De Serven waren begonnen. Kroatië en Slovenië wilden na Tito onafhankelijk worden. Servië zei nee, en toen was het oorlog. Het is dus idd allemaal de schuld van de Serven.quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:50 schreef Gruj0 het volgende:
Je legt de schuld wel erg makkelijk bij de Serviers (net zoals je nu doet met de Russen), terwijl in die burgeroorlog ALLE kanten fout bezig waren.
Geloof je het allemaal zelf?quote:Op zondag 9 november 2014 11:47 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In Oekraine is Rusland begonnen met geweld. De verhalen van de Russen over de zogenaamde genocide, de onoplosbare oost-west verschillen, de verdrukte etnische Russen, is onzin.
Dat kun je zien aan de argumenten. Het conflict in het oosten zou zijn begonnen, omdat er een voorstel was om de Russische taal in de ban te doen. Maar er was alleen een voorstel van iemand, zonder dat het ooit is aangenomen. De Russen in Oost-Oekraine voelde zich niet onderdrukt, of als tweederangs burgers behandeld.
Men geloofde in Donbass (omdat men daar welvarender is) dat ze teveel last hadden van de rest van Oekraine, en ze hadden kritiek op de corrupte politiek (zoals in heel Oekraine) en men hoopte onder Russisch bestuur het beter te krijgen. Dat de tijd van voor het uiteenvallen van de SU terugkeert.
Degenen die dit politiek nastreven, deden dit zonder enige belangstelling voor de Oekrainers in Donbass. Die moeten zich blijkbaar voegen of opdonderen. Dat is het kromme. Ze vragen alle aandacht voor zichzelf, zonder dezelfde aandacht te hebben voor anderen.
Veel gewone mensen in Donbass zijn gewoon meegesleept in dit conflict, zonder het ooit te hebben gewild. Die kan het niets kan schelen wie er bestuurd, zolang ze hun alledaagse leven niet overhoop gooien.
Omdat er clusterbommen gebruikt zijn is het allemaal niet waar?quote:Op zondag 9 november 2014 11:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Geloof je het allemaal zelf?![]()
Ik verzin het niet, Amnesty International is de bron. Of verzinnen die o.a. het gebruik van clusterbommen tegen burgers? Gelukkig weet jij het beter
quote:
quote:Het staat onomstotelijk vast dat pro-Russische separatisten in Oekraïne op 17 juli een Buk-raketsysteem onder hun hoede hadden in de buurt van de ramp met vlucht MH17. Dat meldt Bellingcat, een platform voor onderzoeksjournalistiek op basis van open bronnen.
Het hele stuk achter 'zogenaamd' nietquote:Op zondag 9 november 2014 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat er clusterbommen gebruikt zijn is het allemaal niet waar?
Ik weet wel dat het gezeik begon omdat burgers het slaafje van Putin uit de Ukrainse regering wilden hebben en dat ze toen beschoten zijn door (ws Russische) snipers.quote:Op zondag 9 november 2014 11:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het hele stuk achter 'zogenaamd' niet
In ieder gewapend conflict vindt van alles plaats dat Amnesty International niet goed vindt. Ik vind ook dat Oekraine zich terughouden moet opstellen bij het gebruik van geweld. En dat doen ze niet.quote:Op zondag 9 november 2014 11:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik verzin het niet, Amnesty International is de bron. Of verzinnen die o.a. het gebruik van clusterbommen tegen burgers?
En daarom bestoken ze burgerdoelen met clustermunitie? Rare en opportunistsche defintie van onmacht hou je erop na.quote:Op zondag 9 november 2014 11:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In ieder gewapend conflict vindt van alles plaats dat Amnesty International niet goed vindt. Maar ik vind ook dat Oekraine zich terughouden moet opstellen bij het gebruik van geweld. En dat doen ze niet.
De reden snap ik ook wel. Het is onmacht. Als Oekraine zich netje gedrag, kunnen ze niets anders dan zich voegen naar hun verkrachter. Want die heeft meer macht dan zij.
Ze bestoken geen burgerdoelen, om burgerdoelen te bestoken.quote:Op zondag 9 november 2014 12:03 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En daarom bestoken ze burgerdoelen met clustermunitie? Rare en opportunistsche defintie van onmacht hou je erop na.
Dat is helemaal niet aangetoond. Wat aangetoond is is dat het Russische leger actief is in oost oekraine.quote:Op zondag 9 november 2014 12:08 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het begon omdat de USA 5 mrd investeerde om regime-change middels een coup te facilieren, wat dat voor het land voor gevolg had interesseert ze zoals zo vaak niet.
Verder is enkel aangetoond tot nu dat pro westerse Ukrainse knokploegen met snipers actief waren.
Zelfs de rechter die het onderzoekt geloof niet meer aan de versie die hem door Kiev voorgeschreven wordt
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKCN0HZ0UH20141010
Want Rusland beinvloed geen enkel land. Russen hebben zeker geen enkel politiek overleg met partijen / mensen in andere landen, uit angst ze te beinvloeden. Laat staan dat Russen daar geld aan uitgegeven.quote:Op zondag 9 november 2014 12:08 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het begon omdat de USA 5 mrd investeerde om regime-change middels een coup te facilieren, wat dat voor het land voor gevolg had interesseert ze zoals zo vaak niet.
quote:Op zondag 9 november 2014 12:11 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet aangetoond. Wat aangetoond is is dat het Russische leger actief is in oost oekraine.
uit hetzelfde stuk van Reuters,.quote:Another gap in the prosecution: To date, no one has been apprehended in the shooting of policemen. According to Ukraine’s Ministry of Interior Affairs, between Feb. 18 and 20, 189 police officers suffered gunshot wounds. Thirteen died.
http://www.hrw.org/news/2(...)se-cluster-munitionsquote:Op zondag 9 november 2014 12:08 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ze bestoken geen burgerdoelen, om burgerdoelen te bestoken.
Leef je eens in een positie waarin ander je gebied betreden en bezetten. Die wil je eruit hebben. Maar die gaan niet en zijn niet voor rede vatbaar. Dan kun je proberen ze met geweld eruit te werken. Maar als de tegenstander zich verschanst in steden wordt het heel lelijk.
Inderdaad, laat het etnisch Russische deel van Rusland fijn hun eigen eigen toekomst bepalen, zoals ook in Kosovo gebeurde.quote:Op zondag 9 november 2014 12:13 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Want Rusland beinvloed geen enkel land. Russen hebben zeker geen enkel politiek overleg met partijen / mensen in andere landen, uit angst ze te beinvloeden. Laat staan dat Russen daar geld aan uitgegeven.
Dit zijn politiek wereldvreemde bezwaren, die zeker geen rechtvaardiging zijn voor het geweld daar.
Mijn voorouders zijn Duits, tijd om wat medestanders te zoeken en hier wat rotzooi te gaan schoppen.quote:Op zondag 9 november 2014 12:20 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Inderdaad, laat het etnisch Russische deel van Rusland fijn hun eigen eigen toekomst bepalen, zoals ook in Kosovo gebeurde.
Dan zul je je in west Ukraine prima thuis voelenquote:Op zondag 9 november 2014 12:20 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Mijn voorouders zijn Duits, tijd om wat medestanders te zoeken en hier wat rotzooi te gaan schoppen.
Dat er door de sluipschutters ook op politiemensen is geschoten, is geen evident bewijs voor een bepaalde interpretatie. Waarom zou iemand, die de Birkut deze schietpartij in de schoenen wil schuiven, ook op politiemensen gaan schieten?quote:Op zondag 9 november 2014 12:14 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
[..]
uit hetzelfde stuk van Reuters,.
Ik denk inderdaad dat die op zichzelf geschoten hebben.quote:Op zondag 9 november 2014 12:28 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat er door de sluipschutters ook op politiemensen is geschoten, is geen evident bewijs voor een bepaalde interpretatie. Waarom zou iemand, die de Birkut deze schietpartij in de schoenen wil schuiven, ook op politiemensen gaan schieten?
De uitslag van de presidentsverkiezing en parlementsverkiezing laten duidelijk zien dat extreem rechts in Oekraine een kleine beweging is met weinig aanhang. In strijd met de Russische propaganda, dat W-Oekraine correct is geduid met de kwalificatie dat het fascisten zijn, die als hobby genocide plegen.quote:Op zondag 9 november 2014 12:23 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan zul je je in west Ukraine prima thuis voelen
http://www.nbcnews.com/st(...)ine-soldiers-n198961
Volgens deelnemer is dat alleen maar logisch, toch? Hoe moet ik me hier in gaan leven?
Als etnische rus moet ik ze knuffelen, of wat?
Daar denkt de Russisch ethnische bevolking terecht net wat anders over, dat moeten ze ook wel, want voor hen is het niet een internetspelletje, maar lijfsbehoud.quote:Op zondag 9 november 2014 12:35 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De uitslag van de presidentsverkiezing en parlementsverkiezing laten duidelijk zien dat extreem rechts in Oekraine een kleine beweging is met weinig aanhang. In strijd met de Russische propaganda, dat W-Oekraine correct is geduid met de kwalificatie dat het fascisten zijn, die als hobby genocide plegen.
Het Oekrainse onafhankelijksheidsstreven heeft een voorloper is WOII. Daarom is Oekraiense nationalisme en vrijheidstrijd verbonden symbolen die wij anders duiden. Dit wordt door Rusland aangegrepen om het conflict te fraimen.
Amnesty International is niet de bron, bovendien worden de separatisten van exact hetzelfde beticht.quote:Op zondag 9 november 2014 11:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik verzin het niet, Amnesty International is de bron. Of verzinnen die o.a. het gebruik van clusterbommen tegen burgers? Gelukkig weet jij het beter
Nee. Jij haalt naar voren dat er rond de schietpartij op de Maidan complicaties zijn, die twijfel zaaien over de toedracht. Ik zeg dat deze complicaties niet pleiten voor een bepaalde interpretatie. Daarmee laat ik het in het midden. Vervolgens beweer je dat ik doe alsof ik alles weet.quote:Op zondag 9 november 2014 12:34 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat die op zichzelf geschoten hebben.
Zoals je uit het stuk van Reuters kan lezen staan de overige conclusies al zonder onderzoek vast. De echte aanleiding moet het doen zonder conclusies EN zonder onderzoek. Maar gelukkig weet jij het wel
Je hebt gelijk, human rights watch, en neen, die hebbben het echt over de Ukrainse overheid.quote:Op zondag 9 november 2014 13:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Amnesty International is niet de bron, bovendien worden de separatisten van exact hetzelfde beticht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |