Hagelslag is niet slecht. Teveel calorieën verspreid over de dag eten en zorgen dat je niet regelmatig aan je micro's komt, dat is slecht.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:35 schreef Bugno het volgende:
[..]
Heb ik al eerder aangegeven. Ander broodbeleg (Pindakaas kan best, kaas, magere vleeswaren, hoemoes, roomkaasje etc) heeft bij flinke consumptie ook nadelen, maar is minder slecht dan hagelslag.
Laat maar. De boterham met hagelslag is niet slechtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hagelslag is niet slecht. Teveel calorieën verspreid over de dag eten en zorgen dat je niet regelmatig aan je micro's komt, dat is slecht.
Geraffineerde suikers zijn niet per definitie slecht. Het ligt er maar net aan hoe vaak je die eet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:36 schreef Bugno het volgende:
[..]
Geraffineerde suikers vergelijken met natuurlijke suikers
Klopt. Zolang je niet je energiebehoefte voor die dag overschrijdt en zorgt dat je aan je micro's komt is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:37 schreef Bugno het volgende:
[..]
Laat maar. De boterham met hagelslag is niet slecht
De Telegraaf.quote:Foodwatch, een voedselwaakhond die voortkomt uit GreenPeace, heeft net zo lang lopen zeuren tot het traditionele Hollandse beleg van het activisten ook al niet gezond genoeg zou zijn.
Je beseft niet dat kaas en pindakaas ongezonder is dan hagelslag? Iets met grote hoeveelheden verkeerde vetten die verantwoordelijk zijn voor hart en vaatziekten?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:35 schreef Bugno het volgende:
[..]
Heb ik al eerder aangegeven. Ander broodbeleg (Pindakaas kan best, kaas, magere vleeswaren, hoemoes, roomkaasje etc) heeft bij flinke consumptie ook nadelen, maar is minder slecht dan hagelslag.
En zoals ook al eerder aangegeven: het gaat om de combi: voorbeeld goed ontbijten vs. hagelslag
Ze kunnen ook iets van havermout met yoghurt serveren. Niet alles hoeft om brood te draaien.
Dat is gewoon wat er is gebeurd hoor, zeuren en janken en doordrammen.quote:
Dat is wat jij beweert en dat is wat de betreffende 'waakhond' beweert.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:40 schreef Bugno het volgende:
Anders blijven jullie focussen op de vraag of een broodje hagelslag schadelijk is of niet
Mijn eigen ontbijt; havermout, kwark, melk en fruit.quote:Wat zou jij kinderen die wellicht niet allemaal bekend zijn met het fenomeen ontbijten en al helemaal niet met gezond ontbijten voorschotelen?
Nee nee nee, sojamelk kan ook niet hoor, want voor soja wordt veel oerwoud gekapt en het is vaak ook nog eens genetisch gemodificeerd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:21 schreef Hexagon het volgende:
Volgend nationaal schoolontbijt
Glutenvrije gierstpap, met een macrobiotische zemelkoek en een glas sojamelk.
Ik heb liever 1,3 gram onverzadigd vet binnen dan 14 gr suiker. Maar dat ben ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je beseft niet dat kaas en pindakaas ongezonder is dan hagelslag? Iets met grote hoeveelheden verkeerde vetten die verantwoordelijk zijn voor hart en vaatziekten?
Als de VVD tegen plannen van de eigen staatssecretaris protesteert, of een multinational tegen vergaande regelgeving over bonussen oid, dan is het volgens de Telegraaf "lobbyen", maar wanneer een uit Greenpeace afkomstige organisatie is, dan is het opeens "zeuren".quote:
I rest my case. Het genoemde ontbijt had toch ook geserveerd kunnen worden?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is wat jij beweert en dat is wat de betreffende 'waakhond' beweert.
[..]
Mijn eigen ontbijt; havermout, kwark, melk en fruit.
Had ook gekund.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:49 schreef Bugno het volgende:
[..]
I rest my case. Het genoemde ontbijt had toch ook geserveerd kunnen worden?
Als je vindt dat kinderen die 1 dag per jaar op school ontbijten geen hagelslag mogen eten omdat het ongezond zou zijn, dan kan ik dat niet anders uitleggen dan 'zeuren'. De telegraaf zegt gewoon wat het is, in dit geval. Voor de rest is het oogaids, die krant.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als de VVD tegen plannen van de eigen staatssecretaris protesteert, of een multinational tegen vergaande regelgeving over bonussen oid, dan is het volgens de Telegraaf "lobbyen", maar wanneer een uit Greenpeace afkomstige organisatie is, dan is het opeens "zeuren".
Echt té doorzichtig die krant.
Zeer ongezond dus. Melk en granen zijn geen natuurlijke voedingsmiddelen voor de mens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is wat jij beweert en dat is wat de betreffende 'waakhond' beweert.
[..]
Mijn eigen ontbijt; havermout, kwark, melk en fruit.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zeer ongezond dus. Melk en granen zijn geen natuurlijke voedingsmiddelen voor de mens.
Punt is dat wat het individu vindt dus totaal niet van belang wordt geacht.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:47 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik heb liever 1,3 gram onverzadigd vet binnen dan 14 gr suiker. Maar dat ben ik.
Steak met friet en appelmoes.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:40 schreef Bugno het volgende:
Anders blijven jullie focussen op de vraag of een broodje hagelslag schadelijk is of niet.
Wat zou jij kinderen die wellicht niet allemaal bekend zijn met het fenomeen ontbijten en al helemaal niet met gezond ontbijten voorschotelen?
Nee joh. We moeten alle kindjes lekker zelf laten kiezen. Ik denk dat ik me om ga laten scholen tot diabetesexpert en/of tandarts.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Punt is dat wat het individu vindt dus totaal niet van belang wordt geacht.
Normaliter kiezen de ouders het ontbijt van de kinderen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:55 schreef Bugno het volgende:
Nee joh. We moeten alle kindjes lekker zelf laten kiezen.
We vragen de ouders of ze voor het schoolontbijt even een briefje inleveren wat de kinderen moeten krijgenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Normaliter kiezen de ouders het ontbijt van de kinderen.
we lachen ze nu toch ook uit?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:00 schreef LXIV het volgende:
Stormlooptopic.
Volgens mij gaat het niet eens om 'gezond' of 'ongezond'. Dit soort figuren zijn dezelfden die op basisscholen jointjes en XTC staan uit te delen aan jonge kinderen. Het gaat er gewoon om alles wat met de Nederlandse traditie te maken heeft zo snel mogelijk om zeep te helpen. Daarom worden ook specifiek hagelslag, pindakaas en smeerkaas verboden. Typisch Nederlandse producten voor op het brood. Waarom niet die suikercornflakes met chocolade? Dat is puur snoepgoed eigenlijk. (Maar niet Nederlands, dus geen bedreiging).
Vroeger zaten wij (zonder gordels), achterin de auto op weg naar het Sinterklaasfeest. Papa stak nog vrolijk een sjekkie op achter het stuur. Op het feest zouden we volop pepernoten en strooigoed van de grond oprapen om in onze mondjes te stoppen. Dat we die dag minder avondeten zouden lusten was voor één keertje niet zo erg.
Toen was geluk heel gewoon.
Jammer dat de dingen die toen heel gewoon waren en waar miljoenen Nederlanders hun geluk aan ontleenden, nu één voor één verboden worden. Als je dat in 1975 had verteld had men je ronduit uitgelachen.
je zou bijna tot de verleiding komen idd, ware het niet dat ik me liever niet verlaag tot hun niveau....quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zullen wij saampjes ook zo'n good feel organisatie starten en wat subsidie naar binnen hengelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |