abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146146612
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Herkenbaar :') Gewoon niet kunnen stoppen. En doorgaan terwijl je al misselijk en vol bent. En je dan kapot schamen. Heel blij dat ik dát al heel lang niet meer heb gedaan (misschien wel 5 jaar geleden). Ik had dat voor het laatst denk ik de maanden nadat ik 35 kilo was afgevallen :X Was niet echt welkom.
Ik doe t nog weleens, als ik dronken ben. Je hebt hier de 'beste' avondwinkel ter wereld, en dan daar een zak haribo en een zak chips halen en om en om een handje nemen. En uiteindelijk misselijk in slaap vallen. Nuchter kan ik mezelf in ieder geval dwingen om een keus tussen de chips en de haribo te maken :D.
pi_146146849
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:06 schreef Zeester het volgende:

Ik doe t nog weleens, als ik dronken ben. Je hebt hier de 'beste' avondwinkel ter wereld, en dan daar een zak haribo en een zak chips halen en om en om een handje nemen. En uiteindelijk misselijk in slaap vallen. Nuchter kan ik mezelf in ieder geval dwingen om een keus tussen de chips en de haribo te maken :D.
Drank is ook slecht tegen eetbuien :Y Remmen gaan toch wel los dan. Zaterdag had ik een feestje met bbq, dus had ik niet gegeten. Maar toen ik daar kwam kreeg ik al direct een biertje en zat daar met knorrende maag, want sommige mensen waren er nog niet en toen moest de bbq nog heet worden etc. Pas na 8 uur ging het eerste vlees op de bbq. Dus ik heb heel wat handjes borrelnbootjes gegeten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146146983
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Drank is ook slecht tegen eetbuien :Y Remmen gaan toch wel los dan. Zaterdag had ik een feestje met bbq, dus had ik niet gegeten. Maar toen ik daar kwam kreeg ik al direct een biertje en zat daar met knorrende maag, want sommige mensen waren er nog niet en toen moest de bbq nog heet worden etc. Pas na 8 uur ging het eerste vlees op de bbq. Dus ik heb heel wat handjes borrelnbootjes gegeten.
Ja precies. Ik ging laatst vanuit m'n werk biertjes doen met collega's, ik had er 3 op en ik weet de helft van de avond al niet meer. Met honger drinken is echt een slecht idee. Ik dacht op een gegeven moment dat ik een hap uit een been van een collega ging nemen, zo'n honger. Doen we duidelijk niet nog een x.

Daarbij komt ook dat ik best verlegen ben van mezelf, en een avondje drinken staat natuurlijk gelijk aan een avondje sociaal doen, en ik geloof dan dat al m'n energie ook echt naar dat sociale is gegaan, en dat het nee zeggen tegen verleidingen daardoor echt een probleem wordt. Maar goed, ik ga nu ff niet drinken.

Heb met huisgenootje afgesproken dat we de komende 3 weken ff goed streng gaan zijn. Ik wil er eigenlijk 3 kilo afhebben tot dan. Dat is best haalbaar denk ik, want het zijn 'nieuwe' kilos, dus die gaan er over het algemeen wat makkelijker af. En over 3 weken ben ik jarig en geven we een feestje, dus dat is een mooi doel om naar te streven. En dan mag ik die avond best wel eventjes losgaan.
pi_146147136
Ik denk ook dat je die 3 kilo's zo weer kwijt kan zijn als je maar goed oplet bij wat je eet. Maar of losgaan op je verjaardag een goed plan is 8-) Niet dat ik met stengels bleekselderij mijn verjaardag zou vieren :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:24:24 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146147157
Mijn laatste vreetbui is inmiddels jaren geleden. Ik at dan ook serieus een half brood met boter en suiker, en idd alles wat er in de kast ligt. Had ik door de dag heen genoeg gegeten, was niet verdrietig, blij of alleen, maar gewoon als een verslaafde die roes nodig hebben :X

Ben blij dat dat inmiddels alweer lang geleden is, maar ik weet wel dat de rem vinden dan echt haast onmogelijk is. Woonde ook nog eens boven de albert heijn die tot 22:00 uur open was. Hoefde serieus niet eens naar buiten, maar gewoon met de lift naar beneden.

Hoe dan ook, ik ga even weekboodschappen doen:

- Wraps met gehakt, paprika, kidneybonen en mexicaanse kruiden.
- AGV met gekookte aardappels, sugar snaps en witvis.
- Zuurkoolstamp met zuurkool, spekjes, ananas, aardappelpuree (zelfgemaakt) en een stukje rookworst.
- Leftover zuurkool.
- 1 dag soep bij vrienden.
- Risotto met champignons
- Twister fries met komkommer en een runderhamburger.

En dan hebben we morgen twee feestjes en zondag vrienden op bezoek die ik beloofd heb appelcake te bakken. Ben nog even een modus aan het zoeken om dat te overleven. Op feestje 1 morgen wordt speciaal voor mij lactosevrije kruidenroomkaas gemaakt, dus dan zorg ik ervoor dat ik niet geluncht heb en ik me daar tegoed doe aan de rauwkost en wat stokbroodjes of melbatoastjes met die kaas. Daarna dus soep bij dat andere feestjes en 's avonds wrs e.e.a. aan hapjes. Daar ga ik me houden aan de gezondere varianten van wat er op tafel staat. Bovendien niet alles nemen, maar gewoon twee dingen kiezen waarvan ik dan 2 stuks mag naast de rauwkost. Dus onbeperkt komkommer, paprika en worteltjes en dan 2 bitterballen en 2 plakjes worst ofzo. Dan kan ik bewust kiezen wanneer ik die neem.

Zondag ontbijten we bij die vrienden, wrs spek met ei ofzo. Daarna op naar huis en die cake bakken. Da's lastig, want appelcake is echt overheerlijk. Denk dat we allemaal één plak nemen en dat ik de rest maandag mee naar m'n werk neem om uit te delen. Of het aan m'n vriend meegeef ofzo. Het is dat ik beloofd heb die cake te bakken... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_146147264
Wat super dat je voor de hele week vooruit plant, Tink _O_ En je plant ook de feestjes ^O^ Vaak is planning en voorbereiding al meer dan de helft van je hele dieet.

En wat die appelcake betreft: met jezelf duidelijk afspreken dat je 1 plak mag. En dan weg met de cake :D (meegeven aan iemand anders)
pi_146147290
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:24 schreef Tink89 het volgende:
Mijn laatste vreetbui is inmiddels jaren geleden. Ik at dan ook serieus een half brood met boter en suiker, en idd alles wat er in de kast ligt. Had ik door de dag heen genoeg gegeten, was niet verdrietig, blij of alleen, maar gewoon als een verslaafde die roes nodig hebben :X

Ben blij dat dat inmiddels alweer lang geleden is, maar ik weet wel dat de rem vinden dan echt haast onmogelijk is. Woonde ook nog eens boven de albert heijn die tot 22:00 uur open was. Hoefde serieus niet eens naar buiten, maar gewoon met de lift naar beneden.

- Zuurkoolstamp met zuurkool, spekjes, ananas, aardappelpuree (zelfgemaakt) en een stukje rookworst.
- Leftover zuurkool.

En dan hebben we morgen twee feestjes en zondag vrienden op bezoek die ik beloofd heb appelcake te bakken. Ben nog even een modus aan het zoeken om dat te overleven. Op feestje 1 morgen wordt speciaal voor mij lactosevrije kruidenroomkaas gemaakt, dus dan zorg ik ervoor dat ik niet geluncht heb en ik me daar tegoed doe aan de rauwkost en wat stokbroodjes of melbatoastjes met die kaas. Daarna dus soep bij dat andere feestjes en 's avonds wrs e.e.a. aan hapjes. Daar ga ik me houden aan de gezondere varianten van wat er op tafel staat. Bovendien niet alles nemen, maar gewoon twee dingen kiezen waarvan ik dan 2 stuks mag naast de rauwkost. Dus onbeperkt komkommer, paprika en worteltjes en dan 2 bitterballen en 2 plakjes worst ofzo. Dan kan ik bewust kiezen wanneer ik die neem.

Zondag ontbijten we bij die vrienden, wrs spek met ei ofzo. Daarna op naar huis en die cake bakken. Da's lastig, want appelcake is echt overheerlijk. Denk dat we allemaal één plak nemen en dat ik de rest maandag mee naar m'n werk neem om uit te delen. Of het aan m'n vriend meegeef ofzo. Het is dat ik beloofd heb die cake te bakken... -O-
Kun je die cake niet aan die vrienden meegeven? Die vinden hem tenslotte zo lekker dat ze je lieten beloven hem te maken? Verder vind ik het een goede planning denk ik.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:33:04 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146147449
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:28 schreef Zeester het volgende:

[..]

Kun je die cake niet aan die vrienden meegeven? Die vinden hem tenslotte zo lekker dat ze je lieten beloven hem te maken? Verder vind ik het een goede planning denk ik.
Best een prima idee, maar die gast is een collega en dan krijg ik 'm alsnog maandag voor m'n neus dus :p Aan vriendlief meegeven is dan makkelijker. Die maakt er zijn collega's dan maar blij mee.

Zag ik nou btw dat er echt een vijfde dieettopic geopend is? 'Waar iedereen welkom is'.

Ik blijf iig hier :D Bevalt prima!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_146147891
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Best een prima idee, maar die gast is een collega en dan krijg ik 'm alsnog maandag voor m'n neus dus :p Aan vriendlief meegeven is dan makkelijker. Die maakt er zijn collega's dan maar blij mee.

Zag ik nou btw dat er echt een vijfde dieettopic geopend is? 'Waar iedereen welkom is'.

Haha, dat is inderdaad de bedoeling niet. Ik vind het hier ook prima vooralsnog.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:52:08 #210
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146148027
Ik vind het overal prima :Y)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:27:17 #211
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146149220
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:24 schreef Tink89 het volgende:

- Leftover zuurkool.

Klinkt als een goede planning :Y Sowieso slim om per feestje/afspraak te bekijken wat je al dan niet zou willen, dan kun je in ieder geval een overwogen keuze maken en andere dingen daarop aanpassen. Ik probeer dat ook zoveel mogelijk te doen, maar blijft lastig.

Zondag rond de lunch vertrek ik met collega's naar Duitsland voor een cursus, we zullen vrijdag rond of na het avondeten pas weer terug zijn. Ik heb geen idee hoe het daar geregeld is met eten (ik hoorde dingen als dat de mensen van die cursus waarschijnlijk ook mee gaan met het avondeten en wellicht al wat dingen gereserveerd zouden kunnen hebben), dus ik ben benieuwd hoe zwaar ik terug kom :')
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:29:03 #212
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146149280
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk ook wel lekker om hier te posten. Alleen af en toe reageer ik in een van die andere topics op iemand en dan ben ik vergeten wat ook alweer waar stond want heel overzichtelijk is het niet meer :P
pi_146149325
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mocht je het ooit willen overwegen (bij de Lidl hebben ze 2 boutjes voor 6 euro) dit is een lekker, simpel recept:
https://www.flickr.com/ph(...)7420/in/photostream/
Thanx!
pi_146149393
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:03 schreef Zeester het volgende:
Ik lig nu 's avonds op de bank ook de hele tijd aan eten te denken. Ondanks goede dag qua eten, en zeker niet te weinig. Maar 's avonds wil ik gewoon 'iets lekker' en daar het liefste veel van. Nu weet ik dit van mezelf en 'vergeef' ik mezelf dus ook een 's avonds stukje kaas, paar crackertjes of een handje augurken, maar lastig is en blijft t.

Daarom kan ik dus ook niet 's avonds m'n lunch nemen ipv diner, dan gaat het geheid mis.
Stukje kaas of crackers in de avond hoort hier gewoon bij mijn planning.
Zal niet veel kwaad kunnen toch?
pi_146149896
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:29 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk ook wel lekker om hier te posten. Alleen af en toe reageer ik in een van die andere topics op iemand en dan ben ik vergeten wat ook alweer waar stond want heel overzichtelijk is het niet meer :P
Dit tempo is ook wel lekker bij te houden na lange werkdagen. (En nu dus even tussendoor. ;))

En ik geloof dat er hier inderdaad Halloweenkindjes langskomen, ik had een briefje in de bus van de buurtvereniging. :) Andere jaren was ik nooit thuis, dus ik heb geen idee hoeveel er komen. (De snoepjes die klaarstaan behoren niet bepaald tot mijn lievelings, dus dat komt wel goed.)

Hier is de weegschaal trouwens al weken heel steady, terwijl ik er qua eten een zooitje van maak en niet verder kom dan twee keer sporten per week (wil eigenlijk 4). Op zich fijn. :) Maar met iets strenger zijn zou ik dus waarschijnlijk best nog een paar kg kwijt kunnen. :+
pi_146149963
Ik heb net boodschappen gedaan en nu ben ik trots. Ik heb als lunch 2 lekkere broodjes, en verder kocht ik heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel groentes. :9

Pastinaak, pompoen, rode spitskool. cantherellen, rucola, broccoli, courgette, champignons, wortels, aardappels, bananen, pruimen en ik vergat vast nog wat dingen.

Aantal lekkere dingen op de planning in ieder geval.
Vanavond konijn met aardappels en wortels
Morgen gemengde geroosterde groente met kip uit de oven.
Zondag pasta met pompoen, champignons en misschien courgette
Maandag eet ik ergens onderweg.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146150217
Bleh vandaag ook geen tijd voor Jillian door een extra buikdanstraining.
Wel ook beweging maar toch jammer.
Denk dat ik maar moet gaan richten op (minstens) 4x per week Jillian.
pi_146150309
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net boodschappen gedaan en nu ben ik trots. Ik heb als lunch 2 lekkere broodjes, en verder kocht ik heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel groentes. :9

Pastinaak, pompoen, rode spitskool. cantherellen, rucola, broccoli, courgette, champignons, wortels, aardappels, bananen, pruimen en ik vergat vast nog wat dingen.

Aantal lekkere dingen op de planning in ieder geval.
Vanavond konijn met aardappels en wortels
Morgen gemengde geroosterde groente met kip uit de oven.
Zondag pasta met pompoen, champignons en misschien courgette
Maandag eet ik ergens onderweg.
In ieder geval genoeg groente inderdaad ^O^
Hier ligt nog veel in de vriezer dus vanavond voor de weekboodschappen hebben wel niet veel nodig.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:23:22 #219
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146157605
Mijn lief heeft eenbovenbuuf die naar de voedselbank gaat maar 'ze lust niks'. We krijgen dus regelmatig bakken vol groente, brood en houdbare zooi. Deze week een pompoen, pastinaak, aardappels, tomaten, ui en witlof, naast twee broden en een pot driekazensaus. Nou zijn mijn kinderen weg het weekend dus ik ga maar vast sauzen en zoepen maken, kan dat in de vriezer, hoef ik de hele week niet te koken. Best prima.
Prrrrr
pi_146157682
Dat is wel ideaal mrspoeZ!
Maar wat eet buurvrouw dan?

Net al avondeten op.
Wok met chinese kool, paprika, ui en kip.
Rijst erbij (was bijna op dus had maar 40gr) en een beetje satesaus :9
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:26:44 #221
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146157742
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:25 schreef Sarabi het volgende:

Net al avondeten op.
Wok met chinese kool, paprika, ui en kip.
Rijst erbij (was bijna op dus had maar 40gr) en een beetje satesaus :9
:9

Ik gooi bij dat soort wokjes vaak wat chilisaus, ook lekker :9
pi_146157779
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Oooh, lekker *O* Het klinkt ook allemaal zo lekker knus herfsterig :D Rode spitskool ken ik niet.
pi_146157818
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:26 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

:9

Ik gooi bij dat soort wokjes vaak wat chilisaus, ook lekker :9
Chilisaus is altijd goed :Y
Vind ik eigenlijk ook lekkerder dan satesaus, maar goed mijn vriend mag ook soms kiezen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:50:00 #224
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146158683
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:25 schreef Sarabi het volgende:
Ja das een goeie vraag maar als ik het mag determineren aan de hand van de verpakkingen die in de (gedeelde) kliko's liggen denk ik vooral wit brood, witte rijst, chocopasta, erwtjes-en-worteltjes uit blik, vlees (ontzettend veel vleesverpakkingen en dan met name gehakt, saucijzen, schnitzel en dergelijke). En chips. Elke week wel een verpakking of tien. Waarom ze precies die voedselpakketten mag halen is mij ook niet helemaal duidelijk hoor.
Prrrrr
pi_146159289
Kun je het dan niet "ruilen" voor spullen die zij wel lust? Neem aan dat ze het eten eigenlijk wel kan gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')