.
Ik heb het over het Baddrivers-topic, waar users het al eens zijn over standaardgedrag van sommige dashcamgebruikers. Lurk maar mee.
quote:
Aan de andere kant, je bent zo zeker van jezelf. Misschien snap ik je evt. verklaring wel niet.
Zag je het aankomen? Waarom anticipeer je niet? Je kunt toch gewoon "zien" wat anderen van plan zijn?
Niet dat jij zegt dat je het kunt maar veken, waaronder ik, kunnen dat wel.
Aan de hand van de snelheid waarmee tegenpartij de rotonde naderde zag ik al dat het niet goed zou gaan als ik gewoon door zou rijden. Mag ik mijzelf dan niet een keertje een veer in m'n kont steken?
quote:
Kan ook zijn dat je het niet zag, wat zegt dat over jou als verkeersdeelnemer?
De dag dat ik het niet meer kan zien is de dag dat ik m'n rijbewijs in zal leveren. Maar voorlopig ben ik er nog.

Tot slot: Ik ben er zeker niet op uit om anderen te beledigen, maar mijn verhaal zou ontzettend saai zijn als ik het bij droge feiten zou houden. Verder ben ik altijd objectief.

Laatste vraagje: Je rijdt toch geen Caddy met een dashcam?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:25:44 #178
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146437624
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden.
Voor zover ik weet zitten er gewoon onderbroken strepen tussen de twee invoegstroken, dus mag je ook gewoon van de rechterinvoegstrook naar de linkerinvoegstrook. Uiteraard is dit een aparte handeling en niet gelijk ook de invoegmanoeuvre (als je goed rijdt).

Desalniettemin snap ik het punt van mensen die koste wat het kost gelijk in willen voegen. Ik vind zo'n lange (rechter)invoegstrook wel handig; heb je alle tijd om in te voegen op een handig plekje. Ik ben niet tegen mensen die gelijk invoegen, maar het ergert mij als mensen opgefokt, zenuwachtig en gehaast invoegen. Mensen maken een situatie gevaarlijk, waar dat helemaal niet nodig is. Ik zie het ook vaak bij gehaaste mensen die per se binnen 2 seconden op de allerlinkerstrook willen zitten om door te kunnen gassen. Schuif gewoon steeds een strook op en blijf goed kijken. Die paar seconden ga je echt niet merken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146438080
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:25 schreef twiFight het volgende:
maar het ergert mij als mensen opgefokt, zenuwachtig en gehaast invoegen
En die combinatie is vaak ook onbeheerst.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_146438150
Vanochtend op weg naar werk voor de zoveelste keer afgesneden door de bestuurder van een dure auto welke blind is voor fietsers.

Dit keer was het raak. Paar diepe krassen op de zijkant van de Mercedes AMG. En dan is meneer (70 jaar) te beroerd om zijn gegevens af te geven. 'We gaan wel even naar de fietsenmaker'.

Nee, dat gaan we niet. U gaat gewoon uw gegevens geven en dan ga ik verder naar mijn werk. En ik ga vervolgens wel naar de fietsenmaker van mijn keuze wanneer ik daar tijd voor heb.

Uiteindelijk heeft dat er op uit gedraaid dat ik maar de politie heb gebeld. Naast de (lichte) schade aan mijn fiets komt er nu ook een gemist arbeidsuur + telefoonkosten op de schadeclaim te staan.

Oh ja, de toedracht: Ik fietste op de fietsstrook, meneer reed mij voorbij. Meneer stopte een 50m voor mij op de rijbaan, dus ik fietste er gewoon rechts langs. Precies op het moment dat ik naast de auto fiets geeft meneer wat gas en rijd het parkeervak in.

