Dus dat. Je bent gast. Niets meer niets minder.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:10 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
In een horeca gelegenheid ben je een gast niet klant. Dus hoor je ook als een gast te gedragen, dat vergeten veel mensen.

Wie zegt dat dat gebeurt?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:05 schreef Dingflofbips het volgende:
Ja daag. Maak verdorie niet alles met noten / gluten / lactose enz

Absoluut. Maar ik ben al geslagen, uitgescholden en regelmatig behandeld als hond.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Precies er zijn ook nog fatsoensnormen. Het is echt bij de beesten af als je soms hoort en ziet hoe mensen met horecapersoneel om gaan. Al is er andersom ook nog vaak veel te leren...

quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zouden er trouwens ook mensen bij de Mac gaan roepen dat ze een glutenvrije QP willen?
 dat zou ik graag eens willen zien

Ik ga het de eerstvolgende keer voor de grap eens vragen...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:16 schreef Dingflofbips het volgende:

Dat volk wat meteen panisch wordt als ze een E-nummer zien zul je bedoelen..quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Een veel voorkomende is mensen die beweren allergisch te zijn voor Natriumglutamaat

wat mensen dus bij de doordeweekse boodschappen doen.
 wat mensen dus bij de doordeweekse boodschappen doen. 

Tja. Italiaans willen eten zonder knoflook en dan nog kant-en-klaar uit de super ook. Dan ben je idd een zeikerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:47 schreef Ericr het volgende:
Vindt maar een pastasaus zonder die zooi er in, alleen pure tomatenblokjes of zelf gemaakt is redelijk veilig.

Huh? Sinds wanneer betaalt een gast voor de gastvrijheid/het eten/het drinken?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat. Je bent gast. Niets meer niets minder.

Gewoon proberenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Huh? Sinds wanneer betaalt een gast voor de gastvrijheid/het eten/het drinken?
Het mag dan hip zijn om een patiënt een cliënt te noemen en een klant een 'gast' maar je moet dat niet doortrekken naar 'je hebt je dus als gast te gedragen' want dn eis ik ook als 'gast' behandeld te worden en dus geen rekening te krijgen.

En toen kwam ze thuis en zat drie dagen op de wc.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb weleens gewoon gekookt voor iemand die ook tijdens het eten pas zei dat ze een allergie had voor een product waarvan je denkt van, wat kun je daar nou van krijgen. Heb gewoon aangegeven dat het er niet in zat. Ten eerste ik had geen zin om opnieuw te koken/honger en dan had ze dat maar van tevoren melden. Ten tweede de zogenaamde "allergische reactie" die ze zou krijgen ervan was helemaal niet voorgekomen en ze vond het prima te eten. Noem het maar "placebo" effect..

Nee hoor.. Ik kom dit gedrag zelden tegen in de horeca. Zal wel liggen aan de manier waarop ik met het personeel om ga.quote:

Ik ga mijn gasten ook voortaan 2,20 reken voor 3 slokjes colaquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat. Je bent gast. Niets meer niets minder.

Horeca in NL is idd gillend duur, 2,20 of meer voor 0,2 cola.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ga mijn gasten ook voortaan 2,20 reken voor 3 slokjes cola

quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee hoor.. Ik kom dit gedrag zelden tegen in de horeca. Zal wel liggen aan de manier waarop ik met het personeel om ga.
Gisteren nog. Een dag training met in de pauzes catering. Dame stond super shaggie achter de balie. Ze ziet mij en er verschijnt een grote grijns op haar gezicht. Ik ben de hele dag als een koningin behandeld door haar en haar collegae. Met de schalen snacks liepen ze zelfs om om mij wat meer te kunnen geven. Waarom? Ik zie die mensen staan als mens en niet als automaat die 'gewoon hun werk moeten doen'.
Kassières in de super hetzelfde. Doen op de automatische piloot hun werk en komen los als ze mij zien. Ff een praatje, ff vragen hoe het met ze is e.d.
Maar ik ben wél klant.

En dan te bedenken dat als het postmix cola is je inkoop misschien 5 cent per glas is. Cashen vriend !quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ga mijn gasten ook voortaan 2,20 reken voor 3 slokjes cola

6,80 voor een pint Guinness inmiddels, ik kan het bijna zelf halen in Ierland voor dat geldquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Horeca in NL is idd gillend duur, 2,20 of meer voor 0,2 cola.
 .
.

Dan voel je je toch geen gast?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Horeca in NL is idd gillend duur, 2,20 of meer voor 0,2 cola.

Dan is t ook logisch dat mensen gaan zeiken over t eten. Aso's.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat als het postmix cola is je inkoop misschien 5 cent per glas is. Cashen vriend !

Ja probleem is alleen dat mensen vergeten dat van dat cola'tje ook het personeel en het pand betaald moet worden. En de rest.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan is t ook logisch dat mensen gaan zeiken over t eten. Aso's.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |