Waar slaat dat nou weer op? Zij vragen wat van mij, ik ben het niet met hen eens en antwoord dus met nee. Ben je gelijk een kleuter omdat je voor jezelf kiest (en de grote meerderheid) en dus een ander z'n zin niet geeft?quote:Op zondag 2 november 2014 18:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat is dat toch telkens met 'we gaan ze niet hun zin geven?'. We zitten hier toch niet op een kleuterschool?
Natuurlijk, dat maakt het zo grappig.quote:Op zondag 2 november 2014 18:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze hele discussie heeft natuurlijk wel iets weg van een kleuterschool. O, de kleur van Zwarte Piet... Mag dat wel?!
Minder Geenstijl lezen.quote:Op zondag 2 november 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, maar dat verwachten de politiekcorrecte mensen wel van ons. Vandaar dat die uitspraak dat politieke correctheid tirannie met manieren is zo'n briljante duiding is.
Hoeveel ben je bereid te betalen? Danny wil graag een nieuwe auto kopen.quote:Op zondag 2 november 2014 18:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ga mijn naam veranderen, Yvonne kun je er Petrus_Piraat van maken?
Minder Joop lezen.quote:
Nog minder? Ik lees het nu 1 keer per week.quote:
Yvonne doet dat wel gratis voor mij.quote:Op zondag 2 november 2014 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoeveel ben je bereid te betalen? Danny wil graag een nieuwe auto kopen.
Ja, eigenlijk welquote:Op zondag 2 november 2014 18:35 schreef UltraR het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op? Zij vragen wat van mij, ik ben het niet met hen eens en antwoord dus met nee. Ben je gelijk een kleuter omdat je voor jezelf kiest (en de grote meerderheid) en dus een ander z'n zin niet geeft?
Joop zuigt.quote:
Dat kan je natuurlijk net zo goed stellen van die zeurpietjes die eisen dat Zwarte Piet wordt afgeschaft omdat ze Zwarte Piet stom vinden.quote:Op zondag 2 november 2014 18:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat is dat toch telkens met 'we gaan ze niet hun zin geven?'. We zitten hier toch niet op een kleuterschool?
Omdat eens een keer een kindje "he, Zwarte Piet" riep, op het moment dat een Surinamer langs liep? Kom op, hoe vaak gebeurt dat? Ik heb het nog nooit gezien of gehoord. Jij wel?quote:Op zondag 2 november 2014 18:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel.
Kan me best voorstellen dat donkere mensen het op een gegeven moment zat worden om (zeker rond deze periode) met Zwarte Piet geassocieerd te worden.
Maar zoals gezegd, ik kan me van een heleboel dingen voorstellen dat een groep mensen er zich aan stoort en er schoon genoeg van heeft. En toch ben ik tegen het verbieden of veranderen van die dingen omdat je dan echt niets meer kunt doen wat de 1 leuk vind en de ander niet. Dus roep ik niet om het veranderen van dingen die mij storen en/of kwetsen en verwacht ik dat men mij ook de vrijheid geeft mijn dingen te doen die ik leuk vind ook al is niet iedereen dat met mij eens. Lijkt mij juist een zeer volwassen instelling die leidt tot een samenleving met een stuk minder gezanik.quote:Op zondag 2 november 2014 18:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel.
Kan me best voorstellen dat donkere mensen het op een gegeven moment zat worden om (zeker rond deze periode) met Zwarte Piet geassocieerd te worden. Of de oplossing met anderskleurige Pieten helpt, weet ik niet. Wellicht wel op het moment dat in Nederland het gewoon normaal gevonden wordt dat Piet niet perse zwart hoeft te zijn. En dat moment komt sneller dan je denkt, want ook de overgrote meerderheid is het zat om als Pro-Piet geassocieerd te worden met empathieloze figuren, die met de meest debiele redeneringen komen om Piet zwart te houden.
Is wat lastig te peilen voor een wit iemand, niet?quote:Op zondag 2 november 2014 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat eens een keer een kindje "he, Zwarte Piet" riep, op het moment dat een Surinamer langs liep? Kom op, hoe vaak gebeurt dat? Ik heb het nog nooit gezien of gehoord. Jij wel?
Als genoeg mensen er genoeg last van hebben dan moet je er natuurlijk eens naar kijken maar in dit geval gaat het duidelijk om een extreem incident. Het gebeurt zo goed als nooit dat een kind roept "hé, Zwarte Piet" op het moment dat een donkergekleurd iemand voorbij loopt en zelfs als dat eens gebeurt is er toch geen reden om je gekwetst te voelen. Man, je zou het als definitie voor aanstelleritis kunnen gebruiken.quote:Op zondag 2 november 2014 18:45 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar zoals gezegd, ik kan me van een heleboel dingen voorstellen dat een groep mensen er zich aan stoort en er schoon genoeg van heeft. En toch ben ik tegen het verbieden of veranderen van die dingen omdat je dan echt niets meer kunt doen wat de 1 leuk vind en de ander niet. Dus roep ik niet om het veranderen van dingen die mij storen en/of kwetsen en verwacht ik dat men mij ook de vrijheid geeft mijn dingen te doen die ik leuk vind ook al is niet iedereen dat met mij eens. Lijkt mij juist een zeer volwassen instelling die leidt tot een samenleving met een stuk minder gezanik.
Denk je? Ik kom vaak genoeg in mensenmenigtes waar ook veel donker gekleurde mensen in staan. Op het moment dat een menigte zich verplaatst (winkelcentrum) haal ik bijna iedereen in aangezien ik dan doelmatig van A naar B ga. Je hoort een hele hoop gesprekjes en opmerkingen op die manier en je ziet van alles. Nooit heb ik dit soort racisme gezien. Ja, er zijn racistische tokkies in Nederland (zoals overal in de wereld) maar dat heeft weinig met ZP te maken.quote:Op zondag 2 november 2014 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is wat lastig te peilen voor een wit iemand, niet?
Hoeft niet joh.quote:Op zondag 2 november 2014 18:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ga mijn naam veranderen, Yvonne kun je er Petrus_Piraat van maken?
Ik vind het altijd een zwak argument dat de reacties van de antipieten Zwarte Piet de das omdoen.quote:Op zondag 2 november 2014 18:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel.
Kan me best voorstellen dat donkere mensen het op een gegeven moment zat worden om (zeker rond deze periode) met Zwarte Piet geassocieerd te worden. Of de oplossing met anderskleurige Pieten helpt, weet ik niet. Wellicht wel op het moment dat in Nederland het gewoon normaal gevonden wordt dat Piet niet perse zwart hoeft te zijn. En dat moment komt sneller dan je denkt, want ook de overgrote meerderheid is het zat om als Pro-Piet geassocieerd te worden met empathieloze figuren, die met de meest debiele redeneringen komen om Piet zwart te houden.
Op basis van een beetje door een winkelcentrum struinen, trek jij die conclusie.quote:Op zondag 2 november 2014 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Denk je? Ik kom vaak genoeg in mensenmenigtes waar ook veel donker gekleurde mensen in staan. Op het moment dat een menigte zich verplaatst (winkelcentrum) haal ik bijna iedereen in aangezien ik dan doelmatig van A naar B ga. Je hoort een hele hoop gesprekjes en opmerkingen op die manier en je ziet van alles. Nooit heb ik dit soort racisme gezien. Ja, er zijn racistische tokkies in Nederland (zoals overal in de wereld) maar dat heeft weinig met ZP te maken.
Quinsy is geen Surinamer hoor.quote:Op zondag 2 november 2014 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Toch bijzonder dat een paar Surinamers uit een wijkje van Amsterdam (De Bijlmer ligt daar toch?) zo veel invloed hebben op de media.
Vast net zo bijzonder als dat Gario Antilliaans is.quote:Op zondag 2 november 2014 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Toch bijzonder dat een paar Surinamers uit een wijkje van Amsterdam (De Bijlmer ligt daar toch?) zo veel invloed hebben op de media.
Ik voel me niet fijn bij het fenomeen religie.quote:Op zondag 2 november 2014 18:57 schreef theunderdog het volgende:
Is het nu werkelijk zo lastig om te begrijpen dat er mensen zijn die zich niet fijn voelen bij het fenomeen zwarte piet?
Nee, dat was maar een illustratie van dat ook een blank iemand van alles ziet en hoort wat niet aan hem is gericht.quote:Op zondag 2 november 2014 18:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op basis van een beetje door een winkelcentrum struinen, trek jij die conclusie.
Ik ben van mening dat je ook als rozekleurig mens wel signalen krijgt van dit soort racisme als je een beetje je ogen en oren openhoudt en voldoende in gemengde menigtes komt. Het is nu niet dat ik in een kakwijk woon en daar enkel met mijn eigen soort mensen om ga. Ik weet dat er racisme is en ik heb het ook om me heen gezien, dat heeft echter niets met ZP te maken en het gaat hier toch om de wens van een groepje mensen om ZP te verbieden omdat die racistisch zou zijn.quote:Kun je niet gewoon toegeven dat je dat niet weet om de doodeenvoudige reden dat je blank bent?
quote:
Ja matties, dat weten wij. Ik heb zijn toneelvoorstellinkje gezien. Nu ja, 2 minuten hiervan aangezien ik in slaap zou zijn gevallen als ik langer had gekeken. Een 15 minuten durende monoloog over waar hij of zijn (voor)ouder geboren was. Gaap.quote:Op zondag 2 november 2014 18:57 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Vast net zo bijzonder als dat Gario Antilliaans is.
Bram, geef het voor een keer in je leven nou eens toe wanneer je iets niet weet. Je gaat niet 24/7 door het leven als een donker persoon dus je kunt het simpelweg niet weten.quote:Op zondag 2 november 2014 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, dat was maar een illustratie van dat ook een blank iemand van alles ziet en hoort wat niet aan hem is gericht.
[..]
Ik ben van mening dat je ook als rozekleurig mens wel signalen krijgt van dit soort racisme als je een beetje je ogen en oren openhoudt en voldoende in gemengde menigtes komt. Het is nu niet dat ik in een kakwijk woon en daar enkel met mijn eigen soort mensen om ga. Ik weet dat er racisme is en ik heb het ook om me heen gezien, dat heeft echter niets met ZP te maken en het gaat hier toch om de wens van een groepje mensen om ZP te verbieden omdat die racistisch zou zijn.
Wat ben je toch ook klassiek links. Pas op dat niemand gekwetst wordt! Dat tere donkere huidje, dat raakt natuurlijk sneller gekwetst dan die van de boze blankman.quote:Op zondag 2 november 2014 19:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bram, geef het voor een keer in je leven nou eens toe wanneer je iets niet weet. Je gaat niet 24/7 door het leven als een donker persoon dus je kunt het simpelweg niet weten.
Geldt andersom net zo goed.
Leuke grapquote:Op zondag 2 november 2014 18:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik voel me niet fijn bij het fenomeen religie.
Hij zal er als beroepsgekwetste racist wel verstand van hebben ga ik vanuit.quote:Op zondag 2 november 2014 18:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wel makkelijk om ze zo weg te zetten.
Nooit buiten geweest in de periode voor Sinterklaas?quote:Op zondag 2 november 2014 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan tl;dr?
Het is een feit dat je een maand lang nauwelijks wordt geconfronteerd met ZP, ook wanneer je veel buiten bent, zolang je het zelf niet opzoekt.
Wat is er toch precies mis met verstandig en correct gedrag? Waarom heb je daar zo'n hekel aan? Kom je met beledigen en incorrect gedrag in het leven echt zoveel verder?quote:Op zondag 2 november 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, maar dat verwachten de politiekcorrecte mensen wel van ons. Vandaar dat die uitspraak dat politieke correctheid tirannie met manieren is zo'n briljante duiding is.
Goede reactie, frusti.quote:Op zondag 2 november 2014 19:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook klassiek links. Pas op dat niemand gekwetst wordt! Dat tere donkere huidje, dat raakt natuurlijk sneller gekwetst dan die van de boze blankman.
Ik hoop dat je als babyboomer lekker geniet van je uitkering.
Wel grappig dat je wanneer het allemaal wat lastiger wordt je maskertje weer laat vallen. Dan ben je gewoon een ouderwets achterlijke racist die niets anders kan dan op de man spelen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook klassiek links. Pas op dat niemand gekwetst wordt! Dat tere donkere huidje, dat raakt natuurlijk sneller gekwetst dan die van de boze blankman.
Ik hoop dat je als babyboomer lekker geniet van je uitkering.
Hoezo ben ik een racist?quote:Op zondag 2 november 2014 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wel grappig dat je wanneer het allemaal wat lastiger wordt je maskertje weer laat vallen. Dan ben je gewoon een ouderwets achterlijke racist die niets anders kan dan op de man spelen.
Zo probeer je in ieder geval uit alle macht over te komen. Waarom je dat doet snap ik verder ook niet.quote:
Heb ik wat gemist?quote:Op zondag 2 november 2014 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo probeer je in ieder geval uit alle macht over te komen. Waarom je dat doet snap ik verder ook niet.
Het zal niet de eerste keer zijn dat jij er met je vermoedens naast zit.quote:Op zondag 2 november 2014 19:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vermoedelijk ben je dan inderdaad niet al te snugger.
1 volgt niet automatisch uit 2, los van de vraag of dat hij wel of niet een goede journalist is (ik zou zijn stukjes moeten lezen om dat te kunnen beoordelenquote:Op zondag 2 november 2014 19:18 schreef luxerobots het volgende:
Ik bedrijf satire. Voor sommige mensen zijn mensen met een donkere huid, of moslims, daadwerkelijk sneller gekwetst.
Daarnaast weet ik ook wel dat Koos geen uitkering heeft. Hij is journalist. En een hele goede, want hij heeft zo veel tijd over dat hij uitgebreid kan fokken.
Satire!quote:Op zondag 2 november 2014 19:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
1 volgt niet automatisch uit 2, los van de vraag of dat hij wel of niet een goede journalist is (ik zou zijn stukjes moeten lezen om dat te kunnen beoordelen).
Ik denk dat jij de definitie van politiek correct nog even moet opzoeken.quote:Op zondag 2 november 2014 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is er toch precies mis met verstandig en correct gedrag? Waarom heb je daar zo'n hekel aan? Kom je met beledigen en incorrect gedrag in het leven echt zoveel verder?
Waarom doe je dan zo je best om zo over te komen? Daar moet, indien je niet werkelijk compleet achterlijke bent, toch meer achter zitten?quote:Op zondag 2 november 2014 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste keer zijn dat jij er met je vermoedens naast zit.
Wanneer kom ik zo over? Even concreet. Want jij probeert mij een hoek in te duwen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom doe je dan zo je best om zo over te komen? Daar moet, indien je niet werkelijk compleet achterlijke bent, toch meer achter zitten?
Ik kan weinig met die Geenstijl-nonsens.quote:Op zondag 2 november 2014 19:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de definitie van politiek correct nog even moet opzoeken.
Bijvoorbeeld in deze discussie. Lees je eigen rommel maar eens terug. Dan is het niet vreemd dat mensen concluderen dat je niet spoort.quote:Op zondag 2 november 2014 19:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wanneer kom ik zo over? Even concreet. Want jij probeert mij een hoek in te duwen.
Je hoort wat Sinterklaasliedjes en misschien kom je eens wat mensen tegen die voor de lol ZP spelen. Big deal. Geen reden om je racistisch behandeld te voelen, lijkt mij.quote:Op zondag 2 november 2014 19:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nooit buiten geweest in de periode voor Sinterklaas?
Het is juist zo'n leuk feest omdat er nauwelijks aan te ontkomen is.
Je hebt gewoon geen concrete voorbeelden. Je beschuldigt me van op de man spelen, racisme en domheid. Ik vraag om een voorbeeld. En ik krijg het niet.quote:Op zondag 2 november 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld in deze discussie. Lees je eigen rommel maar eens terug. Dan is het niet vreemd dat mensen concluderen dat je niet spoort.
Oh, er valt dus toch niet aan te ontkomen. Gelukkig ben je voor een keertje in staat om toe te geven dat je fout zatquote:Op zondag 2 november 2014 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je hoort wat Sinterklaasliedjes en misschien kom je eens wat mensen tegen die voor de lol ZP spelen. Big deal. Geen reden om je racistisch behandeld te voelen, lijkt mij.
Oh?quote:Op zondag 2 november 2014 19:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik kan weinig met die Geenstijl-nonsens.
Nogmaals, je zet jezelf hier keer op keer voor schut met dat soort ellende. En je haalde zelfs nog een keer extra je belediging van Koos aan en kwam dus zelf net met je voorbeeld.quote:Op zondag 2 november 2014 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt gewoon geen concrete voorbeelden. Je beschuldigt me van op de man spelen, racisme en domheid. Ik vraag om een voorbeeld. En ik krijg het niet.
Ik denk eerder dat jij niet al te snugger bent. Anders ga je niet in het wilde weg mensen beschuldigen.
Je hebt het over een ex mod van fok, die zijn niet al te snugger nee.quote:Op zondag 2 november 2014 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt gewoon geen concrete voorbeelden. Je beschuldigt me van op de man spelen, racisme en domheid. Ik vraag om een voorbeeld. En ik krijg het niet.
Ik denk eerder dat jij niet al te snugger bent. Anders ga je niet in het wilde weg mensen beschuldigen.
Het gaat mij om de vraag wat er nu zo mis is met correct zijn? Waarom zou je niet verstandig en correct mogen zijn? Waarom moet je altijd maar bevolkingsgroepen choqueren en beledigen?quote:Op zondag 2 november 2014 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh?
Wat had Charlton Heston te maken met GeenStijl?
[ afbeelding ]
Nou je hebt het hier wel tegen een gevalletje wat zo te lezen amper in staat is zelfstandig te ademenquote:Op zondag 2 november 2014 19:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt het over een ex mod van fok, die zijn niet al te snugger nee.
Er valt niet helemaal aan te ontkomen maar het is niets wat de moeite waard is om je over op te winden. Je kan het voor 100% vermijden op de televisie en in de kranten. Als je dat al niet kan hebben als je naar buiten gaat...quote:Op zondag 2 november 2014 19:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, er valt dus toch niet aan te ontkomen.
Eerst noem je mij een uitkeringstrekker en later suggereer je dat ik slecht ben in m'n werk.quote:Op zondag 2 november 2014 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat laatste hoeft niet maar je hoeft eveneens niet fluwelen handschoentjes aan te trekken en met meel in de mond te spreken omdat iemand zich op niet-rationele gronden beledigd zou kunnen voelen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat mij om de vraag wat er nu zo mis is met correct zijn? Waarom zou je niet verstandig en correct mogen zijn? Waarom moet je altijd maar bevolkingsgroepen choqueren en beledigen?
Tja, je wilt voor anderen bepalen of ze zich ergens over op mogen winden of beledigd over mogen voelen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er valt niet helemaal aan te ontkomen maar het is niets wat de moeite waard is om je over op te winden. Je kan het voor 100% vermijden op de televisie en in de kranten. Als je dat al niet kan hebben als je naar buiten gaat...
Ik erger me meer aan het vele zwerfafval - een symptoom van verloedering van een buurt - wat er is.
Ok, ik speel op de man. Maar ik ben geen racist en niet dom. Daar wil ik bewijzen voor zien! Dus zet hem op journalistje en nummertje 99.quote:Op zondag 2 november 2014 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eerst noem je mij een uitkeringstrekker en later suggereer je dat ik slecht ben in m'n werk.
Kijk, het maakt mij allemaal niet uit want ik ben zelf ook niet vies van op de man spelen, maar ga dan niet de vermoorde onschuld lopen spelen.
Je legt nog niet echt uit waarom je je niet verstandig en correct zou mogen gedragen, wat daar nu precies zo verschrikkelijk erg aan is?quote:Op zondag 2 november 2014 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat laatste hoeft niet maar je hoeft eveneens niet fluwelen handschoentjes aan te trekken en met meel in de mond te spreken omdat iemand zich op niet-rationele gronden beledigd zou kunnen voelen.
Nogmaals, lees je eigen domme troep nog eens terugquote:Op zondag 2 november 2014 19:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ok, ik speel op de man. Maar ik ben geen racist en niet dom. Daar wil ik bewijzen voor zien! Dus zet hem op journalistje en nummertje 99.
Wees eens concreet. Ik vraag toch ook niet of jij jouw domme eenzijdige troep terug wil lezen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, lees je eigen domme troep nog eens terug.
Ik heb je racist noch dom genoemd.quote:Op zondag 2 november 2014 19:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ok, ik speel op de man. Maar ik ben geen racist en niet dom. Daar wil ik bewijzen voor zien! Dus zet hem op journalistje en nummertje 99.
Ik was net zeer concreet en toen moest je je achterlijke keuteltje intrekken. Jij zet jezelf hier keer op keer voor schut met je rommel.quote:Op zondag 2 november 2014 19:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wees eens concreet. Ik vraag toch ook niet of jij jouw domme eenzijdige troep terug wil lezen.
Daar heb je gelijk in, ik dacht misschien kan 99 jouw hulp gebruiken.quote:Op zondag 2 november 2014 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb je racist noch dom genoemd.
Niets maar bij de mensen die van politieke correctheid worden beschuldigd gaat het niet enkel daarom.quote:Op zondag 2 november 2014 19:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je legt nog niet echt uit waarom je je niet verstandig en correct zou mogen gedragen, wat daar nu precies zo verschrikkelijk erg aan is?
Spreek ze dan aan op wat ze zouden doen, niet op het bizarre labeltje wat je wilt plakken.quote:Op zondag 2 november 2014 19:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niets maar bij de mensen die van politieke correctheid worden beschuldigd gaat het niet enkel daarom.
Fair enough, maar dit is dan ook een term die mensen die elkaar op dit vlak goed denken te begrijpen gebruiken als ze het over hen hebben in plaats van dat ze met hen spreken.quote:Op zondag 2 november 2014 19:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Spreek ze dan aan op wat ze zouden doen, niet op het bizarre labeltje wat je wilt plakken.
Deze man weet.quote:Op zondag 2 november 2014 19:36 schreef Synthercell het volgende:
Zwarte Piet zorgt niet alleen voor strijd en woede in velen, maar op den duur ook voor ontwaking als je dit begint te doorzien.
Vandaar dat Zwarte Piet zo lang en zovaak in de media opgehaald wordt. Zwarte Piet zorgt ook nog eens voor opkrikken 'nationale' gevoelens (politieke strijd neemt niet af), want wordt nog harder in het lange termijn geheugen gehamert.
Niets, maar dat is iets totaal anders dan politiek correct gedrag. Dat is namelijk vrijheid van meningsuiting en vrijheid van handelen extreem beperken om te voorkomen dat er eventueel misschien iemand zich gekwetst zou kunnen voelen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je legt nog niet echt uit waarom je je niet verstandig en correct zou mogen gedragen, wat daar nu precies zo verschrikkelijk erg aan is?
Jij hebt meerdere keren geïnsinueerd dat ik dom ben. Voor de rest heb je me een racist genoemd en beschuldigd van op de man spelen. Ik speel een enkele keer op de man. Voor de rest ben jij degene die met onzin aankomt. Maak je racisme-aanklacht maar waar, kom met de bewijzen dat ik dom ben.quote:Op zondag 2 november 2014 19:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik was net zeer concreet en toen moest je je achterlijke keuteltje intrekken. Jij zet jezelf hier keer op keer voor schut met je rommel.
Zwarte Piet hoeft dan ook niet te verdwijnen. Je hoeft niet alle eisen van zo'n Quincy in te willigen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:41 schreef UltraR het volgende:
[..]
Niets, maar dat is iets totaal anders dan politiek correct gedrag. Dat is namelijk vrijheid van meningsuiting en vrijheid van handelen extreem beperken om te voorkomen dat er eventueel misschien iemand zich gekwetst zou kunnen voelen.
Ik verdedig sowieso ook de stelling dat Zwarte Piet prima onder 'verstandig en correct' valt te passen. Enkel omdat sommigen zich er gekwetst door voelen maakt niet automatisch het karakter Zwarte Piet onverstandig en incorrect. Dat is en blijft een mening.
Bedankt.quote:Op zondag 2 november 2014 19:47 schreef luxerobots het volgende:
Ik zou Zwarte Piet graag donker houden. Dat is een mooi contrast, de witharige Sint met zijn donkere helper.
Ben ook blij dat die discussie in mijn jeugd niet zo belachelijk was. Piet was gewoon zwart, waar niets achter werd gezocht.
Civitas Christiana? De Christelijke Stad? Lijkt me uitermate verdacht!quote:Op zondag 2 november 2014 12:04 schreef LXIV het volgende:
Nog even over Civitas Christiana, die stichting die zich nu serieus inzet voor het behoud van Zwarte Piet (en het SInterklaasfeest zelf en de Nederlandse identiteit als geheel), die heb ik natuurlijk wat geld gedoneerd voor hun goede werken.
Ah, daar heb je het al.quote:Op zondag 2 november 2014 13:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij een stichting steunt die tegen abortus, homo's, euthanasie, evolutie en democratie is zal inderdaad niemand verbazen.
Zij mogen dat en wij mogen dat in dit geval aangezien zij het op ons bordje hebben gelegd met hun oproep om ZP af te schaffen. Als wij van mening zijn dat de door hen gepresenteerde argumenten slecht zijn (irrationeel, niet logisch) dan mogen wij dat zeggen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, je wilt voor anderen bepalen of ze zich ergens over op mogen winden of beledigd over mogen voelen.
Mogen de mensen die het betreft daar niet zelf over oordelen?
Klinkt wel leuk. Mede omdat hij ontspannen is.quote:Op zondag 2 november 2014 14:48 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk bullshit. Het gaat natuurlijk om het totale plaatje. Dan is het toch duidelijk een persiflerende weergave van een neger? Als ik een cartoon maak over iemand en beweer dat het die persoon niet is, maar alle kenmerkingen en verwijzingen dat wel zeggen. Dan heb ik niet zo'n sterke case in het stellen dat het die persoon niet is.
De braboneger zegt het wel redelijk treffend:
Het klinkt leuk maar hij weet blijkbaar niet dat ZP al ruim voor 1935 voorkwam.quote:Op zondag 2 november 2014 20:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Klinkt wel leuk. Mede omdat hij ontspannen is.
Maar dat zijn lippen rood zijn, vind ik toch echt een geval van kleurenblind. Dik, dat wel. Maar dat geldt voor lang niet alle negers: Somaliërs bijvoorbeeld hebben veel dunnere lippen.
Lekker clubje. -slik-quote:Op zondag 2 november 2014 13:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij een stichting steunt die tegen abortus, homo's, euthanasie, evolutie en democratie is zal inderdaad niemand verbazen.
Een probleem is dat het een nogal radicale wijziging is. Ja, peutertjes van een 2-3 jaar oud die voor het eerst iets meekrijgen van het feest zullen er geen last van hebben maar wat doe je met de 4-7 jarigen die ineens zo'n grote verandering zien?quote:Op zondag 2 november 2014 19:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zwarte Piet hoeft dan ook niet te verdwijnen. Je hoeft niet alle eisen van zo'n Quincy in te willigen.
Persoonlijk voel ik wel voor uitbreiden van het Pietenkorps met gekleurde Pieten. Lijkt mij een prima oplossing.
Gekleurde Pieten zijn geen heel nieuw fenomeen.quote:Op zondag 2 november 2014 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een probleem is dat het een nogal radicale wijziging is. Ja, peutertjes van een 2-3 jaar oud die voor het eerst iets meekrijgen van het feest zullen er geen last van hebben maar wat doe je met de 4-7 jarigen die ineens zo'n grote verandering zien?
Een ander probleem is natuurlijk dat er geen noodzaak is om te veranderen. Zwart is toch prima?
roetpietenquote:Op zondag 2 november 2014 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een probleem is dat het een nogal radicale wijziging is. Ja, peutertjes van een 2-3 jaar oud die voor het eerst iets meekrijgen van het feest zullen er geen last van hebben maar wat doe je met de 4-7 jarigen die ineens zo'n grote verandering zien?
Een ander probleem is natuurlijk dat er geen noodzaak is om te veranderen. Zwart is toch prima?
Roetpieten, bonte Pieten, regenboogpieten, blanke Pieten, stroopwafelpieten en kaaspieten. Sommige mensen hebben gewoon totaal geen gevoel voor esthetica.quote:
Oke.quote:Op zondag 2 november 2014 21:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Roetpieten, bonte Pieten, regenboogpieten, blanke Pieten, stroopwafelpieten en kaaspieten. Sommige mensen hebben gewoon totaal geen gevoel voor esthetica.
Dat is een goed idee.quote:Op zondag 2 november 2014 21:12 schreef Falco het volgende:
Over 10 jaar is het niet meer bon ton om alleen maar Zwarte Piet te hebben. Denk dat de trend van lokale Piet zich nu definitief heeft ingezet, waarbij geschminkt wordt naar wat past bij die stad of dorp. Haarlem krijgt bloemenpieten, Gouda stroopwafel- en kaaspieten, Amsterdam regenboog-Pieten, Utrecht zal wel grijze Dom-Pieten krijgen of geschminkt met een rood-wit embleem (verwijzing stadswapen).
Voor elke plaats is wel iets leuks en origineels te verzinnen. Den Haag krijgt bijvoorbeeld groengele Pieten, Eindhoven felgele gloeilamp-Pieten en ga zo maar verder. Dat zal het feest alsnog wel leuk maken.
Petten krijgt gloeipieten. Den Haag kankâh Pieten.quote:Op zondag 2 november 2014 21:12 schreef Falco het volgende:
Over 10 jaar is het niet meer bon ton om alleen maar Zwarte Piet te hebben. Denk dat de trend van lokale Piet zich nu definitief heeft ingezet, waarbij geschminkt wordt naar wat past bij die stad of dorp. Haarlem krijgt bloemenpieten, Gouda stroopwafel- en kaaspieten, Amsterdam regenboog-Pieten, Utrecht zal wel grijze Dom-Pieten krijgen of geschminkt met een rood-wit embleem (verwijzing stadswapen).
Voor elke plaats is wel iets leuks en origineels te verzinnen. Den Haag krijgt bijvoorbeeld groengele Pieten, Eindhoven felgele gloeilamp-Pieten en ga zo maar verder. Dat zal het feest alsnog wel leuk maken.
Lijkt mij een goed idee:quote:Op zondag 2 november 2014 19:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zwarte Piet hoeft dan ook niet te verdwijnen. Je hoeft niet alle eisen van zo'n Quincy in te willigen.
Persoonlijk voel ik wel voor uitbreiden van het Pietenkorps met gekleurde Pieten. Lijkt mij een prima oplossing.
Stichting Martijn heeft ook interesse getoond in het aanbieden van pedo Pieten.quote:Op zondag 2 november 2014 21:18 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee:
- De nummer 39 met rijst Piet
- De Joodse Piet
- Moslim Piet
- De Groen Links Piet
- De licht getinte Piet
en natuurlijk
- alle kleuren van de regenboog Zeurpieten
kunnen we nog meer bevolkingsgroepen "discrimineren"
De zigeunerpiet ben je nog vergeten.quote:Op zondag 2 november 2014 21:18 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee:
- De Joodse Piet
- Moslim Piet
- De Groen Links Piet
- De licht getinte Piet
en natuurlijk
Da's geen Piet die dingen komt brengen.quote:Op zondag 2 november 2014 21:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De zigeunerpiet ben je nog vergeten.
Goed plan.quote:Op zondag 2 november 2014 21:18 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee:
- De Joodse Piet
- Moslim Piet
- De Groen Links Piet
- De licht getinte Piet
en natuurlijk
LoL.quote:Op zondag 2 november 2014 21:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Da's geen Piet die dingen komt brengen.
Nee, ik stelde niet voor om ze uit te joelen, ik stelde voor om niet naar die intochten te gaan en er een uit te kiezen waarbij ze wel ZP in ere houden. Idem voor het bekijken van de NTR-intocht, dan maar een keer overslaan. In de hoop dat we dan na dit jaar voor goed van dat gezeik af zijn. Ik durf nu al te voorspellen dat we dit jaar flink wat oproertjes gaan krijgen, ook van de klagers die het feest voorgoed willen verpesten.quote:Op zondag 2 november 2014 21:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gekleurde Pieten zijn geen heel nieuw fenomeen.
Verder ben jij wel de laatste die zich op mag werpen als hoeder van tere kinderzieltjes. Was jij immers niet degene die voorstelde om Sint en Piet uit te joelen? En eventuele kindertraantjes nam je voor lief, zolang het feest maar ongewijzigd zou blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |