http://www.goeievraag.nl/(...)1979/weigeren-werkenquote:Op zondag 2 november 2014 23:17 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Welke gevallen? Misschien geldt dat wel voor mij...
Dus eigenlijk ben ik nu subassertief en moet ik assertiever worden wat zou lukken met dit doorstaan?quote:Op zondag 2 november 2014 23:20 schreef Daboman het volgende:
[..]
Weet ik, daarom zei ik eerder al dat het je waarschijnlijk niet in 1 keer zal lukken. Maar het is dus wel de uitgelezen kans om het te oefenen. Lukt het niet, maak je jezelf geen verwijt.
Ik vind nergens iets over reeds ingeroosterde uren zoals in het geval van TS.quote:
Daar wordt inderdaad geen duidelijk antwoord op gegeven. Maar voor zover ik weet heb je niet aangegeven meer dan die 3 uur te kunnen werken die in het contract staan en zou je dus kunnen weigeren. Je moet toch sowieso op dat contract kunnen terugvallen?quote:Op zondag 2 november 2014 23:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind nergens iets over reeds ingeroosterde uren zoals in het geval van TS.
Ze heeft ook nog niet aangegeven dat ze de extra uren niet kan werken. Normaal geef je voor een komende periode aan wanneer je wel of niet kunt, of als het rooster gemaakt is heb je nog een bepaalde tijd om hierop te ageren. Als deze termijn is verstreken of TS heeft van te voren niet aangegeven niet te kunnen werken. Dan zie ik geen reden waarom ze reeds geroosterde uren niet zou moeten werken. Voor toekomstige planning kan ze natuurlijk gewoon op haar 3 urig contract terugvallen.quote:Op zondag 2 november 2014 23:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar wordt inderdaad geen duidelijk antwoord op gegeven. Maar voor zover ik weet heb je niet aangegeven meer dan die 3 uur te kunnen werken die in het contract staan en zou je dus kunnen weigeren. Je moet toch sowieso op dat contract kunnen terugvallen?
Ja maar als ik al ingeroosterd sta, zoals nu het geval, dan moet ik me toch gwn houden aan die dagen omdat ik ooit een keer helemaal op het begin van dit veelbelovende baantje heb gezegd dat ik op een zaterdag best kan werken?quote:Op zondag 2 november 2014 23:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar wordt inderdaad geen duidelijk antwoord op gegeven. Maar voor zover ik weet heb je niet aangegeven meer dan die 3 uur te kunnen werken die in het contract staan en zou je dus kunnen weigeren. Je moet toch sowieso op dat contract kunnen terugvallen?
Wat is dat probleem precies?quote:Op zondag 2 november 2014 22:05 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Maar als ik niet kom dan heb ik een groter probleem neem ik aan.
En in hoeverre is dat inroosteren boven die 3 uur met TS besproken?quote:Op zondag 2 november 2014 23:36 schreef Dimens het volgende:
Dat weet ik niet precies, maar misschien is daar ook een regel voor. Dat een werknemer moet betalen als die niet komt opdagen nadat ze ontslag heeft willen nemen. Of misschien iets ergers, zo rijk ben ik niet want bij kruidvat verdien je niet erg veel.quote:
Erger dan betalen? Een gevangenisstraf of zo?quote:Op zondag 2 november 2014 23:56 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Dat weet ik niet precies, maar misschien is daar ook een regel voor. Dat een werknemer moet betalen als die niet komt opdagen nadat ze ontslag heeft willen nemen. Of misschien iets ergers, zo rijk ben ik niet want bij kruidvat verdien je niet erg veel.
Eigenlijk helemaal niet. In mijn eerste gesprek vroeg ze naar mijn beschikbare dagen en toen ik ook op het rooster stond heb ik me daar tot nu toe aangehouden, heb 1x geruild met iemand en afgelopen vrijdag voor het eerst ziek gemeld.quote:Op zondag 2 november 2014 23:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En in hoeverre is dat inroosteren boven die 3 uur met TS besproken?
Je bent wel idioot veel ingeroosterd boven die 3 uur. Dat hoef je echt niet te accepteren, alleen maar omdat iemand dat ingevuld heeft.quote:Op zondag 2 november 2014 23:59 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Eigenlijk helemaal niet. In mijn eerste gesprek vroeg ze naar mijn beschikbare dagen en toen ik ook op het rooster stond heb ik me daar tot nu toe aangehouden, heb 1x geruild met iemand en afgelopen vrijdag voor het eerst ziek gemeld.
Kreeg van een collega te horen dat je zelf vervanging moest regelen als je een dag niet kon. Maar verder niets van de leidinggevenden.
Het woord 'rechter' alleen al bezorgd me de rillingen. Ik had nooit daar moeten solliciteren, mijn zus zei al dat die filiaal 100x niks, maar ik wilde per se werken -.-quote:Op zondag 2 november 2014 23:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Erger dan betalen? Een gevangenisstraf of zo?Lieverd, het gaat echt niet ernstig worden. Verdiep je eens in wat de gevolgen kunnen zijn. Geen enkele rechter zal een hoge boete opleggen aan een scholier die een contract heeft voor 3 uurtjes. Ik zou me overigens ziek gemeld houden en morgen contact opnemen met de bedrijfsarts en een beetje hysterisch huilend uitleggen dat je nooit weer terug wilt + je ontslag al hebt ingediend. Met een beetje mazzel kan hij/zij je uitleggen wat dan de gang van zaken is.
Elk bedrijf heeft een bedrijfsarts. En denk je wat ik denk dat er gaat gebeuren als je niet meer komt? Niets.quote:Op maandag 3 november 2014 00:02 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Het woord 'rechter' alleen al bezorgd me de rillingen. Ik had nooit daar moeten solliciteren, mijn zus zei al dat die filiaal 100x niks, maar ik wilde per se werken -.-
En volgens mij hebben wij geen bedrijfsarts. Nooit van gehoord ten minste (op het werk bedoel ik, ik weet wel wat dat is)
Ja ik werk meer dan sommigen die er al 5 jaar werken, maar dat komt denk ik ook door de leeftijd werd mij verteld.quote:Op maandag 3 november 2014 00:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent wel idioot veel ingeroosterd boven die 3 uur. Dat hoef je echt niet te accepteren, alleen maar omdat iemand dat ingevuld heeft.
Ik had je hoger ingeschat, doe toch niet zo gek man!quote:Op zondag 2 november 2014 19:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat een frustratie zeg, heeft je voetbalcluppie verloren of zo?
Er is TS ook al gevraagd of er niet toevallig staat "minimaal drie uur" daar volgt geen antwoord op.
Daarnaast betekend een drie urig contract niet dat je niet meer ingeroosterd kunt worden, ook daar horen regels en voorwaarden bij, als de WG dat wel correct speelt en TS daar verder niets mee doet, dan is het inderdaad goed mogelijk dat zij deze uren in zijn geheel of gedeeltelijk alsnog moet werken.
Ik kan mij ook werkelijk niet voorstellen dat hier een rechter bij zou komen.quote:Op maandag 3 november 2014 00:02 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Het woord 'rechter' alleen al bezorgd me de rillingen. Ik had nooit daar moeten solliciteren, mijn zus zei al dat die filiaal 100x niks, maar ik wilde per se werken -.-
En volgens mij hebben wij geen bedrijfsarts. Nooit van gehoord ten minste (op het werk bedoel ik, ik weet wel wat dat is)
Dat je een drie-urig contract hebt getekend, dat je lang genoeg flexibel bent geweest, maar dat een overschrijding van de afgesproken uren met 500% nooit de bedoeling kan zijn geweest van zowel jou als hunzelf. Tevens dat jij het te druk hebt om dit nog te kunnen doen en dat je van een aantal uren afwil. Die drie uur daar kunnen ze je aan houden, en je zou zo netjes kunnen zijn om op de zeer korte termijn wat meer te werken zoals reeds in het rooster is aangegeven, zodat zij ook even de tijd hebben om vervanging te regelen.quote:Op maandag 3 november 2014 00:07 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja ik werk meer dan sommigen die er al 5 jaar werken, maar dat komt denk ik ook door de leeftijd werd mij verteld.
Wat moet ik dan tegen de leidinggevende en/of filiaalmanager zeggen? Want de dagen dat ik moet werken, had ik inderdaad opgenoemd, kan ik me nog herinneren. Maar ik had niet gezegd dat dat hele dagen moesten zijn, dacht dat ik alleen eerst in de avonden moest vullen en daarna kassadraaien tijdens openingstijden. Maar ik moest al meteen mijn tweede dag kassa draàien, wat ik niet eens wilde...
Gelukkig vooral zelf geen enkele nuttige info geven terwijl je een ander afzeikt.quote:Op maandag 3 november 2014 00:40 schreef killerkip69 het volgende:
[..]
Ik had je hoger ingeschat, doe toch niet zo gek man!
16 jaar, bijbaantje, ze vindt het blijkbaar niks, zij gebruiken haar ook maar om wat uren op te vullen, lb zeg je dan...en in je cv opnemen? zoals janneke zegt natuurlijk, dit baantje is helemaal niet belangrijk om te vermelden. Ze heeft blijkbaar ander werk gevonden, hopelijk iets interessanter dan dit, dan doe je dat, is je goed recht. Succes met je nieuwe baantje en hopelijk tref je 'n goede werkgever en 'n leuke werkplek
ps: Kruidvat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |