abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:39:23 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146108139
quote:
Lobbyclub laat hagelslag schrappen

AMSTERDAM -
Onder druk van lobbyclub foodwatch kunnen kinderen dit jaar tijdens het Nationaal Schoolontbijt op 3 november hun brood niet meer beleggen met hagelslag. Foodwatch, een voedselwaakhond die voortkomt uit GreenPeace, heeft net zo lang lopen zeuren tot het traditionele Hollandse beleg van het activisten ook al niet gezond genoeg zou zijn.

Foto: Roel Dijkstra
Foodwatch trok vorig jaar aan de bel over het ongezonde karakter van het Nationaal Schoolontbijt. Behalve hagelslag kregen de kinderen zoute smeerkaas en sinaasappelsap uit pak voorgeschoteld. „Niet gezond ontbijten was het credo, maar 'wie betaalt, bepaalt'”, aldus foodwatch. De lobbyclub had om dezelfde reden ook al scherpe kritek op het Koningsontbijt dat in april werd georganiseerd op scholen door heel het land.
Het Nationaal Schoolontbijt wordt georganiseerd door het Voorlichtingsbureau Brood en wordt dit jaar voor de 12e keer gehouden. Er doen ongeveer 2500 scholen aan mee, die gezamenlijk circa een half miljoen leerlingen hebben.
http://www.telegraaf.nl/b(...)de_ban_gedaan__.html

Een paar jaar geleden was er al ophef over het Nationaal Schoolontbijt toen de salami en de leverworst verboden werden. Nu moeten ook de hagelslag en de smeerkaas eraan geloven. Wat een fundamentele sukkels zijn dit om hun eigen waanideeen door te drukken naar de kinderen in Nederland.
Wat is er mis mee, net als vroeger, één boterham met vlees of kaas en één boterham zoet? Daar zijn hele generaties hardwerkende Nederlanders mee groot geworden.
Nog even en vlees en andere dierlijke producten worden categoraal verboden en de Nederlandse kinderen kunnen enkel nog kiezen uit een bakje couscous of yoghurt met müesli.
The End Times are wild
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:41:44 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146108200
Dat hele generaties er groot mee zijn geworden is op zich geen argument. De generatie van mijn vader is ook groot geworden met roken in de tienerjaren.

Wat wel enger is, is dat allerlei clubjes menen te moeten bepalen wat goed is voor het kind.
pi_146108204
Foodnazi's. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_146108223
Alles wat van ons is, wordt moedwillig kapotgemaakt. Eerst kwamen de allochtonen met hun minaretten. Toen moest ZP weg en nu ons hagelslag.

Bedankt PvdA/VVD/D66

#WegMetOns
pi_146108249
Salami en hagelslag. _O_
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146108259
Leven is dodelijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Boks-Chick donderdag 30 oktober 2014 @ 11:44:04 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_146108272
Ze brengen het alsof zo'n sneetje hagelslag gelijk een doodsvonnis is voor het kind :|W
lolwut
pi_146108284
Ik ben geboren in dit land maar kan maar niet wennen aan de pietluttigheid van bepaalde Nederlandse groepen. Ik krijg nog steeds grimassen op mijn smoelwerk keer op keer bij deze flauwekul. Gewoon voldoende sporten. Hoeft geen geld te kosten. Wandelen is gratis, muziek op en gaan met die banaan. Als gij maar voldoende sport, dan kunne gij 10 sneeën met hagelslag kwijt op een dag.
pi_146108370
Onvoorstelbaar. Als ik kinderen had en hun basisschool deed hieraan mee, dan hield ik ze die ochtend bewust thuis. En dan kregen ze boterhammen met hagelslag als ontbijt.

What's next? Een verbod op pepernoten en ander snoepgoed rondom Sinterklaas?

Augurken kunnen trouwens ook wel worden verboden. Sommige mensen zijn zo verzuurd dat het te gevaarlijk voor ze is om nog augurken te eten.
pi_146108376
quote:
19s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:44 schreef BrandX het volgende:
Ze brengen het alsof zo'n sneetje hagelslag gelijk een doodsvonnis is voor het kind :|W
Zullen wij saampjes ook zo'n good feel organisatie starten en wat subsidie naar binnen hengelen?
pi_146108380
Raar, wat moeten die kinderen dan op hun brood doen? niks mis met hagelslag.
Ontbijten moet ook lekker zijn. 8)7 ik at vroeger alleen maar hagelslag op mijn brood als ontbijt.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar hartig beleg.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:47:56 #12
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_146108383
Als ik kinderen had, zou ik ze op die dag thuishouden.
pi_146108396
quote:
13s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:42 schreef Ceberut het volgende:
Alles wat van ons is, wordt moedwillig kapotgemaakt. Eerst kwamen de allochtonen met hun minaretten. Toen moest ZP weg en nu ons hagelslag.

Bedankt PvdA/VVD/D66

#WegMetOns
Het duurd niet lang meer dan zie je ook het licht, ze weten het niet meer, en een kat in het nou doet rare sprongen!
pi_146108407
Greenpeace :r Walgelijke nazi's die met alle mogelijke middelen hun mening willen doordrukken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_146108411
Triest. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_146108420
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als ik kinderen had, zou ik ze op die dag thuishouden hagelslag en salami meegeven.
Fixed :)
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146108432
Is dit nu de schuld van foodwatch of van zij die eraan toegeven?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_146108446
quote:
Foodwatch, een voedselwaakhond die voortkomt uit GreenPeace, heeft net zo lang lopen zeuren tot het traditionele Hollandse beleg van het ontbijtmenu is geschrapt. Datzelfde geldt voor pindakaas, dat volgens de activisten ook al niet gezond zou zijn.
Journalistiek hoogtepuntje dit.

Net alsof ik een FP-artikel van Danny lees.
pi_146108447
Er moet zeker meer quinoa enzo op brood.
PWBF
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:51:13 #20
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_146108452
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:39 schreef LXIV het volgende:
Daar zijn hele generaties hardwerkende Nederlanders mee groot geworden.
Dat is dan ook een uitstervende soort.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:51:17 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146108455
Een vegan en gluten/lactosevrije boterham zal de toekomst worden. Die zal dan op een gegeven punt ook niet meer mogen en dan mag je niets meer eten.

Die voedselbureau's hebben zeker een nut, maar draven zo ver door dat het schadelijk wordt. Gebeurt wel meer met adviesbureau's.
reset
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 11:51:37 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_146108464
Wat krijgen ze dan nog wel op brood? Bijna alles is wel of zout of zoet. Glas melk bij dat ontbijtje mag zeker ook niet meer want volgens mij krijg je daar tegenwoordig ook kanker van.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:51:51 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_146108467
De Hoge Heren in Den Haag maken ons land kapot!!!!!!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_146108473
Tis wat.
hageslag op brood is sowieso een heel vreemd gegeven.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_146108478
Nou... Het was ook wel een beetje raar om in het kader van gezondheidsbevordering zo'n nationaal schoolontbijt in te voeren om die kinderen daar vervolgens ongezonde dingen voor te schotelen.
pi_146108479
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:51 schreef speknek het volgende:
De Hoge Heren in Den Haag maken ons land kapot!!!!!!
#BoycotDenHaag!!!!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:52:26 #27
155616 Proximo
For god, king & country
pi_146108484
Raw superfoods op brood ;(
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_146108489
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:47 schreef Elfletterig het volgende:
Onvoorstelbaar. Als ik kinderen had en hun basisschool deed hieraan mee, dan hield ik ze die ochtend bewust thuis.
Verdorie, nou ben ik het twee keer in één week met jou eens!

En niet omdat ik mijn dochter per sé hagelslag voor wil schotelen, maar het opdringen van je normen en waarden aan anderen (ok, daar zijn wij het vaak niet over eens) is gewoon te zot voor woorden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146108509
Ik denk dat je in de toekomst een infuus krijgt als ontbijt met daarin alle benodigde vetten, koolhydraten, eiwitten, vitamines, e.d. Dat infuus is specifiek op jouw behoeften en schema van die dag aangepast.
Dan eten we dus helemaal niks meer.
pi_146108519
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:52 schreef Jigzoz het volgende:
Nou... Het was ook wel een beetje raar om in het kader van gezondheidsbevordering zo'n nationaal schoolontbijt in te voeren om die kinderen daar vervolgens ongezonde dingen voor te schotelen.
Als je gezondheid wil bevorderen, dan doe je maar aan betere voorlichting. Maar je hebt een punt: als school moet je hier niet aan mee willen doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:54:27 #31
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146108526
quote:

Sinterklaas?!?! Racist!! Slavendrijver/martelaar is het. O+
reset
pi_146108557
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je gezondheid wil bevorderen, dan doe je maar aan betere voorlichting. Maar je hebt een punt: als school moet je hier niet aan mee willen doen.
Heel eerlijk gezegd vind ik dat hele nationale schoolontbijt onzin.
pi_146108577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:54 schreef Individual het volgende:

[..]

Sinterklaas?!?! Racist!! Slavendrijver/martelaar is het. O+
O ja, dat is ook zo. Die wordt al afgeschaft. Houden we nog wat over? Chocolade-paaseitjes? Chocolade-paashazen? Of heeft Wakker Dier die inmiddels al verboden gekregen?
pi_146108589
Als ik zo even naar fatsoenlijke bronnen Google dan was er vanuit onder andere deze organisatie, maar ook vanuit het voedingscentrum, kritiek p[ het ongezonde, door de bedrijfslobby geleverde gesponsorde aspect van dit ontbijt. De enige connectie met Greenpeace is dat de oprichter van deze organisatie ook lid is geweest van Greenpeace.

Kortom, Telegraaf. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_146108615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd vind ik dat hele nationale schoolontbijt onzin.
Ik vind het wel goed, omdat kinderen dan met hun eigen voedsel bezig zijn. Dit is dan gewoon een eenvoudige manier en goed voor de kinderen waarbij mama dat altijd nog snel even voor ze doet terwijl ze dat zelf al kunnen.
pi_146108634
Sowieso een gruwel dat ze die kinderen tarweproducten en zuivel voorschotelen.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:59:00 #37
396550 Richestorags
pi_146108637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef Monolith het volgende:
Als ik zo even naar fatsoenlijke bronnen Google dan was er vanuit onder andere deze organisatie, maar ook vanuit het voedingscentrum, kritiek p[ het ongezonde, door de bedrijfslobby geleverde gesponsorde aspect van dit ontbijt. De enige connectie met Greenpeace is dat de oprichter van deze organisatie ook lid is geweest van Greenpeace.

Kortom, Telegraaf. :')
Ach, alles wat voorkomt uit Greenpeace is kut. Zie Samsom.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:59:35 #38
396550 Richestorags
pi_146108655
quote:
13s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:58 schreef Rectum het volgende:
Wat dan? Een raw vegan ontbijt? Fruitarian?
  donderdag 30 oktober 2014 @ 12:00:23 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146108670
Stormlooptopic.

Volgens mij gaat het niet eens om 'gezond' of 'ongezond'. Dit soort figuren zijn dezelfden die op basisscholen jointjes en XTC staan uit te delen aan jonge kinderen. Het gaat er gewoon om alles wat met de Nederlandse traditie te maken heeft zo snel mogelijk om zeep te helpen. Daarom worden ook specifiek hagelslag, pindakaas en smeerkaas verboden. Typisch Nederlandse producten voor op het brood. Waarom niet die suikercornflakes met chocolade? Dat is puur snoepgoed eigenlijk. (Maar niet Nederlands, dus geen bedreiging).

Vroeger zaten wij (zonder gordels), achterin de auto op weg naar het Sinterklaasfeest. Papa stak nog vrolijk een sjekkie op achter het stuur. Op het feest zouden we volop pepernoten en strooigoed van de grond oprapen om in onze mondjes te stoppen. Dat we die dag minder avondeten zouden lusten was voor één keertje niet zo erg.

Toen was geluk heel gewoon.

Jammer dat de dingen die toen heel gewoon waren en waar miljoenen Nederlanders hun geluk aan ontleenden, nu één voor één verboden worden. Als je dat in 1975 had verteld had men je ronduit uitgelachen.
The End Times are wild
pi_146108691
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:52 schreef Jigzoz het volgende:
Het is inderdaad niet zo gek dat daar op ingegrepen wordt. Verder vind ik dit sowieso niet zo'n punt, het is niet alsof ze de voedselgestapo bij je huis langs sturen om je voedsel in te nemen.

Als je vind dat je kind die ochtend per se een boterham met hagelslag moet eten dan kun je het gewoon thuis houden.
pi_146108701
quote:

Nee, een verbod om geboren te worden, want dat is zodanig ongezond dat je er 100% zeker dood aan gaat.

Daar kan geen hagelslag tegenop! :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 30 oktober 2014 @ 12:01:26 #42
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146108703
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

O ja, dat is ook zo. Die wordt al afgeschaft. Houden we nog wat over? Chocolade-paaseitjes? Chocolade-paashazen? Of heeft Wakker Dier die inmiddels al verboden gekregen?
Van al die dingen kan ik me beledigd voelen en/of is ongezond/niet-vegan. De minderheid zegt het dus iedereen moet volgen.
reset
  donderdag 30 oktober 2014 @ 12:01:39 #43
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_146108713
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)de_ban_gedaan__.html

.......hardwerkende Nederlanders mee groot geworden. .......
:')

Hagelslag is pure suiker. Veel sporten helpt niet tegen schade aan het gebit. Kinderen van nu zijn op structurele wijze hun gebitjes aan het slopen, met vruchtensappen, stijf van de suiker etc.

Niks mis met broodje pindakaas, kaas, worst, etc. Waarom zou je op een gesubsidieerd ontbijt dit soort rommel moeten aanbieden.

Inb4: Foodnazi, geitenwollensokken, Greenpeace, etc
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_146108742
quote:
Dit.
Gelukkig doen ze dat op ons KDV niet.
Geen brood en geen melk voor de peuters. Maar gewoon water en warm eten bij de lunch.
Waarom doen scholen dit niet?
Make my day!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 12:03:45 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_146108767
Straks alleen nog maar macrobiotische zemelkoeken voor onze kinderen
pi_146108788
quote:
:').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 12:04:53 #47
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_146108798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:00 schreef LXIV het volgende:
Stormlooptopic.

Volgens mij gaat het niet eens om 'gezond' of 'ongezond'. Dit soort figuren zijn dezelfden die op basisscholen jointjes en XTC staan uit te delen aan jonge kinderen. Het gaat er gewoon om alles wat met de Nederlandse traditie te maken heeft zo snel mogelijk om zeep te helpen. Daarom worden ook specifiek hagelslag, pindakaas en smeerkaas verboden. Typisch Nederlandse producten voor op het brood. Waarom niet die suikercornflakes met chocolade? Dat is puur snoepgoed eigenlijk. (Maar niet Nederlands, dus geen bedreiging).

Vroeger zaten wij (zonder gordels), achterin de auto op weg naar het Sinterklaasfeest. Papa stak nog vrolijk een sjekkie op achter het stuur. Op het feest zouden we volop pepernoten en strooigoed van de grond oprapen om in onze mondjes te stoppen. Dat we die dag minder avondeten zouden lusten was voor één keertje niet zo erg.

Toen was geluk heel gewoon.

Jammer dat de dingen die toen heel gewoon waren en waar miljoenen Nederlanders hun geluk aan ontleenden, nu één voor één verboden worden. Als je dat in 1975 had verteld had men je ronduit uitgelachen.
Je hebt gelijk. Het is een groot complot tegen die hardwerkende Nederlanders. Echt :')
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_146108799
Je moet ze ook geen brood geven. Al die granen zijn slecht voor ze.

Gewoon een omelet van drie eieren met ham/kaas in de morgen. _O_
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146108803
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:01 schreef Individual het volgende:

[..]

Van al die dingen kan ik me beledigd voelen en/of is ongezond/niet-vegan. De minderheid zegt het dus iedereen moet volgen.
Is wat ik al beweerd heb als je maar afwijkt dan is het goed, en mag je iets inbrengen!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 12:05:59 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146108832
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:01 schreef Bugno het volgende:

[..]

:')

Hagelslag is pure suiker. Veel sporten helpt niet tegen schade aan het gebit. Kinderen van nu zijn op structurele wijze hun gebitjes aan het slopen, met vruchtensappen, stijf van de suiker etc.

Niks mis met broodje pindakaas, kaas, worst, etc. Waarom zou je op een gesubsidieerd ontbijt dit soort rommel moeten aanbieden.

Inb4: Foodnazi, geitenwollensokken, Greenpeace, etc
Ik ben ook geen fan van hagelslag, want op de verpakking van die fruithagelslag staat 'koolhydraten 98%'. Puur suiker dus. Maar als ze eerst een boterham met vlees hebben gegeten kan die boterham met hagelslag echt geen kwaad. Dat er voedselextremisten zijn die alle koolhydraten, gluten, vetten etc. willen vermijden, dat moeten ze zelf weten. Maar ga niet jouw waanideeen opleggen aan de rest van de bevolking. Idem Zwarte Piet.
En zeg nu eerlijk, die veganisten en hun kinderen zien er 10x zo ongezond uit als normale mensen die naast gezonde producten ook wel eens een snoepje, een boterham met hagelslag of een dropje eten. Al was het maar omdat geluk en welbehagen ook een vorm van gezondheid is.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')