Hoe heb jij je ontslag geregeld dan?quote:Op zondag 2 november 2014 21:11 schreef TheSatanSlayer het volgende:
wat een onzin dat ze nog 1 maand moet uithouden. Niet zo bashen op een meisje van 16.
@meisje: ik had vroeger ook gewerkt bij de kruidvat en wilde er zo snel mogewlijk weer weg. werk is echt kut en het verdient voor geen ene tierelier. kut tijden ook. Maar bij mij waren de collegas enz. wel chill, dat weer wél. Gek genoeg nog doorbetaald gekregen 3 maanden lang.
Die mensen daar sporen niet. Wat je concreet moet doen is het volgende:quote:Op zondag 2 november 2014 21:07 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Een maand duurt zo lang als je er tegenop ziet, ik ga een feestje vieren als ik daar weg ben
Meid, je wilt van baan wisselen en je baas zegt dat dat niet kan. Heb je je contract nu gelezen of niet? Je baas kan namelijk ook gewoon uit zn nek lullen. Wat je hierboven zegt heeft er niets mee te maken.quote:Op zondag 2 november 2014 19:11 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Als je op het vwo zit maak je ook fouten en doe je domme dingenheeft er niet veel mee te maken, alleen dat ze me misschien daarom hebben aangenomen, want had totaal geen ervaring wat betreft werken in de winkel.
(Of ze waren toen al wanhopig op zoek naar mensen...)
Ik zeg toch dat ik die papieren niet meer heb, ik kan ze iig niet vindenquote:Op zondag 2 november 2014 21:30 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Meid, je wilt van baan wisselen en je baas zegt dat dat niet kan. Heb je je contract nu gelezen of niet? Je baas kan namelijk ook gewoon uit zn nek lullen. Wat je hierboven zegt heeft er niets mee te maken.
quote:Op zondag 2 november 2014 21:33 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik die papieren niet meer heb, ik kan ze iig niet vinden
In dat geval leg je de bewijslast bij de baas neer.quote:Op zondag 2 november 2014 21:33 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik die papieren niet meer heb, ik kan ze iig niet vinden
tis wel al lang geleden maar wist nog dat ik na dag 1 al een heel pakketje mee kreeg aan papieren, van Waston group ofzo. dus begrijp wel van je dat je er niet naar hebt omgekeken.quote:Op zondag 2 november 2014 21:17 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Hoe heb jij je ontslag geregeld dan?
Maar toen zat je in je proeftijd neem ik aan? Ik had heel veel papieren meegekregen, waaronder een opleidingspaspoort. Zocht op internet wat het was en blijkbaar moest ik dat elke werkdag invullen met de leidinggevende, maar er staat nog steeds niks op, geen haan die er naar kraait...quote:Op zondag 2 november 2014 21:39 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
tis wel al lang geleden maar wist nog dat ik na dag 1 al een heel pakketje mee kreeg aan papieren, van Waston group ofzo. dus begrijp wel van je dat je er niet naar hebt omgekeken.
ik heb ontslag geregeld door gewoon naar die filiaalmanger te gaan en te zeggen en dat was zo geregeld. was wel een aardige dame overigens, al die dames daar. alles verliep prima! zelfs nog doorbetaald gekregen ;-p
dat pakketje ging meteen het oud papier in. [not, maar ik heb er helemaal niet naar gekekn]quote:Op zondag 2 november 2014 21:47 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Maar toen zat je in je proeftijd neem ik aan? Ik had heel veel papieren meegekregen, waaronder een opleidingspaspoort. Zocht op internet wat het was en blijkbaar moest ik dat elke werkdag invullen met de leidinggevende, maar er staat nog steeds niks op, geen haan die er naar kraait...
Ja een ruzie zie ik wel aankomen want het is nu al helemaal zij vs ik, omdat ik weg wil en dat weten ze.quote:Op zondag 2 november 2014 21:59 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
dat pakketje ging meteen het oud papier in. [not, maar ik heb er helemaal niet naar gekekn]
maar wil je jezelf nog meer in de nesten werken? straks zit je daar écht nog 1 maand en dan pik je het niet meer en dan doe je iets stoms [ruzie oid], waardoor het hélemaal misgaat. Dus speel het safe, meisje;-)
quote:Op zondag 2 november 2014 20:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet meer druk om maken, kijk ze gewoon vrolijk aan hoe slecht ze ook doen (en denk om mij part aan dansen met je vrienden), zit je laatste paar weken uit, schud ze de hand en verlaat met opgeheven hoofd het pand. Dan houd je de eer aan jezelf.
Ja en dan op het matje geroepen worden want die mensen daar weten niet wat 'je mond houden' inhoudt.quote:Op zondag 2 november 2014 22:24 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dit vraagt om één ding: teambuilding
Gooi met de groep in de avond een baksteen door de ruit van de auto van die leidinggevende en ga vervolgens ergens wat drinken na dit nachtelijke avontuur
Jouw bijdrage voegt anders ook niets toe.quote:Op zondag 2 november 2014 20:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Jij moet echt stoppen met onzin te verkondigen in WGR. Seriously...
Niet erg als je het niet weet, maar blijf er dan buiten
Zij nemen ook deel aan deze nachtelijke escapades, dus of ze zichzelf willen verlinken?quote:Op zondag 2 november 2014 22:33 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja en dan op het matje geroepen worden want die mensen daar weten niet wat 'je mond houden' inhoudt.
Dan word ik sneller ontslagen!en dan kan mijn verzekering ook eens te pas komen... Goed idee zeg! Helaas heeft ze geen auto -.- (of ze is zo gierig dat ze haar geld niet in benzine wil steken)
Ik bewijs TS een dienst door erop te wijzen dat jij geen idee hebt waar je het over hebt, dus dat jouw bijdragen niet te serieus genomen moeten wordenquote:Op zondag 2 november 2014 22:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jouw bijdrage voegt anders ook niets toe.
Ja en zooo sterk sta ik nou ook weer niet in mn schoenen, hoe graag ik ook wil dat dat wel zo was.quote:Op zondag 2 november 2014 22:48 schreef Daboman het volgende:
Die baas is ook wel raar hoor.
Er is echt wel iets mis daar in dat filiaal. Iedereen is bezig zijn eigen hachje te redden dus gaat men naar elkaar wijzen om maar niet de zwarte piet toegespeeld te krijgen. En dan is het ook de kunst om het geroddel je niet al te persoonlijk aan te trekken. Dat je gewoon laconiek reageert als er blijkbaar meer van je verwacht werd dan je voor elkaar hebt gekregen. "het spijt me zeer, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Als je meer van me wil kun je beter iemand anders zoeken".
Dan moet je wel bijzonder sterk in je schoenen staan om het daar uit te kunnen houden.
In dat geval kan je het ook proberen te zien als een training in assertiviteit. Jij doet gewoon je best en als ze daar niet tevreden mee zijn dan is het hun probleem. Als je een sukkel vinden omdat je niet nog een extra rek heb gevuld dan is het pech gehad voor hun, meer werk voor hun. Daar ga je in je latere werkleven zo enorm veel plezier van hebben. Het gaat je niet in een keer lukken maar je kan er wel mee oefenen.quote:Op zondag 2 november 2014 22:51 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja en zooo sterk sta ik nou ook weer niet in mn schoenen, hoe graag ik ook wil dat dat wel zo was.
Iedereen lijkt daar een overlevingsdrang te hebben, zei ik laatst nog tegen een vriendin. Maakt niet uit als dat ten konste gaat van een ander, de sterksten overleven en krijgen een vast contract.
En ik wil geen vast contract dus die overlevingsdrang ontbreekt bij mij dus val ik meteen uit de toon
quote:Op zondag 2 november 2014 22:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jouw bijdrage voegt anders ook niets toe.
