http://www.telegraaf.nl/b(...)de_ban_gedaan__.htmlquote:Lobbyclub laat hagelslag schrappen
AMSTERDAM -
Onder druk van lobbyclub foodwatch kunnen kinderen dit jaar tijdens het Nationaal Schoolontbijt op 3 november hun brood niet meer beleggen met hagelslag. Foodwatch, een voedselwaakhond die voortkomt uit GreenPeace, heeft net zo lang lopen zeuren tot het traditionele Hollandse beleg van het activisten ook al niet gezond genoeg zou zijn.
Foto: Roel Dijkstra
Foodwatch trok vorig jaar aan de bel over het ongezonde karakter van het Nationaal Schoolontbijt. Behalve hagelslag kregen de kinderen zoute smeerkaas en sinaasappelsap uit pak voorgeschoteld. „Niet gezond ontbijten was het credo, maar 'wie betaalt, bepaalt'”, aldus foodwatch. De lobbyclub had om dezelfde reden ook al scherpe kritek op het Koningsontbijt dat in april werd georganiseerd op scholen door heel het land.
Het Nationaal Schoolontbijt wordt georganiseerd door het Voorlichtingsbureau Brood en wordt dit jaar voor de 12e keer gehouden. Er doen ongeveer 2500 scholen aan mee, die gezamenlijk circa een half miljoen leerlingen hebben.
Zullen wij saampjes ook zo'n good feel organisatie starten en wat subsidie naar binnen hengelen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:44 schreef BrandX het volgende:
Ze brengen het alsof zo'n sneetje hagelslag gelijk een doodsvonnis is voor het kind
Het duurd niet lang meer dan zie je ook het licht, ze weten het niet meer, en een kat in het nou doet rare sprongen!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:42 schreef Ceberut het volgende:
Alles wat van ons is, wordt moedwillig kapotgemaakt. Eerst kwamen de allochtonen met hun minaretten. Toen moest ZP weg en nu ons hagelslag.
Bedankt PvdA/VVD/D66
#WegMetOns
Fixedquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als ik kinderen had, zou ik ze op die dag thuishouden hagelslag en salami meegeven.
Journalistiek hoogtepuntje dit.quote:Foodwatch, een voedselwaakhond die voortkomt uit GreenPeace, heeft net zo lang lopen zeuren tot het traditionele Hollandse beleg van het ontbijtmenu is geschrapt. Datzelfde geldt voor pindakaas, dat volgens de activisten ook al niet gezond zou zijn.
Dat is dan ook een uitstervende soort.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:39 schreef LXIV het volgende:
Daar zijn hele generaties hardwerkende Nederlanders mee groot geworden.
#BoycotDenHaag!!!!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:51 schreef speknek het volgende:
De Hoge Heren in Den Haag maken ons land kapot!!!!!!
Verdorie, nou ben ik het twee keer in één week met jou eens!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:47 schreef Elfletterig het volgende:
Onvoorstelbaar. Als ik kinderen had en hun basisschool deed hieraan mee, dan hield ik ze die ochtend bewust thuis.
Als je gezondheid wil bevorderen, dan doe je maar aan betere voorlichting. Maar je hebt een punt: als school moet je hier niet aan mee willen doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:52 schreef Jigzoz het volgende:
Nou... Het was ook wel een beetje raar om in het kader van gezondheidsbevordering zo'n nationaal schoolontbijt in te voeren om die kinderen daar vervolgens ongezonde dingen voor te schotelen.
Sinterklaas?!?! Racist!! Slavendrijver/martelaar is het.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:47 schreef Elfletterig het volgende:
What's next? Een verbod op pepernoten en ander snoepgoed rondom Sinterklaas?
Heel eerlijk gezegd vind ik dat hele nationale schoolontbijt onzin.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je gezondheid wil bevorderen, dan doe je maar aan betere voorlichting. Maar je hebt een punt: als school moet je hier niet aan mee willen doen.
O ja, dat is ook zo. Die wordt al afgeschaft. Houden we nog wat over? Chocolade-paaseitjes? Chocolade-paashazen? Of heeft Wakker Dier die inmiddels al verboden gekregen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Sinterklaas?!?! Racist!! Slavendrijver/martelaar is het.
Ik vind het wel goed, omdat kinderen dan met hun eigen voedsel bezig zijn. Dit is dan gewoon een eenvoudige manier en goed voor de kinderen waarbij mama dat altijd nog snel even voor ze doet terwijl ze dat zelf al kunnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd vind ik dat hele nationale schoolontbijt onzin.
Ach, alles wat voorkomt uit Greenpeace is kut. Zie Samsom.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef Monolith het volgende:
Als ik zo even naar fatsoenlijke bronnen Google dan was er vanuit onder andere deze organisatie, maar ook vanuit het voedingscentrum, kritiek p[ het ongezonde, door de bedrijfslobby geleverde gesponsorde aspect van dit ontbijt. De enige connectie met Greenpeace is dat de oprichter van deze organisatie ook lid is geweest van Greenpeace.
Kortom, Telegraaf.
Wat dan? Een raw vegan ontbijt? Fruitarian?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:58 schreef Rectum het volgende:
Sowieso een gruwel dat ze die kinderen tarweproducten en zuivel voorschotelen.
Het is inderdaad niet zo gek dat daar op ingegrepen wordt. Verder vind ik dit sowieso niet zo'n punt, het is niet alsof ze de voedselgestapo bij je huis langs sturen om je voedsel in te nemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:52 schreef Jigzoz het volgende:
Nou... Het was ook wel een beetje raar om in het kader van gezondheidsbevordering zo'n nationaal schoolontbijt in te voeren om die kinderen daar vervolgens ongezonde dingen voor te schotelen.
Nee, een verbod om geboren te worden, want dat is zodanig ongezond dat je er 100% zeker dood aan gaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:47 schreef Elfletterig het volgende:
What's next? Een verbod op pepernoten en ander snoepgoed rondom Sinterklaas?
Van al die dingen kan ik me beledigd voelen en/of is ongezond/niet-vegan. De minderheid zegt het dus iedereen moet volgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
O ja, dat is ook zo. Die wordt al afgeschaft. Houden we nog wat over? Chocolade-paaseitjes? Chocolade-paashazen? Of heeft Wakker Dier die inmiddels al verboden gekregen?
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)de_ban_gedaan__.html
.......hardwerkende Nederlanders mee groot geworden. .......
Dit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:58 schreef Rectum het volgende:
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:58 schreef Rectum het volgende:
Je hebt gelijk. Het is een groot complot tegen die hardwerkende Nederlanders. Echtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:00 schreef LXIV het volgende:
Stormlooptopic.
Volgens mij gaat het niet eens om 'gezond' of 'ongezond'. Dit soort figuren zijn dezelfden die op basisscholen jointjes en XTC staan uit te delen aan jonge kinderen. Het gaat er gewoon om alles wat met de Nederlandse traditie te maken heeft zo snel mogelijk om zeep te helpen. Daarom worden ook specifiek hagelslag, pindakaas en smeerkaas verboden. Typisch Nederlandse producten voor op het brood. Waarom niet die suikercornflakes met chocolade? Dat is puur snoepgoed eigenlijk. (Maar niet Nederlands, dus geen bedreiging).
Vroeger zaten wij (zonder gordels), achterin de auto op weg naar het Sinterklaasfeest. Papa stak nog vrolijk een sjekkie op achter het stuur. Op het feest zouden we volop pepernoten en strooigoed van de grond oprapen om in onze mondjes te stoppen. Dat we die dag minder avondeten zouden lusten was voor één keertje niet zo erg.
Toen was geluk heel gewoon.
Jammer dat de dingen die toen heel gewoon waren en waar miljoenen Nederlanders hun geluk aan ontleenden, nu één voor één verboden worden. Als je dat in 1975 had verteld had men je ronduit uitgelachen.
Is wat ik al beweerd heb als je maar afwijkt dan is het goed, en mag je iets inbrengen!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Van al die dingen kan ik me beledigd voelen en/of is ongezond/niet-vegan. De minderheid zegt het dus iedereen moet volgen.
Ik ben ook geen fan van hagelslag, want op de verpakking van die fruithagelslag staat 'koolhydraten 98%'. Puur suiker dus. Maar als ze eerst een boterham met vlees hebben gegeten kan die boterham met hagelslag echt geen kwaad. Dat er voedselextremisten zijn die alle koolhydraten, gluten, vetten etc. willen vermijden, dat moeten ze zelf weten. Maar ga niet jouw waanideeen opleggen aan de rest van de bevolking. Idem Zwarte Piet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:01 schreef Bugno het volgende:
[..]![]()
Hagelslag is pure suiker. Veel sporten helpt niet tegen schade aan het gebit. Kinderen van nu zijn op structurele wijze hun gebitjes aan het slopen, met vruchtensappen, stijf van de suiker etc.
Niks mis met broodje pindakaas, kaas, worst, etc. Waarom zou je op een gesubsidieerd ontbijt dit soort rommel moeten aanbieden.
Inb4: Foodnazi, geitenwollensokken, Greenpeace, etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |