abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146070882
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:10 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

In een horeca gelegenheid ben je een gast niet klant. Dus hoor je ook als een gast te gedragen, dat vergeten veel mensen.
Dus dat. Je bent gast. Niets meer niets minder.
pi_146070889
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:05 schreef Dingflofbips het volgende:

Ja daag. Maak verdorie niet alles met noten / gluten / lactose enz
Wie zegt dat dat gebeurt?

Zouden er trouwens ook mensen bij de Mac gaan roepen dat ze een glutenvrije QP willen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146070911
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Precies er zijn ook nog fatsoensnormen. Het is echt bij de beesten af als je soms hoort en ziet hoe mensen met horecapersoneel om gaan. Al is er andersom ook nog vaak veel te leren...
Absoluut. Maar ik ben al geslagen, uitgescholden en regelmatig behandeld als hond.
pi_146071065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zouden er trouwens ook mensen bij de Mac gaan roepen dat ze een glutenvrije QP willen?
:) dat zou ik graag eens willen zien
pi_146071092
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:16 schreef Dingflofbips het volgende:

:) dat zou ik graag eens willen zien
Ik ga het de eerstvolgende keer voor de grap eens vragen... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 13:17:49 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146071107
Klant is koning, geen prinsesje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146071123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Klant is koning, geen prinsesje
De horeca heeft gasten ;)
pi_146071227
Voor gluten heb je ook geen echte allergie, het is meer een intolerantie zoals ook voor lactose kan. Dat is dosisafhankelijk en dat betekent dat diegene geen grote problemen krijgt bij een klein beetje. Heel anders dan bij noten of schaaldieren.
pi_146071593
Ik ben zelf ook overgevoelig (dus niet allergisch) voor een aantal voedingsmiddelen die toch vrij veel gebruikt worden. Dat resulteert dan in braken of diarree, met het ene product eerder dan het andere.
Tja. Ik maak er eigenlijk nooit een punt van. Gewoon de menukaart goed lezen.
Wel een keer een groot compliment gehad bij een groepsreis waar we allemaal hetzelfde voedsel kregen. Die kokkin vond het een opluchting hoe ik er mee omging; kostte haar erg weinig moeite.

Ik denk zelf dat de alternatieve hoek er ook wel een oorzaak in heeft; die smeren mensen de gekste allergieën aan.
  Redactie Games woensdag 29 oktober 2014 @ 13:44:33 #260
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_146072234
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Een veel voorkomende is mensen die beweren allergisch te zijn voor Natriumglutamaat
Dat volk wat meteen panisch wordt als ze een E-nummer zien zul je bedoelen.. :')

Mensen lezen iets, worden panisch en gaan vervolgens met de gedachte rondlopen dat ze ergens allergisch voor zijn. Hypochrondische gedragsvertoning zonder ook maar met een arts een consult gehad te hebben.

VE-Tsin/MSG wordt zover weinig in de NL'se toprestaurants gebruikt. Al zit het wel in bijna elke prefixsaus die je uit pakje van de supermarkt haalt.. :') wat mensen dus bij de doordeweekse boodschappen doen.

Ik heb weleens gewoon gekookt voor iemand die ook tijdens het eten pas zei dat ze een allergie had voor een product waarvan je denkt van, wat kun je daar nou van krijgen. Heb gewoon aangegeven dat het er niet in zat. Ten eerste ik had geen zin om opnieuw te koken/honger en dan had ze dat maar van tevoren melden. Ten tweede de zogenaamde "allergische reactie" die ze zou krijgen ervan was helemaal niet voorgekomen en ze vond het prima te eten. Noem het maar "placebo" effect..

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr.Noodle op 29-10-2014 13:52:12 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_146072497
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:47 schreef Ericr het volgende:
Vindt maar een pastasaus zonder die zooi er in, alleen pure tomatenblokjes of zelf gemaakt is redelijk veilig.
Tja. Italiaans willen eten zonder knoflook en dan nog kant-en-klaar uit de super ook. Dan ben je idd een zeikerd.
pi_146072695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Huh? Sinds wanneer betaalt een gast voor de gastvrijheid/het eten/het drinken?

Het mag dan hip zijn om een patiënt een cliënt te noemen en een klant een 'gast' maar je moet dat niet doortrekken naar 'je hebt je dus als gast te gedragen' want dn eis ik ook als 'gast' behandeld te worden en dus geen rekening te krijgen.
pi_146072768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Huh? Sinds wanneer betaalt een gast voor de gastvrijheid/het eten/het drinken?

Het mag dan hip zijn om een patiënt een cliënt te noemen en een klant een 'gast' maar je moet dat niet doortrekken naar 'je hebt je dus als gast te gedragen' want dn eis ik ook als 'gast' behandeld te worden en dus geen rekening te krijgen.
Gewoon proberen :Y
pi_146073011
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb weleens gewoon gekookt voor iemand die ook tijdens het eten pas zei dat ze een allergie had voor een product waarvan je denkt van, wat kun je daar nou van krijgen. Heb gewoon aangegeven dat het er niet in zat. Ten eerste ik had geen zin om opnieuw te koken/honger en dan had ze dat maar van tevoren melden. Ten tweede de zogenaamde "allergische reactie" die ze zou krijgen ervan was helemaal niet voorgekomen en ze vond het prima te eten. Noem het maar "placebo" effect..
En toen kwam ze thuis en zat drie dagen op de wc.

Echt.. Ik vind het heel erg kwalijk om over dat soort dingen te gaan liegen.

Doorgaans als ik ergens wordt uitgenodigd om te eten zeg ik niets. Als ze vragen of ik iets niet lust dan geef ik de grootste triggers aan. Maar vrijwel altijd kan ik triggers gewoon naar de rand van mijn bord schuiven of niet opscheppen dus zeg ik meestal niets. Als jij echter een vreemde mengeling als eenpansgerecht hebt gemaakt... dan zou ik er ook naar kunnen vragen en vind het dan echt fout als je gaat liegen. Ik wil graag zelf kunnen kiezen of ik het risico op braken en diarree wil nemen.
pi_146073230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gewoon proberen :Y
Nee hoor.. Ik kom dit gedrag zelden tegen in de horeca. Zal wel liggen aan de manier waarop ik met het personeel om ga.

Gisteren nog. Een dag training met in de pauzes catering. Dame stond super shaggie achter de balie. Ze ziet mij en er verschijnt een grote grijns op haar gezicht. Ik ben de hele dag als een koningin behandeld door haar en haar collegae. Met de schalen snacks liepen ze zelfs om om mij wat meer te kunnen geven. Waarom? Ik zie die mensen staan als mens en niet als automaat die 'gewoon hun werk moeten doen'.
Kassières in de super hetzelfde. Doen op de automatische piloot hun werk en komen los als ze mij zien. Ff een praatje, ff vragen hoe het met ze is e.d.

Maar ik ben wél klant.
  Redactie Games woensdag 29 oktober 2014 @ 14:13:34 #266
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_146073385
Ze kunnen het ook van te voren aangeven voordat ik begon met koken. Als het eten eenmaal klaar is en er dan over gaan lopen mieren, daar kan ik slecht tegen. Zeker met een lege maag. Net als dat ik prima vegetarisch kan koken, maar geef het "vantevoren" aan.

Ik ben het mee eens dat Gluten/Noten/Lactose allergie serieuze issues zijn. Maar als iemand dat zelf ook niet aangeeft, terwijl ze weten dat ze ergens anders eten is dat ook niet koosjer.

Het lijkt idd wel een trend te worden dat mensen over van alles en nog wat allergisch zijn en dat vind ik een kwalijke zaak. Het hele ding qua uit eten gaan bij een *-restaurant is voor mij om nieuwe dingen te proeven/ervaren/ontdekken die ik nooit zelf eerder gemaakt heb. Daar kan best iets tussen zitten wat misschien niet helemaal aan je persoonlijke smaak voldoet. Maar dan waardeer ik de creatie van wat zo'n chef gemaakt heeft. Plus dan is dat ook een bevestiging voor jezelf dat je een bepaald iets niet lekker vindt. Maar ga niet zo'n chef opdragen wat ie allemaal wel en niet mag maken, dan beperk je iemand z'n creativiteit of je vernaggeld smaak op een dusdanige manier wat de chef niet in gedachten heeft.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mr.Noodle op 29-10-2014 14:20:04 ]
pi_146073805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ga mijn gasten ook voortaan 2,20 reken voor 3 slokjes cola _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 29 oktober 2014 @ 14:26:39 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146073865
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Horeca in NL is idd gillend duur, 2,20 of meer voor 0,2 cola.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Games woensdag 29 oktober 2014 @ 14:29:13 #269
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_146073968
Spanje: goede kop koffie en een verse croissant voor ¤2,- :D
pi_146074037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee hoor.. Ik kom dit gedrag zelden tegen in de horeca. Zal wel liggen aan de manier waarop ik met het personeel om ga.

Gisteren nog. Een dag training met in de pauzes catering. Dame stond super shaggie achter de balie. Ze ziet mij en er verschijnt een grote grijns op haar gezicht. Ik ben de hele dag als een koningin behandeld door haar en haar collegae. Met de schalen snacks liepen ze zelfs om om mij wat meer te kunnen geven. Waarom? Ik zie die mensen staan als mens en niet als automaat die 'gewoon hun werk moeten doen'.
Kassières in de super hetzelfde. Doen op de automatische piloot hun werk en komen los als ze mij zien. Ff een praatje, ff vragen hoe het met ze is e.d.

Maar ik ben wél klant.
_O-
pi_146074062
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat als het postmix cola is je inkoop misschien 5 cent per glas is. Cashen vriend !
  woensdag 29 oktober 2014 @ 14:31:40 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146074065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

6,80 voor een pint Guinness inmiddels, ik kan het bijna zelf halen in Ierland voor dat geld :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_146074077
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan voel je je toch geen gast? :(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146074123
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat als het postmix cola is je inkoop misschien 5 cent per glas is. Cashen vriend !
Dan is t ook logisch dat mensen gaan zeiken over t eten. Aso's.
pi_146074172
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan is t ook logisch dat mensen gaan zeiken over t eten. Aso's.
Ja probleem is alleen dat mensen vergeten dat van dat cola'tje ook het personeel en het pand betaald moet worden. En de rest.

Maar sommige prijzen gaan idd nergens over. Zoals verse munthee :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')