Dankjulliewel voor jullie bijdragenquote:Op zondag 2 november 2014 22:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik bewijs TS een dienst door erop te wijzen dat jij geen idee hebt waar je het over hebt, dus dat jouw bijdragen niet te serieus genomen moeten worden
Aan de ene kant wil ik nu alles extra slecht doen om mn leidinggevende lekker te irriteren nadat zij mij 6 wekem heeft geïrriteerd, want stiekem is het leuk om haar te zien stressen en panikeren.quote:Op zondag 2 november 2014 22:55 schreef Daboman het volgende:
[..]
In dat geval kan je het ook proberen te zien als een training in assertiviteit. Jij doet gewoon je best en als ze daar niet tevreden mee zijn dan is het hun probleem. Als je een sukkel vinden omdat je niet nog een extra rek heb gevuld dan is het pech gehad voor hun, meer werk voor hun. Daar ga je in je latere werkleven zo enorm veel plezier van hebben. Het gaat je niet in een keer lukken maar je kan er wel mee oefenen.
Daar ligt het probleem. Als ze bezig zijn hun eigen hachje te redden zullen ze nooit erkennen dat je een goede medewerkster bent, hoe hard je ook je best doet. Als goede medewerkster ben je namelijk een bedreiging voor de rest. Je insteek zou eigenlijk moeten zijn dat je gewoon je best doet naar je eigen maatstaven en dat het geen drol uitmaakt wat ze van je denken. En aangezien je toch weg wil zou dat in theorie niet zo moeilijk moeten zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 23:04 schreef Amaris-Airlie het volgende:
En aan de andere kant wil ik ze laten zien dat het niet klopt wat ze over me denken, want wat ik tot nu toe over mezelf te horen heb gekregen is dat ik raar, sloom, echt niet aardig en een leugenaar ben.
Misschien moet je dan even zorgen dat het juiste antwoord dan wel gegeven wordt want zelfs Google is het niet met je eens. Overwerk kun je weigeren op bepaalde gevallen na.quote:Op zondag 2 november 2014 22:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik bewijs TS een dienst door erop te wijzen dat jij geen idee hebt waar je het over hebt, dus dat jouw bijdragen niet te serieus genomen moeten worden
In theorie... in het echie is het toch een beetje ingewikkelder hoor. Ben best wel gevoelig, anders zou ik me er niet zo druk om maken dat ik nu niet eens kan slapen door mijn stomme werk.quote:Op zondag 2 november 2014 23:13 schreef Daboman het volgende:
[..]
Daar ligt het probleem. Als ze bezig zijn hun eigen hachje te redden zullen ze nooit erkennen dat je een goede medewerkster bent, hoe hard je ook je best doet. Als goede medewerkster ben je namelijk een bedreiging voor de rest. Je insteek zou eigenlijk moeten zijn dat je gewoon je best doet naar je eigen maatstaven en dat het geen drol uitmaakt wat ze van je denken. En aangezien je toch weg wil zou dat in theorie niet zo moeilijk moeten zijn.
Welke gevallen? Misschien geldt dat wel voor mij...quote:Op zondag 2 november 2014 23:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Misschien moet je dan even zorgen dat het juiste antwoord dan wel gegeven wordt want zelfs Google is het niet met je eens. Overwerk kun je weigeren op bepaalde gevallen na.
Weet ik, daarom zei ik eerder al dat het je waarschijnlijk niet in 1 keer zal lukken. Maar het is dus wel de uitgelezen kans om het te oefenen. Lukt het niet, maak je jezelf geen verwijt.quote:Op zondag 2 november 2014 23:15 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
In theorie... in het echie is het toch een beetje ingewikkelder hoor. Ben best wel gevoelig, anders zou ik me er niet zo druk om maken dat ik nu niet eens kan slapen door mijn stomme werk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |