Pilletje en op de bank ouwe pik. Knap je zo van opquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De tering, wat ben jij een idioot. Ga lekker de quasi intellectueel uithangen in het Ebola topic, kroegenbaas.
Het zit van nature ook overal in, en daar reageren de 'patienten' niet op.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:53 schreef breaky het volgende:
[..]
Dat zit zowat overal in tegenwoordig is en het is nooit bewezen of mensen daar allergisch voor zijn...
Schoonzus is er zo eentje, kwam met een heel verhaal over gluten en hoe erg dat is, en daarom Speltbrood eet en zich veel beter voelt. Ik zeg tegen haar dat Spelt een oude harde tarwesoort is die juist véél gluten bevat, en dat het speltbrood uit de super voornamelijk uit gewone tarwe wordt gemaakt. Wil ze niet wetenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Minder dan 1:100 mensen heeft coeliakie. Moet je eens kijken hoeveel mensen nu denken dat iedere afwijking aan hun lichaam door gluten komen. Dan kom je ver boven de 1:100 uit.
Woon jij in een caravan?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:55 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Pilletje en op de bank ouwe pik. Knap je zo van op
Sterker nog, je lichaam maakt het zelfquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het zit van nature ook overal in, en daar reageren de 'patienten' niet op.
In Australie is het verboden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:53 schreef breaky het volgende:
[..]
Dat zit zowat overal in tegenwoordig is en het is nooit bewezen of mensen daar allergisch voor zijn...
Het zou dan toch ten alle tijden het voordeel van de twijfel moeten zijn? Als je dat niet wil kun je ook wat anders gaan doen. Klagen in de krant valt voor mij niet bepaald onder het serieus nemen..quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is ook heel lastig en de chefs uit het artikel geven ook aan dat ze elke gastenwens in principe serieus nemen. Je zou alleen willen dat niet iedere nitwit met een slecht ontwikkelde smaak jouw keuken uitkiest om es lekker interessant en moeilijk te doen.
Uiteraard zijn er mensen die echt problemen hebben. Zo ken ik een stel waarvan de man geen vis kan eten en de vrouw geen kip. Maar waarom zijn er tegenwoordig zo veel meer mensen die "problemen" hebben aan tafel dan 10 jaar geleden? Daar gaat het dus om.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:52 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Omdat je er kennelijk verstand van hebt. Zou graag weten waar dan de twijfel in zit. Als ik met mijn echte allergische bekenden in een restaurant zit vind ik het ongepast als er ook maar de geringste twijfel over bestaat. Deze mensen voelen zich vaak opgelaten om dingen bv terug te sturen en laten dan een tafelgenoot de boel opeten of weg eten om niet tot last te zijn. Deze mensen zouden dan ook nog onterecht voor nep en tendentieus worden aangezien wat ronduit smakeloos is. Dus nogmaals; waar baseer je je uitspraken dan op dat het vaak nep is?
Doperwtjes, vlees, moedermelkquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen tomaten, kaas, vlees meer in Australië![]()
Ik zeg ook niet dat niemand zich aanstelt. Maar de ware allergische mensch kan hier toch niet de dupe van worden? Die hebben er vaak al moeite genoeg mee in sociaal opzichtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Minder dan 1:100 mensen heeft coeliakie. Moet je eens kijken hoeveel mensen nu denken dat iedere afwijking aan hun lichaam door gluten komen. Dan kom je ver boven de 1:100 uit.
Ow wacht, ik dacht dat er mononatriumglutamaat stond (MSG), das wel verboden in Australie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen tomaten, kaas, vlees meer in Australië![]()
Ja ik begrijp dat het nep kan zijn. Maar hoe te filteren? als bv het beoordelen daarvan afhangt op het wel of niet terugsturen van gerechten dan het dus ook een heel andere oorzaak hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef breaky het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er mensen die echt problemen hebben. Zo ken ik een stel waarvan de man geen vis kan eten en de vrouw geen kip. Maar waarom zijn er tegenwoordig zo veel meer mensen die "problemen" hebben aan tafel dan 10 jaar geleden? Daar gaat het dus om.
Bron?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ow wacht, ik dacht dat er mononatriumglutamaat stond (MSG), das wel verboden in Australie.
Iets anders doen, je vak opgeven? Omdat het een trend is onder slecht opgevoede eetgasten om te koketteren met een voedselallergie?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef Dingflofbips het volgende:
Het zou dan toch ten alle tijden het voordeel van de twijfel moeten zijn? Als je dat niet wil kun je ook wat anders gaan doen. Klagen in de krant valt voor mij niet bepaald onder het serieus nemen..
Aanpassen is niet wenselijk, per definitie niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef raptorix het volgende:
Aanpassen is uiteraard niet altijd nodig/wenselijk, maar vermelden wat er in zit is wel handig, zo kun je mijn vriend toch echt naar de EHBO brengen als hij kikkererwten eet, aangezien hij ook nog eens zwaar astma patient is.
En heel veel in zeewier...wat dus bijvoorbeeld voor sushi of miso soup wordt gebruikt. En er zijn nogal best wel wat Japanners in Australie...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bron?
mononatriumglutamaat komt van nature voor in oa moedermelk, vlees, tomaten, kaas, worsten etc etc
http://www.foodstandards.(...)dfoodadditi5752.aspxquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bron?
mononatriumglutamaat komt van nature voor in oa moedermelk, vlees, tomaten, kaas, worsten etc etc
Hoe filter je echt van nep dan????quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Iets anders doen, je vak opgeven? Omdat het een trend is onder slecht opgevoede eetgasten om te koketteren met een voedselallergie?
Het is een foute mentaliteit onder de gasten, chefs proberen hier alleen zo goed mogelijk mee om te gaan, tegen beter weten in.
Nee, is het ook nietquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://www.foodstandards.(...)dfoodadditi5752.aspx
Kennelijk dus niet verboden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |