abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146081378
De opvolgster van Gerdi Verbeet ligt nogal eens onder vuur
http://www.volkskrant.nl/(...)Van-Miltenburg.dhtml

Gisteren weer na Buma die haar sturen verweet. En al eerder had ze het aan de stok met Marianne Thieme.

Beginnersfouten of ongeschikt? Iig een topic om haar te volgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146081402
Voor wie het niet in de gaten heeft - het nummer wordt in dit geval ondanks de koppeling niet opgehoogd - , dit is een vervolg op een eerder deel over aangeschoten wild Anouchka van Miltenburg. Een van de laatste reacties:
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:36 schreef borisz het volgende:
Ze is weer in het nieuws

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ouwen-dat-ik-dat-kan (Zie link voor video)
Tweede Kamervoorzitter Anouchka van Miltenburg is vanmiddag hard in botsing gekomen met enkele Kamerleden. Volgens Van Miltenburg hebben de Kamerleden niet genoeg vertrouwen in haar.

Van Miltenburg wilde Kamerleden bij de begrotingsbehandeling van Infrastructuur maximaal zes interrupties toestaan. Volgens GroenLinks-Kamerlid Liesbeth van Tongeren is dat in het nadeel van kleine partijen, die meestal maar één Kamerlid naar een debat afvaardigen. Grote partijen die twee Kamerleden naar een debat sturen zouden dan twee keer zo veel vragen kunnen stellen.

Ook andere partijen vinden dat Van Miltenburg grote partijen voortrekt door zes interrupties per Kamerlid toe te staan. Deze kritiek schiet de Kamervoorzitter in het verkeerde keelgat waarna ze geërgerd reageert: "Ik beloof me u met mijn hart op het hart dat ik zo eerlijk mogelijk ben. Geef me nou het vertrouwen dat ik dat kan."

[..]

Yep, dit is weer een actie waaruit blijkt dat zij totaal ongeschikt voor dit ambt is.
1. überhaupt moet je niet al te snel de spreektijd willen beperken. Het is geen ramp als parlementariërs niet op tijd thuis zijn om met hun gezin te kunnen eten. :')
2. belangrijker: zie dat je de partijen gelijk behandelt. Dat doet ze nu weer niet, met deze merkwaardige beslissing van haar benadeelt ze objectief bezien inderdaad de kleinere partijen. Dom.

Zoals iemand anders het vroeg: zou dit aangeschoten wild kerst nog halen?
#NoDAPL
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:16:56 #3
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146081586
Wat mij betreft moet ze opstappen. Gewoon een politiek lichtgewicht die is terecht overgeslagen bij de verdeling van de ministers- en staatssecretarisposten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 oktober 2014 @ 18:18:13 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_146081626
Die had na de eerste keer al de eer aan zichzelf moeten houden en moeten opstappen.
Dit begint gênant te worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:22:21 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_146081759
Aangeschoten wild is nogal overdreven -een spin van de oppositie-, maar erg veel indruk maakt ze tot op heden ook niet.
Maar de volksvertegenwoordigers mogen ook wel eens wat reflecterend vermogen laten zien. Dat een voorzitter enig fatsoen en enige efficiëntie nastreeft in een debat vind ik op zich niet verkeerd, over de manier waarop valt te discussiëren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_146081823
Ze had een paar weken terug toch ook beloofd dat een vaste kamercommissie met de Koerden zou gaan praten omdat ze in de hal stonden? Denk even na zeg.... maar ja, dat is niet haar sterke punt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146081893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
Aangeschoten wild is nogal overdreven -een spin van de oppositie-, maar erg veel indruk maakt ze tot op heden ook niet.
Het past metafoorgewijs wel mooi in combinatie met kerst, dat aangeschoten wild. ;)
In alle ernst, zou zij niet al zijn gedwongen om op te stappen als die senator (VVD) niet gedwongen had moeten worden om af te treden? Twee VVD-leden die in een korte tijd uit hun functie zouden moeten worden ontheven werd als wat te pijnlijk ervaren en dus liet de oppositie het er maar even bij.

quote:
Maar de volksvertegenwoordigers mogen ook wel eens wat reflecterend vermogen laten zien. Dat een voorzitter enig fatsoen en enige efficiëntie nastreeft in een debat vind ik op zich niet verkeerd, over de manier waarop valt te discussiëren.
Het komt er volgens mij op neer dat het nooit ten koste mag gaan van de objectiviteit of de kwaliteit van de besluitvorming/bespreking. Helaas is dat niet het geval.
#NoDAPL
pi_146082028
Ik geloof best dat ze het eerlijk wil doen, ik denk dat ze gewoon te dom is om te weten hoe.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:30:36 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_146082041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Twee VVD-leden die in een korte tijd uit hun functie zouden moeten worden ontheven werd als wat te pijnlijk ervaren en dus liet de oppositie het er maar even bij.
Daar heb je vast een bron voor.
Of is het misschien zo dat van Miltenburg nog geen indruk maakt, maar ook niet zo slecht is dat ze weg moet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_146082223
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:30 schreef Janneke141 het volgende:

Of is het misschien zo dat van Miltenburg nog geen indruk maakt, maar ook niet zo slecht is dat ze weg moet?
Ze is zó slecht dat überhaupt de vraag is opgeworpen of ze weg moet. Dan heb je heel veel indruk gemaakt want het komt nooit voor dat de positie van de voorzitter ter discussie staat. Er is wel eens een conflictje tussen een kamerlid en de voorzitter, maar nooit in die mate dat er getwijfeld kan worden aan de geschiktheid voor de functie. Het is dan ook nieuw dat zo'n domme doos het tot kamervoorzitter kan schoppen.
pi_146082230
quote:

[..]

Daar heb je vast een bron voor.
Dat hebben we eerder in die draad uitgebreid besproken op het moment dat die VVD-senator gedwongen werd af te treden. "oh, nu zal van Miltenburg wel voorlopig de dans ontspringen" etc.
Zoiets kan je natuurlijk niet bewijzen, het gaat om vermoedens. Zo werkt dat nu eenmaal in de politiek, het is allemaal mensenwerk, ego's spelen een grote rol, politici liegen regelmatig en meer van dat leuks waardoor je gedwongen wordt om te speculeren naar wat de motieven zijn. Vandaar dat mensen die de politiek duiden goed hun brood hiermee kunnen verdienen. :)
#NoDAPL
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:36:29 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_146082238
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik geloof best dat ze het eerlijk wil doen, ik denk dat ze gewoon te dom is om te weten hoe.
Dat idee krijg ik zo langzamerhand ook. Nou ja, ze zal vast niet dom zijn, maar ze mist kennelijk wel de communicatieve capaciteiten om een parlement voor te zitten.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:38:42 #13
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146082303
quote:
Zet haar maar in een rijtje met Elias.
pi_146082305
quote:
Ik denk dus dat zij de dans is ontsprongen dankzij die corrupte VVD-senator die moest oprotten. Ik druk het bewust even niet-verbloemend uit. Niet dat het veel uitmaakt want zij functioneert dermate slecht dat het een kwestie van tijd is voordat ze alsnog wordt gedwongen om af te treden, het was meer dan een jaar geleden al duidelijk dat zij het gewoon echt niet kan en dat ze dus fouten zal blijven maken.
#NoDAPL
pi_146082326
quote:
Dat dus. Te weinig inhoudelijke kwaliteiten voor deze baan.
De grote vraag: hoe kan het dat het haar bazen een goed idee leek om haar aan te stellen? :?
#NoDAPL
pi_146082385
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik zo langzamerhand ook. Nou ja, ze zal vast niet dom zijn, maar ze mist kennelijk wel de communicatieve capaciteiten om een parlement voor te zitten.
Dit gaat echt niet om communicatieve kwaliteiten, maar om een zodanige intellectuele grip op de materie dat je je realiseert wat in die functie wel kan en niet kan, en dat je weet wanneer en hoe los te komen van de gedachtengang van een slaafs kamerlid van een coalitiepartij.

Als je in 1985 op de mavo bij een beroepskeuzetest zei dat je kamervoorzitter wilde worden dan werd je uitgelachen, en zij laat zien hoe terecht dat geweest was.
pi_146082567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze is zó slecht dat überhaupt de vraag is opgeworpen of ze weg moet. Dan heb je heel veel indruk gemaakt want het komt nooit voor dat de positie van de voorzitter ter discussie staat. Er is wel eens een conflictje tussen een kamerlid en de voorzitter, maar nooit in die mate dat er getwijfeld kan worden aan de geschiktheid voor de functie. Het is dan ook nieuw dat zo'n domme doos het tot kamervoorzitter kan schoppen.
Al een paar keer eerder gebeurd en niet alleen met van Miltenburg natuurlijk. Van Miltenburg is gewoon geen goede voorzitter, alleen ze is ook niet zo slecht dat ze eruit gegooid wordt. Ze blijft steeds op die 5,5 erin hangen.

Maar goed, zodra deze termijn is afgelopen is ze natuurlijk gewoon exit, niemand die meer voor haar zal stemmen. Ik heb ook niet het idee dat er ergens een erefunctie voor haar klaar staat om naar toe te verhuizen dus die zal wel een paar jaar thuis zitten.
pi_146082643
quote:
12s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat dus. Te weinig inhoudelijke kwaliteiten voor deze baan.
De grote vraag: hoe kan het dat het haar bazen een goed idee leek om haar aan te stellen? :?
Die vonden het ook een goed idee om Weekers staatssecretaris te maken, Zijlstra en Teeven zitten er ook niet vanwege hun abstractieniveau, en een inmiddels belangrijk fractielid als Nepperus zie je ook voortdurend de draad kwijt raken als het iets ingewikkelder wordt dan campagneleuzen.

Het probleem is dus dat de VVD zo groot is geworden, dat blijft toch een verzameling omhooggevallen patjepeeërs, waarin een eenzame intellectueel hooguit wordt getolereerd wanneer die overdenkingen met enige diepgang slechts heel selectief laat ontsnappen.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:50:53 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_146082678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:47 schreef teckna het volgende:

[..]

Al een paar keer eerder gebeurd en niet alleen met van Miltenburg natuurlijk. Van Miltenburg is gewoon geen goede voorzitter, alleen ze is ook niet zo slecht dat ze eruit gegooid wordt. Ze blijft steeds op die 5,5 erin hangen.

Maar goed, zodra deze termijn is afgelopen is ze natuurlijk gewoon exit, niemand die meer voor haar zal stemmen. Ik heb ook niet het idee dat er ergens een erefunctie voor haar klaar staat om naar toe te verhuizen dus die zal wel een paar jaar thuis zitten.
Ik denk dat DWDD ook niet op haar zit te wachten in tegenstelling tot de vorige voorzitter :P

Maar ik moet nog zien of ze haar termijn wel uitzit.
pi_146082681
Had zij trouwens niet speciaal een adviseur gekregen om dit soort uitglijders te voorkomen? Toch best knap als je daar dan alsnog in slaagt. De foto op de website van RTL spreekt boekdelen, we hoeven niet te raden wat de mevrouw die naast haar zit (twee plaatsen verwijderd) dacht op het moment dat de foto werd genomen. :)
De grote ogen en opgetrokken wenkbrauwen van de man naast haar zijn ook erg duidelijk en van Miltenburg zelf haalt letterlijk haar schouders op terwijl de beide buren weten hoe laat het is. Yep, 1 plaatje zegt vaak meer dan een lap tekst.
#NoDAPL
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:53:06 #21
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146082752
Als Arib zou zijn gekozen, dan zou denk ik hetzelfde zijn gebeurd. Van Arib heb ik persoonlijk geen hoge pet op.
pi_146082793
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat DWDD ook niet op haar zit te wachten in tegenstelling tot de vorige voorzitter :P

Maar ik moet nog zien of ze haar termijn wel uitzit.
Die vorige voorzitter had ook aardig wat aanvarinkjes met het parlement maar bij haar vonden ze het niet erg om de een of andere reden, naar mijn vermoeden omdat zij wel luisterde naar hun bezwaren en vervolgens hen tegemoet kwam. Van Miltenburg lijkt op dat vlak wat 'autistische' trekjes te hebben.
#NoDAPL
pi_146082865
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Als Arib zou zijn gekozen, dan zou denk ik hetzelfde zijn gebeurd. Van Arib heb ik persoonlijk geen hoge pet op.
De VVD kan toch wel een fatsoenlijke kandidaat afvaardigen voor zo'n functie? :?
Ik wil nooit meer de angstzaaiende opmerking horen/lezen dat de SP geen bestuurders zou kunnen leveren, ik garandeer je dat die partij wel in staat is om een fatsoenlijke parlementsvoorzitter te leveren. :)
#NoDAPL
pi_146083032
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die vonden het ook een goed idee om Weekers staatssecretaris te maken, Zijlstra en Teeven zitten er ook niet vanwege hun abstractieniveau, en een inmiddels belangrijk fractielid als Nepperus zie je ook voortdurend de draad kwijt raken als het iets ingewikkelder wordt dan campagneleuzen.

Het probleem is dus dat de VVD zo groot is geworden, dat blijft toch een verzameling omhooggevallen patjepeeërs, waarin een eenzame intellectueel hooguit wordt getolereerd wanneer die overdenkingen met enige diepgang slechts heel selectief laat ontsnappen.
Ik deel jouw analyse maar het blijft dan toch nog de vraag voor mij hoe het komt dat bij die partij niet een paar intellectuelen er in slagen om de kar te trekken. Ze worden inderdaad blijkbaar niet geduld, dat zie je bij de PvdA ook al enige tijd (sinds van der Ploeg en die troela (die graag op hem afgaf) was dat wel aardig duidelijk). Maar waarom? Hoe voorkom je zoiets? Is dat automatisch een lot van partijen die te groot worden of is het te voorkomen? Maar goed, zie hier een belangrijk reden waarom ik nu toch liever op de PvdD of de SP stem. Ze zullen niet slechter functionerende mensen leveren en hun idealen zijn nog niet zo aangetast.
#NoDAPL
pi_146084002
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
Het zegt ook wel wat dat de Kamervoorzitter betrokken wordt in het partijpolitieke spel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')