De lul beweerde nog dat hij mij niet had gezien. Heel bijzonder dat je iemand die je net voorbij bent gereden niet hebt gezien.
pi_146438611
Scooter rijders :')

Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto... :')

Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:08:47 #182
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_146438872
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Slecht idee, dan gaan al die mafkezen inhalen terwijl het eigenlijk niet kan
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_146438931
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Stoer hoor, simpele ziel.
sig verwijderd door FA
pi_146439491
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:10 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Stoer hoor, simpele ziel.
quote:
Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg
hhhhh
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:36:25 #185
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146439781
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:25 schreef twiFight het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zitten er gewoon onderbroken strepen tussen de twee invoegstroken, dus mag je ook gewoon van de rechterinvoegstrook naar de linkerinvoegstrook. Uiteraard is dit een aparte handeling en niet gelijk ook de invoegmanoeuvre (als je goed rijdt).
Klopt, maar die invoegstrook is dan minder dan 1 auto breed, oftewel ze kunnen nergens heen dan nog verder naar links schuiven, de hoofdrijbaan op. En daar rijdt dus net verkeer dat in is gevoegd vanaf de rechter invoegstrook ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:37:25 #186
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146439823
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:08 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Slecht idee, dan gaan al die mafkezen inhalen terwijl het eigenlijk niet kan
Precies.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146439839
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Scooter rijders :')

Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto... :')

Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Handig. Zit je weer met schade en is het ook nog te hopen dat de scooter verzekerd is.. ja dan kan je hem beter goed overhoop rijden he?
pi_146440742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt, maar die invoegstrook is dan minder dan 1 auto breed, oftewel ze kunnen nergens heen dan nog verder naar links schuiven, de hoofdrijbaan op. En daar rijdt dus net verkeer dat in is gevoegd vanaf de rechter invoegstrook ;)
Vaak zit er dan ook al een doorgetrokken streep rechts van de onderbroken streep, en mag je alleen naar rechts en niet een baantje naar links.
pi_146446421
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:10 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Stoer hoor, simpele ziel.
Wat Dave zegt
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:57:57 #190
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146447788
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Scooter rijders :')

Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto... :')

Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Ze moeten in het midden rijden. Anders worden ze afgesneden door agressieve automobilisten.

Wel klachtwaardig zijn scooters die rechts inhalen. Really :')
pi_146448669
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ze moeten in het midden rijden. Anders worden ze afgesneden door agressieve automobilisten.

Wel klachtwaardig zijn scooters die rechts inhalen. Really :')
Ze moeten gewoon weer terug naar het fietspad... :r
En dan wil de overheid die 25km/h hokken ook naar de autobaan verhuizen :')

Eigenlijk is het gewoon een ongewenste vervoersgroep... Fietsers willen ze niet hebben, automobilisten ook niet....

Zegt genoeg
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 8 november 2014 @ 23:43:38 #192
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146449089
Niks mis met scooters, zolang mensen er op rijden zoals het hoort. Dan heb je er ook geen last van. Maar ja, pauper Nederland weet alles weer te verkankeren zodat het iedereen weer tot last is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 9 november 2014 @ 00:03:35 #193
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146449705
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:16 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon weer terug naar het fietspad... :r
En dan wil de overheid die 25km/h hokken ook naar de autobaan verhuizen :')

Eigenlijk is het gewoon een ongewenste vervoersgroep... Fietsers willen ze niet hebben, automobilisten ook niet....

Zegt genoeg
Ik moet toegeven dat ik ze soms ook irritant vind. Maar wanneer ze debiel opgevoerd over het fietspad gaan ofzo. Niet wanneer ze zich gewoon aan de verkeersregels houden op de rijbaan.

Ik bedoel waar horen scooters die 50km/u gaan tussen, waarmee is het snelheidsverschil het kleinste? Met de fietsers die 20km/u gaan of met de auto's die ook 50km/u horen te gaan. Dat wij te hard willen rijden kunnen we natuurlijk niet afschuiven op scooters.

Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter. Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk. Dat is meer dan tijdens het autorijden constant, iedere seconde dat je in de auto zit, appen. Of dronken rijden :X
pi_146449756
ja daar sloop je alleen anderen mee, boeie
  zondag 9 november 2014 @ 00:07:16 #195
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146449841
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:04 schreef Maegrim het volgende:
ja daar sloop je alleen anderen mee, boeie
Ik zeg niet dat het verstandig is dat te doen in de auto. Ik zeg dat het debiel is dat appen en zuipen achter het stuur voor je eigen leven even gevaarlijk is als nuchter scooter rijden.
  FOK!fotograaf zondag 9 november 2014 @ 00:45:51 #196
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146451249
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik bedoel waar horen scooters die 50km/u gaan tussen, waarmee is het snelheidsverschil het kleinste? Met de fietsers die 20km/u gaan of met de auto's die ook 50km/u horen te gaan. Dat wij te hard willen rijden kunnen we natuurlijk niet afschuiven op scooters.
Scooters rijden officieel nooit 50, die mogen maar 45. Dus rijd ik helemaal niet te hard als ik 50 wil rijden. Scooters moeten ofwel legaal naar 50/55 ofwel terug naar 40 en moven naar het fietspad. En wie zegt trouwens dat een scooter niet minder hard kan rijden? Mijn auto haalt ook 200+, rijd ik toch ook niet in de stad? Waarom zou je een scooterrijder niet gewoon een maximale snelheid van 30 geven op het fietspad binnen bebouwde kom?
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter. Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk. Dat is meer dan tijdens het autorijden constant, iedere seconde dat je in de auto zit, appen. Of dronken rijden :X
Grappig dat je dit nu zegt, gezien je posthistorie. Verklaart ook meteen een hoop, je was dus zelf zo'n debiel scooterfiguur en dat heb je in het begin heel erg doorgezet in de auto. En wat nou, proberen je dood te rijden. Wat verwacht je van mij, als ik op een voorrangsweg rijd, dat ik ga stoppen voor een scooter die met 50 uit een 30 zone komt? Ik stop toch ook niet voor auto's die geen voorrang hebben? Of voor voetvangers die geen voorrang hebben (tenzij ze dit heel expliciet nemen).

En het feit dat je met een scooter een x keer grotere kans hebt op een fataal ongeluk dan motoren, zou dat niet toevallig ook een beetje (heel heel heel erg) liggen aan de berijders? Als ik zie hoe scootergevallen, ik noem ze altijd scootersjonnies, door een stad jagen. Mij nog willen inhalen terwijl ik al aan het optrekken ben bij een stoplicht en zo moet ritsen (en dan binnendoor komen, dus tussen twee auto's die naar 50 optrekken door), etc., dit alles zonder helm met een omgechipte snorscooter met 50+. Wat dat betreft zijn Nederlandse scooterrijders voor het overgrote deel praktijkvoorbeelden van het Darwinisme.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 9 november 2014 @ 01:07:52 #197
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146451943
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Scooters rijden officieel nooit 50, die mogen maar 45. Dus rijd ik helemaal niet te hard als ik 50 wil rijden. Scooters moeten ofwel legaal naar 50/55 ofwel terug naar 40 en moven naar het fietspad. En wie zegt trouwens dat een scooter niet minder hard kan rijden? Mijn auto haalt ook 200+, rijd ik toch ook niet in de stad? Waarom zou je een scooterrijder niet gewoon een maximale snelheid van 30 geven op het fietspad binnen bebouwde kom?

[..]

Grappig dat je dit nu zegt, gezien je posthistorie. Verklaart ook meteen een hoop, je was dus zelf zo'n debiel scooterfiguur en dat heb je in het begin heel erg doorgezet in de auto. En wat nou, proberen je dood te rijden. Wat verwacht je van mij, als ik op een voorrangsweg rijd, dat ik ga stoppen voor een scooter die met 50 uit een 30 zone komt? Ik stop toch ook niet voor auto's die geen voorrang hebben? Of voor voetvangers die geen voorrang hebben (tenzij ze dit heel expliciet nemen).

En het feit dat je met een scooter een x keer grotere kans hebt op een fataal ongeluk dan motoren, zou dat niet toevallig ook een beetje (heel heel heel erg) liggen aan de berijders? Als ik zie hoe scootergevallen, ik noem ze altijd scootersjonnies, door een stad jagen. Mij nog willen inhalen terwijl ik al aan het optrekken ben bij een stoplicht en zo moet ritsen (en dan binnendoor komen, dus tussen twee auto's die naar 50 optrekken door), etc., dit alles zonder helm met een omgechipte snorscooter met 50+. Wat dat betreft zijn Nederlandse scooterrijders voor het overgrote deel praktijkvoorbeelden van het Darwinisme.
Scooters allemaal 30 laten rijden gaat het natuurlijk niet worden. Je kan dan net zo goed beargumenteren dat auto's 40 moeten rijden in de stad om zich aan te passen aan scooters. Zowiezo, als je naar een random winkel gaat om een scooter te kopen rijdt hij waarschijnlijk 60.

Ik heb ook geen scooter gereden voordat ik auto reed. Ik was begonnen met mijn rijbewijs, ging autorijden, en dacht dat het slimmer was met de scooter te gaan om parkeergeld te besparen. Maar dat is het voor mij niet waard. Het scooter petje ben ik niet. Ik ben eerder een onwijs brave kakker.

Lekker generaliserend ook weer. Als je me geen voorrang geeft waar ik daar geen recht op heb probeer je me inderdaad niet dood te rijden. Ik zeg nergens dat ik verwacht zomaar voor een auto te kunnen springen. Dat doe ik op de fiets en scooter niet. Zelfs als je voorrang hebt ben je te kwetsbaar om voorrang te nemen. Dat in tegenstelling tot de auto waar voorrang nemen, zowel als je daar recht op hebt maar het moet claimen als wanneer het je even beter uit komt, niet meteen Russisch roulette op je eigen leven is.

Maar veel automobilisten proberen harder dan 50 te rijden in de bebouwde kom. Dan gaan ze je inhalen terwijl er op de andere baan verkeer aan komt, en naar rechts je van de weg duwen. Of als een debiel bumperkleven ofzo. Automobilisten willen dat je rechts rijdt zoals een fietser, terwijl vanwege de veiligheid je volgens de wet in het midden moet rijden. Zoals je kan zien aan Spezza19 levert dat frustraties op. Frustraties die zich uiten in aggresief, gevaarlijk, gedrag.

Verder zeg ik nergens dat je op de scooter een hoger risico hebt dan op een motor. Ik zeg dat je risico te overlijden hoger is dan op de fiets of in de auto. De precieze statistiek van motorongelukken weet ik niet, maat laten we even eerlijk zijn, het is veel gevaarlijker dan autorijden of fietsen.

Overigens mag je met je auto zeker wel 200 rijden: op de autobahn, waar dat volgens de wet mag. Staat er een bordje onbeperkt dan mag je zo hard als je zelf als veilig inschat. Staat er een bordje dan mag je 50. Als iemand fan daadwerkelijk 50 rijdt moet je daarmee leven. Een scooter op de snelweg is natuurlijk een ander verhaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door NieuweNier op 09-11-2014 01:17:55 ]
  FOK!fotograaf zondag 9 november 2014 @ 01:38:00 #198
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146452708
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:

Verder zeg ik nergens dat je op de scooter een hoger risico hebt dan op een motor. Ik zeg dat je risico te overlijden hoger is dan op de fiets of in de auto. De precieze statistiek van motorongelukken weet ik niet, maat laten we even eerlijk zijn, het is veel gevaarlijker dan autorijden of fietsen.
Okee, je schrijft het zo dat het zo lijkt, je hebt het namelijk over motoren en komt vervolgens dat scooters daardoor oprecht gevaarlijker zijn en 23x meer kans hebben op een fataal ongeluk. :+ 8)7
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk.
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb ook geen scooter gereden voordat ik auto reed. Ik was begonnen met mijn rijbewijs, ging autorijden, en dacht dat het slimmer was met de scooter te gaan om parkeergeld te besparen. Maar dat is het voor mij niet waard. Het scooter petje ben ik niet. Ik ben eerder een onwijs brave kakker.
Schrijf dat dan ook niet. 8)7 |:(
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter.
Zie je, je impliceert dat je voorheen wel per scooter reisde.

quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Scooters allemaal 30 laten rijden gaat het natuurlijk niet worden. Je kan dan net zo goed beargumenteren dat auto's 40 moeten rijden in de stad om zich aan te passen aan scooters. Zowiezo, als je naar een random winkel gaat om een scooter te kopen rijdt hij waarschijnlijk 60.
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Overigens mag je met je auto zeker wel 200 rijden: op de autobahn, waar dat volgens de wet mag. Staat er een bordje onbeperkt dan mag je zo hard als je zelf als veilig inschat. Staat er een bordje dan mag je 50. Als iemand fan daadwerkelijk 50 rijdt moet je daarmee leven. Een scooter op de snelweg is natuurlijk een ander verhaal.
Doe is lezen. Ik zeg dat mijn auto ook 200+ haalt en dat ik deze snelheid toch nooit rijd in de stad. Ik stel nergens dat het overal illegaal is om 200 te rijden of een auto te bezitten die 200 haalt. Echter, strikt naar de letter van de wet, mag een scooter niet harder lopen dan 45, net als een vrachtwagen niet harder mag dan 80. En toch loopt de vrachtwagen geen 80 in de stad. Ik zie dan ook geen enkel probleem erin om scooterrijders terug te zetten op het fietspad en een vmax van 30 in te stellen. Doen we met auto's in woonwijken toch ook?
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Lekker generaliserend ook weer. Als je me geen voorrang geeft waar ik daar geen recht op heb probeer je me inderdaad niet dood te rijden. Ik zeg nergens dat ik verwacht zomaar voor een auto te kunnen springen. Dat doe ik op de fiets en scooter niet. Zelfs als je voorrang hebt ben je te kwetsbaar om voorrang te nemen. Dat in tegenstelling tot de auto waar voorrang nemen, zowel als je daar recht op hebt maar het moet claimen als wanneer het je even beter uit komt, niet meteen Russisch roulette op je eigen leven is.
Je ontkent wat je net zelf bevestigd in 1 alinea... Chapeau.

quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar veel automobilisten proberen harder dan 50 te rijden in de bebouwde kom. Dan gaan ze je inhalen terwijl er op de andere baan verkeer aan komt, en naar rechts je van de weg duwen. Of als een debiel bumperkleven ofzo. Automobilisten willen dat je rechts rijdt zoals een fietser, terwijl vanwege de veiligheid je volgens de wet in het midden moet rijden. Zoals je kan zien aan Spezza19 levert dat frustraties op. Frustraties die zich uiten in aggresief, gevaarlijk, gedrag.
Ik rijd eigenlijk altijd 50-55 op de teller en ervaar dat eigenlijk totaal niet als dusdanig. Overigens, weet je wat er in de verkeerswet staat? Dat de plaats op de weg rechts is (bestuurders dienen zoveel als mogelijk rechts te houden). Nergens staat dat je vanwege veiligheid niet rechts moet houden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 9 november 2014 @ 01:57:04 #199
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146453117
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 01:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Okee, je schrijft het zo dat het zo lijkt, je hebt het namelijk over motoren en komt vervolgens dat scooters daardoor oprecht gevaarlijker zijn en 23x meer kans hebben op een fataal ongeluk. :+ 8)7

[..]


[..]

Schrijf dat dan ook niet. 8)7 |:(

[..]

Zie je, je impliceert dat je voorheen wel per scooter reisde.

[..]


[..]

Doe is lezen. Ik zeg dat mijn auto ook 200+ haalt en dat ik deze snelheid toch nooit rijd in de stad. Ik stel nergens dat het overal illegaal is om 200 te rijden of een auto te bezitten die 200 haalt. Echter, strikt naar de letter van de wet, mag een scooter niet harder lopen dan 45, net als een vrachtwagen niet harder mag dan 80. En toch loopt de vrachtwagen geen 80 in de stad. Ik zie dan ook geen enkel probleem erin om scooterrijders terug te zetten op het fietspad en een vmax van 30 in te stellen. Doen we met auto's in woonwijken toch ook?

[..]

Je ontkent wat je net zelf bevestigd in 1 alinea... Chapeau.

[..]

Ik rijd eigenlijk altijd 50-55 op de teller en ervaar dat eigenlijk totaal niet als dusdanig. Overigens, weet je wat er in de verkeerswet staat? Dat de plaats op de weg rechts is (bestuurders dienen zoveel als mogelijk rechts te houden). Nergens staat dat je vanwege veiligheid niet rechts moet houden.
Ben je dronken? :o

Ik heb het nergens over motoren gehad. Ik zeg dat ik niet meer met de scooter ga. Daarmee zeg ik dat ik vroeger wel met de scooter ging maar maak ik geen uitspraak over wanneer ik mijn autorijbewijs behaald heb. En ik zeg dat je met de scooter een 23 keer hoger risico hebt om te overlijden dan in de auto voor iedere afgelegde kilometer.

Het slaat nergens op scooters te verplichten maximaal 30 te rijden maar auto's niet. Dat is op zoveel manieren debiel. A: mensen hebben meer betaald voor een scooter met geel kenteken en hebben daar niets meer aan. B: waarom zouden de scooters zich naar jouw persoonlijke voorkeuren aanpassen. Zowel de automobilist als de scooterrijder betaald belasting en heeft dus gewoon recht van de weg gebruik de maken. De een is niet beter dan de ander. C: je stelt dat ze in de stad 30 moeten. Wat doen ze erbuiten? Met 50 waar de auto's 80 rijden? Met 50 nog steeds gevaarlijk op het fietspad? Vergeet trouwens de hoeveelheid schadelijke stoffen niet die uit scooters komen, door ze op het fietspad te laten rijden ademen de fietsers dat in. Nog los van de schade aan hun kwaliteit van leven is dat economisch gezien dat soort gezondheidsschade veroorzaken niet hadig. Voor de auto hebben we actieve koolstof luchtfilters en binnen circulatie. Op de fiets niet, terwijl je longen wel veel meer zuurstof op proberen te nemen en je dus meer ademt.

Zoveel mogelijk rechts bedoelen ze de meest rechtse baan. Niet zoveel mogelijk rechts in je baan. Je moet in het midden van je baan rijden: met de auto, motor en scooter.

[ Bericht 4% gewijzigd door NieuweNier op 09-11-2014 02:04:24 ]
  Moderator zondag 9 november 2014 @ 10:05:06 #200
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146455792
Weet je, je zou ook gewoon deze hele discussie kunnen samenvatten met een paar emoticons.
Namelijk: scooters :') :r

Als fietser (want ik fiets eigenlijk nog steeds vaker dan dat ik auto rijd) leer je wel om een godsgruwelijke hekel aan scooters te krijgen.
Dingen rijden altijd met een teringvaart over het fietspad, scheuren rakelings langs je, komen je soms spookrijdend tegemoet omdat ze tegemoetkomende fietsers inhalen op een smal fietspad. En last but not least, die dingen STINKEN als een madderfakker!!! :r en daar mag jij dan achteraan fietsen, door die stankuitlaatucht.

Zo. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')