Ik ben niet echt in de buurt natuurlijk, maar doorgaans halfweg.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:59 schreef YUR het volgende:
Is er niet iemand vanuit mijn omgeving met wie ik kan carpoolen naar de leuke trails in het oosten en het zuiden? Anders wordt het een prijzige hobby, nog prijziger dan het al is...
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:01 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik ben niet echt in de buurt natuurlijk, maar doorgaans halfweg.
Maar als je wilt is het altijd mogelijk mijn kant op te komen met auto/OV en dan het laatste stuk samen verder in de auto.
En als ik ook die kant op ga, kunnen jullie met mij mee rijden vanaf Eindhoven. (kosteloos)quote:
14 december weer carpoolenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:02 schreef streamnl het volgende:
[..]
En als ik ook die kant op ga, kunnen jullie met mij mee rijden vanaf Eindhoven. (kosteloos)
leaseauto van het werk...![]()
En het verschil tussen 15km en 10EMquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:10 schreef Guard het volgende:
hahaha die tijd op de 10 EM, heb je nog 5 1/2 minuut voor de laatste 5 km op de HM...
Misschien kun je ze even bellen of mailen? Dan kunnen ze je het beste helpenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar er is hier niemand lid van Hellas of Phoenix die mij wegwijs kan maken in dit doolhof zeker?
Volgens mij niet...ik zou gewoon eens bij beide clubs gaan buurtenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar er is hier niemand lid van Hellas of Phoenix die mij wegwijs kan maken in dit doolhof zeker?
Januari was ook niet je drukste maand.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:16 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
Oktober was een rustmaand
Blessuremaandquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:18 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Januari was ook niet je drukste maand.
Ja ik heb net iig Phoenix gemaild, die trainen dichterbij. Ben door werk ook nog genoodzaakt om bij een groep te gaan die 19.30 traint en niet eerder, bleh.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:14 schreef YUR het volgende:
[..]
Volgens mij niet...ik zou gewoon eens bij beide clubs gaan buurten
Zo'n maand heb ik ook. Hoewel wat minder laag, want daar zat ook de Salland 25km in.quote:
Zit er in de buurt van je werk geen club? Werk -> club -> naar huis in plaats van andersom.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ik heb net iig Phoenix gemaild, die trainen dichterbij. Ben door werk ook nog genoodzaakt om bij een groep te gaan die 19.30 traint en niet eerder, bleh.
Dat hoogteprofiel van de 25km op de Sallandtrail ziet er trouwens goed te doen uit, ook nog één voor de overweging!
Hmm dat zou ook nog kunnen, in Den Haag, maar toch liever een club waar ik in het weekend ook naar toe kan, en het werk hier is maar tijdelijk (tot april).quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:22 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Zit er in de buurt van je werk geen club? Werk -> club -> naar huis in plaats van andersom.
De meeste clubs trainen inderdaad om een uur of 7, om zodoende zo veel mogelijk in het licht te lopen. Al maakt dat nu niet zo veel uit natuurlijk...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ik heb net iig Phoenix gemaild, die trainen dichterbij. Ben door werk ook nog genoodzaakt om bij een groep te gaan die 19.30 traint en niet eerder, bleh.
Dat hoogteprofiel van de 25km op de Sallandtrail ziet er trouwens goed te doen uit, ook nog één voor de overweging!
Dat was juli ook, ook vakantie. Wel de Eiger E16 en een 10 km hobbeltje, maar voor de rest voornamelijk wandelen. Had natuurlijk normaal gezien een km of 225 zeker moeten zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:21 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Zo'n maand heb ik ook. Hoewel wat minder laag, want daar zat ook de Salland 25km in.
En nog eentje die ook vrij laag is, in twee weken op vakantie toch duidelijk minder kilometers gemaakt.
Maar je hebt dan ook een hele tijd niet gelopen toch?quote:
Vanaf CPC tot eind juli gewoon geen zin gehad. Dat heeft niet echt geholpen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:29 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Maar je hebt dan ook een hele tijd niet gelopen toch?
Grootste deel van je kilometers zal toch wel de afgelopen paar maanden geweest zijn.
Volgens mij wordt RD niet meer warm of koud van een Mquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik dacht dat rd de 'Wanker Trail Marathon' ging rennen
Het is een maand voor de marathon van Parijs, dus ik vind 50 wel genoegquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:42 schreef Jero_nimo het volgende:
Sallandtrailwil ik sowieso ook gaan doen. Voor mij alleen de vraag of het de 50 of de 75 wordt. Het is qua parkoers best makkelijk. Al heb je in het deel van de 75 de hoogste bergjes geloof ik. Wel een leuke uitdaging. Even uitzoeken wat ik er nou precies allemaal omheen heb.
Meteen mooie lange duurloop voor in de voorbereidingquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Het is een maand voor de marathon van Parijs, dus ik vind 50 wel genoeg
Je moet even uitzoeken welke van de twee Pascal van Norden gaat doen... en dan de andere afstand doen. Dan maak je tenminste nog een beetje kans.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:42 schreef Jero_nimo het volgende:
Sallandtrailwil ik sowieso ook gaan doen. Voor mij alleen de vraag of het de 50 of de 75 wordt. Het is qua parkoers best makkelijk. Al heb je in het deel van de 75 de hoogste bergjes geloof ik. Wel een leuke uitdaging. Even uitzoeken wat ik er nou precies allemaal omheen heb.
owwww snapquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:49 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Je moet even uitzoeken welke van de twee Pascal van Norden gaat doen... en dan de andere afstand doen. Dan maak je tenminste nog een beetje kans.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:49 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Je moet even uitzoeken welke van de twee Pascal van Norden gaat doen... en dan de andere afstand doen. Dan maak je tenminste nog een beetje kans.
Dat gebeurt elke dag. Doodvermoeiendquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef YUR het volgende:
Quoi, niet gek opkijken als mr Q ineens met wilde plannen thuiskomt vandaag
Ik weet het al!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:11 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat gebeurt elke dag. DoodvermoeiendEn dan ook nog proberen te trainen
![]()
Seriously: ik ben nieuwsgierig!
Zones klinken wel aardig, ongeveer hetzelfde als mijn zones nu, mijn PRs staan wel wat sneller maar ik zou aan de bovenkant van de zones beginnen en dan kijken of het je steeds makkelijker afgaat.. Ik zou alleen je D1 wel wat langzamer nog doen, zeker als je >1.5 uur gaat lopen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:18 schreef runninglinda het volgende:
Mijn lange duurlopen loop ik nu tussen de 5:50 en 6:10Intervallen loop ik meestal alleen korte tot 2minuten (lange intervallen vind ik (nog) niet leuk) op4:40 tot 5:00 maar dan alleen als ik geen smoesjes heb als nieuwe schoenen inlopenTDL loop ik eigenlijk bijna niet meer....op maandag LDL, woe interval en in het weekend loop ik in plaats van een TDL regelmatig met mij zus om haar LDL te lopen
Dat gaat wel lukkenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef 2Mini het volgende:
Ik doe weer mee van de lvml, op 2 november.
De 5K... kijken of ik een betere tijd kan neerzetten dan vorig jaar
Thnxquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zones klinken wel aardig, ongeveer hetzelfde als mijn zones nu, mijn PRs staan wel wat sneller maar ik zou aan de bovenkant van de zones beginnen en dan kijken of het je steeds makkelijker afgaat.. Ik zou alleen je D1 wel wat langzamer nog doen, zeker als je >1.5 uur gaat lopen.
Ja het helpt wel, ben benieuwd hoe ik na 3 weken AV en wedstrijd zou lopen, algehele tempo ligt wat lager maar sta wel langer op de voeten dan dat ik alleen train.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:38 schreef runninglinda het volgende:
Ik weet t. Lees hier regelmatig dat langzamer lopen uiteindelijk loont. En dat iedereen het kan dat het een kwestie van wennen is. En probeer hier al een tijdje op te letten tijdens LDL'en.
Dit is m.i. niet helemaal nodig, tenzij je op vakantie gaatquote:
Nicequote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:13 schreef Devv het volgende:
Mag deze er alvast bij? Het is nog een beetje voorbarig want het is nog niet helemaal bevestigd, maar deze kan er wel bij hoor. Dan kan ik te zijner tijd de halve marathon van Amsterdam mooi als laatste test gebruiken.
[code]1 november 2015 - TCS New York City Marathon (New York)
• Devv - marathon[/code ]
New Yorkquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:13 schreef Devv het volgende:
Mag deze er alvast bij? Het is nog een beetje voorbarig want het is nog niet helemaal bevestigd, maar deze kan er wel bij hoor. Dan kan ik te zijner tijd de halve marathon van Amsterdam mooi als laatste test gebruiken.
Wel vlag mee he?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:13 schreef Devv het volgende:
Het is wel iets wat je moet leren vind ik. Ik had er in het begin ook echt enorme moeite mee, het voelt onnatuurlijk en geforceerd... Nog steeds kan ik er soms wel moeite mee hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:15 schreef Quoi het volgende:
Niet langzaam kunnen lopen = bullshit. Gister ook weer tijdens het uitlopen na de training. Na 12 x snelle 200m's gingen we uitlopen. Trainer was verstandig en zet 2 dames voorop die constant en niet zo snel lopen. Niet inhalen. En ja hoor, daar gingen 2 van die beginnelingen, er voorbij en hop naar de club. Als ik trainer was![]()
Alles op 100%, ik zie het teveel gebeuren
Een stom trainingsschema kunnen we allemaal volgen. De ongeschreven regels, zoals niet altijd optimaal trainen, die kunnen trainers als extra les meegeven. Daar hebben beginners iets aan.
/my2cents
Irritant gebeuren is dat.. en ze bereiken er niets mee! Dat een trainer ze niet terug heeft gefloten is al helemaal zondequote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:15 schreef Quoi het volgende:
Niet langzaam kunnen lopen = bullshit. Gister ook weer tijdens het uitlopen na de training. Na 12 x snelle 200m's gingen we uitlopen. Trainer was verstandig en zet 2 dames voorop die constant en niet zo snel lopen. Niet inhalen. En ja hoor, daar gingen 2 van die beginnelingen, er voorbij en hop naar de club. Als ik trainer was![]()
Een stom trainingsschema kunnen we allemaal volgen. De ongeschreven regels, zoals niet altijd optimaal trainen, die kunnen trainers als extra les meegeven. Daar hebben beginners iets aan.
/my2cents
Ik ben al wel iets langzamer gaan lopen dan toen ik net begon. Toen liep ik heel veel rond 5:30 ongeacht de afstand. Maar langzamer dan 6:00 voelt niet alleen onnatuurlijk het lukt ook niet voor lang...misschien n kwestie van trainenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:15 schreef Quoi het volgende:
/my2cents
Je zag de garp niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:36 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt RD niet meer warm of koud van een MDat is gewoon een trainingsloopje...
In een groep lopen is ook heel erg wennen, in mijn groep waren ze wel door de mangel gehaald (been there done thatquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:20 schreef GotC het volgende:
Irritant gebeuren is dat.. en ze bereiken er niets mee! Dat een trainer ze niet terug heeft gefloten is al helemaal zonde
Wie is je trainert?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:41 schreef CaLeX het volgende:
[..]
In een groep lopen is ook heel erg wennen, in mijn groep waren ze wel door de mangel gehaald (been there done that)
T is heerlijk, je hoofd leegmaken, verstand op nul en gaanquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:43 schreef trolley het volgende:
Wie vertelt mij even hoe lekker hardlopen ook alweer kan zijn? Ik MOET vandaag eigenlijk weer de deur uit, aangezien de loop van afgelopen zaterdag de laatste keer is dat ik heb hardgelopen. Maar ik heb er op één of andere manier echt totaaal geen zin in vandaag ..
Wacht maar, als je eenmaal onderweg bent weet je weer waarom je het doetquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:43 schreef trolley het volgende:
Wie vertelt mij even hoe lekker hardlopen ook alweer kan zijn? Ik MOET vandaag eigenlijk weer de deur uit, aangezien de loop van afgelopen zaterdag de laatste keer is dat ik heb hardgelopen. Maar ik heb er op één of andere manier echt totaaal geen zin in vandaag ..
Ik had gisteren vooraf totaal geen zin. Ik ging en het werd de lekkerste training in tijden! Ga anders een training doen die je het leukst vind of naar een gebied waar je nog niet bent geweest (bos/strand oid)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:43 schreef trolley het volgende:
Dan ga je niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:43 schreef trolley het volgende:
Had ook al naar die schema's gekeken, maar moet mijn eigen doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:57 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik voel mij toch wel echt een rookie (met ruim 2 jaar hardloopervaring) wanneer ik lees dat het beginnersschema een 10K onder het uur laat lopen...
http://www.20vanalphen.nl(...)_beginners_12wkn.pdf
En dan zoveel training in D1 en D2 en niet verder dan 7km gaan... sorry maar dan lijkt het mij onmogelijk om onder het uur te lopen!
http://www.20vanalphen.nl/voorbereiding/trainingsschemas
Gewoon een kwestie van 'follow the leader'quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:41 schreef CaLeX het volgende:
[..]
In een groep lopen is ook heel erg wennen, in mijn groep waren ze wel door de mangel gehaald (been there done that)
Toch, het is een training en het voegt iets toe als iemand tegen je zegt dat je niet moet uitlopen alsof het nog een interval isquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
Wij lopen gewoon als een groep achter de persoon die de weg kent aan. Ben je sneller? loop dan even terug naar de achterste en haak weer aan. Zo doe je wat extra lusjes/sta je niet stil/whatever
Dat is andere koekquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
Wij doen geen intervallen tijdens trainingsloopjesgewoon al hobbelend (6.15min/km) keuvelen in onze groep
Is het een optie om het te integreren in je dagelijkse routine? Anders vergeet je straks nog te ontspannenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn elke dag sporten is nog best een uitdaging, vooral om te bedenken wat ik ga doen2 dagen achter elkaar hardlopen wil ik nog niet teveel doen in deze herstel(periode).. zwemmen is vooral op donderdag lekker rustig.
Misschien een bodyweight strength exercise van youtube? Ben alleen altijd bang dat als ik ga springen en zulks op mijn vloer, de onderburen er niet zo blij mee zijn
Ja daar heb ik wel over nagedacht, maar mijn trein stopt 1 keer op een rit van 65km of zoquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:34 schreef Quoi het volgende:
[..]
Is het een optie om het te integreren in je dagelijkse routine? Anders vergeet je straks nog te ontspannen
Bijvoorbeeld: een station eerder uitstappen en je fiets daar standaard neerzetten. 20 minuten fietsen = check
Ik ga vanavond deze uitproberen denk ik:quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:51 schreef GotC het volgende:
Sportschool? Dumbbells aanschaffen? Kettlebell? Touwtjespringen? Pilates?
Daar hebben ze knappe beginners dan. :pquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:03 schreef Solique het volgende:
[..]
Had ook al naar die schema's gekeken, maar moet mijn eigen doen.
Schema's komen bij AAV vandaan trouwens
Je kan ook buiten (quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ga vanavond deze uitproberen denk ik:
Dumbbells vind ik een beetje overbodig, je kan zwaar genoeg trainen zonder. En kettlebell durf ik in mijn huis niet aan, zoveel ruimte heb ik ook weer nietTouwtjespringen hebben de onderburen denk ik ook teveel last van
Maar iets van 3-4x hardlopen, 1x zwemmen en 2x yoga/krachttraining thuis lijkt me wel wat voor de komende tijd. Kijken hoe lang ik het volhoud
Heb je ze op je tenen laten vallen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Je kan ook buiten () touwtjespringen
.
Overigens volg ik al een tijd een core-oefeningen-uur-workout () op m'n werk. Al die tijd zonder dumbbels..nu met. Auw. Echt, auw.
Meteen beginnen ook met single-leg push upsquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ga vanavond deze uitproberen denk ik:
Dumbbells vind ik een beetje overbodig, je kan zwaar genoeg trainen zonder. En kettlebell durf ik in mijn huis niet aan, zoveel ruimte heb ik ook weer nietTouwtjespringen hebben de onderburen denk ik ook teveel last van
Maar iets van 3-4x hardlopen, 1x zwemmen en 2x yoga/krachttraining thuis lijkt me wel wat voor de komende tijd. Kijken hoe lang ik het volhoud
Het moet wel brutal zijn hequote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Meteen beginnen ook met single-leg push ups![]()
Ja, blijkbaar. Al zal rondje baan best inspanning schelen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:54 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Daar hebben ze knappe beginners dan. :p
Zat wel te denken om in te schrijven voor zo'n loopcursus maar twijfel nog.
Ik wil ook sporten op m'n werkquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:01 schreef GotC het volgende:
Verder is zo'n week prima vol te houden. Mijn week:
Maandag: HITT
Dinsdag: Hardlopen
Woensdag: Core/kracht
Donderdag: Hardlopen
Vrijdag: Yoga
Zaterdag of zondag: Hardlopen
Jemineetje GotCquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:01 schreef GotC het volgende:
Verder is zo'n week prima vol te houden. Mijn week:
Maandag: HITT
Dinsdag: Hardlopen
Woensdag: Core/kracht
Donderdag: Hardlopen
Vrijdag: Yoga
Zaterdag of zondag: Hardlopen
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:21 schreef Quoi het volgende:
Ik doe netflix-marathons, ook best goed te doen
Mja..als ik niet kom sporten, komt onze instructeur langs en moet ik 10 pushups doenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:21 schreef Guard het volgende:
Heb de afgelopen paar weken alweer een paar keer een poging gewaagd om op niet-loopdagen wat ander spul te gaan doen.
Vergeefse moeite... ik houd het niet vol (qua discipline).
Ik ga maar eerst genieten van een vakantie en dan ga ik me daarna weer vol overgave in "thuis hups-push-pull" programma's storten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |