Is cadans niet iets heel persoonlijks en iets wat gewoon natuurlijk en comfortabel moet aanvoelen? Mits je natuurlijk wel binnen de perken blijft.. Je kunt het ook wel weer iets té gek maken imoquote:Op zondag 2 november 2014 14:17 schreef Patroon het volgende:
Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je nou 90-95 of 100 rijdt. Het is wel goed om op je cadans te letten als je meestal RPM 80 draait ofzo.
Even op strava gekeken, bij mij was het tussen de 25 en 28 graden ongeveer, alp grotendeels 38-42quote:Op zondag 2 november 2014 14:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Staat mij nog bij, dat ik op die klim mijn shirt helemaal open deed... sommige stroken lag vol in de zon, maar ik dronk over de hele dag te weinig, dus dan wordt snel alles te heet
Ja dat bedoel ik door te zegggen dat gem bekeken tussen de 90-100 oke is. Cadans tussen de 80-90 is buiten de perken. Ik kom er teveel tegen die echt stoempen.quote:Op zondag 2 november 2014 14:25 schreef Levitas het volgende:
[..]
Is cadans niet iets heel persoonlijks en iets wat gewoon natuurlijk en comfortabel moet aanvoelen? Mits je natuurlijk wel binnen de perken blijft.. Je kunt het ook wel weer iets té gek maken imo
Gisteren voor de gein weer eens een paar keer geteld hoevaak m`n knie boven kwam in een minuut. Zat ook hele tijd rond de 90 á 95. En dat was écht op m`n gemakkie fietsen. Eigenlijk ergens eens zo`n cadansmetertje op de kop moeten tikken, weer wat leuke gegevens voor op Strava
Als het eens ter sprake komt, dan laat ik het je weten.quote:Op zondag 2 november 2014 14:28 schreef MarcoD het volgende:
fiets meestal met cadans van rond de 100, maar bij zo'n heel rustige duurrit wordt dat naar het einde toe vaak lastig om vol te houden, dan is het rond de 95, daarom vroeg ik me af of die trainer daar nog een bepaalde gedachte over heeft.
Zondag 21 juni.quote:Op zondag 2 november 2014 14:45 schreef No-P het volgende:
Wanneer is die race, en welke bergen zitten Er nog meer in? Zit op mobiel dus lastig opzoeken.
Klinkt mooi. Manghen is goed te doen. Aanloop10 km zijn vrij simpel, dan goed te doen met enkele hele korte uitschieters, laaste 8 km zwaar maar voornamelijk door de afstand.
quote:Op zondag 2 november 2014 11:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij trap jij je km's weg bij de keienvreters van 't Heike (St. Willebrord, dorp van zwartwerkers, afgekeurde bouwvakkers, messentrekkers, Corrie en de Rekels, ja die van hoeren neuken nooit meer werken, en een paar goede wielrenners) waar het onder de 30 graden absoluut verboden is om de dagelijkse trainingsronde van 80km in kort/kort rond te trappen.
Laat iedereen lekker zelf bepalen waar hij zich zwoegend in het zweet zich het lekkerst in voelt, zolang het maar soignée is!
Bryton Rider 20!quote:Op zondag 2 november 2014 13:05 schreef janatwork het volgende:
Iemand nog een tip voor een goedkope km teller met gps, hr, en cadans? Gps hoeft alleen maar een logger te zijn, lijntjes/kaarten zijn niet nodig.
Zo gaat 't bij mij ook. Net 122 km met m'n oude club gefietst. Ondanks de hard wind wel lekker doorgefietst, maar op het laatst ging de cadans wel omlaag.quote:Op zondag 2 november 2014 14:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik merk aan cadans hoe de benen zijn; trap ik licht ben ik goed. Trap ik zwaar ben ik minder goed.
Heb je een ant+ fietscomputer?quote:Op zondag 2 november 2014 14:25 schreef Levitas het volgende:
[..]
Is cadans niet iets heel persoonlijks en iets wat gewoon natuurlijk en comfortabel moet aanvoelen? Mits je natuurlijk wel binnen de perken blijft.. Je kunt het ook wel weer iets té gek maken imo
Gisteren voor de gein weer eens een paar keer geteld hoevaak m`n knie boven kwam in een minuut. Zat ook hele tijd rond de 90 á 95. En dat was écht op m`n gemakkie fietsen. Eigenlijk ergens eens zo`n cadansmetertje op de kop moeten tikken, weer wat leuke gegevens voor op Strava
Ik heb een mio 305 met cadans en snelheidssensor en een front mount waar ik vanaf wilquote:Op zondag 2 november 2014 13:05 schreef janatwork het volgende:
Iemand nog een tip voor een goedkope km teller met gps, hr, en cadans? Gps hoeft alleen maar een logger te zijn, lijntjes/kaarten zijn niet nodig.
Geen fietscomputer, wel een sporthorloge met ant+ die ik op m`n stuur bevestig. Doet in principe hetzelfde als een fietscomputer (opslaan van HR, afstand, snelheid d.m.v gps, en dus cadans als je een sensor hebt)quote:
Weet zo snel ff niet hoe breed dat gootje is, maar een kleine schroevendraaier misschien een idee om voorzichtig troep ertussenuit te peuteren?quote:Op zondag 2 november 2014 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jongens, hoe maken jullie dat gootje tussen bracket en crank schoon? En dan vooral aan de kant van je kettingbladen. Ik krijg de zooi nooit goed weg daar
Wrom wil je er vanaf?quote:Op zondag 2 november 2014 16:03 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb een mio 305 met cadans en snelheidssensor en een front mount waar ik vanaf wilAlleen geen hr band, roep maar bij interesse :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |