Gaaf ja!quote:Op zondag 2 november 2014 12:58 schreef Patroon het volgende:
Wat rijdt die gast soepel omhoog. En die laatste paar km van deze klim komt niet meer onder de 10% he!
Nee, dat is eigenlijk niet zo goed te doen. Wat het dichtst in de buurt komt is met harde tegenwind (wk5+) gaan fietsen met een cadans vergelijkbaar met klimmen (+/-80). Dat lijkt nog het meeste op een lange klim.quote:Op zondag 2 november 2014 13:08 schreef Levitas het volgende:
[..]
Gaaf ja!
Wat ik me eigenlijk afvraag bij het zien van zulke filmpjes.. Hoe trainen jullie in Nederland nou specifiek voor die bergen?
Hier in de buurt (Den Bosch) is alles echt zo vlak als iets.. Zoek je een leuk viaduct/ brug op en knal je die gewoon een aantal keer op en af? Of op het vlakke een zwaar verzet zodat je een cadans hebt die gelijk is met in de bergen?
Duidelijk. Zie nu ook een filmpje van Global Cycling Network waarin er gesproken wordt over ritjes net onder je Functional Threshold Power.. Dus om die basis te verbeteren.quote:Op zondag 2 november 2014 13:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, dat is eigenlijk niet zo goed te doen. Wat het dichtst in de buurt komt is met harde tegenwind (wk5+) gaan fietsen met een cadans vergelijkbaar met klimmen (+/-80). Dat lijkt nog het meeste op een lange klim.
Maar als gewoon je basis goed is, dan kan je prima omhoog fietsen.
Eens, maar toch merkte ik afgelopen vakantie ook weer dat ik na een paar dagen klimmen makkelijker omhoog fiets.quote:Op zondag 2 november 2014 13:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, dat is eigenlijk niet zo goed te doen. Wat het dichtst in de buurt komt is met harde tegenwind (wk5+) gaan fietsen met een cadans vergelijkbaar met klimmen (+/-80). Dat lijkt nog het meeste op een lange klim.
Maar als gewoon je basis goed is, dan kan je prima omhoog fietsen.
Ja, uiteraard moet je even wennen. Maar als je basis conditie goed is kan je prima omhoog, ook al heb je nog nooit een berg gezien.quote:Op zondag 2 november 2014 13:20 schreef janatwork het volgende:
[..]
Eens, maar toch merkte ik afgelopen vakantie ook weer dat ik na een paar dagen klimmen makkelijker omhoog fiets.
Toch een wat gewenning denk ik.
Die heb ik afgelopen zomer gedaan. Behoorlijk pittig eind. Mooie slingerweggetjes. Net voor ze beginnen met filmen zijn er nog wat korte steilere stukken bij.quote:Op zondag 2 november 2014 12:58 schreef Patroon het volgende:
Wat rijdt die gast soepel omhoog. En die laatste paar km van deze klim komt niet meer onder de 10% he!
quote:Op zondag 2 november 2014 13:25 schreef janatwork het volgende:
The persons listed are correctly registered
Registration GF SPORTFUL DOLOMITI RACE
Athlete JANatwork
Het kan daar in juni nog behoorlijk slecht weer zijn. Naja das voor mij mss beter dan smoorhitte.quote:Op zondag 2 november 2014 13:25 schreef janatwork het volgende:
Zo, maar eens kijken hoe de Dolomieten er vanaf de fiets uitzien.
Ja ik rij ook beter in de kou/nattigheidquote:Op zondag 2 november 2014 13:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het kan daar in juni nog behoorlijk slecht weer zijn. Naja das voor mij mss beter dan smoorhitte.
Net als de Galibier toch?quote:
Denk heftiger, Hij is ook 5km langer.quote:Op zondag 2 november 2014 14:13 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Net als de Galibier toch?
Wordt een mooi fok ploegje
Ja, ik kreeg vooral een tik op de Telegraph, man wat een hitte...quote:Op zondag 2 november 2014 14:13 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Net als de Galibier toch?
Wordt een mooi fok ploegje
Kou of nattigheid hoeft van mij ook weer niet, niet dat ik daar minder van ga fietsen maar rond de 20 graden is wel het meest optimaal, beter dan die ~35/40 graden op de alp met de Marmotte vorig jaar.
Op de Telegraphe viel het bij mij volgens mij wel mee kon daar volgens mij redelijk in de schaduw fietsen.quote:Op zondag 2 november 2014 14:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg vooral een tik op de Telegraph, man wat een hitte...
Hebben we het nog niet over gehad. Maar ik kies gevoelsmatig een cadans rond de 100. Als ik door harde tegenwind wat langzamer ga, gaat het cadans ook meer richting de 90, maar dat schijnt normaal te zijn. Soms probeer ik cadans ook wel af te wisselen door tussendoor blokjes rond 110 te doen.quote:Op zondag 2 november 2014 14:16 schreef MarcoD het volgende:
Als il patroon zon hele rustige duurrit doet moet hij van de trainert dan ook nog met een bepaalde cadans rijden? of is dat dan gewoon je natuurlijke cadans?
Staat mij nog bij, dat ik op die klim mijn shirt helemaal open deed... sommige stroken lag vol in de zon, maar ik dronk over de hele dag te weinig, dus dan wordt snel alles te heetquote:Op zondag 2 november 2014 14:17 schreef MarcoD het volgende:
Ik bedoelde ook dat bij de Galibier de laatste 8 km ook telkens rond de 10% zit, dit is ook geen makkelijke klim
[..]
Op de Telegraphe viel het bij mij volgens mij wel mee kon daar volgens mij redelijk in de schaduw fietsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |