abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146433727
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik zeg je dat 90% bagger is.

Het posten van een paste van sites als RaarMaarWaar e.d. noem ik bagger. De oneliners noem ik bagger. Kwantiteit zegt niks over kwaliteit.

Een van de redenen om niet op de FP te komen is Djeez met zijn achterlijke posts, een van de redenen om een topic te openen is kijken of het niet van tong komt. En dat geldt voor mij, maar ik verwacht dat het voor veel meer mensen geldt.
Ik zie/lees bij lange na niet alles van Tong80 en van wat ik wel zie/lees, zitten er idd hele flauwe of onzinnige dingen tussen (of dingen die ik simpelweg niet begrijp?), maar er zitten zeker ook leuke posts/topics tussen en al met al vind ik hem best wel een sympathieke user eigenlijk.

Ik stoor me vooral aan users die er puur op uit zijn om andere mensen af te zeiken, helemaal als dat in de serieuze(re) topics, en dan met name in R&P en WGR, gebeurt. Bij mensen die het om één of andere reden al niet makkelijk hebben en waar dan (groepsgewijs) door bepaalde users nog eens flink tegenaan wordt getrapt (mijn post hiervoor, in een ander topic, had daar -deels- toevallig ook net betrekking op).

Djeez op de FP vind ik wel heel irritant. Nou ja, vooral erg sneu en hele slechte reclame voor FOK!

Verder heb ik eigenlijk niet zo veel zinnigs te zeggen binnen deze context, want zo lang kom ik nog niet op FOK! :)
Tails tell tales
pi_146433777
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:37 schreef Trebo het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een parel van een user ja.

Misschien moeten ze in KLB eens met puntensysteem gaan werken ofzo.. of notes.. zoveel notes betekend een ban. Want man man man KLB is echt pure aids geworden.
Maar dat is gewoon een beetje de essentie van het hele 'probleem' denk ik. Te lang overal (ja ook op de FP bv. met die idiote opsomartikelen) voor kwantiteit ipv kwaliteit gekozen, en daardoor was het op ONZ en KLB vooral 'hoe gekker, hoe beter'. Op een gegeven moment raakt dat verzadigd en gaat men elders op het forum rondhangen en klieren. Plus houdt men de drempel zo laag mogelijk, want 'het is geen Tweakers', terwijl sommige vragen echt letterlijk te beantwoorden zijn als je de TT in Google gooit... Maar nee, het moet laagdrempelig blijven, want stel je voor dat iemand anders dat leest en er nog een leuke discussie ontstaat...

Gros van de mensen die écht wat toevoegen houdt het dan echter vrij snel voor gezien, aangezien het niveau gewoon rap daalt, plus krijg je op dat soort domme topics vaak domme reacties, wat de boel alleen maar versnelt.

Plus wordt dan altijd snel het vergelijk met Tweakers getrokken 'het is hier geen tweakers, men hoeft hier geen encyclopedie door te spitten voor je een topic mag openen'. Tweakers heeft misschien minder bezoekers, maar het is op bepaalde gebieden een autoriteit, onwijs geprofessionaliseerd, en gewoon onderdeel van een uitgeversconsortium. En wat is FOK!? Een forumpje waar je over van alles en nog wat kan ouwehoeren, verder heeft FOK! vrij weinig toegevoegde waarde.

Maar goed, 'men' leeft van de views nog steeds, aangezien dat de basis is van de advertenties en dus inkomsten, dus er zal nooit serieus ingegrepen worden door bv. wat SC's te ruimen, of wél in bepaalde fora te verwachten dat men eerst wat huiswerk doet alvorens er een topic wordt geopend. Alhoewel ik denk dat je in the long run daar meer aan hebt dan dit nu vol houden, op een gegeven moment gaat het achteruit -> meer advertenties of van die FP achtige kunstgrepen met opsomartikelen -> nog meer mensen houden het voor gezien -> nog meer manieren om er nog een beetje centen uit te kloppen -> etc. etc.

Je ziet ook gewoon dat er best wel in bepaalde niches andere alternatieven ontstaan. Tweakers voor alle DIG-achtige meuk, er is nog een 'schaduw' voetbalforum, etc. Er hoeft maar één keer een goede concurrent op te staan, en ik denk dat het vrij snel vrij stil wordt, aangezien FOK's enige premium is dat je hier over álles kan kletsen, zin of onzin, WGR of LIF, DIG of KPD, en dat is er verder niet in Nederland, niet zonder dat er bepaald onderwerp (tweakers/bokt/scholieren/muziek/sport) enorm uitgelicht wordt en er enkel een 'offtopic' hoekje is, of het een zich richt op een bepaalde bevolkingsgroep (maroc ofzo).
pi_146434284
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:56 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

dat
:')

Jij in ieder geval niet nee
pi_146434503
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:06 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik zie/lees bij lange na niet alles van Tong80 en van wat ik wel zie/lees, zitten er idd hele flauwe of onzinnige dingen tussen (of dingen die ik simpelweg niet begrijp?), maar er zitten zeker ook leuke posts/topics tussen en al met al vind ik hem best wel een sympathieke user eigenlijk.
Voor mij is het heel simpel, als je doel is zoveel mogelijk posts te hebben op een forum als Fok! dan is er iets goed mis. Je kan dan ook niet meer over kwaliteit praten, enkel over kwantiteit.

quote:
Ik stoor me vooral aan users die er puur op uit zijn om andere mensen af te zeiken, helemaal als dat in de serieuze(re) topics, en dan met name in R&P en WGR, gebeurt. Bij mensen die het om één of andere reden al niet makkelijk hebben en waar dan (groepsgewijs) door bepaalde users nog eens flink tegenaan wordt getrapt (mijn post hiervoor, in een ander topic, had daar -deels- toevallig ook net betrekking op).
Hoewel ik het met je eens ben maak ik mij daar ook wel eens schuldig aan. Dat zal komen omdat ik al 15 jaar hier rondwandel en soms te makkelijk geïrriteerd wordt door users die te beroerd zijn iets op te zoeken of enkel topics openen. Zeker het tweede irriteert mij mateloos, users die enkel vragen. Geen enkele bijdrage aan de community.

quote:
Djeez op de FP vind ik wel heel irritant. Nou ja, vooral erg sneu en hele slechte reclame voor FOK!
Djeez was leuk tot hij eindelijk geneukt werd door Ingrid.

quote:
Verder heb ik eigenlijk niet zo veel zinnigs te zeggen binnen deze context, want zo lang kom ik nog niet op FOK! :)
Inkopper: newbie!
pi_146434999
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Hoewel ik het met je eens ben maak ik mij daar ook wel eens schuldig aan. Dat zal komen omdat ik al 15 jaar hier rondwandel en soms te makkelijk geïrriteerd wordt door users die te beroerd zijn iets op te zoeken of enkel topics openen. Zeker het tweede irriteert mij mateloos, users die enkel vragen. Geen enkele bijdrage aan de community.

Zou je ook bereid zijn daar mee te stoppen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 8 november 2014 @ 21:02:32 #256
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_146443041
Beetje mengelmoesje van alles wat het steeds onaantrekkelijker maakt voor mij.

- Meeste kwaliteitsusers vertrekken
- Er komen bijna geen nieuwe topics meer bij, meerendeel is een SC of Centraal topic
- Advertenties worden met de dag erger. Eerst kwam de banner na de eerste post op elke pagina, nu nog ergens halverwege er tussendoor, popup shit met geluiden en weet ik veel. Doet allemaal afbreuk aan de ervaring.
- Fok is een bijkomstigheid geworden, af en toe in andere subfora kijken, soms met de SC's meedoen, maar na een tijdje leer je wat mensen kennen van de SC en is het forum redelijk overbodig
- Dat zorgt er dan weer voor dat ik geen substantiele meerwaarde zie in Fok! en er dus niet voor wil betalen
- Waardoor je meer advertenties krijgt die je de strot uitkomen.

Maar datzelfde geldt voor vele sites, zoals dumpert en zelfs op tweakers gaat de kwaliteit achteruit en de ads omhoog.

Dat gezegd hebbende, vaak zoek ik naar iets op google en kom ik toch weer op Fok terecht voor het antwoord, maar veel van die topics zijn van jaaaaren terug
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 november 2014 @ 23:50:59 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_146449305
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Voor mij is het heel simpel, als je doel is zoveel mogelijk posts te hebben op een forum als Fok! dan is er iets goed mis. Je kan dan ook niet meer over kwaliteit praten, enkel over kwantiteit.

Heerlijk. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 november 2014 @ 23:52:47 #258
7889 tong80
Spleenheup
pi_146449355
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:02 schreef Drinky het volgende:
zelfs op tweakers gaat de kwaliteit achteruit en de ads omhoog.

:D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 9 november 2014 @ 00:28:58 #259
381517 Zapata
held op sokken
pi_146450583
ja. was al zo voor de nieuwe frontpage website. en nu is het echt erg geworden. ik zelf kom bijna nooit meer op het forum bijvoorbeld omdat de link voor nieuwe items op de frontpage verwijdert is.

edit.
ik bedoel dus dat de frontpage rustig is, sommige artikelen krijgen maar een handvol reacties.
Geen idee over dit forum want ik kom hier eigenlijk niet meer. :{
pi_146450652
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:35 schreef Dagonet het volgende:
De reeksfunctie en de live updates hebben volgens mij niet heel veel goeds gedaan. Mensen komen amper nog buiten hun MyAT lijkt het en als je een gemiddelde AT bekijkt is het of een vervolgdeel of een SC, iedereen creëert z'n eigen hoekje waar ze niet buiten komen.
Ik denk dat Dagonet hier wel een goed punt aanhaalt. Even een korte blik in AT: Een vol scherm (van 18 topics in dit geval): 14 ons-kent-ons reeksen en 4 doelloze topics. \

Overigens mis ook de tvp's. Ja, het was soms redelijk vervuilend voor een topic. Maar daar tegenover stond wel dat zij die deelnamen aan de discussie wisten dat er mensen met interesse meelezen. Ik vermoed dat dit voor inhoudelijk sterkere reacties zorgde. Misschien dat de tvp-posters ook door hun tvp meer geneigd waren om later alsnog deel te nemen aan de discussie? Ik baseer dit obviously op onderbuikgevoelens.
Extremistisch gematigd.
pi_146451237
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:35 schreef laffer het volgende:
FOK is niet meer zoals het vroeger was, helaas.
Maar dat valt niet de crew te verwijten, die doen haar uiterste best om alles hier in goede banen te leiden.
En ik kan het weten, ik ben zelf met veel plezier mod geweest hier :Y
Pertinente en aantoonbare onzin!

Er wordt amper meer gemod, daarbij worden er buiten KLB en ONZ troll-topics e.d. gewoon toegestaan. En als je er wat van zegt ben je "elitair" of heb je "zand in je kut" (en dit zijn uitspraken van mods nota bene!). Vroeger was men heel wat strikter qua policy, ik heb bans aan mijn broek gehad voor teveel off-topic geneuzel (ja, echt!). Nu kun je vrolijk trollen, schelden en doodwensen zonder dat dit ook maar enige gevolgen heeft.

quote:
Mensen worden ook ouder, gaan andere dingen doen etc.
De oude garde van vroeger is helaas ( bijna) weg.

De tijden van echte leuke flames/ relletjes is niet meer helaas.
Dat klopt, de meeste users van die tijd posten hier helemaal niet meer, of slecht spodarisch zoals ik.
pi_146451415
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:02 schreef Drinky het volgende:
zelfs op tweakers gaat de kwaliteit achteruit en de ads omhoog.
Die autisten-site is sinds ze commercieel zijn gegaan altijd al bagger geweest. Lees FAQ!. Wat heb je zelf al geprobeerd? Stel eerst even een thesis op! Slotje!

Toen ze nog gekraakte games reviewden was het wel leuk ja... maar dat is wel heul erg lang geleden.
  zondag 9 november 2014 @ 00:54:37 #263
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_146451551
quote:
10s.gif Op zondag 9 november 2014 00:51 schreef Techno het volgende:
Die autisten-site is sinds ze commercieel zijn gegaan altijd al bagger geweest. Lees FAQ!. Wat heb je zelf al geprobeerd? Stel eerst even een thesis op! Slotje!

niet zozeer het forum daar (dat is idd om te huilen :') ), maar de frontpage kom ik vaak voor technieuws en dat is steeds slechter en slechter aan het worden. Dat ze onderdeel van de Telegraaf is zal het er ook niet beter op hebben gemaakt.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_146451552
En wat die SC's betreft, Yvonne heeft er eigenhandig een hoop om zeep geholpen (zoals de best en snelst lopende "Singles" in R&P), sindsdien is het juist alleen maar meer bergafwaards gegaan...
pi_146451648
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:54 schreef Drinky het volgende:
niet zozeer het forum daar (dat is idd om te huilen :') ), maar de frontpage kom ik vaak voor technieuws en dat is steeds slechter en slechter aan het worden. Dat ze onderdeel van de Telegraaf is zal het er ook niet beter op hebben gemaakt.
Mee eens, de FP van tweakers is er zeker niet beter op geworden, en dat gare moderatiesysteem heeft daar ook een flink aandeel in gehad. Edit: Helaas heeft de FOK! FP ook een suf +/- systeem nu.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 00:59:10 ]
  zondag 9 november 2014 @ 01:11:36 #266
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_146452055
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:30 schreef P8 het volgende:

[..]

Ik denk dat Dagonet hier wel een goed punt aanhaalt. Even een korte blik in AT: Een vol scherm (van 18 topics in dit geval): 14 ons-kent-ons reeksen en 4 doelloze topics. \

Overigens mis ook de tvp's. Ja, het was soms redelijk vervuilend voor een topic. Maar daar tegenover stond wel dat zij die deelnamen aan de discussie wisten dat er mensen met interesse meelezen. Ik vermoed dat dit voor inhoudelijk sterkere reacties zorgde. Misschien dat de tvp-posters ook door hun tvp meer geneigd waren om later alsnog deel te nemen aan de discussie? Ik baseer dit obviously op onderbuikgevoelens.
Met een hover over de tt o.i.d. kan je volgens wil zien hoeveel volgers er zijn die niet gepost hebben. Kan nu niet kijken of dat het was, zit mobiel, maar zo'n functie is er wel. Zou misschien mooi zijn om in de topiclijsten te tonen. Als het niet te vol wordt dan.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_146453530
quote:
3s.gif Op zondag 9 november 2014 00:54 schreef Techno het volgende:
En wat die SC's betreft, Yvonne heeft er eigenhandig een hoop om zeep geholpen (zoals de best en snelst lopende "Singles" in R&P), sindsdien is het juist alleen maar meer bergafwaards gegaan...
Afwaarts is met een T, beste Techno.

En ja, Singles was een leuke SC. Maar kom op, om daar nou heel FOK! aan op te hangen...

Je hebt altijd mensen die zeggen "begin van het einde". Ik forum al bijna net zolang als FOK! bestaat en FOK! (en andere fora) bestaan nog steeds.

Permabans zijn wel schadelijk. Als je niet op iemand in wil gaan, prima, maar iemand verbannen zijn trekjes die in een moderne Westerse samenleving niet thuishoren. Zou je denken...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146455420
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zou je ook bereid zijn daar mee te stoppen?
Zeker. Een deel van dat soort reacties komen denk ik uit frustratie over het treurige mod niveau. Dat werkt dat soort reacties in de hand. Onzin topics in serieuze fora moeten gewoon dicht en onzin reacties gemod. Dat dat niet gebeurd zet kwaad bloed, ben zelf wel eens gebanned voor een offtopic reactie in WGR en moet je eens zien wat er nu voor een bagger langskomt. Dan reageer je toch anders voor mijn gevoel.

Als de mods de ONZ users als pionnetje in ONZ zouden houden en wat consequenter en serieuzer zouden modden dan kan je als mod ook optreden en worden ze meer gerespecteerd en krijg je dus een hoger niveau in de diverse serieuze fora.
  zondag 9 november 2014 @ 09:31:35 #269
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146455440
Deze statistieken van een reeks waar ik graag post, is ook een voorbeeld van dat het minder wordt:

http://arcee862.com/topicspeed.php?reeks=40&forum=0&order=1

Denk dat een +/- systeem nog verbazingwekkend goed kan werken. Zat net toevallig op Reddit, de Google doodle leidt je al gauw naar deze deze discussie over hoe Duisters die val van de muur hebben beleefd Was echt best boeiend om te lezen, mede doordat de goede content er dus 'uit geselecteerd' wordt en je 'moeite' moet doen om de crap te lezen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146455489
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 09:31 schreef Falco het volgende:
Deze statistieken van een reeks waar ik graag post, is ook een voorbeeld van dat het minder wordt:

http://arcee862.com/topicspeed.php?reeks=40&forum=0&order=1

Denk dat een +/- systeem nog verbazingwekkend goed kan werken. Zat net toevallig op Reddit, de Google doodle leidt je al gauw naar deze deze discussie over hoe Duisters die val van de muur hebben beleefd Was echt best boeiend om te lezen, mede doordat de goede content er dus 'uit geselecteerd' wordt en je 'moeite' moet doen om de crap te lezen.
quote:
After my mom passed away I had a Mormon friend of mine who was really insistent that she be baptized as Mormon so she could go to heaven. While I knew he meant well, it was a bit weird and slightly insulting that he was insinuating that my mom wouldn't be going to heaven on her own merits.
My mom's friends who were Catholic were also worried that my mom would go to hell or limbo and demanded a funeral wake. My family and I didn't really want to, but I gave in because a funeral is more making the people left behind feel better than it is about the deceased. However, they wanted it on the weekend of an anime convention, so I postponed it a week so I could have a weekend to get my mind off of the fact that my mom just died.
TL;DR: Mormons are nice, but weird and I left my mom in limbo for a week so I could watch anime.
* DancingPhoebe vertrekt per direct naar Reddit.

Oh nee toch niet, want het leest best irritant zo. Dat is wel echt een groot voordeel van Fok. Ik zit nu bijvoorbeeld al 5 minuten over mormonen te lezen, terwijl ik graag over de val wilde lezen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 9 november 2014 @ 09:42:06 #271
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146455562
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 09:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

[..]

* DancingPhoebe vertrekt per direct naar Reddit.

Oh nee toch niet, want het leest best irritant zo. Dat is wel echt een groot voordeel van Fok. Ik zit nu bijvoorbeeld al 5 minuten over mormonen te lezen, terwijl ik graag over de val wilde lezen.
Dat stuk over die mormonen had ik doorgescrolld ja :'). En of die geneste structuur nu zo handig is, ben ik ook nog niet over uit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146455752
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 09:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat stuk over die mormonen had ik doorgescrolld ja :'). En of die geneste structuur nu zo handig is, ben ik ook nog niet over uit.
Het is wel handig als geregeld topics een duizenden reacties binnenslepen. Op FOK! is het niet nodig en zelfs onwenselijk imo.
Extremistisch gematigd.
pi_146455755
Denk dat het komt omdat de frontpage gigantische bagger is geworden. De doorstroom naar het forum stokt daarmee. En veel users haken af omdat die negatieve afzeik-tendens ook hier de boventoon voert.
pi_146456699
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:00 schreef Disorder het volgende:
Denk dat het komt omdat de frontpage gigantische bagger is geworden. De doorstroom naar het forum stokt daarmee. En veel users haken af omdat die negatieve afzeik-tendens ook hier de boventoon voert.
De FP is toch al jaren bagger? Nu is ook het ontwerp aangepast, maar met de komst van Djeez en enkele anderen is het niveau dusdanig gedaald dat het niet interessant meer is? Niets mis met luchtig nieuws overigens en op regelmatige basis een 'fun' bericht, maar de hele manier van schrijven past niet bij een site als Fok!.
pi_146456770
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:06 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De FP is toch al jaren bagger? Nu is ook het ontwerp aangepast, maar met de komst van Djeez en enkele anderen is het niveau dusdanig gedaald dat het niet interessant meer is? Niets mis met luchtig nieuws overigens en op regelmatige basis een 'fun' bericht, maar de hele manier van schrijven past niet bij een site als Fok!.
Vroegah, las ik het nog wel eens als eerste op de FP wanneer er echt iets groots in de wereld gebeurde. Nu ben ik er al jaren niet meer geweest omdat het gewoon echt niet meer competitief is met andere nieuws site. Nu was het nooit vergelijkbaar met NOS ofzo, maar het dan weer de extra community-perk, waardoor het evengoed een aantrekkelijke plek was om je dagelijkse portie nieuws mee te krijgen.

Ik ben er nu al jaren niet geweest. Ja afgelopen maand weer eens, omdat ik iedereen over de nieuwe opmaak hoorde steigeren... Ik vroeg me af waar al de heisa op sloeg, aangezien de berichtgeving even waardeloos was...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')