Als het van te voren is aangegeven en het gaat mis moet het worden opgelost. Als dit niet gebeurd is het een slecht restaurant en moet je niet meer terug gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:38 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
vrienden en bekenden met allergie zeggen dit altijd van tevoren. Wil niet zeggen dat als het mis gaat (en dit gebeurt regelmatig!) ze er niet altijd iets van zeggen om 'geen zeur' te zijn.
Als het je doel is om, met of zonder glutenallergie, het menu van de chef in de war te schoppen omwille van jouw persoonlijke dieetwensen, dan kan je inderdaad beter thuisblijven en zelf gaan koken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:34 schreef Dingflofbips het volgende:
klinkt als een fatsoenlijke eetcultuur in elk geval. Geen zeikende klanten.
gewoon lekker thuisblijven en je bek houden, met je glutenallergie
En dat heb je onderzocht of is dit bro science?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mensen met een allergie geven over het algemeen voordat ze de kaart hebben al aan dat ze een allergie hebben.Of ze bellen van te voren. Mensen die iets niet lusten doen dat vaak nadat het gerecht al voor hun neus staat.
Nee ik werk zelf in de horeca?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En dat heb je onderzocht of is dit bro science?
We zijn het eens. Maar onderschat dus niet hoeveel mensen er achteraf niet altijd iets van zeggen omdat door dit soort krantenartikelen deze mensen zich onterecht als 'zeur' zien. Ik maak het te vaak te dichtbij mee en daar wordt ik pissig van. Zeker als er dan zo wordt gereageerd als hier van 'ach ja het zullen wel aanstellers zijn dus gewoon een 'fatsoenlijke' eetcultuur hanteren' enz enz. Dan denk ik: ga ander werk zoeken aub als je je niet kan aanpassen aan de allergieën van je klanten. Anders is het net als Henri Ford: je mag elke kleur, zo lang het zwart isquote:woensdag 29 oktober 2014 11:39 schreef Yasmin23 het volgende:[/b]
[..]
Als het van te voren is aangegeven en het gaat mis moet het worden opgelost. Als dit niet gebeurd is het een slecht restaurant en moet je niet meer terug gaan.
We zijn het eens. Maar onderschat dus niet hoeveel mensen er achteraf niet altijd iets van zeggen omdat door dit soort krantenartikelen deze mensen zich onterecht als 'zeur' zien.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:41 schreef Dingflofbips het volgende:
woensdag 29 oktober 2014 11:39 schreef Yasmin23 het volgende:[/b]
[..]
Als het van te voren is aangegeven en het gaat mis moet het worden opgelost. Als dit niet gebeurd is het een slecht restaurant en moet je niet meer terug gaan.
Ik heb dit nog nooit gehoord, ook niet van vrienden die in de horeca werk(t)en en ook niet van een vriend die chef is.quote:
Ga er een tijdje werken. Maak je het zelf mee.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik heb dit nog nooit gehoord, ook niet van vrienden die in de horeca werk(t)en en ook niet van een vriend die chef is.
Nah, ik geloof het gewoon niet. Mi scusi.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ga er een tijdje werken. Maak je het zelf mee.
dat is dan bij jou zo, maar als ik in dit topic aan de 'kenners' vraag hoe er onderscheid gemaakt moet worden blijft het stil. Vandaar alle commotiequote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik denk dat een beetje restaurant echt wel het onderscheid kan maken. En het is mijn ervaring dat personeel vrijwel altijd bereid is om rekening te houden met allergieën.
Hoe denk jij dan dat het gaat ?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nah, ik geloof het gewoon niet. Mi scusi.
Dat is omdat het nieuwsbericht gaat over mensen die eigenlijk helemaal niet allergisch zijn. En ja die zijn fucking irritant.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:44 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
dat is dan bij jou zo, maar als ik in dit topic aan de 'kenners' vraag hoe er onderscheid gemaakt moet worden blijft het stil. Vandaar alle commotie
Dit is in Duitsland al jaaaren het geval, bij elk gerecht staat er een waslijst en cijfertjes die wijzen op bepaalde allergiegevoelige ingrediënten.quote:
waarvan wordt aangenomen dat ze niet allergisch zijn. Hoe te filteren?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is omdat het nieuwsbericht gaat over mensen die eigenlijk helemaal niet allergisch zijn. En ja die zijn fucking irritant.
Sorry maar als je je salade krijgt en dan pas zegt dat je allergisch bent voor bv pijnboompitten of ui.. Ja dan twijfel ik wel hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
waarvan wordt aangenomen dat ze niet allergisch zijn. Hoe te filteren?
Dat staat er niet. Maar de extreme toename van meldingen geeft wel wat aan. Mijn vrouw is allergisch voor mosselen. Die wordt dan echt doodziek, dus die heeft dat altijd gemeld. Dat is niet iets waar je ooit je schouders voor ophaalde en 10 jaar later eens gaat melden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:31 schreef Dingflofbips het volgende:
Tuurlijk. Mensen verzinnen wat allergieën om hip te zijn
Dat is wel erg triest.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit ook.
Paprikasoep terug sturen omdat ze de groene paprika niet lusten. Flikker op...
Ik kan me goed voorstellen dat je dan twijfelt, maar mijn stelling is dat het voordeel van de twijfel moet gelden omdat het niet persé aanstelleritus hoeft te zijn, maar ook schroom of simpelweg vergeetachtigheid kan gelden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Sorry maar als je je salade krijgt en dan pas zegt dat je allergisch bent voor bv pijnboompitten of ui.. Ja dan twijfel ik wel hoor.
Dat ook. Maar ik los het dan ook op.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:50 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je dan twijfelt, maar mijn stelling is dat het voordeel van de twijfel moet gelden omdat het niet persé aanstelleritus hoeft te zijn, maar ook schroom of simpelweg vergeetachtigheid kan gelden.
betekent dit dat we eruit zijn?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat ook. Maar ik los het dan ook op.
Ja hier stond ik ook wel echt met een mond vol tanden.. Zei er ook wat van en toen werd ze boos. Maar toch maar die soep vervangen voor iets andersquote:
Ik hoor, ik doe en ik zie: je krijgt de kaart, vraagt bij het gerecht naar keuze of xxx er in zit en dat bestel je dan, eventueel aangepast. Als het een ernstige allergie is dan zeg je dat vantevoren. Klaar.quote:
Nja als je ook begrijpt dat er daadwerkelijk wel mensen zijn die hier misbruik van maken?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:52 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
betekent dit dat we eruit zijn?
Dat zeg ik toch ?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik hoor, ik doe en ik zie: je krijgt de kaart, vraagt bij het gerecht naar keuze of xxx er in zit en dat bestel je dan, eventueel aangepast. Als het een ernstige allergie is dan zeg je dat vantevoren. Klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |