Daar wordt inderdaad geen duidelijk antwoord op gegeven. Maar voor zover ik weet heb je niet aangegeven meer dan die 3 uur te kunnen werken die in het contract staan en zou je dus kunnen weigeren. Je moet toch sowieso op dat contract kunnen terugvallen?quote:Op zondag 2 november 2014 23:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind nergens iets over reeds ingeroosterde uren zoals in het geval van TS.
Ze heeft ook nog niet aangegeven dat ze de extra uren niet kan werken. Normaal geef je voor een komende periode aan wanneer je wel of niet kunt, of als het rooster gemaakt is heb je nog een bepaalde tijd om hierop te ageren. Als deze termijn is verstreken of TS heeft van te voren niet aangegeven niet te kunnen werken. Dan zie ik geen reden waarom ze reeds geroosterde uren niet zou moeten werken. Voor toekomstige planning kan ze natuurlijk gewoon op haar 3 urig contract terugvallen.quote:Op zondag 2 november 2014 23:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar wordt inderdaad geen duidelijk antwoord op gegeven. Maar voor zover ik weet heb je niet aangegeven meer dan die 3 uur te kunnen werken die in het contract staan en zou je dus kunnen weigeren. Je moet toch sowieso op dat contract kunnen terugvallen?
Ja maar als ik al ingeroosterd sta, zoals nu het geval, dan moet ik me toch gwn houden aan die dagen omdat ik ooit een keer helemaal op het begin van dit veelbelovende baantje heb gezegd dat ik op een zaterdag best kan werken?quote:Op zondag 2 november 2014 23:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar wordt inderdaad geen duidelijk antwoord op gegeven. Maar voor zover ik weet heb je niet aangegeven meer dan die 3 uur te kunnen werken die in het contract staan en zou je dus kunnen weigeren. Je moet toch sowieso op dat contract kunnen terugvallen?
Wat is dat probleem precies?quote:Op zondag 2 november 2014 22:05 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Maar als ik niet kom dan heb ik een groter probleem neem ik aan.
En in hoeverre is dat inroosteren boven die 3 uur met TS besproken?quote:Op zondag 2 november 2014 23:36 schreef Dimens het volgende:
Dat weet ik niet precies, maar misschien is daar ook een regel voor. Dat een werknemer moet betalen als die niet komt opdagen nadat ze ontslag heeft willen nemen. Of misschien iets ergers, zo rijk ben ik niet want bij kruidvat verdien je niet erg veel.quote:
Erger dan betalen? Een gevangenisstraf of zo?quote:Op zondag 2 november 2014 23:56 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Dat weet ik niet precies, maar misschien is daar ook een regel voor. Dat een werknemer moet betalen als die niet komt opdagen nadat ze ontslag heeft willen nemen. Of misschien iets ergers, zo rijk ben ik niet want bij kruidvat verdien je niet erg veel.
Eigenlijk helemaal niet. In mijn eerste gesprek vroeg ze naar mijn beschikbare dagen en toen ik ook op het rooster stond heb ik me daar tot nu toe aangehouden, heb 1x geruild met iemand en afgelopen vrijdag voor het eerst ziek gemeld.quote:Op zondag 2 november 2014 23:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En in hoeverre is dat inroosteren boven die 3 uur met TS besproken?
Je bent wel idioot veel ingeroosterd boven die 3 uur. Dat hoef je echt niet te accepteren, alleen maar omdat iemand dat ingevuld heeft.quote:Op zondag 2 november 2014 23:59 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Eigenlijk helemaal niet. In mijn eerste gesprek vroeg ze naar mijn beschikbare dagen en toen ik ook op het rooster stond heb ik me daar tot nu toe aangehouden, heb 1x geruild met iemand en afgelopen vrijdag voor het eerst ziek gemeld.
Kreeg van een collega te horen dat je zelf vervanging moest regelen als je een dag niet kon. Maar verder niets van de leidinggevenden.
Het woord 'rechter' alleen al bezorgd me de rillingen. Ik had nooit daar moeten solliciteren, mijn zus zei al dat die filiaal 100x niks, maar ik wilde per se werken -.-quote:Op zondag 2 november 2014 23:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Erger dan betalen? Een gevangenisstraf of zo?Lieverd, het gaat echt niet ernstig worden. Verdiep je eens in wat de gevolgen kunnen zijn. Geen enkele rechter zal een hoge boete opleggen aan een scholier die een contract heeft voor 3 uurtjes. Ik zou me overigens ziek gemeld houden en morgen contact opnemen met de bedrijfsarts en een beetje hysterisch huilend uitleggen dat je nooit weer terug wilt + je ontslag al hebt ingediend. Met een beetje mazzel kan hij/zij je uitleggen wat dan de gang van zaken is.
Elk bedrijf heeft een bedrijfsarts. En denk je wat ik denk dat er gaat gebeuren als je niet meer komt? Niets.quote:Op maandag 3 november 2014 00:02 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Het woord 'rechter' alleen al bezorgd me de rillingen. Ik had nooit daar moeten solliciteren, mijn zus zei al dat die filiaal 100x niks, maar ik wilde per se werken -.-
En volgens mij hebben wij geen bedrijfsarts. Nooit van gehoord ten minste (op het werk bedoel ik, ik weet wel wat dat is)
Ja ik werk meer dan sommigen die er al 5 jaar werken, maar dat komt denk ik ook door de leeftijd werd mij verteld.quote:Op maandag 3 november 2014 00:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent wel idioot veel ingeroosterd boven die 3 uur. Dat hoef je echt niet te accepteren, alleen maar omdat iemand dat ingevuld heeft.
Ik had je hoger ingeschat, doe toch niet zo gek man!quote:Op zondag 2 november 2014 19:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat een frustratie zeg, heeft je voetbalcluppie verloren of zo?
Er is TS ook al gevraagd of er niet toevallig staat "minimaal drie uur" daar volgt geen antwoord op.
Daarnaast betekend een drie urig contract niet dat je niet meer ingeroosterd kunt worden, ook daar horen regels en voorwaarden bij, als de WG dat wel correct speelt en TS daar verder niets mee doet, dan is het inderdaad goed mogelijk dat zij deze uren in zijn geheel of gedeeltelijk alsnog moet werken.
Ik kan mij ook werkelijk niet voorstellen dat hier een rechter bij zou komen.quote:Op maandag 3 november 2014 00:02 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Het woord 'rechter' alleen al bezorgd me de rillingen. Ik had nooit daar moeten solliciteren, mijn zus zei al dat die filiaal 100x niks, maar ik wilde per se werken -.-
En volgens mij hebben wij geen bedrijfsarts. Nooit van gehoord ten minste (op het werk bedoel ik, ik weet wel wat dat is)
Dat je een drie-urig contract hebt getekend, dat je lang genoeg flexibel bent geweest, maar dat een overschrijding van de afgesproken uren met 500% nooit de bedoeling kan zijn geweest van zowel jou als hunzelf. Tevens dat jij het te druk hebt om dit nog te kunnen doen en dat je van een aantal uren afwil. Die drie uur daar kunnen ze je aan houden, en je zou zo netjes kunnen zijn om op de zeer korte termijn wat meer te werken zoals reeds in het rooster is aangegeven, zodat zij ook even de tijd hebben om vervanging te regelen.quote:Op maandag 3 november 2014 00:07 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja ik werk meer dan sommigen die er al 5 jaar werken, maar dat komt denk ik ook door de leeftijd werd mij verteld.
Wat moet ik dan tegen de leidinggevende en/of filiaalmanager zeggen? Want de dagen dat ik moet werken, had ik inderdaad opgenoemd, kan ik me nog herinneren. Maar ik had niet gezegd dat dat hele dagen moesten zijn, dacht dat ik alleen eerst in de avonden moest vullen en daarna kassadraaien tijdens openingstijden. Maar ik moest al meteen mijn tweede dag kassa draàien, wat ik niet eens wilde...
Gelukkig vooral zelf geen enkele nuttige info geven terwijl je een ander afzeikt.quote:Op maandag 3 november 2014 00:40 schreef killerkip69 het volgende:
[..]
Ik had je hoger ingeschat, doe toch niet zo gek man!
16 jaar, bijbaantje, ze vindt het blijkbaar niks, zij gebruiken haar ook maar om wat uren op te vullen, lb zeg je dan...en in je cv opnemen? zoals janneke zegt natuurlijk, dit baantje is helemaal niet belangrijk om te vermelden. Ze heeft blijkbaar ander werk gevonden, hopelijk iets interessanter dan dit, dan doe je dat, is je goed recht. Succes met je nieuwe baantje en hopelijk tref je 'n goede werkgever en 'n leuke werkplek
ps: Kruidvat
Ja, mijn filiaalmanager is de 'baas' en heeft het denk ik ook over haar te zeggen, alhoewel die depressief-lijkende leidinggevende een hoge functie lijkt te bekleden, hoger dan de twee andere leidinggevenden. Maar vroeg een keer wie nou de 'baas' was van ons filiaal, en toen noemden ze de naam van de filiaalmanager.quote:Op maandag 3 november 2014 07:16 schreef empa1010 het volgende:.
Loopt er ook nog een 'hoger' iemand rond dan haar? Ofwel haar leidinggevende?
Indien ja, dan zou je jouw bevindingen bij diegene kunnen aankaarten. Als het klopt wat je zegt en dat zal gerust, dan is deze vrouw een burn-out kandidaat. Door haar eigen gedrag. Ze slachtoffert zichzelf. Vind ik tenminste. Niet oké...
* ontbraken 2 woorden, tis nog vroeg![]()
Ik denk dat als jij in mijn situatie had gezeten, je een ergere instelling zou hebben gehad dan ik. En nee, ik heb juist het idee dat ''grote'' mensen haast nooit zin hebben om te werken, als ik zo rond kijk, en alles opschuiven naar de rest.quote:Op maandag 3 november 2014 06:24 schreef avotar het volgende:
Wat dacht je van je gewoon schikken, je eigen niet zo aanstellen en die paar dagen nog gaan werken?
Wat een instelling zeg! Bah!
Dacht je dat grote mensen ook altijd even veel zin hadden om te gaan werken?
Ja helaas nog steeds, je mag mijn baan overnemen als je op zoek bent.quote:Op maandag 3 november 2014 06:26 schreef Toekito het volgende:
werkt TS nou nog steeds bij kruidvat? Zo moeilijk is het toch niet om de leiding gevende de waarheid te zeggen.
Ga ik wel doenquote:Op maandag 3 november 2014 09:06 schreef Isabeau het volgende:
Misschien de test van de werkstress week maar niet doen https://www.checkjewerkstress.nl/werkstressweek/
Gewoon je mond opentrekken en zeggen dat zij dit zelf heeft gezegd en dat ze best wat aardiger mag doenquote:Op maandag 3 november 2014 09:04 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja helaas nog steeds, je mag mijn baan overnemen als je op zoek bent.
En jawel dat is wel moeilijk, je kent haar niet, ze zou in staat zijn je levend op te eten.
Een keer moest ik weer de hele dag werken en zij had me als opdracht gegeven om te spiegelen en als het druk is kassa te draaien, dus ik spiegelen want het was best rustig. Komt ze 20 minuten later woedend naar me toe om te zeggen dat ik hier onmiddellijk moest verdwijnen en bij de kassa moet staan (terwijl het helemaal niet druk was en ik pas als derde bij moest draaien)
Ik dacht dat er iets aan de hand was, dus ik zeg gewoon: HUh? maar ik moest toch spiegelen?
Zij heel boos: Ik wil je hier niet meer zien!! Opschieten! En dan boos weglopen met dat rare loopje van haar.
Ik weet nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan. Het kwam een beetje op me over alsof ze bang was dat ik iets zou stelen tijdens het spiegelen, terwijl ik nota bene de enige ben die al die irritante tandpasta tubes dezelfde richting op draai tijdens het spiegelen. Zucht.
Ze is gewoon behoorlijk geïntimideerd door deze tante en nog maar 16 en gevoelig (zegt ze zelf). Ik hoop maar dat ze wat assertiever wordt als ze ouder wordtquote:Op maandag 3 november 2014 09:26 schreef Ceviche het volgende:
Gewoon je mond opentrekken en zeggen dat zij dit zelf heeft gezegd en dat ze best wat aardiger mag doen
Ik snap het helemaal, kreeg een keer (paar jaar geleden) in een ander filiaal een stortvloed met kritiek over me heen. Ik was helemaal overstuurquote:Op maandag 3 november 2014 09:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze is gewoon behoorlijk geïntimideerd door deze tante en nog maar 16 en gevoelig (zegt ze zelf). Ik hoop maar dat ze wat assertiever wordt als ze ouder wordtDoor te zwijgen ga je je alleen maar gefrustreerder voelen. En TS, wat kan er nou gebeuren? Ze gaat heus niet slaan en het allerergste wat er kan gebeuren is dat ze je ontslaat. En dan?
Nee hoor. Ik heb zelfs twee of drie keer in jouw situatie gezeten. Maar daar leer je van. Contract lezen is er daar één van.quote:Op maandag 3 november 2014 08:56 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij in mijn situatie had gezeten, je een ergere instelling zou hebben gehad dan ik. En nee, ik heb juist het idee dat ''grote'' mensen haast nooit zin hebben om te werken, als ik zo rond kijk, en alles opschuiven naar de rest.
Nogmaals, het werken zelf vind ik niet zo erg, de sfeer en de manier waarop ik behandeld wordt zorgen ervoor dat ik daar nu onmiddellijk weg wil (en ook omdat ik een andere baan heb gevonden waar ik aangenomen ben en vandaag langs ga om deze k*tsituatie uit te leggen)
Gewoon vragen of ze buiten het werk ook zo gezellig is.quote:Op maandag 3 november 2014 09:04 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
En jawel dat is wel moeilijk, je kent haar niet, ze zou in staat zijn je levend op te eten.
Een keer moest ik weer de hele dag werken en zij had me als opdracht gegeven om te spiegelen en als het druk is kassa te draaien, dus ik spiegelen want het was best rustig. Komt ze 20 minuten later woedend naar me toe om te zeggen dat ik hier onmiddellijk moest verdwijnen en bij de kassa moet staan (terwijl het helemaal niet druk was en ik pas als derde bij moest draaien)
Ik dacht dat er iets aan de hand was, dus ik zeg gewoon: HUh? maar ik moest toch spiegelen?
Zij heel boos: Ik wil je hier niet meer zien!! Opschieten! En dan boos weglopen met dat rare loopje van haar.
Ik weet nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan. Het kwam een beetje op me over alsof ze bang was dat ik iets zou stelen tijdens het spiegelen, terwijl ik nota bene de enige ben die al die irritante tandpasta tubes dezelfde richting op draai tijdens het spiegelen. Zucht.
Dat je je schikt in het werk, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je ook over je heen laat lopen. In deze situatie had je haar best vriendelijk kunnen vertellen dat je het niet prettig vindt dat ze zo tegen jou schreeuwt en dat ze het ook vriendelijk kan vertellen. Kom op zegquote:Op maandag 3 november 2014 09:04 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Als die baas zegt "ik wil je hier niet meer zien" zou ik zeggen "oh mooi zo, komt goed uit, ik wil hier ook niet meer werken, heb al ander werk gevonden, doei!" en weggaan.quote:Op maandag 3 november 2014 09:04 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 november 2014 17:17 schreef BlueMage het volgende:
Als die baas zegt "ik wil je hier niet meer zien" zou ik zeggen "oh mooi zo, komt goed uit, ik wil hier ook niet meer werken, heb al ander werk gevonden, doei!" en weggaan.
Ik ben op zoek geweest naar een baan dat ik ze niet aardig, nu heb ik een, inderdaad betere, baan gevonden en wilde ik eindelijk ontslag nemen, want wilde niet zonder baantje komen te zitten. Maar kan daar dus niet weg.quote:Op maandag 3 november 2014 09:33 schreef Loveless85 het volgende:
Eigenlijk heeft TS dus gewoon elders leuker/beter werk gevonden, en volgt om dat recht te lullen een heel jankverhaal over dat ze niet aardig zijn en daarom echt PER DIRECT daar weg MOET.
In een sollicitatie nooit negatief praten over voorgaande banen.quote:Op maandag 3 november 2014 19:05 schreef Amaris-Airlie het volgende:
En nu heb ik dus ook een andere baan, waarvoor ik vandaag op gesprek ben geweest om de situatie uit te leggen.
Hmm, twee tot drie keer zelfs. Wel grappig dat je steeds in dezelfde situatie terecht bent gekomen nadat je er van hebt 'geleerd'.quote:Op maandag 3 november 2014 11:14 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb zelfs twee of drie keer in jouw situatie gezeten. Maar daar leer je van.
Bij ons durft zeker de helft de bek niet open te trekken als het er op aan komt, zal elders niet veel anders zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 06:26 schreef Toekito het volgende:
werkt TS nou nog steeds bij kruidvat? Zo moeilijk is het toch niet om de leiding gevende de waarheid te zeggen.
Ooh dat heb ik wel gedaan hoor, ik zei alleen dat de sfeer er kil is en het hier gezelliger is. Dus niet dat ik de leidinggevende een bitch vind.quote:Op maandag 3 november 2014 19:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In een sollicitatie nooit negatief praten over voorgaande banen.
Ze bedoelde daar tussen de producten ipv achter de kassa, maar deze is een goede hahahahaquote:Op maandag 3 november 2014 17:17 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Als die baas zegt "ik wil je hier niet meer zien" zou ik zeggen "oh mooi zo, komt goed uit, ik wil hier ook niet meer werken, heb al ander werk gevonden, doei!" en weggaan.
Ja wilde ik ook doen want was toen echt boos, maar ze liep dus weg. En om het er na sluitingstijd nog over te hebben... Nee, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt nog extra daar te blijven hangen om met haar te babbelen over haar gedrag en de invloed die ze op mij, en de meeste anderen, heeft.quote:Op maandag 3 november 2014 16:50 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat je je schikt in het werk, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je ook over je heen laat lopen. In deze situatie had je haar best vriendelijk kunnen vertellen dat je het niet prettig vindt dat ze zo tegen jou schreeuwt en dat ze het ook vriendelijk kan vertellen. Kom op zeg
Tsja zou dat echt doen in TS d'r geval maar dat heb ik ook moeten leren. Kreeg 'n keer 'n heel verhaal van zo'n uitzendbureaufiguur waarom ik het allemaal absoluut niet goed deed en ik knikte braaf ja ipv dat ik m'n mond eens opentrok over hoe het allemaal echt gegaan was.quote:
Ja ik heb echt geen idee waarom ze me niet gewoon ontslaat, want ze kunnen best zonder me, ook al heb ik het idee dat ze nood aan personeel hebben. Zulk belangrijk werk verricht ik nou ook weer niet -_- alleen kassadraaien en vullen, en voor derest kleine rotklusjes en spiegelen.quote:Op maandag 3 november 2014 21:06 schreef traveljunky het volgende:
als ik filiaalleider was en je wou weg, zou ik je laten gaan. Wat zou ik hebben aan iemand die met lood in zn schoenen naar het werk komt?
Wel knap dat jij wel weet waarom ze baalt, want dat weet ik namelijk ook niet echt. Misschien dat ze me gewoon zit te sarren en me expres nog deze maand laat werken.quote:Op maandag 3 november 2014 21:06 schreef traveljunky het volgende:
Het is een bijbaantje zeg je, dan valt het filiaal heus niet om als jij je 3e maand niet afmaakt. Ik snap dus niet waar je baas nou over zit te zeuren. Ik snap wel dat ze baalt, maar get over it!
Ho wacht, mijn filiaalmanager is iemand anders dan mijn depressieve leidinggevende. De filiaalmanager bepaalt over mijn ontslag, en een van de redenen dat ik weg wil is door die depressieve leidinggevende, maar dat benoemde ik natuurlijk in andere woorden: 'Voel me niet op mijn gemak door de sfeer en heb een andere baan dat dichterbij is.'quote:Op maandag 3 november 2014 21:15 schreef traveljunky het volgende:
ik weet natuurlijk niet waarom ze baalt, maar het lijkt me dat ze gewoon geen zin heeft om een vervanger te zoeken en in te werken.
En als ze echt tegen burnout aan zit, kan ze vast niet met tegenslag omgaan, iemand die benoemt dat het helemaal niet leuk is om voor haar te werken, daar kan ze vast niet goed tegen. misschien dat ze het daarom zo lastig voor je maakt. Ze komt op mij egoistisch over in elk geval.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |